Έστω λοιπόν ότι έχεις 310,000* διελεύσεις μέσο όρο κάθε ημέρα δηλαδή 51667 διελεύσεις ανά λωρίδα. Με μία πρόχειρη ανάλυση να μιλήσουμε για 5% μοτός, 50% Ι.Χ., 20% μικρά Φορτηγά και 15% Λεωφορεία και 10% Μεγάλα Φορτηγά?
(βάλε λοιπόν 1.4 * 0.05 + 2.8 * 0.5 + 2.8 * 0.2 + 0.15 * 7 + 0.1 * 11.2 = 4.20 € ανά διέλευση). Εγώ λοιπόν σου λέω 5.00 ευρώ ανά διέλευση.
310,000 * 5.00€/ανά διέλευση * 365 ημέρες = 565,750,000 με ΦΠΑ ήτοι 475,420,168 € μεικτά.
Εκ των οποίων 475,420,168 € το 38% πάει στο Ελληνικό Δημόσιο κατ' ελάχιστον ως ποσοστό συμμετοχής στην οδό ήτοι διαθέσιμον για την Α.Ο. 294,760,504.16 € (το αληθές είναι 50%)
Εξυπηρέτηση τόκων: 880,000,000 Χ 0.03 = 26,400,000 € (μεσοσταθμικό επιτόκιο)
Εξυπηρέτηση κεφαλαίου (25 έτη) 880,000,000 Χ 0.04 = 35,200,000 €
1000 υπάλληλοι * 40,000 € / υπάλληλο = 40,000,000 € κόστος υπαλλήλων (ιδιαιτέρως συντηρητική εκτίμηση 40,000 ευρώ το έτος είναι το κόστος ενός νεοεισερχόμενου Μηχανικού σε μία επιχείρηση σαν την Α.Ο. αλλά τέλος πάντων). Εδώ μέσα σου βάζω και τα έξοδα Διοικητικής Λειτουργίας.
Άλλα κόστη λειτουργίας:
Συντήρηση οδού (το 2.5% του κόστους κατασκευής) = 22,000,000 €
Κόστος ηλεκτροδότησης ~ 10,000,000 €
Λοιπά κόστη 15,000,000€
Άρα 294,760,504.16 € - 26,400,000 € - 35,200,000 € - 40,000,000 € - 22,000,000 € -10,000,000 € - 15,000,000€ = 146,160,504.16 €.
Εφορία 25% επί των κερδών 146,160,504.16 € Χ 0.25 = 36,540,126€
Διαθέσιμο μετά φόρων: 109,620,378€. (με το 32%) το οποίο είναι ένα νούμερο φανταστικό καθώς μιλάμε για IRR 12.4%.
Θέλεις να μιλήσουμε όμως για τις αληθείς κρατήσεις υπέρ Δημοσίου που είναι το 50%? Τότε μιλάμε για 237,710,084€ διαθέσιμα ήτοι καθαρά 89,110,084€ προς φόρων ήτοι 66,832,563€ κέρδη μετά φόρων. Αυτό σημαίνει σε μία αρχική επένδυση της τάξης των 880,000,000 ευρώ κέρδη ίσα με 7.5% που είναι ένα εξαιρετικό IRR αλλά με συγχωρείς δεν είναι το 50%. Και αυτά με τιμή ίση με 5.00 € και όχι βέβαια τα 4.2€ που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα που οδηγεί σε κέρδη προ φόρων της τάξης των 51,076,470.56€ που είναι και πιο κοντά στα πραγματικά κέρδη της επιχείρησης προ φόρων ήτοι καθαρά 38,307,352.92€ που είναι κοντά πιο κοντά στην πραγματικότητα με 4.35% IRR.
Εννοείται ότι θεωρώ ότι η εταιρεία στόχο έχει εντός 25 ετών να αποπληρώσει τα δάνεια και να παραδώσει έναν δρόμο που θα θέλει γενική επισκευή. Για το λόγο αυτό δεν έχω λάβει υπόψη οτιδήποτε άλλο.
Δώσε μου λοιπόν έναν υπολογισμό που με 310,000 διελεύσεις ημερησίως (δηλαδή 500,000 διελεύσεις σε μέρες αιχμής???) να οδηγεί τελικά σε 500,000,000 καθαρά κέρδη. Και προσοχή. Ο κύριος εκπρόσωπος του ΚΚΕ ομιλούσε για τα 2 πρώτα έτη λειτουργίας της Α.Ο. όπου και η κίνηση ήταν μικρότερη.
- Εδώ για το 2008 ομιλεί για 300,000 διελεύσεις...
http://media.feed.gr/pegasus/Multimedia ... 504889.pdf
Το 2009 η κίνηση ήταν οριακά κάτω σε σχέση με το 2008 αλλά το 2010 σημειώνεται μείωση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2009 όπως γνωρίζω από εσωτερική πληροφόρηση.
Ένα άλλο θέμα είναι ότι η μέση διανυόμενη απόσταση είναι 14.8 χιλιόμετρα. Αυτό συνεπάγεται ότι ο οδηγός ΙΧ πληρώνει τελικά 19 λεπτά το χιλιόμετρο σε έναν δρόμο που δεν ακούσει κανέναν να ζητά να κινηθεί ελεύθερα αλλά αλλού με κόστος πολύ μικρότερο αυτού της Α.Ο. και με αντίστοιχες υπηρεσίες ....