Ο χρήστης michael έγραψε:
Αν σε ένα σύστημα all-wheel-drive(με κεντρικό μπλοκε 50-50) αφαιρέσουμε τον άξονα που δίνει κίνηση π.χ στο εμπρός διαφορικό ,πόση ροπή θα πάει στον πίσω?
Αν σε ένα σύστημα four-wheel-drive(με transfer case και επιλεγμένο το 4χ4)αφαιρέσουμε τον άξονα που δίνει κίνηση π.χ στο εμπρός διαφορικό ,πόση ροπή θα πάει στον πίσω?
Παρακαλώ απαντήστε στις παραπάνω ερωτήσεις.
Η πρώτη ερώτηση είναι λάθος, διότι ΔΕΝ υπάρχει 'μπλοκέ 50-50' διαφορικό. Τα μπλοκέ διαφορικά χαρακτηρίζονται από ΕΝΑ νούμερο, που είναι το ποσοστό εμπλοκής. Δες την παρακάτω δημοσίευσή μου στην πρώτη σελίδα αυτού του θέματος:
0% μπλοκέ διαφορικό = συμβατικό διαφορικό = αν ο ένας άξονας χάσει την πρόσφυσή του, όλη η ροπή πηγαίνει σε αυτόν, δηλ. 0% της συνολικής ροπής πηγαίνει στον άξονα που έχει πρόσφυση.
x% μπλοκέ διαφορικό = (50 * (x/100))% της συνολικής ροπής πηγαίνει στον άξονα που έχει πρόσφυση. Πχ. σε ένα 30% μπλοκέ, το 15% της συνολικής ροπής πηγαίνει στον άξονα που έχει πρόσφυση.
100% μπλοκέ διαφορικό = 'κλειδωμένο' διαφορικό (σα να μην έχει διαφορικό, όπως είναι πχ. τα καρτ) = η ροπή μοιράζεται πάντοτε ισόποσα στους δύο άξονες, δηλ. 50% στον έναν και 50% στον άλλον (πχ. τα παλιά Audi Quattro στα ράλι είχαν κεντρικό διαφορικό αλλά το είχαν μονίμως κλειδωμένο και η ροπή πήγαινε πάντα 50-50). Το αποτέλεσμα είναι πως για να ακινητοποιηθεί πρέπει και οι δύο άξονες ταυτόχρονα να χάσουν την πρόσφυσή τους.
Αν λοιπόν στην πρώτη ερώτησή σου εννοείς 100% μπλοκέ διαφορικό, τότε το ποσοστό της ροπής που μεταφέρεται στους δύο άξονες είναι πάντοτε σταθερό και ίσο με 50%, που σημαίνει πως και στις δύο περιπτώσεις η μισή ροπή θα πάει στον άλλο (πχ. πίσω) άξονα.
Επίσης τα '4 wheel drive' και 'all whell drive' (BTW, το AWD δεν το λέει η Lada αλλά η Subaru) δεν είναι τεχνικοί προσδιορισμοί (διότι σε ένα τετράτροχο αυτοκίνητο 'all' = '4'...) αλλά εμπορικές ονομασίες (για διαφοροποίηση στην αγορά).