-
Δεν αμφισβητώ ότι πολλές φορές ο φόβος της αξιοπιστίας είναι υπερβολικός αλλά ορισμένες φορές δε θεωρώ ότι είναι και αδικαιολόγητος, ειδικά για μερικές εταιρίες (ναι, όλες μπορούν να βγάλουν προβλήματα, ναι μερικές φορές παίρνεις λαχείο, αλλά κατά τη γνώμη μου εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιες εταιρίες περισσότερο αξιόπιστες και κάποιες λιγότερο). Δεν κρύβω βέβαια ότι για μένα η αξιοπιστία παίζει πρωταρχικό ρόλο ως κριτήριο επιλογής οχήματος.
Για να είμαι ειλικρινής μου φαίνεται περίεργο που βλέπω πολύ κόσμο να βάζει πάνω απ' την αξιοπιστία διάφορα άλλα πράγματα, αλλά αυτό έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του καθενός και, φυσικά, είναι σεβαστό. Για παράδειγμα, λένε κάποιοι ότι προτιμούν στα 100 000 km να μην ακουν τριγμούς απ' το να έχουν επισκεφθεί το συνεργείο μερικές φορές (εκτός service εννοείται). Προσωπικά είναι κάτι με το οποίο δεν μπορώ να συμφωνήσω (βασικά θα έλεγα το αντίθετο). Για μένα είναι απαράδεκτο να δίνεις κάποια χρήματα, ειδικά όταν μιλάμε από ένα (υψηλό) όριο και πάνω και να έχεις σοβαρά προβλήματα με τη μηχανή/ηλεκτρολογικά/μετάδοση κτλ. κτλ. Το ξέρω ότι υπεραπλουστεύω, το ξέρω ότι δεν ισχύει για όλους, το ξέρω ότι υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά μην τα ρίχνουμε και όλα στις εξαιρέσεις και ότι μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε.
Τέλοσπάντων, το θέμα είναι καταρχήν τι ορίζει ο καθένας ως αξιοπιστία (άλλο να σου καούν οι προβολείς ομίχλης κι άλλο να μείνεις στη μέση του δρόμου), πόσο βάρος της δίνει και, τελικά, ποιος είναι αξιόπιστος και ποιος όχι (με συγκεκριμένα κριτήρια - αυτή είναι μια μεγάλη κουβέντα βέβαια). Ομολογώ ότι για το τελευταίο θέμα διατηρώ αμφιβολίες όσον αφορά κάποιες εταιρίες, χωρίς να σημαίνει ότι κολλάω σε ταμπέλες του παρελθόντος (παρόλαυτά για κάποιο λόγο δημιουργήθηκαν κι αυτές).
Εν τέλει είναι δύσκολο να ορίσουμε αν κάποια εταιρία/μοντέλο είναι αξιόπιστο ή όχι. Με τη διαδικτυακή επικοινωνία βέβαια έχουμε πιο εύκολα πρόσβαση σε περισσότερες απόψεις, αλλά από τη μία είναι ανθρώπινο να υποβαθμίζει κάποιος τυχόν προβλήματα στο αυτοκίνητο που έχει (όχι όλοι εννοείται), από την άλλη συνήθως καταγράφονται περισσότερο τα αρνητικά από τα θετικά (π.χ. δε βγαίνει να πει κάποιος χωρίς λόγο 'στα τόσα χιλιόμετρα no problem με το τάδε μοντέλο'). Χρειάζεται αρκετό φιλτράρισμα όσο να'ναι...
Ίσως υπερβάλλω λίγο, αλλά εκεί που θέλω να καταλήξω είναι να μη βιαζόμαστε να κατακρίνουμε κάποιον που μπορεί να μην έχει πειστεί για την αξιοπιστία μιας εταιρίας (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να καταρίπτουμε κλισέ του παρελθόντος όταν παραπληροφορούν). Μην ξεχνάμε όμως ότι η αγορά αυτοκινήτου απαιτεί ένα σεβαστό ποσό και υπάρχει πολύς κόσμος που δεν είναι διατεθειμένος να το ρισκάρει, ακόμα κι αν όντως κάποια πράγματα έχουν αλλάξει.
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Κάποιες εταιρίες συντηρούν την τρομοκρατεία την αξιοπιστίας ... αφού έχουν εμπορικά ωφέλη...και καποιες αλλες δε κανουν τιποτα για να αλλαξουν την εικονα τους, παρολο που ζημιωνονται...
-
Τελικά λοιπόν έχει να κάνει με το κοινό που στοχεύει ή 'κληρονόμησε' κάθε εταιρεία...
Δεν μπορεί καμία να απευθυνθεί ΠΑΝΤΟΥ...
Αν το αυτοκίνητο το έχεις για 90% χρήση εντός πόλης, που συνεπάγεται κάτοικο Αθηνών ή Θεσσαλονίκης κυρίως, ακόμα και αν σ'αφήσει, δίπλα σε συνεργείο ή γερανό θα σε αφήσει...
Ένας κάτοικος 'επαρχίας', ως συνήθως με αρκετά χλμ σε επαρχιακό δίκτυο, αν μείνει στο πουθενά θα τον τσούξει...
Ένας οικογενειάρχης φορτωμένος με τσιμπράγκαλα και κουτσούβελα 'αφημένος' στη Κατάρα είναι άλλο, και άλλο ένας πιτσιρικάς στην παραλιακή...
Άρα, το θέμα αξιοπιστία δεν μπορεί να σημαίνει για όλους το ίδιο... -
Δημοσιέυτηκε από την JD Power η ετήσια έρευνα για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων των κατασκευαστών,στην οποία εκθρονίστηκε η Lexus από τις Jaguar (ναι,καλά ακούσατε!) και Buick....Δείτε εδώ:
http://www.jdpower.com/autos/articles/2009-Vehicle-Dependability-Study-Results/page-1
http://www.jdpower.com/autos/articles/2009-Vehicle-Dependability-Study-Results/page-2Και αντίστοιχο δημοσίευμα από το Reuters:
http://www.reuters.com/article/rbssAutoTruckManufacturers/idUSN1952245420090319 -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
...με εξαίρεση τα ηλεκτρικά των Citroen. Ορίστε το 'πα.
ναι τα ηλεκτρικα των citroen ειναι το κατι αλλο!!θυμασαι που χιονιζε και δεν εσβηναν το ραδιοφωνο και τα φωτα ενω ειχα βγαλει το κλειδι απο τη μιζα και εκανα reset το αυτοκινητο αποσυνδεοντας τη μπαταρια
εχω κι αλλα παραδειγματα αλλα οσοι φιλοι μου το ειδαν αυτο απο κοντα, λογικο δεν ειναι να τρωνε φρικη με τα citroen πχΕμένα το μόνο που δέν έχει πρόβλημα στο C4 είναι τα ηλεκτρικά
+μοτέρ
αυτά τα ρημαδοκιβώτια να μην είχαν...
Οταν γραφεις σε εναν φορουμ χαλαρα και ανετα ισως το θεμα της αξιοπιστιας να μην φαινεται τοσο σημαντικο.Ομως οταν σε αφηνει εναν renault στις 3 τα ξημερωματα στα βουνα αναμεσα σε Ιωαννινα και Τρικαλα τοτε το θεμα της αξιοπιστιας γινεται πρωταρχικο.
Πες τα ρε Ηλία. Πολλοί ρομαντικοί έχουμε 'πέσει' εδώ.
Άκου λέει όλα ίδια είναι! Κι αυτοί οι μλκς οι Γιαπωνέζοι γιατί κάνουν απεργία ρε γμτ φορώντας περιβραχιόνιο; Ρε τους μλκς!
Πως κατέληξαν άραγε χώρες από τόσο μακριά να πουλούν τόσο καλά σε υποψιασμένες και ώριμες αγορές όπως η Αμερικανική; Ρε μπας και φτιάχνουν πιο γρήγορα, όμορφα ή μεγάλα; Μπα δε νομίζω...
δηλ εγώ με Σιτροέν δεν θα έπρεπε να ξεκινήσω για ταξίδι...
Είστε αν όχι υπερβολικοί σίγουρα κολλημένοι με την μπάλα. -
ναι και το μοτερ του c2 ειναι για καποιο λογο αλεξισφαιρο..πραγματικα δε το εχω ζεστανει/κρυωσει ποτε, ηδη εχουμε αρχισει να ξεχναμε τα λαδια και εδω και σχεδον 70Κ χλμ δεν καταλαβαινει το χριστο του
αλλα ειναι το μονο πραγμα που δεν εχει βγαλει κανενα απολυτως προβλημα -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
δηλ εγώ με Σιτροέν δεν θα έπρεπε να ξεκινήσω για ταξίδι...
Είστε αν όχι υπερβολικοί σίγουρα κολλημένοι με την μπάλα.Citastak.
Χρειάζεται να πω κάτι άλλο;
-
-
Κατά την ταπεινή μου άποψη ο φόβος της αξιοπιστίας είναι κάτι το λογικό και όχι υπερβολή. Το προηγούμενο μας αυτοκίνητο ήταν Renault, καταλήξαμε όμως σε γερμανικό επειδή κυκλοφορούσε η φήμη πως είναι πολύ αξιόπιστα. Καθώς το αυτοκίνητο θα το χρησιμοποιούσαν σε μεγάλο βαθμό οι γονείς μου, η αξιοπιστία ήταν αρκετά σημαντικότερος παράγοντας από τις επιδόσεις για παράδειγμα. Θα συμφωνήσω πως με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια που έχει πλέον ένα αυτοκίνητο είναι πολύ πιο εύκολο να εμφανιστούν προβλήματα. Έτσι και το Bora το οποίο τελικά αγοράσαμε έχει βγάλει κατά καιρούς αρκετά τέτοια προβλήματα (φούσκες, αντλία νερού, λάδι στον 4ο κύλινδρο, πεσμένο παράθυρο οδηγού, πρόβλημα στις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, κλπ). Παρόλα αυτά, θεωρώ αδιανόητο για σχετικά καινούργιο αυτοκίνητο το να σε αφήνει στον δρόμο. Και αυτό είναι κάτι το οποίο το Bora το έχει καταφέρει 2 φορές! Και μάλιστα και τις δύο φορές λόγω χαλασμένου θερμοστάτη. Μιας βλάβης υπερβολικά μικρού κόστους η οποία όμως μπορεί να σε ταλαιπωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Και κυρίως είναι αυτό το συναίσθημα που σου αφήνει, ο φόβος, το αν θα φτάσω στον προορισμό μου χωρίς πρόβλημα. Όταν την ίδια στιγμή έχω γνωστούς με Ford, Toyota, κλπ που όχι μόνο δεν έχουν μείνει ποτέ στον δρόμο αλλά και τα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει είναι πραγματικά ελάχιστα, δεν γίνεται να μη λάβω υπόψη μου τα παραπάνω στην επόμενη αγορά αυτοκινήτου που θα προβώ. Μου θυμίζει την κατάσταση με το LG τηλέφωνο που έχω. Βγάζει φωτογραφίες 5Mp, παίζει βίντεο, έχει TVout, μπορώ να συνδέομαι στο διαδίκτυο, έχει αρκετά και καλά παιχνίδια... μόνο που κάποιες φορές λόγω προβλήματος δεν μπορώ να ακούσω τον συνομιλητή μου Για τον λόγω αυτό, οι κατασκευαστές, ας φροντίζουν τα προϊοντα τα οποία παράγουν να μπορούν να κάνουν αυτά τα οποία είναι σχεδιασμένα να κάνουν και στη συνέχεια αν θέλουν ας βάζουν και μια ντουζίνα επιπλέον χαρακτηριστικά. Γιατί δυστυχώς πολύ φοβάμαι πως στη πορεία κάπου έχουν χάσει την ουσία.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
δηλ εγώ με Σιτροέν δεν θα έπρεπε να ξεκινήσω για ταξίδι...
Είστε αν όχι υπερβολικοί σίγουρα κολλημένοι με την μπάλα.Citastak.
Χρειάζεται να πω κάτι άλλο;
ναι ότι μιλάς για 10ετίας αυτοκίνητο...
-
Κοίτα να δεις πώς άλλαξαν τα πράγματα. Κάποτε τα 20ετίας ήταν τα 'επικίνδυνα'...
Καλά, για το συγκεκριμένο γεγονός δεν τίθεται θέμα...η γκαντεμιά είχε πάρτι...
-
Προσωπικά εμπιστεύομαι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Εχω αλλάξει 3 Mitsubishi lancer και τώρα έχω ένα Avensis του 2001. Ε λοιπόν δεν είχα ΠΟΤΕ κανένα πρόβλημα παρόλα τα χιλιόμετρα και την ταλαιπωρία που τα υπέβαλα και υποβάλλω.
Βέβαια αφού εδώ και 20 χρόνια μόνο ιαπωνικά είχα και έχω δεν μπορώ να έχω αντικειμενική κρίση. Την εμπειρία μου όμως θα την 'διαφημίσω'.Να θέσω όμως και ένα θέμα που αντιμετώπισα με την προηγούμενη μοτοσυκλέτα μου, ένα MZ Scoprion 660 sport. Φοβερό μηχανάκι απο άποψη συμπεριφοράς και στησίματος. Στα της αξιοπιστίας τώρα, το συγκεκριμένο μοντέλο 'φορούσε' μοτερ Yamaha, συγκεκριμένα το 660 απο το προηγούμενο XTZ Tenere. Σαν μοτέρ στα +90κ χλμ που έκανα ήταν απίστευτα αξιόπιστο όπως επίσης και ο μπροστά προβολέας που ήταν ο ίδιος με του FZR400 και δεν έκαψε ΠΟΤΕ λάμπα παρ'όλους τους κραδασμούς, μονοκύλινδρο γαρ. Σε όλα τα υπόλοιπα ήταν ένα 'μπουρδέλο'. Τα φλας δεν δούλευαν, τα όργανα τα έπαιξαν εξαρχής, η πίσω δαγκάνα του φρένου κόλλαγε, το πίσω φως αναγκάστηκα να το ξηλώσω και να βάλω άλλο απο yamaha.
Που θέλω να καταλήξω. Ενα αυτοκίνητο είναι ένα σύμπλεγμα απο ανταλλακτικά τα οποία δεν κατασκευάζονται απο τον ίδιο κατασκευαστή αλλά απο διάφορους προμηθευτές. Οταν λοιπόν ο κατασκευαστής δεν προσέχει την ποιότητα των προμηθευτών του και δεν τους τραβάει το αυτί σε κάθε μλκ που κάνουν το αποτέλεσμα είναι να 'αμαυρώνεται' το όνομα του κατασκευαστή και όχι του προμηθευτή. -
πάντα ιαπωνικό με ένα μικρό διάλυμα το 2002 με ένα stilo.
Ποτε γενικώς όμως με όσα αυτοκίνητα είχα δεν είχα προβλήματα. Η σχέση μου με τα συνεργεία ήταν το σέρβις τους, μέχρι εκεί.
Το stilo είχε κάποια θεματάκια με την ηλιοροφή και τα ηλεκτρικά του αλλα και πάλι θεωρώ πως ήταν ένα πολύ καλο αμάξι και αναξάρτητα το σκίσιμο που είχε φάει δεν είχε κάνει kix.
Ο φόβος της αξιοπιστίας: λογικό ή υπερβολή;