-
Καλησπέρα σε όλους! Ψιλοάσχετη με τα αυτοκίνητα και τα μηχανικά τους, έχω ένα χιλιάρι yaris του '08 μεταχειρισμένο (105.000 χμ την στιγμή που μιλάμε). Πέρυσι μετά από τυχαίο έλεγχο στο βενζινάδικο διαπιστώσαμε εγώ και ο βενζινάς ότι δεν είχε σταγόνα λάδι. Κανένα θέμα όσον αφορά την κίνηση, ούτε ένδειξη είχε ανάψει. Εντούτοις το πάω σε μηχανικό ο οποίος γελά χαιρέκακα μου λέει ότι όλα αυτά τα αμάξια βγήκαν ελαττωματικά και ότι θέλω κανά 2000ρο για επισκευή.. εντωμεταξύ δεν είχα το αμάξι πάνω από 6μηνο οπότε καταλαβαίνετε την στεναχώρια μου, είναι και το πρώτο μου. Τέλος πάντων, συμπληρώνουμε τότε λάδια και 'το παρακολουθούμε'. Τον Οκτώβρη κάνουμε γενικό σέρβις με άλλον μηχανικό φίλο μας και μας λέει για καλό και για κακό να αλλάξουμε όλα τα λάδια όπως και γίνεται. Μη ρωτήσετε τι μάρκα έβαλα και με τι βαθμό οξίδωσης, θα σας γελάσω. Συμβουλή του στα 5000χμ να τα αλλάξουμε κι ας ήταν θεωρητικά για περισσότερα (κινούμαι ως επι τον πλείστον στην πόλη οπότε είναι σαν να τριπλασιάζονται τα χιλιόμετρα). Μετά από μικρό ταξίδι και κατάβαση από βουνό ανάβουν τα φρένα με αποτέλεσμα να έχω αγχωθεί ότι τα τίναξαν και να πάω για έλεγχο σε συνεργείο (σε 3ο διαφορετικό μηχανικό). Αρχικά μου λέει ότι τα τακάκια θέλουν αλλαγή γιατί φαγώθηκαν από την υπερθέρμανση (παίζει; τα είχαμε αλλάξει πριν 1μιση χρόνο κι αφού κρύωσε το αμάξι τα φρένα λειτουργούν κανονικά). Μου είπε ότι 'με τα φρένα δε παίζεις' οπότε μάλλον θα τα αλλάξω κι ας μου πουλάει παπά. Επί τη ευκαιρία τον ρωτάω και για τα λάδια και του λέω ότι γενικά μου καίει. Αρχίζει να λέει ότι ναι, έχουν πρόβλημα αυτά τα αμάξια και τα ελέγχει. Διαπιστώνει ότι έχει κάψει 0.5 λίτρο στα 2300χμ (τόσα είχα κάνει από την αλλαγή του Οκτώβρη). ΠΑΡΑ πολλά λέει, δεν είναι φυσιολογικό, πήγαινε εκεί που το αγόρασες να κάνεις μανούρα...Με ένα χιλιαρικάκι, συμπληρώνει, αλλάζεις μοτέρ μέχρι να τα παίξει όμως βάζε λάδια. Σκασμένη εγώ γυρνάω σπίτι κι αρχίζω την έρευνα γιατί είπαμε είμαι άσχετη με τα αμάξια αλλά δεν είμαι και χαζή. Βλέπω ότι οι προβληματικοί κινητήρες των toyota είναι για τα 1.33 κυβικά και όχι για τα 989 που είναι το δικό μου. Ακόμα και σε αυτά ο κατασκευαστής δικαιολογεί μέχρι και 1l/1000χμ. Εμένα έχει κάψει 0.25/1000. Και ερωτώ: είναι φυσιολογική η απώλεια ή υπάρχει όντως θέμα; Μου πρότεινε να μου βάλει και κάτι λάδια αργής καύσης, με αυτά τι παίζει;
Σας ευχαριστώ όλους!
Για τα λάδια συμβουλέψου το βιβλίο πόσο λάδι παίρνει και βάλε συμφωνα με τις προδιαγραφές που λέει ο κατασκευαστής . Στην αλλαγή λαδιών να γίνει και αλλαγή φίλτρου λαδιού. Στα 1000 χιλιόμετρα σε ίσιωμα και αφού έχει κρυώσει ο κινητήρας κάνε έλεγχο τη στάθμη. Όλα τα βιβλία αναφέρουν τη χωρητικότητα τής βέργας απο το min -> max .
Τώρα όσο αφορά τα φρένα , παίζει ρόλο ο τρόπος οδήγησης . Εάν πατάς συνέχεια φρένο και δέν βάζεις μικρότερη ταχύτητα ωστε να μην τα ζεσταίνες , τότε θα αντέξουν και περισσότερο.
Εάν σου καιει όπως γράφεις 250 ml /1000 χιλιομετρα μήν προχωρήσεις σε καμιά επισκευή κινητήρα . Αλλά να κάνεις ανα 1000 χιλιόμετρα έλεγχο της στάθμης και αλλαγή λαδιών κάθε 6000 χιλιόμετρα . Παίζει ρόλο και η ποιότητα και απέφυγε τα λάδια στα βενζινάδικα .
-
σχετικά με τα φρένα ,μήπως κατεβαίνατε την κατηφόρα εχοντας νεκρά ταχύτητα στο κιβώτιο κ πήραν φωτιά τα τακάκια ?
εχω εναν θείο που μένει στην ιτέα κ κατεβαίνει για οσους ξέρουν την διαδρομή ,δεσφίνα - ιτέα ...μιλάμε για μεγάλη συνεχόμενη κατηφόρα για 4-5 χλμ ,κάθε 2-3 μήνες αλλάζει φρένα ,τού το λένε τα παιδιά του - γνωστοί-φίλοι - συνεργεία , αλλά αυτός εκεί ...νεκρά στην κατηφόρα ...
Είναι της παλιά σχολής , νεκρό στην κατηφορά είναι εντελώς ανεύθιυνο . Νομίζουν οτι κάνει οικονομία έτσι . Πάντα ταχύτητα κουμπωμένη , πές οτι παθαίνει μηχανική βλάβη και σβηνει τι κάνεις εκεί .
-
κάθεστε και απαντάτε σοβαρά στο troll
-
Christi96 wrote:
Το πέρασα πριν 1 μήνα ΚΤΕΟ γιατί είχε εγκατάσταση υγραερίου κι έπρεπε να το παώ πριν τα δύο χρόνια και δε μου ανέφεραν κάτι για τα χιλιόμετρα.. Δε θα το έβρισκαν αν ήταν πειραγμένα;
Μπορεί να μην κοίταξαν καν!!! το οτι είχε υγραέριο 1000αρι με 90-100 χιλιάδες χλμ μου φαίνεται περίεργο και ύποπτο.
Δεν θέλω να σε στενοχωρήσω, αλλά για μένα 2 είναι οι περιπτώσεις.
- Έχει πολύ περισσότερα χλμ (τουλάχιστον τα 2πλα) και το 1000αρι μοτέρ ετοιμάζεται να παραδώσει πνεύμα
- Το υγραέριο δημιούργησε πρόβλημα (προτιμότερο) γιατί μπορεί με αφαίρεση του συστήματος υγραερίου, ή κάποια μη σοβαρή αλλαγή κάποιου στοιχείου στο μοτέρ (τσιμουχάκια βαλβίδων το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό) να σωθεί (κάπως) η κατάσταση
Το υγραεριο δεν το χρησιμοποιώ καθόλου κι ας το έχει πάνω, σκεφτόμαστε να του αλλάξουμε αυτά τα τσιμουχακια που λέτε κι εσείς μπας και, και μάλλον θα πάει για πούλημα σε πολύ μικρότερη τιμή από αυτή που το αγόρασα αλλιώς θα το έχω μέχρι να τα παίξει. Δε ξέρω αν υπάρχει τρόπος να δούμε αν είναι πειραγμένα τα χιλιόμετρα. Αν ναι, σας παρακαλώ πείτε μου γιατί τότε θα μπορέσω να αξιωσω αποζημίωση από τον μαντρα για δόλο. Στα θετικά, ήταν είναι και θα είναι το πρώτο μου αμάξι πάνω στο οποίο έμαθα και μαθαίνω (βλέπε φρένα που δεν γνώριζα ότι δεν πρέπει να τα πατάω διαρκώς) οπότε όταν πάω για το δεύτερο αρχικά θα επιδιώξω να πάρω καινούργιο και θα είμαι έτοιμη να το οδηγήσω
-
Το πόσα χιλιόμετρα μπορεί να έχει το αυτοκίνητο ο ιδιοκτήτης του το ξέρει. Μετά την πώλησή του, μπορεί να μείνανε τα ίδια, μπορεί και να 'λιγόστεψαν'. Όμως ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα είναι και τη συντήρηση έκανε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Ή τη χρήση έκανε. Αν αγαπούσε να το πηγαίνει 'τάπα' και να 'σκάει' τις ταχύτητες, τότε η καταπόνηση του κινητήρα θα είναι μεγαλύτερη, ειδικά ενός κινητήρα που είναι 1000cc. Για 12ετίας αυτοκίνητο, 250ml στα 1000χλμ και μάλιστα στην πόλη, νομίζω πως δεν χρειάζεται να προβληματίζεσαι. Η πρόταση 'με ένα 1000άρικο παίρνεις μεταχειρισμένο' πολύ αισιόδοξη είναι. Δηλαδή τι μεταχειρισμένο κινητήρα θα πάρεις; Ας πούμε 3ετίας, ή 5ετίας; Θα είναι και αυτός 10 με 12 χρόνια στην πλάτη του, οπότε ποιος εγγυάται πως δεν θα έχει προβλήματα; Καλό είναι να δείξεις ενδιαφέρον στα λάδια που βάζει ο κάθε μάστορας. Να ξέρεις μάρκα και ιξώδες. Και κάθε 500χιλιόμετρα με κρύα λάδια ή αν δούλευες τον κινητήρα να τον σβήσεις και μετά από ένα 5 - 10λεπτο να μετρήσεις τα λάδια εννοείται σε ευθεία. Δύο φορές που πήρα μεταχειρισμένο, δεν είχα πρόβλημα γιατί το αγόρασα (τσιμπημένα) από άτομο που το γνώριζα καλά και έμεινα και τις δύο φορές ευχαριστημένος. Δες επίσης και τι ιξώδες προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Μην μένεις ανημέρωτη με το τι ιξώδες και τι εταιρίας λάδια έχουν μπει. Προσωπικά στην αλλαγή λαδιών με ξέρουν και όταν είναι να τα βάλουν στον κινητήρα με φωνάζουν (αν είμαι στην αντιπροσωπεία) και κοιτώ που τα βάζουν.
-
Κοπελιά αν το αυτοκίνητο σου δεν είναι τρακαρισμένο, στραβό σε ανάρτηση / διεύθυνση δλδ χρέπι, τσάμπα χαλιέσαι, το 90% των κινητήρων 1kr-fe καίνε λίγα λάδια, γιατί λίγα είναι τα 250 ml/1000Km σε σχέση με τον 13άρη κινητήρα της toyota ή τον 16άρη τούρμπο της peugeot mini κ.τ.λ, αν κάνεις ανά 5000κμ αλλαγές με 5/40 ή 10/40 και ανά 1000κμ έλεγχο ο συγκεκριμένος κινητήρας θα σε βγάλει 300.000κμ να μη πω ότι εφόσον έχεις υγραέριο είναι καλύτερα να έχεις και μια μικρή κατανάλωση λιπαντικού.
Για τα φρένα όλα τα παιδιά σε είπανε, κατάλληλη επιλογή ταχύτητας στο κιβώτιο, όχι άσκοπα φρεναρίσματα, όχι ''ξεκούραση'' δεξιού ποδιού στο ποδόφρενο και αριστερού στον συμπλέκτη.
-
Κι εγώ θα έλεγα μην ανησυχείς. Ας το να καίει. Αφού είναι σταθερή η κατανάλωση λαδιού δεν θα βρεθείς προ εκπλήξεως, Έχε ένα μπουκάλι στο πορτμπαγκάζ και γέμισε όποτε χρειάζεται. Το Χόντα μου έκαιγε 1lt στα 5500 χιλιόμετρα (με ακρίβεια!) οπότε στα 5500 του έριχνα μέσα ένα μπουκάλι και στα 11000 το πήγαινα για αλλαγή λαδιών.
Για τα φρένα, νομίζω ότι απλά έπαθες υπερθέρμανση. Το κατάφερα κι εγώ όταν έκανα τον 'Χολωμόντα' όσο γρηγορότερα μπορούσα. Είχε φάση, αλλά όταν έφτασα στον Πολύγηρο τα φρένα είχαν γίνει σφουγγάρια και κάθησα για καφέ μέχρι να κρυώσουν. Κι επειδή τα υγρά φρένων πρέπει να αλλάζουν, την επόμενη φορά που θα πας για τακάκια άλλαξε και τα υγρά, μια και που δεν ξέρεις τις συντήρηση έκανε ο προηγούμενος.
Τώρα 100.000 χλμ με υγραέριο είναι όντως λίγα, κάποιος βάζει υγραέριο όταν κάνει πολλά και θέλει οικονομία. Αλλά αν όντως το αυτοκίνητο δεν έχει δομικά θέματα, κράτα το.
Καίει λάδια ή με δουλεύει ο μηχανικός;