-
Η κεντρομόλος δύναμη, που πρέπει να ασκηθεί από τα λάστιχα, είναι ίση με την κεντρομόλο αυτή επιτάχυνση επί την μάζα (νόμος Νεύτωνα).
Thumbs up for Δημήτριος!! [/quote]
-
Κάποτε ο Σταθάκης στην εκπομπή του είχε πει, ότι ένα βαρύτερο αυτοκίνητο πατάει καλύτερα στο δρόμο μόνο όταν είναι σταματημένο...
Άποψη με την οποία θα συμφωνήσω. -
Ο χρήστης droemmen έγραψε:
Κάποτε ο Σταθάκης στην εκπομπή του είχε πει, ότι ένα βαρύτερο αυτοκίνητο πατάει καλύτερα στο δρόμο μόνο όταν είναι σταματημένο...
Άποψη με την οποία θα συμφωνήσω.Κι όμως... Σε κάτι αγωνιστικά Lada το '80 έβαζαν σάκους με τσιμέντο πίσω για να πατάει καλύτερα.
Θέλεις το μεγαλύτερο βάρος για κάθετη φόρτιση των ελαστικών, αλλά και δεν το θέλεις για καλύτερες επιδόσεις, μικρότερη αναρτώμενη μάζα κλπ.
Η Φόρμουλα 1 είναι νομίζω το καλύτερο παράδειγμα. Πανάλαφρες κατασκευές, αλλά και με πτέρυγες που μπορούν να δημιουργήσουν την απαραίτητη κάθετη δύναμη. -
Aυτό με το τσιμέντο μπορεί να το έκαναν γιατί τους ενδιέφερε περισσότερο να φτιάξουν σωστή κατανομή.
Δηλαδή μπορεί το αυτοκίνητο να ήταν πολύ βαρύ μπροστά με τραγικά αποτελέσματα για τη συμπεριφορά του, οπότε να χρειάζονταν λίγο περισσότερο βάρος πίσω, άσχετα αν αυτό που πραγματικά θα ήθελαν ήταν λιγότερο βάρος μπροστά.
(δεν ξέρω, υποθέτω)Η κάθετη δύναμη εννοείται ότι ευνοεί την πρόσφυση του ελαστικού αλλά δυστυχώς υπάρχει και ο παράγοντας αδράνεια, οπότε το τελικό αποτέλεσμα βγαίνει κατά του βάρους.
Στην F1 έχουν καταφέρει το τέλειο φτιάχνοντας ένα 'εικονικό βάρος' το οποίο δεν προέρχεται από κάποια μάζα άρα... δεν έχει αδράνεια. -
Ο χρήστης predator έγραψε:
5. ìáêñÜí êáëýôåñïõò áðïóâåóôÞñåò êñáäáóìþí êôë ïé ïðïßïé êÜíïõí ôïõò åðéâÜôåò íá ìçí êáôáëáâáßíïõí ôé ðáíéêüò ãßíåôáé óôï äñüìï
áõôÜ
áõôü êáé ìüíï öôÜíåé!!!!
-
Προφανως πιο πολυ βαρος πανω στον αξονα σημαινει και πιο πολυ προσφυση στον αξονα. Απλη φυσικη ειναι. Το θεμα ειναι οτι το βαρος αυξανει αντιστοιχα και την αδρανεια, και τελικα το αρνητικο αποτελεσμα ξεπερναει το θετικο.
Πχ, η τωρινη Elise μπροστα φοραει λαστιχα 175 αλλα προβληματα υπερστροφης δεν εχει, και ας εχει μηδενικο βαρος μπροστα. Αυτο γιατι εχει πολυ λιγη μαζα μπροστα στην οποια πρεπει να αλλαξει κατευθυνση
-
ωραιο θεμα αυτο
οντως οι περισοτεροι σημερα οταν τους πεις οτι το βαρυ αυτοκινητο δε στριβει οπως το ελαφρυ σε κιτανε λες και εισαι απο αλλο πλανητη , αυτο προφανος εχοντας υποψη τις bmw η κατι τετοιο , η αληθεια ειναι οτι το βαρυ αυτοκινητο οπως και η μαλακη αναρτηση η το αργο τιμονι μπορει να φενονται οτι στρηβουν καλητερα επειδη αντιδρουν πιο προοδευτικα , και δε τρομαζουν το απειρο οδηγο , το ελαφρυ ομως θα στριψει με μεγαλυτερη ταχυτητα , θα υπο - υπερστρεψει πιο αποτομα αλλα και θα ελεκτει πιο ευκολα .Αυτο εχει να κανει οπως ειπατε με τη αδρανεια , τη κεντρομολο δυναμη (F=m*U^2\r) k.a
Ακομα θα σας παραπεψω σε προσφατο αρθο των 4τροχων οπου ειχαν προσθεσει βαρος σε ενα lancer και κατι αλλα της κατηγοριας και εκαναν μετρησεις . -
Πολύ ωραίο topic. Και εκτός από τις μαναδες μας να προσθέσω και μερικούς επαγγελματίες που πιστεουν ότι 2 τόνοι ειναι καλύτεροι από εναν. Κατάλαβα ότι το μεταξόνιο παίζει ρόλο στην ευστάθεια αλλα δεν κατάλαβα ποιό είναι καλύτερο. Μέχρι τώρα πίστευα πως όσο ποιο μεγάλο τόσο καλύτερα εχω δίκιο ή αδικο; Δεν καταλαβα επίσης αυτό που αναφέρει ο kacey για την Elise. Για να έχουμε πρόβλημα υπερστροφής πρέπει να έχουμε περισσότερο βάρος μπροστά ή λάθος κάνω;
-
Ρε παιδες να απλουστευσω την ερώτηση;
- Ποιο είναι καλυτερο κοντό μεταξόνιο ή μακρύ σε αυτοκίνητο με ιδιο στησιμο κτλ...
2)Οταν εχουμε προβλημα υπερστροφης εχουμε περισσοτερο βαρος μπροστά ή 50-50 και ακομα και πισω βαρος περισσοτερο;
- Ποιο είναι καλυτερο κοντό μεταξόνιο ή μακρύ σε αυτοκίνητο με ιδιο στησιμο κτλ...
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Πολύ ωραίο topic. Και εκτός από τις μαναδες μας να προσθέσω και μερικούς επαγγελματίες που πιστεουν ότι 2 τόνοι ειναι καλύτεροι από εναν. Κατάλαβα ότι το μεταξόνιο παίζει ρόλο στην ευστάθεια αλλα δεν κατάλαβα ποιό είναι καλύτερο. Μέχρι τώρα πίστευα πως όσο ποιο μεγάλο τόσο καλύτερα εχω δίκιο ή αδικο; Δεν καταλαβα επίσης αυτό που αναφέρει ο kacey για την Elise. Για να έχουμε πρόβλημα υπερστροφής πρέπει να έχουμε περισσότερο βάρος μπροστά ή λάθος κάνω;Οσον αφορα το μεταξονιο νομιζω οτι οσο πιο κοντο ειναι τοσο πιο γρηγορα μπορεις να στριψεις. Μαλιστα συμπτωματικα σε ενα συγκριτικο που διαβαζα σημερα ελεγε χαρακτηριστικα οτι το 'Evo VIII παρα το κατα 10mm μακρυτερο μεταξονιο του, στριβει πιο αμεσα απο το STi λογω καλυτερου στησιματος των (3 ) διαφορικων του'. Βεβαια στον αντιποδα εχεις κ πιο αποτομες αντιδρασεις στο οριο..
-
1)εξαρτάται απο τις απαιτήσεις που έχεις.Ενα αυτοκίνητο με μικρό μεταξόνιο είναι πιο ευέλικτο και άμεσο στις αντιδράσεις του απο ένα με μεγαλύτερο.Ύστερεί όμως στις μεγάλες ταχύτητες λόγω αυτής της νευρικότητας που συνήθως δημιουργεί ανασφάλεια
2)Συνήθως ένα αυτοκίνητο με το πίσω μέρος αρκετά πιο ελαφρύ απο το μπροστινό παρουσιάζει υπερστροφική συμπεριφορά -
Το 2) δεν ειναι παντα σωστο. Αντιστοιχα ενα βαρυ εμπρος μερος μπορει να προκαλεσει υποστροφη καθως εχεις πολυ μαζα που αλλαζει δυσκολα διευθυνση.
Striving..