-
Στους σύχρονους κινητήρες που χρησιμοποιούμε εξ αρχής σύχρονα συνθετικά λάδια (όχι racing, π.χ motul 300v) τα οποία έτσι και αλλιώς περιέχουν καθαριστικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αλλά και μικρό όφελος από τα συγκεκριμένα καθαριστικά, το πρόβλημα είναι όταν χρησιμοποιούμε ορυκτέλαια και οι αλλάγές μας είναι πάνω από 10.000κμ τότε τα καθαριστικά αυτά αποκολούν καρβουνίλα και λάπσπη (μουργα) με αποτέλεσμα να μπουκώνει το σύστημα λίπανσης και αν είναι παλιός ό κινητήρας ενδέχεται να υπαρξει πρόβλημα στις τσιμούχες, κάτι ανάλογο δηλ.που συμ βαίνει με την αλλάγή παραφλού όταν βάζουμε σε παλαιό κινητήρα κάποιο σύχρονο και ενισχυμένο παραφλού και σε καναδυό μέρες αρχίζει να χάνει νερά από την φλάντζα-τμιμούχα της αντλίας και όχι μόνο.
Η λύση όπως γράφει και ο φίλος:
από drdino » 11/12/10 2:50
Κάτι τέτοια τα φοβάμαι εγώ: αν έχει ο κινητήρας χλμ, μη ξεκολλήσει κανένα μεγάλο κομμάτι καμιά δίοδο...
**Ίσως θα ταν προτιμότερο να βαζε κανείς κανένα ντιζελόλαδο που έχει ήπια μεν, περισσότερα δε σε σχέση με τα βενζίνης, καθαριστικά και να το άφηνε μέσα για μερικά χλμ. **και της Amsoil είναι άπαιχτα
-
Ο χρήστης nEK έγραψε:
Κυριοι,
Τα χιλιομετρα του ειναι ~170.000 μεσα σε 9 χρόνια.Υπάρχει και η περίπτωση να έχεις κάποια μικρή εξωτερική διαρροή από τσιμούχα.
-
+1
Τυχαίνει και εγώ να παρακολουθώ corsa '99 με κάπου 100,000 χλμ τώρα (χρήση πόλης/ μικρές αποστάσεις). Δεν καίει λάδια αλλά χάνει από την μια τσιμούχα (έγραψα και παραπάνω)@nEK : Επίσης, δεν θα πήγαινα σε 40άρι για 500 ml λαδιού από αλλαγή σε αλλαγή. Ίσως να πήγαινα απλά σε ένα 5w30 με Α3 μόνο και μόνο επειδή τα χλμ είναι αρκετά. Για την χρήση που περιγράφεις ίσως ακόμα καλύτερα ένα 10w30 (μεγαλύτερη αντοχή) αλλά δεν θα βρεις πολλά.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
+1
Τυχαίνει και εγώ να παρακολουθώ corsa '99 με κάπου 100,000 χλμ τώρα (χρήση πόλης/ μικρές αποστάσεις). Δεν καίει λάδια αλλά χάνει από την μια τσιμούχα (έγραψα και παραπάνω)@nEK : Επίσης, δεν θα πήγαινα σε 40άρι για 500 ml λαδιού από αλλαγή σε αλλαγή. Ίσως να πήγαινα απλά σε ένα 5w30 με Α3 μόνο και μόνο επειδή τα χλμ είναι αρκετά. Για την χρήση που περιγράφεις ίσως ακόμα καλύτερα ένα 10w30 (μεγαλύτερη αντοχή) αλλά δεν θα βρεις πολλά.
Οταν λετε τσιμουχα? που θα τη βρω αυτή? Γιατι οσο εχω δει και μπορω να καταλαβω, ο κινητηρας εκτος απο σκονη κολλημενη πανω του δεν εχει καποια σημαδια διαρροης ελαίου.
Οσο για το Α3, νομιζω πως τα λαδια της opel τη καλύπτουν αυτή τη προδιαγραφη.
ΥΣ. αλλαγη λαδιων με φιλτρο 35-40€ ( μεχριο τωρα τουλάχιστον) δεν νομιζω να εχω με αλλα λαδια, επωνυμα και σιγουρα ποιο ακριβα. -
Αν από κάτω, στα πλάγια του κάρτερ είσαι καθαρός τότε δεν έχεις θέμα με φλάτζα (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος). Δεν μιλώ φυσικά για τσιμουχάκια βαλβίδων και δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάζει τέτοιο θέμα.
Βλέποντας το θέμα του κόστους θα πρότεινα και κάπως πρόχειρα γρήγορα (εστιάζοντας δηλαδή σε 10w30 κυρίως)
ELF EVOLUTION SXR 5W30 1 LT
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XLIII 1 LT
MOBIL 1 10W30 HIGH MILEAGE 946 ML
AMSOIL ATM 10W30 946 ML
Αν κάνεις πολλά χλμ ανά μήνα και μεγάλες διαδρομές τότε τα περισσότερα από αυτά μπορείς να τα κρατήσεις 10,000 χλμ αποσβένοντας το επιπλέον κόστος. -
Κρίση... Παρόλο που κάναμε αρκετά μεγάλη παραγγελία από τον Λαμπριανίδη, πλέον δεν δίνει τπτ από δείγματα, δωράκια κλπ.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Αν από κάτω, στα πλάγια του κάρτερ είσαι καθαρός τότε δεν έχεις θέμα με φλάτζα (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος). Δεν μιλώ φυσικά για τσιμουχάκια βαλβίδων και δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάζει τέτοιο θέμα.Βλέποντας το θέμα του κόστους θα πρότεινα και κάπως πρόχειρα γρήγορα (εστιάζοντας δηλαδή σε 10w30 κυρίως)
ELF EVOLUTION SXR 5W30 1 LT
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XLIII 1 LT
MOBIL 1 10W30 HIGH MILEAGE 946 ML
AMSOIL ATM 10W30 946 ML
Αν κάνεις πολλά χλμ ανά μήνα και μεγάλες διαδρομές τότε τα περισσότερα από αυτά μπορείς να τα κρατήσεις 10,000 χλμ αποσβένοντας το επιπλέον κόστος.Αμ, δεν κανω πολλα χιλιομετρα. Ειδικα απο την αρχη του ετους τα εχω κοψει στα ~200/Month.
-
Μπορείς να συνεχίσεις τότε όπως τώρα, ή να δοκιμάσεις τα σχετικά φθηνά elf που έχω παραθέσει. Αν δεν οδηγάς σκληρά δεν θα έχεις θέμα που δεν είναι Α3. Θα βοηθούσε να μας γράψεις για τον τύπο των διαδρομών σου καθώς και τον τρόπο οδήγησής που τώρα έχεις.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Κρίση... Παρόλο που κάναμε αρκετά μεγάλη παραγγελία από τον Λαμπριανίδη, πλέον δεν δίνει τπτ από δείγματα, δωράκια κλπ.Σιγά, τί κοστίζει πχ. ένα αρωματικό που έβαζε παλιά ;
-
Αυτό σκέφτηκα και ψιλοχαλάστηκα, αλλά υγεία...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Κρίση... Παρόλο που κάναμε αρκετά μεγάλη παραγγελία από τον Λαμπριανίδη, πλέον δεν δίνει τπτ από δείγματα, δωράκια κλπ.Περιμένει τις νέες παραλαβές ρε συ με άρωμα ζιβανσί
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
άσχετο ..... έχετε στείλει ποτέ δείγμα στο blackstone και να έχει χαθεί/να μην απαντήσουν ???
πάνε 10 μέρες και δεν έχω λάβει καμιά απάντησηΜην μασάς, εγώ τα έστειλα 18/11 και απαντήσανε 14/12! Υπολογίζω χρόνο αποστολής-μεταφοράς μινιμουμ τρείς εβδομάδες, στο μήνα και μετά αγχώνομαι Οπότε έχεις ακόμα...
Και μιάς και το έφερε η κουβέντα, τι λέτε για αυτή την ανάλυση? Με ανυσηχεί λίγο το 2% καυσίμου σε σχέση με την προηγούμενη ανάλυση, όλες οι πληροφορίες φαίνονται στο pdf
http://img220.imageshack.us/i/oilanalysis2.pdf/ -
Σε μένα συνήθως σε μια βδομάδα απαντάνε.
-
Ο χρήστης geko έγραψε:
Και μιάς και το έφερε η κουβέντα, τι λέτε για αυτή την ανάλυση? Με ανυσηχεί λίγο το 2% καυσίμου σε σχέση με την προηγούμενη ανάλυση, όλες οι πληροφορίες φαίνονται στο pdf
http://img220.imageshack.us/i/oilanalysis2.pdf/Στις βενζινοκινητες περιπτωσεις μια απλη εξηγηση για την παρουσια καυσιμου μπορει να ειναι οτι καποιος δεν ειχε κανει πολλα χιλιομετρα απο τη στιγμη που ειχε βαλει μπρος τον κινητηρα μεχρι να παει να κανει την αλλαγη λαδιων με αποτελεσμα να μην εχει προλαβει να εξατμιστει το καυσιμο. Μπορει να ισχυει το ιδιο και για τα πετρελαιοκινητα.
Παντως με δεδομενο οτι το αρχικο TBN των λαδιων σου ειναι 7,4 και μετα απο 12.500χλμ εχει πεσει μονο στο 4 και το γεγονος οτι ο ρυθμος πτωσης του TBN δεν ειναι γραμμικος πιστευω πως μπορεις την επομενη φορα με τα ιδια λαδια και τις ιδιες συνθηκες οδηγησης να φτασεις ανετα τα 15.000χλμ.
Πολυ καλα τα αποτελεσματα σου.
-
-
Αν κάποιος κατέχει την πιο κάτω γλώσσα αν μπορεί ας μου πει τι γίνεται. Μου δίνεται η εντύπωση ότι μπορώ να βάλω 5W-20 λάδια στο αυτοκίνητό μου.... Πλην όμως θέλει Α3 και Α3 20άρι δεν νομίζω να υφίσταται...
[η εικόνα σε μεγαλύτερη)
Диаграмма вязкости масел, применяемых при различных температурах1 — автомобили с дизельным двигателем: BMW 525 tds
2 — автомобили с бензиновым двигателем: BMW 520i, 528i, 535i, 540i
3 — автомобили с дизельным или бензиновым двигателем: специальные сорта масла BMW -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν κάποιος κατέχει την πιο κάτω γλώσσα αν μπορεί ας μου πει τι γίνεται. Μου δίνεται η εντύπωση ότι μπορώ να βάλω 5W-20 λάδια στο αυτοκίνητό μου.... Πλην όμως θέλει Α3 και Α3 20άρι δεν νομίζω να υφίσταται...[η εικόνα σε μεγαλύτερη)
Диаграмма вязкости масел, применяемых при различных температурах1 — автомобили с дизельным двигателем: BMW 525 tds
2 — автомобили с бензиновым двигателем: BMW 520i, 528i, 535i, 540i
3 — автомобили с дизельным или бензиновым двигателем: специальные сорта масла BMWΔιάγραμμα του ιξώδους των λιπαντικών που χρησιμοποιούνται σε διάφορες θερμοκρασίες
1 - αυτοκίνητα Diesel: BMW 525 tds
2 - αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες: BMW 520i, 528i, 535i, 540i
3 - τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ ή της βενζίνης: μια ειδική ποιότητα του λαδιού BMW -
Αν καταλαβαίνω σωστά το διάγραμμα μπορείς να βάλεις 5w20 σε θερμοκρασίες κάτω από 0 Κελσίου. Μάλλον το ποιο ισχυρό 5w20 είναι το redline που έβαζα πριν λίγο εγώ στο subaru (HTHS 3,3 ή 3,2)
-
Μπορεις να βαλεις 5W20 αλλα μονο για πολικες θερμοκρασιες.
Ουσιαστικα λεει πως για ολο το ευρος θερμοκρασιων καταλληλα ειναι τα 5W30 της BMW μαλλον αυτα που καλλυπτουν την LL 01 ή την LL04. -
Ο χρήστης nippon έγραψε:
Στις βενζινοκινητες περιπτωσεις μια απλη εξηγηση για την παρουσια καυσιμου μπορει να ειναι οτι καποιος δεν ειχε κανει πολλα χιλιομετρα απο τη στιγμη που ειχε βαλει μπρος τον κινητηρα μεχρι να παει να κανει την αλλαγη λαδιων με αποτελεσμα να μην εχει προλαβει να εξατμιστει το καυσιμο. Μπορει να ισχυει το ιδιο και για τα πετρελαιοκινητα.
Παντως με δεδομενο οτι το αρχικο TBN των λαδιων σου ειναι 7,4 και μετα απο 12.500χλμ εχει πεσει μονο στο 4 και το γεγονος οτι ο ρυθμος πτωσης του TBN δεν ειναι γραμμικος πιστευω πως μπορεις την επομενη φορα με τα ιδια λαδια και τις ιδιες συνθηκες οδηγησης να φτασεις ανετα τα 15.000χλμ.
Πολυ καλα τα αποτελεσματα σου.
Mπορεί να πάιζει αυτό που λές, γιατί πριν πάρω δείγμα είχα παρκάρει το αυτοκίνητο φουλ ζεστο (90), το άφησα για καμιά ωρα και βάλε, μετά έβαλα μπρός, έκανα 30 μέτρα και πήρα δείγμα απο τα λάδια, η θερμοκρασία είχε πέσει περίπου στο 70.
Τα λάδια δεν αλλάχτηκαν ακόμα, αυτή τη στιγμή έχω 14+ και θα πάω για αλλάγη μετά τις γιορτές. Επίσης το ποσοστό πυριτίου μου κάνει για εξωτερική μόλυνση του δείγματος παρά για βρώμικό φίλτρο το οποίο έχει τα ίδια χλμ με τα λάδια. Στη προηγούμνη ανάλυση που φαίνεται, το φίλτρο το είχα για σχεδόν 25.000χλμ και το πυρίτιου ητάν χαμηλά.
Αν κάποιος κατέχει την πιο κάτω γλώσσα αν μπορεί ας μου πει τι γίνεται. Μου δίνεται η εντύπωση ότι μπορώ να βάλω 5W-20 λάδια στο αυτοκίνητό μου.... Πλην όμως θέλει Α3 και Α3 20άρι δεν νομίζω να υφίσταται...
Όπως μάλλον θα ξέρεις, μπορείς να βάλεις οποιοδήποτε συνδυασμό σε ιξώδη αρκεί να καλύπτουν τις προδιαγγραφές του κινητήρα σου.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]