-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Δεν βάζουν σκάστρα σε πολύ δυνατά dragsterάδικα, όπου δεν έχει σημασία το lag (το οποίο χωρίς σκάστρα να απελευθερώσει την υποπίεση είναι τεράστιο) καθώς έχουν τέρμα πατημένο το γκάζι σε όλη τη φάση της επιτάχυνσης. Επίσης η εκτόνωση του αέρα από τη σκάστρα όταν οι πιέσεις είναι τρελές, την ραγίζει, οπότε δεν μπαίνουν στον κόπο να βάλουν.
Ή τουλάχιστον έτσι έγραφε ένα άρθρο που είχα διαβάσει πέρυσιΕπίσης και τα WRC νομίζω οτι δέν έχουν σκαστρα αλλά εκεί δέν τους νοιάζει το φρενάρισμα της τουρμπίνας γιατί έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν anti-lag. Ούτε βέβαια τους νοιάζει αν θα χαλάσει η τουρμπίνα γιατί έτσι κι αλλιώς οι κινητήρες είναι αναλώσιμοι.
Αυτό που δέν καταλαβαίνω είναι τί πλεονέκτημα έχει η μή χρήση σκάστρας σε αυτοκίνητο δρόμου με μιά λογική ιπποδύναμη (όχι dragster δηλαδή) και χωρίς anti-lag.
-
ειναι ποτε δυνατον να μην τους νοιαζει αν την ωρα του αγωνα χαλασει η τουρμπινα;
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Επίσης και τα WRC νομίζω οτι δέν έχουν σκαστρα αλλά εκεί δέν τους νοιάζει το φρενάρισμα της τουρμπίνας γιατί έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν anti-lag. Ούτε βέβαια τους νοιάζει αν θα χαλάσει η τουρμπίνα γιατί έτσι κι αλλιώς οι κινητήρες είναι αναλώσιμοι.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ήχους από το WRC του Mac-Crash (στην τηλεόραση) με τη σκάστρα να ακούγεται στο παραμικρό άφημα... Εξάλλου, τι κάνεις αν σκάσει το άτιμο το πράμα στη μέση του αγώνα;;;;
Τώρα, απ' όσο ξέρω όλα έχουν σκάστρα, απλά στα περισσότερα δρόμου είναι 'κλειστού τύπου'. Δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει, έχω την εντύπωση όμως ότι τα επιπλέον καυσαέρια διοχετεύονται ξανά στο σύστημα εισαγωγής και όχι στην ατμόσφαιρα. Το αποτέλεσμα πάντως είναι ότι δεν ακούγεται! Άρα ο παρατηρητής πιστεύει ότι δεν υπάρχει σκάστρα, ενώ στην ουσία υπάρχει, απλά είναι έτσι φτιαγμένη για να μην ακούγεται.
Φαντάσου τον παπού που πήρε ένα Octavia 1.4tsi επειδή ο εγγονός τον έπεισε να μην πάρει ένα 1,4 mpi σε κάθε άφημα του γκαζιού να άκουγε το χαρακτηριστικό Φσσσσσσσ....
Έντρομος αμέσως στην αντιπροσωπεία ότι το αμάξι έχει πρόβλημα και σε λίγο καιρό φήμες ότι τα τούρμπο σκάνε...
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Ουρτ καπιτάλα
Πάντως ενώ έβαζα μέχρι τα 1500 100άρα από κει και πέρα το γύρισα σε 95άρα. Μιας και έτσι λέει και ο κατασκευαστής αλλά και δε είδα διαφορά. Οπότε περισσότεροι ευραίοι στην τσέπηφιλος μου που δουλευει σε εταιρικο πρατηριο μου ειπε οτι ηρθε συνεργειο τους αδειασε και τους καθαρισε το καζανι της racing επειδη θα εροχταν παραλαβη με νεα συνθεση που διαβαζουν οι νεοι κινητηρες(πχ TFSI)...εχει κανενα 2μηνο αυτο...
δεν εχει λογω να σκαρφιστει ολο αυτο αλλα να πω και την αληθεια δεν εχω δει καμια διαφορα αναμεσα σε racing και απλη ουτε ως προς την καταναλωση ουτε ως προς το τραβηγμα...η audi στην ταπα συνιστα 95 οκτανια -
δεν ξέρω τι διαφορά εχεί η σκάστρα κλειστού τύπου απο την ανοιχτού ως προς την λειτουργεία...πάντος η κλειστού τύπου σίγουρα δεν ακούγεται...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Τώρα, απ' όσο ξέρω όλα έχουν σκάστρα, απλά στα περισσότερα δρόμου είναι 'κλειστού τύπου'. Δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει, έχω την εντύπωση όμως ότι τα επιπλέον καυσαέρια διοχετεύονται ξανά στο σύστημα εισαγωγής και όχι στην ατμόσφαιρα.
H σκάστρα δεν έχει σχέση με καυσαέρια, αλλά με αέρα εισαγωγής. Η κλειστού τύπου ρίχνει τον περισσευούμενο ξανά στην εισαγωγή, η ανοιχτή τον αδειάζει έξω.
Τα καυσαέρια σχετίζονται με την σκουπιδόπορτα, ελληνηστί wastegate.
-
Και εμενα η cx εχει κλειστου τυπου σκαστρα και εργοστασιακο wastegate δεν ακουγεται με την καμμια μια φορα ειχα βαλει ανοιχτη χαλαγε κοσμο αλλα δεν διαβαζε σωστα το λουφτ και μπερδευαι
-
Μάλλον καθάρισαν την δεξαμενή από την λάσπη (όπως πρέπει να γίνεται) και δεν καθάρισαν την δεξαμενή για να μη 'μολυνθεί' η νέα σύνθεση της racing από την παλαιότερη σύνθεση.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μάλλον καθάρισαν την δεξαμενή από την λάσπη (όπως πρέπει να γίνεται) και δεν καθάρισαν την δεξαμενή για να μη 'μολυνθεί' η νέα σύνθεση της racing από την παλαιότερη σύνθεση.οχι φιλε μου.τσεκαρισμενο οτι την καθαρισαν λογω νεας συνθεσης.ειχα και γω τις αμφιβολιες μου
-
Αν χρειάζεται να καθαριστεί η δεξαμενή για να μπει η νέα σύνθεση της racing, τότε τι θα συμβεί στο μισογεμάτο ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου που θα γεμίσει με νέα racing;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
H σκάστρα δεν έχει σχέση με καυσαέρια, αλλά με αέρα εισαγωγής. Η κλειστού τύπου ρίχνει τον περισσευούμενο ξανά στην εισαγωγή, η ανοιχτή τον αδειάζει έξω.και τι πλεονεκτήματα έχει η μία και τι η άλλη σκάστρα?
Εκτός από το ότι η ανοιχτού τύπου κάνει πιο έντονο το φτέρνισμα (κοινώς 'φςςςς' )? -
Αυτό που ξέρω είναι ότι με την ανοικτού τύπου χάνεις πίεση σε κάθε αλλαγή και έχεις πιο αισθητό το turbo lag.
-
Κατασκευές για μείωση του lag σε παλιά Audi
(κλικ -> URL)Εδώ εξάτμιση evo κάνει έξυπνη χρήση μιας βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων
Basically allows air to pass from the intercooler straight to the exhaust ie bypass the heads, direct to the turbo, to allow air to tumble through the turbo fins, even though the throttle flap is closed. Stops turbo stalling its fan. The anti lag unit that meters the air apparently steps the flow of air, rather than allowing it to run smoothly. Common misconception that fuel is also injected, creating flames pop/bang etc, but seems this is more a bi-product of the mapping which surrounds a throttle lift off state
http://www.efi101.com/forum/viewtopic.php?t=3671&start=20&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=87b589f818cdb5c5a63ce234c4f12002 -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Αυτό που ξέρω είναι ότι με την ανοικτού τύπου χάνεις πίεση σε κάθε αλλαγή και έχεις πιο αισθητό το turbo lag.Αυτό ξέρω κι εγώ (όσο αναφορά όμως τους turbo FSI κινητήρες όμως).
Τι πλεονέκτημα όμως έχει η ανοιχτού τύπου εκτός από το πιο έντονο ηχητικό αποτέλεσμα? (πχ στο δικό μου ακούγεται η σκάστρα -αν προσπαθήσεις πχ γκαζώσεις απότομα και αφήσεις το γκάζι- όπως και στο S3, αλλά καμία σχέση με τα μακρόσυρτα δυνατά φτερνίσματα των aftermarket) -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Κατασκευές για μείωση του lag σε παλιά Audi
(κλικ -> URL)Εδώ εξάτμιση evo κάνει έξυπνη χρήση μιας βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων
Basically allows air to pass from the intercooler straight to the exhaust ie bypass the heads, direct to the turbo, to allow air to tumble through the turbo fins, even though the throttle flap is closed. Stops turbo stalling its fan. The anti lag unit that meters the air apparently steps the flow of air, rather than allowing it to run smoothly. Common misconception that fuel is also injected, creating flames pop/bang etc, but seems this is more a bi-product of the mapping which surrounds a throttle lift off state
http://www.efi101.com/forum/viewtopic.php?t=3671&start=20&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=87b589f818cdb5c5a63ce234c4f12002Σίγουρα είναι EVO ?
Μήπως είναι από Subaru ? Λέω τώρα. -
Όπως φαίνεται είναι από κινητήρα μπόξερ, το Subaru πρέπει να είναι.
Το evo δεν έχει μπόξερ, σωστά; -
βέβαια το καπάκι της μηχανής πάνω γράφει 'Audi'...
Ωραίος πειραματισμός πάντως για τη μείωση του lag.
Απέδωσε αλήθεια ή δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα? -
Την καλύτερη μείωση του λαγκ στα τούρμπο την δίνει μια μπουκάλα νίτρο.
Ψεκάζει (για ελάχιστο χρόνο) και ΑΜΕΣΩΣ το μπουστ είναι στο τέρμα. Μετά δεν χρειάζεται να ψεκάζει και σταματάει, έτσι η μπουκάλα κρατάει καιρό.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Την καλύτερη μείωση του λαγκ στα τούρμπο την δίνει μια μπουκάλα νίτρο.Την καλύτερη εξάλειψη του lag είναι να βγάλεις το turbo.
Να υποθέσω ότι κανείς δεν γνωρίζει επ'αυτού έτσι?
Τι πλεονέκτημα όμως έχει η ανοιχτού τύπου εκτός από το πιο έντονο ηχητικό αποτέλεσμα? (πχ στο δικό μου ακούγεται η σκάστρα -αν προσπαθήσεις πχ γκαζώσεις απότομα και αφήσεις το γκάζι- όπως και στο S3, αλλά καμία σχέση με τα μακρόσυρτα δυνατά φτερνίσματα των aftermarket)
-
Ανάλογα με την υλοποίηση,
πχ μπορεί το πρόγραμμα όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι να μειώνει πάρα πολύ το αβάνς και να δουλεύει μια χαρά (μειώνοντας σημαντικά την ζωή της τουρμπίνας).
Μερικά τούρμπο αντέχουν ενώ άλλα δεν αντέχουν σε παρεμβάσεις αντι-λαγκ.Άκου αυτό
Youtube Video
Turbo απορίες/διευκρινήσεις