-
Καφέ δεν πίνεις στο κέντρο το μεσημέρι; Αλλά δεν ξέρω πόσο οικολογικό (ο καφές σε συνδυασμό με τσιγάρο φέρνει ρύπους) και οικονομικό είναι.
Ποδηλατάκι για Θεσσαλονίκη είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικό. Αρκεί να μη μένεις Επταπύργιο.
Έχεις κάπου να το κλειδώνεις; Είναι πολύ μεγάλη η διαδρομή και θα ιδρώνεις με σακάκια κλπ.;
-
α) Δεν προκειται να με πεισετε να παρω ποδηλατο
Η διαδρομη στο πηγαινε ειναι ανηφορα (γηπεδο παοκ- Λαμπρακη - Ιπποδρομιου).
Αν παω για καφε κεντρο (σπανια παω) εννοειται παιρνω το λεωφορειο
Για μηχανακι το συζηταμε καθως ειχα παλια και το διπλωμα καθεται και περιμενει
@funkyreverend πανω απο τη λαμπρακη καμια 300αρια μετρα. -
Ιπποδρομίου πόσο ψηλά; Γιατί αυτό που είπες δεν είναι και μεγάλη ανηφόρα (ποδηλάτης Τούμπιος βλέπεις)! Αλλά δεν πρόκειται να σε πείσουμε...
-
Ο χρήστης nrg_polini έγραψε:
Στη δουλεια παω πρωι-απογευμα, οποτε με βλεπω να κατεβαινω στα τσικλητηρια αν πηγαινο-ερχομαι με τα ποδιαΜακάρι να μπορούσα να κάνω και εγώ κάτι τέτοιο. Ξέρω, γεροντίστικες απόψεις και ακόμα δεν έκλεισα τα 40. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι και σωστές
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Καταναλωση 6,01λίτρα/100χλμ.
Ετοιμαζομαι για ενα πειραματακι,εν'όψει του ταξιδιου που εχω προγραμματισει για αυτο το σ/κ.
Σημερα φορεσα μια τετραδα 205/55-15 που ειχα 'στην καβαντζα',περισσοτερο για να ψηλώσω λιγο το αυτοκινητο επειδη θα κινηθει αρκετα σε χωματοδρομο.
Αυτο μου δινει αρκετα μακρυτερο 'βημα' απο τα 195/50-15 που παντα φοραω,αλλα,ειναι αρκετα βαρυτερα,και χειροτερευουνε και την αεροδυναμική,μιας και ψηλώνει η καροτσα και περισσοτερος αερας περναει απο κατω της (συν κατιτις λογω μεγαλυτερης μετωπικης επιφανειας των ιδιων των ελαστικών που ειναι φαρδυτερα)
Το ταξιδι,θα γινει πάντως με παραπλήσιες ταχυτητες με αυτο που προηγηθηκε.Quiz: Θα πεσει ή θα ανεβει η καταναλωση;
-
Υπάρχει μικρότερη τριβή, ζεσταίνονται πιο εύκολα, μάλλον θα πέσει
-
Ο χρήστης ddl449 έγραψε:
Υπάρχει μικρότερη τριβή, ζεσταίνονται πιο εύκολα, μάλλον θα πέσειΗ τριβη κυλισης ειναι μικροτερη,μιας και τα προηγουμενα λαστιχα ητανε χιονολαστιχα (Pirelli P7 ειναι τα τωρινα).Παρ'όλα αυτα,προστιθονται τριβες λογω αδρανειας (συνολικο βαρος ελαστικου,και περιστρεφομενου σε μεγαλύτερη αποσταση απο τον 'αφαλο' + αεροδυναμικη)
Το οτι θα ζεσταινονται ευκολότερα,το θεωρω απίθανο,λόγω της μικροτερης τριβης,αν και,δεν μπορω να βρω καποιου ειδους σχεση μεταξυ της ταχυτητας θερμανσης των ελαστικων και της καταναλωσης. -
Εγώ πιστεύω ότι θα πέσει, γιατί λες ότι θα διατηρήσεις ίδιες ταχύτητες. Άρα, θα κινείσαι με λογικά λιγότερες σ.α.λ., και το πόδι σου θα είναι πιο ελαφρύ. Συν το ότι από χονολάστιχο πας σε κανονικό, που γενικά δείχνει εύκολα διαφορά στην κατανάλωση.
Το όποιο ψήλωμα (αύξηση μετωπικής επιφάνειας) σκέψου ότι πάει επί 0,30 που είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής (ακούτε, Opel-haters; Δεν σας χάλασε που είναι αυτοκίνητο του 83 ) και νομίζω ότι δεν θα δώσει τόσο μεγάλο αντιστάθμισμα. Επίσης, οι ταχύτητες που θα κινηθείς, δεν επηρεάζουν τόσο την κατανάλωση, σε αντίθεση με το βήμα που από κάποιες στροφές και μετά είναι παρόν.
Αναμένουμε τα αποτέλεσματα!
-
πολυ δυσκολο να βγει ασφαλες συμπερασμα γιατι ειναι απιθανο να πας ΑΚΡΙΒΩΣ με τον ιδιο τροπο την ιδια διαδρομη καθε φορα. Ακομη και 2-3 βαθμοι διαφορας στη θερμοκρασια του αερα μπορει να αλλαξει το αποτελεσμα λιγο.
-
Εννοειται οτι δεν πρόκειται για καμια επιστημονικη μελετη.Χοντρικα συμπερασματα θα βγαλω,όπως και ολοι μας που συμμετεχουμε σε αυτο το θρεντ.
Βασικα,θα κρατησω το κοντερ σε ταχυτητα 10 χαω χαμηλώτερα απο οτι τις προηγούμενες φορες (στα 100 αντι τα 110) μιας και απ'ότι ειδα,γραφει 10 χαω περισσοτερα τωρα τις ιδιες στροφες με 5η στο κιβωτιο.
Αυτη η ενδειξη,πρεπει να ειναι και κοντυτερα στα πραγματικα χαω του αυτοκινητου. -
Γράφει περισσότερα αλλά πάει και περισσότερα. Ίσως κάπου στη μέση... Το πιο σωστό είναι να το μετρήσεις πριν και μετά με κανένα GPS.
Ακόμα όμως κι αν πας με την ίδια ταχύτητα που σημαίνει λίγο λιγότερες στροφές θα χρειάζεσαι λίγο παραπάνω γκάζι ώστε να βγάζεις λίγες ροπές παραπάνω ώστε να μπορείς από λιγότερες στροφές να πας με τα ίδια χλμ. Οπότε ξεχνώντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις των οποίων η διαφορά μάλλον δεν είναι σοβαρή το παιχνίδι θα κρινόταν στην ειδική απόδοση του κινητήρα. Αν δηλαδή είναι πιο αποδοτικός ως προς την κατανάλωση στις προηγούμενες στροφές ή στις λίγο λιγότερες.
Λέω όμως θα κρινόταν.... κι αυτό γιατί τα προηγούμενα είναι άλλου είδους ελαστικά και βλέπω ότι αυτά μάλλον θα παίξουν τον μεγαλύτερο ρόλο.Ας δούμε όμως από τι θα επηρεαστεί η μέτρησή μας.
- ακρίβεια μέτρησης που εξαρτάται από γέμισμα βενζίνης (αντλία κλπ) και από το μέτρημα χλμ με κοντέρ που θα δείχνει διαφορετικά χλμ για την ίδια διαδρομή (ήδη λοιπόν κάθε προσπάθεια σοβαρής σύγκρισης έχει χαθεί)
- επαναληψιμότητα ποιότητας και αποδοτικότητας καυσίμων, ύφους οδήγησης, ταχυτήτων (που δεν μπορούν να μετρηθούν), θερμοκρασιών, ανέμων, βροχών, πίεσης ελαστικών και βάρους αυτών, κίνησης στο δρόμο και προσπερασμάτων κλπ κλπ καθώς και απωλειών από φορτίο, ανοιχτά παράθυρα, επιλογή λωρίδας (δεν έχουν όλες την ίδια άσφαλτο).
- λιγότερες στροφές ίσως υπέρ οικονομίας
- περισσότερο γκάζι εναντίον οικονομίας
- αύξηση μετωπικής επιφάνειας λόγω πλάτους ελαστικών και αύξηση ύψους αυτών εναντίον
- αλλαγή συμπεριφοράς ανάρτησης και λόγω αλλαγής των ελαστικών μέσων (το ελαστικό) αλλά και λόγω αλλαγής, μάλλον αύξησης της μη αναρτώμενης μάζας.... μυστήριο για την οικονομία!
- αλλαγή είδους ελαστικών υπέρ των θερινών για οικονομία.
Δεν ξέρω τι θα βγει, θεωρώ πιθανό ότι ο οδηγός θα πηγαίνει πιο προσεκτικά αφού το έχει έννοια και τελικά αυτό θα παίξει το ρόλο του μαζί με τα θερινά λάστιχα. Πάντως θέλω να δω τι θα βγει (και τυχόν διορθώσεις που χρειάστηκαν για τον υπολογισμό) αν και στοίχημα δεν θα έβαζα ούτε έτσι ούτε αλλιώς!!
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Εννοειται οτι δεν πρόκειται για καμια επιστημονικη μελετη.Χοντρικα συμπερασματα θα βγαλω,όπως και ολοι μας που συμμετεχουμε σε αυτο το θρεντ.
Βασικα,θα κρατησω το κοντερ σε ταχυτητα 10 χαω χαμηλώτερα απο οτι τις προηγούμενες φορες (στα 100 αντι τα 110) μιας και απ'ότι ειδα,γραφει 10 χαω περισσοτερα τωρα τις ιδιες στροφες με 5η στο κιβωτιο.
Αυτη η ενδειξη,πρεπει να ειναι και κοντυτερα στα πραγματικα χαω του αυτοκινητου.Ό,τι λάστιχα και να βάλεις, ό,τι κιβώτιο ταχυτήτων και να βάλεις, το κοντέρ και το στροφόμετρό σου τα ίδια θα δείχνουν (μεταξύ τους). Δηλαδή αν με 5η είχες τα 100χλμ. στις 3000σαλ. ό,τι αλλαγή και να κάνεις πάντα με 5η και 3000 σαλ θα σου δείχνει ότι πηγαίνεις με 100 (τα πραγματικά σου χιλιόμετρα βέβαια μπορεί να είναι 50 ή 150)
Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό είναι να επέμβεις στο ίδιο το κοντέρ.Σχετικά με το αποτέλεσμα της κατανάλωσής σου, θα εξαρτηθεί κυρίως από το πόσο κοντό κιβώτιο έχεις.
Αν έχεις κοντό, θα δεις βελτίωση, αν όχι εκεί όντως 'παίζει' μιας και γενικά μεγαλύτερο και φαρδύτερο λάστιχο επιβαρύνει την κατανάλωση. -
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
Καλησπέρα,Νέο γέμισμα-μέτρηση σήμερα, μέτρια αποτελέσματα:
446 Κm
30 L (Diesel)
6,73 L/100Κm
ΜΩΤ: 61,7 Κm/h
Tύπος οδήγησης: Σπόρ (50% πόλη - 30% αυτ/δρομο - 20% επαρχιακός)
Σύστημα Start-Stop OFFΑυτά...
Σήμερα έκανα βόλτα το αμάξι του Δντή μου, ένα Ε93 320i Αuto και είπα να τσεκάρω το BC για να δώ τη μέση κατανάλωση που έχει, δεδομένου πως δεν το έχει μηδενίσει ποτέ από την αγορά του (6 μήνες πρίν) και θα είναι καλό μέτρο σύγκρισης όσον αφορά τον κινητήρα βενζίνης με του πετρελαίου, στα 2000cc.....φυσικά λαμβάνεται υπ'όψη και το μεγαλύτερο βάρος του Ε93 καθώς και το αυτόματο κιβώτιο.....
Το λοιπόν, ο Μ.Ο κατανάλωσης βενζίνης - με χρήση πάρα πολύ χαλαρή διότι ο Δντής είναι 50 ετών με πολύ μυωπία και οδηγεί σαν γιαγιά 90 ετών - ήταν 9,3 λ/100Κμ ....
ΥΓ: Και του έφαγα τ'αφτιά να το πάρει diesel αλλά πού αυτός....τώρα παραπονιέται 'πάλι στο βενζινάδικο γμτ πρέπει να παω!'.....αλλά έχει λεφτά, δεν έχει πρόβλημα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ό,τι λάστιχα και να βάλεις, ό,τι κιβώτιο ταχυτήτων και να βάλεις, το κοντέρ και το στροφόμετρό σου τα ίδια θα δείχνουν (μεταξύ τους). Δηλαδή αν με 5η είχες τα 100χλμ. στις 3000σαλ. ό,τι αλλαγή και να κάνεις πάντα με 5η και 3000 σαλ θα σου δείχνει ότι πηγαίνεις με 100 (τα πραγματικά σου χιλιόμετρα βέβαια μπορεί να είναι 50 ή 150)
Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό είναι να επέμβεις στο ίδιο το κοντέρ.Για να συμβει αυτο,δε θα προυπέθετε να υπάρχει απ'ευθειας συνδεση αυτων των δυο οργανων;Απ'ότι ξερω δεν υπάρχει.
Για πές γιατι συμβαινει αυτο που λες. -
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
Καλησπέρα,
Νέο γέμισμα-μέτρηση σήμερα, μέτρια αποτελέσματα:
446 Κm
30 L (Diesel)
6,73 L/100Κm
ΜΩΤ: 61,7 Κm/h
Tύπος οδήγησης: Σπόρ (50% πόλη - 30% αυτ/δρομο - 20% επαρχιακός)
Σύστημα Start-Stop OFFΑυτά...
Σήμερα έκανα βόλτα το αμάξι του Δντή μου, ένα Ε93 320i Αuto και είπα να τσεκάρω το BC για να δώ τη μέση κατανάλωση που έχει, δεδομένου πως δεν το έχει μηδενίσει ποτέ από την αγορά του (6 μήνες πρίν) και θα είναι καλό μέτρο σύγκρισης όσον αφορά τον κινητήρα βενζίνης με του πετρελαίου, στα 2000cc.....φυσικά λαμβάνεται υπ'όψη και το μεγαλύτερο βάρος του Ε93 καθώς και το αυτόματο κιβώτιο.....
Το λοιπόν, ο Μ.Ο κατανάλωσης βενζίνης - με χρήση πάρα πολύ χαλαρή διότι ο Δντής είναι 50 ετών με πολύ μυωπία και οδηγεί σαν γιαγιά 90 ετών - ήταν 9,3 λ/100Κμ ....
ΥΓ: Και του έφαγα τ'αφτιά να το πάρει diesel αλλά πού αυτός....τώρα παραπονιέται 'πάλι στο βενζινάδικο γμτ πρέπει να παω!'.....αλλά έχει λεφτά, δεν έχει πρόβλημα.
Ακόμα και να κρατήσει το αμάξι για 200.000 χλμ πάλι λιγότερα θα έχει δώσει.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Για να συμβει αυτο,δε θα προυπέθετε να υπάρχει απ'ευθειας συνδεση αυτων των δυο οργανων;Απ'ότι ξερω δεν υπάρχει.
Για πές γιατι συμβαινει αυτο που λες.Το δικό σου κοντέρ δεν μετράει την ταχύτητα από το σασμάν, pitot έχεις;
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για να συμβει αυτο,δε θα προυπέθετε να υπάρχει απ'ευθειας συνδεση αυτων των δυο οργανων;Απ'ότι ξερω δεν υπάρχει.
Για πές γιατι συμβαινει αυτο που λες.Το δικό σου κοντέρ δεν μετράει την ταχύτητα από το σασμάν, pitot έχεις;
Καλα,εσυ τι νομιζες,οτι οταν λεγαμε οτι 'πεταει το καντετ' δεν κυριολεκτούσαμε;
Σωστο αυτο που λες,αλλα κατι-καπως δε μου καθεται. Θα κατσω να το ξαναψαξω καποια στιγμη.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
...........
Ακόμα και να κρατήσει το αμάξι για 200.000 χλμ πάλι λιγότερα θα έχει δώσει.Λάθος αγαπητέ μου, η αγορά του κόστισε ήδη 8000 ευρώ παραπάνω από το δικό μου.
-
H δίλιτρη βενζίνα κοστίζει 8 χιλιάρικα παραπάνω απ το πετρέλαιο???
Για το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού? -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για να συμβει αυτο,δε θα προυπέθετε να υπάρχει απ'ευθειας συνδεση αυτων των δυο οργανων;Απ'ότι ξερω δεν υπάρχει. Για πές γιατι συμβαινει αυτο που λες.
Το δικό σου κοντέρ δεν μετράει την ταχύτητα από το σασμάν, pitot έχεις;
Αν μετράει από κιβώτιο ή διαφορικό ή περιστροφές ρόδας όντως οι ίδιες στροφές κινητήρα θα επιφέρουν ίδιες στροφές ρόδας οπότε και ίδια χλμ/ώ στο κοντέρ ενώ με την συγκεκριμένη αλλαγή ελαστικών θα πηγαίνει λίγο παραπάνω από όσο πήγαινε πριν (που πάλι μπορεί να διέφερε από την πραγματική ταχύτητα). Όχι όμως και 10χλμ στα 100-110, η διαφορά των ελαστικών είναι ~5% οπότε περίπου τόσο παραπάνω πρέπει να είναι και η διαφορά στο κοντέρ εξαιτίας του ελαστικού οπότε τόσο λιγότερο πρέπει να δείχνει για να πηγαίνει το ίδιο.
Έρευνα Κατανάλωσης