-
Στον Βόλο είπα σε έναν γνωστό μου ότι η γνώμη μου είναι να πάρει το Euro 5 Corsa που βρήκε κι αυτός. Αλλά για Αθήνα; Στην Ελλάδα είμαστε, μπορείς να ξέρεις; Ελέγχουν ποιος μπαίνει στον δακτύλιο; Γιατί όταν ζούσα στην Αθήνα δεν με σταμάτησαν ποτέ για έλεγχο (είχα άδεια κυκλοφορίας για 3 χρόνια), ούτε είδα ποτέ να σταματάνε κανέναν. Από την άλλη, μπορεί να τους καρφώσει μια μέρα και να πουν ότι η απαγόρευση είναι για τον μεγάλο δακτύλιο, ή μέσα από την Αττική Οδό, ή οτιδήποτε άλλο. Σε μια χώρα με οικονομικά προβλήματα και χωρίς βιομηχανία που απαιτεί να μπουν αυστηρότερα όρια ρύπων και να έλθει γρηγορότερα η ηλεκτροκίνηση περιμένεις και προγραμματισμό ή συνέπεια; Οπότε αν είναι να κάνεις το βήμα, φρόντισε να κάνεις γρήγορα απόσβεση!
-
Το πρόβλημα με την απαγόρευση είναι και η ασφαλιστική κάλυψη. Γνωστός με euro 4 diesel στο Λαύριο το πούλησε γιατί η ασφαλιστική του του είπε κατηγορηματικά ότι αν τρακάρει μέσα στην Αθήνα δεν θα τον καλύψει. Ο φίλος μου κατέβαινε 2 φορές το μήνα να δει τους γονείς του. Τώρα, αν αυτό είναι νόμιμο ή όχι δεν το γνωρίζω. Με την ίδια λογική αν τρακάρει κάποιος στον δακτύλιο και δεν κυκλοφορούσε, πάλι το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει. Αλλά το θέμα είναι να μην μπλέξεις.
-
Η απαγόρευση για τα Euro 4 δεν περιλαμβάνει μόνο τον δακτύλιο αλλά μια τεράστια περιοχή τού νομού. Στη θέση σου θα προτιμούσα ένα μοντέλο βενζίνης που θα μετέτρεπα σε υγραέριο. Ή κάποιο εργοστασιακό υγραέριο ή φυσικό αέριο.
-
Επαναφέρω κι εγώ αυτό το θέμα με τα euro5, μετά από αρκετό ψάξιμο έχω καταλήξει σχεδόν σε ένα diesel Opel Corsa του 2013 , ecoflex (έκδοση με μηδενικά τέλη). Σε σχέση ποιότητας τιμής είναι ο,τι καλύτερο έχω δει. Με προβληματίζει το θέμα με τα euro5 γιατί κι εγώ διαβάζω διάφορα γενικά σχετικά με την απαγόρευση τους στην Ευρώπη. Πιστεύετε αξίζει η αγορά; Αν ειναι να απογορευτει θα γίνει μόνο σε δακτύλιο ή γενικότερα στην Αττική; Να πω ότι για κέντρο δεν με ενδιαφέρει καθόλου, κατοικώ σε προάστιο και το αμάξι θα κάνει το 90% των χιλιομέτρων του σε Αττική οδό ή αργότερα σε Δυτική Αττική λόγω πιθανής αλλαγής εργασίας.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Μην ακούς κανέναν και μη σε επηρεάζουν τα διάφορα κλικμπειτ δημοσιεύματα στο ίντερνετ , ΠΑΡΤΟ δεν υπάρχει καμία απαγόρευση για τα euro 5 και επειδή είναι 'καθαρό' με χαμηλούς ρύπους μπαίνει κάθε μέρα στον δακτύλιο .
-
Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Συμφωνώ ότι μάλλον θα καθυστερήσει η απαγόρευση του euro 5 στην Αττική, νομίζω πως έχουμε μέλλον. Αλλά σε μερικά χρόνια το αμάξι θα έχει μηδέν μεταπώληση , ειναι κ αυτός ένας παράγοντας.
Επιπλέον έχω μπερδευτεί γιατί μιλώντας με πολλά συνεργεία συνήθως θα σου πουν ότι τα ντίζελ έχουν ακριβές βλάβες κ ακριβή συντήρηση. Ισχύει τελικά αυτό και ποια η γνώμη σας για το συγκεκριμένο μοντέλο...
Μια άλλη άποψη ειναι να κάνω το δικό μου υγραέριο, βενζινοκίνητο 20ετιας και όσο τραβήξει, με 190 Χιλ χλμ στην πλάτη του. μου έχουν κάνει προσφορά για το kit Optima . Αλλά ειναι Ροβερ κ το φοβάμαι λίγο από πολλές απόψεις (εύρεση ανταλλακτικά, πόσα χρόνια θα βγάλει ακόμα κλπ κλπ). Βέβαια είναι σχετικά αξιόπιστο μέχρι στιγμής, μια φορά η κλασική βλάβη φλάντζα καπάκι κ κάνα δυο φορές κόλλημα με το κεντρικό κλείδωμα, κατά τα άλλα δεν μπορώ να πω σκυλί θα έλεγα έχει βγεί. Απλά ήθελα να το αλλάξω σιγά σιγά λόγω παλαιότητας κ επειδή έβαλα λίγα χρήματα στην άκρη.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!!
-
Το δικό σου είναι έτσι κι αλλιώς παλιό, αναξιόπιστο (γενικά, το δικό σου μπορεί να μη σε έχει ταλαιπωρήσει. Αν το οδηγάς απαλά κι είσαι τυπική στη συντήρηση, αυτή είναι βοηθητικοί παράγοντες) κι ανασφαλές από παθητική ασφάλεια. Πρότασή μου είναι να μην επενδύσεις χρήματα πάνω του. Πες μας τι ποσό είσαι διατεθειμένη να δαπανήσεις, πού μένεις (μην πάει στο πονηρό το μυαλό σου, ρωτάω για να δω αν σε καλύπτουν τα πρατήρια φυσικού αερίου) και τι αποστάσεις διανύεις. Αν δηλαδή το θες για καθαρά αστική χρήση και δεν πας ταξίδια με το συγκεκριμένο, ενδέχεται να σου ταιριάζει κι ηλεκτρικό.
-
Για μεταχειρισμένο θέλω να δαπανήσω το ανώτερο πέντε με εξι χιλιάδες. Του φυσικού αερίου με ενδιέφεραν αλλά πάνε πάνω από επτά. Σε Φίατ έχω δει κυρίως σε εμπορους εισαγωγής....δεν ξέρω αν είναι καλή επιλογή (ενδεικτικά 5900 το πιο φτηνό ένα Punto,https://anagnostoucarcenter.car.gr/cars/view/33127668/ ) Αυτό που δεν έχω ψάξει είναι πόσο κοστίζει να μετατρέψεις ένα βενζινοκίνητο σε φυσικό αέριο, φαντάζομαι η διπλή τιμή περίπου από υγραερίο;
Έχω πρατήριο στην περιοχή. Διανύω γενικά 70 χλμ τη μέρα σε Αττική οδό
Επίσης θα με βόλευε να έχει λίγο παραπάνω χώρους λόγω παιδιών, δηλ να μην είναι πάρα πολύ μικρό απλά.
-
Έχεις πρατήριο κοντά σου, διανύεις πολλά χιλιόμετρα ημερησίως, είσαι ταμάμ για φυσικό αέριο. Ανάμεσα στα 5-6 χιλιάρικα υπάρχουν Panda, Grande Punto, Qubo κι ένα Up με πολλά χιλιόμετρα.
Κατ' εμέ, αξίζει να δώσεις κάτι παραπάνω και να πάρεις ένα συνολικά νεότερο κι ασφαλέστερο μοντέλο. Έτσι κι αλλιώς, με χρήση 20.000 χιλιόμετρα ετησίως, το φυσικό αέριο θα σου εξοικονομεί 600 ευρώ σε σχέση με το Corsa diesel. Οπότε θα γλιτώσεις πολλά χρήματα σε βάθος χρόνου, αξίζει να δώσεις ένα μέρος τους στην αρχή για κάτι πιο αξιόλογο.
Σχεδόν όλα τα μεταχειρισμένα CNG σε αυτά τα χρήματα θα είναι εισαγωγής. Ίσως κάποια Up και Panda γύρω στα 6,5-7 να είναι ελληνικά, αλλά έτσι κι αλλιώς, είτε ελληνικά είτε εισαγωγής, θα πρέπει να τα ελέγξεις πολύ καλά. Γιατί κανείς δεν παίρνει φυσικό αέριο αν δεν έχεις σκοπό να κάνει πολλά χιλιόμετρα.
Το κόστος μετατροπής είναι χοντρικά το διπλάσιο από του υγραερίου. Όμως, είναι δύσκολη μετατροπή: λίγοι το δουλεύουν, ο κινητήρας χάνει γύρω στο 20% σε απόδοση και βρίσκεσαι με μια τεράστια, βαριά δεξαμενή μέσα στο χώρο αποσκευών. Δε βολεύει καθόλου, σε αντίθεση με τις μετατροπές σε υγραέριο. Χίλιες φορές καλύτερα να είναι εργοστασιακή δουλειά.
-
Οπότε η πρόταση είναι για εργοστασιακό φυσικό αέριο...εδώ δει ένα Punto εισαγωγής σε έμπορο, το θέμα είναι ότι μηχανικός πρέπει να το δει εκεί στο χώρο του εμπορου, και οι εταιρείες που κάνουν αυτη τη δουλειά δεν αναλαμβάνουν να ελέγξουν το κομμάτι του αερίου
https://anagnostoucarcenter.car.gr/cars/view/33127668/
Το σέρβις του τι ακριβώς περιλαμβάνει; Τα συνοικιακά συνεργεία γνωρίζουν να συντηρούν τέτοια αμάξια; Επίσης αν για κάποιο λόγο βρω άλλη δουλειά πιο κοντά και τα 70 χλμ τη μέρα γινουν πχ 20 θα με εξυπηρετεί τοτε; ή θέλει οπωσδήποτε ανοιχτό δρόμο όπως το πετρέλαιο;
Θα ήθελα να αποφύγω up seat mii κλπ θα ήθελα να αποφύγω λόγω χώρου. Επίσης θα ήθελα να αποφύγω αν γίνεται αυτά που έχουν τουρμπινα
Επίσης πάω συχνά (προ καραντίνας) προς Πελοπόννησο σε μέρος που δεν υπάρχουν πρατήρια , εκεί τι γίνεται;
Και πάλι ευχαριστω για τη βοήθεια.
-
Αν φοβάσαι για την μεταπώληση euro 5 ντίζελ τότε τι πρέπει να κάνεις για την αντίστοιχη ενός αυτοκινήτου φυσικού αερίου ;
Σκέψου αν επιβληθούν απαγορεύσεις στο ντίζελ θα έχεις υποψήφια για μεταπώληση όλη την επαρχία και εκεί να ξέρεις ορκίζονται στο ντίζελ ...στο χειρότερο σενάριο την μισή Ελλάδα μη φοβάσαι λοιπόν όλα καλά!
Εμένα με φοβίζει περισσότερο το φυσικό αέριο ,μεταπώληση στο καλλίτερο σενάριο στους ελάχιστους που έχουν κοντά τους πρατήριο στην χειρότερη να κλείσουν και αυτά λόγω έλλειψης κίνησης και να μείνεις με τον παπά στο χέρι ...χωρίς απαγορεύσεις, άδικο αλλά έτσι είναι οι νόμοι προσφοράς και ζήτησης ...
-
Πιστεύω όμως πως η μεταπώληση στο φυσικό αέριο θα είναι πιο εύκολη σε μια πενταετία και βάλε, θα κυκλοφορεί αρκετά τότε λογικά, είναι η νέα τάση.Άσε που ο τελικός μου σκοπός είναι να το κρατήσω αν βγει καλό απλά το έβαλα σαν ακόμη έναν παράγοντα τη μεταπώληση
Όσον αφορά το ντίζελ ισχυει τελικά η πιο ακριβή συντήρηση;
-
Διαφωνώ κάθετα ότι ένα πετρέλαιο θα πωλείται ευκολότερα από το φυσικό αέριο. Μετά το 2011, Αθήνα και Θεσσαλονίκη γέμισαν από πετρέλαια, πού θα διοχετευτούν όλα αυτά;
Εν τω μεταξύ, αφού η κοπέλα δε σκέφτεται την πώληση, είναι απίθανο να κλείσει υπάρχον πρατήριο φυσικού αερίου. Είναι μια πολύ ακριβή επένδυση για να έχει γίνει απερίσκεπτα, αλλά για να αφεθεί στην τύχη της. Μιλάμε για επένδυση των 300,000 ευρώ.
Από τη στιγμή που βολεύεσαι με τα τωρινά πρατήρια, προχώρα. Όταν πάτε εκδρομή στην Πελοπόνησσο, θα γεμίζεις στον Ασπρόπυργο κι αφού καταναλώσεις όλο το ΦΑ, θα γυρίζει μόνο του, αυτόματα, σε βενζίνη. Αν πας προς δυτικά, έχει πρατήριο και στον Ψαθόπυργο. Αν από τις 20-25.000 χιλιόμετρα που κάνεις τον χρόνο, τα 2.000 είναι στην Πελοπόνησσο, δε μας αλλάζει την ισορροπία εξόδων. Αν είναι τα μισά από τα ετήσια, τότε το οικονομικό όφελος που έχει το ΦΑ έναντι του πετρελαίου (χοντρικά το 60% του κόστους κίνησης του πετρελαίου) μειώνεται σημαντικά, αφού η βενζίνη είναι η ακριβότερη επιλογή.
Μην πάρεις αμάξι που δεν μπορεί να βγει από την έκθεση. Πρέπει να πάει σε μάστορα εμπιστοσύνης να ελεγχθεί. Όχι, συνοικιακός μάστορας ΔΕΝ μπορεί να ελέγξει ένα ΦΑ. Θα δει τα γενικότερα ζητήματα (στούκες, κατάσταση αναρτήσεων, φθορές), αλλά όχι το μοτέρ. Θα σου πρότεινα τον Καλογρίτσα στον Σταυρό, πολύ μεγάλη εμπειρία σε υγραέριο (και κάμποση σε ΦΑ).
Πρότασή μου: αν ΔΕ βρεις ΦΑ που να σε καλύπτει (όχι απίθανο σενάριο, γιατί είναι σχεδόν όλα εισαγωγής, σε μαντράδες, άλλοι παράξενοι, άλλοι ακατάδεχτοι), ΜΗΝ πάρεις πετρέλαιο για κίνηση στην Αθήνα. Στη θέση σου, πριν 3,5 χρόνια προτίμησα ένα καλό βενζίνης, όπως το ήθελα, με πολύ μεγάλη ποικιλία και ΧΑΜΗΛΗ τιμή. Στη συνέχεια έδωσα ένα ποσό και το έκανα υγραέριο. Απολαμβάνω άριστη λειτουργία, ενώ το απόσβεσα στον πρώτο χρόνο. Εσύ θα το αποσβέσεις ακόμα νωρίτερα. Δε θα έπαιρνα υγραέριο από τον προηγούμενο.
Υπάρχουν βέβαια και κάποια εργοστασιακά υγραέρια, σε αυτά είσαι ξένοιαστη από θέμα βλαβών: https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35763149-fiat-punto
-
Αν σου αρέσει το Corsa ή οποιοδήποτε άλλο diesel, νομίζω ότι μπορείς να το πάρεις άφοβα. Πραγματικά δεν ξέρω τι μπορεί να γίνεται και να ισχύει σε πέντε χρόνια, μπορώ όμως με σιγουριά να σου πω ότι αυτό ΔΕΝ θα είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού, πολύ περισσότερο λογικού σχεδιασμού. Νομίζω όμως ότι αν γίνει κάτι που να επηρεάσει την κίνηση, θα αφορά όλες τις ΜΕΚ.
-
Diesel
-
ΜΕΚ τι ακριβώς είναι;
Το Punto που μου έστειλες dimsabas καλή ευκαιρία φαίνεται. Ακόμα και το εργοστασιακό υγραερίο όμως το φοβάμαι λίγο, με την έννοια ότι αυτά λογικά δεν είναι τα αμιγώς εργοστασιακά, απλά τα τοποθέτησε η ίδια η Φίατ στο εργοστάσιο, και πάλι μετατροπή είναι δηλ. Απλά έγινε με ένα πιο επώνυμο Κιτ σε πιο επώνυμο κατασκευαστή. Ή κάνω λάθος;
Γενικά για υγραερίο θα προτιμούσα να μετατρεψω εγώ ένα βενζινοκίνητο είτε το δικό μου είτε καινούριο, τουλάχιστον να ξέρω που το έκανα και τι έκανα και ποιον να κυνηγάω αν τυχόν κάτι δεν πάει καλά!
Μη σας πω ψέματα, το Corsa diesel με εντυπωσίασε και στην οδήγηση και γενικα ενω για την Όπελ γενικά δεν είχα και την καλύτερη εικόνα ως τώρα. Το θέμα είναι γιατί σε όλα τα συνεργεία μου λένε για ακριβό κόστος συντήρησης των πετρελαιοκίνητων; Βέβαια το Corsa είναι ένα μικρό αμάξι πχ αλλάζεις λάστιχα με 180 ευρώ, αλλά αν προκύψουν βλάβες ή γενικά για την απλή προληπτική συντήρηση θέλω να ξέρω ότι θα μπορώ να ανταποκριθώ οικονομικα, δεν είμαστε οικογενειακώς ιδιαίτερα υψηλομισθοι.
-
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης. Γιατί να είναι πιο ακριβή η συντήρηση του diesel; Η πιθανή βλάβη μπορεί. Η τυπική συντήρηση όχι.
-
Η Ιταλία θεωρείται η κατεξοχήν χώρα τού υγραερίου κι όλα τα ιταλικά μοντέλα είναι πάρα πολύ δεκτικά. Δε θα φοβόμουν καθόλου να μετατρέψω ένα Panda ή ένα Punto, εδώ το έχω κάνει σε ιαπωνικό 15ετίας, που θεωρούνται ευαίσθητα.
Από εκεί και πέρα, διαβάζοντας τις ανακοινώσεις των ΝΕΩΝ εργοστασιακών μοντέλων υγραερίου, οι κατασκευαστές δηλώνουν κάμποσες αλλαγές στον κινητήρα. Τώρα, τι ισχύει για Punto τού 2013, δε γνωρίζω. Αλλά δε θα με φόβιζε αυτό, γιατί τα ιταλικά είναι γεννημένα για αυτή στην ιστορία.
Το μόνο επιπλέον έξοδο που θα σου βγάλει το συγκεκριμένο Punto είναι ότι στη δεκαετία χρειάζεται αλλαγή η δεξαμενή. Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, απλώς ένα έξοδο που δεν είχες στο μυαλό σου.
Πάντως, με τη χρήση που θα του κάνεις, δε θα έχεις θέμα και με τα πετρέλαια. Ανοικτός δρόμος, θα καθαρίζουν τα φίλτρα. Κάνε μια οδήγηση και στο Punto, γενικώς είναι καλό να έχεις πολλές εικόνες. Επίσης, να έχεις υπόψη σου ότι το Punto έχει 105 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Και μπράβο σου για τις γνώσεις σου στα αυτοκινητιστικά, ποιος το περίμενε για νέα κοπέλα με οικογένεια;
-
dimsabas σε ευχαριστώ, μην νομίζεις τώρα τελευταία τα μαθαίνω κι εγώ που τα ψάχνω διαβάζω ρωτάω κλπ! Πάντα βέβαια όσο οδηγώ με κάποια στοιχειώδη ασχολιομουν, γνωστές μου δεν ξέρουν καν να ανοιξουν το καπό
Θα κοιτάξω και για κάποια ευρωπαϊκά, κυρίως fiat μάλλον σε βενζίνη να δω τι παίζει με τιμές μήπως συμφέρει η μετατροπή σε υγραέριο τελικά. Αν και τη μετατροπή σε υγραέριο τη σκέφτομαι και για το δικο μου και όσο βγάλει (σε ενα χρόνο υπολογίζω να έχω απόσβεσει την εγκατάσταση), να δω πως θα πάει η αγορά σε δύο τρία χρόνια με τα ντίζελ αλλά και πώς θα κυλήσει το πράγμα με του φυσικού αερίου δηλ αν θα κυριαρχήσουν τότε πιο πολύ και αγοράσω κάτι τότε. Θα το σκεφτώ λίγο και θα δω.
Ο σύζυγος πάντως λέει ότι ο ίδιος θα έπαιρνε το ντίζελ με κλειστά μάτια και ότι πρώτα είναι το ντίζελ και μετά όλα τα υπόλοιπα καύσιμα. Η αλήθεια είναι πως και εμένα μου άρεσε. Αλλά από την αν μας βγάλει καμία ακριβή βλάβη δεν ξέρω αν είναι για τα οικονομικά 'κυβικα' μας. Πιστεύετε ότι στις βλάβες των ντίζελ παίζει ρόλο η ποιότητα των ελληνικών πετρελαίων; Γιατί αρκετοί μηχανικοί που μίλησα μου ανέφεραν κι αυτό.
-
Μην περιμένεις να περπατήσει το φυσικό αέριο. Το στηρίζουν μόνο η Fiat και το Volkswagen Group. Ε, οι τελευταίοι ανακοίνωσαν ότι σταματούν την εξέλιξη των κινητήρων ΦΑ. Γενικώς, όλη η προσοχή έχει πέσει πλέον στα ηλεκτρικά. Οι πρώτοι το έχουν παρατήσει έτσι κι αλλιώς εδώ και χρόνια, αλλά δεν έβγαλαν επίσημη ανακοίνωση.
Υποθετικός διάλογος:
-Αγάπη μου, λέω να πάρουμε το πετρέλαιο να τελειώνουμε.
-Α όχι, η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι απλή υπόθεση, θέλει σκέψη καιφρονιμάδα.
-Ε τότε να ρωτήσω τον κουμπάρο τού μπατζανάκη μου.
-Άστο πάνω μου, θα ανοίξω θέμα σε ένα Φόρουμ.
-Τι λες; Δε σε καταλαβαίνω.
-Θα ρωτήσω στο ίντερνετ κάποιους που ασχολούνται όλη μέρα με αυτοκίνητα.
-Και πότε θα πλύνεις τα πιάτα;
-Χμ, εγώ ψάχνω για το νέο μας αμάξι, θα το κάνεις εσύ απόψε αυτό.
-
Χαχα σωστός..αν και δεν είναι ακριβώς έτσι, ο σύζυγος επειδή με βλέπει αναποφάσιστη λέει πάρε ο,τι σου αρέσει να τελειώνουμε..!
Όσον αφορά το euro 5 θεωρώ απίθανο να υπάρχει θέμα στην Αττική τουλάχιστον για μια πενταετία ακόμα. Βέβαια ποτέ δεν ξέρεις με τις κυβερνήσεις που έχουμε. Ίσως δεν τα απαγορεύσουν ως προς την κυκλοφορία,αλλά ξαφνικά να τους ριξουν κάποιο χαράτσι.
Θα επιμείνω λίγο στο θέμα της συντήρησης. Ακόμα και κάποιες βαριές βλάβες πχ αντλία ή μπεκ πετρελαίου δεν είναι δυνατόν να επισκευαστούν με ένα λογικό κόστος; Ένας γνωστός μου είπε να κοιτάξω που πηγαίνουν για σέρβις ταξί..
.
Αγορά euro 5 diesel για Αθήνα