-
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
Προσωπικά αισθάνομαι άσχημα να καταναλώνω 10+ λίτρα, ενώ θα μπορούσα να αρκεστώ σε 7-8 με ένα μικρότερο κινητήρα.Να μην αισθάνεσαι άσχημα, αν το αυτοκίνητο με το μικρότερο κινητήρα είναι πιό βαρύ από ό,τι πρέπει. Θα καίει σίγουρα περισσότερο.
Εν κατακλείδει, δηλαδή kyan, ένα αυτοκίνητο με περισσότερα κυβικά (αν δεν είναι Αμερικάνικο ), θα βγάζει και περισσότερους ίππους!
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Να μην αισθάνεσαι άσχημα, αν το αυτοκίνητο με το μικρότερο κινητήρα είναι πιό βαρύ από ό,τι πρέπει. Θα καίει σίγουρα περισσότερο.Εγώ πάλι λέω ότι εάν ένα αυτοκίνητο καίει 15 λίτρα και το άλλο 8, τότε το πρώτο ρυπαίνει σίγουρα περισσότερο. Και ως γνωστόν, όσο μεγαλύτερος κυβισμός τόσο περισσότερη κατανάλωση.
ΥΓ. Ας αποφύγουμε οριακά παραδείγματα για να αντικρούσουμε το παραπάνω. Πχ. 1400 κεκ με 5 άτομα, μπαγκάζια πίσω και σε σκάρα που σέρνει τρέιλερ.
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Προσωπικά αισθάνομαι άσχημα να καταναλώνω 10+ λίτρα, ενώ θα μπορούσα να αρκεστώ σε 7-8 με ένα μικρότερο κινητήρα.
Να μην αισθάνεσαι άσχημα, αν το αυτοκίνητο με το μικρότερο κινητήρα είναι πιό βαρύ από ό,τι πρέπει. Θα καίει σίγουρα περισσότερο.
tifosaros, έχεις μεν δίκιο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά αναφέρομαι στις καθημερινές συνθήκες κίνησης (ένα άτομο στο αυτοκίνητο, ταχύτητα μέχρι 60χλμ/ώρα). Όταν το 80% του χρόνου του ο κινητήρας δουλεύει στις χαμηλές στροφές με 1η-2α και ρελαντί, και όταν δε ζητείται από αυτόν πλήρης επιτάχυνση, πιστεύω ότι όσο πιο μικρή η χωρητικότητά του, τόσο μικρότερη η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
-
Υπενθυμίζω ότι το θέμα είναι 'Πόσα κυβικά θεωρείτε οτι σας είναι αρκετά για Ελλάδα... '.
Το θέμα κατανάλωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν δικαιολόγηση της άποψης αλλά να μην ξεφύγουμε....
Εννοείται ότι όλοι θέλουμε πολλά κυβικά, πολλές ροπές και άλογα, ελάχιστη κατανάλωση, βάρος, θόρυβο, έξοδα κλπ.
Από την άλλη η έννοια των κυβικών δεν σημαίνει πια τίποτα. Με τα τεκμήρια το καλύτερο ήταν ότι μπορούσε η πλειοψηφία να φτάσει. Τώρα πια όμως που δεν παίζει ρόλο αυτό πρέπει να σκεφτούμε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην απόδοση σε ροπή κσι ισχύ κινητήρων ίδιας χωρητικότητας. Έτσι υπάρχουν 1,8 που βγάζουν περισσότερα άλογα από άλλους 2,5....
Η ερώτηση θα ήταν καλύτερα αν περιοριζότανε σε πχ οικογενειακό βενζινοκίνητο για τετραμελή οικογένεια χωρίς ζώα, συγγενείς κλπ.....
Αλλιώς τώρα φτάνουμε να μιλάμε για τρίλιτρα στην πόλη και μονόλιτρα στις ανηφόρες.... -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Όσο για τα έδρανα που ανέφερε ο λαλίστατος φίλος IKE, εγώ θα ήθελα 7!Μια ντουζίνα και ένα, ανεξαρτήτως χώρας
-
Θεωρώ ότι η ερώτηση είναι ελαφρώς λανθασμένη, γιατί όταν λες Ελλάδα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις τη γεωγραφική περιφέρεια και τη χρήση του. Π.χ. για χρήση σε μεγάλη πόλη, από ένα μέσο οικογενειάρχη, ή κάτι παρόμοιο.
Εγώ προσωπικά μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Αθήνας και Ρεθύμνου. Από Αθήνα ταξιδεύω με το αυτοκίνητο 2-4 φορές το χρόνο στην Εθνική σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 200 χλμ. Από το Ρέθυμνο, πηγαίνω σχεδόν καθημερινά στο Ηράκλειο.
Για την Αθήνα θεωρώ ότι τα 1200-1400 cm3 θα μου ήταν αρκετά, αλλά με πρωτέυοντα ρόλο να παίζει η οικονομία στον κύκλο πόλης. Κάνω καθημερινά τη διαδρομή Γαλάτσι - Π.Φάληρο από 2 εναλλακτικές διαδρομές, μέσω δακτυλίου (περ. 15χιλ. σε 1 ώρα), ή μέσω Κατεχάκη (35χιλ. σε 1,5 ώρα). Σε μέσες ταχύτητες των 15-25 χιλ/ώρα λίγο με νοιάζει τί κυβικά έχω αρκεί να μην τα πληρώνω χρυσά σε βενζίνη. Ταυτόχρονα με 1200-1400 cm3 μπορώ να κινηθώ με άνεση στα 120-140 χιλ/ώρα στους νέους Εθνικούς των 2-3 λωρίδων ανά κατευθυνση.
Ομως για το Ρέθυμνο, είναι απαραίτητο κάτι πολύ καλύτερο και κυρίως ροπάτο. Οποιος έχει ταξιδεψει στον κύριο οδικό άξονα της Κρήτης, θα γνωρίζει ότι μιλάμε για 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση με πλήθος κλειστών στροφών και εκτεταμένων τυφλών πετάλων, γεμάτο με πλήθος αργών οδηγών που πηγαίνουν με 60-80 χιλ την ώρα. Το δε καλοκαίρι η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη με τους 'νοικιάρηδες τουρίστες'. Αρα εκεί χρειάζεσαι κάτι που να πηγαίνει όχι τόσο γρήγορα, αλλά με ροπή για να καθαρίζεις αμέσως την προσπέραση. Στην Κρήτη λοιπόν, κάτι με 1800+ κυβικά, αλλά με ροπή από χαμηλά (δηλ. μάλλον όχι 16βάλβιδο) θα ήταν το τέλειο.
Πόσα κυβικά θεωρείτε οτι σας είναι αρκετά για Ελλάδα....