Sep 16, 2004, 6:49 PM

Ο χρήστης Proto έγραψε:
Πράγματι, η αντιστρεπτική μειώνει τη συνολική πρόσφυση και των δύο εκατέρωθεν τροχών, και ουσιαστικά αποτελεί τη λύση ανάγκης για τη μείωση του roll. Μία σωστά μελετημένη γεωμετρία των βραχιόνων της ανάρτησης σε συνδυασμό με σωστά ελατήρια, επάνω σε ένα πλαίσιο με «ιδανική» στρεπτική ακαμψία (όχι απαραίτητα άκαμπτο) και λόγο μεταξονίου/μετατροχίων που «συνάδει» με τα κέντρα περιστροφής της ανάρτησης και του κέντρου βάρους, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ αντιστρεπτικές. Απλά, είναι η εύκολη λύση για τους κατασκευαστές, να «κουκουλώσουν» το roll.

Αυτή δεν είναι η άποψη του Colin Chapman ? Μήπως όπως είναι κάπως ξεπερασμένη ? Μην ξεχνάς πως αγωνιστικά αυτοκίνητο χωρίς κανένα περιορισμό σε γεωμετρία και ακαμψία εξακολουθούν να έχουν αντιστρεπτικές (ακόμα και στην F1, εννοείται και στο WRC, εξάλλου το αναφέρεις αργότερα στη δημοσίευσή σου για αυτό το τελευταίο).

Μην ξεχνάς πως ένα αυτοκίνητο με αρκετά σκληρά ελατήρια για να περιορίζουν εν τη γενέσσει του το roll θα ήταν πιθανότατα δυσάρεστο για τους επιβάτες (κοινώς 'τραπέζι').

Πάντως είναι σωστό για την αντιστρόφως ανάλογη σχέση πρόσφυσης και αντιστρεπτικής, ακόμα θυμάμαι τα μούτρα που έβγαζε το Escort MkIII 1.1 του μπαμπά με αντιστρεπτική από το RSi 1600

Σημείωση 3: Βασίλη, ένα άλλο θέμα που μου ήρθε στο μυαλό γράφοντας τα παραπάνω για τα WRC, είναι γιατί χρησιμοποιούν γόνατα McPherson! Αξίζει να το μελετήσουμε και να το θέσουμε προς συζήτηση;

Το αναφέρεις σωστά στην επόμενη δημοσίευσή σου: κυρίως για εξασφάλιση μεγάλης διαδρομής, απαραίτητης στα κατσάβραχα του εθνικού μας αγώνα και στα άλματα της Φινλανδίας.

Επίσης λόγω των περιορισμών των κανονισμών στο τι μπορεί να τροποποιηθεί από το αρχικό αμάξωμα (πίσω θόλους ναι αλλά μπροστινούς όχι), το οποίο προέρχεται από αυτοκίνητα παραγωγής, στα οποία τα McPherson βασιλεύουν, για άλλους λόγους (φτηνά, αξιόπιστα, πιάνουν λίγο χώρο). Μην ξεχνάμε πως αυτοκίνητα ράλι όπως η Lancia 037 και το Ford RS200 (δηλ. χωρίς κατασκευαστικούς - τεχνικούς περιορισμούς όπως τα σύγχρονα WRC) είχαν διπλά ψαλίδια...

Ενα ενδιαφέρον: η πίσω ανάρτηση του Ford Focus WRC 03/04, δηλ. της τελευταίας εξέλιξης, που θεωρείται και από τα πλέον εξελιγμένα WRC, ΔΕΝ είναι McPherson αλλά μια διάταξη υστερούντων βραχιόνων με το αμορτισέρ-ελατήριο στηριγμένο στο ψαλίδι αλλά σχεδόν κατακόρυφο. Το μήκος του αμορτισέρ-ελατηρίου είναι κοντά 1 μέτρο!