-
Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
το τιμόνι του κλείδωσε! **Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml -
Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
το τιμόνι του κλείδωσε! **Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml -
Αφορμή για το ποστ ένα δυστύχημα που συνέβη σε στρατόπεδο στα Ιωάννινα.
'Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις, το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη του οχήματος που είχε ως αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας και να αχρηστευθεί το σύστημα πέδησης.'
Γιατί παύουν να λειτουργούν τα φρένα;Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας,που να επιτρέπει μια στοιχειώδη ικανότητα πέδησης σε τέτοιες περιπτώσεις;Σημείωση: **Κάποια άτομα σβήνουν σε κατηφόρες τον κινητήρα,για 'οικονομία βενζίνης'! Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
το τιμόνι του κλείδωσε! **Η αναφορά στο δυστύχημα από τον ελληνικό τομέα του BBC:
http://www.bbc.co.uk/greek/domesticnews ... dent.shtml -
τα φρενα λειτουργουν παντοτε ακομα και με σβηστο τον κινητηρα τουλαχιστον στα επιβατικα αυτοκινητα με υδραυλικο κυκλωμα ενω αλλου ειδους οχηματα οπως φορτηγα κλπ εχουν διαφορετικα κυκλωματα φρενων .
η διαφορα ειναι στην δυναμη που βαζουμε με το ποδι μας οπου οταν ο κινητηρας λειτουργει η υποβοηθηση του σεβρο με την υποπιεση απο την εισαγωγη του κινητηρα μας επιτρεπει να φρεναρουμε με απλο πατημα του πενταλ.
εαν σβησουμε τον κινητηρα τοτε εχουμε φρενα οπως τα εχουμε συνηθισει μονο για μια -δυο φορες αν πατησουμε το πενταλ και μετα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη για να μπορεσουν να λειτουργησουν εστω και λιγο το ιδιο συμβαινει και με το υδραυλικο τιμονι το οποιο γυρναει με σβυστο τον κινητηρα ομως πρεπει προηγουμενα να βαλεις πολυ περισσοτερη δυναμη απο αυτην που εχεις συνηθισει να χρησιμοποιεις.
το να σβυνει κανεις τον κινητηρα σε κατηφορα για οικονομια οταν εχει σεβροφρενα ειναι ηλιθιο και μπορει να γινει και εγκληματικο.
παντως το χειροφρενο λειτουργει σε καθε περιπτωση ομως δεν επαρκει για να ακινητοποιησει ενα αυτοκινητο τουλαχιστον σε μικρη αποσταση ενω εαν ακομα και αν ο κινητηρας λειτουργει αλλα ''χασουμε''τα φρενα τοτε ο μονος τροπος για να μειωσουμε ταχυτητα ειναι κατεβασματα των σχεσεων ταχυτητων ακομα και στην πρωτη και βεβαια ελευθερο δρομο μπροστα μας.
-
Νομίζω ότι αναφέρθηκε και πιο πριν αλλά ίσως όχι αρκετά σαφώς.
Το σερβόφρενο λειτουργεί και με σβηστό κινητήρα αν ο κινητήρας γυρίζει και δημιουργεί υποπίεση!
Δηλαδή αν σβήσει ο κινητήρας αλλά αφήσουμε γκάζι, άφήσουμε να υπάρχει ταχύτητα και δεν πατήσουμε συμπλέκτη το φρένο θα έχει υποβοήθηση οπότε δεν θα απαιτεί την παραπάνω δύναμη που αναφέρθηκε πιο πριν και θα έχουμε και το επιπλέον φρενάρισμα του κινητήρα όπως επίσης είπαν και πιο πριν....
Η υποπίεση δημιουργείται από το ρούφηγμα του κινητήρα στην εισαγωγή και αυτό ισχύει εφόσον τα πιστόνια ανεβοκατεβαίνουν και η πεταλούδα είναι κλειστή είτε διατίθεται καύσιμο και σπινθήρας είτε όχι.
Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται.... -
Τα ΤΟΜΠ είναι αρκετά βαριά. Μάλλον αερόφρενα έχουν
-
Ο χρήστης eizo έγραψε:
Ένας-μάλιστα-τράκαρε,επειδή
το τιμόνι του κλείδωσε!Για να κλειδώσει το τιμόνι πρέπει να αφαιρέσεις εντελώς το κλειδί από τη μίζα, όχι απλά να σβύσεις τον κινητήρα.
Απ'όσα ξέρω (τουλάχιστον σε όλα τα αυτοκίνητα που το έχω δοκιμάσει έτσι συμβαίνει) η πίεση στο κύκλωμα είναι αρκετή για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ακόμη κι όταν σβύσει ο κινητήρας. Απλά δεν μπορείς να φρενάρεις αλλεπάλληλα, αλλά να εκμεταλλευτείς την υπάρχουσα πίεση του κυκλώματος σε μία προσπάθεια. Μετά, χειρόφρενο (υπάρχει και στις οδηγίες χρήσεως του αυτοκινήτου).
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται....Καθώς και στον καταλύτη, γιατί δεν μπορεί, σίγουρα θα περάσει άκαυστο υλικό προς τα κείθε...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Βέβαια παρατεταμένη κάθοδος βουνού με αυτόν τον τρόπο μπορεί θεωρητικά να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα που γυρίζει αλλά δεν λιπαίνεται....Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.Ακόμα κι αν αρχίσει να κρυώνει το λάδι? Πόση ώρα θέλουν τα λάδια να κρυώσουν αν κατεβαίνεις με πχ 70χλμ και 4η? Πρέπει να κατεβαίνω από Όλυμπο και πάνω για να έχω φόβο?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Η λίπανση γίνεται όσο γυρνάει η μηχανή.Η αντλία λαδιού είναι μηχανική και ποτέ ηλεκτρική. Λιπαίνεται κανονικότατα η μηχανή.
Ακόμα κι αν αρχίσει να κρυώνει το λάδι? Πόση ώρα θέλουν τα λάδια να κρυώσουν αν κατεβαίνεις με πχ 70χλμ και 4η? Πρέπει να κατεβαίνω από Όλυμπο και πάνω για να έχω φόβο?
Η θερμοκρασία δεν έχει σχέση με την λίπανση. Όταν είναι κρύα η μηχανή δεν λιπαίνεται; Το λάδι κυκλοφορεί κανονικότατα όπως όταν λειτουργεί η μηχανή. Μάλιστα είναι πολύ πρακτικό όταν πηγαίνεις πολύ αργά σε κανα κατσικόδρομο και είναι κατηφόρα. Και φρένα έχεις και τον κινητήρα γλυτώνεις από υπερθέρμανση και βενζίνη γλυτώνεις. Το κακό είναι ότι δεν γίνεται το ίδιο στην ανηφόρα!
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Καθώς και στον καταλύτη, γιατί δεν μπορεί, σίγουρα θα περάσει άκαυστο υλικό προς τα κείθε...
Μόνο αν έχεις καταλυτικό με καρμπυρατέρ και αν καθώς γυρνάει η μηχανή πατήσεις γκάζι θα πετάξει βενζίνη στο καταλύτη και (θεωρητικά) θα τον χαλάσει. (Θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν συμβαίνει ή τουλάχιστον όχι αμέσως)
Στα μοντέρνα συστήματα δεν βγαίνει σταγόνα καυσίμου χωρίς ανοικτό διακόπτη. -
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Μόνο αν έχεις καταλυτικό με καρμπυρατέρ και αν καθώς γυρνάει η μηχανή πατήσεις γκάζι θα πετάξει βενζίνη στο καταλύτη και (θεωρητικά) θα τον χαλάσει. (Θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν συμβαίνει ή τουλάχιστον όχι αμέσως)Το σκέφτηκα αυτό αλλά θεώρησα ότι πια είναι σχετικά λίγα τα αυτοκίνητα που είναι καταλυτικά με καρμπυρατέρ και δεν έχει ήδη χαλάσει ο καταλύτης τους! Η υποπίεση όμως δεν μπορεί να ρουφήξει τυχόν βενζίνη που είναι μέσα στη δεξαμενή στο καρμπυρατέρ ακόμα κι αν δεν πάει άλλη?
Αν το λάδι λιπαίνει επαρκώς ακόμα και κρύο (δηλαδή είναι αρκετά λεπτόρρευστο για να πάει παντού) για το οποίο έχω κάποιες αμφιβολίες (οι οποίες όμως ψιλοκαλύπτονται μια και δεν υπάρχει έκρηξη) τότε λοιπόν κανένα πρόβλημα, δώστε μου κατηφόρες....και κινητήρα με καλή συμπίεση!
Μήπως υπάρχει περίπτωση με την υποπίεση μέσα στον κύλινδρο αλλά χωρίς έκρηξη και θερμοκρασίες και διαστολές να περάσει λάδι προς το θάλαμο καύσης και να παρατηρηθεί αύξηση της κατανάλωσης του λαδιού? ...θα σε τρελλάνω! -
Μπορεί να ρουφήξει βενζίνη αν πατήσεις το γκάζι ή αν έχουν καταργήσει το ηλεκτρικό το ζιγκλέρ του ρελαντί. (Είναι αυτό που όταν κλείνεις το διακόπτη κλείνει την ελάχιστη παροχή βενζίνης για το ρελαντί).
Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.
Τα μηχανικά υποσυστήματα όπως η αντλία λαδιού,νερού, ο θερμοστάτης ακόμα και το υδραυλικό τιμόνι στηρίζουν τη λειτουργία τους στην περιστροφή της μηχανής και μόνο. Στο κάτω κάτω ποια η διαφορά όταν κατηφορίζεις με αναμένη ή σβηστή μηχανή εφόσον έχεις ταχύτητα και η μηχανή γυρνάει; Αν έχεις πάνω από 2000 στροφές/λεπτό μόνο η σπίθα που δίνεται στα μπουζί η οποία δεν κάνει και τίποτα αφού δίδεται σε κενό. Σου λέω είναι ένας τέλειος τρόπος να διαννύεις δρόμους κατηφορικούς(συνήθως χωματόδρομους που αναγκαστικά πας κάπως αργά) χωρίς να ζεσταίνεις τον κινητήρα.
Τώρα για να κρυώσει το λάδι πρέπει να κατηφορίζεις για κανα 4ωρο μιας και η μηχανή δεν κρυώνει έτσι εύκολα αλλά και να κρυώσει δεν υπάρχει πρόβλημα -
Σε αυτοκίνητο με ανοικτό διακόπτη θα πάρει μπροστά ο κινητήρας, αν το όχημα κινείται και μπει ταχύτητα στο κιβώτιο. Πράγμα που απαγορεύεται στα καταλυτικά για πολλούς λόγους.
-
Κατηφόρες κατεβαίνουμε πάντα με ταχύτητα μέσα για πολλούς λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι η υποπίεση για το σερβό.
Αν κατάλαβα καλά, λέτε ότι μπορούμε να σβήσουμε τον κινητήρα και, με ταχύτητα μέσα, να κατεβούμε κατηφόρα. Δεν θα πάρει πάλι μπροστά πάλι;;;;
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.Είσαι σίγουρος ότι ο καταλύτης του είναι τριοδικός;Από ότι θυμάμαι τά Σάνυ είχαν οξειδωτικούς καταλύτες,καί καίγανε τόσο αμόλυβδη όσο καί μολυβδούχα βενζίνη.
-
Η υποπίεση στο σεβρό δεν έχει σχέση με το αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο. Αρκεί να λειτουργεί ο κινητήρας.
-
Το ξεσκίσατε το θέμα.....
Πάνω στο αρχικό θέμα τώρα: Όλα τα βαριά μηχανήματα όπως μεγάλα τρακτέρ, μπουλντόζες, φορτωτές, οδοστρωτήρες κτλ. (υποθέτω tanks και ΤΟΜΠ επίσης) φαίνεται οτι φρενάρουν με ένα σύστημα που λέγεται HYDROSTATIC BRAKE και για χειρόφρενο έχουν WET DISK BRAKE.
Καμιά ιδέα τί είναι αυτά τα συστήματα, και άν χρειάζεται να δουλεύει η μηχανή για να λειτουργήσουν?
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Όχι δεν έχει χαλάσει ο καταλύτης τους, βλέπε Nissan Sunny δουλεύει κανονικότατα.
Είσαι σίγουρος ότι ο καταλύτης του είναι τριοδικός;Από ότι θυμάμαι τά Σάνυ είχαν οξειδωτικούς καταλύτες,καί καίγανε τόσο αμόλυβδη όσο καί μολυβδούχα βενζίνη.
Υπάρχουν δύο ειδών καταλυτικά. Αυτά με αισθητήρα Λ και αυτά που δεν είχαν Λ αλλά είχαν οξειδωτικό. Το sunny έβγαινε και με τα δύο συστήματα. Η διαφορά είναι στο Λ και σε ένα ηλεκτρικό ζιγκλέρ στο καρμπυρατερ που το έλεγχε κάποιο είδος ηλ.μονάδας και έκανε διορθώσεις με βάση το σήμα του Λ.
Το καταλυτικό έκαιγε ΜΟΝΟ αμόλυβδη. Το συμβατικό μπορούσε να κάψει και αμόλυβδη(όπως άλλωστε και κάθε συμβατικό).
Γιατί δεν αποδίδουν τα φρένα με σβηστό κινητήρα;