Nov 24, 2009, 5:06 PM

Ο χρήστης dstou έγραψε:
Το πρώτο σενάριο πάσχει σοβαρά σε ένα μείζονος βαρύτητας ζήτημα, αυτό του φόρου των καυσίμων.
Αν επιτραπεί ευρέως η πετρελαιοκίνηση, τότε το δημόσιο θα απωλέσει μελλοντικά πολλά κέρδη εξαιτίας της μικρότερης κατανάλωσης αυτών των οχημάτων σε σχέση με τα βενζινοκίνητα που θα αντικαταστήσουν, αλλά και της μικρότερης φορολογίας του πετρελαίου κίνησης σε σχέση με το φόρο των βενζίνων. Στη εξίσωση (ανίσωση δηλαδή) βάλτε και τη φοροδιαφυγή από τα πετρέλαια θέρμανσης που χρησιμοποιούνται σε μεγάλη κλίμακα για νοθείες με το πετρέλαιο κίνησης και τις παρεπόμενες απώλειες σε όλο το κύκλωμα διακίνησης και εμπορίας εξαιτίας της κατά 25% περίπου μικρότερης κατανάλωσης άρα και τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν και από άλλους, και θα καταλάβετε ότι είναι πολλά τα λεφτά Άρη για να κλείσουμε έτσι απλά τα μάτια.
Και ας μην ξεχνιόμαστε, όλα γίνονται υπό το πρίσμα του 'τι βγάζουμε'.

Άρα πιο πιθανό το δεύτερο σενάριο.

Βραχυπρόθεσμα όμως (που είναι και το παλούκι) θα κερδίσουν πολλά μα πάρα πολλά από την ακριβότερη τιμολόγηση (άρα και ΕΤΤ) που έχουν τα πετρελαιοκίνητα, από τα τέλη κυκλοφορίας μιας και τα περισσότερα είναι μεγαλύτερου κυβισμού αναλογικά με τις βενζίνες, και όταν και άμα υπάρχει κράτος και έχει κυβέρνηση τότε, αλλάζουν και τη φορολόγηση άμα λάχει και του πετρελαίου κίνησης να έρθουμε στα ίσα μας. Επίσης αν δεν κάνω λάθος από το 2012 το πετρέλαιο κίνησης στην Ελλάδα πρέπει να εναρμινιστεί με κάποιες νόρμες που ήδη ισχύουν έξω, όσον αφορά την περιεκτικότητα σε θείο. Αυτό διευκολύνει αρκετά τους ελεγκτικούς μηχανισμούς μιας και διαχωρίζει ακόμα περισσότερο το κίνησης από το θέρμανσης και το θαλάσσης.