-
Καλημέρα και απο εμένα, καινούριος στο forum
Αγόρασα πρόσφατα απο ιδιώτη ένα Hyundai i20 του 2010, με 145.000 χλμ.. Εννοείται ότι πριν την αγορά έγινε πλήρης έλεγχος στο μηχανικό μου (το φίσωσε, το σήκωσε κλπ κλπ) ο οποίος έδωσε το πράσινο φως. Αμέσως μετά την αγορά του έκανα γενικό Service, αλλαγή λαδιών, ψυκτικού κ.ο.κ ,άλλαξα αμορτισέρ και γενικά μάζεψα τα πάντα. Όλα καλά για κανα μήνα με το αυτοκίνητο μέχρι που κάποια στιγμή κάτι μου μύρισε και κοίταξα το δείκτη της θερμοκρασίας...Ήταν λίγο πρίν τα κόκκινα, κοντά στους 100 βαθμούς. Αμέσως έκανα στην άκρη, κάλεσα οδική βοήθεια και το πήγα στο μηχανικό. Δεν υπήρχε στάλα ψυκτικό υγρό, παρ όλα αυτά τα λάδια ήταν μια χαρά (δεν υπήρχε κάποια ένδειξη ότι έχουν περάσει νερά). Ψάχνοντας όμως δεν μπορούσαμε να βρούμε διαρροή, ακόμα και όταν ο μάστορας το πρέσαρε.
Τελικά το άφησα στο συνεργείο και την επόμενη μέρα με πήρε ο άνθρωπος τηλέφωνο και μου είπε ότι το αμάξι έχει κάψει φλάτζα....
Έχω κάποιες ερωτήσεις: Πως στο καλό έγινε αυτό? Αν προχωρήσω σε επισκευή θα έχω το κεφάλι μου ήσυχο μετά? (ο μάστορας μου είπε ότι δεν είδε κάποια άλλη ζημιά στον κινητήρα). Υπάρχει λόγος να αλλάξω θερμοστάτη ή κάτι άλλο προληπτικά ή τσάμπα θα μπώ σε έξοδα?
-
Καλημέρα και απο εμένα, καινούριος στο forum
Αγόρασα πρόσφατα απο ιδιώτη ένα Hyundai i20 του 2010, με 145.000 χλμ.. Εννοείται ότι πριν την αγορά έγινε πλήρης έλεγχος στο μηχανικό μου (το φίσωσε, το σήκωσε κλπ κλπ) ο οποίος έδωσε το πράσινο φως. Αμέσως μετά την αγορά του έκανα γενικό Service, αλλαγή λαδιών, ψυκτικού κ.ο.κ ,άλλαξα αμορτισέρ και γενικά μάζεψα τα πάντα. Όλα καλά για κανα μήνα με το αυτοκίνητο μέχρι που κάποια στιγμή κάτι μου μύρισε και κοίταξα το δείκτη της θερμοκρασίας...Ήταν λίγο πρίν τα κόκκινα, κοντά στους 100 βαθμούς. Αμέσως έκανα στην άκρη, κάλεσα οδική βοήθεια και το πήγα στο μηχανικό. Δεν υπήρχε στάλα ψυκτικό υγρό, παρ όλα αυτά τα λάδια ήταν μια χαρά (δεν υπήρχε κάποια ένδειξη ότι έχουν περάσει νερά). Ψάχνοντας όμως δεν μπορούσαμε να βρούμε διαρροή, ακόμα και όταν ο μάστορας το πρέσαρε.
Τελικά το άφησα στο συνεργείο και την επόμενη μέρα με πήρε ο άνθρωπος τηλέφωνο και μου είπε ότι το αμάξι έχει κάψει φλάτζα....
Έχω κάποιες ερωτήσεις: Πως στο καλό έγινε αυτό? Αν προχωρήσω σε επισκευή θα έχω το κεφάλι μου ήσυχο μετά? (ο μάστορας μου είπε ότι δεν είδε κάποια άλλη ζημιά στον κινητήρα). Υπάρχει λόγος να αλλάξω θερμοστάτη ή κάτι άλλο προληπτικά ή τσάμπα θα μπώ σε έξοδα?
-
Είσαι απλά άτυχος.
Ωστόσο, εάν ο μηχανικός σου είναι έμπιστος & γίνει σωστή εργασία, δε θα έχεις θέμα. Θα κρίνει ο ίδιος τι πρέπει να αλλαχθεί, & είναι ευκαιρία να αλλάξεις πράγματα που απαιτούν λυμένο μοτέρ (πχ αντλία νερού - αυτή ίσως σου έκανε τη ζημιά, θερμοστάτη, κολλάρα, ιμάντα εκκεντροφόρου, εφόσον δε φέρει καδένα).
Σίγουρα ξενερώνεις με κάτι τέτοιο, όμως μετά από την επισκευή θα έχεις ένα σχεδόν καινούριο μοτέρ. Καλή δύναμη!
-
Kαλησπέρα και ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στο μηχανικό μου και πιστέυω θα κάνει καλή δουλειά. Και οντως ειναι ξενερωμα και γιατι εχω ηδη βγει αρκετα εκτος μπατζετ αλλα και επειδη μου χαλασε τις διακοπες.
-
Γιατι δεν βαζεις ενα μεταχειρισμενο μοτερ. Βρες ενα με λιγα χλμ (οσο σιγουρος μπορεις να εισαι). Μερικοι τα δινουν και με εγγύηση κάποιων μηνων
-
Να αλλάξει μοτέρ επειδή έκαψε φλάντζα;;;
Φυσικά και όχι. Απλά όπως ειπώθηκε να είναι έμπιστος ο μηχανικός. Τελικά όμως, αφού ήταν μια χαρά που πήγε όλο το παραφλού (στα λάδια όχι, διαρροή όχι); Εγώ θα ήθελα να το ξέρω πριν προχωρήσω.
-
Yπάρχουν και εξατμίσεις από μικροπόρους στα κολάρα, από την τάπα του δοχείου αν έχει σκουριάσει το ελατήριο της, όπως και από την αντλία του νερού που έχει μια τρύπα από την κάτω πλευρά της ώστε όταν υπάρχει φθορά στην περιστροφική τσιμούχα στεγανοποίησης ( mechanical seal ) να υπάρχει διαρροή ψυκτικού σαν ένδειξη ότι πρέπει να αλλαχθεί η αντλία.
-
Καλημερα σε ολους και ευχαριστω για τις απαντησεις.
Τελικα ειναι οντως καμμενη η φλατζα, ειμαστε στη φαση του πλανιαρισματος. Θα αλλαχτουν και τα τσιμουχακια των βαλβιδων & ενα σκισμενο κολαρο. Ευτυχως δεν βρηκε τιποτε αλλο χειροτερο ο μαστορας, οποτε θελω να ελπιζω οτι απο δω και περα θα το χαρω λιγο το αμαξι.
Για οτιδηποτε νεοτερο θα ενημερωσω.
-
H συμπτωματολογία μου φαίνεται ολόιδια με περίπτωση φίλου με αγορά Citroen C3. Aγορά πρόσφατη, ελέγχθηκε εξονυχιστικά (??) και μετά από 1000χλμ. διαρροή λαδιού και φλάτζα (?) Καπάκι κατέβασμα, κάρτερ κατέβασμα και διαπίστωση προχειροφτιαγμένων διαρροών. Ηθικό δίδαγμα. Ξετιινάζουν κάποιοι κάποια μοτέρ και αντί να επισκευάσουν κάνουν μια μεγαλόπρεπη πάσα στον επόμενο πουλώντας ΤΕΦΑΡΙΚΙ...
-
H συμπτωματολογία μου φαίνεται ολόιδια με περίπτωση φίλου με αγορά Citroen C3. Aγορά πρόσφατη, ελέγχθηκε εξονυχιστικά (??) και μετά από 1000χλμ. διαρροή λαδιού και φλάτζα (?) Καπάκι κατέβασμα, κάρτερ κατέβασμα και διαπίστωση προχειροφτιαγμένων διαρροών. Ηθικό δίδαγμα. Ξετιινάζουν κάποιοι κάποια μοτέρ και αντί να επισκευάσουν κάνουν μια μεγαλόπρεπη πάσα στον επόμενο πουλώντας ΤΕΦΑΡΙΚΙ...
Δυστυχως ειναι οπως τα λες...Απ οτι μου ειπε ο μαστορας, το αμαξι σιγουρα ειχε υπερθερμανθει ξανα στα χερια του προηγουμενου πωλητη και οχι μια φορα...Σε επικοινωνια μου μαζι του (πιο πολυ για να τα βγαλω απο μεσα μου) οι δικαιολογιες του ηταν αρες μαρες κουκουναρες.
Μερικες φωτο απ το προβλημα:
Πραγματικα ελπιζω να μην βγαλει κατι αλλο το αμαξι.
-
Τώρα πρέπει να καθαριστεί καλά το πρόσωπο του μπλόκ και τα χιτώνια και να γίνει σχολαστικός έλεγχος ευθυγράμμισης, αν δεν είναθι μέσα στα όρια του κατασκευαστή θα χρειαστεί πλάνισμα και το μπλόκ, το καπάκι σίγουρα θα πάει στο ρεκτιφιέ για έλεγχο και καθάρισμα ( πλάνισμα ) επίσης το ρεκτιφιέ πρέπει να μετρήσει το καπάκι αν είναι στα όρια γιατί υπάρχει περίπτωση να έχει ξαναπλανιστεί και αυτό είναι κακό σημάδι.
Βλέπω όμως ότι και οι καύσεις δεν είναι σωστές οι δύο κύλινδροι στα άκρα έχουν σημάδια ανομοιόμορφης καύσης και ο ένας καί λάδια, είτε από ελατήρια είτε από τσιμουχάκια, οι άλλοι δύο είναι στο ΚΝΣ και δεν φαίνεται κάτι.
Το φλατζάρισμα δεν είναι κατ΄ανάγκη υπερθέρμανση, υπάρχουν πολλές αιτίες που δεν έχουν σχέση με θερμοκρασίες. Ο κύλινδρος που είναι στην πλευρά του βολάν ( ας τον πούμε Νο 1 ) έχει σημάδια από την διαρροή του νερού, η κορυφή του εμβόλου είναι η μισή καθαρή σε σχέση με τον Νο 4, το νερό στον κινητήρα έχει την ιδιότητα να καθαρίζει τα κατάλοιπα της καύσης, αυτό μας δείχνει ότι η διαρροή της φλάτζας είναι μεταξύ των κυλίνδρων 1 και 2, αυτό δεν έγινε σε μια ημέρα αλλά σε διάστημα ίσως και μιας εβδομάδας ή περισσότερο, υπήρχε πρόβλημα στην φλάτζα ( χαλάρωση σφιξίματος ) στο σημείο και έμεινε χωρίς νερό, ο έλεγχος στα νερά πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα αν θέλουμε να προλάβουμε κάτι.
Μπορεί οι κατασκευαστές να λένε ότι οι φλάτζες τύπου MLS δεν χρειάζονται επανασφύξιμο γιατί αντέχουν πολλές εκατοντάδες χλμ αλλά η πραγματικότητα τους διαψεύδει όταν συνήθως γύρω στα 110-150 Κ χλμ καταρρέουν οι φλάτζες, όχι σε όλα τα αυτοκίνητα αλλά αυτό είναι το στατιστικό στοιχείο στα μικρά - μικρομεσαία.
Σημ: Δεν είναι όλες οι φλάτζες ίδιες ποιοτικά, ούτε όλες οι βίδες καπακιού, και για να γίνει σωστά μια δουλειά όταν ανοιχτή το μοτέρ χρειάζεται προσοχή και ιδιαίτερη γνώση του συνεργείου για να μην επαναληφθεί σύντομα το πρόβλημα, η αλλαγή καμμένης φλάτζας δεν είναι απλή εργασία.
Άλλες φορές καταρρέουν από το ξεχείλωμα των μπουζονιών, άλλες φορές από το ελαστικό υλικό που υπάρχει στις τρύπες τις φλάτζας που διαχωρίζουν τα λάδια και τα νερά, αυτό συμβαίνει γιατί τα καπάκια - περπατάνε - επάνω στα μπλόκ από...
Τις αναφλέξεις που θέλουν να ανασηκώσουν το καπάκι.
Την πλευρική επιτάχυνση από την κίνηση των εκκεντροφόρων
Τον διαφορετικό συντελεστή διαστολής του μαντεμένιου μπλόκ με το αλουμινένιο καπάκι, ακόμα και σε αμιγώς αλουμινένιους κινητήρες έχουμε διαφορετικό ( ρυθμό ) διαστολής μεταξύ μπλόκ / καπακιού / χιτωνίων μέχρι να έρθει σε θερμοκρασίας λειτουργία ο κινητήρας
Στον συντονισμό σε μια περιοχή στροφών σε κινητήρες σαν αυτόν όπου τα χιτώνια στηρίζονται στην κορυφή τους από το καπάκι για να μην συντονίζονται, αυτόν τον τύπο σχεδίασης κινητήρα ποτέ δεν τον συμπάθησα, γιατί προσθέτει μια ακόμα αφορμή για φλατζάρισμα.
Μια επανάσφιξη καπακιού στα 80-100Κ χλμ προλαμβάνει τη ζημιά, μόνο που δεν το κάνει κανείς γιατί έτσι....
-
Ρενακια...και πως το καταλαβαινει ο μαστορας ..οτο θελει σφυξιμο το καπακι;;;
1ποιους κινητηρες δεν συμπαθεις απο ποιες εταιριες;;;;
Εξαιρετικα αυτα που λες
-
Δεν χρειάζεται να το καταλάβει, λασκάρει μια - μια τις βίδες από την τελευταία μέχρι την πρώτη ανάποδα από τη φορά σφιξίματος όπως λέει το βιβλίο του κινητήρα και ξανασφίγγει με κιλά και μοίρες ή μόνο κιλά, σύμφωνα στις προδιαγραφές.
Όσους κινητήρες έχουν αυτή την διάταξη χιτωνίων, δεν έχει να κάνει με εταιρίες αλλά με την συγκεκριμένη σχεδίαση που την θεωρώ επιρρεπή σε προβλήματα.
Παράδειγμα, σε κινητήρες πχ αλουμινίου που έχουν αφαιρετά χιτώνια ένα-ένα τα οποία κάθονται στο μπλόκ και στεγανοποιούν τα νερά με ένα O;Ring στο σημείο που πατάνε στο μπλόκ, τα χιτώνια εξέχουν στο επάνω μέρος 8-15 εκατοστά του χιλοστού ώστε το καπάκι να τα πατήσει γερά με την φλάτζα για απόλυτη στεγανοποίηση. έτσι συγκρατείται πολύ σταθερά το επάνω σημείο τους και δεν κουνάει.
Η σχεδιάσεις που έχουν ενσωματωμένη στο χυτό του μπλόκ μια τετράδα χιτώνια σε ένιαίο σώμα δεν εξέχουν καθόλου γιατί είναι όλη η επιφάνεια του μπλόκ ρεκτιφιαρισμένη, ες εκ τούτου οι κορυφές των χιτωνίων δεν πατάνε στο καπάκι με την ίδια πίεση που πατάνε στην προηγούμενη σχεδίαση που ανέφαρa, παρόλο που και οι δύο σχεδιάσεις είναι του τύπου open deck. ένα παράδειγμα αυτού που λέω είναι τα Honda όταν τα δυναμώνουν ή τα τουρμπίζουν τοποθετούν μια πρόσθετη πλάκα πάχους 2 εκ περίπου με τρύπες για τα νερά και τα λάδια, ανάμεσα στα χιτώνια και μετατρέπουν τον κινητήρα σε closed deck γιατί ανοίγουν τα χιτώνια από την πίεση αλλά και γιατί κουνιούνται οι κορυφές τους και φθείρουν τιην φλάτζα.
Φαίνεται καθαρά η τοποθέτηση της πλάκας και η μετατροπή τπυ κινητήρα από open σε closed deck
Οι σχεδιάσεις που είναι ενιαίο το μπλόκ με τα χιτώνια, όλο το χυτό του κινητήρα είναι ενιαίο δεν έχει αυτά τα προβλήματα
-
Ωραιος
Και για ποιο λογο πιστευεις επιλεγουν αυτον τον τυπο χιτωνίων (deck) ;;;
-
Κόστος, βάρος.
-
Καλύτερη ψύξη θεωρητικά.
-
Κόστος στην χύτευση πάνω από όλα, δεν χρειάζεται κιόλας σε μοτέρ δρόμου.
Για 145k χιλιόμετρα, το αριστερό πιστόνι δεν είναι σε δραματική κατάσταση, ίσως να καίει λίγο λαδάκι αλλά κλάιν. Ο 2, 3 κι ο ακριανός έχουν ατμοκαθαριστεί από τη διαρροή ψυκτικού.
-
Να ενημερώσω το τοπικ, το αμάξι το έχω πάρει. Ο μάστορας άλλαξε την τρόμπα νερού, τσιμουχακια βαλβίδων, δύο κολλαρα και την τάπα του ψυγείου. Τ αμάξι κυριολεκτικά πετάει και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος...
Ελπίζω να ήταν το τελευταίο. Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
-
καλές κ απροβλημάτιστες βόλτες να εχεις στη συνέχεια - αν θέλεις γράψε πόσο στοίχησε ολη αυτη η ιστορία
-
Τρίφτηκαν και οι βαλβίδες. Οπότε, αλλαγή φλατζας, τσιμουχακια βαλβίδων, τρόμπα νερού, κολλαρα, τάπα ψυγείου, λάδια, ψυκτικό κλπ πόσο θα το κοστολογουσατε; συν την εργασία; διότι νιώθω ένα ελαφρύ θωπευμα στο γλουτιαιο μου αυτή τη στιγμή...
Hyundai i20 - Καμμένη φλατζα;