Ο χρήστης Pitt έγραψε:
Να προσθέσω μία ακόμη παρατήρηση για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου.
Το trip computer έχει δύο μετρητές κατανάλωσης. Τον έναν τον χρησιμοποιώ ως 'μερικό' (δηλαδή τον μηδενίζω σε κάθε φουλάρισμα και μου δείχνει την αντίστοιχη μέση κατανάλωση) και τον δεύτερο ως 'ολικό' δηλαδή δεν τον μηδένιζα ποτέ για να μου δείχνει την μέση κατανάλωση από τότε που πήρα το αυτοκίνητο. Δυστυχώς ο 'ολικός' μετρητής δεν έχει την δυνατότητα να μετρήσει πάνω από 9.999 km γιατί μετά μηδενίζει. Επίσης μηδένισε όταν έγινε η αναβάθμιση του λογισμικού.
Συνέβη λοιπόν το εξής. Για τα πρώτα 10.000km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,8 L/100Km ενώ στα επόμενα 5.000km η μέση κατανάλωση έπεσε στα 8.0 L/100Km, δηλαδή κατά 10% χαμηλότερη. Είναι λογικό ένα αυτοκίνητο που δεν είναι στρωμένο να έχει κάπως υψηλότερη κατανάλωση, αν και μιλάμε για μεγάλη διαφορά καθώς στα πρώτα 4.000 km η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9,5 L/100km.
Εκτός από το σταθερό σφάλμα του οργάνου (η απόκλιση από την πραγματική μέση κατανάλωση) η χρήση της ένδειξης της μέσης κατανάλωσης για λόγους σύγκρισης είναι σχετικά ακριβής, καθώς τα χιλιόμετρα είναι πολλά και το περιθώριο σφάλματος μικρό.
Όταν λοιπόν στο ίδιο αυτοκίνητο, με τα ίδια λάστιχα, με τους ίδιους οδηγούς, τον ίδιο τρόπο οδήγησης, στις ίδιες διαδρομές έχουμε αποκλίσεις στην μέση κατανάλωση έως 20% (8,0 – 9,5 L/100Km), αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορείς να βγάλεις εύκολα συμπεράσματα για διαφορετικά οχήματα, σε διαφορετικές διαδρομές, με διαφορετικούς οδηγούς, διαφορετικό τρόπο οδήγησης κλπ.
ΥΓ. Αυτό που έγραψα για τον 'μερικό' χιλιομετρητή σημειώστε το, γιατί μάλλον θα αναφερθώ σ' αυτό σύντομα. Το βίτσιο μου να καταγράφω τις ενδείξεις μέσης κατανάλωσης και τα χιλιόμετρα από φουλάρισμα σε φουλάρισμα, σε συνδυασμό με τα λίτρα βενζίνης που βάζω κάθε φορά, με οδήγησαν σε κάποια συμπεράσματα για συγκεκριμένο πρατήριο βενζίνης.
Πριν όμως πώ περισσότερα, θέλω να έχω πολλές μετρήσεις για να βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός.
Πολύ λογικά (και φυσικά τεκμηριομένα) αυτά που λες. Απλά είχα μεγαλύτερες προσδοκίες όσον αφορά την καταλάνωση. Η αίσθηση της απογοήτευσης μου μεγαλώνει όταν κάνω σύγκριση με το δικό μου όχημα (μία δίλιτρη CARINA E του 1994). Πραγματικά πίστευα (λόγω τεχνολογίας και μικρότερου κυβισμού) ότι θα έβλεπα σημαντική διαφορά αλλά τελικά τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Ας ελπίσουμε, όπως είπες κι'εσύ, ότι με το στρώσιμο της μηχανής η κατανάλωση θα βελτιωθεί. Πληροφοριακά να αναφέρω ότι η μέση κατανάλωση του οχήματος στις 4000 χλμ (σύμφωνα πάντα με το trip computer) ήταν 9.8L/100Km