-
To μοτερ ειναι DOHC και εδω βλεπω μια τροχαλια για ιμαντα χρονισμου. Ηξερα οτι οπου ειναι δυο εκκεντροφοροι θα εβλεπα και 2 τροχαλιες. Τι γινεται?
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
To μοτερ ειναι DOHC και εδω βλεπω μια τροχαλια για ιμαντα χρονισμου. Ηξερα οτι οπου ειναι δυο εκκεντροφοροι θα εβλεπα και 2 τροχαλιες. Τι γινεται?Πιστευω μια φωτο θα βοηθησει:
-
Επομενη ερωτηση:
Οι αναθυμιασεις λαδιου (οχι απο το δεικτη) πως δημιουργουνται?
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
To μοτερ ειναι DOHC και εδω βλεπω μια τροχαλια για ιμαντα χρονισμου. Ηξερα οτι οπου ειναι δυο εκκεντροφοροι θα εβλεπα και 2 τροχαλιες. Τι γινεται?
Πιστευω μια φωτο θα βοηθησει:
Ευχαριστω!!
Στο σημειο που ενωνονται τα εσωτερικα γραναζια να φαντασω οτι λιπαινονται με το λαδι της μηχανης?
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Επομενη ερωτηση:Οι αναθυμιασεις λαδιου (οχι απο το δεικτη) πως δημιουργουνται?
-
Καθώς τα πιστόνια ανεβοκατεβαίνουν ο όγκος του στροφαλοθαλάμου μεταβάλλεται (αυξομειώνεται) συνεχώς.
-
Εκτός από τα παραπάνω, που δεν παράγει αναθυμιάσεις, από τα δαχτυλίδια των πιστονιών περνά μικρή ποσότης καυσαερίων (στο τέρμα γκάζι ακόμα και σε καινούριους κινητήρες).
Το σύστημα PCV (Positive Crankcase Ventilation) ρουφάει (με την υποπίεση της μηχανής) τις αναθυμιάσεις στο ρελαντί και στο ταξίδι και τις καίει.
Στο τέρμα γκάζι, οι αναθυμιάσεις είναι πολλές και δεν προλαβαίνει να τις ρουφήξει με την υποπίεση του κινητήρα (που τώρα είναι κοντά στο μηδέν - δεν ρουφάει). Έτσι οι αναθυμιάσεις πηγαίνουν στην εισαγωγή του αέρα και εκεί πάλι τις ρουφάει ο κινητήρας.Είναι καλύτερο για τη μακροζωία του κινητήρα να ρουφάει ο κινητήρας τις αναθυμιάσεις με υποπίεση (παρά να ρίχνει την περίσσεια των αναθυμιάσεων στην εισαγωγή του αέρα) γιατί έτσι δημιουργείται ένα ρεύμα καθαρού αέρα στο στροφαλοθάλαμο και καθαρίζει από την άκαφτη βενζίνη και τους υδρατμούς των καυσαερίων που περνάνε από τα ελατήρια των πιστονιών.
-
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Είναι καλύτερο για τη μακροζωία του κινητήρα να ρουφάει ο κινητήρας τις αναθυμιάσεις με υποπίεση (παρά να ρίχνει την περίσσεια των αναθυμιάσεων στην εισαγωγή του αέρα) γιατί έτσι δημιουργείται ένα ρεύμα καθαρού αέρα στο στροφαλοθάλαμο και καθαρίζει από την άκαφτη βενζίνη και τους υδρατμούς των καυσαερίων που περνάνε από τα ελατήρια των πιστονιών.
Αρα αταργουμε ις αναθυμιασεις και ειμαστε οκ?
-
Όχι.
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Είναι καλύτερο για τη μακροζωία του κινητήρα...και καλύτερο για το περιβάλλον από το 1970 που άρχισε να μπαίνει στα αμάξια η βαλβίδα PCV.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όχι.Είναι καλύτερο για τη μακροζωία του κινητήρα...
και καλύτερο για το περιβάλλον από το 1970 που άρχισε να μπαίνει στα αμάξια η βαλβίδα PCV.
Αμα δεν τις αφησεις στο περιβαλον?
-
Ακόμα μια φορά, είναι καλύτερο για τον κινητήρα γιατί καθαρίζει ο στροφαλοθάλαμος.
Ιδίως τώρα που κρατάνε τα λάδια πάνω από 10.000 χλμ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ακόμα μια φορά, είναι καλύτερο για τον κινητήρα γιατί καθαρίζει ο στροφαλοθάλαμος.Ιδίως τώρα που κρατάνε τα λάδια πάνω από 10.000 χλμ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.
Πριν μου απαντησες 'οχι' (οτι δεν ειναι καλο να καταργεις τις αναθυμιασεις)
Μπερδευτικα -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Είναι καλύτερο για τη μακροζωία του κινητήρα να ρουφάει ο κινητήρας τις αναθυμιάσεις με υποπίεση (παρά να ρίχνει την περίσσεια των αναθυμιάσεων στην εισαγωγή του αέρα) γιατί έτσι δημιουργείται ένα ρεύμα καθαρού αέρα στο στροφαλοθάλαμο και καθαρίζει από την άκαφτη βενζίνη και τους υδρατμούς των καυσαερίων που περνάνε από τα ελατήρια των πιστονιών.
Κι υποπίεση δημιουργούμε έχοντας πχ 3000 σ.α.λ. κι απλά αφήνοντας το γκάζι εντελώς, σαν να φρενάρουμε με τον κινητήρα , έτσι;
-
Και εκεί που πάω ¨κύριος¨ χωρίς κανένα πρόβλημα, ξαφνικά , αλλάζοντας ταχύτητα λόγω κίνησης (Μιχαλακοπούλου), βλέπω ότι το αυτοκίνητο (SEAT Ibiza 1000cc/ 97 -ιnjection ), δεν ανεβάζει στροφές και δεν επιταχύνει. Στην αρχή σκέφτομαι δίσκος-πλατώ, ήρθε η ώρα του (115.000 χλμ). Αμ δε, με τραβηγμένο χειρόφρενο σβήνει σχεδόν αμέσως.
Βγάζω ταχύτητα -πατάω γκάζι (με νεκρά) τίποτε. Στροφές μέχρι 2000, ξαναβάζω ταχύτητα, 2α-3η , τίποτε - τα ίδια. Σταματάω στην άκρη, το ρελαντί κανονικό, οι κύλινδροι δουλεύουν όλοι, αλλά οι στροφές του κινητήρα με τέρμα πατημένο γκάζι φτάνουν μέχρι 2000-2100. Με το ζόρι ήρθα σπίτι .... Εντύπωση νοθευμένης βενζίνης δεν δίνει, όλα έγιναν ξαφνικά και μέσα σε 500 μέτρα η απόδοση έπεφτε μέχρι που σταθεροποιήθηκε στις 2000 στροφές, οπότε ανηφόρες δεν βγάζει.
Ανεβάζει πλέον πολύ αργά στροφές, ενώ φώτα κλπ δουλεύουν στην ίδια ένταση-μπαταρία τσακμάκι 1 έτους. 3-4 φορές έβαλα μπρός, πήρε αμέσως χωρίς μιζάρισμα.
Οταν λειτουργεί ο κινητήρας τώρα, ακούγεται κάπου ένας ελαφρύς ήχος, σαν μοτεράκι παιδικού παιχνιδιού, που δεν υπήρχε πρίν. Ηλεκτρολογικό πρόβλημα παίζει? Διακοπές δεν κάνει καθόλου, αλλά ισχύς κινητήρα ελάχιστη. Ράουλο στον διανομέα? Πολλαπλασιαστής? Τι χαμπάρια μάστορα??? -
Aντλία βενζίνης;
-
Θυμισου αν το αμαξι πηγε να σβησει και εκεινη την ωρα πατησες γκαζι(και φυσικα εσβησε).Το ειχα παθει και γω,τα ιδια συμπτωματα δηλαδη.Αστο 5-10 λεπτα στο ρελαντι και αν δεις οτι σου κανει τα ιδια τοτε αρχισε να υποψιαζεσε αντλια βενζινης οπως ειπε ο Ντινος η κανα σκουπιδακι.
-
Η αντλία βενζίνης δεν πάει σχεδόν 'μία κια έξω' ?
Και το αμάξι δέν έσβησε ποτέ απο μόνο του , με γκάζι και στο ρελαντί.
ΑΛΛΑ:
Αφού σας έγραψα τον πόνο μου, είπα να κατέβω να ξαναδοκιμάσω, τώρα που 'κρύωσε', μήπως αλλάξει συμπεριφορά...!
Θαύμα-θαύμα!!! Δουλεύει όπως πρίν, ανεβάζει στροφές μέχρι τέρμα και επ΄ευκαιρία τα πάρκαρα προς την κατηφόρα, τουλάχιστον αν ξανακάνει κόλπα, να φτάσει στο συνεργείο.
Το θέμα ειναι τώρα.: Το ξανακυκλοφορείς, τουλάχιστον στο τετράγωνο, ή θα μας αφήσει στην παραπάνω 'ρούγα' ??? Γιατί αν ήταν σκουπιδάκι, εντάξει, αν όμως ειναι ανταλλακτικό?
Αλλιώς, ο μάστορας πώς θα εντοπίσει τώρα τη βλάβη? Από την περιγραφή, ή θα αρχίσουμε να αλλάζουμε 'κομμάτια' μέχρι να το πετύχουμε και στο μεταξύ θα μείνουμε πουθενά αμανάτι ??? ...
Θα ρισκάρω αυριο βόλτα τριγύρω στην περιοχή (μάλλον τριγύρω απο το συνεργείο.... ) και οτι ήθελε προκύψει..........
Edit: Ξέχασα να ευχαριστήσω για τις άμεσες απαντήσεις (ηταν και αυτές τουλάχιστον παρηγοριά... ) -
Και συνεχίζω απο το απoπάνω post:
Σήμερα το πρωί, το αμάξι δουλεύει πάλι μιά χαρά κρύο- ζεστό (θερμοκρασία κινητήρα νορμάλ) ανηφόρα-κατηφόρα, ρελαντί-γκαζωμένο, με ταχύτητα στο σασμάν-χωρίς, ανεβάζει στροφές άμεσα και ακόμπιαστα, αλλά η κυκλοφορία του αυτοκινήτου ήταν των 15 λεπτών, με όλες τις ταχύτητες και σε όλο το εύρος των στροφών (μέχρι βέβαια 80 χλμ ταχύτητα) .
Όμως την αμφιβολία για το αν ήταν τυχαίο-στιγμιαίο γεγονός ή θα ξανασυμβεί, μου την έχει αφήσει.....
Ο τεχνικός είπε 80% σκουπιδάκι στη βενζίνη - 20% αντλία, όμως δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα, γιατί και εγώ δεν είχα χρόνο, αλλά και επειδή δεν υπήρχαν πλέον τα συμπτώματα γιά άμεση διάγνωση.
Μάλλον προληπτικά θα αλλάξω αντλία βενζίνης, ετσι και αλλιώς ειναι και 13+ χρόνων αμάξι...
Any other suggestion or opinion??? -
Μιας και δε βρήκα αντίστοιχο ποστ, και επειδή δεν θέλω να ανοίγω νέο θέμα, ρωτάω εδώ.
Μου άναψε το λαμπάκι(μια ανάβει και μια σβήνει) που ειδοποιεί για τα τακάκια. Φίλος μου είπε ότι έχει ακόμα και να περιμένω να ανάψει εντελώς. Ψυχολογικά όμως δεν μ'αρέσει να βλέπω κόκκινα λαμπάκια στο ταμπλώ.
Μέτρησα λοιπόν σήμερα, και έχω 4mm εμπρός και 5mm πίσω. Στα πόσα πρέπει να τα αλλάξω. Εννοείται αγορά after market και DIY στο γκαράζ μου.... -
Άλλαξε τα σε όλους τους τροχούς, είναι φαγωμένα.
-
Απορία:
Προ ημερων πραγματοποιησα μια δυναμομετρηση στην Αθηνα σε δυναμομετρο ΜΑΗΑ. Μου το μετρησε με 4η ταχυτητα ομως. Βλέποντας εναν πινακα με τις σχεσεις μεταδοσης του αυτοκινητου μου κρινω οτι επρεπε να το μετρησει με 5η -> Σχέσεις μετάδοσης (μηχανικό κιβώτιο) : 4.46/ 2.61/ 1.72/ 1.25/ 1.00/ 0.84/ R 4.06.
Το ιδανικο ειναι η μετρηση με ratio 1:1Μπορει να μου εξηγησει κάποιος τις διαφορες που θα προκειπτουν στα αποτελεσματα μιας μετρησης με gear ratio στο 1.24 ή στο 1 ή στο 0.84? Δηλαδη μια μια σχεση πανω ή με μια σχεση κατω απο την ιδανική.
Τα νουμερα της ιπποδυναμης και της ροπής πότε θα ειναι χειροτερα απο το πραγματικο και πότε καλύτερα?? -
Με σχέση μετάδοσης 1:1 έχεις λιγότερες απώλειες. Βέβαια αυτός προσθέτει τις απώλειες μετά αλλά καλύτερα να μην υπάρχουν... Στην πράξη δεν νομίζω να είναι θέμα.
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........