-
Θαψήματος συνέχεια...
Τι να πρωτοθυμηθώ για αυτό το ανεκδιήγητο ελαστικό (E3A).
Συγκριτικά είχε κράτημα καλύτερο, όταν ήταν κρυο. Όταν ζεσταινόταν (υπερθαιμαινόταν ίσως? ) σε ωθούσε σε κάθε ευκαιρία με μαθηματική ακρίβεια προς την εξωτερικό της στροφής και το αγροτεμάχιο, που ακολουθούσε. Πρόσφυση ,ακόμα και προοδευτικότητα τραγικές. Και αυτό μου φανερώθηκε με το που έβαλα ένα *σωστό *ελαστικό.
Στο φρενάρισμα έκανα το σταυρό μου. Το αισθανόμουν σα να είχα ένα δεύτερο αμορτισέρ, σα συνέχεια αυτού της ανάρτησης. Τέτοιο βύθισμα, τέτοια ταλάντωση στις υψηλές ταχύτητες, κόντευα να πάθω ίλιγγο, όταν περνούσα τα 140χαω.
In conclusion, ο ορισμός της υποβάθμισης των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου! -
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
Θαψήματος συνέχεια...Τι να πρωτοθυμηθώ για αυτό το ανεκδιήγητο ελαστικό (E3A).
Συγκριτικά είχε κράτημα καλύτερο, όταν ήταν κρυο. Όταν ζεσταινόταν (υπερθαιμαινόταν ίσως? ) σε ωθούσε σε κάθε ευκαιρία με μαθηματική ακρίβεια προς την εξωτερικό της στροφής και το αγροτεμάχιο, που ακολουθούσε. Πρόσφυση ,ακόμα και προοδευτικότητα τραγικές. Και αυτό μου φανερώθηκε με το που έβαλα ένα *σωστό *ελαστικό.
Στο φρενάρισμα έκανα το σταυρό μου. Το αισθανόμουν σα να είχα ένα δεύτερο αμορτισέρ, σα συνέχεια αυτού της ανάρτησης. Τέτοιο βύθισμα, τέτοια ταλάντωση στις υψηλές ταχύτητες, κόντευα να πάθω ίλιγγο, όταν περνούσα τα 140χαω.
In conclusion, ο ορισμός της υποβάθμισης των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου!…μόνιμη κατάσταση, κάτι σαν captain Sparrow αισθανόμουνα συνέχεια!
-
Εγώ δεν κατάλαβα για ποιο ελαστικό μιλάτε (E3A)...
Το 'πράσινο' της Goodyear (Efficient Grip) ζεσταίνεται (αν μπορούμε τέλως πάντων να το πούμε έτσι) πάρα πολύ γρήγορα. Το βλέπω σε μια απόσταση 2-3 χλμ. που κάνω καθημερινά - μυρίζουν αρκετά και η διαφορά θερμοκρασίας είναι αντιληπτή πολύ εύκολα με το χέρι, κάτι που στο Εnergy (απλό) δεν συνέβαινε.
Για το συγκεκριμένο ελαστικό έχω παραθέσει review, ωστόσο έχω να προσθέσω ότι στο βρεγμένο (εώς και πολύ βρεγμένο), το αυτοκίνητο πήγαινε κυριολεκτικά τρένο. Δεν αισθάνθηκα σε καμία περίπτωση ανασφάλεια, με ταχύτητα 140 Km και με πολύ νερό στο οδόστρωμα - υδρολίσθηση μηδέν (δεν τρέχω τόσο με τέτοιες συνθήκες, ήθελα μόνο να το τεστάρω ). Έχει πολύ μαλακά πλαινά και ίσως αυτό να φταίει (σε συνάρτηση με το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου) στο ότι κοσκινίζει λίγο το τιμόνι σε κλειστές στροφές. Θα δοκιμάσω να αυξήσω πίεση και θα το τσεκάρω.Και μία ερώτηση: Τί εννοείτε με τη φράση 'σαπουνιάζει'?
-
Ο χρήστης leotas έγραψε:
Εγώ δεν κατάλαβα για ποιο ελαστικό μιλάτε (E3A)...
...
Και μία ερώτηση: Τί εννοείτε με τη φράση 'σαπουνιάζει'?E3A είναι το Michelen Energy (όχι το Saver).
Σαπουνιάζει σημαίνει ότι ζεσταίνεται τόσο που μαλακώνει υπέρ του δέοντος με αποτέλεσμα να υπάρχουν παραμορφώσεις του ελαστικού που οδηγούν σε κακή πρόσφυση και γλίστρημα. -
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Εγώ δεν κατάλαβα για ποιο ελαστικό μιλάτε (E3A)...
...
Και μία ερώτηση: Τί εννοείτε με τη φράση 'σαπουνιάζει'?E3A είναι το Michelen Energy (όχι το Saver).
Σαπουνιάζει σημαίνει ότι ζεσταίνεται τόσο που μαλακώνει υπέρ του δέοντος με αποτέλεσμα να υπάρχουν παραμορφώσεις του ελαστικού που οδηγούν σε κακή πρόσφυση και γλίστρημα.Σ' ευχαριστώ! Τί να πείς γι' αυτό το ελαστικό, πράγματι τί να πρωτοθυμηθείς....
Περιττό να σας πω (και αν θέλετε το πιστεύετε) το είχε η σύζυγος στο C3 και το άλλαξα με Kleber Dynaxer που ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ είναι τουλάχιστον μία κλάση κάτω (και της ίδιας οικογενείας). Μετά από 40.000 χλμ το λάστιχο δεν έπεσε ποτέ και σε κανένα σημείο στα επίπεδα που ήταν αυτό το αίσχος...
Καλά, με το Scenic ήμασταν κουκλοθέατρο... -
Χαχα, θάψιμο χωρίς έλεος! Πάντως στο δικό μου Punto τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα απ΄οτι περιγράφετε... Τέλος πάντων.
Κάτι που θα είχε ενδιαφέρον να δούμε, είναι πως μεταβάλλονται οι επιδόσεις των ελαστικών με το χρόνο και τα χιλιόμετρα σε νορμάλ χρήση. Έστω π.χ. ότι ένα Saver φρενάρει στα 42m καινούργιο και ένα noname (π.x. Sava) Στα 47m. Άραγε, στον ενάμιση χρόνο και 15.000χλμ (που το ελαστικό θεωρείται ότι έχει ακόμα ψωμιά), το Saver θα είναι χειρότερο από ένα καινούργιο Sava? Και το Sava θα έχει χειροτερέψει αναλόγως όταν γίνει κι αυτό ενάμιση χρόνου;
-
Να θυμίζω ότι ομιλώ για το Energy Saver και όχι το Energy.
Από πλευράς δομής το Energy Saver διαφέρει από το Energy αλλά η βασική διαφορά βρίσκεται στα συστατικά της γόμας. ΙΜΗΟ καθώς σύσσωμος ο Ελληνικός τουλάχιστον ειδικός τύπος είχε σταυρώσει το Energy τα συγκεκριμένα προβλήματα τα αντιμετώπισε η Michelin και από όσο καταλαβαίνω πολύ καλά.
ΥΓ. Τόσο με το Dunlop SP3000 όσο και με τα PC2 στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις (65άρι ελαστικό) η απώλεια πίεσης οδηγεί σε πολύ μεγάλη ενδοτικότητα του ελαστικού. Το χαρακτηριστικό που αναφέρει φίλος περί 2ου αμορτισέρ το έχω νιώσει και με αυτά τα δύο ελαστικά όταν η πίεση τους δεν είναι σωστή. Μάλιστα στο σπίτι μου παραλίγο να πέσω σε σταθμευμένο όχημα όταν μετά από service το 30άρι ήταν στην πραγματικότητα ένα ωραίο 27άρι... Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε ριζικά με την ποδοκίνητη αντλία αέρα που κάθε εβδομάδα περίπου ελέγχει τη σωστή πίεση των ελαστικών.
ΥΓ. Περί παλαίωσης ελαστικών. Το πρόβλημα αυτό στην Ευρώπη δεν υφίσταται όμως στο βαθμό που παρουσιάζεται στην Ελλάδα. Αυτό σχετίζεται με α) την αυξημένη ηλιοφάνεια β) την στάθμευση των οχημάτων σε χώρους που δεν είναι στεγασμένοι και γ) στο γεγονός ότι τα αδρανή των οδοστρωμάτων δεν είναι τόσο αδρά όσο χρειάζεται ώστε το ελαστικό να τρώγεται και να αποκαλύπτεται το νέο στρώμα. Στα ελαστικά της Bridge παλαιότερα υπήρχε πρόβλεψη για προοδευτικά πιο μαλακή στρώση ελαστικού η οποία έδινε την ίδια ποιότητα κρατήματος τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος ζωής του ελαστικού καθώς η σκλήρυνση του ελαστικού αντισταθμιζόταν από την πιο μαλακή σύσταση. Αυτό φαινόταν στη πίστα ως το παράξενο φαινόμενο το ελαστικό να κρατά καλύτερα στο τέλος της ζωής του παρά στην αρχή (το είχαν σημειώσει και στους 4Τ). Αν τώρα λόγω οδοστρωμάτων που βρίσκονται στα όρια της ανυπαρξίας από πλευράς πρόσφυσης το ελαστικό δεν προλαβαίνει να φθαρεί τότε η λύση είναι απλά η επιλογή μαλακότερων ελαστικών ή η αλλαγή τους σε πιο σύντομα διαστήματα.
-
Σε πιστεύουμε christos.dimou για τα saver, δεν γίνεται μπέρδεμα με τα energy απλά προέκυψε στην κουβέντα.
Συμφωνώ και εγώ με τα παιδιά για τα energy Ε3Α. Για να δώσω έναν δικό μου ορισμό του 'σαπουνιάζει', αισθάνομαι πως μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος υπάρχει ενα στρώμα 1 πόντου αιγοπρόβειο βούτυρο.
Το όποιο είναι πολύ περίεργο σαν αίσθηση, αλλά ακόμα δεν έχω τρομάξει σε κάποια περίπτωση όποτε δεν μπορώ να χαρακτηρίσω το ελαστικό σαν επικίνδυνο. -
Ο χρήστης PiCo έγραψε:
Σε πιστεύουμε christos.dimou για τα saver, δεν γίνεται μπέρδεμα με τα energy απλά προέκυψε στην κουβέντα.Συμφωνώ και εγώ με τα παιδιά για τα energy Ε3Α. Για να δώσω έναν δικό μου ορισμό του 'σαπουνιάζει', αισθάνομαι πως μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος υπάρχει ενα στρώμα 1 πόντου αιγοπρόβειο βούτυρο.
Το όποιο είναι πολύ περίεργο σαν αίσθηση, αλλά ακόμα δεν έχω τρομάξει σε κάποια περίπτωση όποτε δεν μπορώ να χαρακτηρίσω το ελαστικό σαν επικίνδυνο.Θα τρομάξεις μόνο όταν αποκτήσεις με τον καιρό εμπιστοσύνη στο καινούριο σου αμάξι και κάποια στιγμή παρασυρμένος θα μπεις με περισσότερα χλμ σε στροφή. Εκεί το Energy σε γράφει στο.. πέλμα του, και αντί να σου δώσει προοδευτικά σημάδια ότι χάνεται η πρόσφυση σε εγκαταλείπει απότομα αφήνοντάς σε να πας προς τα κει που σε σπρώχνει η ορμή σου
Ε πλακώνεσαι στα φρένα, γίνεται ένας πανικός με το ABS και το (τυχόν αν υπάρχει) ESP και με λίγη τύχη το σώζεις
Προσοχή στο βρεγμένο όμως γιατί εκεί μπορεί και να μη σώζεται -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Στα ελαστικά της Bridge παλαιότερα υπήρχε πρόβλεψη για προοδευτικά πιο μαλακή στρώση ελαστικού η οποία έδινε την ίδια ποιότητα κρατήματος τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος ζωής του ελαστικού καθώς η σκλήρυνση του ελαστικού αντισταθμιζόταν από την πιο μαλακή σύσταση. Αυτό φαινόταν στη πίστα ως το παράξενο φαινόμενο το ελαστικό να κρατά καλύτερα στο τέλος της ζωής του παρά στην αρχή (το είχαν σημειώσει και στους 4Τ). Αν τώρα λόγω οδοστρωμάτων που βρίσκονται στα όρια της ανυπαρξίας από πλευράς πρόσφυσης το ελαστικό δεν προλαβαίνει να φθαρεί τότε η λύση είναι απλά η επιλογή μαλακότερων ελαστικών ή η αλλαγή τους σε πιο σύντομα διαστήματα.αυτό είχα διαβάσει κι εγώ και είχα προτρέψει τον πατέρα μου να βάλει τα re720 τότε.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι λόγο του μηδαμινού συντελεστή τριβής των ελληνικών δρόμων, είχε κάνει καμιά 20.000 χλμ είχε ξεραθεί τελείως και δεν έλεγε να φθαρεί.
Σίγουρα μια βόλτα στην πίστα θα το βοήθαγε τότε, αλλά ακόμα δεν είχα πιάσει τιμόνι επισήμως -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Στα ελαστικά της Bridge παλαιότερα υπήρχε πρόβλεψη για προοδευτικά πιο μαλακή στρώση ελαστικού η οποία έδινε την ίδια ποιότητα κρατήματος τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος ζωής του ελαστικού καθώς η σκλήρυνση του ελαστικού αντισταθμιζόταν από την πιο μαλακή σύσταση. Αυτό φαινόταν στη πίστα ως το παράξενο φαινόμενο το ελαστικό να κρατά καλύτερα στο τέλος της ζωής του παρά στην αρχή (το είχαν σημειώσει και στους 4Τ). Αν τώρα λόγω οδοστρωμάτων που βρίσκονται στα όρια της ανυπαρξίας από πλευράς πρόσφυσης το ελαστικό δεν προλαβαίνει να φθαρεί τότε η λύση είναι απλά η επιλογή μαλακότερων ελαστικών ή η αλλαγή τους σε πιο σύντομα διαστήματα.
αυτό είχα διαβάσει κι εγώ και είχα προτρέψει τον πατέρα μου να βάλει τα re720 τότε.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι λόγο του μηδαμινού συντελεστή τριβής των ελληνικών δρόμων, είχε κάνει καμιά 20.000 χλμ είχε ξεραθεί τελείως και δεν έλεγε να φθαρεί.
Σίγουρα μια βόλτα στην πίστα θα το βοήθαγε τότε, αλλά ακόμα δεν είχα πιάσει τιμόνι επισήμωςΓια το λόγο αυτό επιλέγω την Α.Ο. όποτε μου τύχει και εκεί του πίνω του αίμα του ΙΜΑ. Ειδικά στο κατέβασμα από τον Υμηττό ..... (αστειεύομαι οι ταχύτητες είναι πάνω μεν από τα όρια αλλά φυσιολογικές απλά δεν φρενάρω οπότε το ελαστικό δουλεύει σχετικά παραπάνω από το φυσιολογικό....)
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Ε πλακώνεσαι στα φρένα, γίνεται ένας πανικός με το ABS και το (τυχόν αν υπάρχει) ESP και με λίγη τύχη το σώζεις
Προσοχή στο βρεγμένο όμως γιατί εκεί μπορεί και να μη σώζεταιΣαν τα μούτρα ενώ στρίβεις φρενάροντας με το ABS να δουλεύει υπερωρίες δεν έχει
-
τα λαστιχα μου γινονται στην ακρη του πελματος μπλε
υπερθέρμανση? -
Eπειδή το αμάξι υποστρέφει έντονα σε πίεση σε κλειστές στροφές, να αλλάξω μόνο τα 2 μπροστινά λάστιχα ή είναι μλκία και να αλλάξω και τα 4?
-
Nα πατάς περισσότερο γκάζι
-
Δεν έχει άλλο γκάζι
-
το ξέρω
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Nα πατάς περισσότερο γκάζιΑφού δεν πατάει καλά η μούρη πως θα διορθωθεί με περισσότερο γκάζι? Αν δεν πατάει καλά η μούρη πως θα το τοποθετήσω για να φύγει ο κώλος?
Δεν έχει άλλο γκάζι
το ξέρω
ουστ...
-
Αν όπως μοιάζει έχεις ΜΧ5 μάλλον ισχύει το να πατάς περισσότερο γκάζι.
Τα περισσότερα πισωκίνητα υποστρέφουν χαζά αν πλησιάζοντας την στροφή αφήσεις γκάζι (αλλά μπορεί να υπερστρέψουν αν αφήσεις πάνω στη στροφή) ή αν βγαίνοντας από στροφή επιταχύνεις πολύ απαλά. Στο πισωκίνητο με το γκάζι μπορείς να επηρεάσεις το ζύγισμα του αυτοκινήτου κοντά στο όριο. Πρέπει λοιπόν να βελτιώσεις τον τρόπο που χειρίζεσαι το αυτοκίνητο, ίσως το οδηγάς σαν προσθιοκίνητο και δεν πρέπει. Ίσως σημαδεύεις λάθος ή είσαι απότομος με λάθος τρόπο (αυτά πάνε στην οδήγηση σαν προσθιοκίνητο). Γενικά θα έλεγα λιγότερο τιμόνι περισσότερο γκάζι. Φρένο και ξανά γκάζι πιο αποφασιστικά μπαίνοντας, έλεγχο με γκάζι πάνω στη στροφή και ακόμα πιο πολύ γκάζι βγαίνοντας. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν όπως μοιάζει έχεις ΜΧ5 μάλλον ισχύει το να πατάς περισσότερο γκάζι.
Τα περισσότερα πισωκίνητα υποστρέφουν χαζά αν πλησιάζοντας την στροφή αφήσεις γκάζι (αλλά μπορεί να υπερστρέψουν αν αφήσεις πάνω στη στροφή) ή αν βγαίνοντας από στροφή επιταχύνεις πολύ απαλά. Στο πισωκίνητο με το γκάζι μπορείς να επηρεάσεις το ζύγισμα του αυτοκινήτου κοντά στο όριο. Πρέπει λοιπόν να βελτιώσεις τον τρόπο που χειρίζεσαι το αυτοκίνητο, ίσως το οδηγάς σαν προσθιοκίνητο και δεν πρέπει. Ίσως σημαδεύεις λάθος ή είσαι απότομος με λάθος τρόπο (αυτά πάνε στην οδήγηση σαν προσθιοκίνητο). Γενικά θα έλεγα λιγότερο τιμόνι περισσότερο γκάζι. Φρένο και ξανά γκάζι πιο αποφασιστικά μπαίνοντας, έλεγχο με γκάζι πάνω στη στροφή και ακόμα πιο πολύ γκάζι βγαίνοντας.Οδήγησα την ίδια μέρα άλλο μξ5 με πολύ φρέσκα λάστιχα και δεν είχε καμία σχέση. Πατούσε παντού κατά >60% περισσότερο από το δικό μου. (με την ίδια οδήγηση)
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]