Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Με ένα βρακί που λέμε, ακόμα και τρύπιο...
Πέρα από την πλάκα δεν γνωρίζω λεπτομερώς, όμως προίκα μπορεί να θεωρηθεί σίγουρα το τεράστιο όνομα.
Μόνο με όνομα όμως δεν χορταίνεις, έτσι υποθέτω ότι αν απελευθερωθεί το μηχανολογικό τμήμα, θα βγουν προς τα έξω πατέντες....Μην ξεχνάς πόσες και πόσες καινοτομίες μας πρόσφερε η Elassis, ακόμα και τα Multiair από τα κιτάπια της Elassis ήταν, μέχρι το 1986 υπό καθεστώς AR & IRI. Yπάρχουν θετικά στοιχεία πολλά με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, όπως το γεγονός της πλήρους επιστροφής στο Arese για το Centro Stile, μουσεία κλπ κλπ και βέβαια δεν ξέρω τι θα γίνει με το Balloco....Αυτό αποτελούσε πάντοτε πόλο έλξης για τους μνηστήρες....Είναι το στολίδι της AR εδώ που τα λέμε...αμιγώς συνδεδεμένο με τη φίρμα
Τι να απελευθερωθεί;Το μηχανολογικό τμήμα;
Η επόμενη κίνηση προβλέπει τη μετακίνηση όσων αξιόλογων ανθρωπίνων πόρων υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην alfa romeo....στην Abarth.
Σε ενδεχόμενη πώληση τι θα μπορούσε να πωληθεί;Το brand και όσες από τις εγκαταστάσεις του Arese παραμένουν ακόμα λειτουργικές (το μουσείο ανάμεσά τους).Ενδεχομένως και δύο μοντέλα,φρέσκα ακόμα σε ηλικία,για τα οποία ο αγοραστής θα ήταν διατεθιμένος να πληρώσει τα πνευματικά δικαιώματα και την κατασκευή τους απο τη Fiat.Όλες οι εγκαταστάσεις (ανάμεσα τους Pomigliano d'Arco,Pratola Serra,Balocco)ανήκουν πλέον στον όμιλο Fiat....και φυσικά δεν μεταβιβάζονται.Το Pomigliano θα ήθελαν πολυ να το ξεφορτωθούν,αλλά σε μια τέτοια περίπτωση θα υπήρχαν εμπλοκές με την κυβέρνηση.
Μείνε ήσυχος.Η Alfa Romeo κατά πάσα πιθανότητα δεν πωλείται.Αυτό όμως δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό.Έχω γράψει ήδη τους λόγους για τους οποίους,το best case scenario στα επόμενα χρόνια,είναι να παραμείνει η alfa αυτή που είναι και σήμερα....και έτσι όπως είναι σήμερα.Πρόσθεσε την τελευταία 'διακήρυξη' του Marchionne (μετά την πρόσφατη ρήξη με την κυβέρνηση)ότι δεν θα επενδυθεί ούτε ένα ευρώ στην Fiat Auto....ή μη μόνον το χρήμα του Obama.Λάβε δε υπόψιν ότι για την alfa romeo,έχουν βαρύνουσα άποψη και οι άνθρωποι από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού,οι οποίοι:
α)για τα alfiat δεν διανοούνται το να περάσουν τον Ατλαντικό
β)θα αποφασίσουν αν θα δημιουργηθούν alfa
Μέχρι νεωτέρας μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε, αλλά κράτα πάντα μια πισινή γιατί πολλές πληροφορίες από το νετ λειτουργούν ως χαλασμένο τηλέφωνο....απλά να είμαστε λίγο επιφυλακτικοί βρε παιδί μου...
Δεν υπάρχει κανένα χαλασμένο τηλέφωνο.
Υπάρχουν προς το παρόν δύο δεδομένα:
α)η επίσημα (πιο επίσημα δεν γίνεται)διακηρυγμένη θέση του VAG ότι ενδιαφέρεται για το brand της Alfa Romeo
β)μια σειρά δηλώσεων του Marchionne εις βάρος της φίρμας και των alfisti (sic)και η αλλαγή του επιχειρηματικού πλάνου.Αυτά σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνουν την πρόθεση πώλησης του brand.Μπορούν κάλλιστα όμως να χρησιμοποιούνται προκειμένου να προλειάνουν το έδαφος για όσα πρόκειται να ακολουθήσουν (εμφάνιση του product plan τον Απρίλιο,στο oποίο,όπως μου μεταφέρεται θα έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις για την Alfa).
Υπάρχει όμως και μια ακόμη option για το μέλλον της Alfa.Η option 'sushi'....η οποία πρέπει προς το παρόν να παραμείνει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Είναι όμως εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
Καλύτερα το VAG ή οι ιάπωνες;
Οι διαφορές είναι πολύ μικρές,ακόμα και σε τεχνικό επίπεδο (αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι η alfa δεν θα δραστηριοποιηθεί πάνω από το E segment).
Για την ώρα πάντως επιχειρείται μια προσπάθεια συρρίκνωσης (ή ομογενοποίησης)της ταυτότητας της Αlfa.
Το integration με την Abarth έχει ήδη ξεκινήσει,με τη μεταφορά όπως προείπα,του αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού υπό τη στέγη του σκορπιού.
Η ουσία είναι ότι η Fiat παραμένει απομακρυσμένη από τον τρόπο διαχείρισης που χρησιμοποιούν όλοι οι υπόλοιποι γενικοί κατασκευαστές:
Το VAG έχει την ταυτότητα των brands πλήρως διαχωρισμένη σε επίπεδο marketing,πωλήσεων κλπ,ενώ διατηρεί και αυτόνομες έδρες για το κάθε brand.
H PSA πράττει το ίδιο.Έχει ενοποιημένες μόνο τις λειτουργίες 'staff' (logistics,διοικητικό προσωπικό).
Aκόμα και η χρεωκοπημένη GM,αμέσως μετά την αναδιοργάνωσή της, διατήρησε τον έστω και στανταρισμένο διαχωρισμό των brands.
H Toyota κάνει το ίδιο ανάμεσα στο γενικό barnd,τη lexus και τη Scion στις ΗΠΑ.
Όπως κάνει Honda και Nissan μετις premium μάρκες τους.
Bmw και mini έχουν τα πάντα διαχωρισμενα.
Το κάνουν λοιπόν όλοι,γιατί η ταυτότητα της μάρκας είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μπορεί να τις διατηρήσει ζωντανές και αναγνωρίσιμες στην αγορά....πέρα από τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα.
Το αντίθετο αποτελεί ένδειξη του ότι δεν θέλεις να μείνεις στην αγορά.
Στο Τorino η Lancia ήδη είναι εξαφανισμένη εδώ και μήνες,καθώς δεν της απέμειναν ούτε οι δικοί της διάδρομοι.Οι πωλήσεις μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι,από τα ducato/turbodaily....στις thesis.
Τώρα ήρθε και η σειρά της Alfa να χάσει τους διαδρόμους.