-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Πολύ μεγάλο ρόλο βέβαια παίζει και το είδος του οχήματος που οδηγείς.
Κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ένα «καλό» αμάξι που γεμίζει το καθρέπτη τους έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να τους αναγκάσει να ξεκουνηθούν.
Αν τώρα και οι ίδιοι έχουν εξίσου «καλό» οχημα, βλέπε αρχική πρόταση.Αυτό το είδα και στην πράξη: Οδηγώντας BMW 316 οι μπροστινοί μου σκίζονται να κάνουν δεξιά για να περάσω, ενώ με τα Swift και Ibiza με έχουν γραμμένο εκεί που δεν πιάνει μελάνι. [...]
ΥΓ:Η τέρμα δεξιά είναι η πιο παρεξηγημένη λωρίδα.Ειδικά όταν έχει πυκνή ροή ή κίνηση (μποτιλιάρισμα) παρατηρείστε ότι η τέρμα δεξιά πάει πάντα πιο γρήγορα (λίγο ή πολύ).Δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, αν σκεφτεί κανείς ότι δεξιά μαζεύονται νταλίκες-φορτηγά-λεωφορεία και όσοι (θεωρητικά) πάνε πολύ αργά στο δρόμο και δε βιάζονται.
Μήπως επειδή δεξιά πηγαίνουν με σταθερή ταχύτητα ενώ οι στις υπόλοιπες λωρίδες οι σφήνες από τους 'γρήγορους' παρενοχλούν τόσο τη ροή ώστε τελικά να καθυστερούν παραπάνω;
-
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Μήπως επειδή δεξιά πηγαίνουν με σταθερή ταχύτητα ενώ οι στις υπόλοιπες λωρίδες οι σφήνες από τους 'γρήγορους' παρενοχλούν τόσο τη ροή ώστε τελικά να καθυστερούν παραπάνω;
Παλι οι γρηγοροι σας φταινε? Οι αριστεροτερες λωριδες εχουν μεγαλυτερη κινηση γιατι εχουν πολλα περισσοτερα αυτοκινητα, επειδη η συντριπτικη πλειοψηφια σνομπαρει την δεξια. Τοσο απλο...
Βαλε κ την κυρατσα/νεο/παππου που ειναι στην αριστερη ΑΚΡΙΒΩΣ με την ιδια ταχυτητα με τον διπλα του ('αφου ολοι με τοσα πανε' ), κ καταλαβαινεις γιατι οι αριστεροτερες πηζουν.
-
Ο χρήστης CptBill έγραψε:
Kαι μια ερώτηση κρίσης.
Όσο είστε στην αριστερή και προσπερνάτε κρατάτε αναμένο το αριστερό φλας μέχρι να ολοκληρωθεί η προσπέραση και να βγάλετε φλας για να μπείτε στη δεξιά/μεσαία ή ουτε καν;
Αυτο δεν λεει και ο ΚΟΚ; Οτι καθολη τη διαρκεια της προσπερασης παραμενει το αριστερο φλας ανοιχτο μεχρι να ολοκληρωθει και μετα φλας δεξια για αλλαγη λωριδας; Η θυμαμαι λαθος;
Eγω παντως στην ΕΟ συνηθως ετσι κινουμαι στην αριστερη,με το φλας αναμμενο.
Βοηθαει κιόλας τους αλλους να καταλαβουν οτι η αριστερη δεν ειναι για κατασκηνωση. -
εγώ οδηγώ στη λωρίδα που είναι άδεια, από δεξιά προς αριστερά.
πράττω κατά γράμμα αυτό που επιτάσσει ο νόμος. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Μήπως επειδή δεξιά πηγαίνουν με σταθερή ταχύτητα ενώ οι στις υπόλοιπες λωρίδες οι σφήνες από τους 'γρήγορους' παρενοχλούν τόσο τη ροή ώστε τελικά να καθυστερούν παραπάνω;
Παλι οι γρηγοροι σας φταινε? Οι αριστεροτερες λωριδες εχουν μεγαλυτερη κινηση γιατι εχουν πολλα περισσοτερα αυτοκινητα, επειδη η συντριπτικη πλειοψηφια σνομπαρει την δεξια. Τοσο απλο...
Βαλε κ την κυρατσα/νεο/παππου που ειναι στην αριστερη ΑΚΡΙΒΩΣ με την ιδια ταχυτητα με τον διπλα του ('αφου ολοι με τοσα πανε' ), κ καταλαβαινεις γιατι οι αριστεροτερες πηζουν.
Όχι οι γρήγοροι (μέσα είμαι κι εγώ ), οι 'γρήγοροι', αυτοί που κάνουν χιλιάδες μαϊμουδιές, σφήνες, παίζουν φώτα κλπ προσπαθώντας να κερδίζουν 5 μέτρα όταν το ρεύμα είναι μποτιλιαρισμένο για χιλιόμετρα και φιγουράρουν τακτικότατα στα 'Ζώα'. Θεωρώ ότι η συμμετοχή τους στην επιδείνωση της ροής είναι δυσανάλογα μεγαλύτερη του αριθμού τους.
-
Ο χρήστης CptBill έγραψε:
Kαι μια ερώτηση κρίσης.
Όσο είστε στην αριστερή και προσπερνάτε κρατάτε αναμένο το αριστερό φλας μέχρι να ολοκληρωθεί η προσπέραση και να βγάλετε φλας για να μπείτε στη δεξιά/μεσαία ή ουτε καν;
Αυτο δεν λεει και ο ΚΟΚ; Οτι καθολη τη διαρκεια της προσπερασης παραμενει το αριστερο φλας ανοιχτο μεχρι να ολοκληρωθει και μετα φλας δεξια για αλλαγη λωριδας; Η θυμαμαι λαθος;
Kι εγώ το ίδιο νομίζω, αλλά στο εξωτερικό απαγορεύεται, το φλάς το ανάβεις μόνο κατά την αλλαγή της λωρίδας (τουλάχιστον στην Ολλανδία, αλλά και από ό,τι έχω δεί σε άλλες χώρες)
Μάλιστα όταν πρωτοδήγησα εδώ, με έναν φίλο ολλανδό μου έκανε παρατήρηση που το άφηνα ανοιχτό -
Πώ πω ανταπόκριση!!! Δεν το περίμενα, χαίρομαι που είναι καυτό το θέμα.
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας κίνηση των οχημάτων στην αριστερή λωρίδα (λωρίδα προσπέρασης), εκτός αν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση
ΚΟΚ σελίδα 194.
Ξέχασα να γράψω πως το πρόστιμο είναι 200€. Τι σημαίνει το (δ) δίπλα;
Διαβασε το αρθρο 16 κ σταματα να κοιτας μονο τα μεμονωμενα πινακακια, κ θα καταλαβεις. Κινεισαι στην οσο πιο δεξια λωριδα γινεται. Εκτος αν κινεισαι πιο γρηγορα απο αυτους που ειναι στην τερμα δεξια κ παει λεγοντας.
Ευχαριστώ
Άρθρo 16
Θέση επί της oδoύ- Στo oδικό δίκτυo της Χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλoφoρίας.
O oδηγός κάθε oχήματoς υπoχρεoύται, τηρoυμένων των διατάξεων των
άρθρων 12 παράγραφος 1 και 17 παράγραφος 6 τoυ παρόντoς Kώδικα, να
oδηγεί τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς και αν
ακόμη oλόκληρo τo oδόστρωμα είναι ελεύθερo.
... - Σε oδoστρώματα διπλής κατεύθυνσης, τα oπoία έχoυν τέσσερις ή πε-
ρισσότερες λωρίδες κυκλoφoρίας, o oδηγός δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνει
τις λωρίδες κυκλoφoρίας πoυ πρooρίζoνται για την κίνηση πρoς την αντίθετη
κατεύθυνση.
...
Ενδιαφέροντα και αυτά που γράφτηκαν για την χρήση των φλας καθώς και η διαπίστωση πως η ποιο γρήγορη λωρίδα είναι η δεξιά.
...
Αυτο δεν λεει και ο ΚΟΚ; Οτι καθολη τη διαρκεια της προσπερασης παραμενει το αριστερο φλας ανοιχτο μεχρι να ολοκληρωθει και μετα φλας δεξια για αλλαγη λωριδας; Η θυμαμαι λαθος;Eγω παντως στην ΕΟ συνηθως ετσι κινουμαι στην αριστερη,με το φλας αναμμενο.
Βοηθαει κιόλας τους αλλους να καταλαβουν οτι η αριστερη δεν ειναι για κατασκηνωση.Και τι μπορούμε να κάνουμε για να καταλάβουν όσοι κατασκηνώνουν στην μεσαία ότι ούτε η μεσαία είναι για κατασκήνωση;
Αυτό που δεν αναφέρθηκε ίσως επειδή είναι ευκόλως εννοούμενο είναι πως η προσπέραση από δεξιά είναι παράνομη. Παράνομη έτσι είναι και η προσπέραση από την μεσαία κάποιου που κινείται στην αριστερή καθώς και η προσπέραση από την δεξιά κάποιου που κινείται στην μεσαία!
Έτσι πολλοί από εμάς - πόσο υπομονή πρέπει να έχουμε για προσπεράσουμε νόμιμα ? - 'αναγκάζονται' να παρανομήσουνΤι μπορεί να γίνει; Μήπως κάποιος πρέπει να φέρει στην επιφάνεια (ραδιόφωνο, τηλεόραση, τροχαία κλπ) το άρθρο 16;
Κάποτε τον πατέρα μου τον είχαν σταματήσει - τότε που ίσως η τροχαία είχε περισσότερο τον ρόλο του λειτουργήματος - και του είχαν κάνει παρατήρηση που σε δρόμο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ταξίδευε στην αριστερή.Θα μου πει κάποιος 'εδώ δεν ασχολούνται με τους κατασκηνωτές τις αριστερής εσύ θες να ασχοληθούν και με εκείνους της μεσαίας;'
ΝΑΙ, ΘΕΛΩΩΩΩΩ
- Στo oδικό δίκτυo της Χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλoφoρίας.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Πώ πω ανταπόκριση!!! Δεν το περίμενα, χαίρομαι που είναι καυτό το θέμα.Αν ψάξεις υπάρχουν 5-6 παλαιότερα θέματα με το 'σύνδρομο της αριστερής', όπως και για την κατασκήνωση στη ΛΕΑ.
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
Η καλύτερη ειδοποίηση για τους πίσω γρηγορότερους είναι να σβήσεις το αριστερό φλάς τη στιγμή που περνάς και να ανάψεις το δεξί δειχνοντας ότι θα ανοίξεις το δρόμο αμέσως μόλις τελειώσεις...Πιστεύω πως είναι προτιμότερο να ανάψεις το δεξί φλας όταν ολοκληρώσεις την προσπέραση και είσαι έτοιμος πια να αλλάξεις λωρίδα και όχι πιο πριν γιατί έτσι βοηθάς τον ανυπόμονο που έρχεται με τα 1000 να καταλάβει πότε ακριβώς θα του αδειάσεις το δρόμο (λόγω απόστασης είναι δύσκολο γι αυτόν να καταλάβει).
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...Αυτό που δεν αναφέρθηκε ίσως επειδή είναι ευκόλως εννοούμενο είναι πως η προσπέραση από δεξιά είναι παράνομη. Παράνομη έτσι είναι και η προσπέραση από την μεσαία κάποιου που κινείται στην αριστερή καθώς και η προσπέραση από την δεξιά κάποιου που κινείται στην μεσαία!
Έτσι πολλοί από εμάς - πόσο υπομονή πρέπει να έχουμε για προσπεράσουμε νόμιμα ? - 'αναγκάζονται' να παρανομήσουνΟΧΙ ΛΕΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...Διαβασε κ το αρ.17, παραγραφοι 1 κ 7 ή 8. Κινηση σε παραλληλους στοιχους (ναι εχω μαθει κ τα νουμερα των αρθρων απ'εξω ).
-
πάντως η κατασκήνωση της μεσαίας δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, και οφείλεται κυρίως στα πολλά φορτηγά που κινούνται στους αυτοκινητόδρομους.
Αν τύχει και ταξιδέψεις το βράδυ ευρώπη, όταν είναι στη ρεμίζα, βλέπεις όλους στην δεξιά, σε αυτοκινητόδρομο με 3 λωρίδες (το οποίο τώρα που το σκέφτομαι δεν ισχύει στην ελλάδα, όλοι αράζουν στη μεσαία...)
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
...
Αυτό που δεν αναφέρθηκε ίσως επειδή είναι ευκόλως εννοούμενο είναι πως η προσπέραση από δεξιά είναι παράνομη. Παράνομη έτσι είναι και η προσπέραση από την μεσαία κάποιου που κινείται στην αριστερή καθώς και η προσπέραση από την δεξιά κάποιου που κινείται στην μεσαία!
Έτσι πολλοί από εμάς - πόσο υπομονή πρέπει να έχουμε για προσπεράσουμε νόμιμα ? - 'αναγκάζονται' να παρανομήσουνΟΧΙ ΛΕΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...Διαβασε κ το αρ.17, παραγραφοι 1 κ 7 ή 8. Κινηση σε παραλληλους στοιχους (ναι εχω μαθει κ τα νουμερα των αρθρων απ'εξω ).
σελίδα 59 8. γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη.
-
O oδηγός, υπoχρεoύται μετά τo πρoσπέρασμα, να επαναφέρει τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, χωρίς κίνδυνo γι’ αυτoύς πoυ πρoσπερνά.
-
Στις περιπτώσεις κίνησης των oχημάτων σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς), oι oδηγoί των βραδυπoρoύντων oχημάτων υπoχρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς.
Το 8γ εννοείς; Για μένα σε αρκετά σημεία το άρθρο αυτό με μπερδεύει.
Το 6 είναι πολύ σχετικό με το θέμα μας.
Το 10 αν καταλαβαίνω καλά, είναι για περίπτωση αρκετής κίνησης, τόσης που τα οχήματα μαζεύονται δίπλα δίπλα, σωστά; -
-
Το 8γ σου λεει ακριβως οτι αυτα που αναφερονται στο α) απο πανω (κινηση σε παραλληλους στοιχους με διαφορετικες ταχυτητες ΔΗΛΑΔΗ εγω στην δεξια παω πιο γρηγορα απο εσενα στην αριστερη γιατι ετσι εκατσε) δεν θεωρουνται προσπερασμα οπως το εννοει το παρον αρθρο (το οποιο λεει οτι το προσπερασμα γινεται απο αριστερα).
Οποτε ναι, ακριβως αυτο. Παρανομο προσπερασμα νοειται απο δεξια σε ΜΙΑ λωριδα προσπερασης. Μερικοι θεωρουν οτι παρανομο ειναι κ η αλλαγη λωριδας προς την δεξιοτερη ωστε να προσπερασεις, εγω διαφωνω. Το σιγουρο ειναι οτι αμα φτανεις καποιον που παει πιο αργα σε αριστεροτερη απο σενα λωριδα, απλα συνεχιζεις νομιμοτατα την πορεια σου κ περνας απο διπλα του.
-
Τα παραπάνω ισχύουν μόνο στην Ελλάδα; Ρωτάω γιατί αν στο εξωτερικό προσπεράσεις στην ΕΟ από δεξιά κινδυνεύεις να σου κόψουν τον κ@λο. Εκτός κι αν άλλα λέει ο ΚΟΚ εδώ κι άλλα έξω.
-
Κοίτα, γενικά, μπορείς να κάνεις μια διάκριση ανάμεσα σε δύο καταστάσεις, όπως είπε και ο kacey:
α - κινούμαι σταθερά στη δεξία/μεσαία και τυχαίνει αυτός που είναι στη μεσαία/αριστερή να πάει πιο αργά από εμένα, οπότε εγώ συνεχίζοντας κανονικά την πορεία μου, τον προσπερνάω.
β - κινούμαι στην μεσαία, φτάνω τον μπροστινό μου και αντί να βγω στην αριστερή για προσπέρασμα, βγαίνω δεξιά.
Το (α) είναι νομιμότατο και εξαιρετικά σύνηθες και δεν μπορεί παρά να είναι έτσι και σε άλλες χώρες....όπως π.χ. στους μεγάλους δρόμους της πόλης. ΔΕΝ θεωρείται προσπέρασμα, αλλά απλώς κυκλοφορία σε στοίχους. Το κάθε αμάξι συνεχίζει κανονικά την ευθεία πορεία του.
Το (β) είναι ελιγμός για προσπέρασμα και πρέπει να γίνει από αριστερά (βλ. παραπάνω τις επιφυλάξεις του kacey), καθώς η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται προσπέρασμα από δεξιά είναι όταν το προπορευόμενο όχημα έχει βγάλει φλας για να στρίψει αριστερά και έχει μετακίνηθει προς την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Προφανώς αυτή είναι και η παράβαση για την οποία στο εξωτερικό σου κόβουν τα οπίσθια (ελιγμός προς τα δεξιά)..
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
:Αν τύχει και ταξιδέψεις το βράδυ ευρώπη, όταν είναι στη ρεμίζα, βλέπεις όλους στην δεξιά, σε αυτοκινητόδρομο με 3 λωρίδες (το οποίο τώρα που το σκέφτομαι δεν ισχύει στην ελλάδα, όλοι αράζουν στη μεσαία...)Εδώ αυτό οφείλεται εν μέρει και στη κατάσταση του οδοστρώματος στη δεξιά λωρίδα, που χαλάει από τα φορτηγά.
Ρωτάω γιατί αν στο εξωτερικό προσπεράσεις στην ΕΟ από δεξιά κινδυνεύεις να σου κόψουν τον κ@λο. Εκτός κι αν άλλα λέει ο ΚΟΚ εδώ κι άλλα έξω.
Εννοείται ότι δεν ισχύουν τα ίδια παντού. Εδώ που τα λέμε, ευτυχώς που υπάρχει η πρόβλεψη από το νομοθέτη της κίνησης κατά στοίχους. Φαντάσου να απαγορευόταν η 'προσπέραση από δεξιά' και κάθε κατασκηνωτής της αριστερής λωρίδας να σχημάτιζε ένα νοητό φράγμα δεξιά του 'απαγορεύοντας' τη προσπέραση και φράσσοντας το δρόμο!
-
Ο Ελληνας δεν έχει μάθει να κρατά τον εγωισμό του.
Ολοι λέτε για κώδικες που δεν τηρούνται και για μια πολυτεία που κοιτα τις εισπράξεις και μόνο απο τις κλήσεις ελπίζοντας ίσως ότι μπορούμε να συμορφωθούμε!Γιατί να με περάσει εμένα το τσιγκουε η το ματιζ πχ .Αστονε να περάσει και κάνε τσιγάρο εσυ.Στο τέλος θα το κάψει και θα ησυχάσει!
Μου άναψες φώτα? Είσαι τελειωμένος! ΄Δώσε μια στα 270 ,κάνε και τον σταυρό σου και σταμάτα μετά για τυρόπιτα ευχαριστημένος!
Εχουμε ξεχάσει το νόημα της λωριδας κυκλοφορίας και πάμε όπου μας βολεύει θέτοντας τα δικά μας όρια ταχύτητας έχοντας 'αγοράσει' την αριστερή .
Φυσικά και ενοχλούμε στην μεσαία.Τέρμα δεξιά με τα φορτηγά .Εισαι παράνομος? Τι σημασία έχει.Το θέμα είναι ,,,μπορείς?
Τελικά καθε παρόμοιο τόπικ θα το ονομάζω ΟΥΓΚΑΝΤΑ!ΥΓ Επειδη έχω υπόψην μου περι κοντράκιδων θα έλεγα ότι ένας κοντράκιας δεν προκαλεί αν δεν τον προκαλέσουν .Οι ψευτοκοντράκιδες προσπαθουν να δείξουν αυτο που δεν είναι.Αρα αυτοι είναι οι τελευταίοι που είναι επικινδυνοι και κινούνται και τέρμα δεξιά.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ρωτάω γιατί αν στο εξωτερικό προσπεράσεις στην ΕΟ από δεξιά κινδυνεύεις να σου κόψουν τον κ@λο. Εκτός κι αν άλλα λέει ο ΚΟΚ εδώ κι άλλα έξω.
Εννοείται ότι δεν ισχύουν τα ίδια παντού.
Φυσικά. Αναφερόμουν στο συγκεκριμένο θέμα, όχι γενικά.
Έξω πάντως δεν έχω δει ποτέ σε ΕΟ 'κίνηση σε παράλληλους στοίχους με διαφορετικές ταχύτητες' και αυτές οι διαφορετικές ταχύτητες να μεταφράζονται σε υψηλότερες ταχύτητες από αυτούς που κινούνται δεξιά. Αν είσαι δεξιά απλά δεν προσπερνάς (ακόμα κι αν η προσπέραση αυτή λέγεται 'κίνηση σε παράλληλους στοίχους, ακόμα κι αν οι υπόλοιπες λωρίδες στα αριστερά σου είναι κατειλημμένες από αργοκίνητα ζα). Γι αυτό αναρωτιέμαι αν το να κινείσαι στη δεξιά πιο γρήγορα από αυτούς που κινούνται στην αριστερή (εντός των εκάστοτε ορίων ταχύτητας) είναι νόμιμο μόνο στην Ελλάδα. -
Καλό είναι να πηγαίνουμε δεξιά. Δυστυχώς όμως η δεξιά λόγω των βαριών οχημάτων και της κακής κατασκευής και πλημμελούς συντήρησης συχνά έχει ανωμαλίες και μπαλώματα που δεν έχουν η μεσαία και η αριστερή. Αυτός είναι ένας λόγος που παρά την καλή μου διάθεση σπάνια μένω στην δεξιά για πολλή ώρα.
Το θέμα με τους μεσαίους είναι ότι συνήθως δεν πάνε πιο γρήγορα από τους δεξιούς οπότε οι αργοί και οι επίσης αργοί πιάνουν 2 λωρίδες και μένει μόνο μία για όλους τους άλλους, τους κανονικούς, τους γρήγορους και τους πολύ γρήγορους...
Προσπαθώ αφού περάσω κάποιον στη μεσαία να πάω επιδεικτικά στην δεξιά μπας και καταλάβει.... Αυτό μου έκαναν και στη Γερμανία όταν πρωτοοδήγησα εκεί πριν πολλά χρόνια.
Το άλλο πρόβλημα της δεξιάς είναι ότι είσαι πιο κοντά στην άκρη του δρόμου που είναι σημείο εισόδου ζώων και 'ζώων' και δεν βλέπεις καλά τυχόν ραντάρ ή μπλόκο και ότι είναι πιο εύκολο να σε σταματήσουν. Το κακό του να είσαι στη μεσαία είναι ότι σε παρενοχλούν και από τη δεξιά και από την αριστερή οπότε πρέπει να φυλάγεσαι από παντού.
Σημαντική δυσκολία που προκαλούν οι μεσαίοι είναι όταν τους πλησιάζεις για προσπέραση και ταυτόχρονα σε πλησιάζει ακόμα γρηγορότερα άλλος. Τότε αν υπάρχει άνεση μπορεί να πάω και στη δεξιά και να συνεχίσω εκεί για λίγο ώστε και περνάω και δεν εμποδίζω. Χθες στον περιφερειακό Καρέα, λίγο πριν την είσοδο για περιφερειακό Υμηττού με αρκετή κίνηση σχεδόν λυπήθηκα τον καημένο με την άσπρη ανοιγμένη Ferrari που προσπαθούσε απεγνωσμένα δοκιμάζοντας όλες τις λωρίδες να βρει χώρο για να ξεδιπλώσει μερικά από τα πολλά άλογά του... και είναι μεγάλο και φαρδύ αυτοκίνητο (γεμίζει πολύ καλά και εντυπωσιακά γρήγορα τον καθρέφτη), δεν είναι κανένα Alto για να χώνεται... Πάντως πρέπει να είναι ωραίο να έχεις 100-200-300-400+ άλογα παραπάνω από όλους τους άλλους γύρω σου... μα και τόσο εκνευριστικό!
Εκνευριστικό όταν κάποιος έρχεται να σε προσπεράσει αλλά το κάνει τόσο αργά που σε στριμώχνει πίσω από τον μπροστινό σου... Πάντα κοιτάω ποιος έρχεται πριν προσπεράσω αλλά αν δεν υπάρχει κανένας δεν βγάζω πάντα φλας (σε διαδρομή 800χλμ μετά από λίγο κάνεις και οικονομία κινήσεων!). Φροντίζω όμως να δείξω την πρόθεσή μου (είτε προς τα αριστερά είτε προς τα δεξιά) όταν πλησιάζει άλλος από πίσω ή αν υποπτεύομαι ότι η νταλίκα ετοιμάζεται να κάνει προσπέραση. Το φλας το χρησιμοποιώ για την πρόθεση αλλαγής και την αλλαγή αλλά όχι κατά τη διάρκεια προσπέρασης σε αριστερή λωρίδα. Το αφήνω όμως αναμμένο κατά την προσπέραση σε λωρίδα αντίθετης κυκλοφορίας (για να βλέπουν οι απέναντι ότι προσπερνάω).
Όλα αυτά ακούγονται καλά και άγια αλλά εγώ δεν είμαι άγιος, υπάρχουν φορές που παρά τα φώτα και τις κόρνες κάποιοι ...βάλτε ό,τι κοσμητικό νομίζετε.... δεν καταλαβαίνουν.... πάντως σε κάθε περίπτωση αποφεύγω να κολλάω σε απόσταση αναπνοής στον μπροστινό μου (το θεωρώ βλακεία, δεν με βοηθάει να επιταχύνω και να τον περάσω γρήγορα όταν φύγει και είναι σε βάρος μου αν γίνει και τίποτα).
Η χρήση της ΛΕΑ σαν λωρίδας στα μποτιλιαρίσματα θεωρώ ότι είναι μέγα λάθος και επηρεάζει αρνητικά τουλάχιστον τις 2 διπλανές λωρίδες. Θα έπρεπε να τιμωρείται παραδειγματικά. -
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
Κοίτα, γενικά, μπορείς να κάνεις μια διάκριση ανάμεσα σε δύο καταστάσεις, όπως είπε και ο kacey:α - κινούμαι σταθερά στη δεξία/μεσαία και τυχαίνει αυτός που είναι στη μεσαία/αριστερή να πάει πιο αργά από εμένα, οπότε εγώ συνεχίζοντας κανονικά την πορεία μου, τον προσπερνάω.
β - κινούμαι στην μεσαία, φτάνω τον μπροστινό μου και αντί να βγω στην αριστερή για προσπέρασμα, βγαίνω δεξιά.
Το (α) είναι νομιμότατο και εξαιρετικά σύνηθες και δεν μπορεί παρά να είναι έτσι και σε άλλες χώρες....όπως π.χ. στους μεγάλους δρόμους της πόλης. ΔΕΝ θεωρείται προσπέρασμα, αλλά απλώς κυκλοφορία σε στοίχους. Το κάθε αμάξι συνεχίζει κανονικά την ευθεία πορεία του.
Το (β) είναι ελιγμός για προσπέρασμα και πρέπει να γίνει από αριστερά (βλ. παραπάνω τις επιφυλάξεις του kacey), καθώς η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται προσπέρασμα από δεξιά είναι όταν το προπορευόμενο όχημα έχει βγάλει φλας για να στρίψει αριστερά και έχει μετακίνηθει προς την αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Προφανώς αυτή είναι και η παράβαση για την οποία στο εξωτερικό σου κόβουν τα οπίσθια (ελιγμός προς τα δεξιά)..
Τελικα διαφωνω καθετα. Απλα το ειχα ξεχασει .
Εγω δεν κανω τιποτα παρανομο. Εγω ειχα βγει απο την δεξια - στην οποια ημουν επειδη ηταν ελευθερη κ ΠΡΕΠΕΙ να πηγαινω οσο πιο δεξια μπορω - στην μεσαια για να προσπερασω καποιον αργο, κ μολις τον περασα ΕΠΕΣΤΡΕΨΑ στην δεξια που ξαναελευθερωθηκε κ στην οποια ΠΡΕΠΕΙ να πηγαινω κ συνεχιζω κανονικα την πορεια μου. Αυτος ο αργος στην μεσαια ειναι ο παρανομος που δεν ηταν στην δεξια που ειναι ελευθερη. . Η αριστερη λωριδα επισης δεν με αφορα γιατι εγω δεν θελω να προσπερασω κανεναν, απλα επιστρεφω στην δεξια αφου ειναι ελευθερη κ ετσι πρεπει να κανω.
Οδηγώ στην μεσαία λωρίδα και δεν ενοχλώ κανέναν!