-
http://www.anasta.de/TOPOS/images/stori ... akidis.pdf
'Πριν λίγες μέρες μια είδηση βόμβα έκανε τον γύρο της Γερμανίας και έσκασε στα χέρια του
Υπουργού Μεταφορών Wolfgang Tiefensee: Πιλοτικά έργα αυτοκινητοδρόμων
απειλούνται με χρεοκοπία!''Το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο (Bundesrechnungshof), η μεγαλύτερη ελεγκτική
υπηρεσία στη Γερμανία, είναι άκρως αποκαλυπτική: Οι συμπράξεις δημοσίου και
ιδιωτικού τομέα δεν αποτελούν συμφέρουσα οικονομική λύση και σχεδόν πάντα
είναι εις βάρος των κρατιδίων που τις εφαρμόζουν ως χρηματοοικονομικά
εργαλεία. 'Τι θα συμβεί αν η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ πτωχεύσει;
Σε κάθε περίπτωση, το ερώτημα που θέτουμε δεν είναι ρητορικό αλλά πραγματικό. Πηγάζει
από την καθημερινή μας αγωνία για το μέλλον αυτού του τόπου και ενισχύεται από τις
επίσημες εκτιμήσεις υπηρεσιών του γερμανικού κράτους. Αφού κοινοπραξίες αυτού του
μεγέθους βρίσκονται στα πρόθυρα πτώχευσης στη Γερμανία γιατί να μην ανησυχούμε για το
μέλλον των θυγατρικών τους που δρουν στην Ελλάδα; Ειδικά δε όταν αυτές δεν είναι σε θέση
επι σειρά μηνών να επιδιορθώσουν το κατεστραμμένο οδόστρωμα. Μήπως ήδη
αντιμετωπίζουν «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες»; Θέτουμε λοιπόν ευθέως το ερώτημα και
αναμένουμε άμεσα από τα επίσημα χείλη της πολιτείας και των κοινοβουλευτικών μας
εκπροσώπων μια συγκεκριμένη απάντηση: Τι θα συμβεί αν η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος
Αιγαίου ΑΕ πτωχεύσει;' -
Κλασσικό προβοκατόρικο άρθρο κομματικού λαικιστή , που θέλει να χρησιμοποιεί ενα δημόσιο αγαθό δωρεάν και να το πληρώνουν οι άλλοι φορολογούμενοι . Είναι συνέχεια της λογικής που δεν θέλουν φορολογικούς ελέγχους σε τουριστικές περιοχές , γιατί 1 μήνα δουλεύουνε . Οσο γιά την ουσία , αν πτωχεύσει η εταιρεία , οι πιστώτριες τράπεζες , θα διαχειριστούν και θα πωλήσουν την επιχείρηση σε άλλους . Γεμίσαμε Τζάμπα μάγκες .
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
....................................................................... Οσο γιά την ουσία , αν πτωχεύσει η εταιρεία , οι πιστώτριες τράπεζες , θα διαχειριστούν και θα πωλήσουν την επιχείρηση σε άλλους . Γεμίσαμε Τζάμπα μάγκες .Μα αγαπητε, οι τραπεζες εχουν φροντισει και θα παρουν πισω τα λεφτα τους ,ο κοσμακης που εχει πληρωσει και περιμενει τον καλυτερο δρομο τι θα κανει;
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Μα αγαπητε, οι τραπεζες εχουν φροντισει και θα παρουν πισω τα λεφτα τους ,ο κοσμακης που εχει πληρωσει και περιμενει τον καλυτερο δρομο τι θα κανει;Ότι έκανε τόσα χρόνια, πριν αναλάβει το γωνιακό μαγαζί η κοινοπραξία ...
-
Ο χρήστης Pitt έγραψε:
Μα αγαπητε, οι τραπεζες εχουν φροντισει και θα παρουν πισω τα λεφτα τους ,ο κοσμακης που εχει πληρωσει και περιμενει τον καλυτερο δρομο τι θα κανει;
Ότι έκανε τόσα χρόνια, πριν αναλάβει το γωνιακό μαγαζί η κοινοπραξία ...
Ακόμα και αν χρεοκοπήσει η οποιαδήποτε εταιρεία υπάρχει πιθανότητα να κλείσει ο δρόμος? Τώρα για αυτά που γράφουν το κύριο πρόβλημα είναι ότι η συγκεκριμένη σύμβαση έχει υπογραφεί από τους μπλε και όχι από τους πράσινους ή απλά έχει υπογραφεί η συνεργασία με ιδιώτη (κακό παιδί ο ιδιώτης).
-
Τι θα γίνει εάν 'χρεοκοπήσει' πριν τελειώσει την κατασκευή του δρόμου έχοντας μαζέψει επί χρόνια ΤΟ χρήμα ;
-
Θα ανοίξουμε την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων της σύμβασης στο αντίστοιχο κεφάλαιο και θα εφαρμόσουμε το άρθρο. Το πιο πιθανό να περιλαμβάνει τα κάτωθι:
Έκπτωση εργολάβου
Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών
Εφαρμογή ρητρών σύμβασης
Δικαστική προσφυγή και πιθανόν
Επαναπροκήρυξη υπολοιπόμενου έργου -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Τι θα γίνει εάν 'χρεοκοπήσει' πριν τελειώσει την κατασκευή του δρόμου έχοντας μαζέψει επί χρόνια ΤΟ χρήμα ;Μα τι λες τώρα! Εδώ υπάρχουν θεσμοί που παρακολουθούν και ελέγχουν για να προστατέψουν το κοινό συμφέρον! Δεν γίνονται τέτοια πράγματα στην Ελλάδα...
-
Π.Δ. 609/85
Αρθρο 51. Υποκατάσταση, πτώχευση, θάνατος
...
5. Αν ο ανάδοχος πτωχεύσει η σύμβαση διαλύεται αυτοδίκαια.
...Ο δρόμος κοινώς επιστρέφει στο Δημόσιο.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Π.Δ. 609/85
Αρθρο 51. Υποκατάσταση, πτώχευση, θάνατος
...
5. Αν ο ανάδοχος πτωχεύσει η σύμβαση διαλύεται αυτοδίκαια.
...Ο δρόμος κοινώς επιστρέφει στο Δημόσιο.
Τα προκαταβληθεντα λεφτα του κοσμακη ( αν ο δρομος δεν εχει γινει ) θα επιστραφουν ;
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Π.Δ. 609/85
Αρθρο 51. Υποκατάσταση, πτώχευση, θάνατος
...
5. Αν ο ανάδοχος πτωχεύσει η σύμβαση διαλύεται αυτοδίκαια.
...Ο δρόμος κοινώς επιστρέφει στο Δημόσιο.
Τα προκαταβληθεντα λεφτα του κοσμακη ( αν ο δρομος δεν εχει γινει ) θα επιστραφουν ;
Φυσικά. Απλά θα έχουν τη μορφή χωνεμένης τροφής.
-
Μάλλον αγνοείτε βασικά περί Δημοσίων Έργων. Το Δημόσιο πληρώνει μία εργασία μόνον εφόσον η εργασία θεωρείται περαιωμένη. Στο προκείμενο η μεταβολή του τρόπου χρέωσης των διοδίων επέρχεται μόνον εφόσον η Κ/Ξία προβεί στην εκτέλεση των σχετικών εργασιών.
Το ίδιο συμβαίνει στα Δημόσια Έργα ή πρέπει να συμβαίνει. Δεν πληρώνεις δεκάρα αν ο άλλος δεν ολοκληρώσει τη σχετική εργασία. Μάλιστα υπάρχουν σειρές ασφαλιστικών δικλίδων (εγγυητικές επιστολές κ.α.) που πρακτικά κάνουν ασύμφορο σε κάποιον να κηρύξει πτώχευση.
Η πτώχευση βέβαια δεν συνεπάγεται και εγκατάλειψη πληρωμών. Πρώτος στις αποζημιώσεις το Ελληνικό Δημόσιο και στη συνέχεια τα Ασφαλιστικά ταμεία. Εν συνεχεία οι Τράπεζες και λοιποί πιστωτικοί Οργανισμοί, στη συνέχεια οι υπόλοιποι πιστωτές και στο τέλος εργαζόμενοι και άλλοι.
Για το συγκεκριμένο έργο. Η κλασσική τακτική του Γκέμπελς που ακολουθεί ο συγκεκριμένος αρθρογράφος έχει αποτελέσματα. Αποκρύπτει ή απλά αγνοεί ότι το σύνολο το μεγάλων έργων χρηματοδοτείται από Τραπεζικούς Οργανισμούς. Δεν υπάρχει μεγάλη τεχνική εταιρεία η οποία να κινείται με τα δικά της χρήματα. Αυτό σημαίνει έλεγχος σε πάρα πολλά επίπεδα από ανθρώπους που επουδενί δεν θα χρηματοδοτούσαν κάτι από το οποίο θα έχαναν χρήματα.
Φυσικά υπάρχουν και αστοχίες του συστήματος. Κλασσικό παράδειγμα η ΑΕΓΕΚ που απλά τέθηκε σε αναγκαστική διαχείριση από τους πιστωτές της. Φυσικά και η εταιρεία συνεχίζει να υπάρχει και με βεβαιότητα θα συνεχίζει να υπάρχει ως και την οριστική παραλαβή και του τελευταίου έργου που έχει καθώς η πτώχευση (με αποτέλεσμα την κατάπτωση των εγγυήσεων) θα σήμαινε πολύ μεγαλύτερες απώλειες για τους πιστωτές της.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Το Δημόσιο πληρώνει μία εργασία μόνον εφόσον η εργασία θεωρείται περαιωμένη. Στο προκείμενο η μεταβολή του τρόπου χρέωσης των διοδίων επέρχεται μόνον εφόσον η Κ/Ξία προβεί στην εκτέλεση των σχετικών εργασιών.Το ίδιο συμβαίνει στα Δημόσια Έργα ή πρέπει να συμβαίνει. Δεν πληρώνεις δεκάρα αν ο άλλος δεν ολοκληρώσει τη σχετική εργασία.
Οπότε να υποθέσω ότι το βρίσκεις τελείως παράλογο να πληρώνεις διόδια σε ένα δρόμο για να χρηματοδοτήσεις έναν άλλο (άσχετο) δρόμο που ΘΑ φτιαχτεί κάπου αλλού?
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το Δημόσιο πληρώνει μία εργασία μόνον εφόσον η εργασία θεωρείται περαιωμένη. Στο προκείμενο η μεταβολή του τρόπου χρέωσης των διοδίων επέρχεται μόνον εφόσον η Κ/Ξία προβεί στην εκτέλεση των σχετικών εργασιών.
Το ίδιο συμβαίνει στα Δημόσια Έργα ή πρέπει να συμβαίνει. Δεν πληρώνεις δεκάρα αν ο άλλος δεν ολοκληρώσει τη σχετική εργασία.
Οπότε να υποθέσω ότι το βρίσκεις τελείως παράλογο να πληρώνεις διόδια σε ένα δρόμο για να χρηματοδοτήσεις έναν άλλο (άσχετο) δρόμο που ΘΑ φτιαχτεί κάπου αλλού?
Σίγουρα είναι παράξενο. Το θέμα όμως ήταν με τι τρόπο θα μπορούσαν να γίνουν το έργο της Ιόνιας Οδού. Να θυμίσω ότι το Ελληνικό Δημόσιο επί ΠΑΣΟΚ είχε αποφασίσει την ένταξη του έργου στο Γ ΚΠΣ (και στη συνέχεια στο Α ΕΣΠΑ ως έργο γέφυρα). Ο φάκελος ήταν πράγματι για κλάματα και η απάντηση από την ΕΕ ήταν αρνητική. Οπότε δρόμος με Ευρωπαϊκά λεφτά δεν υπήρχε πιθανότητα να γίνει. Η επένδυση από Ιδιώτες για το τμήμα που μας ενδιέφερε, με την Εγνατία ως έργο που θα απορροφούσε το σύνολο σχεδόν των μεταφορών αγαθών και άλλων προϊόντων, ήταν οικονομικά ασύμφορη. Η λύση που βρέθηκε ήταν η απόδοση της εκμετάλλευσης του τμήματος από Αθήνα ως Λαμία στον Ανάδοχο της Ιόνιας. Σε αντιστάθμισμα ο Ανάδοχος ήταν υποχρεωμένος να προβεί σε αποκατάσταση των υποδομών του υπάρχοντος δρόμου και πρακτικά στην αλλαγή όπως τελικά έγινε της χάραξης στο ύψος της Υλίκης.
Ο Ανάδοχος βέβαια, είχε και κάποιες υποχρεώσεις όσον αφορά την Ιόνια Οδό. Εδώ όμως το πρόβλημα είναι λίγο πιο πολύπλοκο και ο τελευταίος που θα πρέπει να καταδικαστεί είναι ο Ιδιώτης και εξηγούμε. Ενώ οι εργασίες στο κομμάτι Αθήνα - Λαμία συνεχίζονται κανονικά, στο τμήμα της Ιόνιας και σε ορισμένα τμήματα παρουσιάζονται καθυστερήσεις. Το σύνολο σχεδόν των καθυστερήσεων σχετίζεται με απαλλοτριώσεις γης ή με απαιτήσεις των τοπικών αρχόντων που ζητούν αλλαγές της χάραξης για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους τοπικά συμφέροντα. Οι υποθέσεις έχουν πάει στα Ελληνικά Δικαστήρια οπότε το θέμα πάει για την ώρα στις Ελληνικές Καλένδες. Ο Ανάδοχος βέβαια καθώς έχει κάθε συμφέρον να τελειώσει το δρόμο (έχοντας ήδη παραδώσει τμήματα στην κυκλοφορία για τα οποία δεν λαμβάνει κανένα τίμημα αν και πρέπει να καταβάλει χρήματα για τη συντήρηση και λειτουργία τους) και πιεζόμενος από την Ελληνική Κυβέρνηση, προχωρά στην εκτέλεση εργασιών σε τμήματα που θα έπρεπε κανονικά να γίνουν το 2011 και 2012 ώστε το έργο να τελειώσει εμπρόθεσμα (μέσω της μεταβολής της σειράς εκτέλεσης των εργασιών στο χρονοδιάγραμμα αν και με κόστος όσον αφορά το επίπεδο ασφάλειας που απολαμβάνουν οι χρήστες καθώς κάποια επικίνδυνα σημεία θα παραμείνουν ως έχουν μέχρι που να κλείσουν οριστικά οι απαλλοτριώσεις). Τυχόν αλλαγές στη χάραξη, αν οι αποφάσεις των Δικαστηρίων δικαιώσουν τους κατοίκους των περιοχών που διαμαρτύρονται είτε μερικά είτε ολοκληρωτικά, θα σημάνουν αυτόματα καθυστερήσεις από 1 ως 2 χρόνια κατ' ελάχιστον καθώς θα απαιτηθούν για τα νέα τμήματα μελέτες (που απαιτούν και γεωτεχνικές έρευνες) που αναλώνουν χρόνο και έχουν επιπλέον κόστος καθώς κανένας δεν δουλεύει για τη ψυχή της μάνας του.
Το σχέδιο αυτό φαίνεται λίγο παράξενο αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει το παράλογο που λες. Ο Ανάδοχος εκτελεί το κομμάτι των εργασιών που του αναλογούν από τη σύμβαση. Η σύμβαση είναι αυτή που είναι και το ζήτημα είναι αν τηρούνται οι όροι της. Αν αυτό συμβαίνει ο Ανάδοχος ανταμοίβεται όπως πρέπει. Αν όχι περιμένει (όπως και συνέβει καθώς κανονικά αυτά που πληρώνουμε από το Σεπτέμβριο έπρεπε να είχαν επιβληθεί ένα περίπου έτος πριν). Τώρα όσον αφορά το δικό σου κόστος αυτό δεν είναι μεγαλύτερο του κόστους που θα έχεις πχ. στο τμήμα Κόρινθος Αθήνα οπότε για το χρήστη του συγκεκριμένου δρόμου η κατάσταση είναι ουδέτερη. Αυτός που χάνει λεφτά από τη μία αλλά τα μετατρέπει σε υποδομή σε μία άλλη περιοχή είναι το Δημόσιο καθώς δεν εισπράττει κάποιο ιδιαίτερο ενοίκιο από τον Αθήνα - Λαμία (το οποίο παρέδωσε ως ένα ημιτελές έργο) αλλά το αντίτιμο αυτό το λαμβάνει σε είδος σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας (εν προκειμένου στη Δυτική Ελλάδα).
Το σχέδιο αυτό δεν διαφέρει σε τίποτα από τη διπλή ανάπλαση, που πρακτικά πέθανε για άλλους λόγους (μεταφορά συντελεστή δόμησης κάτι που έχει κριθεί αντισυνταγματικό), του Βοτανικού. Ο Βωβός για το Mall θα πλήρωνε τα έξοδα της ανάπλασης του χώρου στην Αλεξάνδρας.
Επιπλέον για να μαθαίνουν και οι νέοι, την εποχή των κρατικών Ε.Ο., σύμφωνα με το αποδεικτικό είσπραξης των τελών διέλευσης (sic), μέρος των χρημάτων που πλήρωνε ο χρήστης πήγαινε στη δημιουργία νέων δρόμων. Κάτι που δεν βλέπω να γίνεται κατά διαφορετικό τρόπο σήμερα. Απλά το Δημόσιο δεν εμπλέκεται με τους ανεπαρκείς μηχανισμούς του στο θέμα της υλοποίησης του νέου έργου.
Τώρα αν για λόγους πολιτικής καθαρά υπάρχουν φορείς που αντιδρούν αυτό είναι θεμιτό μεν, αρκεί όμως να μην διαστρεβλώνεται η αλήθεια. Και από κάποια δημοσιεύματα που βλέπω στο forum αλλά και αλλού η αλήθεια βιάζεται πολλές φορές. Τι έχω διαβάσει εδώ ειδικά δεν λέγεται. Δρόμοι που είχαν την προσωρινή στρώση και κάποιοι να σχίζουν τα ιμάτια τους ότι ήταν η τελική και ότι η κίτρινη διαγράμμιση υπήρχε για λόγους ομίχλης (εδώ δεν έχουν κίτρινη διαγράμμιση έξω από τη Pavia που υπάρχει ομίχλη 150+ ημέρες το έτος θα έχουμε σε τμήματα με ομίχλη για 20 ημέρες ). Αποκορύφωμα το σχετικό δημοσίευμα για το πως κινδυνεύουμε να χάσουμε τα λεφτά μας αν χρεοκοπήσει ο Εργολάβος (λες και οι Ισπανοί άλλο που δεν ήθελαν να κάνουν μία αρπαχτή στην Ελλάδα και να αποκλειστούν δια παντώς από κάθε έργο στην ΕΕ και στη χώρα τους.... ).
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
και πρακτικά στην αλλαγή όπως τελικά έγινε της χάραξης στο ύψος της Υλίκης.
Τι ακριβώς έκαναν εκεί; Είχα περάσει τον Ιούλιο, οπότε και υπήρχε μία παράκαμψη λόγω έργων. Απ' όσο θυμάμαι όμως, ο δρόμος σε εκείνο το σημείο ήταν μια χαρά.....γιατί έκαναν έργα και άλλαξαν τη χάραξη λοιπόν;
Συγγνώμη για το αλλά με τρώει η περιέργεια
-
Πολύ καλή η ανάλυση από τον Χ.Δ.
Ως συνήθως.
-
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
και πρακτικά στην αλλαγή όπως τελικά έγινε της χάραξης στο ύψος της Υλίκης.
Τι ακριβώς έκαναν εκεί; Είχα περάσει τον Ιούλιο, οπότε και υπήρχε μία παράκαμψη λόγω έργων. Απ' όσο θυμάμαι όμως, ο δρόμος σε εκείνο το σημείο ήταν μια χαρά.....γιατί έκαναν έργα και άλλαξαν τη χάραξη λοιπόν;
Συγγνώμη για το αλλά με τρώει η περιέργεια
Μιλάμε για χάραξη που θα παρακάμψει μέρος από τον ανήφορο-κατήφορο της Υλίκης (που το χειμώνα ειδικά παρουσιάζει προβλήματα) και θα μειώσει τη διαδρομή κατά 1 με 2 χιλιόμετρα. Είχε κριθεί απαραίτητη από το 2000 απλά δεν είχε γίνει από την ΕΥΔΕ - ΠΑΘΕ. Βρήκα κάτι εδώ για το σύνολο των έργων...
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46 ... 16/08/2009
-
Κριμά, η στροφοδιαδρομή της Υλίκης ήταν εκπληκτική...
Το χειμώνα ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα που κατέστησε αυτές τις αλλαγές επιβεβλημένες; Ανάγεται στις καιρικές συνθήκες (παγετός-ομίχλη-πολλή βροχή--->ολισθηρό οδόστρωμα);
-
Κρίμα εμένα πολύ μου άρεσε η υπάρχουσα χάραξη της Υλίκης.... από τις αγαπημένες μου!
Προφανώς οι στροφές και οι κλίσεις είναι κακό πράμα για τα βαριά οχήματα οπότε λογικό να γίνεται προσπάθεια να μειωθούν... Αν όμως τα ίδια λεφτά μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε κάποιο άλλο σημείο που έχει ανάγκες ίσως να το προτιμούσα!Για να δούμε τί δρόμο θα συναντήσω και τι διόδια θα πληρώσω τη Δευτέρα που θα περάσω...
-
Σε μιά χώρα που έχει 2-3000 νεκρούς κάθε χρόνο από τροχαία , χώρια οι τραυματίες και οι ανάπηροι , σε μιά χώρα που δίνεις μίζα γιά να πάρεις άδεια οδήγησης , σε μιά χώρα που δεν υπάρχει οδηγική παιδεία και παιδεία γενικά , σε μιά χώρα που μετά τις πρώτες Εθνικές Οδούς που κατασκεύασε ο παππούς Κωστάκης το 1955-1959 και σε μιά χώρα που τα τρένα της τα έφτιαξε ο προ-προ-προπάππους Χαρίλαος το 1860 και που 30 χρόνια τώρα δεν μπορεί να τελειώσει των ΠΑΘΕ οδικό και σιδηροδρομικό , σε μιά χώρα που με την λογική του δημόσιου έργου , ο Σημίτης megaλωσε τον εθνικό εργολάβο , και τους άλλους της παρέας κάνοντας με τριπλάσιο κόστος τα έργα , ενώ ταυτόχρονα έτρωγαν τα λεφτά του κόσμου στο Χρηματιστήριο , διάφορες ανύπαρκτες κατασκευαστικές που είχανε ΕΝΑ μόνο πελάτη την μίζα του ελληνικού κράτους , έρχονται σήμερα διάφορα κομματόσκυλα και αρθρογραφούν εναντίον της λογικής του ιδιώτη κατασκυαστή , μόνο και μόνο γιά να πουλήσουν 'προστασία' με τις ανάλογες μίζες . Δεν ξεχνάμε βέβαια ότι τα έργα που τελείωσαν στην ώρα τους και διατηρούνται σε άριστη κατάσταση είναι όσα έγιναν με ιδιωτικό τρόπο .
1 . Αττική οδός , η οποία θα αποπληρωθεί τελικά σε 12 χρόνια αντί γιά 25 και τα υπόλοιπα 13 χρόνια θα χρηματοδτήσουν την γραμμή 4 του μετρό .
2. Αττικό Μετρό , επεκτείνεται και παραμένει σε άψογη κατάσταση , από τα καλύτερα του κόσμου .
3. Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου , τεράστιο έργο , μεγάλης δυσκολίας .
και 4. Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος , άψογη κατάσταση , βραβεύτηκε με παγκόσμιο βραβείο από όλες τις αεροπορικές εταιρείες ,ως πρωταθλητής Ευρώπης , μόλις στις 12 Σεπτεμβρίου , ενώ είνα το μοναδικό μεγάλο ευρωπαικό αεροδρόμιο που το 2009 έχει αύξηση δρομολογίων και προορισμών .
Τέλος είναι θέμα αρχής ο χρήστης να πληρώνει , έτσι οι χρήστες των δρόμων πρέπει να πληρώνουν διόδια με το χιλιόμετρο . Κάθε άλλη λογική είναι απλά λαικίστικη και δεν επιτρέπεται όλοι οι φορολογούμενοι να επιδοτούν την κυκλοφορία ιδιωτών , φορτηγών που κερδίζουν από την χρήση των δρόμων .
Αυξηση διοδίων (ξανά!)