-
Στο mail που έστειλα μίλησα για αλλαγή 1 φόρα το χρόνο στα 15.000 χλμ. Δε μου 'πε τίποτα για το χρονικό διάστημα στην απάντησή του. Μόνο για τα χιλιόμετρα ανέφερε όσα σας μετέφερα παραπάνω.
Όσο για το λάδι το X-Clean προτείνει η Motul για το Lancer 1.5 τόσο μέσα από την απάντηση του υπαλλήλου της στο mail, όσο και στην αναζήτηση που έκανα εδώ --> http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... icle=54604
Φαντάζομαι πως οι χημικοί μηχανικοί της εταιρίας θα έχουν βαθύτερες γνώσεις από μας που διαβάζουμε μερικά guides στο Internet και θα υπάρχει κάποιος λόγος για να προτείνουν το συγκεκριμένο. Εντωμεταξύ το X-Max έχει API SL ενώ το X-Clean SM που είναι το τελευταίο API standard αν δεν κάνω λάθος.Ο χρήστης mousatos έγραψε:
http://www.motul.gr/auto-diesel.pdfσελ.4 300V Power 5W40
Συνιστάται και για σύγχρονους κινητήρες παραγωγής ή σπορ αυτοκίνητα.
Πέταξε κάποτε ο Miltellas ένα λανθασμένο 'μόνο για αγωνιστικά , δεν έχει πρόσθετα' και από τότε όλοι παίζουν την ίδια χαλασμένη κασέτα χωρίς να το ψάξουν .TYPE OF USE
Racing cars with atmospheric or turbocharged engines, race engines operating in a wide range of rpm
and temperatures : race on tracks, single brand races, rallyes, uphill races…
Engine producing medium fuel dilution in the oil.
Other applications : Gasoline or diesel engines, turbocharged, direct injection and catalytic converters.Πηγή: http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-en ... 8GB%29.pdf
Το είδα και το ανέφερα και πιο πάνω! Το συμπεριέλαβα μάλιστα στη λίστα με τα λάδια που είχα υπόψιν μου στο email που έστειλα στη Motul, ρωτώντας μάλιστα αν χρειάζεται συχνότερες αλλαγές. Η Motul μου πρότεινε το X-Clean παρόλο που τόνισα ότι το αυτοκίνητο δουλεύετε σε υψηλές στροφές, όσο για το 300V δεν είπε κάτι, οπότε δεν έχω κάποια πληροφορία για το αν χρειάζονται όντως συχνότερες αλλαγές.
E-mail έστειλα εδώ --> motulusa@aol.com και ήταν πολύ εξυπηρετικοί.
-
Στις ψηλές στροφές με το λεπτό λάδι έχεις καλύτερη ροή άρα και λίπανση και απαγωγή θερμότητας. Τότε το πιο παχύ ανεβάζει μεγάλη πίεση και ανοίγει η βαλβίδα επιστροφής οπότε ούτε ρέει ούτε λιπαίνει ούτε απάγει θερμότητα. Μόνο αν οι θερμοκρασίες είναι πολύ ψηλές με το λεπτό λάδι έχει νόημα να βάλεις το παχύ γιατί στις πολύ ψηλές θερμοκρασίες το παχύ θα συμπεριφέρεται σαν το λεπτό που θέλεις να είναι το λάδι σου στις ψηλές!!
-
1. Λοιπόν το Motul 300V POWER RACING 5W-30 το προτείνει η Motul για το Lancer EVO X.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... idetails=1
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... idetails=1
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... idetails=1
**
Διαστήματα αλλαγής το πολύ 15.000 km ή 1 έτος. Οπότε δεν είναι μόνο για αγωνιστική χρήση και δε χρειάζεται και συνέχεια αλλαγές.**2. Για το Lancer το 1.5 L και το 1.8 L προτείνει το 8100 X-clean 5W-30.
Διαστήματα αλλαγής το πολύ 20.000 km ή 1 έτος.
1 έτος βλέπω διαστήματα αλλαγής και στα 2 λάδια και η Ford που είχε απλά ορυκτέλαια 1 έτος έδινε... Ίσως να μην είναι καλή ιδέα να εξαντλήσει κανείς όλα τα χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφονται στα link, αν θέλει μέγιστη προστασία. Ίσως βέβαια και αυτά τα νούμερα να είναι ήδη μειωμένα γιατί στο mail για το X-clean μου είπαν διάστημα αλλαγής 15.000 μίλια, δηλαδή 24.140 χιλιόμετρα. H Mitsubishi στο βιβλίο των service προβλέπει αλλαγές ανά 15.000 χιλιόμετρα ή ένα έτος μεριμνώντας μάλλον και για λάδια χαμηλότερης ποιότητας με μικρότερη διάρκεια ζωής.
Το 300V όπως φάνηκε και πιο πάνω δεν είναι μόνο για αγωνιστική χρήση. Φαντάζομαι ο λόγος που δεν το προτείνει για το 1.500 είναι γιατί ακόμη και το X-Clean υπερκαλύπτει τις ανάγκες του συγκεκριμένου κινητήρα. Δηλαδή και στα κόκκινα να είναι το στροφόμετρο το λάδι ίσως τη βγάζει καθαρή, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν καταπονείται ο κινητήρας γιατί πέρα από τις τριβές που μειώνει το λάδι είναι και άλλα εξαρτήματα που καταπονούνται, όπως μπιέλες, ιμάντες κλπ.
-
δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλεις λάδια (300v) που δεν έχουν καμιά πιστοποιήση από API και ACEA, με πολύ υψηλό ΗΤΗS, ασχετα αν η Motul λέει ότι τις υπερκαλύπτει, σε ένα απλό μοτέρ 1.5 που λέει ότι μπορεί να πάρει Α1/Α3/Α5. Το μόνο που θα κάνεις ... είναι ίσως να αυξήσεις την κατανάλωση σου. Ότι λέμε εδώ τώρα, μάλλον φιλολογικό ενδιαφέρον έχει ... αν δεν υπάρξουν οι αντίστοιχες αναλύσεις.
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλεις λάδια (300v) που δεν έχουν καμιά πιστοποιήση από API και ACEA, με πολύ υψηλό ΗΤΗS, ασχετα αν η Motul λέει ότι τις υπερκαλύπτει, σε ένα απλό μοτέρ 1.5 που λέει ότι μπορεί να πάρει Α1/Α3/Α5. Το μόνο που θα κάνεις ... είναι ίσως να αυξήσεις την κατανάλωση σου. Ότι λέμε εδώ τώρα, μάλλον φιλολογικό ενδιαφέρον έχει ... αν δεν υπάρξουν οι αντίστοιχες αναλύσεις.Το 8100 σκοπεύω να βάλω! Απλά επειδή υπήρξε θέμα για το αν είναι για αγωνιστική χρήση και μόνο ή όχι αναφέρω τι λέει η ίδια η Motul. Τώρα σχετικά με τις προδιαγραφές: κάθε εταιρία ξέρει τις προδιαγραφές των προϊόντων της. Σίγουρα γίνονται ατελείωτες μετρήσεις και δοκιμές κατά την ανάπτυξη ενός προϊόντος. Τώρα αν η Μotul ψεύδεται επειδή η συγκεκριμένη σειρά προϊόντων δεν έχει περάσει από έλεγχο από τα εργαστήρια των συγκεκριμένων οργανισμών τι να πω! Το θεωρώ απίθανο για μια εταιρία που έχει ένα όνομα στο χώρο του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Εξάλλου το μερίδιο των 300V θα είναι μικρό στην αγορά των αυτοκινήτων δρόμου και ούτως ή άλλως δε θα έχει μεγάλο οικονομικό όφελος από το συγκεκριμένο προϊόν για τους συγκεκριμένους καταναλωτές.
Πάντως με το ίδιο σκεπτικό ακόμη και τα λάδια που είναι πιστοποιημένα κατά SAE, API, ACEA δεν είναι σίγουρο ότι πληρούν τις προδιαγραφές γιατί οι παραπάνω οργανισμοί μπορεί να αλλοιώνουν κάποια αποτελέσματα προς όφελος των κατασκευαστών των προϊόντων έναντι ανταλλάγματος. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει με τα crash test κ.λπ. Είναι δύσκολο πάντως να τεστάρει κανείς μόνος του αυτά τα προϊόντα. Και με το λάδι πες ότι κάτι γίνεται. Crash test πώς μπορεί να κάνει όμως ένας ιδιώτης; Οπότε ή εμπιστεύεσαι όσα λένε θεωρώντας ότι οι μεγάλοι οργανισμοί και κατασκευαστές είναι αρκετά αν όχι απόλυτα αξιόπιστοι ή θεωρείς ότι όλα αυτά είναι μη έγκυρα και αγοράζεις κάτι στην τύχη κι αν βγει καλό βγήκε.
-
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η ίδια εταιρεία έχει περισσότερα διαφορετικά λάδια με ίδιο ιξώδες. Άρα αναγνωρίζει ότι υπάρχουν διάφορες απαιτήσεις και για να καλύψει καλύτερα τους πελάτες της προσφέρει διαφορετικά προϊόντα από τα οποία ο κάθε πελάτης μπορεί να διαλέξει το πιο κατάλληλο για το όχημα, τη χρήση και τα γούστα του.
Σχετικά με τα χλμ για αλλαγή μην κολλάμε σε απλούς αριθμούς. Ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα εγχειρίδια αναφέρουν διπλάσια συχνότητα αλλαγών (μισά χλμ) σε περίπτωση σπορ οδήγησης ή οδήγησης σε ειδικό περιβάλλον. Η οδήγηση στην Ελλάδα με τη σκόνη της και τις υψηλές θερμοκρασίες όπως και η οδήγηση στην πόλη σταμάτα ξεκίνα και το γενικό ύφος οδήγησης στην Ελλάδα με γκάζια κλπ είναι ακριβώς αυτά που εννοούν στις πιο πάνω παρατηρήσεις τους. Η μέτρια ποιότητα καυσίμου και οι μικρές διαδρομές απλά ζορίζουν ακόμα περισσότερο το λάδι. Εκτός λοιπόν κι αν κυκλοφορείς πάντα χαλαρός σε ήσυχους επαρχιακούς δρόμους της βόρειας Ελλάδας και σε υψόμετρο πάνω από 1000 μέτρα που ο αέρας είναι πιο καθαρός καλό είναι όπου βλέπεις 20.000 να τα σκέφτεσαι πιο πολύ σαν 10.000χλμ....
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
1. Λοιπόν το Motul 300V POWER RACING 5W-30 το προτείνει η Motul για το Lancer EVO X.2. Για το Lancer το 1.5 L και το 1.8 L προτείνει το 8100 X-clean 5W-30.
Το EVO δεν το λες και αμαξι με κινητηρα της σειρας.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
1. Λοιπόν το Motul 300V POWER RACING 5W-30 το προτείνει η Motul για το Lancer EVO X.
2. Για το Lancer το 1.5 L και το 1.8 L προτείνει το 8100 X-clean 5W-30.
Το EVO δεν το λες και αμαξι με κινητηρα της σειρας.
Ε, όχι φυσικά! Αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα χρησιμοποιείται για αγωνιστική οδήγηση. Δρόμου θεωρείται!
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
1. Λοιπόν το Motul 300V POWER RACING 5W-30 το προτείνει η Motul για το Lancer EVO X.
2. Για το Lancer το 1.5 L και το 1.8 L προτείνει το 8100 X-clean 5W-30.
Το EVO δεν το λες και αμαξι με κινητηρα της σειρας.
Ε, όχι φυσικά! Αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα χρησιμοποιείται για αγωνιστική οδήγηση. Δρόμου θεωρείται!
Ποσα αλογα ,και πως,βγαζει καθε μηχανη;Δεν εχουν τις ιδιες απαιτησεις στην λιπανση.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
1. Λοιπόν το Motul 300V POWER RACING 5W-30 το προτείνει η Motul για το Lancer EVO X.
2. Για το Lancer το 1.5 L και το 1.8 L προτείνει το 8100 X-clean 5W-30.
Το EVO δεν το λες και αμαξι με κινητηρα της σειρας.
Ε, όχι φυσικά! Αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα χρησιμοποιείται για αγωνιστική οδήγηση. Δρόμου θεωρείται!
Ποσα αλογα ,και πως,βγαζει καθε μηχανη;Δεν εχουν τις ιδιες απαιτησεις στην λιπανση.
Και αυτό είναι αυτονόητο. Το μόνο που ήθελα να πω είναι ότι το 300V έχει και άλλες χρήσεις πέρα από τις αγωνιστικές, όπως γράφει και η Motul στα PDF των προδιαγραφών των διάφορων εκδόσεων του 300V. Για έναν πολύ πιο αδύναμο κινητήρα είναι πιθανότατα υπερβολή, γιατί οι ανάγκες του υπερκαλύπτονται κάλλιστα από ένα καλό συνθετικό, το οποίο έχει και μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής από το 300V.
-
Προχτές από σπόντα ανακάλυψα ότι η GM Europe έχει βγάλει καινούρια προδιαγραφή για τα μοτέρ του ομίλου της που αντικαθιστά τις έως σήμερα υφιστάμενες (GM LL A/B 025). Το όνομά της DEXOS 1/2. Ιδού κάποιες πληροορίες από το opieoils:
http://www.opieoils.co.uk/c-1253-dexos-ii.aspx
Ενδιαφέρον ότι η νέα προδιαγραφή φαίνεται πως είναι προς τα πίσω συμβατή με τις παλαιότερες, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί λάδι που την καλύπτει να μπει σε ένα παλαιότερο μοτέρ που απαιτούσε τις GM LL A/B 025 όπως το δικό μου (Z18XE).
Επίσης ενδιαφέρον πως η Motul έχει βγάλει ήδη λάδι 5W30 που καλύπτει την DEXOS 2:http://www.motul.de/modules/downloads/u ... 609911.pdf
Μάλλον θα είναι το λάδι που θα επιλέξω στην επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο
-
Σημερα που τσέκαρα τα λάδια στο picanto είδα πως έχει παραπάνω λάδι από το κανονικό (είναι αρκετά πάνω απο το full). Μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα κάποια στιγμή, τί να κάνω ;
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Σημερα που τσέκαρα τα λάδια στο picanto είδα πως έχει παραπάνω λάδι από το κανονικό (είναι αρκετά πάνω απο το full). Μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα κάποια στιγμή, τί να κάνω ;Ναι μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό (αν και το τι και πόσο εξαρτάται από το αυτοκίνητο και την τύχη σου).
Εφόσον με το μάτι όλα δείχνουν καλά και δεν βλέπεις τίποτα μαγιονέζες από την τρύπα πλήρωσης λαδιών θα ρουφήξεις το επιπλέον με την ειδική αντλιούλα αλλά θα το φυλάξεις. Μετά θα πας για καμιά παρατεταμένη βόλτα πατημένος ώστε να ζεσταθεί καλά και αν τυχόν έχει μαζευτεί πολλή βενζίνη στα λάδια αυτή θα εξατμιστεί. Τέλος βλέπεις αν έπεσε η στάθμη. Αν έπεσε ξαναβάζεις τα λάδια που φύλαξες αλλά τα αλλάζεις γρήγορα γιατί η ποιότητα των λαδιών θα έχει επηρεαστεί από τη βενζίνη. Αν δεν έπεσε ήταν λάθος όποιου τα έβαλε... -
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Πάντως με το ίδιο σκεπτικό ακόμη και τα λάδια που είναι πιστοποιημένα κατά SAE, API, ACEA δεν είναι σίγουρο ότι πληρούν τις προδιαγραφές γιατί οι παραπάνω οργανισμοί μπορεί να αλλοιώνουν κάποια αποτελέσματα προς όφελος των κατασκευαστών των προϊόντων έναντι ανταλλάγματος........... Οπότε ή εμπιστεύεσαι όσα λένε θεωρώντας ότι οι μεγάλοι οργανισμοί και κατασκευαστές είναι αρκετά αν όχι απόλυτα αξιόπιστοι ή θεωρείς ότι όλα αυτά είναι μη έγκυρα και αγοράζεις κάτι στην τύχη κι αν βγει καλό βγήκε.Δεν ειναι ετσι, οταν ενα λαδι εχει την συγκεκριμενη πιστοποιηση πληρει τις προδιαγραφες μεχρι την τελευταια σταγονα, απο την στιγμη που θα προτοκυκλοφορησει εως μεχρι και να σταματησει η παραγωγη του (με εξαιρεση ελατωματικη παρτιδα οπου το εργοστασιο ειναι υποχρεωμενο να ανακαλεσει το προιον και να αποζημιωσει τους πελατες)
Νομιζεις οτι οταν μια εταιρεια φτιαξει ενα λαδι δεν ξερει τις προδιαγραφες που πληρει και περιμενει να της το πει ο οργανισμος πιστοποιησης?
Εχει δουλεψει πανω σ'αυτο και ξερει πολυ καλα τι προδιαγραφες εχει καθε της προιον πριν το παει επισημα για να παρει την πιστοποιηση, οπως ξερει πολυ καλα και τις προδιαγραφες καθε ανταγωνιστικου προιοντος που κυκλοφορει, δεν εχει αναγκη κανεναν οργανισμο πιστοποιησης να της το πει.
Εξω οι οργανισμοι πιστοποιησης εχουν μεγαλο κυρος και δεν εχουν καμια σχεση με κερδοσκοπικα μαγαζακια.Ειναι φυσικο για εμας να σκεφτομαστε με αυτη τη λογικη
αλλα ο υπολοιπος κοσμος που δουλευει και δημιουργει,
παει μπροστα ακριβως επειδη δεν σκεφτεται με αυτον τον τροπο. -
Όμως από λάδια ίδιων προδιαγραφών μερικά απλά τις καλύπτουν ενώ άλλα μπορεί να είναι πολύ καλύτερα. Αυτό όμως θέλει και λίγο ψάξιμο πέραν του αρχικού. Βασικά αυτός είναι και ο λόγος των συζητήσεων, ότι δεν είναι όλα τα Α3 ίδια ή όλα τα 5W-30 ίδια ή τα SM ίδια κλπ.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
θα ρουφήξεις το επιπλέον με την ειδική αντλιούλα αλλά θα το φυλάξεις.Για ποιά ειδική αντλία μιλάς ;
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
θα ρουφήξεις το επιπλέον με την ειδική αντλιούλα αλλά θα το φυλάξεις.
Για ποιά ειδική αντλία μιλάς ;
Αυτή που έχουν στα συνεργεία για να αλλάζουν τα λάδια από πάνω ή τη χειροκίνητη που μπορείς να αγοράσεις από χρωματοπωλεία ή ναυτιλιακά.
-
Που πήγε το Mobil ESP 5W30 ρε γμτ , δεν το έχει στο trade-wind εδώ και καιρό που το ψάχνω
Έχει μόνο το απλό Mobil 1 5w30 -
Μπορείς απλά να πάρεις μια μεγάλη πλαστική σύριγγα από φαρμακείο (συνήθως είναι των 50ml) και να προσαρμόσεις ένα λαστιχάκι διαφανές με μήκος γύρω στους 50-70 πόντους και φτιάχνεις μια υποτυπώδη αντλία αναρρόφησης λαδιών. Βέβαια θα πρέπει να αντλήσεις αρκετές φορές για να αφαιρέσεις σεβαστή ποσότητα λαδιού, αλλά μπρος στα κάλλη τι ναι ο πόνος . Κόστος γύρω στο 1ευρώ.
-
Ο χρήστης kapami έγραψε:
Που πήγε το Mobil ESP 5W30 ρε γμτ , δεν το έχει στο trade-wind εδώ και καιρό που το ψάχνω
Έχει μόνο το απλό Mobil 1 5w30Μπορεις να το βρεις και εδω :
http://www.g-market.gr/index.php?page=s ... mid=100033
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]