-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ανάλογα με την υλοποίηση,
πχ μπορεί το πρόγραμμα όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι να μειώνει πάρα πολύ το αβάνς και να δουλεύει μια χαρά (μειώνοντας σημαντικά την ζωή της τουρμπίνας).
Μερικά τούρμπο αντέχουν ενώ άλλα δεν αντέχουν σε παρεμβάσεις αντι-λαγκ.θα ακουστεί μ@λ@κί@ αλλά ακόμα δεν κατάλαβα...Δηλαδή με την κλειστού τύπου σκάστρα κερδίζεις σε lag (δηλαδή μείωση του lag) ?
Ξέρεις γιατί ρωτάω?Γιατί σε κανένα κωλο-φτιαγμένο αμάξι δεν έχω ει κλειστού τύπου σκάστρα, ενώ σε όλα τα εργοστασιακά αμάξια η σκάστρα είναι κλειστού τύπου...και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η διαφοροποίηση ή γιατί...(για να το θέσω και πιο ξεκάθαρα) δεν επιλέγουν και οι κατασκευαστές (ακόμα και σε 'αγριες' καταστάσεις πχ GT-R) ανοιχτού τύπου σκάστρα...Μπορεί να ακούγεται βλακώδης ως ερώτηση αλλά ή εσύ απαντάς θεωρώντας κάποιες (άλλες) γνώσεις ως δεδομένες ή απλά εγώ δεν καταλαβαίνω τι διαβάζω.
Άκου αυτό
Youtube Videowhat the f*ck?
Ακούγεται (και μάλλον είναι) πολύ άγριο.
(Όταν ενεργοποιεί το 'antilag',το μόνο που καταλαβαίνω ότι ανοίγει πιο 'καθυστερημένα' η σκάστρα... ) -
Οι ανοιχτές δεν επιστρέφουν την πίεση στην εξάτμιση αλλά στην ατμόσφαιρα και έτσι έχεις καλύτερη ροή καυσαερίων. Πολύ φασαρία για το τίποτα σε μαμά αμάξι.
Αυτό που ακούς σαν φτέρνισμα (με πατημένο γκάζι) είναι η βαλβίδα που ανοίγει και κλείνει γιατί έφτασε το όριο στο μπουστ και έχουν αφαιρέσει την εργοστασιακή εισαγωγή (ακούγεται περισσότερο).
Όταν παίρνεις απότομα το πόδι από το γκάζι ακούς τον αέρα στον συμπιεστή του τούρμπο γιατί έκλεισε το γκάζι και ο αέρας δεν έχει που να πάει. ΔΕΝ είναι αντι-λαγκ (ακούγεται παρόμοια αλλά πολύ λιγότερο).
Στη BMW ακούγεται καθαρά ο κόφτης στροφών (ρυθμιζόμενος και δουλεύει με πατημένο συμπλέκτη και 1η για να έχεις πάντα σωστή εκκίνηση),
μετά μαρσάρει και καθώς παίρνει το πόδι του από το γκάζι ακούγεται η λειτουργία του αντι-λαγκ. -
Κοινώς εάν έχεις βελτιωμένο αμάξι καλύτερο είναι να βάλεις ανοικτού τύπου. Η κλειστού τύπου κάποια στιγμή θα τα παίξει. Αναφέρομαι περισσότερο στους tsi.
Πολλοί αλλάζουν την εισαγωγή για να ακούνε περισσότερο τον ήχο. Μέγα λάθος για μένα. Από τα λίγα πράγματα που δεν κάνεις είναι να βάλεις φιλτροχοάνες, σκούπες και λοιπές λαμακίες.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Κοινώς εάν έχεις βελτιωμένο αμάξι καλύτερο είναι να βάλεις ανοικτού τύπου. Η κλειστού τύπου κάποια στιγμή θα τα παίξει. Αναφέρομαι περισσότερο στους tsi.αν βαλεις ανοιχτου τυπου σε tfsi δεν θα δουλευει σωστα , το μιγμα δεν θα ειναι σωστο γιατι ο αερας εχει μετρηθει απο τον maf , οποτε χανεις μετρημενο αερα αφηνοντας τον να φυγει στην ατμοσφαιρα.
απο οτι βλεπω πολλοι μπερδευουν την wastegate μεσω της οποιας κραταμε την πιεση στο τουρμπο στα επιπεδα που επιθυμουμε , με την σκαστρα που εκτονωνει τον συμπιεσμενο αερα καθε φορα που αφηνουμε το γκαζι. -
+1
Λιιιίγο μπέρδεμα BOV - wastegate 'screamer'
-
Υπάρχουν και οι διπλού εμβόλου, έτσι και ο κάγκουρας ακούει το τσάφ - τσούφ, και υπάρχει πίεση στην εισαγωγή για να μη μπερδεύεται το luft.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Υπάρχουν και οι διπλού εμβόλου, έτσι και ο κάγκουρας ακούει το τσάφ - τσούφ, και υπάρχει πίεση στην εισαγωγή για να μη μπερδεύεται το luft.αχά...ώστε αυτό κάνουν οι διπλού εμβόλου...
(περιττό να πω τι έχω ακούσει γι'αυτές... )Διπλού εμβόλου κυκλοφορούν για TFSI γιατι έτσι ουσιαστικά 'γλιτώνεις' και την λανθασμένη ένδειξη του maf (που μετράει τον αέρα πριν την σκάστρα - αν κατάλαβα καλά:roll: )...?
Επιπλέον, αν μεταφέρεις τον maf πιο κάτω, μετά την σκάστρα δεν εξαλείφεις ουσιαστικά το πρόβλημα να 'διαβάζει' λάθος ποσότητες αέρα τις στιγμές που θα ανοίγει η σκάστρα???
-
Γιατί σκέφτεσαι να βάλεις ;
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Γιατί σκέφτεσαι να βάλεις ;όχι ρε...τι λες?
Με έχεις για κάγκουρα?Εγκυκλοπαιδικά ρωτάω γιατί υπάρχουν φορές που διαβάζω για διπλού εμβόλου σκάστρες και ποτέ δεν ήξερα τι διαφορά έχει από του 'μονού' εκτός από το διπλή ηχητική αναπαραγωγή του 'τσουφφφ'
Αν και τώρα που σκέφτομαι ΙΣΩΣ και ΑΝ είχα ποτέ τη διάθεση να κάνω αλλαγή σκάστρας (μαζί με ολικό ΦΠΕ), μάλλον κάτι τέτοιο θα έβαζα όπου δε θα είχα και απώλεια μετρημένου αέρα από το maf και το 'τσαφ-τσουφ' μου θα άκουγα Άρα λύσεις υπάρχουν και για τους TFSI (αν υποθέσουμε ότι μπορεί να μπει τέτοιου τύπου σκάστρα σε TFSI) για να κάνει και τσαφ-τσουφ και να δουλεύει και σωστά το μοτέρ.Απλά έχουμε 'κολλήσει' στου μονού εμβόλου σκάστρες και δεν κοιτάμε παραπέρα και όσοι ξέρουν ή είναι μαγαζάτορες δεν τους νοιάζει να μας εξηγήσουν ή αν είναι ιδιώτες πολλές φορές δεν μπαίνουν στο τρυπάκι να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους (για προσωπικους λόγους ο καθένας)
ΥΓ:και έτσι για την ιστορία...δε με ενδιαφέρει τόσο το τσαφ-τσουφ όσο το σφύριγμα της τουρμπίνας, το οποίο για να ακούγεται πρέπει να αλλάξω όλη την εισαγωγή στο αμάξι και να δώσω ένα σοβαρό ποσό... και προς το παρόν (μέχρι να λυθει το πρόβλημα με το σασμάν και να περάσει τουλάχιστον κανα 6-7μηνο) δεν το σκέφτομαι ΚΑΝ.
-
Οι κλειστού τύπου φροντίζουν να στέλνουν τον αέρα ξανά στο σύστημα, μετά τον αισθητήρα αέρα (luft, MAF) μια και ο αέρας αυτός έχει ήδη μετρηθεί από το σύστημα. Αν το πετάξεις έξω όπως με ανοιχτού τύπου απλού τότε μπερδεύεται το σύστημα αφού έχει χρεώσει αέρα (και στέλνει και το ανάλογο καύσιμο και χρονισμό ανάφλεξης) χωρίς όμως να υπάρχει αρκετός αέρας προς καύση=>μειωμένη απόδοση.
Turbo lag θα έχεις αν χρησιμοποιείς τη σκάστρα όχι στις στροφές που είναι ρυθμισμένη ή αν βάλεις άλλη που δεν ρυθμίσεις καλά. Αν λοιπόν σου αδειάζει το σύστημα εισαγωγής πολύ και δεν προλαβαίνει η τουρμπίνα να στο ξαναγεμίσει θα έχεις lag όχι λόγω τουρμπίνας αλλά λόγω κακής ρύθμισης της σκάστρας.
Όλα είναι σωστός συνδυασμός και υπολογισμοί νεκρού όγκου, στροφών κινητήρα, στροφών τουρμπίνας, μεγέθους κινητήρα και ρύθμισης της σκάστρας.
Αν πχ βάλεις ιντερκούλερ αυξάνεις τον νεκρό χώρο και αν τα αφήσεις όλα ίδια θα έχεις lag αφού θα πρέπει πρώτα να γεμίσει ο επιπλέον νεκρός χώρος για να φτάσει αέρας στον κύλινδρο.
Αν πχ η σκάστρα είναι ρυθμισμένη για κινητήρα 2000 κυβικών κι εσύ το βάλεις σε 1400 τότε θα λειτουργεί με μεγάλες πιέσεις γιατί 1400 κυβικά ρουφάνε λιγότερο αέρα οπότε θα έχει περίσσεια και θα σου φρενάρει την τουρμπίνα (πάλι lag αλλά αυτή τη φορά λόγω τουρμπίνας....) και δεν θα την προστατεύει. -
Να πούμε επίσης ότι αν δεν υπάρχει καθόλου σκάστρα η τουρμπίνα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα καταστρέψει το trhust της, αλλά πρίν την καταστοφή αυτή μάλλον θα κόψει τον άξονα της από φρενάρισμα της στο το απότομο άφημα του γκαζιού, ότι παθαίνουν οι υβριδικές τουρμπίνες που βάζουν μεγαλύτερο συμπιεστή στον ίδιο άξονα.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
...Έλα κάβουρα τα ξέρεις, μίλτεκ και ένα προγραμματάκι...
-
να πουμε επισης σχετικα με το λαγκ οτι στα tfsi μοτερ πανω στο τουρμπο υπαρχει η βαλβιδα Ν249 που ανοιγει καθε φορα που αφηνεις γκαζι και κλεινει η πεταλουδα ,ετσι ο αερας κανει κυκλο γυρω απο την φτερωτη με σκοπο να μειωθουν οσο γινεται λιγοτερο οι στροφες της , και κατ επεκταση το λαγκ μολις πατησεις ξανα το γκαζι.
μολις ξαναπατησεις γκαζι η βαλβιδα αυτη κλεινει αμεσα. -
Ο χρήστης MIXANAG έγραψε:
να πουμε επισης σχετικα με το λαγκ οτι στα tfsi μοτερ πανω στο τουρμπο υπαρχει η βαλβιδα Ν249 που ανοιγει καθε φορα που αφηνεις γκαζι και κλεινει η πεταλουδα ,ετσι ο αερας κανει κυκλο γυρω απο την φτερωτη με σκοπο να μειωθουν οσο γινεται λιγοτερο οι στροφες της , και κατ επεκταση το λαγκ μολις πατησεις ξανα το γκαζι.
μολις ξαναπατησεις γκαζι η βαλβιδα αυτη κλεινει αμεσα.Ν95 δεν είναι ο κωδικός αυτής της βαλβίδας? (ή τη μπερδεύω με του 1.8Τ 20VT? )
@xenos
είναι στο πρόγραμμα αυτές οι 'μετατροπές'/βελτιώσεις αλλά δε θα γίνουν άμεσα.
(αν και οι τιμές της miltek, ρε π@@στη μου, είναι κάπως...--> αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι καλύτερο από άποψη απόδοσης και να μην κάνει πολύ θόρυβο και το αμάξι - μη γίνει όπως το Golf που είχα πριν )Ρωταώ γιατί γενικά καλό είναι να ακούμε και 5-10 γνώμες ατόμων που έχουν ασχοληθεί περισσότερο με το 'επάγγελμα'.
-
Ο χρήστης MIXANAG έγραψε:
να πουμε επισης σχετικα με το λαγκ οτι στα tfsi μοτερ πανω στο τουρμπο υπαρχει η βαλβιδα Ν249 που ανοιγει καθε φορα που αφηνεις γκαζι και κλεινει η πεταλουδα ,ετσι ο αερας κανει κυκλο γυρω απο την φτερωτη με σκοπο να μειωθουν οσο γινεται λιγοτερο οι στροφες της , και κατ επεκταση το λαγκ μολις πατησεις ξανα το γκαζι.
μολις ξαναπατησεις γκαζι η βαλβιδα αυτη κλεινει αμεσα.Περιγράφεις τη λειτουργία μιας σκάστρας κλειστού τύπου.
-
Αυτές τις βαλβίδες τις αλλάζετε τόσο συχνά που έχετε μάθει απ'έξω τους κωδικούς?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Αυτές τις βαλβίδες τις αλλάζετε τόσο συχνά που έχετε μάθει απ'έξω τους κωδικούς?Πέραν της πλάκας, απλώς ένας φίλος (Golf IV 1.8T 20VT, το 'απλό' με τα 150PS) είχε πρόβλημα (μετά από συνολικά 6 χρόνια απροβλημάτιστης λειτουργίας και τα τελευταία 4 χρόνια με ΦΠΕ στα ~250PS ) με τη βαλβίδα που κάνει by-pass τα καυσαέρια (ώστε η τουμπρίνα να μην 'τουρμπίζει', όταν δεν πατούσε το γκάζι -καθόλου ή το πατούσε λίγο-).
Μπορεί όμως στον TFSI ο κωδικός να άλλαξε -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Αυτές τις βαλβίδες τις αλλάζετε τόσο συχνά που έχετε μάθει απ'έξω τους κωδικούς?
Πέραν της πλάκας, απλώς ένας φίλος (Golf IV 1.8T 20VT, το 'απλό' με τα 150PS) είχε πρόβλημα (μετά από συνολικά 6 χρόνια απροβλημάτιστης λειτουργίας και τα τελευταία 4 χρόνια με ΦΠΕ στα ~250PS ) με τη βαλβίδα που κάνει by-pass τα καυσαέρια (ώστε η τουμπρίνα να μην 'τουρμπίζει', όταν δεν πατούσε το γκάζι -καθόλου ή το πατούσε λίγο-).
Μπορεί όμως στον TFSI ο κωδικός να άλλαξεΆλλη είναι η βαλβίδα στη σκάστρα και άλλη η βαλβίδα στα καυσαέρια.
Η σκάστρα προστατεύει την τουρμπίνα και κάνει ποιο οδηγήσιμο το αυτοκίνητο, η westgate προστατεύει τον κινητήρα από την υπερβολική πίεση για να μη σπάσει. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Άλλη είναι η βαλβίδα στη σκάστρα και άλλη η βαλβίδα στα καυσαέρια.
Η σκάστρα προστατεύει την τουρμπίνα και κάνει ποιο οδηγήσιμο το αυτοκίνητο, η westgate προστατεύει τον κινητήρα από την υπερβολική πίεση για να μη σπάσει.δεν συγκράτησα το 'πάνω στο turbo' που γράφτηκε παραπάνω και γι'αυτό και μπερδεύτηκα.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
@xenos
είναι στο πρόγραμμα αυτές οι 'μετατροπές'/βελτιώσεις αλλά δε θα γίνουν άμεσα.
(αν και οι τιμές της miltek, ρε π@@στη μου, είναι κάπως...--> αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι καλύτερο από άποψη απόδοσης και να μην κάνει πολύ θόρυβο και το αμάξι - μη γίνει όπως το Golf που είχα πριν )Κοίτα και από εξωτερικό...
Ρωταώ γιατί γενικά καλό είναι να ακούμε και 5-10 γνώμες ατόμων που έχουν ασχοληθεί περισσότερο με το 'επάγγελμα'.
Αυτό εννοείται.
Turbo απορίες/διευκρινήσεις