-
Ο χρήστης kostas46 έγραψε:
Να ρωτήσω κάτι? Έχω αγοράσει ενα Mito Quadrifoglio πρόσφατα και έχω κάνει 2.000 χιλιόμετρα .Μου έχουν πει φίλοι που ασχολούνται να αλλάξω τα πρωτα λάδια τώρα και μετά κάθε 5.000χλμ. Η αντιπροσωπεία είπε ότι δεν χρειάζεται και να αλλάζω κάθε 10.000χλμ. Τι προτείνετε? Μεχρι τα 1500 χλμ το ''ανοιγα' μεχρι 3.5χιλ.στροφες και απο κει και μετα μεχρι 4.5 και καποιες φορες τωρα που συμπλήρωσα τα 2.000χλμ ,έχω φτάσει 5000στροφες κάποιες φορες. Πως τα βλέπετε?Εξαρτάται. Όλο και περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν πρόσθετα στο λάδι πρώτης τοποθέτησης που είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της μακροζωίας του κινητήρα και σκοπό έχουν να εξομαλύνουν τις επιφάνειες που έρχονται σε επαφή. Στην περίπτωση αυτή στο βιβλίο λέει ότι δεν πρέπει να αλλάζει το λάδι.
Το σύνηθες είναι το πρώτο λάδι να αλλάζει γρήγορα για τη συλλογή των 'γρεζιών'. Αυτό σήμερα μάλλον δεν πολυ-εφαρμόζεται. Αν δεν ισχύουν τα της πρώτης παραγράφου μία αλλαγή στα πρώτα χιλιόμετρα προστατεύει έναντι της πιθανότητας ένα όχημα να έχει μείνει πολλούς μήνες ακίνητο και το λάδι να μην παρουσιάζει το κατάλληλο δείκτη προστασίας έναντι διάβρωσης.
Σήμερα ελάχιστο ρόλο μπορεί να παίξει το τελευταίο ειδικά όταν με την πολιτική JIT δεν υπάρχουν αποθέματα και πρακτικά το όχημα κατασκευάζεται μετά την παραγγελία.
-
Ευχαριστώ για την ενημέρωση! Στο βιβλίο απ'οτι είδα,δεν αναφέρει κάτι για ειδικό λάδι που έχει πρόσθετο συνθετικό.Επισης , ξέχασα να πω ότι το αυτοκίνητο που αγόρασα ήταν εκθεσιακό και μου είπαν ότι ήταν περίπου 3 μήνες στην έκθεση πριν το πάρω. Προτείνεις να τα αλλάξω δηλαδή λόγω μεγάλου χρόνου ακινησίας?
-
Δεν υπάρχουν πια γρέζια στα μοτέρ, στα σαζμάν, στα διαφορικά, κάποτε μπορεί, σήμερα όχι, αλλοίμονο να υπήρχαν γρέζια από την μηχανουργική επεξεργασία, πρίν μονταριστεί το μοτέρ και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη περνάνε από πολλά μπάνια απόπλυσης από τα χημικά κατάλοιπα των εργαλειομηχανών.
-
Ο χρήστης kostas46 έγραψε:
Ευχαριστώ για την ενημέρωση! Στο βιβλίο απ'οτι είδα,δεν αναφέρει κάτι για ειδικό λάδι που έχει πρόσθετο συνθετικό.Επισης , ξέχασα να πω ότι το αυτοκίνητο που αγόρασα ήταν εκθεσιακό και μου είπαν ότι ήταν περίπου 3 μήνες στην έκθεση πριν το πάρω. Προτείνεις να τα αλλάξω δηλαδή λόγω μεγάλου χρόνου ακινησίας?τα πρώτα λάδια αστα για 4500-5000 km ...
Και μετά ανάλογα με τη χρήση που του κανείς , κάθε 10000-15000km
Τα περί γρεζιων κλπ δεν υφίσταται σήμερα ... -
Οκ. Και όσον αφορά την ακινησία? Παίζει καποιο ρόλο που ήταν 3 μήνες στην έκθεση πριν το αγοράσω?? Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης kostas46 έγραψε:
Οκ. Και όσον αφορά την ακινησία? Παίζει καποιο ρόλο που ήταν 3 μήνες στην έκθεση πριν το αγοράσω?? Ευχαριστώ.Δεν υπάρχει προβλημα , τα λάδια θέλουν 10 + μήνες για να αρχίσουν να χάνουν τις ιδιότητες τους ...
Μην σε απασχολούν αυτά ... Τακτικός έλεγχος ολων των υγρών , αλλαγή κάθε όπως είπαμε παραπάνω και να χαίρεσαι την κούκλαρα σου... -
Οκ! Να'σαι καλά true petrolhead!
-
Προσωπικά στη MiTo έκανα την πρώτη αλλαγή στα 5Κ χλμ και τη δεύτερη στα 10Κ χλμ.
Πλέον θα αλλάζω κάθε 10Κ χλμ αν και θεωρώ ότι θα μπορούσα να τα κρατήσω αρκετά περισσότερο.
Το αμάξι κάνει περίπου 3-4Κ χλμ το μήνα.
Στη Delta τα πρώτα λάδια τα άλλαξα στα 7,5Κ χλμ.
Πάντα με Selenia K P.E. και πάντα αλλαγή και το φίλτρο. -
αν και το εχω ξαναγραψει απειρες φορες..
οσοι λετε περι γρεζιων κτλ...και ειστε υπερ της αλλαγης λαδιων μετα απο 4000Km , 5000km κτλ.
απαντηστε σε αυτο..
στην μοτοσυκλετα που πηρα καινουρια γιατι τα λαδια του εργοστασιου στα πρωτα 1000km ηταν μαυρα?
και αυτο το ειδα απο το γυαλινο ματακι που υπαρχει στο πλαι του καρτερ?
επισης γιατι το manual λεει υποχρεωτικη αλλαγη λαδιων και φ.λαδιου στα πρωτα 1500km διαφορετικα δεν υπαρχει εγγυηση απο το εργοστασιο?
να πω οτι η εργασια αλλαγης λαδιων ειναι δωρεαν σε αντιπροσωπεια και εξουσιοδοτημενα..απαντηστε παρακαλω.
-
Δηλαδή αυτό που ισχύει για τη μοτό σου πιστεύεις ότι ισχύει για τα πάντα όλα; Απο καρτ μέχρι διαστημόπλοια;
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
αν και το εχω ξαναγραψει απειρες φορες..οσοι λετε περι γρεζιων κτλ...και ειστε υπερ της αλλαγης λαδιων μετα απο 4000Km , 5000km κτλ.
απαντηστε σε αυτο..
στην μοτοσυκλετα που πηρα καινουρια γιατι τα λαδια του εργοστασιου στα πρωτα 1000km ηταν μαυρα?
και αυτο το ειδα απο το γυαλινο ματακι που υπαρχει στο πλαι του καρτερ?
επισης γιατι το manual λεει υποχρεωτικη αλλαγη λαδιων και φ.λαδιου στα πρωτα 1500km διαφορετικα δεν υπαρχει εγγυηση απο το εργοστασιο?
να πω οτι η εργασια αλλαγης λαδιων ειναι δωρεαν σε αντιπροσωπεια και εξουσιοδοτημενα..απαντηστε παρακαλω.
Ειχες γρεζια στα λαδια δλδ;Σιγουρα παιζει ρολο και τι λαδια εχουν βαλει μεσα.Μπορει στις μηχανες που στροφαρουν στο θεο να βαζουν ειδικα λαδια στην αρχη που δεν αντεχουν πολλα -πολλα .Επισης λιπαινει και το σασμαν με το ιδιο λαδι;
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δηλαδή αυτό που ισχύει για τη μοτό σου πιστεύεις ότι ισχύει για τα πάντα όλα; Απο καρτ μέχρι διαστημόπλοια;γιατι το δικο μου τι ειναι,διαφορετικο απο το δικο σου?
λαδια 10/40 βαζω για μοτοσυκλετα,τετραχρονο ειναι με συμπιεση 11/1 και κινειται με 95 αρα...
εσυ τι μοτερ χρησημοποιεις δηλ.?
ναι το λαδι λιπαινει και σασμαν...αλλα απο την αλλη το 80% και πλεον των οδηγων δεν αλλαζουν βαλβολινες.
εγω αλλαζω καθε 25.000km.και η μοτοσυκλετα εχει κοφτη στις 10.500σαλ..αυτο δεν λεει κατι ομως.η λιπανση δεν εχει να κανει με το μαυρισμα του λαδιου.επισης οι προδιαγραφες λιπαντικων αναμεσα σε μοτο και αυτοκινητα δεν ειναι μεγαλες.απλα στα προσθετα διαφερουν δεδομενου οτι στην μοτοσυκλετα αλλαγη πανω απο 5000km και μετα το λιπαντικο εχει σπασει και το καταλαβαινεις στις αλλαγες του σασμαν.εκτος απο τα amsoil 10/40 που βζω και ειμαι καλυμενος απο τις 5-6 μαρκες που εχω δοκιμασει.ξεχασα να αναφερω οτι και στο 1.8 tsi μετα τα 2000km και εκει μαυρισαν τα λαδια και ειχα και καταναλωση 200ml στα 1000km.τωρα δεν ξερω αν η μαυριλα ειναι γρεζια αλλα στα πρωτα km ,σιγουρα ξερω τι ειναι στα μετα λογω σκονης,ελ.φιλτρου κτλ.
-
Φυσικά και δεν πρόκειται να δούμε γρέζια στα λάδια πρώτης τοποθέτησης δηλ. αν είναι δυνατόν. Δεν παύει να ισχύει όμως το γεγονός ότι όσες αναλύσεις λαδιών έχω δει, δείχνουν ότι τα πρώτα χλμ. ζωής ενός κινητήρα παρατηρούνται μεγάλες φθορές. Αποψή μου είναι αλλαγή στα πρώτα 1500χλμ. και μετά ότι λέει ο κατασκευαστής.
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
Δηλαδή αυτό που ισχύει για τη μοτό σου πιστεύεις ότι ισχύει για τα πάντα όλα; Απο καρτ μέχρι διαστημόπλοια;
γιατι το δικο μου τι ειναι,διαφορετικο απο το δικο σου?
λαδια 10/40 βαζω για μοτοσυκλετα,τετραχρονο ειναι με συμπιεση 11/1 και κινειται με 95 αρα...
εσυ τι μοτερ χρησημοποιεις δηλ.?
ναι το λαδι λιπαινει και σασμαν...αλλα απο την αλλη το 80% και πλεον των οδηγων δεν αλλαζουν βαλβολινες.
εγω αλλαζω καθε 25.000km.και η μοτοσυκλετα εχει κοφτη στις 10.500σαλ..αυτο δεν λεει κατι ομως.η λιπανση δεν εχει να κανει με το μαυρισμα του λαδιου.επισης οι προδιαγραφες λιπαντικων αναμεσα σε μοτο και αυτοκινητα δεν ειναι μεγαλες.απλα στα προσθετα διαφερουν δεδομενου οτι στην μοτοσυκλετα αλλαγη πανω απο 5000km και μετα το λιπαντικο εχει σπασει και το καταλαβαινεις στις αλλαγες του σασμαν.εκτος απο τα amsoil 10/40 που βζω και ειμαι καλυμενος απο τις 5-6 μαρκες που εχω δοκιμασει.ξεχασα να αναφερω οτι και στο 1.8 tsi μετα τα 2000km και εκει μαυρισαν τα λαδια και ειχα και καταναλωση 200ml στα 1000km.τωρα δεν ξερω αν η μαυριλα ειναι γρεζια αλλα στα πρωτα km ,σιγουρα ξερω τι ειναι στα μετα λογω σκονης,ελ.φιλτρου κτλ.
Οι μαυρίλες στα λάδια είναι απο τα κατάλοιπα της καύσης. Κάθε κινητήρας έχει διαφορετικές απαιτήσεις για αυτό και θέλει διαφορετική συντήρηση. Γρέζια (σε ικανές ποσότητες) δεν υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δηλαδή αυτό που ισχύει για τη μοτό σου πιστεύεις ότι ισχύει για τα πάντα όλα; Απο καρτ μέχρι διαστημόπλοια;
γιατι το δικο μου τι ειναι,διαφορετικο απο το δικο σου?
λαδια 10/40 βαζω για μοτοσυκλετα,τετραχρονο ειναι με συμπιεση 11/1 και κινειται με 95 αρα...
εσυ τι μοτερ χρησημοποιεις δηλ.?
ναι το λαδι λιπαινει και σασμαν...αλλα απο την αλλη το 80% και πλεον των οδηγων δεν αλλαζουν βαλβολινες.
εγω αλλαζω καθε 25.000km.και η μοτοσυκλετα εχει κοφτη στις 10.500σαλ..αυτο δεν λεει κατι ομως.η λιπανση δεν εχει να κανει με το μαυρισμα του λαδιου.επισης οι προδιαγραφες λιπαντικων αναμεσα σε μοτο και αυτοκινητα δεν ειναι μεγαλες.απλα στα προσθετα διαφερουν δεδομενου οτι στην μοτοσυκλετα αλλαγη πανω απο 5000km και μετα το λιπαντικο εχει σπασει και το καταλαβαινεις στις αλλαγες του σασμαν.εκτος απο τα amsoil 10/40 που βζω και ειμαι καλυμενος απο τις 5-6 μαρκες που εχω δοκιμασει.ξεχασα να αναφερω οτι και στο 1.8 tsi μετα τα 2000km και εκει μαυρισαν τα λαδια και ειχα και καταναλωση 200ml στα 1000km.τωρα δεν ξερω αν η μαυριλα ειναι γρεζια αλλα στα πρωτα km ,σιγουρα ξερω τι ειναι στα μετα λογω σκονης,ελ.φιλτρου κτλ.
Οι μαυρίλες στα λάδια είναι απο τα κατάλοιπα της καύσης. Κάθε κινητήρας έχει διαφορετικές απαιτήσεις για αυτό και θέλει διαφορετική συντήρηση. Γρέζια (σε ικανές ποσότητες) δεν υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Οι TSI κινητήρες έχουν ειδικά προβλήματα με την ανακύκλωση των καυσαερίων, ειδικά με την βαλβίδα EGR και τις επικαθήσεις των αναθυμιάσεων των λαδιών στις βαλδίδες εισαγωγής. Τα λάδια μαυρίζουν από τον καθαρισμό του κινητήρα που κάνουν τα καθαριστικά που περιέχουν τα λάδια, όχι από τα γρέζια, υποθέτω ότι δεν γνωρίζεται τι είναι τα γρέζια, αν υπάρχουν γρέζια και κυκλοφορούν στον κινητήρα αυτός σπάει από την καταστροφή των κουζινέτων και όχι μόνο από τα κουζινέτα.
-
Το ίδιο πράγμα λέμε Quadra.
-
γρεζια ξερω τι ειναι οπως και το 2010 να βαζεις 15/40 και 10/40 και 15/50 σε μοτερ τετραχρονα που κανουν συντομες διαδρομες μεσα στην πολη...
οπως εχω ξαναγραψει ομως στην διαδικασια του στρωσιμαστος πρεπει να αλλαζουμε συχνα το λαδι.
αυτοι που το στρωνουν εθνικη οδο και κανουν πρωτη αλλαγη λαδιων στα 5000km,7500km ..15000km!!!δεν κανουν σωστο στρωσιμο.
-
Re: Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....
από ASTRAKITCAR » 31/08/10 18:18«οπως εχω ξαναγραψει ομως στην διαδικασια του στρωσιμαστος πρεπει να αλλαζουμε συχνα το λαδι.
αυτοι που το στρωνουν εθνικη οδο και κανουν πρωτη αλλαγη λαδιων στα 5000km,7500km ..15000km!!!δεν κανουν σωστο στρωσιμο».
100%
Α. -
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
αυτοι που το στρωνουν εθνικη οδο και κανουν πρωτη αλλαγη λαδιων στα 5000km,7500km ..15000km!!!δεν κανουν σωστο στρωσιμο.
Δλδ στα πόσα χλμ θα έπρεπε να λλάξουν?
-
Πρέπει να ρωτήσεται κάποιον , καλό , ρεκτιφιατζή για να σας λύσει τις απορίες περι του στρωσίματος.
Καταρχάς αυτή η αντίληψη περί αλλαγής λαδιών στα πρώτα ειναι παλαιών χρόνων πεπαλαιωμένης τεχνολογίας. Κατα κύριο λόγω έχει να κάνει με τα νέα κράματα που χρησιμοποιούνται τόσο στους κορμούς και στα ελατήρια όσο και στο μέσο κάυσης , κοινώς βενζίνα /πετρέλαιο , με τα αντίστοιχα πρόσθετα που περιέχουν. Οι νέοι κινητήρες δεν έχουν τον ίδιο τρόπο στρωσίματος και αποβάλλουν λιγότερα 'απόβλητα' κατά το στρώσιμο. Επίσης οι μεταβολες θερμοδιαστολής του θαλάμου κάυσεως των νεων κινητήρων ειναι σαφως μικρότερες από παλιότερους αντιστοιχους.
Βάσει των παραπάνω , η διαδικασία στρωσίματος σαφώς και ειναι διαφορετική από οτι ηταν παλιότερα. Η μόνη προσοχή ειναι στην απότομή μεταβολή θερμοκρασίας του κινητήρα καιο συχνός έλεγχος λιπαντικών στα πρωτα χιλιάδες χιλόμετρα μεχρι να 'ανοίξει' ο κινητήρας.
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....