Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ?
    1. Home
    2. Αντίλογος
    3. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ?
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 3 / 7
    Αντίλογος
    34
    122
    578
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • F
      fog last edited by

      Ο χρήστης Adriver έγραψε:

      Ένα από τα χειρότερα χαρακτηριστικά μας σαν λαός, είναι να απαξιώνουμε τα πάντα. Μία χαρά είναι η πλειοψηφία των βιβλίων και όχι σαβούρες.

      Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω και για τα βιβλία και για το εκπαιδευτικό σύστημα που ισχύει. Αναδρομικά εκ του αποτελέσματος στα άτομα που σήμερα έχουν τελειώσει τη μέση εκπαίδευση και σπουδάζουν ή μόλις έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και από εμπειρία σα μάνα μαθητών του δημοτικού και του γυμνασίου.

      Θα συμφωνήσω μαζί σου, ότι είναι μια χαρά, αν ο στόχος είναι όχι η δημιουργία μιας γενιάς που ξέρει να σκέφτεται, αλλά ατόμων που η γνώση είναι σωστή μαντεψιά σε παιχνιδάκι multiple choice. Μιας γενιάς που δεν μπορεί να συνδιάσει 2 δεδομένα και να καταλήξει σε ένα λογικό συμπέρασμα χωρίς τη βοήθεια του ...κοινού, της τηλεόρασης, του image maker.

      Και ΟΧΙ δεν είναι όλοι έτσι αλλά οι εξαιρέσεις είναι προσωπικός άθλος και όχι αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε δασκάλους και μαθητές. Έδωσα link παραπάνω για δάσκαλο που όντως αποτελεί εξαίρεση (και δεν είναι ο μόνος αλλά είναι λίγοι).

      Συγνώμη για το

      Επί του θέματος, δεν περίμενα ούτε τους μιζαδόρους ή ψηφοθήρες των υπουργείων να 'φροντίσουν' να δουν τα παιδιά μου τι σημαίνει υπολογιστής, ούτε να τα βρουν οι olpcάδες με το Bill για να πάρουν το σωστό hardware που θα μπορεί να σηκώσει και ολίγη από windows, γιατί τα παιδιά μου θα είχαν πάψει από καιρό να είναι παιδιά.

      Δεν μπορεί αυτό όμως να το κάνει κάθε γονιός, αν δεν γίνει έστω και έτσι και είναι κρίμα. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί σκέψη του καθενός που καταστρώνει τα σχέδιά του ή κάνει την κριτική του και τις μελέτες του για κινήσεις που θα τις λουστούν τα παιδιά των άλλων. Είναι γεγονός πως το ξύλο στην πλάτη του γείτονα πονάει λιγότερο.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • F
        fog last edited by

        Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
        θα έπρεπε να πάμε ΕΔΩ http://laptop.org/en/ , ΄oxi γιατί έχει το καλύτερο HW, αλλά γιατί έχει σχεδιαστεί από την αρχή σαν εργαλείο εκπαιδευτικής διαδικασίας .....ΑΛΛΑ... εδώ είναι ελλάδα .... η χώρα της αρπαχτής, της μίζας και της ρεμούλας.

        Ήταν 2006 (δεν ξέραμε ακόμα τι είναι netbook ούτε τα πουλούσαν στα περίπτερα και η μόνη ελπίδα ήταν το olpc), που έκανα δοκιμή και παρουσίαση στο One Laptop Per Child ΧΟ. Πίστευα και ακόμα πιστεύω, ότι είναι η μόνη ελπίδα για ελεύθερη και ανοιχτή γνώση των φτωχών.

        Τα χρόνια όμως πέρασαν, πετάξαμε πολλές τάπες βαρελιών, τα ...ουίσκια ωρίμασαν, τα παιδιά μου μεγάλωσαν, βρώμισε ο τόπος από netbook και το olpc ακόμα ωριμάζει. Εύχομαι να υπάρχουν εξελίξεις γρήγορα και τα παιδιά σας να το χαρούν. Για κάποιους από μας ή θα γίνει κάτι χθες ή είναι πολύ αργά. Απλά θέμα χρόνου.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          adriver last edited by

          Ο χρήστης fog έγραψε:

          Θα συμφωνήσω μαζί σου, ότι είναι μια χαρά, αν ο στόχος είναι όχι η δημιουργία μιας γενιάς που ξέρει να σκέφτεται, αλλά ατόμων που η γνώση είναι σωστή μαντεψιά σε παιχνιδάκι multiple choice. Μιας γενιάς που δεν μπορεί να συνδιάσει 2 δεδομένα και να καταλήξει σε ένα λογικό συμπέρασμα χωρίς τη βοήθεια του ...κοινού, της τηλεόρασης, του image maker.

          Δεν έχω άποψη για όλες τις βαθμίδες, αλλά τα βιβλία και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δημοτικού μιά χαρά είναι, αν και ίσως ιδιαίτερα απαιτητικά για τα παιδιά. Οπωσδήποτε στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που αναφέρεις, σε σημείο να μην μαθαίνουν 'παπαγαλία' ούτε την προπαίδεια και να δυσκολεύονται στις πράξεις. Ας μην σκεφθώ τι γινόταν κάποιες δεκαετίες πριν.
          Προσωπική μου άποψη είναι ότι την διαφορά την κάνουν οι δάσκαλοι, όχι τα βιβλία!

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • A
            adriver last edited by

            Μετα το in.gr και το SPORT 24 πουλάει Μαθητικά Laptop :
            http://www.sport24.gr/laptop/

            Αν βρω και στο ψιλικατζίδικο το πρωί, θα αλλάξω χώρα!

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • J
              johnkyr last edited by

              Ο χρήστης fog έγραψε:

              θα έπρεπε να πάμε ΕΔΩ http://laptop.org/en/ , ΄oxi γιατί έχει το καλύτερο HW, αλλά γιατί έχει σχεδιαστεί από την αρχή σαν εργαλείο εκπαιδευτικής διαδικασίας .....ΑΛΛΑ... εδώ είναι ελλάδα .... η χώρα της αρπαχτής, της μίζας και της ρεμούλας.

              Ήταν 2006 (δεν ξέραμε ακόμα τι είναι netbook ούτε τα πουλούσαν στα περίπτερα και η μόνη ελπίδα ήταν το olpc), που έκανα δοκιμή και παρουσίαση στο One Laptop Per Child ΧΟ. Πίστευα και ακόμα πιστεύω, ότι είναι η μόνη ελπίδα για ελεύθερη και ανοιχτή γνώση των φτωχών.

              Τα χρόνια όμως πέρασαν, πετάξαμε πολλές τάπες βαρελιών, τα ...ουίσκια ωρίμασαν, τα παιδιά μου μεγάλωσαν, βρώμισε ο τόπος από netbook και το olpc ακόμα ωριμάζει. Εύχομαι να υπάρχουν εξελίξεις γρήγορα και τα παιδιά σας να το χαρούν. Για κάποιους από μας ή θα γίνει κάτι χθες ή είναι πολύ αργά. Απλά θέμα χρόνου.

              το σημαντικό δεν είναι τα σίδερα ,,,,, άλλα το software.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • 8
                888888 last edited by

                Ο χρήστης Adriver έγραψε:

                Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πως ένα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ΝΑ ΣΤΡΑΒΩΣΕΙ μία γενιά Ελληνόπουλων, στα μάτια και το σώμα, θεωρόντας ότι ένα Netbook των 10 ιντσών θα είναι το ηλεκτρονικό τους βιβλίο !!!
                ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Netbook ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ? Από πότε ΜΑΘΗΤΙΚΟ laptop = Netbook ?
                Εγώ νόμιζα ότι το Netbook είναι για να κουβαλας μία παρουσίαση powerpoint για business και να βλέπεις τα email σου στο δρόμο.
                Όλα τα Netbook έκαναν και κάνουν 280-350 Ευρώ, αλλά τώρα έχουν τις μαθητικες εκδόσεις που όλες κάνουν ακριβώς 450 Ευρώ! Εξοπλισμένα με το Open office (δωρεάν στο internet) και το μόνο που θα τους κοστίσει κάτι είναι μία μαζική άδεια antivirus και εγγύηση για 3 χρόνια. Υποτίθεται δίνουν και δώρα οι Γενναιόδωροι !!!
                Το χειρότερο είναι ότι και με τους δικούς μου φόρους γίνονται όλες αυτές οι αηδίες !

                Oσο ναναι, ακομα και αυτα τα netbooks ειναι μια προοδος...
                Πιο παλια καποιος Υπουργος Παιδειας προτεινε να νομιμοποιηθει το φυτεμα χασις στα...μπαλκονια ωστε να απομακρυνθουν οι μαθητες απο τους κινδυνους των ναρκωτικων.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • C
                  corsair last edited by

                  Ο χρήστης 888888 έγραψε:

                  Oσο ναναι, ακομα και αυτα τα netbooks ειναι μια προοδος...
                  Πιο παλια καποιος Υπουργος Παιδειας προτεινε να νομιμοποιηθει το φυτεμα χασις στα...μπαλκονια ωστε να απομακρυνθουν οι μαθητες απο τους κινδυνους των ναρκωτικων.

                  Ποιο προσφατα υπουργος παιδειας μας διδαξε για κατι συνωστισμους σε καποια λιμανια... Η διαφορα ειναι οτι το ενα προταθηκε... το αλλο υλοποιηθηκε

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    skous last edited by

                    Διαβάζω μερικούς και γελάω.....

                    Ξέρεται απο πότε έχει αρχίσει η υλοποίηση του προγράμματος σε επίπεδο μελέτης κ.λπ.;; ΠΟΛΥ πρίν το καλοκαίρι, οπότε δεν είναι θέμα 'προεκλογικής' διαφήμισης!
                    Ότι να ναι λέει ο καθένας!

                    Προφανώς επιλέχθηκε το πρόγραμμα να τρέξει τώρα, που αρχίζει και η σχολική χρόνιά!

                    Επίσης το κόστος δεν βγήκε στην τύχη. Βγήκε με βάση τις προδιαγραφές.

                    Γνωρίζεται πόσα λάπτοπς θα δωθούν; 125.000. Κάντε τώρα μια πραξούλα 125.000 χ 450 και θα βγούν ορισμένα εκατομμυριάκια..... Αυτό το ποσόν δεν είναι για γέλια και προφανώς είανι ήδη μεγάλο.

                    To οτι το κράτος κάνει αυτή την πράξη, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σωστό καθώς βοηθάει τους πολίτες να βάλουν τα παιδιά τους στην κοινωνία της πληροφορίας. Και μην κοιτάτε κοντόφθαλμα την Αθήνα ή την Θεσσαλονική, κοιτάξτε και λίγο την επαρχία να δείτε τι ποσοστό διείδησης ΤΠΕ υπάρχει...

                    Τώρα το θέμα του γιατί τα μαγαζιά έχουν κάνει ανατιμολογήσεις είναι σίγουρα άξιο διερεύνησης αλλά όχι απο το Υπ. Παιδείας!

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • F
                      fog last edited by

                      Όταν αρχίζουν τα κομματικά παζάρια πάνω σε 'ευαίσθητα' θέματα όπως η υγεία, η εκπαίδευση, το κόστος διαβίωσης με τις μπλε και πράσινες συντάξεις μου γυρνάνε τα μάτια ανάποδα. Ξυπνούν μέσα μου τάσεις τρομοκρατικές και διαθέσεις άγριες. Γιατί από τους πολιτικούς τα περιμένω. ΔΕΝ τους έχω σε υπόληψη. Από αυτούς που τα λούζονται όμως; Είναι δυνατόν;

                      Δεν ξέρω τι είδους κομματικό παιχνιδάκι παίζουν σε αυτό το θέμα, που είναι ΨΙΛΙΚΑΤΖΙΔΙΚΟ μπροστά σε ότι τρώνε τα κομματόσκυλα της κάθε παράταξης που κυβερνάει εναλλάξ εδώ και δεκαετίες, αλλά είναι ΟΛΟΙ τους ξεφτίλες.

                      Διαβάζω εδώ απορίες και 'μας πιάνει ο πόνος για τα παιδιά και τη μόρφωση', 'για τα μάτια τους', 'για το φαγοπότι στο δημόσιο χρήμα' και αναρωτιέμαι. Αν δεν είναι αυτό απόδειξη του της κατάντιας της εκπαίδευσης, ποιό είναι; Δεν χρειάζεται προπαίδεια, που με το μοντέρνο σύστημα ΔΕΝ ξέρουν ούτε μαθητές της 5ης δημοτικού, ΔΕΝ χρειάζεται μεγάλη συνδιαστική ικανότητα μιας και οι απαντήσεις δεν δίνονται με τη μορφή α, β, γ. Είναι απλή λογική. Του μπακάλικου.

                      Διάβασα για προδιαγραφές και την υγεία των ματιών των παιδιών και σκέφτηκα ότι υπάρχουν άτομα που νοιάζονται, έστω και επιφανειακά, για το θέμα. Και αναφέρω το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα που θερίζει σπονδυλικές στήλες που ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ και υποφέρουν οι νέες γενιές από τα 20 από μέση και το θέμα έγινε γαργάρα. Δεν έχει μικροκομματική αντιπαράθεση; Δεν είναι hot;

                      Διάβασα για το 'ενδιαφέρον' για τη σπατάλη του δημοσίου χρήματος, έστω και για ΨΙΧΟΥΛΑ (50 εκ ευρώ εκ των οποίων λιγότερα από το 1/4 μένουν για μίζες και φάγωμα από τις αλυσίδες, είναι ψίχουλα γι αυτούς, χαρτζηλίκι) και λέω κάποιοι σκέφτονται. Και αναφέρω τα ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ που δώθηκαν για άδειες ενός λειτουργικού που αποσύρθηκε και μάλιστα στη διπλή τιμή από όσο κάνει για τον τελευταίο πελάτη σε κατάστημα της 'Ανω Πετρομαγούλας και το θέμα έγινε γαργάρα. Δεν έχει εφέ ή μπλέκονται και οι 'δικοί' μας;

                      Αναφέρθηκα στον ατελείωτο δρόμο που έχει πάρει η αντιπρόταση του olpc και διάβασα ότι σημασία έχει το software. Το χάλι το βιβλίων, όπου υπάρχει, δεν πειράζει γιατί σημασία έχει ο δάσκαλος. Μέχρι και η αθανασία της ψυχής περίμενα να ακούσω ότι έχει σημασία. Τα πάντα, όλα, εκτός από αυτό που έχει σημασία. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

                      Γιατί να πάρει φορητό το παιδί του γείτονα; Γιατί να το δώσουν οι μπλε; Γιατί να μην προλάβουν να το δώσουν οι πράσινοι; Γιατί να μην είναι Prada; Γιατί να μην είναι με ηλιακό πάνελ και πράσινη ανάπτυξη; Γιατί να μην έχει BeOS; Γιατί... γιατί... γιατί...

                      ΣΤΟΠ... Hammertime.

                      Ώρα να ξυπνήσουμε ή να το βουλώσουμε. Αν 'κοβόμαστε' για το τι γίνεται ας τα πιάσουμε όλα τα μεγάλα φαγοπότια και όχι αρχίζοντας από το πιο μικρό, που είναι και το μόνο που έχει κάτι θετικό για ΚΑΠΟΙΑ παιδιά. Καθάρισε η ιστορία με το χρηματηστήριο και δεν το πήρα χαμπάρι; Η Siemens; To Βατοπαίδι; Η M$; Αν τιμωρήθηκαν οι ένοχοι (και δεν είναι τιμωρία να τους πάρεις την κουτάλα 1,2 4ετείες και να τη δώσεις ξανά μετά) να περάσουμε και στα ψιλικατζίδικα. Και να τους κρεμάσουμε ΟΛΟΥΣ ανάποδα αλλά ΟΧΙ στερώντας ένα, έστω θολό, παραθυράκι μόρφωσης στα παιδιά.

                      Για να υπάρξει ελπίδα να μην ζήσει και η επόμενη γενιά αυτό που ζει η τωρινή. Να έχουν βγάλει έξω τα δαχτυλάκια, μιας και η προπαίδεια δεν είναι το δυνατό της σημείο και να μετράνε αναπτύξεις και ποσοστά και 3χ15+11+3χ8 και πάει λέγοντας, για να βρουν ποιός είναι ο καλύτερος και από πίσω οι εκπρόσωποι της κληρονομικής δημοκρατίας να έχουν πάρει θέση και να μας περιποιούνται εναλλάξ για 10ετίες.

                      Oh yes!!! Τέτοια βόδια τρώει ο λύκος.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • A
                        adriver last edited by

                        Ο χρήστης skous έγραψε:

                        Ξέρεται απο πότε έχει αρχίσει η υλοποίηση του προγράμματος σε επίπεδο μελέτης κ.λπ.;; ΠΟΛΥ πρίν το καλοκαίρι, οπότε δεν είναι θέμα 'προεκλογικής' διαφήμισης!
                        Ότι να ναι λέει ο καθένας!

                        Επίσης το κόστος δεν βγήκε στην τύχη. Βγήκε με βάση τις προδιαγραφές.

                        Γνωρίζεται πόσα λάπτοπς θα δωθούν; 125.000. Κάντε τώρα μια πραξούλα 125.000 χ 450 και θα βγούν ορισμένα εκατομμυριάκια..... Αυτό το ποσόν δεν είναι για γέλια και προφανώς είανι ήδη μεγάλο.

                        Τώρα το θέμα του γιατί τα μαγαζιά έχουν κάνει ανατιμολογήσεις είναι σίγουρα άξιο διερεύνησης αλλά όχι απο το Υπ. Παιδείας!

                        Σχετικό άρθρο της καθημερινής σε 31/8/2009, για να δούμε και ποιοί ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΗΚΑΝ με τους επιχειρηματίες, κανόνισαν τις προδιαγραφές και την τιμή των 450 για τα netbook των 300:
                        http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_a ... 009_294588
                        Επιλέγω αποσπάσματα

                        Τη χρηματοδότηση του έργου έχει αναλάβει το υπουργείο Οικονομίας μέσω της εταιρείας Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε. η οποία και θα καλύψει ολόκληρο το κόστος.

                        Θεωρητικά, το συνολικό κόστος της δράσης μπορεί ν’ ανέλθει σε 55 εκατ. ευρώ.

                        Η εταιρεία Ψηφιακές Ενισχύσεις έχει συνεννοηθεί με τους προμηθευτές -μικρές και μεγάλες αλυσίδες διανομής Η/Υ- για τα βασικά συστατικά στοιχεία του υπολογιστή, ενώ οι προμηθευτές ήδη έχουν προσαρμόσει τις προσφορές τους στο συγκεκριμένο μοντέλο.

                        Σχόλιο: ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ 'ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙ' ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΟ !!!

                        Υ.Γ.Η σελίδα της 'Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.' είναι
                        http://www.digitalaid.gr/

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • S
                          stam69 last edited by

                          Ο χρήστης skous έγραψε:

                          Τώρα το θέμα του γιατί τα μαγαζιά έχουν κάνει ανατιμολογήσεις είναι σίγουρα άξιο διερεύνησης αλλά όχι απο το Υπ. Παιδείας!

                          Ποιος θα κάνει τη διερεύνηση; Εγώ, εσύ, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ποιός; Εγώ ξέρω ότι όταν αναπτύσσεις ένα πληροφοριακό σύστημα, όπως αυτό που στην ουσία χρηματοδότησε το Υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζεις και καθορίζεις τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις του χρήστη και, ύστερα, με αυτές αγοράζεις τον εξοπλισμό. Το Υπουργείο θα έπρεπε να καθορίσει σαφείς ελάχιστες προδιαγραφές, μετά από κατάλληλη ανάλυση και διερεύνηση και μετά να αρχίσει να μοιράζει 450άρια. Π.χ.

                          α) Είναι δυνατό να διαβάσεις εκτενή κείμενα σε οθόνη 10' με ευανάγνωστο μέγεθος γραμματοσειράς, κάνοντας συνέχεια κύλιση πάνω κάτω; ΟΧΙ! Άρα, πάμε σε οθόνες τουλάχιστο 15' και τα netbook αποκλείονται. Τα ενδιάμεσα μεγέθη 11'-14' είναι, παραδόξως, πολύ ακριβότερα.

                          β) Είναι δυνατό να παραμείνει ένα laptop σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια του ημερήσιου μαθήματος, χωρίς να μπει στην πρίζα (αφού τέτοια υποδομή δεν υπάρχει στις αίθουσες διδασκαλίας); ΟΧΙ! Άρα πάμε σε netbook, που μπορεί υπό συνθήκες να παραμείνει ανοιχτό για κανένα 4ωρο, άρα με auto sleep-hibernate-wake up κάτι γίνεται. Εναλλακτικά, δημιουργούμε υποδομή παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε κάθε θέση εργασίας αίθουσες - αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα, δώσε τώρα αυτά που βρήκαμε και βλέπουμε.

                          γ) Είναι επιθυμητή η λειτουργία ασύρματου δικτύου στις αίθουσες; Αναλόγως, καθορίζουμε αντίστοιχες διαδικασίες και φροντίζουμε να τηρούνται απαρέγκλιτα. Αν απαιτείται δίκτυο, σχεδιάζουμε SSID, κανάλι λειτουργίας, προϋποθέσεις ενεργοποίησης και κατανέμουμε τους χρήστες ανάλογα. Αν αυτό δεν είναι δυνατό σε πανελλαδικό επίπεδο, δίνουμε τις κατάλληλες οδηγίες στο σχολείο για εκπόνηση αντίστοιχου σχεδιασμού ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του. Αν δεν απαιτείται, κόβουμε κ@@@ς σε όσους το ενεργοποιούν, επειδή η χρήση του ΔΕΝ θα έχει σχέση με το μάθημα.

                          δ) Τι λ.σ. θέλουμε να έχει το laptop; Αυτή τη στιγμή, πέρα από τις άπειρες διανομές Linux που κυκλοφορούν, μπορείς να βρεις συστήματα με ΧΡ, Vista και, ενδεχομένως, 7. Το User Interface είναι παρόμοιο, αλλά όχι το ίδιο. Πώς θα μπορέσει ο δάσκαλος να κατεθύνει τα παιδιά, όταν το ένα laptop έχει 'Τα έγγραφά μου' και το άλλο, 'Γιώργος' ή 'George';

                          ε) Θέλουμε να μπορούμε να διανείμουμε στα παιδιά ένα πάμθηνο cd-rom με νέο περιεχόμενο, ασκήσεις κλπ; Θέλουμε να μπορούν τα παιδιά να εγκαταστήσουν εκ νέου το λογισμικό, αν χρειαστεί να γίνει format ο δίσκος; NAI! 'Άρα, το laptop θα πρέπει να έχει DVD, έστω και εξωτερικό USB.

                          στ) Θελουμε πλήρη ηλεκτρονική συνεργασία δασκάλου-μαθητών; Δίνω και σύνδεση internet, έστω και dial-up σε αριθμό χαμηλής χρέωσης, για να μπορούν τα παιδιά να στέλνουν και να λαμβάνουν e-mail. Εναλλακτικά, αξιοποιώ το wifi στο σχολείο για τον ίδιο λόγο - ναι θέλει e-mail server και access points σε όλο το σχολείο, διαχείριση λογαριασμών και ασφάλειας κλπ αλλά αξίζει τον κόπο.

                          Από τα παραπάνω, που προφανώς δεν καλύπτουν πλήρως το αντικείμενο, τίποτα δεν έγινε και, όπως πάντα, αφήσαμε τον ιδιωτικό τομέα να κάνει self-regulation και να πουλάει τα netbook των 300 ευρώ για 450.

                          Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:

                          α) Τα περί ομοιομορφίας του εξοπλισμού είναι κουραφέξαλα. Καθορίστε ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές και αφήστε τους μαθητές να κάνουν το κουμάντο τους. Αν θέλετε ομοιομορφία και ισότητα, επαναφέρτε και την ποδιά!

                          β) Με 450 ευρώ, παίρνεις σήμερα αξιοπρεπέστατο laptop και όχι netbook. Από την άλλη, αν κάποιος βολεύεται με laptop των 350 ευρώ (υπάρχουν και τέτοια!), γιατί να μην μπορεί να το πάρει και να επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό κορβανά;

                          γ) Με έναν κύκλο φόρτισης την ημέρα επί 20 ημέρες το μήνα επί 8 μήνες, έχουμε περίπου 160 κύκλους φόρτισης για κάθε σχολικό έτος, όπερ σημαίνει ότι με την έναρξη της Γ' γυμνασίου, τα laptop θα χρειστούν καινούριες μπαταρίες. Τι θα γίνει τότε, θα επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό με κανένα 160άρι ευρώ για να συνεχιστεί η χρήση των laptop; ΝΑΙ! (στ' @@@@ μας, άλλοι θα είναι στο Υπουργείο τότε). Αλήθεια, μετά την Α' Γυμνασίου τι θα γίνει, υπάρχει πρόβλεψη ή όχι; Θα δοθεί νέο λογισμικό του χρόνου, κατάλληλο για τη Β' Γυμνασίου ή θα γεμίσει το e-bay με τζάμπα netbook;

                          Η πρωτοβουλία, σαν ιδέα, είναι πράγματι αξιέπαινη. Δεν είμαι μίζερος, μακάρι να γινόταν το ίδιο κάθε χρόνο, αλλά, προσέξτε, με σωστό και πλήρη σχεδιασμό και όχι άρπα-κόλλα όπως τώρα, ενόψει των εκλογών.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • A
                            adriver last edited by

                            Ο χρήστης stam69 έγραψε:

                            Τώρα το θέμα του γιατί τα μαγαζιά έχουν κάνει ανατιμολογήσεις είναι σίγουρα άξιο διερεύνησης αλλά όχι απο το Υπ. Παιδείας!

                            Ποιος θα κάνει τη διερεύνηση; Εγώ, εσύ, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ποιός; Εγώ ξέρω ότι όταν αναπτύσσεις ένα πληροφοριακό σύστημα, όπως αυτό που στην ουσία χρηματοδότησε το Υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζεις και καθορίζεις τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις του χρήστη και, ύστερα, με αυτές αγοράζεις τον εξοπλισμό. Το Υπουργείο θα έπρεπε να καθορίσει σαφείς ελάχιστες προδιαγραφές, μετά από κατάλληλη ανάλυση και διερεύνηση και μετά να αρχίσει να μοιράζει 450άρια. Π.χ.

                            α) Είναι δυνατό να διαβάσεις εκτενή κείμενα σε οθόνη 10' με ευανάγνωστο μέγεθος γραμματοσειράς, κάνοντας συνέχεια κύλιση πάνω κάτω; ΟΧΙ! Άρα, πάμε σε οθόνες τουλάχιστο 15' και τα netbook αποκλείονται. Τα ενδιάμεσα μεγέθη 11'-14' είναι, παραδόξως, πολύ ακριβότερα.

                            β) Είναι δυνατό να παραμείνει ένα laptop σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια του ημερήσιου μαθήματος, χωρίς να μπει στην πρίζα (αφού τέτοια υποδομή δεν υπάρχει στις αίθουσες διδασκαλίας); ΟΧΙ! Άρα πάμε σε netbook, που μπορεί υπό συνθήκες να παραμείνει ανοιχτό για κανένα 4ωρο, άρα με auto sleep-hibernate-wake up κάτι γίνεται. Εναλλακτικά, δημιουργούμε υποδομή παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε κάθε θέση εργασίας αίθουσες - αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα, δώσε τώρα αυτά που βρήκαμε και βλέπουμε.

                            γ) Είναι επιθυμητή η λειτουργία ασύρματου δικτύου στις αίθουσες; Αναλόγως, καθορίζουμε αντίστοιχες διαδικασίες και φροντίζουμε να τηρούνται απαρέγκλιτα. Αν απαιτείται δίκτυο, σχεδιάζουμε SSID, κανάλι λειτουργίας, προϋποθέσεις ενεργοποίησης και κατανέμουμε τους χρήστες ανάλογα. Αν αυτό δεν είναι δυνατό σε πανελλαδικό επίπεδο, δίνουμε τις κατάλληλες οδηγίες στο σχολείο για εκπόνηση αντίστοιχου σχεδιασμού ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του. Αν δεν απαιτείται, κόβουμε κ@@@ς σε όσους το ενεργοποιούν, επειδή η χρήση του ΔΕΝ θα έχει σχέση με το μάθημα.

                            δ) Τι λ.σ. θέλουμε να έχει το laptop; Αυτή τη στιγμή, πέρα από τις άπειρες διανομές Linux που κυκλοφορούν, μπορείς να βρεις συστήματα με ΧΡ, Vista και, ενδεχομένως, 7. Το User Interface είναι παρόμοιο, αλλά όχι το ίδιο. Πώς θα μπορέσει ο δάσκαλος να κατεθύνει τα παιδιά, όταν το ένα laptop έχει 'Τα έγγραφά μου' και το άλλο, 'Γιώργος' ή 'George';

                            ε) Θέλουμε να μπορούμε να διανείμουμε στα παιδιά ένα πάμθηνο cd-rom με νέο περιεχόμενο, ασκήσεις κλπ; Θέλουμε να μπορούν τα παιδιά να εγκαταστήσουν εκ νέου το λογισμικό, αν χρειαστεί να γίνει format ο δίσκος; NAI! 'Άρα, το laptop θα πρέπει να έχει DVD, έστω και εξωτερικό USB.

                            στ) Θελουμε πλήρη ηλεκτρονική συνεργασία δασκάλου-μαθητών; Δίνω και σύνδεση internet, έστω και dial-up σε αριθμό χαμηλής χρέωσης, για να μπορούν τα παιδιά να στέλνουν και να λαμβάνουν e-mail. Εναλλακτικά, αξιοποιώ το wifi στο σχολείο για τον ίδιο λόγο - ναι θέλει e-mail server και access points σε όλο το σχολείο, διαχείριση λογαριασμών και ασφάλειας κλπ αλλά αξίζει τον κόπο.

                            Από τα παραπάνω, που προφανώς δεν καλύπτουν πλήρως το αντικείμενο, τίποτα δεν έγινε και, όπως πάντα, αφήσαμε τον ιδιωτικό τομέα να κάνει self-regulation και να πουλάει τα netbook των 300 ευρώ για 450.

                            Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:

                            α) Τα περί ομοιομορφίας του εξοπλισμού είναι κουραφέξαλα. Καθορίστε ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές και αφήστε τους μαθητές να κάνουν το κουμάντο τους. Αν θέλετε ομοιομορφία και ισότητα, επαναφέρτε και την ποδιά!

                            β) Με 450 ευρώ, παίρνεις σήμερα αξιοπρεπέστατο laptop και όχι netbook. Από την άλλη, αν κάποιος βολεύεται με laptop των 350 ευρώ (υπάρχουν και τέτοια!), γιατί να μην μπορεί να το πάρει και να επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό κορβανά;

                            γ) Με έναν κύκλο φόρτισης την ημέρα επί 20 ημέρες το μήνα επί 8 μήνες, έχουμε περίπου 160 κύκλους φόρτισης για κάθε σχολικό έτος, όπερ σημαίνει ότι με την έναρξη της Γ' γυμνασίου, τα laptop θα χρειστούν καινούριες μπαταρίες. Τι θα γίνει τότε, θα επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό με κανένα 160άρι ευρώ για να συνεχιστεί η χρήση των laptop; ΝΑΙ! (στ' @@@@ μας, άλλοι θα είναι στο Υπουργείο τότε). Αλήθεια, μετά την Α' Γυμνασίου τι θα γίνει, υπάρχει πρόβλεψη ή όχι; Θα δοθεί νέο λογισμικό του χρόνου, κατάλληλο για τη Β' Γυμνασίου ή θα γεμίσει το e-bay με τζάμπα netbook;

                            Η πρωτοβουλία, σαν ιδέα, είναι πράγματι αξιέπαινη. Δεν είμαι μίζερος, μακάρι να γινόταν το ίδιο κάθε χρόνο, αλλά, προσέξτε, με σωστό και πλήρη σχεδιασμό και όχι άρπα-κόλλα όπως τώρα, ενόψει των εκλογών.

                            Εξαιρετική ανάλυση του θέματος!

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • K
                              klong last edited by

                              Εγώ βρίσκω σωστή την ιδέα λάθος το μέτρο, και εξηγούμαι.
                              Είναι πολύ καλό να αντικατασταθούν, κάποτε, τα βιβλία από ηλεκτρονικά βιβλία. Αυτό θα ήταν σωτήριο οικολογικά και πιο εύχρηστο για τους μαθητές μιας και:

                              1. Θα είχανε περισσότερες πληροφορίες πάντα ενημερωμένες στα ηλεκτρονικά βιβλία τους.
                              2. Θα κουβαλούσαν λιγότερο βάρος στο σχολείο.
                              3. Θα είχανε ότι χρειάζονται για το σχολείο σε ένα και μόνο ηλεκτρονικό βιβλίο.
                              4. Θα εξοικειώνονταν από πολύ νωρίς με τις νέες τεχνολογίες.
                              5. Θα είχανε πάντα εποπτικό κινούμενο υλικό στην μάθηση.
                                κ.λ.π. κ.λ.π.
                                Όλοι, όσοι ασχολούμαστε με υπολογιστές, γνωρίζουμε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων προγραμμάτων - λειτουργικών: ΠΟΛΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ τόση πολλή που κάποια στιγμή ζαλίζεσαι και ξεχνάς τι ήθελες να κάνεις!!!
                                Έχετε ψάξει να βρείτε κάτι στο internet; Η περισσότερη πληροφορία που πέρνετε είναι άσχετη, άσε που αφορά τσόντες κ.λ.π. Το παιδί που θα ψάξει κάτι για μια εργασία του θα χαθεί. Επίσης όταν πάμε να κάνουμε κάτι στο office π.χ. πολλές φορές χανόμαστε στο ψάξιμο, πως, και γιατί, και Α! να δω τι κάνει και αυτό, καλό εκείνο κ.λ.π.
                                Έτσι γίνεται τελικά το κεφάλι καζάνι χωρίς πολλές φορές το επιθυμητό αποτέλεσμα.
                                Γνωμη μου είναι ότι ο μαθητής χρειάζεται περισσότερο ένα ηλεκτρονικό βιβλίο παρά ένα laptop ή net-book.
                                Χρειάζεται ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) με συγκεκριμένες λειτουργίες (ανάγνωση, γράψιμο με γραφίδα επειδή πρέπει να μάθει και να γράφει εκτός του να πληκτρολογεί, touch screen κ.λ.π.) αλλά προσαρμοσμένο κυρίως στο διάβασμα (πολύ καλή και σταθερή οθόνη σε μέγεθος όπως τα σημερινά βιβλία). Να έχει μεγάλη αυτονομία, μικρή σχετικά επεξεργαστική ισχύ, μεγάλη αντοχή και ότι άλλο χρειάζεται ένας μαθητής, αλλά όχι ότι δεν χρειάζεται!!!
                                Διότι τελικά ο στόχος είναι η αντικατάσταση των βιβλίων και η μάθηση.
                                Εαν αναπτύσσονταν κάποια τέτοια e-books, πιστεύω ότι θα ήταν και πιο φτηνά και πιο καλά.
                                Τώρα με τα net-books όπως λέει και ο λαός: 'από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα...'

                              Άραγε αυτό το μέτρο θα ισχύει για κάθε χρόνο ή όσοι πρόλαβαν και μετά θα πουν σε εμάς τους γονείς να πάρουμε και laptop-netbook

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • A
                                adriver last edited by

                                Ο χρήστης klong έγραψε:

                                Γνωμη μου είναι ότι ο μαθητής χρειάζεται περισσότερο ένα ηλεκτρονικό βιβλίο παρά ένα laptop ή net-book.

                                Εαν αναπτύσσονταν κάποια τέτοια e-books, πιστεύω ότι θα ήταν και πιο φτηνά και πιο καλά.

                                Τώρα με τα net-books όπως λέει και ο λαός: 'από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα...'
                                :

                                Δεν νομίζω ότι το τυπωμένο βιβλίο αντικαθίσται, αλλά αν υπήρχε το ebook που περιγράφεις θα ήταν χρήσιμο τουλάχιστον για να μην κουβαλάνε τα βιβλία (τεράστιο βάρος) στο σχολείο.
                                Η φιλοδοξία, βέβαια, της πολιτείας είναι να εξοικειώσει τα παιδιά με το internet μέσα από τον προσωπικό τους υπολογιστή, να αυξηθούν οι ευρυζωνικές συνδέσεις, να αναπτυχθεί η χώρα ηλεκτρονικά. Αποδέχομαι το ηλεκτρονικό όραμα!
                                Αλλά αν κάνανε σωστά την δουλειά τους, θα παίρναν τα παιδιά μας laptop να συνδυάσουν και τις δύο επιθυμητές λειτουργίες, χωρίς ουσιαστική αύξηση του κόστους. Αγοράζοντας laptop με τους αργότερους επεξεργαστές αλλά με οθόνη 15' (ιδανικές οι παλιές διαστάσεις), θα είχαν και internet και τα βιβλία δεν θα χρειάζονταν να κουβαλάνε στο σχολείο, ανοίγοντας στο μάθημα τα pdf files.
                                Τα netbook είναι για ευέλικτη σύνδεση στο internet, το λέει και το όνομα τους.

                                Διαφωνώ με προσεγγίσεις 'από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα...', ή 'του χαρίζαν γάϊδαρο και τον κοίταγε στα δόντια', γιατί δεν μας χαρίζουν τίποτα! Εμείς πληρώνουμε τελικά, ούτε η 'Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.' ούτε ο κάθε Υπουργός και Πρωθυπουργός!

                                Αλλά πάνω απ' όλα είναι **ΘΕΜΑ ΗΘΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ **: Δεν είναι δυνατόν να καθορίζουν τιμή 450 για προϊόντα που εύκολα βλέπεις ότι πωλούνται πολύ φθηνότερα!

                                Πρέπει να παραδεχθούμε ότι οι σοβαροί προμηθευτές δεν πάνε να 'φάνε' τις διαφορές τιμής. Τις επιστρέφουνε σε δώρα με αστείες μεθόδους όπως το star system του eshop
                                http://www.e-shop.gr/page.phtml?id=34

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • D
                                  dpolal last edited by

                                  Ο χρήστης stam69 έγραψε:
                                  Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:

                                  α) Τα περί ομοιομορφίας του εξοπλισμού είναι κουραφέξαλα. Καθορίστε ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές και αφήστε τους μαθητές να κάνουν το κουμάντο τους. Αν θέλετε ομοιομορφία και ισότητα, επαναφέρτε και την ποδιά!

                                  Οι ελάχιστες προδιαγραφές καθορίζονται εδώ: [url]http://www.digitalaid.gr/newsfiles/7_7_2009Τεχνικές Προδιαγραφές Μαθητικού Υπολογιστή.pdf[/url]

                                  Δεν αποκλείονται και τα κανονικά φορητά αλλά η αυτονομία και το βάρος που ζητούνται είναι αυτά που καθορίζουν τελικά το αν θα είναι netbook ή όχι...

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • R
                                    roulis21 last edited by

                                    1, το κρατος να κανει διαγωνισμο για σοβαρο 13 αρι notebook με προδιαγραφες και λογισμικο και να δωσει στα παιδια σοβαρα μηχανακια με εγγυηση και υποστιριξη (dell,hp ktl tkl) Να ενημερωθουν υπευθυνα οι γονεις τι ειναι αυτο που θα παρει το παιδακι τους να μαθουν μαζι του αν δε ξερουν

                                    2, δεν εχουν οι σχολικες αιθουσες πανω απο 2-3 πριζες

                                    3, θα ταραξουν τα κλεφτρονια στο κλεψιμο και στη φερμα τα παιδακια 1ης γυμνασιου

                                    4, Καλη η προσαρμογη των παιδιων με οτυς Η/Υ σε μικρη ηλικια αλλα φοβαμαι πολυ οτι η τσοντα και to facebook θα πανε συννεφο.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • A
                                      avel last edited by

                                      Ο χρήστης roulis21 έγραψε:
                                      4, Καλη η προσαρμογη των παιδιων με οτυς Η/Υ σε μικρη ηλικια αλλα φοβαμαι πολυ οτι η τσοντα και to facebook θα πανε συννεφο.

                                      Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) διαθέτει proxy servers που κόβουν τέτοιο περιεχόμενο.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • F
                                        fog last edited by

                                        Μέχρι να αποφασιστεί πόση πρέπει να την έχει ...την οθόνη ο φορητός, για να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα, αν υπάρχουν άτομα που ενδιαφέρονται πραγματικά για το θέμα (πέρα από προεκλογικές μλκς ή περιγραφές του ιδανικού μηχανήματος ανάλογα με την κάψα του καθενός, διαφορετικού βεβαίως βεβαίως για τον καθένα μας ή το τι θα κάναμε αν είμασταν πρωθυπουργοί) υπάρχει λειτουργικό με την ύλη του δημοτικού και του γυμνασίου, σε μια διανομή ελληνική που μπορεί και να τρέξει σε live dvd (μόνο με την ύλη της Α' γυμνασίου) αλλά και να εγκατασταθεί στο σκληρό (εκεί μπορεί να εγκατασταθεί η ύλη του δημοτικού καθώς και του γυμνασίου). Όποιος ενδιαφέρεται ας ρίξει μια ματιά εδώ: Σχολίνουξ (ή sxolinux).

                                        Την παραπάνω διανομή μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν και γονείς παιδιών του δημοτικού ή της δευτέρας και τρίτης γυμνασίου, αν εγκατασταθεί σε υπολογιστή του σπιτιού και προστεθούν τα κατάλληλα πακέτα, όπως περιγράφεται εδώ.

                                        Το sxolinux είναι μια διανομή linux, άρα νόμιμο και δωρεάν λογισμικό, που στηρίζεται στο ubuntu, άρα εύχρηστη και με μεγάλη υποστήριξη.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • S
                                          stam69 last edited by

                                          Ο χρήστης dpolal έγραψε:

                                          Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:

                                          α) Τα περί ομοιομορφίας του εξοπλισμού είναι κουραφέξαλα. Καθορίστε ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές και αφήστε τους μαθητές να κάνουν το κουμάντο τους. Αν θέλετε ομοιομορφία και ισότητα, επαναφέρτε και την ποδιά!

                                          Οι ελάχιστες προδιαγραφές καθορίζονται εδώ: [url]http://www.digitalaid.gr/newsfiles/7_7_2009Τεχνικές Προδιαγραφές Μαθητικού Υπολογιστή.pdf[/url]

                                          Δεν αποκλείονται και τα κανονικά φορητά αλλά η αυτονομία και το βάρος που ζητούνται είναι αυτά που καθορίζουν τελικά το αν θα είναι netbook ή όχι...

                                          Sorry, δεν το ήξερα ότι υπήρχαν σαφείς τεχνικές προδιαγραφές. Ωστόσο, το ερώτημα μετατρέπεται στο ΓΙΑΤΙ επελέγησαν αυτές οι προδιαγραφές, που ουσιαστικά φωτογραφίζουν (όπως σωστά επεσήμανες) τα netbook. Κατανοητή η απαίτηση για αυτονομία και μικρό βάρος αλλά ακατανόητη η ελάχιστη απαίτηση για μικρή οθόνη και πληκτρολόγιο και η έλλειψη οπτικού οδηγού, που σίγουρα δεν επιτρέπουν ευκολία στη χρήση.

                                          Για να το πάω ακόμα πιο μακριά: Αφού τελικά φωτογράφησαν τα netbook, γιατί τα κοστολόγησαν πάνω από 100 ευρώ ακριβότερα από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς; Τι συμφωνία ήταν αυτή που χάρισε ουσιαστικά 100*125.000=1.250.000 ευρώ στους εγχώριους προμηθευτές συστημάτων πληροφορικής; Γιατί μη μου πείτε ότι το OpenOffice (και αυτό 'φωτογραφία'), το δωρεάν antivirus, το λογισμικό parental control και το στικάκι USB αξίζουν τόσο, εκτός αν θεωρείτε ότι οι τεχνικοί που θα κάνουν την εγκατάσταση θα αμοιφθούν με τόσα πολλά χρήματα. Ας μην ξεχνάμε ότι στην αρχική τιμή των ~350 ευρώ ήδη περιλαμβάνεται το κέρδος του εμπόρου, άρα το κατοστάρικο είναι καθαρό.

                                          Καταλήγοντας: αν είναι προσπάθεια για εισαγωγή των μαθητών στην ψηφιακή εποχή, είναι ημιτελής και μάλλον αποτυχημένη. Αν είναι προεκλογική παροχή και απόπειρα τόνωσης της αγοράς πληροφορικής και μάλιστα με εισαγόμενο χρήμα, τότε είναι εξαιρετικά επιτυχής και αξίζουν εύσημα σε όσους την σκέφτηκαν και την έφεραν εις πέρας (το εννοώ, δεν αστειεύομαι).

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • S
                                            skous last edited by

                                            Ο χρήστης stam69 έγραψε:

                                            Ποιος θα κάνει τη διερεύνηση; Εγώ, εσύ, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ποιός; Εγώ ξέρω ότι όταν αναπτύσσεις ένα πληροφοριακό σύστημα, όπως αυτό που στην ουσία χρηματοδότησε το Υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζεις και καθορίζεις τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις του χρήστη και, ύστερα, με αυτές αγοράζεις τον εξοπλισμό. Το Υπουργείο θα έπρεπε να καθορίσει σαφείς ελάχιστες προδιαγραφές, μετά από κατάλληλη ανάλυση και διερεύνηση και μετά να αρχίσει να μοιράζει 450άρια.

                                            Στο ερώτημα ποιός θα κάνει την διερεύνηση, η απάντηση προφανώς δεν είναι εσύ ή εγώ, αλλά λογικά το ΥΠΑΝ κξαι οι μηχανισμοί του. Τα laptops βγήκαν με συγκεκριμένες προδιαγραφές, δεν βγήκαν έτσι στην τύχη. Το ότι κάποιοι αποφάσισαν να αυξήσουν τις τιμές τους και να πουλάνε στα 450 ευρώ αυτά ποθ 1 μήνα πρίν έδιναν στα 350 ευρώ, είναι θέμα δικό τους και τις αγοράς και των μηχανισμών ελέγχων της αγοράς, όχι αυτουνού που έβγαλε τις προδιαγραφές (π.χ. Ψηφιακές Ενισχύσεις)

                                            Π.χ.

                                            α) Είναι δυνατό να διαβάσεις εκτενή κείμενα σε οθόνη 10' με ευανάγνωστο μέγεθος γραμματοσειράς, κάνοντας συνέχεια κύλιση πάνω κάτω; ΟΧΙ! Άρα, πάμε σε οθόνες τουλάχιστο 15' και τα netbook αποκλείονται. Τα ενδιάμεσα μεγέθη 11'-14' είναι, παραδόξως, πολύ ακριβότερα.

                                            Μια χαρά διαβάζεις σε οθόνη 10''. Εγώ δουλεύω (πρόσεξε, δουλεύω == >8 ώρες κοιτάω την οθόνη) άνετα σε 13''. Οπότε τα 10'' είναι τέλεια για υποστήριξη σε μαθησιακή διαδικασία (= κοιτάω την οθόνη π.χ. 20 λεπτά την ώρα max). Επίσης σκέψου το κόστος και το βάρος των λαπτοπς και πόσο αυτό είναι μικρότερο εάν είναι 10'' η οθόνη! Επίσης οι προδιαγραφή είναι =>10 inch. Υπάρχουν άρα και Μαθητικοί υπολογιστές με μεγαλύτερη οθόνη.

                                            β) Είναι δυνατό να παραμείνει ένα laptop σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια του ημερήσιου μαθήματος, χωρίς να μπει στην πρίζα (αφού τέτοια υποδομή δεν υπάρχει στις αίθουσες διδασκαλίας); ΟΧΙ! Άρα πάμε σε netbook, που μπορεί υπό συνθήκες να παραμείνει ανοιχτό για κανένα 4ωρο, άρα με auto sleep-hibernate-wake up κάτι γίνεται. Εναλλακτικά, δημιουργούμε υποδομή παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε κάθε θέση εργασίας αίθουσες - αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα, δώσε τώρα αυτά που βρήκαμε και βλέπουμε.

                                            Δίκιο έχεις για τις υποδομές, αλλά και πάλι, 4 ώρες ανοικτό είναι υπερ-αρκετό στο επίπεδο που είμαστε. Όπως είπαμε, είναι υποστηρικτικό εργαλείο και όχι κύριο εργαλείο δουλειάς (π.χ. τα βιβλία υφίστανται σε hard copy)

                                            γ) Είναι επιθυμητή η λειτουργία ασύρματου δικτύου στις αίθουσες; Αναλόγως, καθορίζουμε αντίστοιχες διαδικασίες και φροντίζουμε να τηρούνται απαρέγκλιτα. Αν απαιτείται δίκτυο, σχεδιάζουμε SSID, κανάλι λειτουργίας, προϋποθέσεις ενεργοποίησης και κατανέμουμε τους χρήστες ανάλογα. Αν αυτό δεν είναι δυνατό σε πανελλαδικό επίπεδο, δίνουμε τις κατάλληλες οδηγίες στο σχολείο για εκπόνηση αντίστοιχου σχεδιασμού ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του. Αν δεν απαιτείται, κόβουμε κ@@@ς σε όσους το ενεργοποιούν, επειδή η χρήση του ΔΕΝ θα έχει σχέση με το μάθημα.

                                            Ορθό. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με την μελέτη προδιαγραφής του laptop? Εδώ μιλάς για άλλη υποδομή! Και γενικά δεν είναι δύσκολο να φτιάξουν ένα router προφιλ για τα σχολεία και να κόβουν τα άσχετα....

                                            δ) Τι λ.σ. θέλουμε να έχει το laptop; Αυτή τη στιγμή, πέρα από τις άπειρες διανομές Linux που κυκλοφορούν, μπορείς να βρεις συστήματα με ΧΡ, Vista και, ενδεχομένως, 7. Το User Interface είναι παρόμοιο, αλλά όχι το ίδιο. Πώς θα μπορέσει ο δάσκαλος να κατεθύνει τα παιδιά, όταν το ένα laptop έχει 'Τα έγγραφά μου' και το άλλο, 'Γιώργος' ή 'George';

                                            Τα λαπτοπς που έρχονται έχουν όλα προεγκατεστημένο OS. Οπότε εξ'α ρχής όλα είναι ίδια.

                                            ε) Θέλουμε να μπορούμε να διανείμουμε στα παιδιά ένα πάμθηνο cd-rom με νέο περιεχόμενο, ασκήσεις κλπ; Θέλουμε να μπορούν τα παιδιά να εγκαταστήσουν εκ νέου το λογισμικό, αν χρειαστεί να γίνει format ο δίσκος; NAI! 'Άρα, το laptop θα πρέπει να έχει DVD, έστω και εξωτερικό USB.

                                            Ε; Κάλιστα μπορεί να γίνουν τα πάντα απο USB drive... Ο ρόλος του netbook (όπως και άλλον minimal sized συσκευών π.χ. macbook air) είναι να μην έχουν τα διάφορα παρελκόμενα που Α) αυξάνουν βάρος/μέγεθος/κόστος Β) χρειάζονται μια φορά στις 100. Προσωπικά, δεν βλέπω τον λόγο να υπάρχει CD/DVD. Ότι θέλουμε το κάνουμε share είτε με USB Stick, είτε μέσω δικτύου.

                                            στ) Θελουμε πλήρη ηλεκτρονική συνεργασία δασκάλου-μαθητών; Δίνω και σύνδεση internet, έστω και dial-up σε αριθμό χαμηλής χρέωσης, για να μπορούν τα παιδιά να στέλνουν και να λαμβάνουν e-mail. Εναλλακτικά, αξιοποιώ το wifi στο σχολείο για τον ίδιο λόγο - ναι θέλει e-mail server και access points σε όλο το σχολείο, διαχείριση λογαριασμών και ασφάλειας κλπ αλλά αξίζει τον κόπο.

                                            Σε αυτό διαφωνώ και συμφωνώ. Το internet@home, όσο και καλό να είναι έχει και πολλά αρνητικά για τα παιδιά, και πιστεύω ότι κανείς δεν θέλει να πάρει την ευθύνη να διαθέση δωρεάν πρόσβαση σε ανήλικους.
                                            Σεότι αφορά το σχολείο συμφωνώ απόλυτα, αλλά και πάλι δεν έχει να κάνει με το λάπτοπ

                                            Από τα παραπάνω, που προφανώς δεν καλύπτουν πλήρως το αντικείμενο, τίποτα δεν έγινε και, όπως πάντα, αφήσαμε τον ιδιωτικό τομέα να κάνει self-regulation και να πουλάει τα netbook των 300 ευρώ για 450.

                                            Από τα παραπάνω, τα μισά δεν έχουν σχέση με την μελέτη για το πώς θα πρέπει να είναι αυτό που λέγεται 'Μαθητικός Υπολογιστής' (έχουν σχέση με το ευρύτερο θέμα 'TΠΕ στην εκπαίδευση'), και τα άλλα μισά απλώς έχουν μελετηθεί. Τις προδιαγραφές btw δεν τις έβγαλε ιδιωτική εταιρία, απλώς λογικά θα υπήρχε συνενόηση με διάφορες προδιαγραφές για να έρθει το όλο θέμα έντός budget.

                                            Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:

                                            α) Τα περί ομοιομορφίας του εξοπλισμού είναι κουραφέξαλα. Καθορίστε ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές και αφήστε τους μαθητές να κάνουν το κουμάντο τους. Αν θέλετε ομοιομορφία και ισότητα, επαναφέρτε και την ποδιά!

                                            Υπάρχει όμως και θέμα ισότητας....

                                            β) Με 450 ευρώ, παίρνεις σήμερα αξιοπρεπέστατο laptop και όχι netbook. Από την άλλη, αν κάποιος βολεύεται με laptop των 350 ευρώ (υπάρχουν και τέτοια!), γιατί να μην μπορεί να το πάρει και να επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό κορβανά;

                                            Τις πλάκας λάπτοπ παίρνεις αλλά αυτό είναι άλλο θέμα

                                            γ) Με έναν κύκλο φόρτισης την ημέρα επί 20 ημέρες το μήνα επί 8 μήνες, έχουμε περίπου 160 κύκλους φόρτισης για κάθε σχολικό έτος, όπερ σημαίνει ότι με την έναρξη της Γ' γυμνασίου, τα laptop θα χρειστούν καινούριες μπαταρίες. Τι θα γίνει τότε, θα επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό με κανένα 160άρι ευρώ για να συνεχιστεί η χρήση των laptop; ΝΑΙ! (στ' @@@@ μας, άλλοι θα είναι στο Υπουργείο τότε). Αλήθεια, μετά την Α' Γυμνασίου τι θα γίνει, υπάρχει πρόβλεψη ή όχι; Θα δοθεί νέο λογισμικό του χρόνου, κατάλληλο για τη Β' Γυμνασίου ή θα γεμίσει το e-bay με τζάμπα netbook;

                                            Η πρωτοβουλία, σαν ιδέα, είναι πράγματι αξιέπαινη. Δεν είμαι μίζερος, μακάρι να γινόταν το ίδιο κάθε χρόνο, αλλά, προσέξτε, με σωστό και πλήρη σχεδιασμό και όχι άρπα-κόλλα όπως τώρα, ενόψει των εκλογών.

                                            Καλά το τι θα γίνει στο μέλλον είναι αλλουνου παπά ευαγγέλιο. Ίσως να έχουν βάλει παροχή σε κάθε θρανείο έως τότε (λέμε και καμιά μλκ )

                                            Το λογισμικό προφανώς και θα δωθεί, δεν βλέπω τον λόγο γιατί;

                                            Το προ-εκλογικό δεν υφίσταται, ξαναλέω η μελέτη έγινε πριν ΠΟΛΥ καιρό, και απλά τώρα είναι πρόσφορο το έδαφος. Η δράση προφανως θα άρχιζε τώρα, έστω και εάν οι εκλογές γινόταν τον Μάιο του 1010.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 3 / 7
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr