-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Από το πιο τραγελαφικά στο νέο σύστημα 'πράσινων' τελών είναι ο χαρακτηρισμός ενός αυτοκινήτου ως καθαρού ή ρυπογόνου αποκλειστικά από τη χρονολογία έκδοσης της άδειας του. Δηλαδή για το ίδιο μοντέλο που παραγόταν π.χ. από το 2002 μέχρι το 2006, αυτός που το αγόρασε το 2003 θα πληρώσει 68€ πραπάνω από αυτόν που το αγόρασε το 2005 γιατί του δεύτερου είναι πιο 'καθαρό'!
Το οποίο αφήνει πάτημα για προσφυγές στα δικαστήρια καθώς είναι παράνομο.
Έχουμε πήξει στους παράνομους/παράλογους νόμους τελευταία...
Ειδικά αυτό με την 'έκτακτη εισφορά' με βάση το εισόδημα του 2007 (πώς και δεν είπαν και του 2000-2006?!) ή το να πληρώνουν 'φόρο υπερ του δημοσίου' όσοι έχουν αμάξι με τάδε κυβικά (γιατί δε φτάνουν τα ΕΤΤ και το ΦΠΑ που εισέπραξε το κράτος κατά την αγορά του, ή οι οι φόροι από τη βενζίνη, τις ασφάλειες, κλπ)....
Τι είπαμε ότι είναι η 'αρχή της αναλογικότητας'?.. Ξέχασα...
Αν δεν τα πολεμήσουμε αυτά με μερικές χιλιάδες προσφυγές θα είμαστεΗ σωστή ερώτηση από όποιον έχει σπουδάσει και δουλέψει στην Αγγλία είναι 'καλά, πόσο ηλίθιοι είμαστε στην Ελλάδα και δε μπορούμε να πάρουμε μεταχειρισμένη Porsche μετά από 2-3 χρόνια δουλειάς?':iconcool:
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_c ... _Challenge
Το θυμάμαι!
-
Καλές οι κομματικές προσεγγίσεις αλλά μήπως θα πρέπει κάτι να γίνει αυτή τη στιγμή? Μήπως θα πρέπει να διαμαρτυρυθεί επιτέλους κόσμος αλλά κυρίως οι ανθρωποι-γνώστες του χώρου όπως οι του ειδικού τύπου? Αλλιώς μας βλέπω να γυρίζουμε στη δεκαετία του '80 με οικογενειακά αυτοκίνητα 1000-1300κ.εκ.!
Και βέβαια να μήν ανοίξω κουβέντα για την άλλη μου αγωνία: τί θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα?
-
Ο χρήστης pitsinos έγραψε:
Αλλιώς μας βλέπω να γυρίζουμε στη δεκαετία του '80 με οικογενειακά αυτοκίνητα 1000-1300κ.εκ.!Δεν πειράζει, θα είναι tri-turbo...
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Αλλιώς μας βλέπω να γυρίζουμε στη δεκαετία του '80 με οικογενειακά αυτοκίνητα 1000-1300κ.εκ.!
Δεν πειράζει, θα είναι tri-turbo...
Η Daihatsu θα ξαναβγάλει Charade GTi σε triturbo! Και τα τατρακύλινδρα του ανταγωνισμού θα είναι quad turbo!
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το ζητούμενο είναι να δούμε εάν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις εντός των ορίων (πράγμα που καθιστά το τσουβάλιασμα με βάση τις προδιαγραφές ρύπων ), όχι να δείξουμε ότι τα μεγάλα, βαριά και δυνατά εκπέμπουν περισσότερους ρύπους ανά χλμ. Έτσι κι αλλιώς ο καθορισμός των τελών 'κυκλοφορίας' με βάση τους ανα χλμ ρύπους δεν είναι παρά ένα πράσινο περιτύλιγμα του πραγματικού στόχου που έχουν βάλει (δε νομίζω ότι χρειάζεται να επεκταθώ).Ας δούμε στοιχεία, λοιπόν (έχεις?) για δύο αμάξια που πληρούν και τα δύο τις ίδιες προδιαγραφές ρύπων (ας πούμε Euro 3 ή Euro 4) και το μεν ένα βγάζει 350g CΟ2/km, ενώ το δε άλλο 150g CO2/km.
Αν αυτά τα δύο, άσχετα με το CO2 που βγάζουν, βγάζουν περίπου τα ίδια NOX, HC, CO, ή αυτό με τα 150g CO2/km βγάζει περισσότερους ρύπους, πάσο.
- Κατ' ουσίαν φάσκεις και αντιφάσκεις (βλ. σημεία με έμφαση).
- Σου είπα ήδη ότι διαφοροποιήσεις υπάρχουν, και μεγάλες ακόμη, αλλά δεν συνδέονται αναγκαστικά με το CO2.
- Τελικά δεν είναι εύκολο να βρει κανείς τις ακριβείς τιμές εκπομπών ρύπων για οποιοδήποτε μοντέλο, παρόλ' αυτά βρήκα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που ελπίζω να σε ικανοποιήσει:
Chevrolet Matiz 1.0 SE+ / Aveo 1.4 LT / Captiva 2.4i LS
CO2: 137 / 140 / 217
CO: 0.31 / 0.67 / 0.2
HC: 0.05 / 0.08 / 0.02
NOx: 0.01 / 0.02 / 0.01Και τα τρία μοντέλα είναι Euro4 (τα στοιχεία τα βρήκα στο buyacar.co.uk). Όμως, το μεγάλο, βαρύ και δυνατο Captiva -- που κατά τα αναμενόμενα έχει μεγαλύτερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 -- παράγει λιγότερους βλαβερούς ρύπους από τα άλλα δύο.
-
Ο χρήστης pitsinos έγραψε:
Και βέβαια να μήν ανοίξω κουβέντα για την άλλη μου αγωνία: τί θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα?
Θα τα ταξινομήσουμε στην Ιταλία και θα πληρώνουμε 39 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Σοβαρά τώρα,πιστεύεις ότι τους ενδιαφέρει(ουμε)?Χρήματα θέλουν,για να γεμίσουν τα ταμεία τους,που καταλήστεψαν οι ίδιοι.
-
Ο χρήστης StarsLikeDust έγραψε:
Το ζητούμενο είναι να δούμε εάν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις εντός των ορίων (πράγμα που καθιστά το τσουβάλιασμα με βάση τις προδιαγραφές ρύπων ), όχι να δείξουμε ότι τα μεγάλα, βαριά και δυνατά εκπέμπουν περισσότερους ρύπους ανά χλμ. Έτσι κι αλλιώς ο καθορισμός των τελών 'κυκλοφορίας' με βάση τους ανα χλμ ρύπους δεν είναι παρά ένα πράσινο περιτύλιγμα του πραγματικού στόχου που έχουν βάλει (δε νομίζω ότι χρειάζεται να επεκταθώ).
Ας δούμε στοιχεία, λοιπόν (έχεις?) για δύο αμάξια που πληρούν και τα δύο τις ίδιες προδιαγραφές ρύπων (ας πούμε Euro 3 ή Euro 4) και το μεν ένα βγάζει 350g CΟ2/km, ενώ το δε άλλο 150g CO2/km.
Αν αυτά τα δύο, άσχετα με το CO2 που βγάζουν, βγάζουν περίπου τα ίδια NOX, HC, CO, ή αυτό με τα 150g CO2/km βγάζει περισσότερους ρύπους, πάσο.
- Κατ' ουσίαν φάσκεις και αντιφάσκεις (βλ. σημεία με έμφαση).
Κατ ουσίαν μάλλον δεν κατάλαβες τι ψάχνω. Θέλω να βρω εάν αμάξια που πληρούν τις ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ προδιαγραφές ρύπων Euro ΑΛΛΑ έχουν εντελώς άλλες εκπομπές CO2 (για παράδειγμα) μπορούν να τουβαλιαστούν σε κατηγορίες ανάλογα με τις προδιαγραφές ρύπων τους. Δε με νοιάζει αν το CO2 το βγάζουν λόγω κυβικών ή λόγω 5-6 τούρμπο, και στο κάτω κάτω, άστο και το CO2 στην άκρη αν δε σου αρέσει ως στοιχείο που βοηθάει στη διαφοροποίηση - να δούμε δηλαδή ένα 'μεγάλο' κόντρα σε ένα 'μικρό'. Μπορεί 2 'μικρά' ανάμεσά τους (και αντίστοιχα 2 'μεγάλα' ανάμεσά τους) να έχουν τεράστιες διαφορές στα επίπεδα ρύπων ανά χλμ. Πάλι, το ίδιο συμπέρασμα θα προκύψει (=κατά του τσουβαλιάσματος).
- Σου είπα ήδη ότι διαφοροποιήσεις υπάρχουν, και μεγάλες ακόμη, αλλά δεν συνδέονται αναγκαστικά με το CO2.
Με ό,τι και να συνδέονται, το ζητούμενο είναι να τις δούμε, to begin with (πρώτα απ' όλα γιατί χωρίς στοιχεία ό,τι και να λέμε εσύ ή εγώ δεν έχει αξία). Οι διαφορές στις εκπομπές CO2, τα κυβικά, την ιπποδύναμη κλπ θεωρώ ότι είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει να διαλέξουμε παραδείγματα για συγκρίσεις - και βέβαια αν προκύψει ότι ασχέτως των διαφορών στα παραπάνω κάποια μοντέλα έχουν αντίστοιχα επίπεδα ρύπων ανά χλμ, ξέρεις τι θα σημαίνει αυτό....
Τελικά δεν είναι εύκολο να βρει κανείς τις ακριβείς τιμές εκπομπών ρύπων για οποιοδήποτε μοντέλο, παρόλ' αυτά βρήκα ένα **χαρακτηριστικό **παράδειγμα που ελπίζω να σε ικανοποιήσει:
Chevrolet Matiz 1.0 SE+ / Aveo 1.4 LT / Captiva 2.4i LS
CO2: 137 / 140 / 217
CO: 0.31 / 0.67 / 0.2
HC: 0.05 / 0.08 / 0.02
NOx: 0.01 / 0.02 / 0.01Και τα τρία μοντέλα είναι Euro4 (τα στοιχεία τα βρήκα στο buyacar.co.uk). Όμως, το μεγάλο, βαρύ και δυνατο Captiva -- που κατά τα αναμενόμενα έχει μεγαλύτερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 -- παράγει λιγότερους βλαβερούς ρύπους από τα άλλα δύο.
Ενδιαφέρον, αν ισχύουν τα παραπάνω στοιχεία. Τι συμπέρασμα βγαίνει από αυτό, λοιπόν, για τα κυβικά?...
(δεν ξέρω αν το παράδειγμά σου είναι η 'εξαίρεση στον κανόνα' και δε με πολυενδιαφέρει, για να πω την αλήθεια - δε νομίζω ότι μπορούμε να βάζουμε 'κανόνες' σε τέτοια θέματα και να τσουβαλιάζουμε βάση αυτών).
-
Ο χρήστης scuderia monofaro έγραψε:
Και βέβαια να μήν ανοίξω κουβέντα για την άλλη μου αγωνία: τί θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα?
Θα τα ταξινομήσουμε στην Ιταλία και θα πληρώνουμε 39 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Σοβαρά τώρα,πιστεύεις ότι τους ενδιαφέρει(ουμε)?Χρήματα θέλουν,για να γεμίσουν τα ταμεία τους,που καταλήστεψαν οι ίδιοι.
Μα αυτό ακριβώς ειναι το ζήτημα και ασχολουμαστε με λίγα μιλιγραμ πάνω κάτω co2...
Χωρίς να κάνουν κανένα μεγάλο έργο κατάφεραν να φέρουν την χώρα σε κατάσταση πτώχευσης και να μοιράζουν νέους φόρους (οοπς..σορρυ..οχι φόρους αλλά εκτατες εισφορές υπέρ δημοσίου) ανα μήνα για να ξαναγεμίσουν τα ταμεία για να τα ξανα-καταληστέψουν...
Θέλουν ξύλο και γιαούρτωμα...
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
...
Χωρίς να κάνουν κανένα μεγάλο έργο κατάφεραν να φέρουν την χώρα σε κατάσταση πτώχευσης και να μοιράζουν νέους φόρους (οοπς..σορρυ..οχι φόρους αλλά εκτατες εισφορές υπέρ δημοσίου) ανα μήνα για να ξαναγεμίσουν τα ταμεία για να τα ξανα-καταληστέψουν...Θέλουν ξύλο και γιαούρτωμα...
Για να ληστεψουν τα ταμεια θα πρεπει μεσα να υπαρχει χρημα.
Ερωτηση:
Εκτος απο μισθωτους και συνταξιουχους που ειναι τα συνηθη μουλαρια ποιος αλλος νομιζετε οτι πληρωνει φορους σε αυτο το ρημαδοτοπο??
Ξερω ξερω να βρουν τροπους να τα παρουν κλπ κλπ.
Γιατι ομως θα πρεπει να χρειαζομαστε ενα ΣΔΟΕ μια ΥΠΕΔΑ μια ΥΠΕΕ σε καθε μαγαζι σε καθε Ιατρειο σε καθε Δικηγορικο γραφειο οταν μπορουμε καλλιστα τη δουλεια αυτη να τη κανουμε εμεις??
Τη προηγουμενη βδομαδα χρειαστηκε να παει η συζυγος μου για ορισμενες Ιατρικες εξετασεις.Οταν ηρθε η ρα του Ταμειου και ρωτησα ποσο στοιχιζουν οι εξετασεις η απαντηση ηταν:
700 ευρω χωρις αποδειξη και 900 ευρω με αποδειξη.Φυσικα προτιμησα το 2ο.Αποψε βγηκαμε για φαγητο σε ταβερνα.Απο τα 5-6 τραπεζια που ζητησαν λογαριασμο σε ΚΑΝΕΝΑ δε πηγε αποδειξη.Οταν ηρθε η σειρα μου απαιτησα την αποδειξη και το γκαρσονι κατεβασε τα μουτρα.
Θα ρωτησει καποιος: Ποσοι ομως εχουν αυτη τη δυνατοτητα??
Ολοι.Και τα λεφτα που επιβαρυνομαστε σημερα θα τα γλυτωσουμε αυριο απο την εφορια με τη μορφη της επιστροφης φορου.
Μεχρι λοιπον εμεις που ειμαστε η τελευταια τρυπα της φλογερας να συνειδητοποιησουμε οτι με τα τελη κυκλοφοριας μας και τους υπολοιπους εμμεσους φορους που φορτωνομαστε ουσιαστικα ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕ τους φοροφυγαδες καλο θα ειναι να το ΒΟΥΛΩΣΟΥΜΕ, ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ και να ΜΗ ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΟΥΜΕ.
Και δε προκειται ποτε να μας σωσει κανενας Γιωργακης, κανενας Κωστακης καμμια νουδου και κανενα πασοκ....Για το χαλι μας ειμαστε υπευθυνοι ΟΛΟΙ εμεις που ενω δε μπορουμε να γλυτωσουμε σεντ απο την εφορια αφηνουμε ολους τους αλλους να κλεβουν τους φορους που εχουμε εμεις μπροστοπληρωσει λες και θα απευθυνθει αυριο το κρατος σε καποιους αλλους ωστε να βγαλει τα σπασμενα....
Αρκετα λοιπον με τη γκρινια....
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Κατ ουσίαν μάλλον δεν κατάλαβες τι ψάχνω. Θέλω να βρω εάν αμάξια που πληρούν τις ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ προδιαγραφές ρύπων Euro ΑΛΛΑ έχουν εντελώς άλλες εκπομπές CO2 (για παράδειγμα) μπορούν να τουβαλιαστούν σε κατηγορίες ανάλογα με τις προδιαγραφές ρύπων τους. Δε με νοιάζει αν το CO2 το βγάζουν λόγω κυβικών ή λόγω 5-6 τούρμπο, και στο κάτω κάτω, άστο και το CO2 στην άκρη αν δε σου αρέσει ως στοιχείο που βοηθάει στη διαφοροποίηση - να δούμε δηλαδή ένα 'μεγάλο' κόντρα σε ένα 'μικρό'. Μπορεί 2 'μικρά' ανάμεσά τους (και αντίστοιχα 2 'μεγάλα' ανάμεσά τους) να έχουν τεράστιες διαφορές στα επίπεδα ρύπων ανά χλμ. Πάλι, το ίδιο συμπέρασμα θα προκύψει (=κατά του τσουβαλιάσματος).Κοίταξε, δυστυχώς ή ευτυχώς το τσουβάλιασμα είναι αναπόφευκτο, εκτός και αν θεσπιστούν διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας για κάθε ένα μοντέλο αυτοκινήτου. Φαντάζεσαι το διοικητικό χάος που θα προκαλούσε αυτό;
Δες το από μια άλλη οπτική γωνία. Μέχρι πρότινος είχαμε 6 κατηγορίες τελών κυκλοφορίας στα επιβατικά. Στο μέλλον γίνονται 24, λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ένα απλό (ή και απλοϊκό, αν θες) στοιχείο, την ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας. Έτσι αφενός έχουμε κάπως λιγότερο τσουβάλιασμα, αφετέρου είναι εύκολο για τον καθένα να υπολογίσει πόσα τέλη θα πληρώνει του χρόνου.
Έστω τώρα ότι αντί για αυτό βγάζαμε ~100 συνολικά κατηγορίες με βάση τις εκπομπές καθενός από τους τρεις ρύπους CO, HC, NOx, των οποίων οι ακριβείς τιμές είναι μάλλον δυσεύρετες. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, πάω στοίχημα ότι το forum θα είχε κατακλυστεί κυριολεκτικά από ερωτήσεις μελών (πολύ περισσότερες απ' ότι τώρα) που θα έψαχναν να μάθουν πόσα είναι τα τέλη του αυτοκινήτου τους...
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Μεχρι λοιπον εμεις που ειμαστε η τελευταια τρυπα της φλογερας να συνειδητοποιησουμε οτι με τα τελη κυκλοφοριας μας και τους υπολοιπους εμμεσους φορους που φορτωνομαστε ουσιαστικα ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕ τους φοροφυγαδες καλο θα ειναι να το ΒΟΥΛΩΣΟΥΜΕ, ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ και να ΜΗ ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΟΥΜΕ.
Και δε προκειται ποτε να μας σωσει κανενας Γιωργακης, κανενας Κωστακης καμμια νουδου και κανενα πασοκ....Για το χαλι μας ειμαστε υπευθυνοι ΟΛΟΙ εμεις που ενω δε μπορουμε να γλυτωσουμε σεντ απο την εφορια αφηνουμε ολους τους αλλους να κλεβουν τους φορους που εχουμε εμεις μπροστοπληρωσει λες και θα απευθυνθει αυριο το κρατος σε καποιους αλλους ωστε να βγαλει τα σπασμενα....
Αρκετα λοιπον με τη γκρινια....
για έμφαση.
-
Ε καλα τωρα το πιστεψατε οτι ολα γινονται για το περιβαλλον?
Μια βιομηχανια ποσους ρυπους αραγε να βγαζει? που πεταει τα λυματα?
που ουτε τα καταλληλα φιλτρα δεν βαζουνε πολλες στα φουγαρα η βρισκονται κοντα σε κατοικιμενες περιοχες που απαγορευεται.
...Αλλα εκει η κυβερνησεις κανουν την παπια, που να τα βαλουν με τους βιομηχανους τουλαχιστον στην Ελλαδα. -
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=67231
όχι ότι λέει κάτι το καινούριο ....
-
Ο χρήστης StarsLikeDust έγραψε:
Κατ ουσίαν μάλλον δεν κατάλαβες τι ψάχνω. Θέλω να βρω εάν αμάξια που πληρούν τις ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ προδιαγραφές ρύπων Euro ΑΛΛΑ έχουν εντελώς άλλες εκπομπές CO2 (για παράδειγμα) μπορούν να τουβαλιαστούν σε κατηγορίες ανάλογα με τις προδιαγραφές ρύπων τους. Δε με νοιάζει αν το CO2 το βγάζουν λόγω κυβικών ή λόγω 5-6 τούρμπο, και στο κάτω κάτω, άστο και το CO2 στην άκρη αν δε σου αρέσει ως στοιχείο που βοηθάει στη διαφοροποίηση - να δούμε δηλαδή ένα 'μεγάλο' κόντρα σε ένα 'μικρό'. Μπορεί 2 'μικρά' ανάμεσά τους (και αντίστοιχα 2 'μεγάλα' ανάμεσά τους) να έχουν τεράστιες διαφορές στα επίπεδα ρύπων ανά χλμ. Πάλι, το ίδιο συμπέρασμα θα προκύψει (=κατά του τσουβαλιάσματος).
Κοίταξε, δυστυχώς ή ευτυχώς το τσουβάλιασμα είναι αναπόφευκτο, εκτός και αν θεσπιστούν διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας για κάθε ένα μοντέλο αυτοκινήτου. Φαντάζεσαι το διοικητικό χάος που θα προκαλούσε αυτό;
Καταρχήν, είναι πολύ λογικό το κάθε μοντέλο να πρέπει να πληρώνει διαφορετικά τέλη από τη στιγμή που σε άλλη φθορά στους δρόμους/χώρο/θόρυβο/you name it αντιστοιχεί η χρήση του. Δεύτερον, αντί για κατηγορίες πολύ απλά μπορεί να βγει μια απλή φόρμουλα υπολογισμού με βάση όποιες παραμέτρους θεωρηθούν σημαντικές (μη μου πεις ότι αν το έκαναν π.χ. με την ιπποδύναμη επί κάποιο συντελεστή θα έπρεπε να φτιάξουν κατηγορίες!). Κομπιουτεράκι όλοι έχουν, δεν είναι rocket science να πατήσεις 5-10 κουμπιά.
Δες το από μια άλλη οπτική γωνία. Μέχρι πρότινος είχαμε 6 κατηγορίες τελών κυκλοφορίας στα επιβατικά.
...με 9 στα 10 αυτ/τα να ανήκουν στις 3 μόνο από αυτές και το punto 1.4 να πληρώνει όσο μια C200 kompressor.
Στο μέλλον γίνονται 24, λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ένα απλό (ή και απλοϊκό, αν θες) στοιχείο, την ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας. Έτσι αφενός έχουμε κάπως λιγότερο τσουβάλιασμα, αφετέρου είναι εύκολο για τον καθένα να υπολογίσει πόσα τέλη θα πληρώνει του χρόνου.
Έστω τώρα ότι αντί για αυτό βγάζαμε ~100 συνολικά κατηγορίες με βάση τις εκπομπές καθενός από τους τρεις ρύπους CO, HC, NOx, των οποίων οι ακριβείς τιμές είναι μάλλον δυσεύρετες. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, πάω στοίχημα ότι το forum θα είχε κατακλυστεί κυριολεκτικά από ερωτήσεις μελών (πολύ περισσότερες απ' ότι τώρα) που θα έψαχναν να μάθουν πόσα είναι τα τέλη του αυτοκινήτου τους...
Επαναλαμβάνω: Tο λάθος που κάνεις είναι ότι θεωρείς δεδομένο το ότι πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν κατηγορίες και μάλιστα λίγες, για να είναι τα πράγματα πιο 'απλά'.
Αν είναι έτσι, να φορολογίσουν και το ετήσιο εισόδημα με βάση κατηγορίες και πάγια ποσά, όπως έκαναν, τα σαϊνια, με την 'εκτακτη εισφορά', όπου τσουβάλιασαν π.χ. αυτόν που έβγαλε 150.000 μαζί με αυτόν που έβγαλε 250.000, ενώ έβγαλαν κερδισμένο αυτόν που έβγαλε 59.500 αντί για 60.000, αυτόν που έβγαλε 79.500 αντί 80.000, κλπ.
Μη μου πεις ότι σε καλύπτουν οι κατηγορίες με βάση την ημ/νία πρώτης κυκλοφορίας. Είναι επιεικώς ανόητο το ίδιο ακριβώς αμάξι να πληρώνει άλλα τέλη ανάλογα με το πότε βγήκε η άδεια του και ο ιδιοκτήτης του Punto 1.4 του παραπάνω παραδείγματος, προδιαγραφών Euro 4, να πληρώνει 68 Ευρώ παραπάνω από αυτόν που πήρε τη C200 Kompressor δυο μέρες αργότερα.
Αν μας χρειάζεται τέτοιος βαθμός 'απλοποίησης', τότε μάλλον είμαστε εντελώς ηλίθιοι.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Καταρχήν, είναι πολύ λογικό το κάθε μοντέλο να πρέπει να πληρώνει διαφορετικά τέλη από τη στιγμή που σε άλλη φθορά στους δρόμους/χώρο/θόρυβο/you name it αντιστοιχεί η χρήση του.Σύμφωνοι. Επιπροσθέτως, για να είμαστε δίκαιοι, να μπει 'μαύρο κουτί' σε κάθε αυτοκίνητο για να καταγράφει πόσα χιλιόμετρα διανύθηκαν και με τί ταχύτητες, ώστε να υπολογιζεται ακριβέστερα η φθορά των δρόμων, η ηχορρύπανση, οι πραγματικές εκπομπές CO2 κλπ. Ωραία όλα αυτά, και ίσως καταστεί εφικτό να γίνουν κάποια στιγμή στο μέλλον, αλλά τώρα είναι ανεφάρμοστα.
Δεύτερον, αντί για κατηγορίες πολύ απλά μπορεί να βγει μια απλή φόρμουλα υπολογισμού με βάση όποιες παραμέτρους θεωρηθούν σημαντικές (μη μου πεις ότι αν το έκαναν π.χ. με την ιπποδύναμη επί κάποιο συντελεστή θα έπρεπε να φτιάξουν κατηγορίες!). Κομπιουτεράκι όλοι έχουν, δεν είναι rocket science να πατήσεις 5-10 κουμπιά.
Καλά θα ήταν να έβγαιναν όλα με βάση λείες (με τη μαθηματική έννοια) συναρτήσεις και όχι κλιμακωτές, αλλά αυτή η προσέγγιση δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Και μην κοιτάς μόνο την Ελλάδα, όπου η μηχανοργάνωση στο δημόσιο τομέα ακόμα υστερεί: σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες που είναι αναμφίβολα πιο μπροστά από εμάς -- π.χ. Αγγλία -- το τσουβάλιασμα των τελών κυκλοφορίας ζει και βασιλεύει.
Αν είναι έτσι, να φορολογίσουν και το ετήσιο εισόδημα με βάση κατηγορίες και πάγια ποσά, όπως έκαναν, τα σαϊνια, με την 'εκτακτη εισφορά', όπου τσουβάλιασαν π.χ. αυτόν που έβγαλε 150.000 μαζί με αυτόν που έβγαλε 250.000, ενώ έβγαλαν κερδισμένο αυτόν που έβγαλε 59.500 αντί για 60.000, αυτόν που έβγαλε 79.500 αντί 80.000, κλπ.
Η φορολογία εισοδήματος είναι ελάχιστα πιο περίπλοκη από το απλό τσουβάλιασμα, διότι και εκεί υπάρχουν κλιμάκια. Στα πλαίσια αυτής της συζήτησης, το ιδανικό θα ήταν το ποσοστό του φόρου να υπολογίζεται από μία σιγμοειδή συνάρτηση, αλλά ακόμη και λογιστές βγάζουν σπυριά όταν ακούν κάτι τέτοια.
Μη μου πεις ότι σε καλύπτουν οι κατηγορίες με βάση την ημ/νία πρώτης κυκλοφορίας.
Τα κριτήρια του τσουβαλιάσματος είναι άλλο ζήτημα. Μπορούν να λάβουν υπόψη το ποια νόρμα πληροί το αυτοκίνητο αντί της ημερομηνίας πρώτης κυκλοφορίας, και ελπίζω να το διευκρινίσουν αυτό στο νομοσχέδιο. Πάλι όμως θα υπάρχουν αρκετοί δυσαρεστημένοι, που πήραν λ.χ. ένα αυτοκίνητο Euro3 ενώ ένα μήνα μετά το ίδιο ακριβώς μοντέλο βγήκε με Euro4. Eίναι αναπόφευκτο.
Αν μας χρειάζεται τέτοιος βαθμός 'απλοποίησης', τότε μάλλον είμαστε εντελώς ηλίθιοι.
Once again, you would be surprised...
-
Αυτά τα κόλπα στοχεύουν απλά στην ΜΕΓΑΛΗ αύξηση των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας.
Δυστυχώς είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να επιδοτούν τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων (για να ευχαριστήσουν τους μεγαλοεισαγωγείς μας) και να τσακίσουν το παλιό αμάξι. Τέτοια τέλη εφαρμόζουν μόνο ΠΛΟΥΣΙΕΣ χώρες ή/και αυτές που έχουν ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ - ελπίζω στις εκλογές να μην πιάσουν ούτε 30% και να πάνε να γ@μηθούνε αυτοί και τα τέλη τους.
-
υπάρχει κάποια δήλωση από τους 'άλλους' ότι δεν θα κρατήσουν κι αυτοί τα ίδια τέλη, ή ότι θα τα αλλάξουν με 'άλλα' πιο δίκαια ..... χλωμό .....
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτά τα κόλπα στοχεύουν απλά στην ΜΕΓΑΛΗ αύξηση των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας.Δυστυχώς είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να επιδοτούν τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων (για να ευχαριστήσουν τους μεγαλοεισαγωγείς μας) και να τσακίσουν το παλιό αμάξι. Τέτοια τέλη εφαρμόζουν μόνο ΠΛΟΥΣΙΕΣ χώρες ή/και αυτές που έχουν ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ - ελπίζω στις εκλογές να μην πιάσουν ούτε 30% και να πάνε να γ@μηθούνε αυτοί και τα τέλη τους.
και σχετικό άρθρο:
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=67048 -
δεν υπαρχει κανενας δικηγορος να τους τραβηξει καμια μυνηση οπως εγινε τωρα πριν λιγες μερες για εναν αλλο φορο που βαλανε ?
-
Με τα καινούργια τέλη και τον πράσινο δακτύλιο έχω την εντύπωση ότι οι Τροχονόμοι θα ζητήσουν ειδικό επίδομα.
Θα πρέπει να κοιτάνε πρώτα κάποιο ειδικό αυτοκόλλητο που θα έχουμε για κατηγορία βάσει ρύπων και μετά τον αριθμό κυκλοφορίας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν κάτι Golf που μερικά περνάνε κάθε μέρα και άλλα όχι και θα πρέπι αστραπιαία να τσεκάρει αυτοκόλλητο και πινακίδα.
Φαντάζομαι επίσης οτι αρκετοί Αθηναίοι με Golf πάνω από 140 εκμπομπές θα παιρνουν το ρισκο να μπαίνουν στο Δακτύλιο ποντάροντας ότι ο αστυνομιοκός θα νομίσει ότι είναι καθαροί
Τέλη κυκλοφορίας