Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    TOYOTA FORUM
    1. Home
    2. Κατασκευαστές και Μοντέλα
    3. TOYOTA FORUM
    • 1
    • 2
    • 70
    • 71
    • 72
    • 73
    • 74
    • 347
    • 348
    • 72 / 348
    Κατασκευαστές και Μοντέλα
    156
    6958
    211332
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • N
      nikos last edited by

      Ο χρήστης JABAR έγραψε:
      http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=24823
      ας το δωσω και γω στα Ελληνικα...λεει και λεπτομερειες μοντελων Ευρωπης...
      http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251

      Συν 1.800.000 αυτοκίνητα στα 5.350.000 της Αμερικής δηλαδή.

      Nikos @ YouTube

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • M
        manolisq5 last edited by

        http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=100287&cid=12

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • B
          boomboom last edited by

          Ο χρήστης georgetz έγραψε:
          Το fix είναι πλέον έτοιμο.Είναι απλά θέμα χρόνου να διορθωθεί στα αυτοκίνητα.

          http://www.autoblog.com/2010/01/27/the- ... -ready-to/

          Έχουν γέλιο πάντως οι GM και λοιποί,το πως εκμεταλλευτήκανε το όλο γεγονός.

          Α,Lexus και Scion δεν επηρρεάστηκαν,καθώς κατασκευάζονται Japan μεριά.

          H φωτογραφια ειναι απο αντιπροσωπεια της Χοντα.
          http://consumerist.com/2010/01/honda-dealer-mocks-toyota-touts-cars-non-deathtrap-status.html
          Και ορισμενα Λεξους παρουσιαζουν το ιδιο προβλημα. Η ολη ιστορια εχει ξεκινησει εδω και αρκετα χρονια, αλλα πηρε μεγαλη δημοσιοτητα με το προφατο περιστατικο οπου ενας αστυνομικος στο Σαν Ντιεγκο με την οικογενεια του σκοτωθηκαν οδηγοντας ενα Λεξους οταν αυτο επεσε απο ενα γκρεμο με ταχυτητα 180+ χμ/ωρα. Τα φρενα ειχαν ΛΙΩΣΕΙ!!! Το γιατι δεν εχει γινει ανακληση των Λεξους παντως ειναι μεγαλη μυστηριο.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • B
            boomboom last edited by

            Οσο για το φιξ, δεν ειμαι και τοσο σιγουρος οτι το προβλημα οφειλεται μονο στο σχεδιασμο του πενταλ. Υπαρχουν αρκετες αναφορες απο ιδιοκτητες Πριους (το οποιο εχει διαφορετικου σχεδιασμου πενταλ) που ειχαν παρομοια προβληματα με ξαφνικη επιταχυνση. Εγω πιστευω οτι υπαρχει καποιο bug στο λογισμικο και υπο τις καταλληλες συνθηκες ο υπολογιστης 'μπερδευεται' και επιταχυνει. Οσο για την εξηγηση με τα πατακια, την βρισκω απλα γελοια!

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • L
              leonp last edited by

              Ο χρήστης boomboom έγραψε:
              Και ορισμενα Λεξους παρουσιαζουν το ιδιο προβλημα. Η ολη ιστορια εχει ξεκινησει εδω και αρκετα χρονια, αλλα πηρε μεγαλη δημοσιοτητα με το προφατο περιστατικο οπου ενας αστυνομικος στο Σαν Ντιεγκο με την οικογενεια του σκοτωθηκαν οδηγοντας ενα Λεξους οταν αυτο επεσε απο ενα γκρεμο με ταχυτητα 180+ χμ/ωρα. Τα φρενα ειχαν ΛΙΩΣΕΙ!!! Το γιατι δεν εχει γινει ανακληση των Λεξους παντως ειναι μεγαλη μυστηριο.

              Σαν φίδι ακούγεται η ιστορία.
              Για να έλιωσαν τα φρένα πρέπει να πήγαινε αρκετή ώρα με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα. Τόση ώρα δεν μπορούσε:

              • να πατήσει συμπλέκτη,
              • να βάλει νεκρό,
              • να γυρίσει το κλειδί και να σβήσει τη μηχανή;
              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • A
                alba-parietti last edited by

                'mors tua vita mea'

                Παρότι η κίνηση της Toyota είναι αξιέπαινη,το θέμα μάλλον θα έχει επιπτώσεις στην εικόνα της εταιρείας και συνεπακόλουθα στις πωλήσεις της,καθώς το πρόβλημα πήρε τεράστιες διαστάσεις,μέσω του διαδικτυακού tam tam και κυρίως του μπλοκαρίσματος της παραγωγής στις ΗΠΑ κάποιων μοντέλων.

                Ήδη GM και Ford προσφέρουν έκτπωση 1000 $ σε όποιον αντικαταστήσει κάποιο από τα 'προβληματικά' προϊόντα της Toyota με ένα δικό τους.Σύντομα θα ακολουθήσει η Chrysler και ενδεχομένως η Hyundai.

                We are working on it, we are considering it,' Olivier Francois, head of the Chrysler brand, told reporters earlier today at the Washington auto show.
                By day's end, Chrysler fast-tracked its plans and announced that effective immediately the automaker is offering current Toyota Tundra, Tacoma and Sienna owners an additional $1,000 trade-in bonus cash with the purchase or lease of any new Chrysler, Jeep, Dodge or Ram vehicle. For those wanting to turn in a leased Toyota to buy or lease any Chrysler product, $1,000 in bonus cash also is available. 'The market is an example of opportunities. ... It is made up of opportunities, risks,' Francois said.

                To πρόβλημα δημιουργείται από το ποντεσιόμετρο του πεντάλ,που δίνει εντολή στον εγκέφαλο,ο οποίος 'ανοίγει' 'η 'κλείνει' το γκάζι αναλόγως του τι θέλει να κάνει ο οδηγός (το γκάζι δεν συνδέεεται πλέον με φυσικό τρόπο με την πεταλούδα).

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • C
                  christos-dimou last edited by

                  Το όλο σκηνικό βέβαια σχετίζεται και με την βλακεία που δέρνει το μέσο Αμερικανό. Πάντως το ενδιαφέρον είναι ότι το προϊόν που ενοχοποιείται για το πρόβλημα είναι της CTS που εδρεύει στις ΗΠΑ

                  (προβλέπω δάκτυλο των Bush - Obama)

                  ΥΓ. To Pontiac Vibe που είναι το Matrix (ήτοι το Auris στην Αμερική) και αυτό βρίσκεται στη λίστα όπως και τα 107, C1 που είναι τα αδελφά οχήματα της Toyota. Οπότε ότι και να λένε οι Αμερικάνοι είναι τα αμερικάνικα πετάλια που κολλάνε όχι τα Ιαπωνικά....

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • J
                    jabar last edited by

                    http://www.toyota.gr/about/news_and_eve ... ement.aspx
                    και στη σελ.της αντιπροσωποιας...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • B
                      boomboom last edited by

                      Ο χρήστης leonp έγραψε:

                      Και ορισμενα Λεξους παρουσιαζουν το ιδιο προβλημα. Η ολη ιστορια εχει ξεκινησει εδω και αρκετα χρονια, αλλα πηρε μεγαλη δημοσιοτητα με το προφατο περιστατικο οπου ενας αστυνομικος στο Σαν Ντιεγκο με την οικογενεια του σκοτωθηκαν οδηγοντας ενα Λεξους οταν αυτο επεσε απο ενα γκρεμο με ταχυτητα 180+ χμ/ωρα. Τα φρενα ειχαν ΛΙΩΣΕΙ!!! Το γιατι δεν εχει γινει ανακληση των Λεξους παντως ειναι μεγαλη μυστηριο.

                      Σαν φίδι ακούγεται η ιστορία.
                      Για να έλιωσαν τα φρένα πρέπει να πήγαινε αρκετή ώρα με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα. Τόση ώρα δεν μπορούσε:

                      • να πατήσει συμπλέκτη,
                      • να βάλει νεκρό,
                      • να γυρίσει το κλειδί και να σβήσει τη μηχανή;

                      Οχι. Το αυτοκινητο ηταν αυτοματο αρα δεν ειχε συμπλεκτη. Δεν ειχε κλειδι αλλα κουμπι start/stop. Το προβλημα ειναι οτι για να σβησει η μηχανη πρεπει να πατησεις το κουμπι για 3 δευτερολεπτα που πολλοι δεν το γνωριζουν. Ομως αμα σβησεις την μηχανη τοτε κλειδωνει το τιμονι και το αυτοκινητο ηδη πηγαινε 180+ σε αυτοκινητοδρομο. Απ'οτι εχω διαβασει για το νεκρο, το Λεξους εχει κατι σαν neutral override, δηλαδη αμα ο οδηγος το βαλει στο νεκρο, ο υπολογιστης το επαναφερει στις ταχυτητες για να μην αυξησει η μηχανη τις στροφες επικινδυνα η κατι τετοιο! Και εμενα μου εκανε εντυπωση το περιστατικο ιδιως αμα αναλογιστουμε οτι ο αστυνομικος ηταν εκπαιδευμενος σε αυτοκινητα με V8 για καταδιωξη κακοποιων σε μεγαλες ταχυτητες κτλ. Το θεωρω απιθανο να μην επιχειρησε να βαλει το αυτοκινητο στο νεκρο.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • B
                        boomboom last edited by

                        Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
                        Παρότι η κίνηση της Toyota είναι αξιέπαινη,

                        δεν ηταν οικιοθελης, υπαρχει σχετικος νομος που υποχρεωσε τη Τογιοτα να σταματησει τις πωλησεις της ωσπου να βρει λυση για το συγκεκριμενο προβλημα.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • B
                          boomboom last edited by

                          Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
                          Το όλο σκηνικό βέβαια σχετίζεται και με την βλακεία που δέρνει το μέσο Αμερικανό. Πάντως το ενδιαφέρον είναι ότι το προϊόν που ενοχοποιείται για το πρόβλημα είναι της CTS που εδρεύει στις ΗΠΑ

                          (προβλέπω δάκτυλο των Bush - Obama)

                          ΥΓ. To Pontiac Vibe που είναι το Matrix (ήτοι το Auris στην Αμερική) και αυτό βρίσκεται στη λίστα όπως και τα 107, C1 που είναι τα αδελφά οχήματα της Toyota. Οπότε ότι και να λένε οι Αμερικάνοι είναι τα αμερικάνικα πετάλια που κολλάνε όχι τα Ιαπωνικά....

                          Δεν νομιζω. Τοτε γιατι γινεται ανακληση και αυτοκινητων στην Ευρωπη (οπου δεν χρησιμοποιουν τα ιδια πεταλια)? Απ'οτι διαβασα, τα πεταλια ειναι κατασκευασμενα κανονικα συμφωνα με τις προδιαγραφες της Τογιοτα, δηλαδη το θεμα δεν ειναι κατασκευαστικο αλλα σχεδιαστικο.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • C
                            cosneo last edited by

                            Από την στιγμή που αφορά και μοντέλα απο το 2005 δεν την θεωρώ αξιέπαινη αλλά μάλλον καθυστερημένη!

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • C
                              christos-dimou last edited by

                              Ο χρήστης boomboom έγραψε:

                              Το όλο σκηνικό βέβαια σχετίζεται και με την βλακεία που δέρνει το μέσο Αμερικανό. Πάντως το ενδιαφέρον είναι ότι το προϊόν που ενοχοποιείται για το πρόβλημα είναι της CTS που εδρεύει στις ΗΠΑ

                              (προβλέπω δάκτυλο των Bush - Obama)

                              ΥΓ. To Pontiac Vibe που είναι το Matrix (ήτοι το Auris στην Αμερική) και αυτό βρίσκεται στη λίστα όπως και τα 107, C1 που είναι τα αδελφά οχήματα της Toyota. Οπότε ότι και να λένε οι Αμερικάνοι είναι τα αμερικάνικα πετάλια που κολλάνε όχι τα Ιαπωνικά....

                              Δεν νομιζω. Τοτε γιατι γινεται ανακληση και αυτοκινητων στην Ευρωπη (οπου δεν χρησιμοποιουν τα ιδια πεταλια)? Απ'οτι διαβασα, τα πεταλια ειναι κατασκευασμενα κανονικα συμφωνα με τις προδιαγραφες της Τογιοτα, δηλαδη το θεμα δεν ειναι κατασκευαστικο αλλα σχεδιαστικο.

                              Το ζήτημα είναι κατασκευαστικό και όχι σχεδιαστικό. Από όσο καταλαβαίνω από τα διάφορα στοιχεία που κυκλοφορούν είναι ότι το πρόβλημα εστιάζεται στη είσοδο σκόνης στην άρθρωση του πεντάλ με αποτέλεσμα η δύναμη επιστροφής του ελατηρίου να μην είναι επαρκής. Εκεί ακριβώς ήταν και το πρόβλημα. Λόγω της φύσης του προβλήματος η Toyota έριχνε όλο το βάρος της στον έλεγχο του ηλεκτρονικού τμήματος και κανείς δεν είχε δώσει σημασία στο απλό αυτό μηχανολογικό εξάρτημα.

                              Αυτό που περιέπλεκε τα πράγματα ακόμα περισσότερο είναι ότι 'ο ηλεκτρονικός ρουφιάνος' κατέγραφε ως στοιχείο ότι ο οδηγός πατούσε συνεχώς το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα. Ο έλεγχος έδειχνε ότι τα ηλεκτρονικά δούλευαν σωστά οπότε τόσο η Toyota όσο και η NHTSA κατέγραφαν το συμβάν ως 'driver error' και εκεί τελειώνε η ιστορία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι σε 5 έτη πρακτικά υπήρχαν πολύ λίγα τέτοια συμβάντα για να δώσουν στατιστικά τουλάχιστον στοιχεία που θα έκαναν του ελεγκτές να απορρίψουν το σκεπτικό του σπάνιου γεγονότος υπέρ μίας άλλης πιθανής αιτίας (λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά είχαν βγει σε κάθε περίπτωση ok) ειδικά όταν μιλάς για ένα εξάρτημα τόσο κοινό όσο μία άρθρωση από ανοξείδωτο χάλυβα με χάλκινο τριβείο.

                              Η ανάκληση αφορά το σύνολο των μοντέλων καθώς το συγκεκριμένο πεντάλ είχε χρησιμοποιηθεί σχεδόν παντού. Η Toyota φυσικά και γνωρίζει από τη βάση δεδομένων της για κάθε όχημα τι εξάρτημα έχει* αλλά δεν είναι δυνατόν να βγάλει λίστα με αριθμούς VIN και επιλέγει την τακτική 'περάστε από το κατάστημα για τα περαιτέρω'.

                              • Αυτό στην Ευρώπη λόγω του Νόμου περί Ελεύθερης αγοράς δεν ισχύει. Αν κάποιος είχε εξ αρχής το πεντάλ της DENSO και για κάποιο λόγο το άλλαξε με πεντάλ της CTS σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο η βάση δεδομένων της εταιρείας δεν έχει ενημερωθεί. Οπότε εκεί δεν θα φαίνεται η ύπαρξη του συγκεκριμένου ένοχου εξαρτήματος.

                              ΥΓ. Όλα αυτά ισχύουν βάσει και του video στο autoblog όπου γίνεται μία προσπάθεια εξήγησης του αιτίου που προκαλεί το κόλλημα του πεντάλ.

                              http://www.autoblog.com/2010/01/29/vide ... celerator/

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • G
                                georgetz last edited by

                                Η Toyota προχωρά στη δημιουργία της G's.

                                http://blogs.insideline.com/straightlin ... ision.html

                                Η εταιρία,κατα τα γραφόμενα, θα προσφέρει performance parts και ολόκληρες διαμορφώσεις για μοντέλα της εταιρίας. Θα συνδυάζει ,κατα κάποιον τρόπο, τη δουλειά της Modellista και της TRD.

                                Ως πρώτο δείγμα δουλειάς, η τροποποιημένη FT-86 του TAS.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • B
                                  boomboom last edited by

                                  Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
                                  Το ζήτημα είναι κατασκευαστικό και όχι σχεδιαστικό. Από όσο καταλαβαίνω από τα διάφορα στοιχεία που κυκλοφορούν είναι ότι το πρόβλημα εστιάζεται στη είσοδο σκόνης στην άρθρωση του πεντάλ με αποτέλεσμα η δύναμη επιστροφής του ελατηρίου να μην είναι επαρκής. Εκεί ακριβώς ήταν και το πρόβλημα. Λόγω της φύσης του προβλήματος η Toyota έριχνε όλο το βάρος της στον έλεγχο του ηλεκτρονικού τμήματος και κανείς δεν είχε δώσει σημασία στο απλό αυτό μηχανολογικό εξάρτημα.

                                  Μα περιγραφεις σχεδιαστικο προβλημα. Η Τογιοτα σχεδιασε το πενταλ κατα τετοιο τροπο με τον οποιο να δημιουργειται αυτο το προβλημα και η CTS κατασκευασε οτι ακριβως της ζητησε η Τογιοτα χωρις αποκληση απο τα specifications. Η πλακα ειναι οτι η Τογιοτα πηγε να ριξει την ευθυνη στην CTS και η CTS απαντησε οτι 'εμεις κατασκευασαμε οτι μας ζητησατε' ...

                                  παντως δεν νομιζω οτι ειναι αυτο το μονο προβλημα. Οπως ανεφερα και προηγουμενως, το Λεξους του αστυνομικου δεν ειχε το συγκεκριμενο πενταλ αλλα της DEMSO. Το ιδιο ισχυει και με τα Πριους.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • B
                                    boomboom last edited by

                                    http://www.freep.com/article/20100131/BUSINESS01/1310523/1318/Toyota-accused-of-not-being-frank-on-problem

                                    Toyota accused of 'not being frank' on problem

                                    WASHINGTON -- When owners of Lexus sedans began reporting harrowing crashes involving stuck accelerator pedals in early 2007, Toyota told U.S. safety regulators there was no safety problem with its floor mats -- but it would send owners an orange warning sticker just to be sure.

                                    The flaw has since been linked to at least 12 deaths, and last week, Toyota expanded its recall over floor mats to 5.3 million vehicles. As with a separate recall of 2.3 million cars and trucks for sticky pedals that also could cause sudden acceleration, the automaker downplayed early warnings of both problems.

                                    A Free Press review of documents from nine U.S. investigations since 2003 into sudden acceleration complaints show Toyota repeatedly ruled out many owner complaints, dismissed several concerns as posing no danger and modified models in production without offering similar changes to vehicles already on the road. Not until the 2007 floor mat investigation did any of the complaints lead to a recall.
                                    Safety advocates and attorneys for owners suing over sudden acceleration say Toyota has simply stonewalled.

                                    'I think Toyota is still scrambling to find the root causes of all the sudden acceleration that's been reported to them,' said Don Slavik, a Milwaukee attorney representing a California man whose wife died in a crash off a cliff in their 2005 Toyota Camry that he blames on sudden acceleration.

                                    The automaker has defended its actions, saying defects weren't found in most probes, that it fully cooperated with regulators and did not try to minimize safety concerns.
                                    But Toyota also said it continuously reviews data for signs of safety defects, and would look back over prior complaints. 'We never truly close an investigation,' said Toyota spokesman Brian Lyons.

                                    Toyota had to be pressured

                                    With its decision to recall vehicles for faulty gas pedals, Toyota reversed calls it made in 2007 and 2008 that the same pedals weren't a safety threat in response to consumer complaints in the United States and Europe.

                                    The Japanese automaker made several similar decisions in earlier investigations involving sudden acceleration, and had to be pressured by federal regulators into a recall of floor mats that could trap gas pedals. That recall has grown to cover 5.4 million vehicles.

                                    Sean Kane, a safety researcher who works with attorneys pursuing cases against Toyota, said Friday that he had found 19 deaths and 341 injuries stemming from 815 separate crashes involving Toyotas and sudden acceleration. 'This company is not being frank about the causes of sudden acceleration,' Kane said. 'We need to get down to the cause, and get it resolved quickly.'

                                    Automakers launch most safety recalls on their own, without prodding from the National Highway Traffic Safety Administration. NHTSA keeps watch on consumer complaints it receives along with accident data, but has to rely on the companies for the data needed in safety investigations, which the automakers often try to interpret to their benefit. The Free Press reported last week that in 2003, Toyota hired a former NHTSA investigator to handle relations with the agency.

                                    The agency typically gets a fairly small number of sudden-acceleration complaints annually, but in recent years, Toyota has received far more than other automakers. Over the past 10 years, NHTSA had launched more investigations into sudden acceleration in Toyotas than all other automakers combined.

                                    Hundreds of complaints

                                    Since the 1990s, NHTSA had concluded that most sudden acceleration complaints were caused by drivers mistakenly hitting the gas pedal instead of the brake. When a Massachusetts man asked in April 2003 for an investigation of 1997-2000 model Lexus sedans, citing 271 complaints of unintended acceleration, the agency rejected his request without querying Toyota for data.

                                    On Jan. 22, 2004, an elderly Las Vegas couple died after the 2002 Camry they were driving sped off the fourth floor of a parking deck at the Golden Nugget casino. Their son later told NHTSA that witnesses saw the car stop, then accelerate off the deck.

                                    In February 2004, a nurse from Maryland asked the agency to review the 2002 and 2003 Lexus ES350 sedans, saying her throttle had malfunctioned several times and led to one crash. A month later, NHTSA launched a wider investigation into the electronic throttles on nearly 1 million Lexus and Toyota sedans, citing more than 100 complaints.

                                    From the start, Toyota pushed NHTSA to narrowly define the problem as short bursts where the engine surged to 'something less than a wide-open throttle.' It compared many of the complaints to the prior sudden acceleration cases that NHTSA had deemed driver error. Toyota also said the computer could not open the throttle without the accelerator pedal being pressed, and said even if built-in safety checks failed, stepping on the brakes would stop the car.

                                    But the company did reveal that it was conducting a 'customer satisfaction campaign' to replace motors controlling the throttle, which could fail and send vehicles into a 'limp home' mode. Such campaigns are typically made available to only owners who suffer the problem. It also admitted it bought back two vehicles from owners who had complained of repeated sudden-acceleration events.

                                    After four and a half months, NHTSA closed its investigation, saying it could find no evidence of a defect and no trends in warranty and repair data suggesting faulty electric parts. Since then, no NHTSA investigation has found a defect in Toyota's electronic throttle controls. Despite the findings, owners kept asking the agency for another look.

                                    Keep digging

                                    Three times -- in 2005, 2006 and 2008 -- Toyota customers asked NHTSA to investigate uncontrolled acceleration in their vehicles stemming from electronic throttle controls. Despite hundreds of complaints, NHTSA found no evidence of a defect in any of the cases. In all cases, Toyota provided data it said showed no evidence of defects, and in the 2008 look into Tacoma pickups, Toyota contended many of the complaints were 'inspired by publicity.

                                    Jordan Ziprin, a retired Phoenix attorney who filed the 2006 request, said the new recalls were evidence that Toyota was hiding its problems with electronic engine controls. 'It's just a matter of time before they get to that issue, which is going to be very, very expensive for Toyota,' he said.
                                    NHTSA officials declined to comment.

                                    Toyota did find some problems that needed fixing -- just like the pedals in 2007 and 2008.
                                    During the 2006 investigation, Toyota discovered corrosion inside some throttles on Camry sedans and changed the part in production. But it did not make the change available to vehicles on the road and minimized the change to NHTSA, saying it would only happen 'under certain circumstances, such as driving through a flooded road, in the heavy rain, or a hurricane.'

                                    Fixing part of the problem

                                    But with the investigations of Lexus floor mats that began in March 2007, the company's actions were not sufficient to satisfy NHTSA. After reports of seven injuries from vehicles with pedals trapped by all-season floor mats, Toyota once again said there was no safety issue. It did say it would mail owners and dealers with instructions for how to install the floor mats, along with an orange sticker and doubling the height of a warning embossed on the surface to 10 millimeters. 'There is no possibility of the pedal interference with the all-weather floor mat if it's placed properly and secured,' the automaker told regulators in April 2007.

                                    But by August, federal regulators had found 12 deaths linked to the mats. A survey of 600 Lexus owners found 59 reporting sudden or unexpected acceleration. NHTSA also found evidence that in some crashes, owners were standing on the brakes yet unable to stop their vehicles. Toyota issued its first recall in September 2007 covering 55,000 vehicles.

                                    NHTSA began testing some of Toyota's claims about the problem. It found that the brakes in the Lexus ES350 sedan could stop an engine at wide-open throttle -- but only after 1,000 feet, and only with five times the amount of pressure usually needed to bring the car to a halt.

                                    Regulators were also worried about confusion from the start-stop buttons that Toyota had installed in many models instead of keys. The automaker told regulators that the engine could be shut off in an emergency if drivers held the button for three seconds.

                                    But early in 2009, as part of another customer petition, Toyota disclosed that its owner's manuals incorrectly stated that the start-stop buttons would turn the vehicle off only if the transmission was in park. Toyota said it would change manuals for new models, but once again did not offer to update those already on the road.

                                    And despite a rising tally of injuries and crashes, including the death of a California Highway Patrol officer and three family members, it would take another two years for Toyota to expand the floor mat recall to several other models. When it did in September of last year, it denied at first that the issue met the legal standard for a defect.

                                    Under pressure from NHTSA officials, Toyota relented and dubbed the move a recall. In November, it agreed to make software changes that would shut down a gas pedal if the brakes were applied at the same time, along with reshaping the pedals to avoid contact. Those fixes aren't expected to be available until April.

                                    Toyota also will buy back all all-season floor mats that first launched the investigation, telling regulators that 'Toyota appreciates this opportunity to cooperate with NHTSA.'
                                    Toyota President Akio Toyoda broke his silence over the recalls Friday on the sidelines of the World Economic Forum in Davos, Switzerland, with an apology to owners.
                                    'We're extremely sorry to have made customers uneasy,' Toyoda told Japan broadcaster NHK. 'We plan to establish the facts and give an explanation that will restore confidence as soon as possible.'
                                    Jordan Ziprin, a retired Phoenix attorney who filed the 2006 request, said the new recalls were evidence that Toyota was hiding its problems with electronic engine controls.
                                    'It's just a matter of time before they get to that issue, which is going to be very, very expensive for Toyota,' he said. NHTSA officials declined to comment.

                                    Toyota did find some problems that needed fixing -- just like the pedals in 2007 and 2008.
                                    During the 2006 investigation, Toyota discovered corrosion inside some throttles on Camry sedans and changed the part in production. But it did not make the change available to vehicles on the road and minimized the change to NHTSA, saying it would only happen 'under certain circumstances, such as driving through a flooded road, in the heavy rain, or a hurricane.'

                                    Fixing part of the problem

                                    But with the investigations of Lexus floor mats that began in March 2007, the company's actions were not sufficient to satisfy NHTSA. After reports of seven injuries from vehicles with pedals trapped by all-season floor mats, Toyota once again said there was no safety issue. It did say it would mail owners and dealers with instructions for how to install the floor mats, along with an orange sticker and doubling the height of a warning embossed on the surface to 10 millimeters. 'There is no possibility of the pedal interference with the all-weather floor mat if it's placed properly and secured,' the automaker told regulators in April 2007.

                                    But by August, federal regulators had found 12 deaths linked to the mats. A survey of 600 Lexus owners found 59 reporting sudden or unexpected acceleration. NHTSA also found evidence that in some crashes, owners were standing on the brakes yet unable to stop their vehicles. Toyota issued its first recall in September 2007 covering 55,000 vehicles.

                                    NHTSA began testing some of Toyota's claims about the problem. It found that the brakes in the Lexus ES350 sedan could stop an engine at wide-open throttle -- but only after 1,000 feet, and only with five times the amount of pressure usually needed to bring the car to a halt.

                                    Regulators were also worried about confusion from the start-stop buttons that Toyota had installed in many models instead of keys. The automaker told regulators that the engine could be shut off in an emergency if drivers held the button for three seconds.

                                    But early in 2009, as part of another customer petition, Toyota disclosed that its owner's manuals incorrectly stated that the start-stop buttons would turn the vehicle off only if the transmission was in park. Toyota said it would change manuals for new models, but once again did not offer to update those already on the road.

                                    And despite a rising tally of injuries and crashes, including the death of a California Highway Patrol officer and three family members, it would take another two years for Toyota to expand the floor mat recall to several other models. When it did in September of last year, it denied at first that the issue met the legal standard for a defect.

                                    Under pressure from NHTSA officials, Toyota relented and dubbed the move a recall. In November, it agreed to make software changes that would shut down a gas pedal if the brakes were applied at the same time, along with reshaping the pedals to avoid contact. Those fixes aren't expected to be available until April.

                                    Toyota also will buy back all all-season floor mats that first launched the investigation, telling regulators that 'Toyota appreciates this opportunity to cooperate with NHTSA.'

                                    Toyota President Akio Toyoda broke his silence over the recalls Friday on the sidelines of the World Economic Forum in Davos, Switzerland, with an apology to owners.

                                    'We're extremely sorry to have made customers uneasy,' Toyoda told Japan broadcaster NHK. 'We plan to establish the facts and give an explanation that will restore confidence as soon as possible.'

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • A
                                      alba-parietti last edited by

                                      Τη σκυτάλη της γιγάντωσης του 'σκανδάλου',παρέλαβε ο αγγλικός τύπος (που ως γνωστόν είναι υπόδειγμα δημοσιογραφίας),επιστρατεύοντας photoshop.....τα οποία βγάζουν μάτι, ακόμα και με κλειστό το PC.
                                      Deja vu.H Fiat δεν μπορεί ακόμα να αποβάλει τη ρετσινιά της σκουριάς και της κακής ποιότητας συναρμολόγησης....την οποία 'ανακάλυψαν' οι εγγλέζοι πριν 35 χρόνια

                                      http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8488377.stm

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • B
                                        boomboom last edited by

                                        Τα Toyota τρελαθηκανε !!!!!!

                                        http://www.2theadvocate.com/news/suburban/83184417.html

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • C
                                          cosneo last edited by

                                          Η Daihatsu σαν θηγατρική της Toyota έχει και αυτή 'θέμα'?

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • R
                                            rx8_drifter last edited by

                                            Ο χρήστης boomboom έγραψε:
                                            Τα Toyota τρελαθηκανε !!!!!!

                                            http://www.2theadvocate.com/news/suburban/83184417.html

                                            Το επόμενο βήμα είναι το εταιρικό jet της τουότα να τρακαρει στον πύργο ελέγχου γιατί χάλασαν τα φρένα

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 70
                                            • 71
                                            • 72
                                            • 73
                                            • 74
                                            • 347
                                            • 348
                                            • 72 / 348
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr