-
Γειά σας. Έχω μια απορία. Είμαι φοιτητής στη Ρουμανία με μόνιμη κατοικία στην χώρα αυτή της Ευρωπαικής Ένωσης, και παράλληλα κάτοχος ελληνικής και ρουμανικής υπηκοότητας (ελληνική και ρουμάνικη ταυτότητα δ/τήριο). Έχω στην κατοχή μου ενα Subaru Impreza 2.0 Diesel.
Με την ιδιότητα ρουμάνου ηπήκοου και αντίστοιχα ρουμάνικες πινακίδες έχω δικαίωμα να κυκλοφορώ το αυτοκίνητό μου στην Αθήνα δηλώνοντας π.χ. τουρίστας;
Ευχαριστώ, Αριστείδης Κ.
Υποημείωση: CO2 Emissions: 139g Euro
-
Γειά σας. Έχω μια απορία. Είμαι φοιτητής στη Ρουμανία με μόνιμη κατοικία στην χώρα αυτή της Ευρωπαικής Ένωσης, και παράλληλα κάτοχος ελληνικής και ρουμανικής υπηκοότητας (ελληνική και ρουμάνικη ταυτότητα δ/τήριο). Έχω στην κατοχή μου ενα Subaru Impreza 2.0 Diesel.
Με την ιδιότητα ρουμάνου ηπήκοου και αντίστοιχα ρουμάνικες πινακίδες έχω δικαίωμα να κυκλοφορώ το αυτοκίνητό μου στην Αθήνα δηλώνοντας π.χ. τουρίστας;
Ευχαριστώ, Αριστείδης Κ.
Υποημείωση: CO2 Emissions: 139g Euro
-
Γειά σας. Έχω μια απορία. Είμαι φοιτητής στη Ρουμανία με μόνιμη κατοικία στην χώρα αυτή της Ευρωπαικής Ένωσης, και παράλληλα κάτοχος ελληνικής και ρουμανικής υπηκοότητας (ελληνική και ρουμάνικη ταυτότητα δ/τήριο). Έχω στην κατοχή μου ενα Subaru Impreza 2.0 Diesel.
Με την ιδιότητα ρουμάνου ηπήκοου και αντίστοιχα ρουμάνικες πινακίδες έχω δικαίωμα να κυκλοφορώ το αυτοκίνητό μου στην Αθήνα δηλώνοντας π.χ. τουρίστας;
Ευχαριστώ, Αριστείδης Κ.
Υποημείωση: CO2 Emissions: 139g Euro
-
Η ιδιότητα του Έλληνα στην Ελλάδα δεν υπερκαλύπτεται από άλλη. Για την Ελλάδα είσαι Έλληνας όσα άλλα διαβατήρια κι αν έχεις. Και εννοείται ότι εσύ θα τους δείξεις το ξένο αλλά αν τσεκάρουν και υπάρχεις σαν Έλληνας.... Και πολύ πιθανόν να τσεκάρουν αν το 'ρουμανικό' όνομά σου είναι πχ Αριστοτέλης Παπαδόπουλος....
Βέβαια σαν μόνιμος κάτοικος εξωτερικού δικαιούσαι αφού το δηλώσεις στην είσοδο να κυκλοφορείς το ξένο σου αυτοκίνητο για κάποιο χρονικό διάστημα ανά έτος οπότε αν όντως ζεις εκεί δεν θα έχεις πρόβλημα. Αν όμως σκοπεύεις να το παίξεις μόνιμος κάτοικος έξω αλλά να ζεις συνεχώς εδώ τότε είσαι παράνομος. Είναι ένα ρίσκο... όχι υπερβολικό αν σκεφτείς πόσα πολλά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες ανατολικών χωρών κυκλοφορούν... εσύ θα κρίνεις.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Η ιδιότητα του Έλληνα στην Ελλάδα δεν υπερκαλύπτεται από άλλη. Για την Ελλάδα είσαι Έλληνας όσα άλλα διαβατήρια κι αν έχεις. Και εννοείται ότι εσύ θα τους δείξεις το ξένο αλλά αν τσεκάρουν και υπάρχεις σαν Έλληνας.... Και πολύ πιθανόν να τσεκάρουν αν το 'ρουμανικό' όνομά σου είναι πχ Αριστοτέλης Παπαδόπουλος....Βέβαια σαν μόνιμος κάτοικος εξωτερικού δικαιούσαι αφού το δηλώσεις στην είσοδο να κυκλοφορείς το ξένο σου αυτοκίνητο για κάποιο χρονικό διάστημα ανά έτος οπότε αν όντως ζεις εκεί δεν θα έχεις πρόβλημα. Αν όμως σκοπεύεις να το παίξεις μόνιμος κάτοικος έξω αλλά να ζεις συνεχώς εδώ τότε είσαι παράνομος. Είναι ένα ρίσκο... όχι υπερβολικό αν σκεφτείς πόσα πολλά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες ανατολικών χωρών κυκλοφορούν... εσύ θα κρίνεις.
Ευχαριστώ για την απάντηση. Μία επισήμανση: έχοντας περάσει τα σύνορα Προμαχώνα (Ελλάδα-Βουλγαρία) αρκετές φορές με αυτοκίνητα με πινακίδες διαφόρων χωρών της Ε.Ε. ουδέποτε δεν έλαβα κάποιο σημείωμα η επισήμανση από τελωνειακό η συνοριοφύλακα ότι έχω εγώ ή το όχημα κάποιο περιορισμό διαμονής στη χώρα ανεξάρτητα με την ιδιότητα/υπηκότητα της εκάστοτε Α/Τ ή διαβατηρίου.
Ως υπήκοος άλλης χώρας της Ε.Ε. δεν εκδίδεται παραστατικό εισόδου/εξόδου συνόρων εντός Ε.Ε. Οπότε το καθεστός εξάμηνου δεν ισχύει παρά μονο για χώρες όπως η Αλβανία/FYROM/Σερβία κλπ.
Είμαι φυσικό πρόσωπο και μόνιμος κάτοικος και της Ελλάδας αλλά και της Ρουμανίας (2 Α/Τ, Ελληνικό και ρουμάνικο ΑΦΜ).
Η ερώτηση μου είναι σχετικά με την χρήση πετρελαιοκίνητου με ξένες πινακίδες στην Αθήνα και όχι σχετικά με χρονικούς περιορισμούς οδήγησης στην ελλάδα που δεν ισχύουν για Ευρωπαίους πολίτες άλλων χωρών.
-
Η απαγόρευση απ' όσο ξέρω ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα με Ελληνικές πινακίδες!
Από εκεί και πέρα κανείς δεν μπορεί να ελέγξει αυτοκίνητα προερχόμενα από χώρες ΕΕ. Μπορούν να μπαίνουν - βγαίνουν στη χώρα όποτε θέλουν και να κάθονται όσο θέλουν, χωρίς να τους εμποδίζει / ελέγχει κανείς. Είναι παράνομο να το κάνει εξάλλου...
-
Υποτίθεται τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες πρεπει να επιστρέφουν ανα 6 μήνες στη χώρα προσέλευσης τους αλλα οπως προαναφέρθηκε στη πράξη δεν το ελέγχει σχεδόν κανένας!
Το πιο πιθανών να σε πιάσουν σε τέτοια περίπτωση ειναι αν σε καρφώσει κανένας (εχει γινει σε αυτοκίνητα με γερμανικές πινακίδες παλια σε κατι φίλους μου σε χωριά που πουλούσαν ολοι μούρη κ υπήρχε πολυ ζήλια μεταξύ τους )!
-
Γιατί, ελέγχει κανένας και τα ελληνικά που καίνε πετρέλαιο; Κάνε μια βόλτα στο Κολονάκι και δες πόσα καινούργια τζιπ ντήζελ υπάρχουν και με την ένδειξη D στον τύπο. Παλιά τουλάχιστον ξεκολλούσαν το ταμπελάκι!
-
Ειναι γνωστος ο παραλογισμος του νομου..οι ξενοι μπορουν να αλωνιζουν με το diesel,οι Ελληνες οχι
-
Ο νόμος δεν είναι παράλογος, είναι αναχρονιστικός. Όταν ψηφίστηκε, δεν υπήρχαν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στη χώρα μας, εκτός από αυτούς που έρχονταν για ολιγοήμερες διακοπές το καλοκαίρι. Απλά οι εξελίξεις τον έκαναν να φαίνεται παράλογος στα μάτια εκείνων που δεν γνωρίζουν το παρελθόν, αλλά και το βαθύτερο νόημά του, να διαβάζουν πίσω από τις γραμμές δηλαδή.
Το οποίο νόημά του επιγραμματικά είναι : δίνω πετρέλαιο μόνο στα επαγγελματικά και στους κατοίκους της επαρχίας, αλλά απαγορεύω στους Αθηναίους και Θεσσαλονικείς (βάζοντας παράλληλα όλους τους ΙΧήδες στο γύψο) για να τους αρμέγω κανονικά μέσω υψηλών φόρων, προβάλλοντας ως άλλοθι την προστασία του αστικού περιβάλλοντος και της υγείας του κόσμου. -
Τι ισχύει για τα ντίζελ...
Στις διοικητικές περιφέρειες Αθηνών και Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Οι ισχύουσες διατάξεις έχουν καθοριστεί με την υπουργική απόφαση Β–27660/712 (ΦΕΚ 519 Β, 12/08/1992). Σε αυτές αναφέρονται τα όρια εντός των οποίων ισχύει η απαγόρευση και τα οποία στην Αθήνα είναι τα εξής: Ελευσίνα – Μαγούλα – Φυλή – Αχαρναί - Θρακομακεδόνες - Βαρυμπόμπη - Κρυονέρι - Άγιος Στέφανος - Άνοιξη - Σταμάτα - Ροδόπολη - Διόνυσος - Πικέρμι - Σπάτα - Κορωπί - Βάρη -Βάρκιζα. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο (απάντηση δεν υπάρχει ούτε στις υπηρεσίες της Τροχαίας, αλλά ούτε και στο Yπουργείο Μεταφορών) είναι αν επιτρέπεται ή όχι η πετρελαιοκίνηση εντός των παραπάνω περιοχών. Στις τρεις μικρές τροποποιήσεις που υπέστη ο περιοριστικός νόμος καταργήθηκε, από πλευράς κυρώσεων, η προσωρινή κατάσχεση του παρανομούντος οχήματος (σ.σ.: το τελευταίο «ιδρώσαμε» για να το μάθουμε, ενώ είναι αμφίβολο ακόμη αν το γνωρίζουν όλες οι Υπηρεσίες Τροχαίας Πρωτευούσης). Έτσι λοιπόν, οι επιπτώσεις για όποιον «συλληφθεί» να κινείται με πετρελαιοκίνητο μέσα στην απαγορευμένη ζώνη είναι η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για ένα μήνα, καθώς και διοικητικό πρόστιμο περίπου 150 ευρώ. Στο όλο «σκηνικό» υπάρχουν και δύο οξύμωρα σχήματα: η παράβαση αυτή δε συμπεριλαμβάνεται στον Κ.Ο.Κ, ενώ με δεδομένο ότι η διέλευση των αυτοκινήτων ντίζελ επιτρέπεται στην Αττική Οδό μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο με ένα τέτοιο όχημα, αλλά δεν μπορεί να το οδηγήσει έως το λιμάνι του Πειραιά, για να το βάλει στο καράβι για τις Κυκλάδες (π.χ.).Εξαιρέσεις: επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και ιδιωτικών φορτηγών κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα. Όμως, ακόμα και για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικίας και τεχνολογίας, οι οποίες καθορίστηκαν από την απόφαση 25543/1207 (ΦΕΚ 577 Β, 18/05/2001).
http://library.techlink.gr/4t/article-m ... icle=10516 -
Με πόλεις που έχουν τόσο μολυσμένο αέρα είναι πραγματικά να απορεί κανείς. Αφού δεν επιτρέπεται και δεν κυκλοφορούν τέτοια αυτοκίνητα στην Αθήνα ΑΡΑ το νέφος και η μόλυνση του αέρα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να προέρχεται από αυτά και ας αφήσουν τις ανοησίες. Από αλλού βγαίνει το νέφος και δεν κάνει κανένας τίποτα.
Εμείς τώρα ανακαλύψαμε τα υβριδικά και τα gr CO2 / km. Το Prius καίει πιο πολύ από το δικό μου και απαλλάσεται απο τέλη...
-
Και περι ο λογος για την πετρελαιοκινηση στην Αθηνα θα αναφερω πως αν κινηθει κανεις στη περιοχη του κεντρου και ειδικοτερα Κυψελη-Πατησια θα δει πολλα ντηζελοκινητα αυτοκινητα με πινακιδες απο Αλβανια-Βουλγαρια*-Ρουμανια*-Πολωνια* που κινουνται ελευθερα.
Το αστερισκο τον εβαλα γιατι ειναι μια μεγαλη πλειοψηφια σε σχεση με τα αλβανικα, ισως λογω Ε.Ε. -
Πάντως όλο βλέπω και περισσότερα στην Αθήνα. Είδα B-class180 και Ε-class και πολλά μεγάλα SUV... Όλα με πλήρη σήματα...
-
Ο χρήστης ariskar έγραψε:
...έχοντας περάσει τα σύνορα Προμαχώνα (Ελλάδα-Βουλγαρία) αρκετές φορές με αυτοκίνητα με πινακίδες διαφόρων χωρών της Ε.Ε. ουδέποτε δεν έλαβα κάποιο σημείωμα η επισήμανση από τελωνειακό η συνοριοφύλακα ότι έχω εγώ ή το όχημα κάποιο περιορισμό διαμονής στη χώρα ανεξάρτητα με την ιδιότητα/υπηκότητα της εκάστοτε Α/Τ ή διαβατηρίου.Εδώ είναι Ελλάδα, θεωρείσαι ένοχος μέχρις αποδέιξεως του εναντίου...Δηλαδή αυτοί δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι, εσύ υποχρεούσαι να αποδείξεις. Κανονικά σταματάς και πας και ζητάς χαρτιά κλπ. Αν και μάλλον δεν είσαι κάτοικος εξωτερικού οπότε έτσι κι αλλιώς δεν δικαιούσαι να μπαίνεις με ξένο αυτοκίνητο.... (όσο χαζό κι αν είναι αυτό)
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τι ισχύει για τα ντίζελ...
Στις διοικητικές περιφέρειες Αθηνών και Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Οι ισχύουσες διατάξεις έχουν καθοριστεί με την υπουργική απόφαση Β–27660/712 (ΦΕΚ 519 Β, 12/08/1992). Σε αυτές αναφέρονται τα όρια εντός των οποίων ισχύει η απαγόρευση και τα οποία στην Αθήνα είναι τα εξής: Ελευσίνα – Μαγούλα – Φυλή – Αχαρναί - Θρακομακεδόνες - Βαρυμπόμπη - Κρυονέρι - Άγιος Στέφανος - Άνοιξη - Σταμάτα - Ροδόπολη - Διόνυσος - Πικέρμι - Σπάτα - Κορωπί - Βάρη -Βάρκιζα. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο (απάντηση δεν υπάρχει ούτε στις υπηρεσίες της Τροχαίας, αλλά ούτε και στο Yπουργείο Μεταφορών) είναι αν επιτρέπεται ή όχι η πετρελαιοκίνηση εντός των παραπάνω περιοχών. Στις τρεις μικρές τροποποιήσεις που υπέστη ο περιοριστικός νόμος καταργήθηκε, από πλευράς κυρώσεων, η προσωρινή κατάσχεση του παρανομούντος οχήματος (σ.σ.: το τελευταίο «ιδρώσαμε» για να το μάθουμε, ενώ είναι αμφίβολο ακόμη αν το γνωρίζουν όλες οι Υπηρεσίες Τροχαίας Πρωτευούσης). Έτσι λοιπόν, οι επιπτώσεις για όποιον «συλληφθεί» να κινείται με πετρελαιοκίνητο μέσα στην απαγορευμένη ζώνη είναι η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για ένα μήνα, καθώς και διοικητικό πρόστιμο περίπου 150 ευρώ. Στο όλο «σκηνικό» υπάρχουν και δύο οξύμωρα σχήματα: η παράβαση αυτή δε συμπεριλαμβάνεται στον Κ.Ο.Κ, ενώ με δεδομένο ότι η διέλευση των αυτοκινήτων ντίζελ επιτρέπεται στην Αττική Οδό μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο με ένα τέτοιο όχημα, αλλά δεν μπορεί να το οδηγήσει έως το λιμάνι του Πειραιά, για να το βάλει στο καράβι για τις Κυκλάδες (π.χ.).Εξαιρέσεις: επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και ιδιωτικών φορτηγών κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα. Όμως, ακόμα και για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικίας και τεχνολογίας, οι οποίες καθορίστηκαν από την απόφαση 25543/1207 (ΦΕΚ 577 Β, 18/05/2001).
http://library.techlink.gr/4t/article-m ... icle=10516Επειδη μενω στην Ελευσινα, περιοχη που αναφερεται ως οριο, οταν ρωτησαμε στο υπουργειο, μας ενημερωσαν πως στις περιοχες αυτες δεν επιτρεπεται η πετρελαιοκινηση στα Ι.Χ.
-
Ελευσίνα και γω, επιβεβαιώνω...
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Αφού δεν επιτρέπεται και δεν κυκλοφορούν τέτοια αυτοκίνητα στην Αθήνα ΑΡΑ το νέφος και η μόλυνση του αέρα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να προέρχεται από αυτά και ας αφήσουν τις ανοησίες.Ε, συγνώμη αλλά αυτός ο συλλογισμός είναι ο ορισμός του failwhale!
'Αφού το Χ συμβαίνει και χωρίς το Υ, άρα το Υ σίγουρα δεν μπορεί να προκαλεί το Χ.'
-
Ο χρήστης GeorgT έγραψε:
Υποτίθεται τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες πρεπει να επιστρέφουν ανα 6 μήνες στη χώρα προσέλευσης τους αλλα οπως προαναφέρθηκε στη πράξη δεν το ελέγχει σχεδόν κανένας!Για αυτοκίνητα από χώρες της ΕΕ ΔΕΝ είναι δυνατό να σε κάνουν τίποτα. Πως θα αποδείξεις ότι πήγες ή δεν πήγες στο εξωτερικό από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στα σύνορα. Αυτό ίσχυε παλαιότερα, ίσως και να ισχύει ακόμα για τρίτες χώρες. Για αυτοκίνητα με πινακίδες από χώρα της ΕΕ, είναι σαν να κυκλοφορείς με πινακίδες Θεσ/νίκης στη Λάρισα!
-
Eίναι απλό. Απαγορεύουν την πετρελαιοκινηση γιατί 'μολύνει'. Επιτρέπεται να μολύνουν όμως οι κάτοχοι diesel χωρών ΕΕ βεβαίως και Αλβανοί, Τουρκοι, Σκοπιανοί και όποιοι άλλοι, βεβαίως βεβαίως.
Ουστ ρε γομάρια κυβερνήτες, με τέτοια ξεφτιλήσατε και χρεωκοπήσατε την Ελλαδίτσα που εμείς χτίσαμε δουλεύοντας σαν τον μ...κα μια ζωή.
Πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα με ξένες πινακίδες;