-
Με αφορμή την κουβέντα εδώ, πιστεύω ότι θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε καταρχάς αν όντως υπάρχει τάση από τους κατασκευαστές για λιγότερη πληροφόρηση προς τον οδηγό, και αν ναι, κατα πόσο αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας (λιγότερες πληροφορίες= μικρότερη απόσπαση της προσοχής) ή για για εμπορικούς λόγους (ξέρουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν σκαμπάζουν και δεν νοιάζονται για το πως λειτουργεί ο κινητήρας τους, αρκεί να λειτουργεί απροβλημάτιστα).
Προσωπικά πάντα αντιπαθούσα την πληθώρα πληροφοριών για τα inner workings του κινητήρα. Ειδικά όταν οδηγώ σβέλτα το μόνα όργανο που κοιτάζω είναι... το στροφόμετρο. Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, περιμένω από το αυτοκίνητο να μου το επισημάνει με κάποιο λαμπάκι που θα μου τραβήξει την προσοχή εκείνη τη στιγμή μόνο, όχι με κάτι που θα πρέπει να παρακολουθώ συνεχώς. Η σύγχρονη τάση λοιπόν για κατάργηση των πολλών δεικτών με βολεύει απόλυτα.
Άλλοι, όπως ο charmak εδώ, θεωρούν ότι '95% των χρηστών γνωρίζει για το αυτοκίνητό του όσα και για το πλυντήριό του.' Συνεπώς, ή τάση για λιγότερα όργανα υπάρχει όχι γιατί βοηθάει στην οδική ασφάλεια, αλλά γιατί οι οδηγοί δεν θέλουν να ασχολούνται με τον κινητήρα τους.
Ίσως η αλήθεια να βρίσκεται κάπου ανάμεσα.
Ποια είναι η γνώμη σας; -
Με αφορμή την κουβέντα εδώ, πιστεύω ότι θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε καταρχάς αν όντως υπάρχει τάση από τους κατασκευαστές για λιγότερη πληροφόρηση προς τον οδηγό, και αν ναι, κατα πόσο αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας (λιγότερες πληροφορίες= μικρότερη απόσπαση της προσοχής) ή για για εμπορικούς λόγους (ξέρουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν σκαμπάζουν και δεν νοιάζονται για το πως λειτουργεί ο κινητήρας τους, αρκεί να λειτουργεί απροβλημάτιστα).
Προσωπικά πάντα αντιπαθούσα την πληθώρα πληροφοριών για τα inner workings του κινητήρα. Ειδικά όταν οδηγώ σβέλτα το μόνα όργανο που κοιτάζω είναι... το στροφόμετρο. Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, περιμένω από το αυτοκίνητο να μου το επισημάνει με κάποιο λαμπάκι που θα μου τραβήξει την προσοχή εκείνη τη στιγμή μόνο, όχι με κάτι που θα πρέπει να παρακολουθώ συνεχώς. Η σύγχρονη τάση λοιπόν για κατάργηση των πολλών δεικτών με βολεύει απόλυτα.
Άλλοι, όπως ο charmak εδώ, θεωρούν ότι '95% των χρηστών γνωρίζει για το αυτοκίνητό του όσα και για το πλυντήριό του.' Συνεπώς, ή τάση για λιγότερα όργανα υπάρχει όχι γιατί βοηθάει στην οδική ασφάλεια, αλλά γιατί οι οδηγοί δεν θέλουν να ασχολούνται με τον κινητήρα τους.
Ίσως η αλήθεια να βρίσκεται κάπου ανάμεσα.
Ποια είναι η γνώμη σας; -
Με αφορμή την κουβέντα εδώ, πιστεύω ότι θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε καταρχάς αν όντως υπάρχει τάση από τους κατασκευαστές για λιγότερη πληροφόρηση προς τον οδηγό, και αν ναι, κατα πόσο αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας (λιγότερες πληροφορίες= μικρότερη απόσπαση της προσοχής) ή για για εμπορικούς λόγους (ξέρουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν σκαμπάζουν και δεν νοιάζονται για το πως λειτουργεί ο κινητήρας τους, αρκεί να λειτουργεί απροβλημάτιστα).
Προσωπικά πάντα αντιπαθούσα την πληθώρα πληροφοριών για τα inner workings του κινητήρα. Ειδικά όταν οδηγώ σβέλτα το μόνα όργανο που κοιτάζω είναι... το στροφόμετρο. Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, περιμένω από το αυτοκίνητο να μου το επισημάνει με κάποιο λαμπάκι που θα μου τραβήξει την προσοχή εκείνη τη στιγμή μόνο, όχι με κάτι που θα πρέπει να παρακολουθώ συνεχώς. Η σύγχρονη τάση λοιπόν για κατάργηση των πολλών δεικτών με βολεύει απόλυτα.
Άλλοι, όπως ο charmak εδώ, θεωρούν ότι '95% των χρηστών γνωρίζει για το αυτοκίνητό του όσα και για το πλυντήριό του.' Συνεπώς, ή τάση για λιγότερα όργανα υπάρχει όχι γιατί βοηθάει στην οδική ασφάλεια, αλλά γιατί οι οδηγοί δεν θέλουν να ασχολούνται με τον κινητήρα τους.
Ίσως η αλήθεια να βρίσκεται κάπου ανάμεσα.
Ποια είναι η γνώμη σας; -
Προσωπικά μου αρέσει να υπάρχουν διάφορα όργανα, όχι όμως υπερβολικά πολλά. Πιστεύω ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία λαδιού και ίσως πίεση τουρμπίνας είναι αρκετά (το τελευταίο κυρίως για ικανοποίηση της περιέργειας του οδηγού σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, παρά για οτιδήποτε άλλο). Φυσικά μιλάω πάντα για αμάξια που τα έχουν από τη μάνα τους, όχι για εκ των υστέρων προσθήκες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αυξάνουν την αγάπη μου για τα συμπαθή αυστραλιανά μαρσιποφόρα
Το όργανο θερμοκρασίας λαδιού έχει εν πολλοίς καταργηθεί, μάλλον ως περιττό. Boost pressure σπανίως βρίσκεις (είχε πάντως το Golf V GT), ενώ και το όργανο για τη θερμοκρασία νερού σε πολλά αμάξια (βλ. VAG) δεν λέει ακριβώς την αλήθεια - η βελόνα μένει καρφωμένη στους 90 βαθμούς C μόλις ζεσταθεί ο κινητήρας, και δεν το κουνάει καθόλου εκτός αν υπάρξει πρόβλημα.....
Δεν είμαι απολύτως βέβαιος πάντως ότι πρόκειται περί διαμορφωμένης τάσης....σε Audi 80 π.χ. του 1980κάτι, δεν υπήρχε στροφόμετρο (!). Σχεδιαστική έμπνευση κάποιου προφανώς...Ίσως τώρα να βρισκόμαστε σε αντίστοιχη εποχή. Νομίζω λοιπόν ότι είναι συνδυασμός τριών ή τεσσάρων παραγόντων - των δύο που αναφέρθηκαν στο post του Χρήστου, της αντίληψης κάποιων ότι έτσι η κονσόλα γίνεται σχεδιαστικά ποιο ενδιαφέρουσα/ελκυστική, αλλά και ενδεχομένως για λόγους εργονομίας - όσο περισσότερα οργανάκια συγκεντρωμένα στο χώρο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, τόσο λιγότερο ευανάγνωστα είναι..
Υ.Γ. Έχετε δει αμάξι με μαμά όργανο μέτρησης τάσης της μπαταρίας;
Υ.Γ.2 Ξέχασα προφανώς να αναφέρω τον δείκτη της βενζίνης στα επιθυμητά όργανα
Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα αυτοκίνητα μας δεν έχουν και μία ψηφιακή ένδειξη για τα λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Γιατί δηλαδή να μην ξέρω ακριβώς πόσο έχω, πέρα από τη σχηματική αναπαράσταση empty-1/4-1/2-3/4-full; Δεν μπορεί να είναι ούτε τόσο ακριβό, ούτε τόσο δύσκολο να το κάνουν. Γιατί να μην ξέρω πόσο ακριβώς μου έβαλε ο βενζινάς;
Υ.Γ. 3 Για την επισήμανση βλαβών, τα λαμπάκια/ηχητικές προειδοποιήσεις κάνουν καλή δουλειά και είναι απαραίτητα. Όμως κάποια όργανα μπορούν να είναι χρήσιμα, είτε για την περιέργειά μας, είτε για να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε λίγο καλύτερα σε τι έγκειται η βλάβη, ή τι συνέπειες μπορεί να έχει.
-
Ειναι γεγονος αυτο.
Στα νεα αυτοκινητα εισαι αποκομενος στην καμπινα σου. Μονο βενζινη σε θελουν οι κατασκευαστες να βαζεις. Σε λιγο καιρο προβλεπω να καταργησουν και το μοχλο του καπο! Αγορα, οδηγηση, ημερομηνια ληξης, αντικατασταση. Εκει παει το πραγμα. -
Να πω οτι το 95% των οδηγων δεν γνωριζει το παραμικρο απο τα τεχνικα ενος αυτοκινητου!
-
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
Υ.Γ. Έχετε δει αμάξι με μαμά όργανο μέτρησης τάσης της μπαταρίας;
Σε LADA δεκαετιας '80!
Σε λιγο καιρο προβλεπω να καταργησουν και το μοχλο του καπο!
Το εχει κανει ηδη η Ford σε Focus και Mondeo, ξεκλειδωνει απο μπροστα!
-
Και το Audi A2 έτσι δεν ήταν;
-
Και να το ανοιξεις το καπο δεν βλεπεις τιποτε απο τα πλαστικα καπακια που εχουν βαλει.Στα παλια αυτοκινητα μονο ο παπας ηταν στη μεση.Σημερα ακομα και για μπουζι πρεπει να πας συνεργειο εκτος αν δε βαριεσαι να βιδωνεις ξεβιδωνεις μια ωρα.Στο Α4 απορω πως θα αλλαξω μπαταρια αν χρειαστει,το συρομενο πορτακι που εχει για τη προσβαση δεν το κοβω να φτανει για να βγει,μαλον πρεπει να βγει ολο το καλυμα
-
πιστευω ειναι θεμα κοστους και μονο....
σε ποιο ακριβα αυτοκινητα που θελουν να εχουν σπορ ονομα στην αγορα υπαρχουν...ειτε ηλεκτρονικοι ειτε αναλογικοι.
δηλ ακομα και να μην ξερεις τι λενε ολοι αυτοι οι δεικτες ..με το να τους εχει το αυτοκινητο αμεσως σαν ψωνιο που εισαι θεωρεις τον εαυτο σ καπως πιο σπορ οδηγο...
εδω στο 350z η στο gtr ποσοι ξερουν τι λενε οι δεικτες τους και ποτε ειναι καλα η οχι τα λεγομενα τους????
Αρκει να τους εχει το αυτοκινητο για να κανεις το εφετζιληκι σ...και ας μην ξερεις τι λενε... -
Τα πολύ ακριβά αυτοκίνητα έχουν πολλούς δείκτες; H Ferrari, ή Lamborghini και η Porsche τι πολιτική ακολουθούν;
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Τα πολύ ακριβά αυτοκίνητα έχουν πολλούς δείκτες; H Ferrari, ή Lamborghini και η Porsche τι πολιτική ακολουθούν;εχουν και αυτα τα αυτοκινητα παρα πολλους δεικτες...... απο οσο ξερω εχουν σχεδον τα παντα .....
ειτε αναλογικα ειτε ηλεκτρονικα
αλλα οι περισσοτεροι ιδιοκτητες τους δεν ξερουν τι λενε ολοι αυτοι οι δεικτες και δεν τους χρησιμοποιουν.
καθε σπορ αυτοκινητο που σέβεται τον εαυτο του εχει ...αλλα περισσοτερους αλλα λιγοτερους αλλα εχουν....ειναι κατι σαν την μεγαλη ζαντα ...κτλσ τι εννοω??? -
Εστω οτι βγαινει ενα μοντελο με ολα τα προαναφερομενα οργανα, πχ θερμομετρο λαδιου στα πεζω. Ποσοι οδηγοι καταλαβαινουν τη χρησιμοτητα του οργανου αυτου; Εστω αυτο το 5% που βρισκει χρησιμοτητα στο οργανο, αφηνει παγερα αδιαφορο το marketing management της εταιριας, καθως ανεβαζει το κοστος χωρις να προσφερει κατι στον μεσο ορο του αγοραστικου κοινου. Ενω πχ συστηματα δευτερευουσας σημασιας οπως το hill holder και το παρκινγκ assist ειναι ιδιαιτερα δημοφιλη κυριως γιατι προσθετουν στο λεγομενο αγγλιστι wow factor, ποσες φορες εχετε πετυχει συζητησεις που αναφερονται στη γκατζετοσυλλογη του καινουριου αμαξιου ή ποσες φορες εχετε προτεινει καποιο αξιοπιστο - δυνατο - σταθερο αμαξι σε καποιον που ενδιαφερεται για τη γνωμη σας και σας λεει οτι το ταδε δεινα μπαντζαι εχει καλυτερο γκατζετοεξοπλισμο; Αυτος ο μεσος ορος λοιπον ειναι που διαμορφωνει τις τασεις της αγορας και με αυτον πορευονται οι εταιριες. Στο κατω κατω γιατι να σου βαλουν κι αυτο το ερμο το θερμομετρο λαδιου; Σκιστο κρυο εσυ και μετα υπαρχουν οι αντιπροσωπειες για να σε προσεξουν καταλληλα..
-
Για μενα θα ηταν υπεραρκετο ενα στροφομετρο οπου ανολογα με την κατασταση του μοτερ θα σου δειχνει τη κοκκινη περιοχη στροφων πιο πανω η πιο κατω.Αντε και ενα κιτρινο λαμπακι που θα σβηνει οταν ο κινητηρας ειναι στη σωστη θερμοκρασια..
-
Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει τρόπος να πάρει κανείς όλη την πληροφορία που θέλει από τα inner workings και τους σένσορες του αυτοκινήτου. Ονομάζεται OBD-II! Παίρνεις ένα καλώδιο ή έναν bluetooth adaptor, βάζεις κάποιον φορητό υπολογιστή για να στα δείχνει, και ορίστε, τα customized όργανά σου!
Αλλά αυτό προφανώς είναι μόνο για τούς ψαγμένους, και όχι για την καθημερινή χρήση και οδήγηση. Και υπάρχει ένας σημαντικός λόγος κατά τη γνώμη μου. Τα όργανα και τα χειριστήρια του αυτοκινήτου πρέπει να είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να είναι χρηστικά, ευανάγνωστα, και να μπορείς να τα χρησιμοποιείς χωρίς να παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο. Δηλαδή πρέπει να έχουν περάσει usability tests, που είναι καλά καθορισμένες διαδικασίες. Ο,τιδήποτε που δεν έχει περάσει τέτοιο τεστ, κατά τη γνώμη μου δεν έχει θέση στο αυτοκίνητο που οδηγώ στο δρόμο.
-
θα μου άρεσε να είχα τα βασικά όργανα ..... αναλογικό ίσως μόνο το στροφόμετρο και να έχω μια οθόνη στην οποία σαν οδηγός να μπορώ να επιλέξω ποιες επιπλέον πληροφορίες χρειάζομαι να βλέπω ή να εμφανίζονται εκεί αν περάσουν κάποια τιμή.
Μια φορά είχα μια άσχημη εμπειρία σχετικά με τις ενδείξεις οργάνων. Οδηγώντας στα όρια το κάρο μου (volvo v50) στην διαδρομή προς Σούνιο, εκεί που πήγαινα κόμμάτια, ανάβει ξαφνικά ένα τεράστιο κίτρινο λαμπάκι στο καντράν ..... ΩΧ λέω από μέσα μου, κάποια Μ@l@ki@ θα έγινε, έτσι όπως το πάω το κακόμοιρο. κόβω ταχύτητα και ξενερώνω ...... Πατάω τον διακόπτη να δω τι πληροφορίες θα μου δώσει, και μου λέει το εξής κορυφαίο ... 'έχει πέσει η στάθμη του υγρού των υαλοκαθαριστήρων, παρακαλώ συμπληρώστε νερό' (από τις κλίσεις που έπαιρνε στις στροφές ο αισθητήριας τα έπαιξε)
-
Μόνο λαμπάκι;
Αυτό δεν είναι τίποτα...Δεν θυμάμαι τι αμάξι ήταν (πριν πολλά χρόνια) αλλά το αμάξι σταματούσε την μουσική κάθε 5 λεπτά και έλεγε με σοβαρή φωνή ότι η στάθμη του νερού των υαλοκαθαριστήρων είναι χαμηλή.
Ένας πολύ καλός λόγος για να καταστρέψεις το μεγάφωνο και να σταματήσουν πλέον οι αναγγελίες του αυτοκινήτου. -
Το δικό μου κάθε 2 ώρες αναβοσβήνει ένδειξη για να κάνεις στάση για ξεκούραση και στις 4 μένει αναμμένο μέχρι να σβήσει το μοτέρ και να βγει το κλειδί από το διακοπτη. Άντε να πείσεις τη μάνα μου ότι δεν θα πάθει ζημία αν δε σταματήσει
-
τα SAAB παλιά είχαν φως μόνο στο ταχύμετρο και όταν κάποια τιμή ξεπερνούσε το όριο, φωτιζόταν το αντίστοιχο όργανο. Καλό νομίζω
-
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
Υ.Γ. Έχετε δει αμάξι με μαμά όργανο μέτρησης τάσης της μπαταρίας;Audi A4 1.8T 96 μοντέλο
Τάση για λιγότερη πληροφόρηση του οδηγού.