-
Το ερώτημα φαντάζει άτοπο αλλά είναι απλό, πονηρό και έχει νόημα. Για να εξηγηθώ: με άλλα λόγια, τι κάνουμε με το σώμα μας για να πάρει κλίση μία μοτοσικλέτα από την ευθεία;
Από τις απαντήσεις θα καταλάβουμε ποιοι εδώ μέσα ξέρουν από μοτοσικλέτα ενώ το θέμα είναι και μία ευκαιρία για να συζητήσουμε θέματα τεχνικής οδήγησης.Παρακαλώ τον allou και όποιον από 0>300 μεριά να μην απαντήσει, φυσικά..._Α.Τ.
-
Το ερώτημα φαντάζει άτοπο αλλά είναι απλό, πονηρό και έχει νόημα. Για να εξηγηθώ: με άλλα λόγια, τι κάνουμε με το σώμα μας για να πάρει κλίση μία μοτοσικλέτα από την ευθεία;
Από τις απαντήσεις θα καταλάβουμε ποιοι εδώ μέσα ξέρουν από μοτοσικλέτα ενώ το θέμα είναι και μία ευκαιρία για να συζητήσουμε θέματα τεχνικής οδήγησης.Παρακαλώ τον allou και όποιον από 0>300 μεριά να μην απαντήσει, φυσικά..._Α.Τ.
-
Το ερώτημα φαντάζει άτοπο αλλά είναι απλό, πονηρό και έχει νόημα. Για να εξηγηθώ: με άλλα λόγια, τι κάνουμε με το σώμα μας για να πάρει κλίση μία μοτοσικλέτα από την ευθεία;
Από τις απαντήσεις θα καταλάβουμε ποιοι εδώ μέσα ξέρουν από μοτοσικλέτα ενώ το θέμα είναι και μία ευκαιρία για να συζητήσουμε θέματα τεχνικής οδήγησης.Παρακαλώ τον allou και όποιον από 0>300 μεριά να μην απαντήσει, φυσικά..._Α.Τ.
-
Εχοντας να οδηγήσω πάνω απο 20 χρόνια να πω τι θυμάμαι!!
Νομίζω οτι ενω αρχικά γέρνουμε προς την μεριά της στροφής,στην συνέχεια πρέπει να γυρίσουμε τον κορμό μας προς την αντίθετη κατεύθυνση όσο χρειάζεται για την διατήρηση της επιθυμητής κλίσης!
Λέω εγω τώρα...!!!
-
Εχοντας να οδηγήσω πάνω απο 20 χρόνια να πω τι θυμάμαι!!
Νομίζω οτι ενω αρχικά γέρνουμε προς την μεριά της στροφής,στην συνέχεια πρέπει να γυρίσουμε τον κορμό μας προς την αντίθετη κατεύθυνση όσο χρειάζεται για την διατήρηση της επιθυμητής κλίσης!
Ουσιαστικά δηλαδή οδηγούμε με την μέση!!
Λέω εγω τώρα...!!!
Βρε γέροντα οδηγέ BMW, τι ζητάς εδω μέσα?
-
Δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής... Υποθέτω σε ταξίδι σε άσφαλτο όταν μετά την ευθεία έρχεται ανοιχτή καμπή...
Γέρνουμε το σώμα μας προς την πλευρά που θα στρίψουμε μέχρι να πάρει η μοτοσικλέτα την επιθυμητή κλίση και ρίχνουμε όσο το δυνατόν το βάρος μας προς το μπροστινό μέρος για καλύτερη πρόσφυση του μπροστινού διευθυντήριου τροχού. Τώρα αν η καμπή μας βγει πιο παρατεταμένη και κλειστή μπορούμε να κρεμάσουμε το σώμα μας από την πλευρά της για καλύτερο ζύγισμα.... Δεν ξέρω αν είναι σωστά αυτά μια που άρχισα να οδηγώ μοτό στα 27 μου, αλλά έτσι κάνω. -
Η σύμπτωση είναι τρομερή..
Τό λέω αυτό γιατί πριν λίγες μέρες μου είχε έρθει ένα ερώτημαΓιατί είναι εύκολο να κρατήσουμε ισορροπία όταν κινείται ένα ποδήλατο / μηχανή και όχι όταν είναι ακίνητο...
Την απάντηση την έδωσε ο κύριος Τρικαλινός... καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών (γνωστός αν βλέπετε τηλεόραση....) αφού είχα βάλει την ερώτηση στο forum της σχολής μου...
Σας δίνω τις απαντήσεις!
*Οι παράγοντες που εξηγούν την κίνηση του ποδηλάτου είναι πολλοί και αρκετά πολύπλοκοι. Είναι μάλιστα δύσκολα παρατηρήσιμοι για κάποιον που ξέρει ποδήλατο.Και βέβαια η φυσική θεωρία είναι αρκετά σύνθετη.
Θα προσπαθήσω εδώ να δώσω μόνο μερικά στοιχεία (πολύ συνοπτικά).- Όταν κάνετε ποδήλατο παρατηρήστε τι πρέπει να κάνετε όταν το ποδήλατό σας πάει να πέσει. Γυρίζετε λίγο το τιμόνι προς το μέρος της απειλούμενης πτώσης. Αυτό ακριβώς εξηγεί (από τη σκοπιά της δυναμικής της κυκλικής κίνησης) την ευστάθεια. Γιατί τότε το ποδήλατο πάει να εκτελέσει κυκλική τροχιά με 2 διαφορετικές ακτίνες.
- Γιατί όμως το ποδήλατο δεν πέφτει ακόμη κι όταν δεν κρατάμε το τιμόνι; Αυτό οφείλεται στην κατασκευή του ποδηλάτου. Αν προσέξετε θα δείτε ότι σε ΟΛΑ τα ποδήλατα αν προεκτείνετε τον άξονα του τιμονιού μέχρι το έδαφος το σημείο που τέμνει η νοητή προέκταση το έδαφος είναι λίγο πιο μπροστά από το σημείο επαφής της ρόδας με το έδαφος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το τιμόνι να γυρίζει μόνο του προς το μέρος της κλίσης και της ενδεχόμενης πτώσης αποτρέποντάς την. Μπορείτε να το διαπιστώσετε αυτό αν, έχοντας κατακόρυφο το ποδήλατο σε μια επιφάνεια με μικρή τριβή και κρατώντας το από το σκελετό, του δώσετε μικρή κλίση προς μια κατεύθυνση. Θα δείτε ότι το τιμόνι θα γυρίσει αμέσως προς το ίδιο μέρος.
- Είναι το λεγόμενμο γυροσκοπικό φαινόμενο. Δηλαδή (χονδρικά) η τάση διατήρησης της διεύθυνσης του άξονα περιστροφής. Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε με το εξής απλό πείραμα. Σηκώστε το ποδήλατο έτσι ώστε οι ρόδες του να μην περιστρέφονται και να μην ακουμπούν στο έδαφος και δώστε του μια κλίση. Τότε το τιμόνι δεν θα περιστραφεί. Αν τώρα κένετε το ίδιο ενώ η μπροστινή ρόδα περιστρέφεται θα παρατηρήσεται απότομη περιστροφή του τιμονιού. (Το φαινόμενο αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις μοτοσυκλέτες).
Οι αιτίες αυτές δεν υπάρχουν ή δεν λειτουργούν όταν το ποδήλατο είναι ακίνητο.
Αυτοί βασικά είναι οι λόγοι (αλλά όχι μόνο αυτοί, υπάρχουν και άλλοι μικρότερης σημασίας). Καθόλου απλοί...
- Εάν δεν έστριβε το τιμόνι, το ποδήλατο θα έπεφτε διαρκώς.
- Το φαινόμενο του γυροσκοπίου παίζει ρόλο, αλλά στο ποδήλατο δεν είναι τόσο μεγάλος, όσο στη μοτοσυκλέτα, λόγω της σχετικά μικρής ταχύτητας κίνησής του. Σε μεγάλες ταχύτητες ο ρόλος του είναι μεγαλύτερος, όχι όμως καθοριστικός.
3.Αν το ποδήλατο διαγράφει κύκλο ακτίνας R,λόγω κεντρομόλου δύναμης θα ισχύει R=υ^2/(gtanφ), όπου φ η κλίση του ποδηλάτη (του ΚΜ του). Αν τώρα ο ποδηλάτης αρχίσει να πέφτει (αποκτάει κλίση φ΄) τότε στρίβοντας λίγο το τιμόνι με φορά προς το μέρος που πέφτει το ΚΜ πάει να κάνει κύκλο ακτίνας R1, ενώ το ποδήλατο κύκλο ακτίνας R2. Αν R1=R2, τότε το ποδήλατο κινείται κυκλικά, αν R1>R2 το φ΄ μικραίνει, ενώ αν R1
-
temper, αν μιλάς για τη γυροσκοπική οδήγηση, όντως βοηθάει, αλλά προσωπικά με φοβίζει... Μάλλον πρέπει να πάω για προπόνηση σε καμιά πίστα (αλλά πρώτα δίαιτα για να μου κάνει κάποια φόρμα )
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
temper, αν μιλάς για τη γυροσκοπική οδήγηση, όντως βοηθάει, αλλά προσωπικά με φοβίζει... Μάλλον πρέπει να πάω για προπόνηση σε καμιά πίστα (αλλά πρώτα δίαιτα για να μου κάνει κάποια φόρμα )Α, βρε Temper τι το άνοιξες αυτό το θέμα. Εχει να πέσει πολύ 'ξύλο'... Σε βλέπω που χαμογελάς, ε;...
Λοιπόν ας κάνουμε το πρώτο ξεκαθάρισμα να ξεθολώσει το τοπίο.
Η μοτοσυκλέτα για να στρίψει πρέπει να πάρει κλίση και για να πάρει κλίση ΕΝΑΣ τροπος υπάρχει και απολύτως κανένας άλλος. Το τιμόνι. Για να στρίψουμε πχ δεξιά, δίνουμε τάση στο τιμόνι στρίβοντάς το προς την αντίθετη κατεύθυνση (αριστερά). Ακαριαία η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση προς τα δεξιά και διαγράφουμε την τροχιά που θέλουμε. Κανένας άλλος παράγοντας δεν μπορεί να δώσει κλίση στη μοτοσυκλέτα. Ούτε το σώμα, ούτε η μέση, ούτε το γκάζι, ούτε, ούτε, ούτε... Μπορεί σε πολλούς να φαίνεται παράξενο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που κάνει -χωρίς να το καταλαβαίνει- οποισδήποτε οδηγεί όχημα με δύο τροχούς. Τα υπόλοιπα απλά είναι λάθος, ειδικά αν δεν συμβούν την κατάλληλη στιγμή...
Αυτό άλλωστε είναι το αντικείμενο του πρώτου session από το πρώτο level (pre-level) στα σχολεία ασφαλούς οδήγησης που κάνουμε... ΘΧ -
Ο χρήστης allou έγραψε:
Α, βρε Temper τι το άνοιξες αυτό το θέμα. Εχει να πέσει πολύ 'ξύλο'... Σε βλέπω που χαμογελάς, ε;...
Λοιπόν ας κάνουμε το πρώτο ξεκαθάρισμα να ξεθολώσει το τοπίο.
Η μοτοσυκλέτα για να στρίψει πρέπει να πάρει κλίση και για να πάρει κλίση ΕΝΑΣ τροπος υπάρχει και απολύτως κανένας άλλος. Το τιμόνι. Για να στρίψουμε πχ δεξιά, δίνουμε τάση στο τιμόνι στρίβοντάς το προς την αντίθετη κατεύθυνση (αριστερά). Ακαριαία η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση προς τα δεξιά και διαγράφουμε την τροχιά που θέλουμε. Κανένας άλλος παράγοντας δεν μπορεί να δώσει κλίση στη μοτοσυκλέτα. Ούτε το σώμα, ούτε η μέση, ούτε το γκάζι, ούτε, ούτε, ούτε... Μπορεί σε πολλούς να φαίνεται παράξενο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που κάνει -χωρίς να το καταλαβαίνει- οποισδήποτε οδηγεί όχημα με δύο τροχούς. Τα υπόλοιπα απλά είναι λάθος, ειδικά αν δεν συμβούν την κατάλληλη στιγμή...
Αυτό άλλωστε είναι το αντικείμενο του πρώτου session από το πρώτο level (pre-level) στα σχολεία ασφαλούς οδήγησης που κάνουμε... ΘΧΓια αυτό ακριβώς μιλούσα allou. Πως αυτή η τεχνική, ακριβώς επειδή σε βάζει να κάνεις που είναι αντίθετο με την αρχική σου αντίληψη, ιδίως αν οδηγείς και αυτοκίνητο ('θέλω να πάω δεξιά άρα στρίβω το τιμόνι δεξιά'), θέλει μια εξοικείωση, η οποία είναι δύσκολη σε περιβάλλον δημόσιου δρόμου (εσείς καλά τα κάνετε στα σχολεία σας στην πίστα). Οταν δουλεύει, παραδέχομαι πως δείχνει πολύ αποτελεσματικό (μιλάμε όταν πηγαίνεις στοιχειωδώς γρήγορα, όχι σε ρυθμό από φανάρι σε φανάρι στην πόλη) αλλά δυσκολεύει λίγο τη ζωή του απροπόνητου (σαν εμένα )
Βοηθάει αν κάνεις ιστιοπλοϊα και τιμονεύεις με λαγουδέρα
-
Ωπ!!....Αυτό πως γίνεται?...Μήπως απαιτεί μεγάλη ταχύτητα?Γιατι σε νορμάλ καταστάσεις....οσο θυμάμαι...το τιμόνι έστριβε λίγο και πάντα προς την κατεύθυνση της στροφής!!
Μήπως δεν εχω καταλάβει κατι καλά?Μια βόλτα με τον temper θα σου λύσει όλες τις απορίες, αντέχεις όμως στην ηλικία σου?
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Ωπ!!....Αυτό πως γίνεται?...Μήπως απαιτεί μεγάλη ταχύτητα?Γιατι σε νορμάλ καταστάσεις....οσο θυμάμαι...το τιμόνι έστριβε λίγο και πάντα προς την κατεύθυνση της στροφής!!
Μήπως δεν εχω καταλάβει κατι καλά?Μια βόλτα με τον temper θα σου λύσει όλες τις απορίες, αντέχεις όμως στην ηλικία σου?
Εγω αντέχω...εκείνος προσφέρεται?! Και αν προσφέρεται...ξέρει που μπλέκει??!!
Και δεν κατάλαβα....τι εχει η ηλικία ΜΑΣ κε Admin?!!! -
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
- Γιατί όμως το ποδήλατο δεν πέφτει ακόμη κι όταν δεν κρατάμε το τιμόνι; Αυτό οφείλεται στην κατασκευή του ποδηλάτου. Αν προσέξετε θα δείτε ότι σε ΟΛΑ τα ποδήλατα αν προεκτείνετε τον άξονα του τιμονιού μέχρι το έδαφος το σημείο που τέμνει η νοητή προέκταση το έδαφος είναι λίγο πιο μπροστά από το σημείο επαφής της ρόδας με το έδαφος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το τιμόνι να γυρίζει μόνο του προς το μέρος της κλίσης και της ενδεχόμενης πτώσης αποτρέποντάς την. Μπορείτε να το διαπιστώσετε αυτό αν, έχοντας κατακόρυφο το ποδήλατο σε μια επιφάνεια με μικρή τριβή και κρατώντας το από το σκελετό, του δώσετε μικρή κλίση προς μια κατεύθυνση. Θα δείτε ότι το τιμόνι θα γυρίσει αμέσως προς το ίδιο μέρος.
[/i]
Μιλάς για τη γωνία κάστερ;;;
-
Ο χρήστης allou έγραψε:
temper, αν μιλάς για τη γυροσκοπική οδήγηση, όντως βοηθάει, αλλά προσωπικά με φοβίζει... Μάλλον πρέπει να πάω για προπόνηση σε καμιά πίστα (αλλά πρώτα δίαιτα για να μου κάνει κάποια φόρμα )
Α, βρε Temper τι το άνοιξες αυτό το θέμα. Εχει να πέσει πολύ 'ξύλο'... Σε βλέπω που χαμογελάς, ε;...
Λοιπόν ας κάνουμε το πρώτο ξεκαθάρισμα να ξεθολώσει το τοπίο.
Η μοτοσυκλέτα για να στρίψει πρέπει να πάρει κλίση και για να πάρει κλίση ΕΝΑΣ τροπος υπάρχει και απολύτως κανένας άλλος. Το τιμόνι. Για να στρίψουμε πχ δεξιά, δίνουμε τάση στο τιμόνι στρίβοντάς το προς την αντίθετη κατεύθυνση (αριστερά). Ακαριαία η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση προς τα δεξιά και διαγράφουμε την τροχιά που θέλουμε. Κανένας άλλος παράγοντας δεν μπορεί να δώσει κλίση στη μοτοσυκλέτα. Ούτε το σώμα, ούτε η μέση, ούτε το γκάζι, ούτε, ούτε, ούτε... Μπορεί σε πολλούς να φαίνεται παράξενο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που κάνει -χωρίς να το καταλαβαίνει- οποισδήποτε οδηγεί όχημα με δύο τροχούς. Τα υπόλοιπα απλά είναι λάθος, ειδικά αν δεν συμβούν την κατάλληλη στιγμή...
Αυτό άλλωστε είναι το αντικείμενο του πρώτου session από το πρώτο level (pre-level) στα σχολεία ασφαλούς οδήγησης που κάνουμε... ΘΧΝα υποθέσω ότι μιλάς για την τοποθέτηση πριν τη στροφή και για στιγμιαία αντίθετη κίνηση του τιμο9νιού. Κάτι σαν την οδήγηση αυτοκινήτου στο χώμα πριν από φουρκέτα αν και εκεί γίνεται για αποσταθεροποίηση. Ανορθόδοξο ακούγεται αλλά για να το λες κάτι παραπάνω από μας θα ξέρεις!
Δεν έχω σκοπό να το δοκιμάσω στο δρόμο, κάπου απόμερα ίσως. -
Δινουμε δυναμη στο χερι που βρισκεται στο εσωτερικο της στροφης.Δηλαδη,οταν στριβουμε δεξια,δινουμε ωθηση με το δεξι μας χερι στο τιμονι.
Παντως,το ζητουμενο ειναι να δινουμε κλιση στο σωμα μας,και οχι στην μοτοσυκλετα.Να κρεμαστουμε δηλαδη απο αυτην...
-
Μια και δόθηκε μια πρώτη εξήγηση από τον allou, επανέρχομαι στο πρώτο μάθημα οδήγησης.
Μάθημα 1ον: Στρίβοντας στην... ευθεία!
- Βρες άδειο δρόμο με σωστή άσφαλτο.
- Επιτάχυνε στα 60-70 χλμ./ώρα
- Κράτα σταθερό το γκάζι
- Το σώμα ίσιο πάνω στη σέλα και χαλαρό
- Το σώμα ίσιο - είπαμε - ούτε γέρνει ούτε τίποτα!!!
- ΟΚ με το σώμα; Πες πως ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ σώμα!
- Τοποθέτησε τον αντίχειρα στο αριστερό σκριπ (μόνο τον αντίχειρα)
- Πίεσε τον αντίχειρα απαλά για μία στιγμή...
- Η μοτοσικλέτα τι κάνει;
- ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!!
- Μη ρωτάς γιατί, ξανακάνε το, πιο απαλά, πιο δυνατά.
- Επανέλαβε, πιο έντονα, με μεγαλύτερη/μικρότερη διάρκεια
- Προσέχεις μήπως υπάρχουν αυτοκίνητα τριγύρω;;;
- Συνεχίζουμε...
- Κάνεις το ίδιο μία από το αριστερό, μία από το δεξί σκριπ
- Με το χέρι κανονικά και στα δύο σκριπ και γκάζι σταθερό
- Φοβάσαι μην κλειδώσει το τιμόνι;
- ΔΕΝ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ!!!
- Επαναλήψεις... Δεν προσπαθείς να στρίψεις το τιμόνι, απλά το πιέζεις
- Η μοτοσικλέτα κάνει σλάλομ σα να έχεις διακόπτες στα χέρια;
- Αυτό είναι. Μόλις έμαθες να οδηγείς!
- Και για το τέλος: ΞΕΧΝΑ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!
- (Για την ώρα. Στα επόμενα μαθήματα θα το ξαναφορέσεις).
Επόμενο μάθημα: στρίβοντας σε στροφή (επιτέλους!)
-
Είσαι απίστευτος Ακη!!
Αν είχα μηχανή θα το δοκίμαζα πάντως!!Εντυπωσιακότατο!!
-
Ο χρήστης temper έγραψε:
Μια και δόθηκε μια πρώτη εξήγηση από τον allou, επανέρχομαι στο πρώτο μάθημα οδήγησης.Μάθημα 1ον: Στρίβοντας στην... ευθεία!
- Βρες άδειο δρόμο με σωστή άσφαλτο.
- Επιτάχυνε στα 60-70 χλμ./ώρα
- Κράτα σταθερό το γκάζι
- Το σώμα ίσιο πάνω στη σέλα και χαλαρό
- Το σώμα ίσιο - είπαμε - ούτε γέρνει ούτε τίποτα!!!
- ΟΚ με το σώμα; Πες πως ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ σώμα!
- Τοποθέτησε τον αντίχειρα στο αριστερό σκριπ (μόνο τον αντίχειρα)
- Πίεσε τον αντίχειρα απαλά για μία στιγμή...
- Η μοτοσικλέτα τι κάνει;
- ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!!
- Μη ρωτάς γιατί, ξανακάνε το, πιο απαλά, πιο δυνατά.
- Επανέλαβε, πιο έντονα, με μεγαλύτερη/μικρότερη διάρκεια
- Προσέχεις μήπως υπάρχουν αυτοκίνητα τριγύρω;;;
- Συνεχίζουμε...
- Κάνεις το ίδιο μία από το αριστερό, μία από το δεξί σκριπ
- Με το χέρι κανονικά και στα δύο σκριπ και γκάζι σταθερό
- Φοβάσαι μην κλειδώσει το τιμόνι;
- ΔΕΝ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ!!!
- Επαναλήψεις... Δεν προσπαθείς να στρίψεις το τιμόνι, απλά το πιέζεις
- Η μοτοσικλέτα κάνει σλάλομ σα να έχεις διακόπτες στα χέρια;
- Αυτό είναι. Μόλις έμαθες να οδηγείς!
- Και για το τέλος: ΞΕΧΝΑ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!
- (Για την ώρα. Στα επόμενα μαθήματα θα το ξαναφορέσεις).
Επόμενο μάθημα: στρίβοντας σε στροφή (επιτέλους!)
Εντυπωσιακό,για μένα που είμαι άσχετος με τις μοτοσυκλέτες,βέβαια!
Μετά το 10. η μοτοσυκλέτα επανέρχεται μόνη της μόλις σταματήσουμε να ακούμε πίεση στο σκριπ,ή πρέπει να κάνουμε κάτι άλλο;Επίσης με τί είδους μοτοσυκλέτα είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει να μαθαίνει κανείς να οδηγάει σωστά;Φαντάζομαι προϋπηρεσία με ποδήλατο βοηθάει...
Θα ήθελα πολύ να μάθω,αν και είμαι στην 'γεροντική' ηλικία των 20 πλέον... -
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Εντυπωσιακό,για μένα που είμαι άσχετος με τις μοτοσυκλέτες,βέβαια!
Μετά το 10. η μοτοσυκλέτα επανέρχεται μόνη της μόλις σταματήσουμε να ακούμε πίεση στο σκριπ,ή πρέπει να κάνουμε κάτι άλλο;Επίσης με τί είδους μοτοσυκλέτα είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει να μαθαίνει κανείς να οδηγάει σωστά;Φαντάζομαι προϋπηρεσία με ποδήλατο βοηθάει...
Θα ήθελα πολύ να μάθω,αν και είμαι στην 'γεροντική' ηλικία των 20 πλέον...Μόνο γέρος δεν είσαι στα 20 αλλά τέλος πάντων.
ΝΑΙ, όταν αφήσουμε το τιμόνι, επανέρχεται η μοτοσικλέτα. Αν θέλουμε, όμως, να την επαναφέρουμε πιο γρήγορα, ή να κάνουμε ελιγμό προς την άλλη πλευρά, τότε πιέζουμε από την άλλη πλευρά.
Το γυροσκοπικό φαινόμενο λειτουργεί με όλες τις μοτοσικλέτες πάνω από τα 30-40 χλμ./ώρα. Με ποδήλατο σπάνια πιάνουμε τέτοιες ταχύτητες γι' αυτό και κυρίως στρίβουμε συμβατικά (στρίβοντας το τιμόνι δηλαδή).
Πιο εύκολο (και ωραίο) είναι με on-off μοτοσικλέτες ή γενικά με όσες έχουμε μεγαλύτερο τιμόνι (για καλύτερο μοχλό)._Α.Τ. -
Άκου εκεί θέμα για το πώς στρίβει μια μοτοσυκλέτα;
Και δεν έχετε ζητήσει την επίσημη και έγκυρη γνώμη μου;
Εμένα που οι μοναδικές μου εμπειρίες από μοτοσυκλέτες είναι από κάτι νοικιάρικα αυτόματα στις καλοκαιρινές διακοπές;ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!
Αστειεύομαι, φυσικά καθότι άσχετος με τα δίτροχα, για πολλούς μάλιστα «φίλους» και συναδέρφους μου και με τα τετράτροχα…
Το μόνο που μπορώ να σας πω από φετινή μου μεταακρπολική εμπειρία, αφού ο press officer μας ήθελε σώους πριν… είναι το πώς στρίβει μια τετράτροχη γουρούνα!
Απάντηση: MONO ME TO ΓΚΑΖΙ!
Υ.Γ: Μην το δοκιμάσετε μόνοι σας στο σπίτι! Πάρτε μαζί σας τον temper… και προς Θεού όχι τον Γ.Χ.
ΠΩΣ ΣΤΡΙΒΕΙ ΜΙΑ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ;