-
Παράτα τις γάστρες που πλανάρουν και κοίτα αυτό:
http://www.powercruising.com/krogen42.html -
-
Ο χρήστης MindFresh KilBreeze έγραψε:
Sunseeker έχει και ο Hamilton..
Οχι,που δε θα χε Sunseeker ο Hamilton...
Με Sunseeker Predator ειχα δει την Βερνικου στην Ηρακλεια Κυκλαδων.
-
Ερώτηση άσχετου.
Αυτό το πράμα, μέχρι πόσα μποφώρ μπορει σηκώσει?
Δε λέω του λεωνίδα, λέω το τυροκομικό από πάνω -
Με 25-30 κόμβους σε 5 μποφώρ και πάνω ελάχιστα σκάφη μέχρι 15-18 μέτρα πρέπει να τα μπορούν...
Και με 25-30 κόμβους σε 5 μποφώρ και πάνω σε ακόμα λιγότερα από αυτά που μπορούν θέλεις να είσαι μέσα... δεν μπορείς εσύ!
Είναι σαν τις μοτοσυκλέτες, σε περνάνε με +40χλμ αλλά μετά τις περνάς στο πάρκινγκ που σταματάνε για να πάρουν ανάσα, να ξεπιαστούνε, να πιούνε ένα χυμό κλπ.
Ενώ με τα τρώλερ και τα ιστιοπλοϊκά με 5 μποφώρ μπορεί να πας αργά (με ιστιοπλοικό αρχίζεις να μην το νιώθεις αργά...) αλλά το ζεις, δεν κάνεις παύση στη ζωή σου για να κρατιέσαι...Πάντως με 3200 μίλια αυτονομία (για αυτό που linkάρατε πιο πριν) αν κυκλοφορείς ψυχαγωγικά στο Αιγαίο μάλλον ξεχνάς να ξαναγεμίσεις για μερικά χρόνια!!
-
Εντάξει, στο 5άρι πάς με 25 κόμβους άνετα, δεν έχεις πρόβλημα.
Πάιζει ρόλο και από που τον έχεις τον καιρό. Αν έχεις μάσκα 6άρι π.χ. εκεί... σκούρα τα πράγματα. Αν όμως έχεις τον καιρό πρύμα ή στο πλάι είναι πολύ πιο εύκολο και ανεβάζεις και ταχύτητα.
Το θέμα είναι ότι σε σχέση με το ιστιοπλοϊκό σε ελάχιστες περιπτώσεις θα αναγκαστείς να πάς με τα μίλια του και αυτό λόγω καιρού.
Βέβαια οι ιστιοπολόοι το απολαμβάνουν, τους αρέσει. Γλυτώνουν και πολλά, παάρα πολλά σε καύσιμα
Έχω πετύχει και ιστιοπλόο που στην κουβέντα είπε, 'το πουλάω γιατί κουράστηκα ναφτάνω 5 ώρες μετά από τους φίλους μου που έχουν ταχύπλοα'.
Στον αντίποδα έχω πετύχει ιστιοπλόο που έλεγε' Νέα παιδιά εσείς θέλετε την ταχύτητα. Εγώ που τα έχω δοκιμάσει όλα, τώρα που βγήκα στη σύνταξη θέλω ηρεμία' -
To θέμα είναι να μην φτάνεις και με τ άντερα έξω απ το κοπάνημα βέβαια
Τους χώρους που έχεις στο ιστιοπλοϊκό πάντω για να τους βρείς σε ταχύπλοο, πρεπει να ανεβείς σε τρελά φράγκα... -
Φέτος πήγαμε Σκιάθο με ένα regal 30 πόδια και φάγαμε μέσα στο Αιγαίο ένα 6αράκι. Το είχαμε σε γωνία 45 μοιρών και παίζαμε όλη την ώρα το τιμόνι. Επειδή είμαστε και λίγο τρελοί σαν άτομα στην παρέα δεν πέσαμε κάτω από 30 μίλια ανά ώρα
Φάγαμε πολύ νερό στα μούτρα όμως. -
Για πες πόσο κάψατε και πόσην ώρα κάνατε (και από πού βασικά )
-
2 μηχανές έσω έξω mercruiser 250 άλογα η μία 5000 κ.εκ. v8. Απόσταση 60 μίλια από Χαλκιδική έως Σκιάθο. Η κάθε μία καίει πρπ 2 λίτρα το μίλι. Μόνο στο πάνε λοιπόν 240 έουρος
Φτάσαμε σε δύο ώρες και κάτι ψηλά.Με ενα ιστιοπλοϊκό δεν θα έκαιγες τπτ αλλά με την ταχύτητα που θα ταξίδευε δλδ πρπ με 8 μίλια/ώρα με τα ρέστα που θα εξοικονομούσες θα αγόραζες ναρκωτικά, μιας και την ίδια απόσταση θα ήθελε κανένα 8ωρο για να πας
-
ελπίζω να κάνατε καλό ρεφενε
(πού να σου μείνουν λεφτά για γκόμενες και μηχανές μετά κακομοίρηηη )
-
3 άτομα ήμασταν παιδιά στο σκάφος μείναμε 5 μέρες. Το όλο ταξίδι βγήκε πρπ 450+ στον καθένα. Μια χαρά νομίζω.
-
Νταξ, άμα ήσασταν μπακούρια κομπλέ
όντως δεν είναι τρελό το κόστος (αν πληρώνει άλλος τη συντήρηση στο σκάφος )
-
45 μοίρες πλώρα ή πρύμα??
2 λίτρα το μίλι με 30 κόμβους την ώρα =60 λίτρα την ώρα. Καλή κατανάλωση
Πάντως αν τα καύσιμα δε βγαίνουν από μία τσέπη αλλά μοιράζονται σε περισσότερες είναι σχετικά οικονομικές διακοπές.
Τώρα η συντήρηση είναι άλλο θέμα...
Είπαμε, το καλύτερο σκάφος είναι του φίλου σου.@rx8_drifter
Δεν κοπανάει αν ο καιρός είναι πρύμα. Ο καιρός δεν είναι μόνο η ένταση του ανέμου αλλά και η διεύθυνση του ως προς την πορεία του σκάφους -
Υγρά όνειρα: Lancia και Martini ξανά μαζί
Oμορφιά με 2 Common rail συνολικά 1160ps και γύρω στα 55knots στο WOT... Συνεργασία Sacs-Lancia-FPT...
Και δυο μικρά σχόλια για αυτό:
Είπαμε, το καλύτερο σκάφος είναι του φίλου σου.
@rx8_drifter
Δεν κοπανάει αν ο καιρός είναι πρύμα. Ο καιρός δεν είναι μόνο η ένταση του ανέμου αλλά και η διεύθυνση του ως προς την πορεία του σκάφουςΤο 'σκάφος του φίλου' είναι καλό μόνο για όσους ασχολούνται περιστασιακά με το άθλημα. Για τον λάτρη της θάλασσας το 'δικό του σκάφος' -είτε πρόκειται για τρίμετρο sib, είτε για υπερδεκάμετρο rib, κ.ο.κ- αποτελεί έννοια αναντικατάστατη, όχι μόνο για το 'συναίσθημα της ιδιοκτησίας', αλλά κυρίως γιατί αντλεί χαρά από όλα τα στάδια προετοιμασίας του ταξιδιού, από την συντήρηση του σκάφους, μέχρι τη χάραξη πορείας, την μελέτη ναυτικών χαρτών κ.λπ... Φυσικά, κεντρική θέση κατέχει το ίδιο το ταξίδι, είτε πρόκειται για offshore cruising, είτε για μια απλή βόλτα costa-costa... Με άλλα λόγια, έχεις τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή, χειμώνα-καλοκαίρι να απολαύσεις τη μαγεία της θάλασσας, και όχι όποτε αποφασίσει ο φίλος σου... Βέβαια, αυτό δεν αποκλείει εναλλάξ συμμετοχές στο σκάφος του καθενός...
Ως προς το δεύτερο, αντικατάστησε το κοπάνημα με το κάρφωμα (σε διάφορες διαβαθμίσεις ανάλογα και με τον ναυπηγικό σχεδιασμό, την ισχύ, το trim κ.λπ, όχι απαραίτητο όμως), και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια κατάσταση που μπορεί να γίνει αρκετά έως πολύ οδυνηρή τόσο για το σκάφος (ξεκολλημένες δελφινιέρες, μπαλόνια κ.λπ), όσο και για το πλήρωμα που τύχον βρίσκεται στην πλώρη.
-
Για το πρώτο προφανώς και αστειευόμουν θέλοντας να τονίσω τη διαφορά κόστους καυσίμου και κόστους συντήρησης. Το μικρόβιο της θάλασσας και του σκάφους το ξέρω. Και λέω μικρόβιο γιατί ορθολογιστικά, το κόστος της συντήρησης του χωρίς να το χρησιμοποιείς είναι τόσο που επιτρέπει τις συνολικές μέρες διακοπών που κάνεις με αυτό να το περνάς σε εξωτικούς παραδείσους. Βέβαια δεν χωράνε ορθολογισμοί στα hobby και τους έρωτες...
Το δεύτερο ομολογώ πως δεν το κατάλαβα...
Κάρφωμα με 5άρι ή 6άρι και πρύμα τον καιρό?? -
double post
-
Tότε, βλέπουμε το θέμα από την ίδια οπτική γωνία...
Στο θέμα της συντήρησης, ωστόσο, τα πράγματα είναι σχετικά... Με ένα rib -που τα ξέρω καλύτερα-, μονομήχανο, η συντήρηση κυμαίνεται σε πολύ λογικά πλαίσια κόστους, ειδικά αν έχεις μάθει να κάνεις και μόνος σου τα περισσότερα πράγματα -που δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο. Τα δίχρονα, καρμπυρατεράτα είναι πολύ απλά μοτεράκια και πανεύκολα στη συντήρησή τους, αλλαγή μπουζί, καθάρισμα καρμπυρατέρ, μέχρι και αλλαγή impeller μπορείς να τα κάνεις μόνος... Από την άλλη, υπάρχουν ειδικές κρέμες στο εμπόριο για τη συντήρηση-καθάρισμα-προστασία αεροθαλάμων, πλαστικών και ανοξείδωτων μερών, οπότε κι εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα... Ορέξη να διαθέτεις και κάποιον χρόνο...
Θα έλεγα ότι το σημαντικότερο έξοδο -αν δεν έχεις δικό σου χώρο- είναι αυτό της αποθήκευσης του σκάφους.
Το κάρφωμα έρχεται μόνο στα πρύμα, όταν δηλαδή η πλώρη βουτάει με ταχύτητα προς την κοιλιά του κύματος. Αναλόγως το σκάφος και τον χειρισμό, είναι και η ένταση του καρφώματος...
-
Όλα είναι θέμα μεγέθους
Αναφέρθηκα στα έξοδα ξεκινώντας από προηγούμενη δημοσίευση για 30άρι με δύο 250άρες. Εκεί η συντήρηση είναι σημαντικό κόστος και όπως είπες και εσύ, η φύλαξη (δηλαδή η μαρίνα σε τέτοια μεγέθη) του είναι ένα ενοίκιο κάθε μήνα. Παράδειγμα στη μαρίνα Καλαμακίου για 10 και κάτι μέτρα μήκος πληρώνεις 500 ευρώ το μήνα. Ε, δεν είναι αμελητέο. Βάλε και ετήσιο Service και και...
Είναι και το ότι όταν ο άλλος ακούει ότι έχεις σκάφος νομίζει ότι είσαι μεγιστάνας και ζητάει ότι του κατέβει στο κεφάλι οπότε...
Συμφωνώ ότι στο σκάφος μπορείς να κάνεις πολλά μόνος σου αλλά δεν μπορεις π.χ. να φτιάξεις την τέντα, οπότε πας στο χ και σου λέει 2500 ευρώ αλλά είναι πανί sumbrella(ή κάπως έτσι δεν θυμάμαι). Αφού ρωτήσεις και αλλού βλέπεις ότι είναι ο φθηνότερος, τον ξέρεις και χρόνια και είναι καλός στη δουλειά του οπότε πάνε τα ευρώ(2000 ευρώ μετά το παζάρι γιατί εχοθμε και κρίση και έχει ψιλοσφίξει και αυτών ο .....) Είπαμε, έρωταςΤώρα κατάλαβα τι λες για το κάρφωμα απλά θεωρώ ότι ο φόβος είναι για πιο πολλά μποφόρ (ορμώμενος πάντα από τη δημοσίευση για το 30άρι και άρα μιλώντας για τέτοιο μέγεθος) και φυσικά για μη έμπειρο καπετάνιο ο οποίος δεν θα κόψει όταν πρέπει και δεν θα 'πάρει' τον καιρό σωστά
-
Εγω λογω απειριας αφησα ενα παμπριζ ενος πενταμετρου πολυεστερικου κατω απο τη γεφυρα του Ριου .Ειχα απο πισω τον καιρο αλλα εκανα τη θεικη να κοψω αποτομα στροφες γιατι φοβηθηκα ενα μεγαλο κυμα.Αποτελεσμα ηταν να γινω υποβρυχιο για κανα 2 μετρα και το νερο που πηρε η μουρη ηρθε και εσπασε το παρμπριζ,ακομα και η αντιριδες του στραβωσαν.Ενα χρονο εκανα να ξαναμπω στη θαλασσα
Πλεούμενα (πολυεστερικά, φουσκωτά, ιστιοφόρα, καϊκια κλπ).