-
@pipinos 1976
Μα εστω και η δεξια να ειναι αχρηστη, οποιος θελει να παει Πατρα (φορτηγο - ΙΧ) πιανει 2η - 3η, εχει ταμπελες 1χλμ πριν, και οι εχοντες προορισμο Τριπολη πιανουν 3η -4η.... Οι γνωριζοντες τη διαδρομη φορτηγατζηδες προφανως τα κανουν αυτα εγκαιρα και ετσι δεν 'ξεχνιουνται' τη τελευταια στιγμη... οι ΙΧηδες παλι εχουν τις ταμπελες.... 1 χλμ πριν να ειδοποιουν... Για αυτο μαλλον και δεν εχουμε εκει ατυχηματα... εξωδοι προς τα αριστερα υπαρχουν και σε πολυ περιπλοκες κατευθυνσεις στο εξωτερικο... αλλα εχουν και εγκαιρες σημανσεις... -
Τα φορτηγά έχουν και προκαλούν το μικρότερο πρόβλημα. Τα ΙΧ από την άλλη, σε τέτοιο δρόμο, ακόμα και με το όριο να κινηθούν, έχουν 1 Km να αλλάξουν λωρίδες, πράγμα που σημαίνει 30 s, ΑΝ τηρούν το όριο. Σε άδειο δρόμο τα πράγματα είναι εύκολα. Σε δρόμο με κίνηση ΠΣΚ και ταχύτητα 140 Km/h έχεις ~25 s να δεις πινακίδα, να ανάψεις φλας, να προσπαθήσεις να ρυθμίσεις την ταχύτητά σου και να αλλάξεις από 1-3 λωρίδες. Δύσκολα πράγματα και σίγουρα όχι η βέλτιστη λύση, ειδικά τη στιγμή που η 1η λωρίδα αντιμετωπίζει πρόβλημα και τα φορτηγά κινούνται στην αριστερότερη από τις 2 λωρίδες που πάει προς Πάτρα.
Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Τα φορτηγά έχουν και προκαλούν το μικρότερο πρόβλημα. Τα ΙΧ από την άλλη, σε τέτοιο δρόμο, ακόμα και με το όριο να κινηθούν, έχουν 1 Km να αλλάξουν λωρίδες, πράγμα που σημαίνει 30 s, ΑΝ τηρούν το όριο. Σε άδειο δρόμο τα πράγματα είναι εύκολα.** Σε δρόμο με κίνηση ΠΣΚ και ταχύτητα 140 Km/h έχεις ~25 s να δεις πινακίδα, να ανάψεις φλας, να προσπαθήσεις να ρυθμίσεις την ταχύτητά σου και να αλλάξεις από 1-3 λωρίδες.** Δύσκολα πράγματα και σίγουρα όχι η βέλτιστη λύση, ειδικά τη στιγμή που η 1η λωρίδα αντιμετωπίζει πρόβλημα και τα φορτηγά κινούνται στην αριστερότερη από τις 2 λωρίδες που πάει προς Πάτρα.Ευχαριστώ.
Οταν εχει κινηση ο δρομος εκει δεν πρεπει να πηγαινεις με 140χλμ..., ακομα και χωρις κινηση, τα 150χλμ. ειναι αρκετα.... δεν το λεω σαν υπερβαση του οριου σαν απλη ενεργεια καποιου που θελει να παει ασφαλης στον προορισμο του το λεω... τωρα αν υπαρχει αναγκη για γρηγορη διελευση απο εκειενω υπαρχει και κυκλοφοριακος φορτος, τοτε παιρνει και το ρισκο του ο καθε οδηγος....
-
Δεν είναι τόσο απλό το ζήτημα. Πολλές φορές σε οδηγεί η κίνηση να υπερβείς το όριο. Η 1η λωρίδα δεν υπάρχει πρακτικά και όσοι κινούνται πηγαίνουν με 60. Η 2η έχει φορτηγά που πηγαίνουν με 80 (-40 του ορίου). Η 3η έχει ΙΧ που πηγαίνουν 90-100 (-20 του ορίου). Η 4η έχει ΙΧ που πηγαίνουν με 140 (+20 του ορίου). Πιο εύκολο είναι με ένα ΙΧ να βρίσκεσαι στην 4η, παρά στις άλλες 2 (την 1η την ξεχνάω, εκτός και αν την έφτιαξαν τον τελευταίο μήνα).
Ως 'μηχανικός' θα πρέπει να δεις το κάκιστο παράδειγμα της Αθηνών - Λαμίας, από Κάστρο έως Σχηματάρι (εκεί ανοίγει ο δρόμος πάλι) μία Κυριακή απόγευμα. Δεξιά λωρίδα 80, όσο τα φορτηγά, αριστερή λωρίδα 140, όσο τα ΙΧ. Αν θέλω να πάω με το όριο πού θα πάω; Δεξιά και θα πρέπει να βγαίνω για προσπέρασμα κάθε 500 m; Αδύνατον, γιατί δε θα έχω ούτε την ευκαιρία, ούτε την ασφάλεια να το κάνω. Αριστερά και να πηγαίνω με 140 (~40 m/s) σε απόσταση 10 m από τον προπορευόμενό μου; Μου ανεβάζεις το δείκτη επικινδυνότητας πολύ και όπως έχω ξαναπεί, καλύτερα 10 ταξίδια Αθήνα - Θεσσαλονίκη όπως είχα πάει (3h35min), παρά 1 φορά επιστροφή με αυτές τις συνθήκες. Φοβάμαι πολύ περισσότερο έτσι, αλλά αναγκαστικά έτσι θα κινηθώ, γνωρίζοντας το ρίσκο.
Ξαναγυρνάω στο αρχικό, τώρα. Εφόσον η κίνηση σε οδηγεί σε τέτοιες ταχύτητες, σε αυτές τις λωρίδες, με αυτές τις συνθήκες τι γίνεται; Απλά, αναλαμβάνεις το ρίσκο και λες τη γλύτωσα και σε αυτή την έξοδο, όπως είπες κι εσύ. Είναι μια λογική και αυτή, αλλά δεν είναι όλοι έτοιμοι για ρίσκο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Όπως δεν είναι όλοι διαθέσιμοι να περάσουν βράδυ Λιμανάκια με σβησμένα φώτα, γιατί κάποιου του ήρθε να λύσει έτσι το πρόβλημα με τα περάσματα.
Ευχαριστώ.
-
Μα το πρόβλημα που περιγράφεις θα υπήρχε και αν ήταν 'σωστός' ο κόμβος εκεί, με έξοδο για Τρίπολη δεξιά. Αν ήσουν (αναγκαστικά όπως λες, δε συμφωνώ, αλλά ας το δεχτούμε) στην αριστερή με 140 και ήθελες να πας Τρίπολη, θα έπρεπε να διασχίσεις όλες τις λωρίδες, να πιάσεις δεξιά ανάμεσα στα φορτηγά για να βγεις. Ποιά η διαφορά ?
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μα το πρόβλημα που περιγράφεις θα υπήρχε και αν ήταν 'σωστός' ο κόμβος εκεί, με έξοδο για Τρίπολη δεξιά. Αν ήσουν (αναγκαστικά όπως λες, δε συμφωνώ, αλλά ας το δεχτούμε) στην αριστερή με 140 και ήθελες να πας Τρίπολη, θα έπρεπε να διασχίσεις όλες τις λωρίδες, να πιάσεις δεξιά ανάμεσα στα φορτηγά για να βγεις. Ποιά η διαφορά ?Αν η δεξιά λωρίδα λειτουργούσε κανονικά, όπως και αν γινόταν ο κόμβος θα είχε καλύτερη κατανομή της κίνησης. Σήμερα, όλοι στριμώχνονται αριστερά, ενώ, οι περισσότεροι, θέλουν να πάνε δεξιά, οπότε οι πολλοί πρέπει να κάνουν δεξιά 3 λωρίδες και οι λίγοι να συνεχίσουν ευθεία. Με σωστό δρόμο (άσφαλτο) και έξοδο δεξιά, οι πολλοί θα συνέχιζαν ευθεία όπως έρχονταν και οι λίγοι θα έκοβαν δεξιά με τα φορτηγά να παραμένουν στη σωστή θέση συνεχώς.
Ευχαριστώ.
-
Το να λειτουργει η Δεξια σωστα ειναι θεμα συντηρησης οχι μελετης του συγκεκριμενου κομβου...
-
Πάρα πολύ σωστά.
Το έχω ξαναρωτήσει (αλλά δεν θυμάμαι αν έχει απαντηθεί), υπάρχει κάποιο τηλέφωνο, ή e-mail όπου ο οδηγός μπορεί να καταγγέλλει κακοτεχνίες στους δρόμους που έχουν αναλάβει ιδιώτες; Αν όχι, θα πρέπει να δημιουργηθεί τάχιστα.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Πάρα πολύ σωστά.Το έχω ξαναρωτήσει (αλλά δεν θυμάμαι αν έχει απαντηθεί), υπάρχει κάποιο τηλέφωνο, ή e-mail όπου ο οδηγός μπορεί να καταγγέλλει κακοτεχνίες στους δρόμους που έχουν αναλάβει ιδιώτες; Αν όχι, θα πρέπει να δημιουργηθεί τάχιστα.
προφανως θα εννοεις τις παραχωρησεις... γιατι ολους τους δρομους ιδιωτες εργολαβοι τους φτιαχνουν!!! κατω απο τις διαφορες υπηρεσιες του κρατους....
-
Προφανώς!
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Το να λειτουργει η Δεξια σωστα ειναι θεμα συντηρησης οχι μελετης του συγκεκριμενου κομβου...Δε διαφωνούμε. Το έχω ήδη γράψει εδώ: viewtopic.php?p=2144873#p2144873 αυτό ακριβώς. Απλά, χάραξη και πρόβλημα στη λωρίδα = μεγαλύτερο πρόβλημα.
Το έχω ξαναρωτήσει (αλλά δεν θυμάμαι αν έχει απαντηθεί), υπάρχει κάποιο τηλέφωνο, ή e-mail όπου ο οδηγός μπορεί να καταγγέλλει κακοτεχνίες στους δρόμους που έχουν αναλάβει ιδιώτες; Αν όχι, θα πρέπει να δημιουργηθεί τάχιστα.
Ενημέρωσέ τους με mail και είναι σίγουρο ότι θα το φτιάξουν, σε κάποια φάση. Τώρα, πότε θα είναι αυτή η φάση, μπορούμε να ρωτήσουμε κανέναν αστρολόγο. Έχω ήδη επισημάνει τρομερή και ενοχλητική κακοτεχνία στην Κορίνθου - Αθηνών, έκαναν πως την έφτιαχναν ρίχνοντας άσφαλτο, αλλά παραμένει πολύ επικίνδυνη για ΙΧ χαμηλωμένα.
Ευχαριστώ.
-
Το σημειο για το οποιο μιλατε δε μπορω να καταλαβω γιατι μερικοι το θεωρουν επικινδυνο κτλπ.. Ακομα και αρχαριος οδηγος που ξεκινησα να κανω αυτο τον δρομο ποτε δε με προβληματισε.. Δε μπορω να καταλαβω επισης γιατι πρεπει ή και μπορεις (?) να πηγαινεις με 150 στο σημειο αυτο με κινηση ή γιατι να μη πηγαινεις πιο σιγα γενικως εφοσον ο δρομος διαχωριζεται..Πολυ πιο προβληματικο θεωρω το σημειο οπου αρχιζει η Αττικη Οδος ανεβαινωντας προς Αθηνα και δεξια σε στελνει απο τον παλιο παρα αυτο..
-
Για οσους ενδιαφερονται. ΕΓΙΝΕ Κατολισθηση στα ΤΕΜΠΗ! Ο δορμος ξαναανοιξε. Μολις το ειπαν στον ΑΝΤ1. Τραυματιστηκε ενας οδηγος ελαφρα.
-
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Για οσους ενδιαφερονται. ΕΓΙΝΕ Κατολισθηση στα ΤΕΜΠΗ! Ο δορμος ξαναανοιξε. Μολις το ειπαν στον ΑΝΤ1. Τραυματιστηκε ενας οδηγος ελαφρα.Πάλι; Τα πλέγματα που είχαν βάλει δεν έκαναν δουλειά;
-
Ο χρήστης mjr έγραψε:
Για οσους ενδιαφερονται. ΕΓΙΝΕ Κατολισθηση στα ΤΕΜΠΗ! Ο δορμος ξαναανοιξε. Μολις το ειπαν στον ΑΝΤ1. Τραυματιστηκε ενας οδηγος ελαφρα.
Πάλι; Τα πλέγματα που είχαν βάλει δεν έκαναν δουλειά;
Δεν εχω ιδεα , εκαναν μια μικρη τηλεφωνικη αναφορα ο ανταποκριτης Θεσ/νικης απ εκει και περα αγνωστο
-
Μπορεί κάποιος ειδικός περί ΕΟ να μου εξηγήσει γιατί ο κανονισμός προβλέπει σε ένα κόμβο τόσα πολλά φώτα (δεξιά, αριστερά, στην νησίδα, στις εξοδους)?
Δεν θα μπορούσαν να κατανειμουν αυτές τις κολωνες κατα μήκος της οδού έστω και σε πιο αραιά διαστήματα ώστε να έχει φωτισμό ¨όλη¨ η οδός?
Μιλάμε στην Μεγαλόπολη ο κόμβος στην μεγάλη ευθεία έχει 4χλμ φώτα δεξιά, αριστερά και στην νησίδα. -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Μπορεί κάποιος ειδικός περί ΕΟ να μου εξηγήσει γιατί ο κανονισμός προβλέπει σε ένα κόμβο τόσα πολλά φώτα (δεξιά, αριστερά, στην νησίδα, στις εξοδους)?
Δεν θα μπορούσαν να κατανειμουν αυτές τις κολωνες κατα μήκος της οδού έστω και σε πιο αραιά διαστήματα ώστε να έχει φωτισμό ¨όλη¨ η οδός?
Μιλάμε στην Μεγαλόπολη ο κόμβος στην μεγάλη ευθεία έχει 4χλμ φώτα δεξιά, αριστερά και στην νησίδα.Οι κόμβοι είναι τα κρισιμότερα σημεία για ατυχήματα γιατί εκεί αναμένεται να προκληθεί (εάν) η όποια σύγχυση στους οδηγούς. Επίσης, είναι οι περιοχές που υπάρχουν μεγαλύτερες διαφορές στις ταχύτητες μεταξύ των οχημάτων. Οι θέσεις, η κατανομή και το επίπεδο φωτισμού δεν είναι τυχαία.
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Μπορεί κάποιος ειδικός περί ΕΟ να μου εξηγήσει γιατί ο κανονισμός προβλέπει σε ένα κόμβο τόσα πολλά φώτα (δεξιά, αριστερά, στην νησίδα, στις εξοδους)?
Δεν θα μπορούσαν να κατανειμουν αυτές τις κολωνες κατα μήκος της οδού έστω και σε πιο αραιά διαστήματα ώστε να έχει φωτισμό ¨όλη¨ η οδός?
Μιλάμε στην Μεγαλόπολη ο κόμβος στην μεγάλη ευθεία έχει 4χλμ φώτα δεξιά, αριστερά και στην νησίδα.Για την σημασία των κόμβων τα είπε ήδη ο Phaeton. Εγώ να προσθέσω πάνω σ' αυτό που γράφεις, τα αραιά διαστήματα μπορεί εξαιτίας του (ανεπαρκής ή λάθος φωτισμός) να υπήρχαν ατυχήματα.
Ο φωτισμός είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και επιβάλλεται να υπάρχει, εντός των σηράγγων, στους κόμβους αλλά και σε σημεία με προβληματικές καιρικές συνθήκες (ομίχλη, χιόνι, υπερβολική βροχή).
Πχ η Εγνατία Οδός, το χειμώνα, από τα Γιάννενα μέχρι το Μέτσοβο, είναι σχεδόν ολόκληρη φωτισμένη (και σε άλλα σημεία προφανώς, μιλώ όμως γι' αυτό το κομμάτι που το ξέρω καλά ).
-
παλι χαμος απο την χιονωπτωση στην αθηνων-λαμιας (νεα οδος)..παρατηρωντας βιντεο με την μποτιλιαρισμενη μαλακασα βλεπουμε πως οι κλασσικοι μ@λ@κες ελληνες οδηγοι-μοσχαρια οδηγουν-μποτιλιαροντας και την ΛΕΑ κανοντας αδυνατη την κινηση αστυνομικων-πυροσβεστικων και εκχιονιστικων οχηματων..κατι πρεπει να γινει καποια στιγμη..η τροχαια οφειλει να σοβαρευτει κοβοντας κλησεις σε ολους αυτους..δεν ξερω αν ειναι τεχνικα εφικτο να τοποθετηθουν καμερες που να γραφουν οποιο οχημα κινειται επι της ΛΕΑ... αυτη η αναρχη κατασταση θετει σε κινδυνο την ασφαλεια των υπολοιπων χρηστων των αυτοκινητοδρομων...
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Ο φωτισμός είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και επιβάλλεται να υπάρχει, εντός των σηράγγων, στους κόμβους αλλά και σε σημεία με προβληματικές καιρικές συνθήκες (ομίχλη, χιόνι, υπερβολική βροχή).
Πχ η Εγνατία Οδός, το χειμώνα, από τα Γιάννενα μέχρι το Μέτσοβο, είναι σχεδόν ολόκληρη φωτισμένη (και σε άλλα σημεία προφανώς, μιλώ όμως γι' αυτό το κομμάτι που το ξέρω καλά ).
Εκανα 2 φορες αυτες τις μερες το Κομοτηνη- Ξανθη- Κομοτηνη (να φανταστω δεν χρειαζεται να αναφερω λογο ) και φωτισμο ειχε σε ενα παρκινγκ και στους κομβους. Στην αρχη πιστευα οτι θα αντιμετωπισω προβλημα. Αλλα τελικα οχι και τοσο.. Βεβαια καποια στιγμη αναψα τα φωτα ομιχλης για να βλεπω κατω καλυτερα τις λωριδες αλλα γενικα δεν ειχα και τοσο μεγαλο θεμα.
Μια φορα μαλιστα γυρναγα 3 τη νυχτα και παλι δεν ειχα καποια δυσκολια αν και- ειχα αναψει προβολεις (τους εσβηνα οποτε χρειαζοταν)
- γυρναγαν κι αλλα αμαξια μαζι μου
- ειχα πολλα νευρα κι ημουν σε εγρηγορση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...