-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
[Ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή για το skoda μου, άλλαξα 1η φορά λάδια όταν άναψε η ένδειξη για αλλαγή, στα 30.000 (στους 7 μήνες).ΤΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ??????????????
ρε παιδια ουτε η NASA δε φτιαχνει λαδι που να κραταει τοσο.....η ενφειξη που λες στα μοντελα της VAG λειτουργει ειτε με μνημη (δηλ καθε καποια χλμ) ειτε ελεγχοντας τη κατασταση του φιλτρου λαδιου, οποτε αν εκει μαζευτει βρωμα σου λεει ΟΚ αλλαγη λαδιων....
δεν ξερω αν υπαρχει συστημα αλλο που να ελεγχει ποιοτικα το λαδι και να αποφασιζει για την αλλαγη
αλλα σε καθε περιπτωση η ωρα αλλαγης εχει ηδη παρελθει!
Για μενα φουλ συνθετικο καθε 10.000χλμ και ας υπηρχε μοτερ με μηδεν τριβες! -
Η ερώτηση του Αποστόλη έχει ημερομηνία 3/10/03 ,τα λιπαντικά mobil 1 με τη συγκεκριμένη προδιαγραφή επανακυκλοφορούν στην Ελλάδα (είχαν σταματήσει να εισάγονται για μια διετία) τουλάχιστον ένα τετράμηνο ,τα δε Βp έχουν αυτή την προδιαγραφή εδώ και ένα χρόνο.
Αν έχεις το τεύχος των 4τροχών 394 Ιούλιος 2003 μπορείς να δείς στη σελίδα 147 τη διαφήμιση της Mobil.Όσο για το ότι η Mobil πήρε τη συγκεκριμένη προδιαγραφή μόλις τώρα δεν έχεις δίκιο.Να σου θυμίσω ότι η exxonmobil είναι πολυεθνική μεν αλλά με έδρα την Αμερική και φροντίζει να καλύπτει το γρηγορότερο τις εγχώριες προδιαγραφές του API( American petroleum institute).
Οι ευρωπαϊκές εταιρίες λιπαντικών από την άλλη ,δεν καίγονται και τόσο να προλάβουν τις αμερικάνικες προδιαγραφές από τη στιγμή που καλύπτουν τις ευρωπαϊκές ACEA - Association des Constructeurs Europιens d' Automobiles οι οποίες είναι και οι αυστηρότερες.'Οσο για τη shell μπορεί να σταμάτησε τα 15W50 ,έχει στη γκάμα της όμως τα 10W60.
-
G60POWER ..αν δούμε τα πράγματα σφαιρικά και δε κολλήσουμε σε λέξεις και ακριβείς ημερομηνίες δεν έχεις άδικο.
-
Αγαπητοι φιλοι θα ηθελα να προσθεσω την οποια μικρη μου γνωση στην συζητηση σας.Ο G60 POWER χωρις να τον ξερω προσωπικα και εχοντας διαβασει τα γραπτα του μονο διαπιστωνω οτι τις πιο πολλες φορες οταν γραφει κατι και δεν κανει πλακα(και σε αυτο καλος ειναι ) εχει δικιο απλα το διατυπωνει επιθετικα και απολυτα με αποτελεσμα να του ζητουνται διευκρινησεις οι οποιες ειτε κουραζουν οταν δινονται ειτε δεν ειμαστε σε θεση να καταλαβουμε.Τα λεω ολα αυτα γιατι και αυτα που θα σας πω εγω ειναι το ιδιο απολυτα και καθετα απλα μου τα ειπε ο guru των λιπαντικων, στη Ευρωπη τουλαχιστον, τον οποιο εχω την τυχη και την τιμη να γνωριζω οποτε δεν τιθεται θεμα αμφισβητησης αλλα και ουτε περαιτερω εξηγησεων γιατι δεν φτανουν οι γνωσεις μας για να τον καταλαβουμε σε ενα τοσο ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΘΕΜΑ οπως ειναι τα λιπαντικα.
Το ονομα του ειναι JOHN ROWLAND.
Μου ειπε λοιπον οτι στην Ελλαδα χρησιμοποιουμε λαδι κατα προτιμηση συνθετικο με ιξωδες 15/50 η το πολυ- πολυ 10/40 και το κραταμε κατα αρχην οσα χιλιομετρα προτινει ο κατασκευαστης(οχι η αντιπροσωπεια) η οταν δεν το αναφερει μεχρι και 10.000 χλμ.Προδιαγραφη αρκει η SG και οποια παραπανω δεν κανει κακο αλλα δεν ειναι και λογος ιδιατερης προτιμησης για ενα λαδι απο ενα αλλο(το θεμα των προδιαγραφων ειναι πονεμενη ιστορια καθως και τι ειναι συνθετικο η οχι)Δεν αναμιγνυουμε ποτε λαδια αλλων εταιρειων οταν ειναι συνθετικα αλλα μπορουμε(σε εκτακτες περιπτωσεις μονο) στα απλα.Φυσικα δεν το συζηταμε για απλα με συνθετικα.
Ολα τα λαδια που πληρουν προδιαγραφες ειναι τουλαχιστον καλα ,αλλα τα πραγματικα καλα θα το διαπιστωσουμε στις 150.000 χλμ οταν το μοτερ μας θα ειναι σαν καινουργιο ,ενω με τα αλλα θα βαλουμε το χερι βαθια στην τσεπη.
Τα παραπανω μου τα εθεσε σαν νομο οποτε 30.000χλμ και 0/30 δεν ειναι καν προς συζητηση..Ολα αυτα βεβαια ισχυουν στον δρομο με κανονικα αυτοκινητα και οχι σε αγωνες η φιαγμενα μοτερ.Εκει ειναι αλλα κολπα....
Στη διαθεση σας για οποιαδηποτε διευκρινηση με pm. -
Κατ'αρχήν ευχαριστώ για τον χρόνο όλων για τις μακροσκελείς απαντήσεις.
Δύο πράγματα: το διάστημα σέρβις για το Octavia δεν είναι εφεύρεση της εδώ αντιπροσωπείας, αλλά του εργοστασίου.
Μπορούμε να μάθουμε σε άλλες χώρες τι ισχύει? Μήπως οι εδώ αντιπροσωπείες Seat/VW προτέινουν μικρότερα διαστήματα για να τα τσεπώνουν?
Ψάχνω διάφορα sites αλλά ακόμα δεν έχω βρεί απάντηση.Για το θέμα του μεταβλητού διαστήματος, δεν ξέρω και εγώ πως το υπολογίζει το αυτοκίνητο. Αλλά το ότι υπάρχει τέτοια πρόβλεψη, μου λέει κάτι. Μια παράμετρος πρέπει να είναι σίγουρα ο αριθμός των κρύων εκκινήσεων.
Μπορούμε να μάθουμε κάτι παραπάνω σε αυτό? Στο βιβλιαράκι λέει 'ανάλογα με την χρήση'.Υπόψη έχω κάνει τα 25.000χλμ σε επαρχία ή εθνικό δίκτυο, και τα 5.000 σε πόλη. Αυτό σε διάστημα 7 μηνών. Νομίζω ότι δεν ταλαιπωρώ το αυτοκίνητο καθόλου (ζήτω τα τουρμπο ), μόνο στο εθνικό δίκτυο ανεβάζω στροφές.
Άλλοι Octaviaνοί, τι ενδείξεις είχαν για άλλαγή λαδιών?
-
Το πως υπολογίζουν τα αυτοκίνητα την ώρα για αλλαγή λαδιού δεν το ξέρω.
Αν έχεις διαβάσει κάποιο μεγάλο post δικό μου για λάδια (με μπλέ γράμματα όπου καταλήγω σε 15W50) λέω για εκκινήσεις κλπ.
Το ότι δεν ανεβάζεις στροφές δε σημαίνει ότι δεν το ταλαιπωρείς! Όταν ανεβάζει πίεση η τουρμπίνα με 2000 στροφές και έχεις μέγιστη ροπή ίσως το ταλαιπωρείς περισσότερο από ότι χωρίς πίεση με 5000 στροφές...βασικά το ζορίζεις όταν πατάς το γκάζι και όχι μόνο αν ανεβαίνουν οι στροφές.
-
Θα ηθελα να σας κανω μια διευκρινηση που ισως ειναι αρκετα σημαντικη.
Η συζητηση που ειχα με τον Αγγλο επιστημονα για τα λιπαντικα εγινε πριν απο 2-3 χρονια οποτε υπαρχει πιθανοτητα μεσα σε αυτο το διαστημα να εχουν παρουσιαστει μοτερ που να εχουν ειδικες επιστρωσεις με κεραμικα και αλλα εξωτικα υλικα που πρακτικα μπορει και να μην εχουν αναγκη λιπανσης.
Βεβαια στη παραπανω κατηγορια δεν νομιζω να εμπιπτει το μοτερ του Οκταβια.
Παντως το μελλον πρεπει να βρισκεται εκει, γιαυτο κολλοσοι οπως η Castrol εχουν αρχισει να στρεφουν την προσοχη τους και σε αλλους τομεις(Το δηλωσε σε συνεντευξη του πριν λιγο καιρο ο προεδρος της εταιρειας).
Μην ξεχναμε οτι πριν 10 χρονια τα 10000 χλμ ηταν ονειρο και οτι τωρα υπαρχουν αυτοκινητα με κλειστα σαζμαν(αρα πιο λιγες πωλησεις σε βαλβολινες) -
Όταν ένα αυτοκίνητο παλιώνει θέλει πιο συχνά αλλαγή λαδιών?
Το manual λέει 5.000 kms.Περιέργως οι έλληνες μηχανικοί λένε 2.500 ! (λόγω κλίματος ή για τα φράγκα λέτε?)
Από την μία τα λάδια έχουν εξελιχθεί πολύ από το 1970 από την άλλη μήπως επειδή η μηχανή έχει κάνει χιλιόμετρα θέλει καλύτερη συντήρηση?
-
Πράγματι όταν ένα αυτοκίνητο παλιώνει θέλει πιο συχνά αλλαγή λαδιών αλλά αν χρησιμοποιείς ένα καλό γαλλικό ή γερμανικό λάδι ή BP με προδιαγραφές τουλάχιστον Α3/Β3 τότε τα 5000 χλμ είναι παιχνιδάκι.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Πράγματι όταν ένα αυτοκίνητο παλιώνει θέλει πιο συχνά αλλαγή λαδιών αλλά αν χρησιμοποιείς ένα καλό γαλλικό ή γερμανικό λάδι ή BP με προδιαγραφές τουλάχιστον Α3/Β3 τότε τα 5000 χλμ είναι παιχνιδάκι.Παραμένω σταθερός και βάζω TOTAL
Ευχαριστώ!
-
Επίσης αλλαγή φίλτρου λαδιών μαζί με τα λάδια ή κάθε 2η φορά?
Μέχρι στιγμής 50-50 είναι το γκάλοπ από άλλο forum
-
Αλλαγή φίλτρου κάθε φορά. Είναι και φθηνό, οπότε γιατί όχι....
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Επίσης αλλαγή φίλτρου λαδιών μαζί με τα λάδια ή κάθε 2η φορά?Αν αλλάζει κάποιος τα λάδια του κάθε 5.000χλμ τότε το φίλτρο μπορεί να αλλάζεται κάθε 2η φορά στα 10.000χλμ με την προυπόθεση οτι χρησιμοποιούμε την ιδια μάρκα λιπαντικού.
-
Η εταιρία προτείνει για το FIESTA λάδι SAE 5W-30 που προφανώς είναι πολύ μακρυά (απ' ότι έχω καταλάβει) απ' το 15W-50 που προτείνει ο Άγγλος επιστήμονας. Επίσης, η FORD προτείνει αλλαγή κάθε 20k (ή 50k, νομίζω το έχω ακούσει κι αυτό) km. Είναι δυνατόν; Εγώ λέω όχι. Άλλαξα τα πρώτα στα 2.500 και θα αλλάξω τα επόμενα στα 7.500 ώστε να έρθει σε στρογγυλό αριθμό και μετά κάθε 10.000. Φυσικά, τα λάδια που βάζουν δεν είναι συνθετικά. Οπότε, πώς λένε κάθε 20.000 χλμ; Μία καλή μάρκα και τύπος συνθετικών αντίστοιχων με αυτά που προτείνει η εταιρία ποια είναι; Έστω και με pm παρακαλώ, γιατί τα 7.500 πλησιάζουν. Επίσης, μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με την εγγύηση αν δεν χρησιμοποιώ τα λάδια της αντιπροσωπείας;
-
Ισχύει το ότι τα λάδια 'χαλάνε' μετά από 1 χρόνο, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων; Πχ ένα λάδι που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αντέχει και για 30.000 χλμ ( ), στο έτος έχει αλλοιωθεί και θέλει αλλαγή ακόμα κι αν έχεις κάνει μόνο 7-8.000;
-
Eγώ στο δικό μου τα άλλαζα κάθε 10k χλμ μέχρι πρότινος όπως έλεγε η Citroen.Αλλά επειδή το δικό μου μοτέρ δουλεύει 'υπερωρίες' κάποιες στιγμές μετά τα 60k τα αλλάζω κάθε 5k.
Καλό του κάνω κακό δεν του κάνω.Το λάδι ημισυνθετικό 10W40...Kάθε 30k όποιο καινούριο αυτοκίνητο κ αν πάρω δεν πρόκειται να το κάνω..
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Ισχύει το ότι τα λάδια 'χαλάνε' μετά από 1 χρόνο, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων; Πχ ένα λάδι που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αντέχει και για 30.000 χλμ ( ), στο έτος έχει αλλοιωθεί και θέλει αλλαγή ακόμα κι αν έχεις κάνει μόνο 7-8.000;Το θέμα είναι πολύπλοκο και δεν έχω τώρα χρόνο να το εξηγήσω αλλά η απάντηση είναι ναι ,χρειάζεται αλλαγή.
Nasos79
Μετά τα 10.000 χλμ αντέχουν μόνο συνθετικά τα οποία έχουν και τα κατάλληλα πρόσθετα.Δεν σημαίνει δηλαδή οτι ενα λάδι επειδή είναι συνθετικό αντέχει και πολλά χιλιόμετρα.
Πρέπει να είναι σύμφωνο με κάποιες προδιαγραφές που διασφαλίζουν οτι μπορεί να αντέξει 20-30.000 χλμ όπως MB(mercedes-benz) 229.3 και 229.5 , VW 502.00 ,BMW LL(long life)98 ,Opel GM-LL-B-025 .
Δυστυχώς δεν ξέρω αρκετά για τις προδιαγραφές της ford αλλά είναι αυστηρές ,όποιο λάδι τις καλύπτει είναι καλό ,αλλά για αλλαγές πάνω από 10.000χλμ όχι δίχως computer monitoring system.
Μεγάλο ρόλο στην αντοχή του λαδιού παίζει η ποιότητα της βενζίνης η οποία διευκολύνει την καλή καύση. Στο Ελλάντα οπως φαντάζεσαι η ποιότητα είναι απαράδεκτη.
Εφόσον η ford συνειστά 5W30 μπορείς να το χρησιμοποιήσεις άφοβα αρκεί βέβαια να έχει την έγκριση της ford για να μην έχεις πρόβλημα με την εγγύηση. Στην αμερική τον τελευταίο χρόνο η ford συνειστά 5W20 ,ακόμα και στο texas και πίστεψέ με ,οι μηχανές αντέχουν μια χαρά, είναι όμως αυτόματα και θηρία. Οπότε το 5W30 για την Ευρώπη είναι λογικό. -
Αλλάζω κάθε 5000 ημισυνθετικά 10-40.Η διαφορα στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα είναι άμεσα αισθητή.(βεκτρα 2000)
-
Εμενα μου λενε να αλλαζω καθε 15000 οπως και εκανα μεχρι τωρα. Μετα απο 78000 χλμ δεν ειχα καποιο προβλημα, αλλα μηπως θα πρεπει να αρχισω να τα αλλαζω καθε 10000 η ακομα και 7500 για προληπτικους λογους; Εχει σχεση δηλαδη η χρηση του κινητηρα με το ποσο γρηγορα φθηρονται τα λαδια (ειδικα τα συνθετικα που βαζω); Και αν ναι να συνεχισω στα 15000 η να αλλαξω;
Πολλες ερωτησεις εε;
-
Συνέχισε με συνθετικά και αλλαγή στα 15000 χλμ. εκτός αν κάνεις πολλές μικρές διαδρομές, τόσο ώστε ο κινητήρας να μην προλαβαίνει να ζεσταίνεται καλά-καλά.
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?