-
Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει ένα θέμα στο οποίο μπορούμε να αναφέρουμε τεχνολογικά επιτεύγματα στα αυτοκίνητα.
Δηλαδή αλλαγές που έχουν γίνει σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου σε τόσα χρόνια πορείας, οι οποίες το βελτίωσαν στον τομέα της ασφάλειας, των επιδόσεων κλπ κλπ.
Μπορούμε να αναφέρουμε λοιπόν τι υπήρχε παλιά και πως αυτό αντικαταστάθηκε και αν ξέρουμε και για πιο λόγο ακόμα καλύτερα.
Θα μάθουμε αρκετά πράγματα πιστεύω αφού το επίπεδο είναι πολύ ψηλό όπως ξέρουμε
Ας αναφέρω για παράδειγμα τα ταμπούρα στα φρένα μπροστά που με τον καιρό αντικαταστάθηκαν από τα δισκόφρενα...
Συνεχίστε εσείς!
-
Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει ένα θέμα στο οποίο μπορούμε να αναφέρουμε τεχνολογικά επιτεύγματα στα αυτοκίνητα.
Δηλαδή αλλαγές που έχουν γίνει σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου σε τόσα χρόνια πορείας, οι οποίες το βελτίωσαν στον τομέα της ασφάλειας, των επιδόσεων κλπ κλπ.
Μπορούμε να αναφέρουμε λοιπόν τι υπήρχε παλιά και πως αυτό αντικαταστάθηκε και αν ξέρουμε και για πιο λόγο ακόμα καλύτερα.
Θα μάθουμε αρκετά πράγματα πιστεύω αφού το επίπεδο είναι πολύ ψηλό όπως ξέρουμε
Ας αναφέρω για παράδειγμα τα ταμπούρα στα φρένα μπροστά που με τον καιρό αντικαταστάθηκαν από τα δισκόφρενα...
Συνεχίστε εσείς!
-
Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει ένα θέμα στο οποίο μπορούμε να αναφέρουμε τεχνολογικά επιτεύγματα στα αυτοκίνητα.
Δηλαδή αλλαγές που έχουν γίνει σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου σε τόσα χρόνια πορείας, οι οποίες το βελτίωσαν στον τομέα της ασφάλειας, των επιδόσεων κλπ κλπ.
Μπορούμε να αναφέρουμε λοιπόν τι υπήρχε παλιά και πως αυτό αντικαταστάθηκε και αν ξέρουμε και για πιο λόγο ακόμα καλύτερα.
Θα μάθουμε αρκετά πράγματα πιστεύω αφού το επίπεδο είναι πολύ ψηλό όπως ξέρουμε
Ας αναφέρω για παράδειγμα τα ταμπούρα στα φρένα μπροστά που με τον καιρό αντικαταστάθηκαν από τα δισκόφρενα...
Συνεχίστε εσείς!
-
Ένα άλλο είναι οι ζώνες ασφαλείας. Δεν υπήρχαν παλιά οι αυτόματες ζώνες αλλά αυτές που τις σφίγγαμε στο σώμα μας χειροκίνητα ακόμα και στις μπροστινές θέσεις. Φυσίκά δεν αναφέρω για προενταντήρες και άλλες τέτοιες εξελίξεις...
-
ABS, υδραυλικό τιμόνι.
Αρκετοί παλιότεροι οδηγοί τα αποφεύγουν ακόμα όπως ο διάολος το λιβάνι, ειδικά το πρώτο. Εμένα με έχει σώσει από κόλλημα στον μπροστινό 2 φορές μετά από απότομο φρενάρισμα. Ευτυχώς που δεν είχα ακούσει έναν ταξιτζή που το καταριόταν γιατί 'δεν σταματάει το αυτοκίνητο'.
-
air contition!!!!
Για μένα μάλιστα ειδικά για το καλοκαίρι στην Ελλάδα ανήκει στον εξοπλισμό αεφαλείας και όχι μόνο άνεσης.
Μάλιστα στο Ισραηλ και σε άλλες χώρες με πολύ ζέστη απαγορεύεται να κυκλοφορεί αυτοκίνητο χωρίς air contition -
Ο ψεκασμός μονού σημείου, που αντικατέστησε τα παλιά κλασσικά συστήματα (Weber κτλ.).
Έπειτα ο ψεκασμός πολλαπλών σημείων…
Και το αντίστοιχο στα diesel με τον άμεσο ψεκασμό. -
Φυσικά μην ξεχνάμε και τα κρύσταλλα στα παράθυρα των αυτοκινήτων…
Που παλιά ήταν απλά κομμάτια γυαλιού, που φυσικά με το παραμικρό χτύπημα από πέτρα ή οτιδήποτε άλλο ήταν πολύ επικίνδυνα για την ζωή των επιβαινόντων.Όπου αντικαταστήθηκαν με ένα είδος κρυστάλλου που περιείχε μια ουσία κάτι σαν μεμβράνη στο εσωτερικό του (ανάμεσα από δυο στρώσεις γυαλιού), όπου με τα χτυπήματα ναι μεν έσπαγε το γυαλί αλλά δεν πέταγε τα κομμάτια του..
Σήμερα έχουμε κάτι παρόμοιο αλλά αντί για αυτή την μεμβράνη έχουμε ένα ειδικό πλαστικό, με ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Όπως επίσης και στα περισσότερα αυτοκίνητα που τα πλαϊνά κρύσταλλα σπάνε σε χιλιάδες κομματάκια χάρις στην δομή τους, κάνοντας έτσι μικρότερες ή και καθόλου ζημιές στα άτομα που επιβαίνουν στο αυτοκίνητο.
-
Παθητική ασφάλεια αμαξωμάτων, ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, μπάρες και υλικά απορρόφησης ενέργειας πρόσκρουσης, αερόσακοι κάθε είδους, πιο στιβαρά και πιο ελαφρά υλικά για τις αναρτήσεις (πχ αλουμίνιο), χρήση ανθρακονημάτων ή τιτανίου σε πιο ακριβά αυτοκίνητα (συνήθως υπερ-αυτοκίνητα), νέα φώτα μεγαλύτερης εμβέλειας και πιο ψυχρής θερμοκρασίας.
Στο εσωτερικό: αντιαλλεργικά υλικά (η C5 δεν έχει χρώμιο στις χειρολαβές αλλά βουρτσισμένο αλουμίνιο, γιατί αποδείχθηκε ότι πολλοί άνθρωποι είναι αλλεργικοί στο χρώμιο), φίλτρα ενεργού άνθρακα για τον κλιματισμό, χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλώ για αποφυγή τραυματισμών σε σύγκρουση, μελέτες επί μελετών για τη σωστή εργονομία διακοπτών, τεχνολογία black panel για ξεκούραστη οδήγηση το βράδυ.
Αυτόματα / ημι-αυτόματα κιβώτια με πολύ γρηγορότερη αλλαγή, πιο ανθεκτικά στην ιπποδύναμη και τη ροπή. Νέες τεχνολογίες στον ψεκασμό και ειδικά στους κινητήρες diesel (άμεσου ψεκασμού, common rail) με πολύ μεγαλύτερη απόδοση.
Τα τζάμια που προαναφέρθηκαν, συν τη στρώση αλουμινίου για την ανάκλαση ακτινών του ήλιου (το λεγόμενο αθερμικό).
-
Τεχνολογικά επιτέγματα πάρα πολλά και πολύ χρήσιμα από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πρόσφατα διάβασα ένα αρθρο το οποίο με έκανε να προβληματιστώ πολύ....
Με την ευκαιρία αυτού του θέματος το παραθέτω εδω......http://news.pathfinder.gr/periscopio/cars_giving_directions.htmlΤι λέτε είναι εφικτό για την επόμενη πενταετία ή απλά είναι σχέδια για το μέλλον και για γόητρο?
-
Ελαστικά με αεροθάλαμο, κατόπιν tubeless, radial, και τελικά με υπερ-μελετημένες χαράξεις για (αδύνατη στο παρελθόν) πρόσφυση στο βρεγμένο.
-
Οι περισσότερες 'πρόοδοι' και πρόοδοι ξεκίνησαν από την εισβολή των ηλεκτρονικών στα αυτοκίνητα, απόρροια εν μέρει και των προδιαγραφών ρύπων. Άντε πέρνα Euro IV με διπλά καρμπυρατέρ
Για να περάσεις τους ρύπους θέλεις καταλύτη, που δεν θέλει άκαυστη βενζίνη, άρα απαιτεί πολύ καλή καύση, οπότε ακριβή ρύθμιση του μείγματος με αποτέλεσμα εγκεφάλους και ηλεκτρομαγνητικά μπεκ.
Τώρα βέβαια έχει ξεφύγει η κατάσταση με αρνητικά αποτελέσματα πολλές φορές, αφού τα ηλεκτρονικά μπλοκάρουν και είναι πιο ευαίσθητα. (αφού χαλάνε τα πι σι σε συνθήκες δωματίου, δεν θα χαλάσουν στο αυτοκίνητο; )
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Άντε πέρνα Euro IV με διπλά καρμπυρατέρΆντε βγάλε τον ίδιο ήχο με τα μπεκ...
Βέβαια, το προτιμώ τώρα, που οι κινητήρες είναι ασύγκριτα πιο καθαροί, αλλά τα διπλά weberια...Για εμένα τα σημεία όπου έχει φανεί η μεγαλύτερη πρόοδος στα αυτοκίνητα είναι τα εξής (με τυχαία σειρά):
-
Αξιοπιστία. Κάθε πότε ήταν οι παλιοί οδηγοί στα συνεργεία;;; Τώρα κάνεις 20.000χλμ και δεν ανοίγεις καν το καπώ, βάζεις μπροστά έτσι απλά και αυτό παίρνει, δεν σε αφήνει (συχνά... ) στον δρόμο και τα τοιάυτα...
-
Εργονομία. Σε γενικές γραμμές παλιές κακές συνήθειες έχουν εξαφανιστεί. Πλέον δεν χρειάζεται να έχεις κάνει διατριβή στα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης μάρκας αν θέλεις να κάνεις μια βόλτα... Παλαιότερα... Έτσι Sirgus;;; (Αυτό δεν ίσχυε μόνο για τα Citroen βέβαια...)
-
Ασφάλεια. Ασυγκρίτως καλύτερα φρένα, αμαξώματα που 'καταρρέουν' ελεγχόμενα και προστατεύουν τους επιβαίνοντες, κράτημα που δεν θα σε σκοτώσει, επιδόσεις-προσπέρασμα (ναι μην γελάτε... Ξέρετε τι επιδόσεις είχει το Ford Escort το ... Gt το '70... 0-100 σε μόλις 20+ δεύτερα... Να μην αναφέρω προσπεράσματα... Τώρα ακόμα και το ψόφιο Focus 1.4 του ρίχνει πολλές καρότσες στο προσπέρασμα άνετα...).
Η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί, αλλά για εμένα αυτοί είναι οι πιο σημαντικοί τομείς.
-
-
Μιζα κ αυτοματο τσοκ! Δεν θελω ουτε να με φανταστω ειτε χειμωνα με βροχη κ αερα ειτε καλοκαιρι με καυσωνα να τραβαω μανιβελιες! (επ'ευκαιρια υποθετω γνωριζετε γιατι η Peugeot ειχε κατοχυρωσει για τα μοντελα της τριψηφιους αριθμους με το μηδεν μεσαιο νουμερο)
Ηλεκτρικοι μηχανισμοι σε παραθυρα, κουκουλες καμπριο κτλ (ειπαμε, ειμαι κομφορμιστης). Κ μια σχετικη απορια: εστω οτι κανει καποιος βουτια με το αυτοκινητο, υπαρχει προβλεψη-μηχανισμος ασφαλειας που να παρεχει ρευμα στα ηλ. παραθυρα μεχρι να τα ανοιξουν οι επιβατες κ να απεγκλωβιστουν (γιατι να ανοιξεις πορτα μεσα στο νερο μαλλον χλωμο...)
Αεροσακοι. Εδω ομως να πουμε κ το τιμημα; Θυμαμαι στο 'απο τη θεση του οδηγου' ενα αφιερωμα στους αεροσακους που ελεγε οτι ειχαν χασει την ακοη τους απο την δεκαετια του 60 πολλοι εργατες, της Mercedes κυριως, απο πειραματικες εφαρμογες τους.
Crash test dummies! Ασχετο ε; Κ ομως, πως θα γινονταν τοσα πρακτικα πειραματα για την βελτιωση της παθητικης ασφαλειας χωρις αυτα; Γιατι καλη η θεωρια αλλα... -
Ο χρήστης ping of death έγραψε:
Μιζα κ αυτοματο τσοκ! Δεν θελω ουτε να με φανταστω ειτε χειμωνα με βροχη κ αερα ειτε καλοκαιρι με καυσωνα να τραβαω μανιβελιες! (επ'ευκαιρια υποθετω γνωριζετε γιατι η Peugeot ειχε κατοχυρωσει για τα μοντελα της τριψηφιους αριθμους με το μηδεν μεσαιο νουμερο)Και τώρα το έχει άμα κολλήσει το Multiplex...
Πλέον μαζί με κάθε Peugeot και μια μανιβέλα δώρο... Γιατί καλά τα ηλέκτρονικά, αλλά σαν το παλιό το χειροκίνητο... τίποτα...
-
Ίσως το μόνο που συνεχίζει να υπάρχει από άποψη τεχνολογίας, τουλάχιστον στα βασικά στάδια είναι η υδροπνευματική της citroen....
Από την εποχή του βατράχου μέχρι και τα σημερινά μοντέλα το βασικό concept της ανάρτησης παραμένει το ίδιο, μόνο που έχουν προστεθεί ηλεκτρονικά τα οποία τελειοποιούν και ραφινάρουν την εφαρμογή αυτή...
-
1)Σημαντική αλλαγή,η κατάργηση της πεταλούδας του γκαζιού απο την bmw σε μερικούς κινητήρες της
2)Κατάργηση της διάταξης υστερούντες βραχίονες-ράβδοι στρέψης στα γαλλικά αυτοκίνητα και η αντικατάσταση τους απο ημιάκαμπτο άξονα.
3)Esp,asr κτλπ κτλπΥσ:Ασχετο αλλά επειδή αναφέρθηκε παραπάνω η αίσθηση ενός καλού μη υδραυλικού τιμονιού(205 gti) δεν επιτυχάνεται απο κανένα υδραυλικό
-
Ο χρήστης xristos69 έγραψε:
air contition!!!!Για μένα μάλιστα ειδικά για το καλοκαίρι στην Ελλάδα ανήκει στον εξοπλισμό αεφαλείας και όχι μόνο άνεσης.
Μάλιστα στο Ισραηλ και σε άλλες χώρες με πολύ ζέστη απαγορεύεται να κυκλοφορεί αυτοκίνητο χωρίς air contitionΠιστεύω οτι υπερβάλεις.
Εγώ που το αυτοκίνητο μου έχει a/c το άναψα φέτος 4-5 φορές.
Μόνο τον κίνδυνο να πάθεις ψύξη να βάλεις δεν αξίζει.Και γενικά είναι όπως μάθεις...
Τεχνολογική πρόοδος των αυτοκινήτων...