Aerandir, δεν θα πάρει κανείς το 2000 cc γιατί απλούστατα δε θα υπάρξει τέτοια έκδοση.
Εξάλλου, μπορεί οι 11 ίπποι να υπερκαλύπτουν το επιπλέον βάρος του κινητήρα, αλλά δεν είναι πάντα αυτό το ζητούμενο. Καλό είναι τα αυτοκίνητα να έχουν όσο γίνεται λιγότερο βάρος κι ας έχουν χαμηλότερη ισχύ (και νομίζω πως δεν είμαι ο μόνος που τα προτιμά έτσι).
Η εκρηκτικότητα του κινητήρα δεν έχει καμία σχέση με τον κυβισμό του. Το Suzuki Swift Gti ήταν μόνο 1.3 λίτρα, ατμοσφαιρικό, και ο χαρακτήρας του ήταν εκρηκτικότατος. Το οποίο βέβαια μπορεί να ειδωθεί από 2 πλευρές. Η μία είναι ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας ήταν ψόφιος χαμηλά και με μηδενική ροπή (έως τις 4.000 στροφές). Η άλλη είναι ότι από τις 4.000 στροφές και μετά (μέχρι τις 8.700), το αυτοκίνητο ΛΥΣΣΑΓΕ!!! Εξ ου και ο χαρακτηρισμός περί εκρηκτικότητας.
Ο δίλιτρος με τα 136 είναι σχεδιασμένος για οικογενειακό αυτοκίνητο. Τυχαίνει να γνωρίζω αρκετά καλά τη λειτουργία του, αφού με αυτόν είναι εξοπλισμένο το C5 του πατέρα μου. Είναι ένας πολύ καλός κινητήρας, ροπάτος, ελαστικός και σχετικά εύστροφος. Δεν είναι τίποτε παραπάνω. Ο 1.6 του Saxo VTS όμως είχε, αναλογικά, χαμηλότερη ροπή χαμηλά αλλά και μεγαλύτερη δύναμη ψηλότερα, όπως επίσης και σαφώς καλύτερη ευστροφία. Ο Σάββας είναι πιο αρμόδιος επί του θέματος. Επίσης, ο 1.6 είχε χαρακτηριστεί από τους καλύτερους στον κυβισμό αυτόν. Ο δίλιτρος απέχει αρκετά από αυτό τον χαρακτηρισμό.
Αρα, δεν τίθεται θέμα καλύτερου συνολικά κινητήρα, αλλά ποιος είναι πιο κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση.
Ενα μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας των supermini εξοπλίστηκε με κινητήρα 2.0 λίτρων, και αυτό ήταν το 205 GTi πρώτης γενιάς, αυτό με τους τεράστιους προφυλακτήρες, και αυτό έγινε για δύο λόγους.
α) έπρεπε να φτιάξουν μία τέτοια έκδοση ώστε να ομολογκαριστεί για το WRC (εξού και οι τεράστιοι προφυλακτήρες, για να φτάσει στο ελάχιστο επιτρεπόμενο συνολικό μήκος αμαξώματος) και
β) Το group PSA είχε 2 επιλογές για τον κινητήρα, ο ένας ήταν νέος τότε δίλιτρος με τα 136 άλογα, και ο παλιότερος με τα 167, ο οποίος έμπαινε στα 306 Gti/Race και ZX 16v/Xsara VTS. Ο δεύτερος κινητήρας όμως ήταν πολύ δυνατός για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, και η Peugeot δεν είχε χρόνο για να εξελίξει το πλαίσιο κατάλληλα (αυτό δηλαδή που έκανε αργότερα με την έκδοση RC και την παρουσίαση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και τους 180 ίππους).
Γι'αυτό το λόγο επέλεξαν τον 136αρη. Για να υπενθυμίσω τι έλεγε ο τύπος για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τα σχόλια ήταν ότι ήταν καλό αλλά όχι τίποτα ιδιαίτερο. Ηταν στο στοιχείο του στους αυτοκινητοδρόμους. Το C2 VTS όμως έχει σαν στόχο τις στροφές, όχι τις ευθείες.
Ουφ!