-
Octavia φυσικά. Στα χρήμτα του Α3 1,4TSI αγοράζεις octavia 1.8TSi 160άλογα ή leon ή altea ή altea XL.
Αν θέλεις κάτι πιο καλό υπάρχει και το golf 1.4TSi με 160 άλογα όμως και αυτό.
Το Α3 για μένα αυτή την περίοδο δεν...
Μόνο για τετρακίνητο turbo θα το κοιτούσα. Σε καμία άλλη περίπτωση. -
Φίλε εγώ έχω το Octavia 1.4 TSI (έκδοση ELEGANCE + ESP) εδώ και 1 μήνα. Για ταξίδια με αυτό το αμάξι, ειδικά αν βγαίνεις σε δρόμους όπως Εγνατία Οδός και Αθηνών-Θεσ/νίκης, είσαι άρχοντας. Για στροφιλίκια όχι και τόσο. Ανάμεσα από 1.4 και 1.8 που λένε κάποιοι θα σου έλεγα ότι δε θα σου λείψει δύναμη με το 1.4 και επειδή το θες και για μέσα στη πόλη υποθέτω πως το 1.8 θα τρώει πολύ περισσότερο. Εγώ σε κατανάλωση βρίσκομαι στο 7,5/100 περίπου (~2800 χλμ. έχω κάνει) αλλά με 30% πόλη και 70% εθνική θα έλεγα. Επίσης θεωρώ πολύ καλή την ποιότητα του εσωτερικού, ήταν και ένας από τους λόγους που το διάλεξα. Από χώρους δε το συζητάω, είναι κορυφαίο.
Για το Α3 δεν έχω άποψη. Απλά μου φαίνεται υπερβολικά ακριβό για αυτά που προσφέρει. Και μιλάμε για 2 αμάξια που μοιράζονται, από όσο ξέρω, πάτωμα, κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης(;) και δε ξέρω και τι άλλο. Οπότε Α3 θα έλεγα μόνο αν σου αρέσει τόσο πολύ και έχεις και τα παραπάνω λεφτά για αγορά αλλά και συντήρηση! -
Ο χρήστης dimitrios_koronakis έγραψε:
... Χρήση 70% σε πόλη, 30% σε ταξίδια με τάση σε οικογενειακό στυλ (τετραμελή οικογένεια)...[/b]Ο μόνος ίσως λόγος να μην πάρεις το Octavia (ακόμα περισσότερο το Superb) είναι το μέγεθος για το 70% της χρήσης στη πόλη. Κατα τ' άλλα για την ήδη τετραμελή οικογένεια είναι ότι καλύτερο απο θέμα χώρων, τόσο που κακομαθαίνει. Φυσικά οικογένειες μετακινούνται και με supermini κλπ αλλά σίγουρα οι μεταφορικές ανάγκες παίζουν ρόλο. (Από την άλλη είναι σαν να λέμε ότι τα Golf, 308 και οτιδήποτε hatchback μικρομεσαίο δεν κάνει για οικογένειες ... πράγμα άτοπο!).
Το 5θυρο Α3 είναι ομορφότερο και πιο στυλάτο αλλά το Octavia5 πιο λειτουργικό και ανετο εσωτερικά. Δες και τα 2 και σίγουρα θα αποφασίσεις.
Εγώ ακόμα και με δεδομένη την διαφορά τιμής θα ήμουν υπέρ του Α3 για το στυλ και την εμφάνιση.
... και για τις πολυήμερες οικογενειακές διακοπές θα είχα και μια μπαγκαζιέρα για την οροφή. -
Octavia 1.8 TSI.Γιατί να πάρεις το Α3;;Και του βάζεις και 2,3 έξτρα και μετά είσαι άρχοντας!!
-
Octavia φυσικά, κι αν του βάλεις και το DSG (+2300 Ευρώ) τότε θα είναι παιχνιδάκι και η μετακίνηση μέσα στην πόλη. Εντάξει, το Α3 είναι κάπου 30 εκατοστά κοντύτερο (πιο ευκίνητο στην πόλη) και το Skoda έχει 'ουρά' που σε παιδεύει λίγο στο παρκάρισμα, απ' την άλλη όμως αυτή ακριβώς η 'ουρά' (που συνοδεύεται μάλιστα με 5η πόρτα!) είναι που κάνει το Octavia εκπληκτικό και βολικότατο σε χώρους αποσκευών. Έχω το KIA Shuma εδώ και 10 χρόνια (ολόιδιο σουλούπι και μέγεθος με το Octavia και 5η πόρτα) και ξέρω τι σημαίνει 'φόρτωση=παιχνίδι!'. Το ομολογώ ότι τον πρώτο καιρό είχα παιδευτεί με το παρκάρισμα, για πολύ λίγο όμως. Στη συνέχεια εξοικειώθηκα και ούτε που με ένοιαζαν τα 4,5 μέτρα (4,57 είναι το Octavia).
Επειδή λοιπόν οι χώροι και η '5η πόρτα' μου έχουν γίνει 'δεύτερη φύση', σε λίγους μήνες που πλέον θα αλλάξω το Shuma, θα περάσω στο Skoda Octavia 1.8 TSi DSG7...! Μόνο που μου τα χαλάνε λίγο στην τιμή. Με το τέλος των 'ευεργετικών' μέτρων ανεβήκαμε στα 25.790 Ευρώ (από 24.100 που είχε μέχρι και τον Αύγουστο...)
-
Η αλήθεια είναι ότι αν δοκιμάσεις αυτοκίνητο με μεγάλο και εύκολο χώρο αποσκευών δύσκολο να μην το αναζητήσεις και στο επόμενό σου... Σου κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη.
Το Α3 αν και πολύ όμορφο για μένα φαίνεται πιο γερασμένο από το πιο αδιάφορο αλλά αειθαλές Ο5.
-
Μακράν Octavia.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Το Α3 αν και πολύ όμορφο για μένα φαίνεται πιο γερασμένο από το πιο αδιάφορο αλλά αειθαλές Ο5.Αναμφισβήτητα, όταν κυκλοφόρησε το Audi A3 (κάπου στα 1996; ) ήταν το πιο ελκυστικό και 'νεανικό' Audi. Προσωπικά το ζήλευα πολύ, ειδικά σε σχέση με το Skoda Favorit που οδηγούσα τότε... Υπήρξε όμως πάντοτε 'τσιμπημένη' η τιμή του για να λέμε και την αλήθεια. Και βέβαια το Octavia θα πρέπει να ήταν από τότε, προφανώς, ένας αντίπαλός του, μέσα στο γκρουπ.
Το μόνο που αναρρωτιέμαι με το Octavia, ειδικά έπειτα από το πρόσφατο face-lift, είναι μήπως οι Τσέχοι ετοιμάζονται να ξεφουρνίσουν (σε 2-3 χρόνια) το εντελώς 'καινούργιο' Octavia... το οποίο υποθέτω ότι θα ξεφεύγει κάπως από το, δοκιμασμένο μεν αλλά, κλασσικό 5πορτο lift-back που μας συνήθισαν ως τώρα. Όπως π.χ. έκαναν στην Opel με το Insignia. Τυπικά (στην 5πορτη έκδοση) είναι ένα lift-back, άνετα όμως 'περνάει' και για κουπέ. Αυτό βέβαια εις βάρος του πίσω καθίσματος (οι αρκετά ψηλοί σκύβουν) και του πορτ-μπαγκάζ (500 λίτρα, έναντι 560 του πιο 'τετράγωνου' Octavia). Και να σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για αμάξι 30 περίπου εκατοστά μακρύτερο από το Octavia... Προσωπικά λοιπόν είμαι ευχαριστημένος που οι Τσέχοι παρέμειναν σ' αυτό το σουλούπι, δεν αρνούμαι ότι μ' αρέσουν τα ωραία σχέδια αλλά μέσα μου η ζυγαριά πάντα γέρνει προς την πρακτικότητα.
-
Ο χρήστης GiannisB έγραψε:
Το μόνο που αναρρωτιέμαι με το Octavia, ειδικά έπειτα από το πρόσφατο face-lift, είναι μήπως οι Τσέχοι ετοιμάζονται να ξεφουρνίσουν (σε 2-3 χρόνια) το εντελώς 'καινούργιο' Octavia... το οποίο υποθέτω ότι θα ξεφεύγει κάπως από το, δοκιμασμένο μεν αλλά, κλασσικό 5πορτο lift-back που μας συνήθισαν ως τώρα. Όπως π.χ. έκαναν στην Opel με το Insignia. Τυπικά (στην 5πορτη έκδοση) είναι ένα lift-back, άνετα όμως 'περνάει' και για κουπέ. Αυτό βέβαια εις βάρος του πίσω καθίσματος (οι αρκετά ψηλοί σκύβουν) και του πορτ-μπαγκάζ (500 λίτρα, έναντι 560 του πιο 'τετράγωνου' Octavia). Και να σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για αμάξι 30 περίπου εκατοστά μακρύτερο από το Octavia... Προσωπικά λοιπόν είμαι ευχαριστημένος που οι Τσέχοι παρέμειναν σ' αυτό το σουλούπι, δεν αρνούμαι ότι μ' αρέσουν τα ωραία σχέδια αλλά μέσα μου η ζυγαριά πάντα γέρνει προς την πρακτικότητα.Εχω την εντύπωση ότι η Skoda συνεχίζει την συνταγή (που τους πέτυχε) και δεν νομίζω να έχουν λόγο να την αλλάξουν στο μέλλον. (Βασικά δεν ξέρω ... φαντάζομαι!)
Στο μικρομεσαίο της από το πρώτο Octavia και μετά και στο Octavia5 και στο τωρινό f/l αυτή η εικόνα (sedan αλλά 5θυρο) φάνηκε να αρέσει. Κάνοντας πλέον και το ίδιο και στο μεσαίο της Superb.
Στο μεσαίο Insignia η Opel ακολούθησε ότι έκανε και στο Vectra (και πολλοί Ιάπωνες κατασκευαστές μεσαίων μοντέλων). 4θυρο κλασσικό και 5θυρο πιο μοντέρνο και λειτουργικό έως και OPC. -
Aκομα και το ακριβωτερο Οctavia με 7αρι DSG + υπερπληρη εξοπλισμο ειναι φθηνοτερο κατα 2000 ευρω απο το Α3 με βασικο=επαρκη εξοπλισμο.
Η διαφορα εκτοξευεται στα 5000 ευρω αν συγκρινεις το Οctavia με τo 6αρι χειροκινητο στο ιδιο επιπεδο εξοπλισμου και το Α3 με τον πιο πλουσιο εξοπλισμο και το ιδιο 6αρι κιβωτιο.
Σε θεμα χωρων-πρακτικοτητας φυσικα και δεν υπαρχει συγκριση.
Απο την αλλη το Α3 εχει καλυτερη οδικη συμπεριφορα, και πιο καλη ποιοτητα. -
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Απο την αλλη το Α3 εχει καλυτερη οδικη συμπεριφορα, και πιο καλη ποιοτητα.
όσο και να είναι...5000€ είναι πάρα πολλά για να καλύψουν τη διαφορά που να θεωρηθεί το Α3 καλύτερο (στη συγκεκριμένη περίπτωση με τα συγκεκριμένα κριτήρια)
Δώσε τα ίδια λεφτά με αυτά που θα έπαιρνες το Α3 (στην καλή έκδοση) και πάρε ένα octavia 1.8TFSI DSG7 και μπόλικα έξτρα και θα το ευχαριστηθείς πολύ περισσότερο από ένα Α3 1,4Τ απλής έκδοσης και χωρίς εξτρα.Πραγματικά το octavia θα είναι 'αλλού' και οδηγικά (λόγω μεγαλύτερου κινητήρα + DSG ) και λόγω των extra που θα κάνουν το αμάξι πιο ευχάριστο όταν δεν τρέχεις ή είσαι κολλημένος στην κίνηση κτλ-κτλ
Βέβαια...έχει σημασία και πόσο βάρος δίνει ο καθένας στο σήμα που υπάρχει μπροστά στη μάσκα. -
Και να προσθέσω ότι το Octavia είναι γεμάτο με θήκες-θηκούλες-συρταράκια (δεν ξέρω βέβαια τι ακριβώς έχει το Audi) που σε σώζουν με ό,τι μικρο-καλαμπαλίκι κουβαλάς κι εσύ και τα παιδιά σου. Χώρια το υποβραχιόνιο στο πίσω κάθισμα με τις θήκες για ποτήρια κλπ.
Το σήμα βέβαια στη μάσκα έχει, για την πλειοψηφία των Ελλήνων, τη μεγαλύτερη σημασία... Όχι φυσικά για μένα, το λέω και το δηλώνω. Το πρώτο μου αμάξι ήταν Skoda Favorit του '92, πρωτόγονη ακόμη εποχή για τη φίρμα, μόλις είχε ξεφύγει από το ΠΠ και είχε προχωρήσει στο ΕΕ, ο εκκεντροφόρος όμως πλευρικός, ωστήρια και κοκοράκια... ουσιαστικά το παλιό μπλοκ βαλμένο μπροστά. 55 μόλις άλογα από 1300 κυβικά. Δεν ήμουν φυσικά 'ευτυχισμένος' μ' όλα αυτά, έκανα όμως τη δουλειά μου, αδερφέ...
Όταν λοιπόν το άφησα (στα 8 χρόνια) και 'προσχώρησα' στην KIA (χιλιοκατηγορημένη και χιλιοαπαξιωμένη κι αυτή...) με τον 16βάλβιδο 1500άρη (Mazda tech) και τα 95 άλογα ένοιωσα πραγματικά ότι οδηγώ αυτοκίνητο 'της προκοπής'. Και ειλικρινά, ούτε μου καιγόταν καρφάκι που διάφοροι φίλοι-γνωστοί μου οδηγούσαν ευρωπαϊκά ή γιαπωνέζικα αμάξια, πολύ περισσότερο 'καταξιωμένα'. Μερικοί μάλιστα δεν δίστασαν, στην αρχή, να μου κάνουν το (σαχλό) λογοπαίγνιο 'ΚΙΑ - μ...κία', σιγά να μη με πιάσουν τα κλάματα...
Αυτό οδηγώ ακόμη παίδες, κοντεύουν δέκα χρόνια. Και θέλω να το αλλάξω όχι γιατί έπαψε να 'πηγαίνει', ή γιατί βγήκε 'ζημιάρικο', κάθε άλλο, εξακολουθεί και είναι για μένα απόλυτα χρηστικό και φιλικό, ούτε ζημιές μου 'βγαλε ούτε τίποτα αλλά, όπως και να το κάνουμε, θέλει κανείς κάτι πιο ευχάριστο, οικονομικό, πολιτισμένο, 'μπιχλιμπιδάτο', όσο περνούν τα χρόνια και το αμάξι του γίνεται 'παλιό', κακά τα ψέματα...Και να που 'επιστρέφω' στη Skoda, παρ' όλη την 'μετριότατη' εικόνα που μου άφησε το πρώτο μου αμάξι. Θα ήμουν φυσικά ΣΟΥΠΕΡ-ΑΔΙΚΟΣ να κρίνω τη φίρμα με ένα δείγμα 20 σχεδόν χρόνια πριν. Διαβάζουμε, ενημερωνόμαστε, συγκρίνουμε και βλέπουμε ότι η Skoda δεν έχει πια καμία σχέση με τη Skoda του παρελθόντος. Τα ίδια (σχεδόν) και στις κορεάτικες φίρμες, όχι όμως στο επίπεδο που η Skoda 'ξεπέρασε' τον παλιό της εαυτό.
-
Ο χρήστης GiannisB έγραψε:
... Τα ίδια (σχεδόν) και στις κορεάτικες φίρμες, όχι όμως στο επίπεδο που η Skoda 'ξεπέρασε' τον παλιό της εαυτό.Ναι μόνο που οι Κορεάτικες φίρμες (Hyundai κυρίως) ορθοπόδισαν ουσιαστικά από μόνες τους και όχι με το απλόχερο 'σπρώξιμο' κ'αποιας μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Βέβαια ok, κερδισμένος να βγαίνει ο καταναλωτής από αυτή τη 'μάχη', αυτό πρέπει να μας ενδιαφέρει μόνο.
-
Ο χρήστης GiannisB έγραψε:
Χώρια το υποβραχιόνιο στο πίσω κάθισμα με τις θήκες για ποτήρια κλπ.Το Α3 έχει κι αυτό πίσω υποβραχιόνιο με θήκες για ποτήρια και επιπλέον ανοίγει εμφανίζοντας ένα (σαν) εσωτερικό ντουλαπάκι...
Σας φάγαμε πάλι κουφάλες ΣκοντάτσιδεςΠέραν της πλάκας και το Α3 έχει πάρα πολλούς αποθηκευτικούς χώρους μόνο που...τους μισούς πρέπει να τους πληρώσεις ως πακέτο extra εξοπλισμού (πχ θήκες κάτω από τα εμπρός καθίσματα).
-
Και το superb το έχει αυτό το εσωτερικό που ανοίγει στο πίσω υποβραχιόνιο
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Και το superb το έχει αυτό το εσωτερικό που ανοίγει στο πίσω υποβραχιόνιομιλάμε για το octavia όμως εδώ πέρα
-
-
Έχω μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ απορία, σχετικά με την αντιμετώπιση του αμαξώματος 'lift-back' (ή 5πορτο σεντάν, όπως θέλετε πείτε το) από τις εταιρίες. Αποδεδειγμένα είναι ΤΟ βολικό αμάξωμα για έναν οικογενειάρχη. ΓΙΑΤΙ λοιπόν τόσο μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες, όπως η VW και η Audi το 'χουν 'κλωτσοπετάξει', ενώ η Skoda το τιμάει ιδιαιτέρως; Σταθερά σε όλα τα Octavia και μέχρι και τη ναυαρχίδα της (Superb, 2η γενιά) την έκανε 5πορτη. Θα θυμάστε βέβαια ότι το πρώτο Passat ήταν ένα μακρουλό-μακρουλό 5πορτο αμάξι.
Η Ford, η Opel, η Renault έχουν αντίστοιχα μοντέλα, και μπράβο τους! η Citroen όχι, αλλά αυτή βλέπεις δίνει το βάρος στα πολυμορφικά. Η Toyota, από την άλλη, είχε το υπέροχο 5πορτο Avensis (1η γενιά), πάει κι αυτό το κακόμοιρο... τα ίδια και στο Corolla, 2 γενιές πριν, αν και εκείνο ήταν όχι ακριβώς lift-back, ήταν μάλλον μακρουλό hatch-back, πάντως είχε μεγάλο πορτ-μπαγκάζ και 5η πόρτα. Αντίθετα με την Toyota, η Mazda εξακολουθεί και δίνει το '6' (και παλιότερα το 626; ) και σε 5πορτη έκδοση.Και να πούμε και το άλλο; Με τη σύγχρονη αεροδυναμική σχεδίαση που πρέπει να έχουν τα αμαξώματα 3 όγκων (σεντάν), μοιραία το πίσω τζάμι κατεβαίνει τόσο λοξά που το 'καπάκι' του χώρου αποσκευών (στα 4πορτα) μικραίνει τόοοσο πολύ που γίνεται μπέρδε-γουέι η φόρτωση μεγάλων αποσκευών. Ο μόνος κατασκευαστής που το 'χει (κάπως) 'μαστορέψει' το πρόβλημα είναι η Citroen, στο C6, όπου το πίσω τζάμι κάνει καμπύλη προς τα ΜΕΣΑ…!
Ταξιτζής, πριν λίγες μέρες, μου εξομολογήθηκε ότι 'χάνουμε κούρσες φίλε για αεροδόμιο, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ γιατί δεν μπορούν να μπουν εκείνες οι τεράστιες βαλίτσες που κουβαλάνε μαζί τους οι ξένοι... Και ξέρεις τι γίνεται; καλούμε και έρχονται συνάδελφοι με Skoda Octavia (!!!) για να τους εξυπηρετήσουν για αεροδρόμιο...' Παρ' όλα αυτά το lift-back αμάξωμα το συναντάς σε πολύ-πολύ λίγα μοντέλα και η αγορά είναι ΓΕΜΑΤΗ με τα 'κλασσικά' 4πορτα σεντάν. Είναι ή δεν είναι λογική αντίφαση αυτό το πράγμα; -
για την χαμηλη μεταπωλητική αξία των skoda γιατι δεν μιλαει κανεις???αν θελει να το πουλήσει μετα απο 5 χρονια περίπου θα μπορεί να το κανει εύκολα?με το audi σίγουρα ευκολοτερα..
-
Ο χρήστης antouan64 έγραψε:
για την χαμηλη μεταπωλητική αξία των skoda γιατι δεν μιλαει κανεις???αν θελει να το πουλήσει μετα απο 5 χρονια περίπου θα μπορεί να το κανει εύκολα?με το audi σίγουρα ευκολοτερα..ξεχνάς 3 πολύ βασικά πράγματα...
1)χαμηλή μεταπωλητική αξία αλλά και χαμηλή τιμή κτίσης Μπορεί το μεταχειρισμένο Α4 να είναι πιο ακριβό από το αντίστοιχο octavia επίσης μεταχειρισμένο, αλλά η διαφορά τιμής όταν ήταν καινούρια ήταν επίσης μεγάλη.Επιπλέον το Α3 δεν κρατάει τόσο την αξία του ενώ δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορέσεις ένα γυμνό αμάξι (σαν το Α3 που το κοιτάει κόσμος που το θεωρεί premium) να το 'σπρώξεις' εύκολα μετά.2)Αν σκέφτεσαι τι αμάξι θα πάρεις για να έχεις καλή μεταπωλητική αξία χάθηκες...Το αμάξι είναι κυρίως ένα μέσο που καλύπτει τις μεταφορικές σου ανάγκες (συν της οικογενείας ΑΝ έχεις), μετά κοιτάς την κ@υλ@ σου και ποτέ δεν είναι επένδυση αφού είναι κάτι που είναι μόνιμα εκτεθημένο και από τη στιγμή που υπογράφεις το χαρτί της μεταβίβασης στο όνομά σου, το αμάξι 'έχασε' αμέσως πάνω από 3.000€ και κάθε μέτρο που κάνει, χάνει και τουλάχιστον 1€ από την αξία του.
3)ένα 'γυμνό' Α3 1.4Τ (που θα έχει παρόμοια τιμή μεταπωλητικά με το 1.8Τ μετά από 5 χρόνια) θα 'σπρωχτεί' πιο δύσκολα από ένα Octavia με τον 1.8Τ κινητήρα και κάποια έξτρα, καθώς το Α3 θεωρείται premium αμάξι (και καλά).Τέλος για το Octavia θα δώσει λιγότερα χρήματα για να το πάρει, αλλά θα λάβει και λιγότερα.Δεν πιστεύω (επίσης) ότι θα είναι πιο μεγάλη η μείωση της αξίας του Octavia 1.8Τ από του Α3 1.4Τ.Μάλλον το ανάποδο.
Audi 1.4 sportback ή skoda octavia 1.4 tsi???