Ο χρήστης scandinavian έγραψε:
Σημειωτέον εστί το γεγονός ότι δεν υπήρχαν μεγάλες αντιδράσεις στα μέτρα από κανένα κόμμα και ούτε από τα ΜΜΕ.
Μερικές για τις οποίες μπήκε link νωρίτερα στη συζήτηση:
*Αντιδράσεις
Το ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για «ανακυκλωμένα» μέτρα και για «πολιτική Δρ Τζέκυλ και Μίστερ Χάιντ του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης». Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, η επιβολή περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας έχει στην πραγματικότητα «εισπρακτικό στόχο, με πρόσχημα το περιβάλλον, και μάλιστα σε βάρος των πιο αδύναμων οικονομικά νοικοκυριών». Την ίδια ώρα με την απόσυρση «επιβαρύνεται η ελληνική οικονομία και το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών της χώρας».
Το ΚΚΕ τόνισε ότι για άλλη μια φορά μένει στο απυρόβλητο η αέρια ρύπανση που προκαλείται από την ανεξέλεγκτη δράση των μεγαλοβιομήχανων στα αστικά κέντρα και όλο το βάρος ρίχνεται αποκλειστικά στα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν χαμηλού κόστους Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Οι πολίτες χρειάζονται κίνητρα για να εγκαταλείψουν το Ι.Χ. τους, όχι κίνητρα για να αγοράσουν και άλλα, σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας από την κυβέρνηση μακροχρόνια προγράμματα ενθάρρυνσης της βιώσιμης κινητικότητας, των ήπιων μορφών μετακίνησης, των δημόσιων -καθαρών- μέσων μεταφοράς.
«Τα μέτρα όπως παρουσιάστηκαν, με τη μορφή πράσινων δακτυλίων και περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, μας θυμίζουν έντονα την ιστορία με τα πράσινα άλογα. Κυλά ο χρόνος εις βάρος της ποιότητας ζωής μας, χωρίς να μπορεί να σοβαρευτεί η κυβέρνηση Καραμανλή» σχολίασε ο ΛΑΟΣ.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ, απαντώντας στο ΠΑΣΟΚ, αντικρούει τα περί εισπρακτικού μέτρου, λέγοντας ότι «πρόκειται για ένα αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, όπου τα έσοδα από τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας και τα έσοδα του κράτους από τις επιπλέον πωλήσεις χρηματοδοτούν την απόσυρση των ρυπογόνων οχημάτων και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων».
«Όσον αφορά στις ανακοινώσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΝ, φαίνεται ότι δεν θέλουν να παραδεχθούν την ιδιαίτερη προσοχή που δίδεται στα ασθενέστερα εισοδήματα, στα μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα περιβαλλοντικά τέλη είναι χαμηλότερα για τα οχήματα μικρότερου κυβισμού και στην απόσυρση ωφελούνται εκείνοι που θα αγοράσουν οχήματα μικρότερου κυβισμού» σημειώνει το υπουργείο.
Απόλυτα ορθά και αναγκαία χαρακτήρισε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα μέτρα για την ανανέωση του στόλου που εξαγγέλθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ*