-
Καλημέρα...
Έχοντας 6 μήνες στο i10 μου παρατηρώ οτι οδηγώντας σε μικρές ταχύτητες σε κίνηση με πρώτη σχέση... μόλις αφήσω το γκάζι το αυτοκίνητο 'κλωτσάεί' και 'φρενάρει' απότομα για μικρό χρονικό διάστημα 1-2 δεύτερα... και μετα κυλάει κανονικά... το φαινόμενο αυτό συνέβαινε εξ αρχής απλά μάλλον το συνήθησα και ανεπαίσθητα φρέναρα με δευτέρα.. Έχοντας οδηγήσει στη ζωή μου για τρία χρόνια μόνο ένα παλίο αυτόκινητο δεκαετίας 90 παλιάς τεχνολογίας... ήθελα να ρωτήσω αν αυτό σας ακούγεται φυσιολογικό ή τι μπορεί να φταίει...ευχαριστώ!
-
Καλημέρα...
Έχοντας 6 μήνες στο i10 μου παρατηρώ οτι οδηγώντας σε μικρές ταχύτητες σε κίνηση με πρώτη σχέση... μόλις αφήσω το γκάζι το αυτοκίνητο 'κλωτσάεί' και 'φρενάρει' απότομα για μικρό χρονικό διάστημα 1-2 δεύτερα... και μετα κυλάει κανονικά... το φαινόμενο αυτό συνέβαινε εξ αρχής απλά μάλλον το συνήθησα και ανεπαίσθητα φρέναρα με δευτέρα.. Έχοντας οδηγήσει στη ζωή μου για τρία χρόνια μόνο ένα παλίο αυτόκινητο δεκαετίας 90 παλιάς τεχνολογίας... ήθελα να ρωτήσω αν αυτό σας ακούγεται φυσιολογικό ή τι μπορεί να φταίει...ευχαριστώ!
-
Καλημέρα...
Έχοντας 6 μήνες στο i10 μου παρατηρώ οτι οδηγώντας σε μικρές ταχύτητες σε κίνηση με πρώτη σχέση... μόλις αφήσω το γκάζι το αυτοκίνητο 'κλωτσάεί' και 'φρενάρει' απότομα για μικρό χρονικό διάστημα 1-2 δεύτερα... και μετα κυλάει κανονικά... το φαινόμενο αυτό συνέβαινε εξ αρχής απλά μάλλον το συνήθησα και ανεπαίσθητα φρέναρα με δευτέρα.. Έχοντας οδηγήσει στη ζωή μου για τρία χρόνια μόνο ένα παλίο αυτόκινητο δεκαετίας 90 παλιάς τεχνολογίας... ήθελα να ρωτήσω αν αυτό σας ακούγεται φυσιολογικό ή τι μπορεί να φταίει...ευχαριστώ!
-
Εγώ γιατί νομίζω ότι αυτή είναι νορμάλ συμπεριφορά?
-
Η αληθεια ειναι οτι δεν το κανουν ολα τα αμαξια εντονα.Πχ σε mito,clioΙΙΙ,106 rallye που οδηγησα κατα καιρους δεν το εκανε. Ειναι μαλλον στο σχεδιασμο της μεταδοσης, γιατι σε ibiza του 2002 και στο δικο μου το α4 το κανει και με 2α. Απλα αποσυμπλεκεις πριν τις 2000σαλ ,αλλα ειναι λιγο σπαστικο σε κινηση αν δε θελεις να χρησιμοποιεις πολυ το συμπλεκτη...
-
Ο χρήστης Drosxo έγραψε:
Η αληθεια ειναι οτι δεν το κανουν ολα τα αμαξια εντονα.Πχ σε mito,clioΙΙΙ,106 rallye που οδηγησα κατα καιρους δεν το εκανε. Ειναι μαλλον στο σχεδιασμο της μεταδοσης, γιατι σε ibiza του 2002 και στο δικο μου το α4 το κανει και με 2α. Απλα αποσυμπλεκεις πριν τις 2000σαλ ,αλλα ειναι λιγο σπαστικο σε κινηση αν δε θελεις να χρησιμοποιεις πολυ το συμπλεκτη...Drosxo είναι αυτό που λές οτι είναι εκνευριστικό... πόσο μάλλον σε αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για πόλη.... αυτός είναι ο λόγος που μου έκανε και εντύπωση... και είπα να λάβω γνώμες μήπως και χρειάζεται επίσκεψη σε συνεργείο...
-
Ως ενα βαθμό είναι νορμάλ αυτό που περιγράφεις. Πιθανόν στο i10 να είναι αρκετά κοντή η 1η και γι αυτό να είναι λίγο πιό απότομο στο άφημα του γκαζιού.
-
Εμενα φυσιολογικο μου ακουγεται
Η 1η ειναι μονο για να αρχισει να τσουλαει το αμαξι , δινεις μια πρωτη ωθηση και μετα πατας συμπλεκτη η βαζεις 2α.....
Αν αφηνεις απλα το γκαζι με την 1η μεσα ειναι λογικο να συμπεριφερεται αποτομα γιατι ειναι πολυ κοντη σχεδον σε ολα τα οχηματα
Το πραγματικα εκνευριστικο ειναι σε αυτοκινητα με πολυ κοντη 2α που το κανει επεισης -
Είναι φυσιολογικό μην ανησυχείς. Απλά φρόντιζε να το αποφεύγεις με πιο ήπιους χειρισμούς γιατί δεν είναι ότι καλύτερο για τη μετάδοση. Το παρατηρώ συνήθως σε μικρά αμάξια (ίσως έχουν ελαφρύ σφόνδυλο) ή πιο παλιάς τεχνολογίας αν και ο πρωταθλητής ήταν ένα νίβα σε άθλια κατάσταση το οποίο το έκανε αυτό με 2α και εάν δεν πατούσες ελαφρά συμπλέκτη δεν σταματούσε να χοροπηδάει!
Προσωπικά έχω χρόνιο πόλεμο με την 1η οπότε σπάνια μου συμβαίνεις...
-
Γενικά αυτό το 'κόψιμο' ουσιαστικά σου υποδηλώνει ότι κάνεις άγαρμπες κινήσεις με το δεξί πόδι σου (γκάζι) όταν αφήνεις το πετάλι του γκαζιού (ή όταν το πατάς οπότε το αμάξι πετάγεται μπροστά σα να έχει λόξιγγα)
Γενικά αυτό το φαινόμενο το εμφανίζουν όλο και λιγότερο τα νέα αμάξια.
Παλιότερα που το γκάζι ήταν με ντίζα (όχι ηλεκτρικό άνοιγμα πεταλούδας) και που το πόδι σου ήταν 100% άμεσα συνδεδεμένο με το πόσο ανοιγόκλεινε η πεταλούδα, με το που άφηνες το γκάζι απότομα, η πεταλούδα αμέσως έκλεινε και έκοβε απότομα η επιτάχυνση.Αν σκεφτούμε τώρα ότι το i10 ως αμάξι πόλης έχει πολύ κοντή 1η ταχύτητα (και σίγουρα και 2α) και (μάλλον) έχει ντίζα στο γκάζι, λογικό μου ακούγεται 100%.
Προσπάθησε να αφήνεις απαλά το γκάζι ή να αποσυμπλέκεις όταν θες να κόψεις λίγο πχ.Ξέρω ότι δεν είναι ό,τι καλύτερο για το συμπλέκτη αν γίνεται πολύ συχνά, αλλά από την άλλη...προτιμάς να σου βγαίνουν τα άντερα?Στα νέα αμάξια, επειδή το γκάζι συνδέεται ηλεκτρικά με την πεταλούδα, με το που αφήνουμε το γκάζι, η πεταλούδα δεν κλείνει 'μπαμ' αλλά πιο ομαλά και γι'αυτό δεν γίνεται τόσο έντονο αυτό το 'κόψιμο' με την 1η (ή και 2η) ταχύτητα κι ας είναι το σασμάν κοντό.
Το 'κόψιμο' αυτό το έκανε και το Golf IV που είχα στην κατοχή μου με 1η και κάποιες φορές και με 2α αν άφηνα απότομα το γκάζι (αλλά με 2α ήταν πολύ πιο ανεπαίσθητο το 'κόψιμο').
Ελπίζω να βοήθησα
-
Ο χρήστης Marabu έγραψε:
μόλις αφήσω το γκάζι το αυτοκίνητο 'κλωτσάεί' και 'φρενάρει' απότομα για μικρό χρονικό διάστημα 1-2 δεύτερα... και μετα κυλάει κανονικά... το φαινόμενο αυτό συνέβαινε εξ αρχήςFuel-cutoff.
Αν σε ενοχλεί ΠΟΛΥ αυτή η συμπεριφορά, να δοκιμάζεις τα αμάξια πριν τα αγοράσεις.Κάποιοι κατασκευαστές έχουν ραφινάρει αυτή τη συμπεριφορά.
-
Ευχαριστώ όλους για τις κατατοπιστικές απαντήσεις...
Η αλήθεια είναι οτι το εκνευριστικό του θέματος το έχω αντιμετωπίσει είτε αποσυμπλέκονται απο πρώτη πρίν αφήσω γκάζι είτε αφήνοντας γκάζι με δευτέρα. Όσο για την πρώτη σχέση του i10 έχετε δίκιο είναι όντως πολύ κοντή... -
Ο χρήστης Marabu έγραψε:
Όσο για την πρώτη σχέση του i10 έχετε δίκιο είναι όντως πολύ κοντή...Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ειδικά αν θέλεις να ξεκινήσεις γρήγορα...
-
Μα την Παναγία, διάβασα τον τίτλο και φαντάστηκα 'πώς οδηγάμε όταν έχουμε την πρώτη μας σχέση' και σκέφτηκα ρομαντικά πράγματα, φιλάκια στα φανάρια κλπ. Μετά είδα ότι ήταν στο τεχνικά θέματα και βελτιώσεις και κατάλαβα.
Φυσιολογικό πάντως μου φαίνεται, και άλλα αυτοκίνητα το δείχνουν περισσότερο, δεν ξέρω αν στο συγκεκριμένο παίζει και το βολάν.
Συμπεριφορά οδήγησης με 1η σχέση