-
Να προσθέσω μία ακόμη παρατήρηση για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου.
Το trip computer έχει δύο μετρητές κατανάλωσης. Τον έναν τον χρησιμοποιώ ως 'μερικό' (δηλαδή τον μηδενίζω σε κάθε φουλάρισμα και μου δείχνει την αντίστοιχη μέση κατανάλωση) και τον δεύτερο ως 'ολικό' δηλαδή δεν τον μηδένιζα ποτέ για να μου δείχνει την μέση κατανάλωση από τότε που πήρα το αυτοκίνητο. Δυστυχώς ο 'ολικός' μετρητής δεν έχει την δυνατότητα να μετρήσει πάνω από 9.999 km γιατί μετά μηδενίζει. Επίσης μηδένισε όταν έγινε η αναβάθμιση του λογισμικού.
Συνέβη λοιπόν το εξής. Για τα πρώτα 10.000km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,8 L/100Km ενώ στα επόμενα 5.000km η μέση κατανάλωση έπεσε στα 8.0 L/100Km, δηλαδή κατά 10% χαμηλότερη. Είναι λογικό ένα αυτοκίνητο που δεν είναι στρωμένο να έχει κάπως υψηλότερη κατανάλωση, αν και μιλάμε για μεγάλη διαφορά καθώς στα πρώτα 4.000 km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9,5 L/100km.
Εκτός από το σταθερό σφάλμα του οργάνου (η απόκλιση από την πραγματική μέση κατανάλωση) η χρήση της ένδειξης της μέσης κατανάλωσης για λόγους σύγκρισης είναι σχετικά ακριβής, καθώς τα χιλιόμετρα είναι πολλά και το περιθώριο σφάλματος μικρό.
Όταν λοιπόν στο ίδιο αυτοκίνητο, με τα ίδια λάστιχα, με τους ίδιους οδηγούς, τον ίδιο τρόπο οδήγησης, στις ίδιες διαδρομές έχουμε αποκλίσεις στην μέση κατανάλωση έως 20% (8,0 – 9,5 L/100Km), αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορείς να βγάλεις εύκολα συμπεράσματα για διαφορετικά οχήματα, σε διαφορετικές διαδρομές, με διαφορετικούς οδηγούς, διαφορετικό τρόπο οδήγησης κλπ.
ΥΓ. Αυτό που έγραψα για τον 'μερικό' χιλιομετρητή σημειώστε το, γιατί μάλλον θα αναφερθώ σ' αυτό σύντομα. Το βίτσιο μου να καταγράφω τις ενδείξεις μέσης κατανάλωσης και τα χιλιόμετρα από φουλάρισμα σε φουλάρισμα, σε συνδυασμό με τα λίτρα βενζίνης που βάζω κάθε φορά, με οδήγησαν σε κάποια συμπεράσματα για συγκεκριμένο πρατήριο βενζίνης.
Πριν όμως πώ περισσότερα, θέλω να έχω πολλές μετρήσεις για να βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός. -
Φίλε pitt αν και μετά από τόση βοήθεια ακόμη οι Γάλλοι δεν σου έχουν δώσει αυτοκίνητο δώρο μιλάμε θα κατεβάσω κόσμο!
-
Ο χρήστης Pitt έγραψε:
Να προσθέσω μία ακόμη παρατήρηση για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου.Το trip computer έχει δύο μετρητές κατανάλωσης. Τον έναν τον χρησιμοποιώ ως 'μερικό' (δηλαδή τον μηδενίζω σε κάθε φουλάρισμα και μου δείχνει την αντίστοιχη μέση κατανάλωση) και τον δεύτερο ως 'ολικό' δηλαδή δεν τον μηδένιζα ποτέ για να μου δείχνει την μέση κατανάλωση από τότε που πήρα το αυτοκίνητο. Δυστυχώς ο 'ολικός' μετρητής δεν έχει την δυνατότητα να μετρήσει πάνω από 9.999 km γιατί μετά μηδενίζει. Επίσης μηδένισε όταν έγινε η αναβάθμιση του λογισμικού.
Συνέβη λοιπόν το εξής. Για τα πρώτα 10.000km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,8 L/100Km ενώ στα επόμενα 5.000km η μέση κατανάλωση έπεσε στα 8.0 L/100Km, δηλαδή κατά 10% χαμηλότερη. Είναι λογικό ένα αυτοκίνητο που δεν είναι στρωμένο να έχει κάπως υψηλότερη κατανάλωση, αν και μιλάμε για μεγάλη διαφορά καθώς στα πρώτα 4.000 km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9,5 L/100km.
Εκτός από το σταθερό σφάλμα του οργάνου (η απόκλιση από την πραγματική μέση κατανάλωση) η χρήση της ένδειξης της μέσης κατανάλωσης για λόγους σύγκρισης είναι σχετικά ακριβής, καθώς τα χιλιόμετρα είναι πολλά και το περιθώριο σφάλματος μικρό.
Όταν λοιπόν στο ίδιο αυτοκίνητο, με τα ίδια λάστιχα, με τους ίδιους οδηγούς, τον ίδιο τρόπο οδήγησης, στις ίδιες διαδρομές έχουμε αποκλίσεις στην μέση κατανάλωση έως 20% (8,0 – 9,5 L/100Km), αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορείς να βγάλεις εύκολα συμπεράσματα για διαφορετικά οχήματα, σε διαφορετικές διαδρομές, με διαφορετικούς οδηγούς, διαφορετικό τρόπο οδήγησης κλπ.
ΥΓ. Αυτό που έγραψα για τον 'μερικό' χιλιομετρητή σημειώστε το, γιατί μάλλον θα αναφερθώ σ' αυτό σύντομα. Το βίτσιο μου να καταγράφω τις ενδείξεις μέσης κατανάλωσης και τα χιλιόμετρα από φουλάρισμα σε φουλάρισμα, σε συνδυασμό με τα λίτρα βενζίνης που βάζω κάθε φορά, με οδήγησαν σε κάποια συμπεράσματα για συγκεκριμένο πρατήριο βενζίνης.
Πριν όμως πώ περισσότερα, θέλω να έχω πολλές μετρήσεις για να βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός.Πολύ λογικά (και φυσικά τεκμηριομένα) αυτά που λες. Απλά είχα μεγαλύτερες προσδοκίες όσον αφορά την καταλάνωση. Η αίσθηση της απογοήτευσης μου μεγαλώνει όταν κάνω σύγκριση με το δικό μου όχημα (μία δίλιτρη CARINA E του 1994). Πραγματικά πίστευα (λόγω τεχνολογίας και μικρότερου κυβισμού) ότι θα έβλεπα σημαντική διαφορά αλλά τελικά τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Ας ελπίσουμε, όπως είπες κι'εσύ, ότι με το στρώσιμο της μηχανής η κατανάλωση θα βελτιωθεί. Πληροφοριακά να αναφέρω ότι η μέση κατανάλωση του οχήματος στις 4000 χλμ (σύμφωνα πάντα με το trip computer) ήταν 9.8L/100Km
-
Ο χρήστης Pitt έγραψε:
.....
ΥΓ. Αυτό που έγραψα για τον 'μερικό' χιλιομετρητή σημειώστε το, γιατί μάλλον θα αναφερθώ σ' αυτό σύντομα. Το βίτσιο μου να καταγράφω τις ενδείξεις μέσης κατανάλωσης και τα χιλιόμετρα από φουλάρισμα σε φουλάρισμα, σε συνδυασμό με τα λίτρα βενζίνης που βάζω κάθε φορά, με οδήγησαν σε κάποια συμπεράσματα για συγκεκριμένο πρατήριο βενζίνης.
Πριν όμως πώ περισσότερα, θέλω να έχω πολλές μετρήσεις για να βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός.Κανένας 'ανοιχτοχέρης' βενζινάς;
-
Ο χρήστης tiniakos31 έγραψε:
Φίλε pitt αν και μετά από τόση βοήθεια ακόμη οι Γάλλοι δεν σου έχουν δώσει αυτοκίνητο δώρο μιλάμε θα κατεβάσω κόσμο!Χα, χα, χα! Ούτε μπουζί Τηνιακέ! Άσε, μεγάλη αχαριστία...
Πληροφοριακά να αναφέρω ότι η μέση κατανάλωση του οχήματος στις 4000 χλμ (σύμφωνα πάντα με το trip computer) ήταν 9.8L/100Km
Άρα τα νούμερα ταιριάζουν! Όπως προανέφερα, στα 4.000km το δικό μου έδειχνε μέση κατανάλωση 9,5 L/100km. Άσε που είμαι σίγουρος ότι λόγω διαφορετικών κλιματολογικών συνθηκών εσύ χρησιμοποιείς το A/C πολύ πιό συχνά απ' ότι εγώ. Εγώ ακόμη δεν χρειάσθηκε να το ανάψω, εσύ μάλλον το χρησιμοποιείς από τον Απρίλη...
Κανένας 'ανοιχτοχέρης' βενζινάς;
Bingo!
Το χειρότερο είναι ότι είναι και γνωστός...Λοιπόν, για να σκανδαλίσω κάποιους που ακόμη δεν δήλωσαν συμμετοχή για την συνάντηση, ανέβασα μια παρουσίαση για να πάρετε μια ιδέα σε τι μέρος θα πάμε.
-
Ο χρήστης greg12m έγραψε:
Μετά από μια εξάμηνη εμπειρία με το 3008 (156HP, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και 18' ζάντες), έχω να παρατηρήσω ότι η κατανάλωση του δικού μου 3008 απέχει πολύ από τις εργοστασιακές τιμές και αρκετά από τις τιμές που έχουν παρατηρήσει οι διάφοροι φίλοι σε αυτό το φόρουμ. Σε πρόσφατο μου ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, συνολικής απόστασης 280χλμ, το trip computer του οχήματος κατέγραψε 8.5 λτ/100 χλμ. Η ταχύτητα μου ήταν μεταξύ 100 - 120 χλμ. Ειλικρινά, νιώθω αρκετά απογοητευμένος με αυτές τις επιδόσεις κατανάλωσης.
Υπάρχει κανείς άλλος σε αυτό το φόρουμ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων;περιμενε λιγο και νομιζω θα στρωσει. Παντως τωρα ετσι οπως ειναι ειναι όντως μεγάλη , δηλαδή μέσα στην πόλη ποσο σου καιει?
-
Ο χρήστης alexandr έγραψε:
Αναμένοντας τη μεγάλη συνάντηση στο Πήλιο, ανέβηκα το Σάββατο στην Οίτη, στο οροπέδιο Λιβαδιές στα 1800 μέτρα, σε ένα πανέμορφο τοπίο. Λάσπη στα ψηλά, ρέματα, κομμάτια βράχων και καθιζήσεις στα άλλα, λόγω της καταρρακτώδους βροχής που έριξε την προηγούμενη μέρα, όπως έμαθα (πολλά χωράφια στον Σπερχειό ήταν πλημμυρισμένα). Και, φεύγοντας, 'ξεκάπνισμα' στον καλά στρωμένο και χωρίς κίνηση χωματόδρομο προς το χωριό Νεοχώρι.Και πάλι, δεν τα κατάφερα να μείνει το αυτοκίνητο αξοπρεπώς καθαρό για πάνω από βδομάδα!
Ως προς την κατανάλωση, στον αυτοκινητόδρομο, πηγαίνοντας με 145 στο cruise control το trip computer έδειξε 8,7 λτ/100χμ, ενώ στην ίδια διαδρομή γυρίζοντας με 120 στο cruise control το trip έδειξε 6,9λτ/100χμ.
Από εκεί περνούσαν πριν κάποια χρόνια τα WRCs στην ε.δ. ΠΑΥΛΙΑΝΗ.(Το χωριό μας...).Στη δε δεύτερη φωτογραφία μοιάζει με το σημείο που έχω μείνει χωρίς λαστιχα στο ποδήλατο (από 'φυτεμένη' πέτρα)...βέβαια τότε είμασταν στο γυμνάσιο...
-
Ο χρήστης thanosanesthetist έγραψε:
Αναμένοντας τη μεγάλη συνάντηση στο Πήλιο, ανέβηκα το Σάββατο στην Οίτη, στο οροπέδιο Λιβαδιές στα 1800 μέτρα, σε ένα πανέμορφο τοπίο. Λάσπη στα ψηλά, ρέματα, κομμάτια βράχων και καθιζήσεις στα άλλα, λόγω της καταρρακτώδους βροχής που έριξε την προηγούμενη μέρα, όπως έμαθα (πολλά χωράφια στον Σπερχειό ήταν πλημμυρισμένα). Και, φεύγοντας, 'ξεκάπνισμα' στον καλά στρωμένο και χωρίς κίνηση χωματόδρομο προς το χωριό Νεοχώρι.
Και πάλι, δεν τα κατάφερα να μείνει το αυτοκίνητο αξοπρεπώς καθαρό για πάνω από βδομάδα!
Ως προς την κατανάλωση, στον αυτοκινητόδρομο, πηγαίνοντας με 145 στο cruise control το trip computer έδειξε 8,7 λτ/100χμ, ενώ στην ίδια διαδρομή γυρίζοντας με 120 στο cruise control το trip έδειξε 6,9λτ/100χμ.
Από εκεί περνούσαν πριν κάποια χρόνια τα WRCs στην ε.δ. ΠΑΥΛΙΑΝΗ.(Το χωριό μας...).Στη δε δεύτερη φωτογραφία μοιάζει με το σημείο που έχω μείνει χωρίς λαστιχα στο ποδήλατο (από 'φυτεμένη' πέτρα)...βέβαια τότε είμασταν στο γυμνάσιο...
Η 2η φωτό είναι 8-9 χλμ από την Καστανιά (Φθιώτιδας), καθώς πήγα από πάνω (βόρεια). Η 1η φωτο είναι από τις Λιβαδιές (5-6χλμ μετά από την 2η φωτο). Συνεχίζοντας από τις Λιβαδίες η χωμάτινη διαδρομή βγάζει στην Παύλιανη μετά από καμιά 15αριά χιλιόμετρα, αν δεν κάνω λάθος. Ωραία μέρη πάντως! Και συγγνώμη για το
-
Ο χρήστης nikbib έγραψε:
περιμενε λιγο και νομιζω θα στρωσει. Παντως τωρα ετσι οπως ειναι ειναι όντως μεγάλη , δηλαδή μέσα στην πόλη ποσο σου καιει?
Στην πόλη φλερτάρει με τα 11.5 λτ/100 χλμ
-
Ο χρήστης billis100 έγραψε:
Θέλω καί εγώ νά δηλώσω συμμετοχή στήν συνάντηση.Αναμένω.Αγαπητέ Billis100, σε παρακαλώ έλεγξε το e-mail σου καθώς και τα εισερχόμενα PM.
-
Μου έβγαλε την ένδειξη για χαμηλή στάθμη λαδιού μετά από 5000-6000 χλμ στους 9-10 μήνες από την αλλαγή.(Λάδια champion 10-30 υψηλής αντοχής!!!)
Έχουμε θέμα? -
10-30; Που το βρήκες το νούμερο αυτό;
Sent from my Tab using a pigeon.
-
Ο χρήστης greg12m έγραψε:
περιμενε λιγο και νομιζω θα στρωσει. Παντως τωρα ετσι οπως ειναι ειναι όντως μεγάλη , δηλαδή μέσα στην πόλη ποσο σου καιει?
Στην πόλη φλερτάρει με τα 11.5 λτ/100 χλμ
αυτο δεν ειναι φλερτ , αυτο ειναι τσοντα!!!! αν συνεχισει ετσι να πας και να τους τα χωσεις!! ειναι δυνατον? ηξερα πως το 3008 εχει μεγαλη καταναλωση αλλα οχι κι ετσι
-
Πόσο θέλεις να καίει δηλαδή ένα τούρμπο βουβάλι μέσα στην πόλη; Μια χαρά είναι τα 11.5 για τέτοιες συνθήκες.
-
Μετα απο μερες με ειδοποιησαν οτι οντως για τον 1600 turbo δε διατιθεται συστημα υγραεριοκινησης της Vialle (θυμιζω αυτη φερνει ετοιμα συστηματα για καθε μηχανη). Προφανως αν θελει να βαλει κανεις πρεπει να βαλει ή ICOM (5ης γενιας) ή οποιοδηποτε αλλο 4ης γενιας
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Πόσο θέλεις να καίει δηλαδή ένα τούρμπο βουβάλι μέσα στην πόλη; Μια χαρά είναι τα 11.5 για τέτοιες συνθήκες.Κωνσταντίνε, κανόνισε μη βρεθείς κατά Τήνο μεριά, γιατί δεν γλυτώνεις από τον Τηνιακό.
Άκου βουβάλι...Τα 11,5 L/100Km (ένδειξη οργάνου) είναι τσιμπημένο νούμερο σε σχέση με αυτό που καταναλώνω εγώ στην πόλη.
Αφού το δικό μου όργανο δείχνει μικτή κατανάλωση 8.0L/100Km για τα τελευταία 5.000km (από τα οποία τα 3/4 περίπου έγιναν στην πόλη) εάν είχα την κατανάλωση του greg12m στην πόλη (11,5 L/100Km), τότε θα έπρεπε να είχα κάτω από 4 L/100Km (!!!) εκτός πόλης για να βγούν τα νούμερα.Πάντως επαναλαμβάνω ότι δεν είναι ανησυχητικό και οι συγκρίσεις με διαφορετικά αυτοκίνητα και οδηγούς ίσως δεν έχει νόημα. Σε αντίθεση με το δικό μου, το αυτοκίνητο του greg12m έχει ακόμη λίγα χιλιόμετρα, έχει αυτόματο κιβώτιο που (από τις προδιαγραφές που δίνει η Peugeot έχει υψηλότερη κατανάλωση από το μηχανικό) και κινείται σε μέρος που η μέση θερμοκρασία είναι κατά πολύ υψηλότερη της Θεσσαλονίκης (σήμερα βλέπω ότι η διαφορά ήταν 10,6 βαθμοί!). Υψηλές θερμοκρασίες σημαίνουν πτώση της ισχύος (λόγω υπερσυμπιεστή) και εκτεταμένη χρήση του κλιματισμού που και τα δύο οδηγούν σε υψηλότερη κατανάλωση.
Τέλος έχω παρατηρήσει ότι ο τρόπος οδήγησης έχει φοβερή επίδραση στην κατανάλωση. Προχθές αμέσως μετά το φουλάρισμα μου έδειξε ότι έχω αυτονομία 680km. Πήγα στην δουλειά μου και όταν γύρισα (~50Km) μου έδειξε αυτονομία 780Km. Το πήρε η σύζυγος για να πάει ως την Καλαμαριά (~12Km) και όταν γύρισε η αυτονομία έπεσε στα 450Km. Δεδομένου η αυτονομία υπολογίζεται βάσει της μέσης κατανάλωσης, αντιλαμβάνεσθε το τι έκαψε η σύζυγος στα 12km που έκανε...
Μετα απο μερες με ειδοποιησαν οτι οντως για τον 1600 turbo δε διατιθεται συστημα υγραεριοκινησης της Vialle (θυμιζω αυτη φερνει ετοιμα συστηματα για καθε μηχανη). Προφανως αν θελει να βαλει κανεις πρεπει να βαλει ή ICOM (5ης γενιας) ή οποιοδηποτε αλλο 4ης γενιας
Μου αρέσει η επιμονή σου! Μετά απ΄όλα αυτά, τι θα κάνεις τελικά, αποφάσισες;
Ελπίζω να βρείς τελικά χρόνο στις 25-26 Ιουνίου και να μας κάνεις έκπληξη στο Πήλιο.
-
Καλά, ήθελα να μένετε εδώ που μένω εγώ να δούμε τι θα λέγατε. Καίω κάτι ξεσυγυρισμένα 14άρια και 15άρια, που πάνε σύννεφο Αλλά μιλάμε για μέσες ταχύτητες του τύπου 13 και 14 χλμ/ώρα, με ανεβοκατεβάσματα σε τρελές ανηφόρες, και σταμάτα-ξεκίνα συνέχεια. Πόσο να κάψει το βουβάλι (όπως λέει και ο ντιριντίνο) όταν το Matiz με τα 800 κιλά, τα 800 κυβικά και τα 52 καθαρόαιμα καίει σε αυτές τις συνθήκες 12 λτ/100 και βάλε (μετρημένο πολλές φορές)!
Pitt τι γίνεται, η σύζυγος είναι πιο γκαζιάρα από σένα;
-
Ο χρήστης alexandr έγραψε:
Pitt τι γίνεται, η σύζυγος είναι πιο γκαζιάρα από σένα;Όχι, αλλά πολλές φορές ξεχνάει να ανεβάσει ταχύτητες, λες και είναι αυτόματο.
Δεν νομίζω να ξέρει που βρίσκεται η 5η, ούτε κουβέντα να γίνεται για 6η!
Βοηθάει βέβαια και ο κινητήρας που είναι αρκετά ελαστικός και με τρίτη μια χαρά 'αυτόματο' γίνεται... -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Πόσο θέλεις να καίει δηλαδή ένα τούρμπο βουβάλι μέσα στην πόλη; Μια χαρά είναι τα 11.5 για τέτοιες συνθήκες.θελω να καιει 8-9 λιτρα το πολυ. Με τις τιμες που εχει παει η βενζινη αν ειναι να καιει τοσο , καλυτερα να παιρνω ταξι πιο φθηνα θα βγαινει!!!! (και ξεκουραστα ε?)
-
Ο χρήστης Pitt έγραψε:
Βοηθάει βέβαια και ο κινητήρας που είναι αρκετά ελαστικός και με τρίτη μια χαρά 'αυτόματο' γίνεται...Μιας και το εγραψε ο Pitt πιο πανω και επειδη πολλες φορες το εχω δει σε διαφορα αρθρα συντακτων περιοδικων αυτοκινητου...μπορειτε να μου πειτε τι σημαινει 'ελαστικοτητα' ενος κινητηρα και αν αυτο μετριεται καπως?
Ή ειναι απλα, ενα 'επιθετο' ας πουμε...?
Peugeot 3008 '08