-
Για να απαντήσω στο αρχικό ερώτημα, και εμένα αυτή η εντύπωση μου δίνεται. Η βενζίνη θα εκλείψει και την θέση της θα πάρει το πετρέλαιο.
Όσο για υδρογόνο και λοιπά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσωπικά πιστεύω οτι είναι προιόντα της οικολογικής μόδας και είτε θα ξεχαστούν τελείως, είτε θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται ευρέως μετά απο πάρα πολλά χρόνια.
-
Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους στα αυτοκίνητα: με απευθείας καύση του στους παλινδρομικούς κινητήρες, ή με οξείδωσή του προς παραγωγή ηλεκτρισμού, σε κυψέλες καυσίμου.
Ο πρώτος τρόπος έχει πολύ μικρή απόδοση και δεν πιστεύω ότι θα επικρατήσει στο μέλλον, παρά το πιλοτικό πρόγραμμα της BMW κλπ.
Ο δεύτερος τρόπος, πιστεύω ότι είναι το απώτερο μέλλον. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει πολλά να γίνουν πρώτα...οπότε το χρονοδιάγραμμα χρήσης κυψελών καυσίμου μετατίθεται για καμιά 30αριά χρόνια τουλάχιστον.Όσον αφορά τους κινητήρες ντήζελ, δε λύνουν ακόμα το πρόβλημα παραγωγής ΝΟχ, που είναι πιό πολύ από ότι σε έναν βενζινοκινητήρα και σωματιδίων. Είναι όμως οικονομικοί προς το παρόν. Τί να πω... μπορεί και να επικρατήσουν στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται από το πόση ώθηση θα δώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραγωγή μοντέλων ντήζελ. Μπορεί όμως και να μοιράζονται το μερίδιο της αγοράς με τα υβριδικά οχήματα, που έχουν ανάλογη κατανάλωση και ασφαλώς εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Αν το Prius και το άλλο της Χόντα καταστούν επιτυχημένα, τότε βλέπω σύντομα και άλλους κατασκευαστές στο χορό των υβριδικών.
-
Όσον αφορά τους κινητήρες ντήζελ, δε λύνουν ακόμα το πρόβλημα παραγωγής ΝΟχ, που είναι πιό πολύ από ότι σε έναν βενζινοκινητήρα και σωματιδίων
Πολύ σωστό αυτό και διαβάζοντας το thread μου έκανε εντύπωση πώς και δεν αναφέρθηκε πιο μπροστά. Οι τελευταίες μελέτες πάντως αποδεικνύουν οτι τελικά το diesel δεν είναι και το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.
Υπάρχει κι ένα σχετικά πρόσφατο άρθρο του Nature για όποιον ενδιαφέρεται:
http://www.nature.com/nsu/040202/040202-13.htmlΑς μην βιαστούμε πάντως να 'ξεγράψουμε' την βενζίνη.
-
[quote]Για την ώρα πάντως οι βενζινοκινητήρες αντιστέκονται σθεναρά
καθώς:α. Δεν έχουμε το επίπεδο της τεχνολογίας των diesel.
β. Στα υβριδικά για την ώρα είναι η μόνη λύση. Οι diesel είναι
ακαταμάχητοι σε διαδρομές εκτός πόλης αλλά εντός πόλης το
hybrid με βενζινοκινητήρα δεν αντιμετωπίζεται εύκολα. Αιτία της
μη σύνδεσης πετρελαιοκινητήρων σε hybrid formats είναι η
αλλεργία του diesel στο σταμάτα ξεκίνα του κινητήρα.Πάντως όπως βαίνουν τα πράγματα σε 5 με 10 χρόνια η συντριπτική
πλειοψηφία των νεών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα χρησιμοποιεί
κινητήρες diesel.Για το υδρογόνο θα παραπέμψω τους φίλους του FORUM σε διάφορες
μελέτες που σχετίζονται με το κόστος και την τεχνολογία των κυψέλων
καυσίμου. Τουλάχιστον για τα επόμενα 20 χρόνια πολύ δύσκολα
θα περάσουμε στο υδρογόνο καθώς προβλήματα όπωςα. αποθήκευση (ακόμα και με carbon-nanotubes τα 200 χιλιόμετρα
φαντάζουν δύσκολα)β. κόστος (πόσο λέτε να στοιχίζει ένα fuel cell από υλικά με τιμή
πολλές χιλιάδες Ευρώ το κιλό???? ακόμα και με μαζική παραγωγή)γ. ενεργιακή απόδοση (ο κύκλος hydrogen production and combustion
δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το κύκλο diesel/gas production and
combustion).δ. απαιτήσεις σε Ηλεκτρική Ενέργεια. (πως θα παράγεις υδρογόνο...??
Με ηλεκτρόλυση από το νεράκι θέλεις πολύ Η/Ρ που είτε θα το πάρεις
από Πυρηνικά είτε ο συνολικός κύκλος δεν θα είναι τόσο αποδοτικός
σε σχέση πάντα με το εκλειώμενο CO2 όσο είναι το diesel....)ε. διαθέσιμο πετρέλαιο.. (μόνον σε πετρελαϊκές υλείς η ποσότητα
πετρελαίου που είναι διαθέσιμη στον Καναδά ξεπερνά κατά πολύ
τα αποθέματα σε αργό της Σαουδικής Αραβίας). Το κόστος
βέβαια της εξόρυξης είναι υψηλό αλλά με 40 $ τώρα και πιθανά
20$ μετά από 10 χρόνια δεν είναι τόσο υψηλό που με 30~35 $ το
βαρέλι να μην έχεις άφθονο πετρελαιό στην αγορά....στ. Τεχνολογικές δυσκολίες και αβεβαιότητες (δεν ξέρουμε το κατά
πόσον είναι καθαρό το Hydrogen use. Δεν γνωρίζουμε πια θα είναι
τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην υγεία των πολιτών λόγω
έκθεσης τους σε βαριά μέταλλα και άλλα εξωτικά υλικά λόγω της
αναπόφευκτης φθοράς των κυψελών κ.α.)ζ. Τα περιθώρια στην ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης
(όπως ceramics στα υλικά, oil change free κινητήρες και maintence
free σε λίγα χρόνια, κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης και κυβισμού
εξελίξεις στους στροβιλοσυμπιεστές και στο τρόπο καύσης, συστήματα
ανάκτισης της θερμικής και κινητικής ενέργειας (δείτε το IMA της HONDA)
βελτιώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα των οχημάτων (τα 42 volt θα μειώσουν
τις απώλειες κατά 90% περίπου με αντίστοιχα κέρδη ως προς τη κατανάλω-
ση των διάφορων gadgets). [/quote]To οζον Ο3 το σκεφτικε κανεις σε περιπτωση αποβολης υδρογονου απο οχηματα?
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
To οζον Ο3 το σκεφτικε κανεις σε περιπτωση αποβολης υδρογονου απο οχηματα?
Τι εννοείς; Παράγεται όζον κατά την καύση του υδρογόνου;
-
Ο χρήστης VIRSS έγραψε:
Όσον αφορά τους κινητήρες ντήζελ, δε λύνουν ακόμα το πρόβλημα παραγωγής ΝΟχ, που είναι πιό πολύ από ότι σε έναν βενζινοκινητήρα και σωματιδίων
Πολύ σωστό αυτό και διαβάζοντας το thread μου έκανε εντύπωση πώς και δεν αναφέρθηκε πιο μπροστά. Οι τελευταίες μελέτες πάντως αποδεικνύουν οτι τελικά το diesel δεν είναι και το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα καινουργια αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό λυμένο πρόβλημα, με τις τεχνολογίες αντιρρύπανσης που χρησιμοποιούνται. Ηδη τα καινούργια αυτοκίνητα (βενζίνης και diesel) εκπέμπουν καυσαέρια που είναι εξίσου καθαρά με τον αέρα των πόλεων. Συνεπώς οι ρύποι δεν αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό κριτήριο για την επικράτηση ή μη του ενός ή του άλλου τύπου κινητήρα. Αντίθετα, η κατανάλωση καυσίμου (και οι συνεπαγόμενες εκπομπές CO2) αναμένεται να είναι πολύ σημαντικό κριτήριο, κι εκεί ο diesel υπερτερεί σαφώς.
Σε καμιά περίπτωση πάντως δεν 'ξεγράφουμε' κάποιο καύσιμο.
-
Για την 156 είχα διαβάσει πως για Ελλάδα η σωστότερη επιλογή ήταν η 1.8 (υπήρχαν τα τεκμήρια ακόμη ) επειδή έχει επαρκή άλογα (η 1.6 ήταν 'λίγη' για το βάρος της) αλλά δεν ξεφεύγει σε τιμές κλπ.
Βλέπω τώρα πως η προηγούμενη 2,4 τουρμποντήζελ βγάζει τα ίδια άλογα. Σύμφωνοι, σε ΠΟΛΥ χαμηλότερες στροφές, μην ξεχνάμε όμως την τερατώδη - συγκριτικά με τον 1.8 - ροπή. Οπότε δεν θα ήταν εξίσου σπορτίφ με την 1800; Και λιγότερη κατανάλωση, άσε που αν την φορτώσεις (ειδικά σπορτβάγκον σε μακρύ ταξίδι πρέπει να το σκεφτείς) δεν θα ψοφήσει σαν την 1800.
Υπολόγισε τώρα πως η καινούρια, μούλτιτζετ 2400 βγάζει σχεδόν 180 άλογα, μάλιστα με ΑΚΟΜΑ μεγαλύτερη ροπή και τα 140 πλέον τα βγάζει από τον 1900 τουρμποντήζελ μούλτιτζετ.
Προσωπικά φλερτάρω εντονότατα με την σπορτβάγκον 2.4 JTD μεταχειρισμένη (προ φέισλιφτ, 140 άλογα). Αν τελικά την πάρω, ίδωμεν!
-
τΟ Οζον ειναι οξυγωνο τρια τι θα γινει αν ενωθει με το Υδρογονω που οπως ξερουμε οξυγωνο υδρογωνο δινουν νερο...
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
τΟ Οζον ειναι οξυγόνο τρια τι θα γινει αν ενωθει με το Υδρογονο που οπως ξερουμε οξυγόνο υδρογόνο δινουν νερο...Συγνώμη αν κάτι δεν κατάλαβα καλά αλλά οι κινητήρες υδρογόνου καίνε υδρογόνο δηλαδή το ενώνουν με οξυγόνο και αυτό που βγαίνει από τις εξατμίσεις είναι υδρατμός δηλαδή νερό σε αέρια κατάσταση. Το όζον πού κολλάει? Στην παραγωγή του υδρογόνου ή αλλού?
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα καινουργια αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό λυμένο πρόβλημα, με τις τεχνολογίες αντιρρύπανσης που χρησιμοποιούνται. Ηδη τα καινούργια αυτοκίνητα (βενζίνης και diesel) εκπέμπουν καυσαέρια που είναι εξίσου καθαρά με τον αέρα των πόλεων.
Μέγα ψέμα. Ρύπος που να είναι πιό καθαρός από τον αέρα της πόλης δεν υπάρχει ακόμα, γιατί αλλιώς όλοι θα αναπνέαμε κατευθείαν από τις εξατμίσεις!
Οι σύγχρονοι ντηζελοκινητήρες, αν και σαφώς είναι βελτιωμένοι όσον αφορά την εκπομπή ΝΟχ και σωματιδίων, έναντι των παλιότερων, εντούτοις ακόμα βρίσκονται πιό ψηλά σε εκπομπές αυτών των ρύπων από τους βενζινοκινητήρες, δυστυχώς. Μένει να δούμε αν υπάρχει στα σκαριά καμιά νέα τεχνολογία που να βελτιώνει τους ντήζελ και σε αυτούς τους τομείς.Συνεπώς οι ρύποι δεν αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό κριτήριο για την επικράτηση ή μη του ενός ή του άλλου τύπου κινητήρα. Αντίθετα, η κατανάλωση καυσίμου (και οι συνεπαγόμενες εκπομπές CO2) αναμένεται να είναι πολύ σημαντικό κριτήριο, κι εκεί ο diesel υπερτερεί σαφώς.
Σαφώς και υπεςρτερεί. Υπερτερεί όμως και έναντι ενός υβριδικού με βενζινοκινητήρα;;;
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα καινουργια αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό λυμένο πρόβλημα, με τις τεχνολογίες αντιρρύπανσης που χρησιμοποιούνται. Ηδη τα καινούργια αυτοκίνητα (βενζίνης και diesel) εκπέμπουν καυσαέρια που είναι εξίσου καθαρά με τον αέρα των πόλεων.
Μέγα ψέμα. Ρύπος που να είναι πιό καθαρός από τον αέρα της πόλης δεν υπάρχει ακόμα, γιατί αλλιώς όλοι θα αναπνέαμε κατευθείαν από τις εξατμίσεις!
Ψέμα σίγουρα όχι, ίσως υπερβολή ως σχήμα λόγου! σε κάθε περίπτωση δε θα αναπνέαμε από τις εξατμίσεις γιατί
α) το καυσαέριο δεν έχει οξυγόνο
β) είναι σε θερμοκρασία 200-400 βαθμών
Αυτό το οποίο θέλω να πω όμως είναι ότι οι νέοι κινητήρες είναι τόσο καθαροί ώστε οι συγκεντρώσεις των νομοθετημένων ρύπων (CO, HC, NOx, σωματίδια) στο καυσαέριο να είναι της ίδιας τάξης μεγέθους με τις συγκεντρώσεις τους στον αέρα της πόλης. Αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση ψέμα!Οι σύγχρονοι ντηζελοκινητήρες, αν και σαφώς είναι βελτιωμένοι όσον αφορά την εκπομπή ΝΟχ και σωματιδίων, έναντι των παλιότερων, εντούτοις ακόμα βρίσκονται πιό ψηλά σε εκπομπές αυτών των ρύπων από τους βενζινοκινητήρες, δυστυχώς. Μένει να δούμε αν υπάρχει στα σκαριά καμιά νέα τεχνολογία που να βελτιώνει τους ντήζελ και σε αυτούς τους τομείς.
Τεχνολογίες υπάρχουν πολλές (CRT, SCR, DPNR κλπ...) και ειδικά αυτή την περίοδο εμφανίζονται νέες με καταιγιστικό ρυθμό. Και φυσικά θα συνεχίσουν να εμφανίζονται καθώς τα όρια εκπομπών ρύπων θα συνεχίσουν να γίνονται πιο στενά.
Το 'big picture' όμως είναι ότι αν αυριο το πρωι αντικαθιστούσαμε όλα τα αυτοκίνητα των πόλεων με αντίστοιχα **σημερινής **τεχνολογίας (diesel ή βενζίνης δεν έχει σημασία) και τα συντηρούσαμε σωστά θα είχαμε λύσει το πρόβλημα της ρύπανσης από τα ΙΧ μια κι έξω! Γιαυτό και έγραψα ότι:
Συνεπώς οι ρύποι δεν αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό κριτήριο για την επικράτηση ή μη του ενός ή του άλλου τύπου κινητήρα. Αντίθετα, η κατανάλωση καυσίμου (και οι συνεπαγόμενες εκπομπές CO2) αναμένεται να είναι πολύ σημαντικό κριτήριο, κι εκεί ο diesel υπερτερεί σαφώς.
Σαφώς και υπεςρτερεί. Υπερτερεί όμως και έναντι ενός υβριδικού με βενζινοκινητήρα;;;
Αυτό δεν μπορεί να απαντηθεί, γιατί εξαρτάται από την εφαρμογή. Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Μπορεί να υπερτερεί το υβριδικό, αλλά να υστερεί σε άλλους τομείς (κόστος). Σήμερα υπάρχουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που πουλάνε αυτοκίνητα με κινητήρες diesel και βγάζουν κέρδος από αυτό, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι υπάρχουν εταιρίες που πουλάνε υβριδικά και βγάζουν κέρδος από τα υβριδικά καθαυτά. Σε κάθε περίπτωση θέλει αρκετή προσοχή όταν συγκρίνει κανείς διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις.
-
Ρε θελω να πω αν γινει διαρωει υδρογονου απο οπουδηποτε π.χ πρατηρια ντεποζιτα οχηματων και οποιαδηποτε αλλη παροχη υδρογονου. Το Η που θα διοχετευτη στην ατμοσφαιρα τι θα το κανει το οζον θα ενωθει μαζι του και θα κανει νερο με αποτελεσμα να καταστρεφεται ή δεν θα γινει κατι τετοιο.....?
-
Καλή η Ευρώπη αλλά στον υπόλοιπο κόσμο όλοι χρησιμοποιούν βενζίνη.
Νομίζω οτι το μέλλον είναι οι υψηλής τεχνολογίας-υβριδικοί βενζινοκινητήρες και όχι τα diesel.
Αφήστε που κάνουν και απαίσιο θόρυβο!
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Ρε θελω να πω αν γινει διαρωει υδρογονου απο οπουδηποτε π.χ πρατηρια ντεποζιτα οχηματων και οποιαδηποτε αλλη παροχη υδρογονου. Το Η που θα διοχετευτη στην ατμοσφαιρα τι θα το κανει το οζον θα ενωθει μαζι του και θα κανει νερο με αποτελεσμα να καταστρεφεται ή δεν θα γινει κατι τετοιο.....?Όχι ρε συ!
Δε νομίζω να αντιδρά το όζον με το υδρογόνο! -
Ο χρήστης Pakos M έγραψε:
Νομίζω οτι το μέλλον είναι οι υψηλής τεχνολογίας-υβριδικοί βενζινοκινητήρες και όχι τα diesel.Αφήστε που κάνουν και απαίσιο θόρυβο!
Μπήκα πρόσφατα (Αγγλία) σε ταξί Audi Station Wagon. Δέν ξέρω ακριβώς τι μοντέλο ήταν, αλλά το μόνο που σε έκανε να καταλάβεις οτι ήταν ντίζελ, ήταν το στροφόμετρο που τελείωνε στις 5000 στροφές!
Καθόλου θόρυβος!
-
Και επίσης η επιτάχυνση σε κόλαγε στο κάθισμα....!
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Και επίσης η επιτάχυνση σε κόλαγε στο κάθισμα....!Ναι ναι ακόμα και σε παλιό 1600 turbodiesel σε κολλάει πίσω σε χαμηλές στροφές....
Τα σύγχρονα δεν κάνουν πιά φασαρία. Μερικά ίσως μόνο στις πρώτες στροφές μόλις πάρουν μπρος.
Το μόνο diesel που έχω οδηγήσει ήταν φορτηγάκι 3,5 τόνων στη Σουηδία οπότε ανυπομονώ να οδηγήσω το πρώτο μου diesel αυτοκίνητο! -
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
Οδηγησα ενα grand vitara 4d 2.0 TDI
Κ Α Μ Ι Α Σ Χ Ε Σ Η με οσα βενζινοκινητα εχω οδηγησει! (δεν βαζω τα αυτοκινητα με σπορ προσανατολισμους)
η ροπη που εβγαζε, οικονομια, πολιτισμενη συμπεριφορα, αποκριση στο γκαζι, το τουρμπο κανει πολυ καλη δουλια, καθαρος κινητηρας. ΕΡΩΤΑΣ!!
δεν μπορω να καταλαβω τον λογο που δεν επιτρεπονται στην αθηνα - θεσσαλονικη...
Παντως υπαρχουν πολλοι που τα εχουν παρεξηγημενα (δυστηχως και οι κυβερνωντες) κακως! πρεπει πρωτα να οδηγησουν ενα diesel και μετα να πουν,
αλλα τι να περιμενουμε απο πολιτικους που λενε σαν προσχημα της μη εισαγωγης κινητηρων στις μεγαλες πολεις το εξης: ¨οι ελληνες δεν ειναι ακομα ετοιμοι για κινηση με πετραιλεο'
τιποτα αλλο -
Κοίταξα λίγο τα κοιτάπια μου (παλαιές ιστορίες) και βρήκα μερικά
στοιχεία που ίσως μας βοηθήσουν να δουμε τι μέλλει γενέσθαι
στα επόμενα χρόνια.Ο diesel κινητήρας λόγω της πολύ υψηλότερης συμπίεσης (στο 18~19
για τα σύγχρονα turbo diesel έναντι μόλις 11~12 των καλύτερων
κινητήρων βενζίνης) έχει υψηλότερη απόδοση. Οπότε σε απευθείας
αντιπαράθεση δεν αναμένεται ο Οττο να προσπεράσει
ποτέ τον diesel.Τα κύρια προβλήματα του diesel είναι τα PM10 και PM25 καθώς και
το SOx. Με την αποθείωση του diesel το πρόβλημα της όξινης βροχής
μας αφήνει χρόνους τουλάχιστον σε ότι αφορά με το αυτοκίνητο γιατί
σε κάτι μονάδες της ΔΕΗ που καίνε Λιγνίτη κακής ποιότητας εκεί τα
προβλήματα παραμένουν. Για τα σωματίδια τη λύση φαίνεται να δίνουν
οι παγίδες σωματιδίων. Μάλιστα υπάρχουν κινητήρες που άθελα τους
καταφέρνουν να καθαρίζουν και την ατμόσφαιρα από τα pariticulates
(δείτε το κινητήρα της Πεζώ στο 607 που η παγίδα σωματιδίων πρακτικά
δεσμεύει το σύνολο αυτών). Για το NOx (τυπικό σε κινητήρες που δουλεύ-
ουν πάντα με περίσσια αέρα (λόγος που παίζει από 25~100 έναντι του 14
του βενζινοκινητήρα) ένας απλός καταλύτης DeNOx με την ύπαρξη
της παγίδας και υπό τη προϋπόθεση της αποθείωσης κάνει πολύ καλά
τη δουλεία του. Ο ίδιος δε καταλύτης είναι και πιο απλός στην κατασκευή
του και με πολύ μεγαλύτερη διάρκεια εφόσον το όχημα δεν καίει
μαζούτ (ή πετρέλαιο Θάλασσας που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους
Βενζινάδες της Ελλάδος ).Εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι το diesel με μία απλή ρύθμιση πολιτικής
είναι πιο οικονομικό περισσότερο πράσινο (εκπομπές CO2) και λιγότερο
ρυπογόνο (ίσως όχι ακόμα αλλά σύντομα).Το μόνο που μένει ακόμα είναι να λυθούν τα προβλήματα με τα προβλή-
ματα που παρουσιάζουν οι diesel στο σταμάτα ξεκίνα. Μία λύση είναι
οι σφραγισμένοι κινητήρες (χωρίς ανάγκη συντήρησης (μόνον να προσθέ-
τεις λάδι)) από κεραμικά υλικά σε ειδικούς θαλάμους που δεν θα επι-
τρέπουν τον κινητήρα να κρυώνει με την ευκολία που κρυώνει σήμερα.
Άλλη λύση είναι οι κινητήρες που θα απενεργοποιούν τους μισούς
κυλίνδρους στις φάσεις φόρτισης της μπαταρίας ώστε να καίνε λιγότερα
καύσιμα με αντίστοιχη μείωση του χρόνου που παραμένουν ανενεργοί.Το καλύτερο βέβαια για τα υβριδικά θα ήταν ένα σύστημα
με συστοιχίες μπαταριών και ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδωσης που θα
επέτρεπε το όχημα να κινηθεί για μεγάλα διαστήματα χώρις την ανάγκη
του ΚΕΚ και θα απαιτούσε τη λειτουργία του ΚΕΚ μόνον σε μεγάλα ταξίδια.
Κοινώς ένα σύστημα που θα εξασφάλιζε 100~150 κμ αυτονομία με μικρό
βάρος θα ήταν το βέλτιστο. Αν δοθεί και η δυνατότητα επαφόρτισης
των συσσωρευτών πέρα του κινητήρα και εξωτερικά ίσως αυτή η μορφή
των υβριδικών να αποτελέσει και τη τελική λύση για την επόμενη 30ετία.
Υψηλής απόδωσης ηλεκτροκινητήρες του βλέπουμε στο Alessandro
Volta της Toyota. Πάντως μάλλον οι Ιάπωνες έχουν βάλει τα γυαλία
στους υπόλοιπους καθώς η αγορά από τη FORD πακέτου από την
Toyota αποτελεί πολύ ισχυρή ένδειξη ότι πέρα από τα demonstration
vehicles οι κατασκευαστές κινούνται προς αυτή τη κατεύθυνση.Τώρα στο εγγύς μέλλον θα δούμε στα μεγάλα φορτηγά συστήματα
ανάκτησης ενέργειας με ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς. Πάντως
το κομμάτι της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας είναι ιδιαίτερα
σημαντικό. Δεν θα με εκπλήξει το PRIUS III με 4 ηλεκτροκινητήρες
και καλωδιώσεις χαμηλών απωλειών. -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Πάντως μάλλον οι Ιάπωνες έχουν βάλει τα γυαλία
στους υπόλοιπους καθώς η αγορά από τη FORD πακέτου από την
Toyota αποτελεί πολύ ισχυρή ένδειξη ότι πέρα από τα demonstration
vehicles οι κατασκευαστές κινούνται προς αυτή τη κατεύθυνση.Η αλήθεια είναι ότι η Ιαπωνία λόγω υπερπληθυσμού και πυκνότητας πληθυσμού και μόλυνσης στις μεγάλες πόλεις καίγεται περισσότερο.
Διάβασα ότι η Ford έκανε έρευνα σχετική και είχε καταλήξει σε λύσεις που έμοιαζαν πολύ με αυτές της Toyota. Και επειδή έμοιαζαν πάρα πολύ και η Toyota είχε προλάβει και είχε πάρει τις πατέντες αναγκάστηκε η Ford να πληρώσει δικαιώματα για να της επιτραπεί να χρησιμοποιήσει τις δικές της (της Ford) μεθόδους.
Δεν ξέρω ποιον να πιστέψω αλλά αυτό που αποκομίζω είναι ότι πολλοί προσπαθούν ελπίζω για το καλό όλων! -
Δεν νομιζω οτι οι Ιαπωνες καιγονται περισσοτερο απο τους Αμερικανους,αλλωστε η πυκνοτητα ειναι ενας μαλλον καλος παραγοντας οσον αφορα τη μολυνση,(π.χ. το Λος Αντζελες με density 2.500p/km2 εχει πολλαπλασια μολυνση απο τη Νεα Υορκη 25.000p/km2)μαλλον καιγονται για να εξαγουν τα προιοντα τους στη Καλιφορνια.
Εδω παντως πρεπει να αναγνωρισουμε οτι θα ηταν τραγικη η απελευθερωση της χρησης πετρελαιοκινητων οχηματων σε μια πολη με τις υποδομες της Αθηνας,ιδιαιτερα τις προηγουμενες δεκαετιες...
Οι καταλυτες με παραλληλη χρηση παγιδων σωματιδιων ειναι συγχρονη εφαρμογη,και απορω,τι θα γινοταν αν συμφωνουσαν οι αρμοδιοι με τον Κ.Κ. 2 δεκετιες πριν.
Επισης το CO2 ειναι σχεδον ακινδυνος ρυπος (αυτο εκπνεουμε και εμεις και τα φυτα,κλπ)κατηγορειται για το φαινομενο του θερμοκηπιου,που επισης δεν ειναι αναγωσμενες πληρως οι επιπτωσεις του κλπ.,σε αντιθεση με τις αρωματικες ενωσεις απο τις εξατμισεις των Ι.Χ. την αιθαλη,τα ΝΟχ κλπ που εχουν αποδεδειγμενες και αμεσες επιπτωσεις στη ποιοτητα ζωης στις μητροπολεις.
Τριτον,καλη? ποιοτητα καυσιμου,κατι οχι αυτονοητο για την ελληνικη πραγματικοτητα,αυτο και μονο θα με αποθαρρυνε να μιλαω ανοιχτα για καταργηση των περιορισμων...
Προσωπικη επιλογη για το μελλον ως κατοικος μεγαλουπολης?
ΟΧΙ παντως το πετρελαιο,ποδηλατο,ποδαρακια,ΜΜΜ,αντε και ενα πολυστροφο βενζινοκινητο αυτοκινητο για την ιδεα της αυτο-κινησης και της βιομηχανικης επαναστασης
"σβηνουν" σιγα σιγα οι βενζινοκινητηρες?