-
Επειδή μιλάμε για δεκαετίας αυτοκίνητο και επειδή το συγκεκριμένο έχει-είχε 10 χρόνια ζωής, δεν θα μπορούσα να μην προτείνω για κορυφαίο αυτοκίνητο το S2000. Χαρακτηριστικά το 99 που κυκλοφορησε,οι πρωτες παρουσιασεις των περιοδικων ελεγαν τα καλυτερα με κορυφαια ατακα αυτη του DRIVE οτι αμα θελουν οι γερμανοι να μαθουν πως στριβουν τα πισοκινητα χωρις ηλ.βοηθηματα να πανε μια βολτα μεχρι το εργοστασιο της Honda στην Ιαπωνια να μαθουν.
Το S2000 σχεδόν 10 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στους δρόμους νομίζω ότι παραμένει τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανικά ένα πραγματικά κορυφαίο roadster. Η αισθητική του και οι γραμμές του ακόμα προκαλούν εντύπωση και το γύρισμα του κεφαλιού (κυρίως των γυναικών... αλλά κι αντρών) ενώ μηχανικά παραμένει το κορυφαίο σε απόδοση ατμοσφαιρικό μοτέρ σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που μπορεί να συγκρίνεται ευθέως με τελευταίας κοπής και κυκλοφορίας turbo αυτοκίνητα άλλων εταιριών.
-
Κοψε κατι και συ...
Επισης το τοπικ μου θυμιζει το car of the year..Το καλυτερο ειναι παντα ως προς κατι.. -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Το Golf για τους TSi κινητήρες (υπερτροφοδότηση χωρίς μειονεκτήματα) και το DSG κιβώτιο.
Τα παραπάνω πήγαν την αυτοκίνηση παραπέρα και μάλιστα στο κομμάτι που απευθύνεται στους πολλούς, το οποίο για μένα είναι και το πιο σημαντικό.+1
Οχι βεβαια γιατι πηγαν την αυτοκινηση παραπερα (η ιδεα και η τεχνολογια προυπηρχαν)
αλλα γιατι εφαρμοστηκαν μαζικα σε αυτοκινητα ευρειας παραγωγης και προκαλεσαν τον ανταγωνισμο.(Καποιο θεματακια αξιοπιστιας τα ειχαμε, αλλα και ποιο δεν εχει πλεον. Ασε που βελτιωθηκαν... )
-
Η πρωτη γενια Prius εβγαινε απο το 1997 νομιζω . Κυκκλοφορουσε μεχρι περσυ εδω στο Γαλατσι ενα, εκτοτε αγνοειται η τυχη του
-
Πάντως και το EVO έχει παρόμοιο θέμα: EVO Car of the Decade.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Οχι βεβαια γιατι πηγαν την αυτοκινηση παραπερα (η ιδεα και η τεχνολογια προυπηρχαν)
αλλα γιατι εφαρμοστηκαν μαζικα σε αυτοκινητα ευρειας παραγωγης και προκαλεσαν τον ανταγωνισμο.Τόσο οι κινητήρες TSI όσο και η τεχνολογία multiair (που είναι όντως τεχνολογική καινοτομία και όχι απλώς καινοτομία από τη σκοπιά της μαζικής εφαρμογής)ή η multijet II,θεωρώ ότι αποτελούν περισσότερο μεμονωμένα προϊόντα του τομέα powertrain των αυτοκινητοβιομηχανιών και όχι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που έτυχε να πρωτοεφοδιαδσθούν με αυτά.Γιατί δηλ. το Golf και όχι το Α3 ή γιατί η MiTo και όχι το Punto;
Ως τεχνολογικά επιτεύγματα,αποτελούν όντως τη σημαντικότερη συνεισφορά στην καθημερινή αυτοκίνηση,τη δεκαετία που λήγει. -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Τόσο οι κινητήρες TSI όσο και η τεχνολογία multiair (που είναι όντως τεχνολογική καινοτομία και όχι απλώς καινοτομία από τη σκοπιά της μαζικής εφαρμογής)ή η multijet II,θεωρώ ότι αποτελούν περισσότερο μεμονωμένα προϊόντα του τομέα powertrain των αυτοκινητοβιομηχανιών και όχι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που έτυχε να πρωτοεφοδιαδσθούν με αυτά.Γιατί δηλ. το Golf και όχι το Α3 ή γιατί η MiTo και όχι το Punto;
Ως τεχνολογικά επιτεύγματα,αποτελούν όντως τη σημαντικότερη συνεισφορά στην καθημερινή αυτοκίνηση,τη δεκαετία που λήγει.Σωστο.
Αλλα απο την αλλη, πιστευω δεν υπαρχει το ολοκληρωμενο αμαξι.
Πχ και το prius που αναφερθηκε παραπανω, κατα τα αλλα ειναι ενα συμβατικο αυτοκινητο.
Συνηθως κρινουμε το αμαξι βασει καποιου δυνατου ή αδυναμου στοιχειου. -
saxon τετοια αυτοκινητα εχουν να εμφανιστουν πολλες δεκαετιες τωρα..ds και τετοια οχηματα μαλλον δε θα ξαναδουμε..
-
Σιγουρα πρεπει να μπει καποιο ηλεκτρικο. Tesla Roadster.
Το Honda FCX Clarity επισης, ως το πρωτο fuel cell οχημα.Bugatti Veyron, επειδη... ειναι η Veyron!
Τωρα για τα VW, μαλλον θα τα εβαζα για το DSG και οχι για τους TSI.
Η 458 ναι αν κυκλοφορουσε εντος το 2009.
Το 500 φυσικα!
-
Από τεχνολογικής άποψης οτιδήποτε φέρει επάνω του τις 3 turbo προτάσεις (Vag, PSA, Fiat group) και τα υβριδικά σε διάφορους συνδυασμούς (βενζίνη-ρευμα, πετρέλαιο-ρευμα, μικρά κυβικά, μεγάλα κυβικά).
Από αισθητικής άποψης νομίζω η ουσιαστική αναβίωση του παρελθόντος απο το Mini που συνδύασε ρετρό εμφάνιση και σύγχρονη τεχνολογία (έως και επιδόσεων) και έδειξε ο κόσμος ότι ήθελε κάτι 'παλιό' προσαρμοσμένο ουσιαστικά στο τώρα.
Από άποψης πρωτότυπης ιδέας είναι 4. Mercedes CLS, Nissan Qashqai, Porsche Cayenne και Panamera που συνδύασαν -πολύ πετυχημένα- διάφορες κατηγορίες.
Προσωπικά αυτοκίνητο της 10ετίας από τα 'ακριβά' θεωρώ τη Ferrari 612 Scaglietti (χώροι για 4, επιδόσεις Ferrari, εμφάνιση ... γλυπτό) ... γιατί την λατρευω!
Βασικά όμως από τα 'μαζικά' ... το Smart (αν και βγήκε το 98 νομίζω) που καταφερε να θεωρείται premium ένα πλαστικό 2θέσιο αμαξάκι 2,5 μέτρων, 700 κυβικών με σειριακό κιβώτιο και 700 κιλών και να πουλάει σε τιμή μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. -
Ας πω και γώ την αποψή μου τα γράφω όπως μου έρχονται
Audi a2 δεν έπισε βέβαια αλλά ήταν μια καλή λύση στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να μειωθεί
το βάρος στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής .
bmw x5 η bmw έφτιαξε ένα range με επιδόσεις και οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο
ford focus αν και βγήκε την 10έτια 90, έφερε οδική συμπεριφορά στα μικρομεσαία
nissan 350z το καλύτερο coupe της 10ετίας σε λογική τιμή
mazda rx8 γιατί έδωσε γκάζι , παντιλίκι , πραγματικό coupe αμάξωμα και 200+ άλογα στο ευρή κοινό -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Οχι βεβαια γιατι πηγαν την αυτοκινηση παραπερα (η ιδεα και η τεχνολογια προυπηρχαν)
αλλα γιατι εφαρμοστηκαν μαζικα σε αυτοκινητα ευρειας παραγωγης και προκαλεσαν τον ανταγωνισμο.Τόσο οι κινητήρες TSI όσο και η τεχνολογία multiair (που είναι όντως τεχνολογική καινοτομία και όχι απλώς καινοτομία από τη σκοπιά της μαζικής εφαρμογής)ή η multijet II,θεωρώ ότι αποτελούν περισσότερο μεμονωμένα προϊόντα του τομέα powertrain των αυτοκινητοβιομηχανιών και όχι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που έτυχε να πρωτοεφοδιαδσθούν με αυτά.Γιατί δηλ. το Golf και όχι το Α3 ή γιατί η MiTo και όχι το Punto;
Ως τεχνολογικά επιτεύγματα,αποτελούν όντως τη σημαντικότερη συνεισφορά στην καθημερινή αυτοκίνηση,τη δεκαετία που λήγει.Η ιδέα μπορεί να προϋπήρχε αλλά έχει τεράστια σημασία ποιος την υλοποίησε και την έφερε στην καθημερινότητά μας.
Πρότεινα το Golf γιατί ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είδαμε πάνω του το DSG και την υπερτροφοδότηση στη σύγχρονη μορφή της (χωρίς να στοιχίζει 80Κ€) . Τα μοντέλα της FIAT που αναφέρεις δεν είναι εξοπλισμένα με κάτι αντίστοιχο. Μόνο ο 1750tbi είναι αντίστοιχης τεχνολογίας (νομίζω). Αλλά σε παρακαλώ μη μείνουμε σε αυτό και βγούμε off topic.
-
Καλό το DSG αλλά όχι και λόγω κιβωτίου να μπεί ένα αμάξι στην 10ετία.
Με την ίδια λογικπή να βάλουμε και την 156 με το selespeed και το Daihatsu Serion γιατι αντισοιχα είχαν κλαπέτα στο τιμόνι σαν την F1. Και η 156 μάλιστα πέρα από τουρμπο ( όπως λέτε για το γκόλφ ) ειχε και V6 αν και δεν θυμάμαι καλά μπορεί και κάποιες εκδόσεις του Daihatsu.
Κατα τα άλλα δεν ειχε κάτι άλλο καινοτόμο το γκολφ, 6 γενιές το ίδιο πάτωμα εχει , απλά αλλάζουν θέση στα κουμπάκια.
Φαντάζομαι ότι για να χαρακτηριστεί ένα αμάξι στα καλύτερα της 10ετίας θα πρέπει να έχει επηρέασει πολύ τον τομέα αυτοκινήτου αλλα και να ήταν καινοτόμο σε πολλούς τομεις.
Πχ το φοκους και η 156 αποτέλεσαν το εναυσμα για νεα σχέδια στο τομέα του αυτοκινήτου αλλα ταυτόχρονα εθεσαν και νεα δεδομένα στο τομέα της οδικής συμπεριφορας. Το Smart απο την άλλη κατάφερε ότι δεν ειχαν καταφέρει τα vivio και τα cuore , να κάνει τα σουπερ μινι πέρα απο αναγκαία και trendy. To Picasso ομοίως , παρόλο που δεν ήταν και το καλύτερο οπτικα ( βγηκε και σε off road εκδοση) εκανε σχεδόν το σύνολο των κατασκευαστών να φτιαξουν αντιστοιχα και πλέον φτάσαμε να μετράμε πόσα καθισματα εχει το καθένα , πόσα τραπεζάκια και πόσες θήκες για μικροαντικειμενα. Αντιστοιχα η cayene και η Χ5 ( αυτήν την ξεχασα) εκαναν μοδα τα μεγαλου κυβισμου τζιπ με επιδόσεις GT (κατι που δεν ειχε καταφέρει το 110 και το Disxovery τοσα χρόνια στο Κολωνάκι). κλπ κλπ κλπ
-
O τίτλος του θέματος είναι «Αυτοκίνητο της Δεκαετίας».
Οι κινητήρες της VW (που όπως και να το κάνουμε πρωτοεμφανίστηκαν στο Golf) έφεραν την επανάσταση στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και με το downsizing, το turbo στα μικρά κυβικά, το twincharger και το DSG!
Αυτά νομίζω είναι ΠΟΛΥ περισσότερα από κάποιο σχέδιο ή paddles πίσω από το τιμόνι (που έχει και το Golf).
-
Ο χρήστης Rafina έγραψε:
με κορυφαια ατακα αυτη του DRIVE οτι αμα θελουν οι γερμανοι να μαθουν πως στριβουν τα πισοκινητα χωρις ηλ.βοηθηματα να πανε μια βολτα μεχρι το εργοστασιο της Honda στην Ιαπωνια να μαθουν.Το drive όμως μέχρι πού πρέπει να πάει βόλτα, για να μάθει να μην γράφει χοντρομ@λακίες;
-
και εγώ θα πρότεινα το Golf, για τους παρακάτω λόγους:
- Είναι σχεδόν το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του που έχει πισω ανεξάρτητη ανάρτηση. Οι βασικοί ανταγωνιστές του (εκτός από μία αναλαμπή της citroen xsara) επιμένουν στον ημιάκαπτο άξονα
- DSG. Το κιβώτιο ειναι επανάσταση στον τομέα της μετάδοσης κίνησης
- Κινητήρες TSi. Πρώτη η VW τόλμησε. η καταλυτική επίδραση αυτής της κίνησης είναι ότι όλοι οι ανταγωνιστές της τρέχουν να προλάβουν τώρα το τρένο του turbo με μικρά κυβικά.
- Πλαίσιο: Πιο άλλο πλαίσιο χρησιμοποιείται σε τόσα πολλά και διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητα; (από κλασσικά μεσαία, σε μεγαλομεσαία, MPV, και SUV);
Ας μην μείνουμε στην εμφάνιση αλλά ας μπούμε κάτω από την εξωτερική λαμαρίνα
-
@pk33
ουτε το focus, ουτε η σειρα 1, ουτε η 147 εχουν ημιακαμπτοΟ χρήστης Greek έγραψε:
Με την ίδια λογικπή να βάλουμε και την 156 με το selespeed
Κατα τα άλλα δεν ειχε κάτι άλλο καινοτόμο το γκολφ, 6 γενιές το ίδιο πάτωμα εχει , απλά αλλάζουν θέση στα κουμπάκια.
αυτο απο πού προκυπτει?
-
Σε λιγο θα γραψετε και την 156 γιατι ηταν το πρωτο αυτοκινητο με κρυμμενες πισω χειρολαβες..........
Πιο ακυρες απαντησεις πανω στο θεμα δε μπορουσα να περιμενω...
Οσο για τα turbo και τη μαζικη τους παραγωγη ξεχνατε τις saab και renault..χρονια στο κουρμπετι..
downsizing?? renault 5..1.4 t..
Για το DSG συμφωνω απολυτα.. -
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Σε λιγο θα γραψετε και την 156 γιατι ηταν το πρωτο αυτοκινητο με κρυμμενες πισω χειρολαβες..........
Πιο ακυρες απαντησεις πανω στο θεμα δε μπορουσα να περιμενω...
Οσο για τα turbo και τη μαζικη τους παραγωγη ξεχνατε τις saab και renault..χρονια στο κουρμπετι..το τουρμπο για τη θειτσα που παει στο σουπερμαρκετ το καθιερωσε το vag και μη λεμε ο,τι θελουμε..
οι περισσοτεροι αλλοι το χρησιμοποιουσαν σε σπορ μοντελα και ειδικες/κορυφαιες εκδοσεις
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Σε λιγο θα γραψετε και την 156 γιατι ηταν το πρωτο αυτοκινητο με κρυμμενες πισω χειρολαβες..........
Πιο ακυρες απαντησεις πανω στο θεμα δε μπορουσα να περιμενω...
Οσο για τα turbo και τη μαζικη τους παραγωγη ξεχνατε τις saab και renault..χρονια στο κουρμπετι..το τουρμπο για τη θειτσα που παει στο σουπερμαρκετ το καθιερωσε το vag και μη λεμε ο,τι θελουμε..
οι περισσοτεροι αλλοι το χρησιμοποιουσαν σε σπορ μοντελα και ειδικες/κορυφαιες εκδοσεις
Κοιτα τη γκαμα της renault πριν 20 χρονια...ολα τα μοντελα της προσφεροντουσαν με turbo..5,11,18,21,fuego..Τεχνολογια πρωτοεφαρμοσμενη στην F1 απο την ιδια με τον 1500αρη turbo.. .-
Αυτοκίνητο της δεκαετίας