-
ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ (ΠΙΝΙΝ , G.V , NIVA , SORENTO , SPORTAGE κλπ) ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ; ΟΧΙ ΛΑΣΠΗ , ΟΧΙ ΧΙΟΝΙ ... ΚΑΛΟ ΧΩΜΑ Ή ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΦΘΑΡΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ .
Υ.Γ Ο ΤΑΣΟΣ ΑΠΟ ΒΕΡΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. -
ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ (ΠΙΝΙΝ , G.V , NIVA , SORENTO , SPORTAGE κλπ) ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ; ΟΧΙ ΛΑΣΠΗ , ΟΧΙ ΧΙΟΝΙ ... ΚΑΛΟ ΧΩΜΑ Ή ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΦΘΑΡΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ .
Υ.Γ Ο ΤΑΣΟΣ ΑΠΟ ΒΕΡΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. -
ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ (ΠΙΝΙΝ , G.V , NIVA , SORENTO , SPORTAGE κλπ) ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ; ΟΧΙ ΛΑΣΠΗ , ΟΧΙ ΧΙΟΝΙ ... ΚΑΛΟ ΧΩΜΑ Ή ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΦΘΑΡΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ .
Υ.Γ Ο ΤΑΣΟΣ ΑΠΟ ΒΕΡΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. -
Δεν ξέρω αν υπάρχει σαφώς σωστή απάντηση αλλά εγώ θα διάλεγα όποιο έχει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και τα χωμάτινα λάστιχα....
-
Ο χρήστης dea@735 έγραψε:
ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ (ΠΙΝΙΝ , G.V , NIVA , SORENTO , SPORTAGE κλπ) ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΧΩΜΑΤΙΝΗ ΕΙΔΙΚΗ ; ΟΧΙ ΛΑΣΠΗ , ΟΧΙ ΧΙΟΝΙ ... ΚΑΛΟ ΧΩΜΑ Ή ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΦΘΑΡΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ .
Υ.Γ Ο ΤΑΣΟΣ ΑΠΟ ΒΕΡΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.Εννοείς τετρακίνητος ή δικίνητος; Η λογική λέει τετρακίνητος, αφού δεν θα χρειάζεσαι πολλά μαζέματα στις στροφές και θα 'μαζέψεις' κάποια δευτερόλεπτα. Πάντως έχουν να κάνουν και τα χέρια στο συγκεκριμένο.
Αυτό βέβαια που λέει ο onyx! είναι πολύ σωστό, αλλά δεν έχει να κάνει με την τετρακίνηση. Πάντως θα το έβαζα πρώτο στην λίστα και μετά όλα τ' άλλα.
Τέλος, το Niva δεν έχει κατ' επιλογή τετρακίνηση αλλά μόνιμη.
-
Και κάτι ακόμα μια που το έφερε η κουβέντα:
Η γρήγορη οδήγηση στο χώμα δεν έχει καμία σχέση με την γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο. Δεν συγκρίνω πια είναι πιο εύκολη ή πιο δύσκολη και δεν με ενδιαφέρει. Μιλάω καθαρά για θέμα τεχνικής.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν ξέρω αν υπάρχει σαφώς σωστή απάντηση αλλά εγώ θα διάλεγα όποιο έχει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και τα χωμάτινα λάστιχα....ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΣΤΗΚΑ ΣΩΣΤΑ ... ΘΕΩΡΩ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ . ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΧΩΡΙΣΤΑ ΠΟΙΟ ΕΙΔΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΘΑ ΔΙΑΛΕΓΑΜΕ ; ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ , ΟΤΙ ΔΗΛ. Η ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΠΝΙΓΕΙ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΟΤΑΝ Η ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ .
-
Προσωπικά με το ΠΙΝΙΝ προτιμώ την ελεύθερη 4κίνηση που βελτιώνει τις υποστροφικές του τάσεις. Τα λάστιχα βέβαια παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Δοκιμάζοντας προ μηνός τα (καινούρια μου) Μ/Τ PNEUS ELITE (αναγόμωση με πέλμα M/T YOKO GEOLANDAR) σε διαδρομή που με τα Α/Τ 694 BRIDGESTONE ντριφτάριζα και σε κάποια δύσκολα ήθελε και ανάποδα, ανακάλυψα οτι το αυτοκίνητο πήγαινε όπου ακριβώς το έβαζα και με ταχύτητες σαφώς μεγαλύτερες από πρίν.
Τώρα λόγω εποχής κυκλοφορώ με τα Α/Τ.
Περισσότερα το φθινόπωρο. -
Αν μιλαμε για αυτοκίνητα με τετρακίνηση κατ'επιλογή, για να γράψουμε χρόνο είναι μονόδρομος η χρήση της. Το αυτοκίνητο γίνεται πιό δύσκολο, πιό υποστροφικό λόγω κουρδίσματος της μετάδοσης (απουσία κεντρικού διαφορικού), αλλα η καλύτερη πρόσφυση το κάνει ταχύτερο.
Απο την άλλη με τετρακίνηση ταλαιπωρείται λιγότερο η πίσω ανάρτηση και τα πίσω ελαστικά, οπότε η απόδοσή μας έχει διάρκεια. Αν μείνουμε πισωκίνητοι η πίσω ανάρτηση τελειώνει μετά απο 5-6 χιλιόμετρα στα περισσότερα αυτοκίνητα. Το ίδιο και τα λάστιχα, ιδίως αν μιλήσουμε για δυνατά τετρακίνητα, όπως πχ. Grand Vitara 2,5.
-
Το forester turbo (μάλλον και το απλό), με χωμάτινα ελαστικά θα είναι πρώτο και με διαφορά.
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Το forester turbo (μάλλον και το απλό), με χωμάτινα ελαστικά θα είναι πρώτο και με διαφορά.ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΓΙΑ ΤΟ FORESTER . ΑΛΛΑ ... ΡΩΤΑΩ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ . ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΤΑΣΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ .
-
Ο χρήστης dea@735 έγραψε:
Το forester turbo (μάλλον και το απλό), με χωμάτινα ελαστικά θα είναι πρώτο και με διαφορά.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΓΙΑ ΤΟ FORESTER . ΑΛΛΑ ... ΡΩΤΑΩ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ . ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΤΑΣΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ .
νομιζω οτι αυτο που θες να πεις ειναι οτι αν το αυτοκινητο μπορουσε να εμπλεκει και να απεμπλεκει την τετρακινηση (δλδ να ειναι αλλοτε 4χ4 και αλλοτε 2χ4) με ποιο απο τα δυο (4χ4 ή 2χ4) 8α καναμε τουσ καλυετρους χρονους σε χωμα ...
-
νομιζω οτι αυτο που θες να πεις ειναι οτι αν το αυτοκινητο μπορουσε να εμπλεκει και να απεμπλεκει την τετρακινηση (δλδ να ειναι αλλοτε 4χ4 και αλλοτε 2χ4) με ποιο απο τα δυο (4χ4 ή 2χ4) 8α καναμε τουσ καλυετρους χρονους σε χωμα ...[/quote]
ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
-
Ο χρήστης dea@735 έγραψε:
νομιζω οτι αυτο που θες να πεις ειναι οτι αν το αυτοκινητο μπορουσε να εμπλεκει και να απεμπλεκει την τετρακινηση (δλδ να ειναι αλλοτε 4χ4 και αλλοτε 2χ4) με ποιο απο τα δυο (4χ4 ή 2χ4) 8α καναμε τουσ καλυετρους χρονους σε χωμα ...ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ[/quote]
Απλά να επισημάνω την παρατήρηση του Γιάννη οτι με την τετρακίνηση (50/50) το αυτοκίνητο λόγω 'κουρντίσματος' ίσως γίνεται υποστροφικό (όχι ανησυχητικά) ενώ με την ελεύθερη που στο Pinin γίνεται με VCU, μόλις αρχίσει υπερστροφή ισχύος (στο χώμα πάντα) λόγω σπιναρίσματος πίσω, επεμβαίνει το εμπρός διαφορικό και 'μαζεύει' την κατάσταση αυξάνοντας την πρόσφυση και άρα τις ταχύτητες.
Συμπληρωματικά πάντως θα ήθελα να παρατηρήσω πως τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, με ή χωρίς κεντρικό διαφορικό, σε συνθήκες δρόμου χρειάζονται διαφορετική οδηγητική προσέγγιση από τα δικίνητα ειδικά άν σκοπεύει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς.
Ψάχνουμε λοιπόν έρημες (δύσκολο) διαδρομές ή ομαλά λιβάδια και βούούούρρρρ για εξάσκηση. -
Θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω, και ενώ έχει πλέον ξεκαθαρίσει η συζήτηση, ότι πάντα το αυτοκίνητο παίζει σπουδαίο ρόλο στην όποια επιλογή.
Είχα μέχρι πρόσφατα ένα Hyundai Galloper το οποίο ήταν ιδιαίτερα, εκνευριστικά θα έλεγα, υποστροφικό σαν τετρακίνητο. Έπρεπε να είναι πάντα στο γκάζι για να αναγκάζω με το πίσω μπλοκέ το αυτοκίνητο να στρίβει. Κάτι όχι και τόσο εύκολο σε συνθήκες βόλτας και κουραστικό στους αγώνες.
Πλέον έχω ένα Land Rover 110, το οποίο έχει μόνιμη τετρακίνηση. Με το κεντρικό διαφορικό ελεύθερο το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα υπερστροφικό! Και κινδυνεύει και η αξιοπιστία του σύμφωνα με τους Άγγλους. Με εμπλοκή του κεντρικού διαφορικού γίνεται πιό ουδέτερο και πολύ ταχύτερο σε απόλυτα νούμερα.
Δεν υπάρχει ουσιαστικά μονόδρομη απάντηση. Δοκιμάζουμε και κρίνουμε, ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις οδηγικές μας προτιμήσεις. Και εμένα το Pinin μου αρέσει ξεκλείδωτο. Απο την άλλη ένα Impreza WRX που είχα οδηγήσει ήταν καλύτερο με κλειδωμένο το κεντρικό. Έχει πάντα σχέση με τη δύναμη, την κατανομή της ροπής και του βάρους.
ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΜΕ .....