-
Να πω και εγω τη γνωμη μου γιατι ζω σε πολη με τα ποιο πολλα ισως κυκλικα.... οπως λετε. στη Ντοχα. λοιπον δεν εχουν στοπ αλλα οπως ειπε και ο συναδελφος πιο πανω εχουν παραχωρηση πρωτεραιοτητας, στον εντος ευρισκομενο, ωστε να βγει ανενοχλητα και να αδειασει η κυκλικη κυκλοφορεια, εχουν σημανση στα 300 μετρα στα 200 και στα 100 οσο πλησιαζεις τον κομβο, συν οτι εχουν βαλει και διαγραμηση αντιστοιχα εγκαρσια πολλων λωριδων κιτρινων αντανακλαστικων με 2-3 χιλιοστα παχος γραμμης ωστε να ταρακουνιεται ο κοιμησμενος... και να φρεναρει εγκαιρα Και να μην ανεβαινει στον κεντρικο κυκλο!!! . εαν εχουν μεγαλη κυκλοφορεια ορισμενες ωρες τοτε εχουν φαναρια που λειτουργουν πολυ αποτελεσματικα... με φασεις λειτουργειας που δεν μπορω να περιγραψω ετσι απλα αλλα υπαρχει περιπτωση που εχει ενας πρασινο για να μπει στη κυκλικη πορεια ενω αλλος εχει κιτρινο που του δινει τη δυνατοτητα να μπει αν εχει 'χωρο'.... καταλαβαινετε τι θα γινοτανε απο μικροσυγκρουσεις σε παρομοια περιπτωση στην Ελλαδα... . εχουν ομως και την εξης καλη λυση (εχουν χωρο βεβαια για τετοια λυση) να υπαρχει λωριδα που σε αφηνει να πηγαινεις ανενοχλητα δεξια...(Sleeping road) στην 1η καθετη κατευθυνση αυτο φυσικα ελαφρυνει τον φορτο που εχει να διαχειρησθει ο κομβος... Τελικα λεω οτι τετοιοι κομβοι διαχειριζονται δρομους με 2-3 λωριδες συγγρου π.χ. με καθετους αντιστοιχου πλατους... εαν επικρατει λογικη και γνωση δουλευουν πολυ καλα.. αν και τα φαναρια εχουν και 2 λεπτα κυκλο αναμονης τελικα οταν ανοιγουν για σενα δεν περιμενεις δευτερο κυκλο... βεβαια εχουν και αισθητηρες στην ασφαλτο ωστε να ξερουν να περιμενουν ωστε να αδειασει η κατευθυνση που εχει το πρασινο... η λυση που δοθηκε στους Αμπελοκηπους ειναι περιπου μια κυκλικη λυση αλλα δεν εχει ακριβως το σχημα...
-
Ο χρήστης thymios έγραψε:
Το πρόβλημα του κυκλικού κόμβου (του σωστού, με προτεραιότητα σε όσους κινούνται σε αυτόν, όχι του γιαλαντζί ελληνικού με προτεραιότητα στους εισερχόμενους διότι οι Ελληνες οδηγοί δεν μπορούν να μάθουν ότι ο κανόνας 'ελλείψει άλλης σήμανσης, προτεραιότητα από δεξιά' έχει ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ εξαίρεση, την κίνηση σε κυκλικό κόμβο) είναι ότι από ένα κυκλοφοριακό φόρτο και πάνω 'πήζει' πολύ άσχημα και τότε χρειάζεται φανάρια.
Αλλά σε μικορύς και μέτριους φόρτους είναι πολύ καλύτερο από οποιοδήποτε συμβατική διασταύρωση.
Βασικά η λογική του 'προτεραιότητα σε αυτόν που μπαίνει στον κυκλικό κόμβο' είναι λάθος στις μέρες μας, αλλά το παράδοξο είναι οτι όταν σχεδιάστηκαν οι πρώτοι κυκλικοί κόμβοι στην Αγγλία και αλλού, αυτό ακριβώς ίσχυε! Φυσικά τότε οι φόρτοι ήταν πολύ χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό των κόμβων να μην προκαλείται συμφόρηση. Από τη στιγμή όμως που οι κόμβοι γέμισαν οχήματα, η προτεραιότητα άλλαξε σε όλες τις πολιτισμένες χώρες...
Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι ο κυκλικός κόμβος στην Αγγλία έδινε από δημιουργίας του προτεραιότητα σε όσους ήδη κινούντο μέσα σε αυτόν. Η αλλαγή έγινε κατά την μεταφορά της ιδέας στη Γαλλία.
-
Και στην Ελλάδα παλιά (όταν ήμουν πιτσιρικάς -δηλ. πριν 5 χρόνια ) η προτεραιότητα ήταν των κινούμενων στον κόμβο -κάποια στιγμή άλλαξε να είναι των εκ δεξιών (εισερχόμενων)
-
Ο χρήστης thymios έγραψε:
Βασικά η λογική του 'προτεραιότητα σε αυτόν που μπαίνει στον κυκλικό κόμβο' είναι λάθος στις μέρες μας, αλλά το παράδοξο είναι οτι όταν σχεδιάστηκαν οι πρώτοι κυκλικοί κόμβοι στην Αγγλία και αλλού, αυτό ακριβώς ίσχυε! Φυσικά τότε οι φόρτοι ήταν πολύ χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό των κόμβων να μην προκαλείται συμφόρηση.Γνώμη μου είναι ότι φρενάρισμα με στριμμένους τροχούς για τον εισερχόμενο και βλέμμα στα δεξιά ενώ κινείσαι αριστερόστροφα είναι λάθος σε όλες τις μέρες.
Επίσης, οι πεζοί πρέπει να συνηθίσουν ότι 'περνάμε από το πιο μικρό (άρα λογικά πιο ασφαλές) πέρασμα' και όχι διαγώνια εκτεθειμένοι σε καμιά 30αριά μέτρα στο οδόστρωμα. Και αυτό ισχύει σε όλων των ειδών τις πλατείες και τα φαρδιά σημεία.
Μια ερώτηση για αυτό που λέτε για πήξιμο στις κυκλικές: Αν λέμε ότι πήζουν σε συνθήκες υψηλής επισκεψιμότητας , με φανάρι ακόμα χειρότερα δεν είναι; Με δεδομένο ότι η προτεραιότητα είναι η σωστή και το μικρό μέγεθος των ελληνικών κυκλικών, δεν πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα με φανάρι.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Και στην Ελλάδα παλιά (όταν ήμουν πιτσιρικάς -δηλ. πριν 5 χρόνια ) η προτεραιότητα ήταν των κινούμενων στον κόμβο -κάποια στιγμή άλλαξε να είναι των εκ δεξιών (εισερχόμενων)Ναι έτσι ήταν. Το επιβεβαιώνω και εγώ. Και εδώ στο Ηράκλειο βάζουν σιγά σιγά κυκλικούς κόμβους και μεριμνούν τοποθετώντας STOP στην είσοδό τους. Λαμπρή εξαίρεση δύο κόμβοι στην παραλιακή που έχουν φανάρια και δημιουργείται καθυστέρηση χωρίς λόγο.
-
Αλλαξε με καποια αναθεωρηση του ΚΟΚ πολλα χρονια πριν.... Επαναλαμβανω οτι μιλαμε για διασταυρωση εως και πεντε κατευθυνσεων με 3 λωριδες η καθε μια.... δεν μιλαμε για την παλια Ομονοια Π.Χ. !!! καποια στιγμη ισως καταφερω να τραβηξω βιντεακι απο ψηλα για το πως κινουνται....
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Αλλαξε με καποια αναθεωρηση του ΚΟΚ πολλα χρονια πριν....Κρύβε λόγια
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Βασικά η λογική του 'προτεραιότητα σε αυτόν που μπαίνει στον κυκλικό κόμβο' είναι λάθος στις μέρες μας, αλλά το παράδοξο είναι οτι όταν σχεδιάστηκαν οι πρώτοι κυκλικοί κόμβοι στην Αγγλία και αλλού, αυτό ακριβώς ίσχυε! Φυσικά τότε οι φόρτοι ήταν πολύ χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό των κόμβων να μην προκαλείται συμφόρηση.
Γνώμη μου είναι ότι φρενάρισμα με στριμμένους τροχούς για τον εισερχόμενο και βλέμμα στα δεξιά ενώ κινείσαι αριστερόστροφα είναι λάθος σε όλες τις μέρες.
Ελεος αιδεσιμώτατε, trail braking σε συνθήκες καθημερινής κίνησης Εξάλλου το έχουμε πει: φρενάρουμε πάντα στην ευθεία
Το βλέμμα δεξιά ενώ κινείσαι αριστερόστροφα είναι ακόμα χειρότερο πρόβλημα σήμερα που έχει προτεραιότητα ο εισερχόμενος. Αν έχει ο κινούμενος τότε τουλάχιστον μπορεί να αντιμετωπίζει τον εκ δεξιών εισερχόμενο ως 'ενόχληση / μελλοντικό πρόβλημα' και όχι ως 'άμεσο κίνδυνο'.
Εκτός από το προφανές, ότι ο κυκλικός κόμβος πήζει πολύ ευκολότερα από τους δρόμους που καταλήγουν σε αυτόν, το σημαντικότερο που χάνουμε με τη σημερινή προτεραιότητα είναι η δυνατότητα του κυκλικού κόμβου να ρυθμίζει την ταχύτητα μέσω του υποχρεωτικού φρεναρίσματος αν πρέπει εισερχόμενος να παραχωρήσεις προτεραιότητα στον ήδη κινούμενο. Αλλιώς ο κυκλικός κόμβος μετατρέπεται σε chicane ή G-circleΕπίσης, οι πεζοί πρέπει να συνηθίσουν ότι 'περνάμε από το πιο μικρό (άρα λογικά πιο ασφαλές) πέρασμα' και όχι διαγώνια εκτεθειμένοι σε καμιά 30αριά μέτρα στο οδόστρωμα. Και αυτό ισχύει σε όλων των ειδών τις πλατείες και τα φαρδιά σημεία.
Οντως είναι ένα ζήτημα αυτό.
Μια ερώτηση για αυτό που λέτε για πήξιμο στις κυκλικές: Αν λέμε ότι πήζουν σε συνθήκες υψηλής επισκεψιμότητας , με φανάρι ακόμα χειρότερα δεν είναι; Με δεδομένο ότι η προτεραιότητα είναι η σωστή και το μικρό μέγεθος των ελληνικών κυκλικών, δεν πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα με φανάρι.
Το πρόβλημα των κυκλικών κόμβων είναι ότι τείνουν να δίνουν προτεραιότητα στους μεγαλύτερους δρόμους που καταλήγουν σε αυτούς και οι μικρότεροι κολλάνε άσχημα. Το φανάρι δίνει ευκαιρία και στους μικρότερους και επίσης δίνει χρόνο στον κόμβο να 'καθαρίσει' (πχ. αν δεν ανάβει πράσινο αμέσως μετά το κόκκινο του άλλου)
-
Αν βαλεις φαναρι στον κυκλικο κομβο δεν αυτοαναιρεις την σκοπιμότητα του???
και μη μου πειτε για ρυθμιζόμενα φαναρια και αισθητηρες .... -
Οπωσδήποτε με αισθητήρες κτλ. οπότε γιατι να μην το πούμε ?
Στη Ντόχα που λέει ο 224.v παλιά έβαζαν τροχονόμους τις ώρες αιχμής (2-3 σε κάθε κόμβο!) και μετά άφηναν τον κόμβο να αυτορυθμίζεται, τα ρυθμιζόμενα φανάρια είναι η λογική εξέλιξη. -
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
Αν βαλεις φαναρι στον κυκλικο κομβο δεν αυτοαναιρεις την σκοπιμότητα του???
και μη μου πειτε για ρυθμιζόμενα φαναρια και αισθητηρες ....Πολύ σωστά, στο 99% των περιπτώσεων ΔΕΝ υπάρχουν φανάρια σε Κ3 (=κυκλικούς κόμβους-roundabouts)
Και δεν μπαίνουν φανάρια γιατί, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι Κ3 είναι για εκτός κέντρου κόμβους, που δεν έχουν και πολύ κίνηση πεζών.
Φυσικά στην Ελλάδα, δεν είμαστε ικανοί ούτε μια αντιγραφή σωστή να κάνουμε...βάζουμε STOP, ενώ το σωστό είναι να μπαίνει το ανάποδο τρίγωνο, όπως πολύ σωστά ειπώθηκε...Δλδ δεν χρειάζεται να σταματάμε, αλλά απλά να κόβουμε ταχύτητα φυσικά, να τσεκάρουμε και να μπαίνουμε στον κύκλο (μάλιστα στην Αγγλία, έχει και αυτές τις οριζόντιες γραμμες στο δρόμο για να σε 'ξυπνάνε' και να θυμηθείς να κόψεις ταχύτητα, όπως έχουμε εδώ πριν τα διόδια)
Και βάζουμε πολύ μικρούς Κ3 (δικιά μας εφεύρεση!!) μέσα στην πόλη σε κεντρικά σημεία, ενώ ίσως είναι το μόνο ακατάλληλο για να γίνει Κ3...
Αλλά η σκοπιμότητα των Κ3 είναι περισσότερο για την ασφάλεια μας, και όχι μόνο για καλύτερη ροή που είναι σίγουρο ότι την επιτυγχάνει (όταν φυσικά δεν υπάρχουν φανάρια). Και φυσικά καλύτερη ροή, σημαίνει λιγότερα καύσιμα!
Οπότε, η υιοθέτηση των Κ3 από πάρα πολλές χώρες έχει γίνει κυρίως για την πολύ καλύτερη ασφάλεια που προσφέρει ο σχεδιασμός τους. Δείτε τα αποτελέσματα μελέτης στις ΗΠΑ που συγκρίνει κάθετες διασταρώσεις με Κ3 (που έγινε όταν άρχισαν σε μεγάλο βαθμό και αυτοί να αντικαθιστούν τους κλασικούς κόμβους με Κ3):
[list:24vfz5qe][:24vfz5qe] Οι συγκρούσεις έπεσαν 40%[/24vfz5qe]
[:24vfz5qe] Μείωση τραυματισμών 80% [/24vfz5qe]
[:24vfz5qe] Μείωση σοβαρών τραυματισμών και θανάτων 90%[/24vfz5qe][/list:u:24vfz5qe]Αυτό τα λέει όλα...
Ακόμη και για το κράτος πρέπει να είναι πιο οικονομική λύση, αν σκεφτούμε ότι γλυτώνει φανάρια, τη συντήρησή τους κλπ... -
Εχεις δει πολλά στην Ελλαδα??? Που να δουλευει εννοω...
Εδω δεν εχουν λαμπες να αλλαξουν στα φαναρια.. τελος παντων αυτο ειναι αλλο θεμα..το θεμα ειναι οτι αν βαλεις φαναρι ( με ή χωρις εστω) αναιρεις την λειτουργεια του κομβου, μια παραλαγη θα ηταν σε ωρες μη αιχμης το φαναρι να μην λειτουργει..
ομως
η λειτουργεια τηε προτεραιοτητας εκ δεξιων, εξηπηρετει την μη τοποθετηση φαναριων γιατι σε τελικη αναλυση ΠΟΣΑ πια αυτοκινητα θα βγουν απο τον μικρό δρομο...
( εχω συγκεκριμενο κομβο στο νου μου στη Λαυριου )
και απο την αλλη στον ιδιο κομβο η προτεραιωτητα εκ δεξιων εμποδιζει τον κομβ να αδειασει καθοτι εγκλοβιζονται αυτοκινητα εντός του κομβου απο την εισερχομενη εκ της Λαυριου κυκλοφωρίας
κι ευτυχως που υπαρχει ενα φαναρι εστω και 200 μετρα πιο πριν και δημιουργει ενα περιπου ανοιγμα..ειναι περιεργος κομβος κατα το ημισι λειτουργει καλα ( ως κομβος) αλλα απο την απεναντι 'στουμπωνει')
-
Σιγουρα παντως σε περιπλοκες διασταυρωσεις οπου ερχονται 5-6 δρομοι ειναι πιο εξυπηρετικό. Αλλιως με κανονική διασταυρωση και φαναρια η αναμονη θα ηταν ατελειωτη, να εξυπηρετηθουν ολες οι πιθανότητες
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
Σιγουρα παντως σε περιπλοκες διασταυρωσεις οπου ερχονται 5-6 δρομοι ειναι πιο εξυπηρετικό. Αλλιως με κανονική διασταυρωση και φαναρια η αναμονη θα ηταν ατελειωτη, να εξυπηρετηθουν ολες οι πιθανότητεςΕδω που βρισκομαι εχουμε απο ολες τις περιπτωσεις.... εισοδο - εξοδο απο 3 - 4 - 5 κατευθυνσεις με 3 λωριδες η καθε μια αρα και ο κομβος εχει 3 λωριδες... Σε ωρες αιχμης δουλευουν τα φαναρια με αισθητηρες οπου οι εχοντες πρασινο μπορουν να κανουν πληρη αναστροφη.... μεσω του κομβου χωρις εμποδιο αλλα οι υπολοιποι να μπορουν να μπουν αν εχουν χωρο... μετα ειναι και η σωστη κινηση μεσα στον κομβο των τριων λωριδων... φανταστειτε να θελεις να βγεις απο την μεθεπομενη εξοδο απο αυτην που μπηκες και να εχει βρεθει στην εσωτερικη των τριων λωριδων... θα πρεπει να κοψεις παλι 2 λωριδες για να βγεις... υπαρχει βεβαια μια τεχνικη οταν ζεις σε τετοιες συνθηκες και το εχεις συνηθισει... ωστε δεν κοβεις πολυ μπαινοντας, και ο αλλος δεν σε βρισκει οπως ερχεται και μπαινει αυτος απο την διαδοχικη εισοδο στην πορτα σου.., ειναι μια συνεχης εμπλοκη απεμπλοκη λωριδων. Ομως ειναι μεγαλοι σε μηκος-διαμετρο αυτοι οι κομβοι...ειναι τουλαχιστον σαν το δαχτυλιδι του ΟΤΕ... και οπως ειπα μεγαλη διευκολυνση ειναι οι λωριδες που αφηνουν ελευθερη τη δεξια κινηση στην επομενη κατευθυνση...
σε διασταυρωσεις με φαναρια σκευθειτε οτι εχουν 3 λωριδες που πανε ευθεια αλλα και 3 λωριδες που στριβουν η δε εξω αριστερα κανει και αναστροφη... εμποδιζουν ομως με νησιδα τις πουστιες...ωστε οποιος εχει διαλεξει την ευθεια δεν μπορει να αλλαξει τη τελευταια στιγμη σε αριστερη κατευθηνση... -
H μια περίπτωση κυκλικού κόμβου που καταργήθηκε με διαστάυρωση και ίσως έχει καλύτερα απότελέσματα είναι αυτός της Δουκισης Πλακεντίας... Όσο ηταν κυκλικός κόμβς έπηζαν τα πάντα...
Απο την άλλη , όσο και αν μπορεί να μην έχει τόσο , εμφανή , οφέλη σε εμάς στην Ελλάδα , το σίγουρο όφελος ειναι οτι δεν ειναι πλέον δεν υπάρχουν υπερβάσεις του κόκκινου με πολλά χιλιόμετρα και στουκες όπως ειπώθηκε πιο πάνω.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ελεος αιδεσιμώτατε, trail braking σε συνθήκες καθημερινής κίνησης Εξάλλου το έχουμε πει: φρενάρουμε πάντα στην ευθείαΉ κάτι παρανόησα εγώ ή κάτι παρανόησες εσύ. Αν κινούμαι μέσα στο κυκλικό και πρέπει να σταματάω για τον εισερχόμενο, πώς θα φρενάρω με τροχούς στην ευθεία; Το κυκλικό δεν το παίρνω με μικρές τεθλασμένες!
Το ότι στα μικρά κυκλικά δεν πάμε γ@$#ντας είναι γνωστό, αλλά στα μεγαλύτερα και ειδικά εκεί όπου περνάει λεωφορείο το φρενάρισμα υπό γωνία (σε βρεγμένο ή απότομο ακόμα περισσότερο) μπορεί να σε βοηθήσει στην αγορά πεζοδρομίου.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Ελεος αιδεσιμώτατε, trail braking σε συνθήκες καθημερινής κίνησης Εξάλλου το έχουμε πει: φρενάρουμε πάντα στην ευθεία
Ή κάτι παρανόησα εγώ ή κάτι παρανόησες εσύ. Αν κινούμαι μέσα στο κυκλικό και πρέπει να σταματάω για τον εισερχόμενο, πώς θα φρενάρω με τροχούς στην ευθεία; Το κυκλικό δεν το παίρνω με μικρές τεθλασμένες!
Το ότι στα μικρά κυκλικά δεν πάμε γ@$#ντας είναι γνωστό, αλλά στα μεγαλύτερα και ειδικά εκεί όπου περνάει λεωφορείο το φρενάρισμα υπό γωνία (σε βρεγμένο ή απότομο ακόμα περισσότερο) μπορεί να σε βοηθήσει στην αγορά πεζοδρομίου.
Μα εχεις προτερεοτητα αν εισαι μεσα και ετσι δεν σταματας στον εισερχομενο... ειπαμε.... αυτος σε προσεχει και φροντιζει να σε αφησει να περασεις και μετα αυτος πιανει τη λωριδα που θελει...
-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
H μια περίπτωση κυκλικού κόμβου που καταργήθηκε με διαστάυρωση και ίσως έχει καλύτερα απότελέσματα είναι αυτός της Δουκισης Πλακεντίας... Όσο ηταν κυκλικός κόμβς έπηζαν τα πάντα...Απο την άλλη , όσο και αν μπορεί να μην έχει τόσο , εμφανή , οφέλη σε εμάς στην Ελλάδα , το σίγουρο όφελος ειναι οτι δεν ειναι πλέον δεν υπάρχουν υπερβάσεις του κόκκινου με πολλά χιλιόμετρα και στουκες όπως ειπώθηκε πιο πάνω.
Αυτος ηταν μικρος σε διαμετρο...+ το οτι δεν τηρουσε κανενας την πρωτεραιοτητα.... ειπαμε θελει και σεβασμο στους κανονες με βαση τους οποιους καποιος τον σχεδιασε τον κομβο.. για να πετυχει η αποσυμφορηση, παντως και εμενα σε αυτον τον κομβο το 90 με εμβολησε ενας..... ενω ημουνα ηδη μεσα και αυτος το ιδιο.... και αλλαξα πορτα... στην Πρισμα μου. εφταιγε και πληρωσε... εβρεχε κιολας...
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Μα εχεις προτερεοτητα αν εισαι μεσα και ετσι δεν σταματας στον εισερχομενο... ειπαμε.... αυτος σε προσεχει και φροντιζει να σε αφησει να περασεις και μετα αυτος πιανει τη λωριδα που θελει...Μα δεν έχεις προτεραιότητα, στην Ελλάδα είσαι!
Και εγώ προτιμάω τον μη ελληνικό τρόπο, μη μπερδευόμαστε.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Μα εχεις προτερεοτητα αν εισαι μεσα και ετσι δεν σταματας στον εισερχομενο... ειπαμε.... αυτος σε προσεχει και φροντιζει να σε αφησει να περασεις και μετα αυτος πιανει τη λωριδα που θελει...
Μα δεν έχεις προτεραιότητα, στην Ελλάδα είσαι!
Και εγώ προτιμάω τον μη ελληνικό τρόπο, μη μπερδευόμαστε.
Μα σιγουρα ειναι εκτος πραγματικοτητας η δικη μας πραγματικοτητα με την προτεραιοτητα...στις πλατειες...- κομβους, αν ομως γενικευθουν οι κομβοι σαν λυση πρεπει να αλλαξει ο ΚΟΚ και φυσικα η σημερινη σημανση... ισως ομως κοστιζει αυτη η αλλαγη της σημανσης.. τετοιες δυσκολες εποχες...
Όχι στις διασταυρώσεις, ΝΑΙ στα roundabouts!