Επανερχομαι!!!Ελπιζω να μην κουρασω.
Λοιπον καταρχην να διορθωσω ενα λαθος μου τραγικο!!!
Το Outlander ΔΙΑΘΕΤΕΙ μπλοκε διαφορικο(το μεσαιο)με συνεκτικο πολυδισκο συμπλεκτη.Το πισω δεν ειναι.Απλως ειχα μπερδεψει καποιες εννοιες,αν και ο φιλος boxer ανεφερε καπου οτι εχει μπλοκε το Outlander.Αυτα προς αποφυγην παρεξηγησεων.
Παμε παρακατω.Σας παραπεμπω στο test των 4τροχων στο τευχος 385(10/02).Συγκρινονται τα Ford Maverick 2.0,Honda CRV,Nissan X-Trail,Subaru Forester X,RAV4.
Τα συμπερασματα του test:(Το Outlander το προσθεσα εγω,οπου γνωριζα τα αντιστοιχα δεδομενα συγκρισης)
1)RAV4,Forester,Outlander διαθετουν μονιμη μεταδοση της κινησης και στους 4 τροχους μεσω 3 διαφορικων,εκ των οποιων τα πισω ειναι μπλοκε τυπου Torsen για το RAV4,πολυδισκου συμπλεκτη για το Forester,ενω του Outlander ειναι ελευθερο το πισω.Τα υπολοιπα αυτοκινητα ειναι κατα βαση προσθιοκινητα στα οποια αυτοματα μεταφερεται ποσοστο της ροπης στον πισω αξονα μολις σπιναρουν οι εμπρος τροχοι.Τα X-Trail k Maverick εχουν ηλεκτρονικα συστηματα που 'υποκαθιστουν' το κεντρικο μπλοκε διαφορικο.
2)Τα συστηματα με 3 διαφορικα(Forester,RAV4,Outlander)ειναι σε θεση να μεταβαλλουν-θεωρητικα τουλαχιστον-την κατανομη ροπης μεταξυ εμπρος και πισω αξονα απο 100-0% μεχρι 0-100%,ενω αντιθετα η αντιστοιχη κατανομη των X-Trail,Maverick,CRV με 2 διαφορικα δεν ξεπερνα σε καμια περιπτωση το 50-50%.Στη θεωρια ολα αυτα παντα.
3)Στο δια ταυτα:'Σε αυτο το σημειο θα αναρωτηθουμε για μια ακομη φορα το λογο που οι περισσοτεροι κατασκευαστες εμμενουν στη χρηση 2 μονο διαφορικων,εξαντλωντας τη φαια ουσια τους στην ευρεση ηχηρων ονοματων και μαρκετινιστικων τρικ που προσπαθουν να παρουσιασουν τις φθηνοτερες αυτες ηλεκτρονικες λυσεις ως ο,τι πιο συγχρονο,αποτελεσματικο και καλο.Η αληθεια ειναι,βεβαια,πολυ σκληρη.
Τα αυτοκινητα που χρησιμοποιουν την κλασικη,απλη και προπαντων μηχανικη μεθοδο των 3 διαφορικων βρισκονται σε δικη τους κατηγορια.'γραφουν οι 4τροχοι.
4)για το ESP+ του X-Trail:'Εν κατακλειδι,θα λεγαμε οτι το ESP+ αποτελει ενα καλο εργαλειο στα χερια του αμηυτου,το οποιο θα αποτρεψει τη βυθιση των τροχων σε αμμο ή λασπη απο τη αλογιστη χρηση του πενταλ γκαζιου,αλλα μεχρι εκει.
Το ESP+ δε θα προσδωσει τιποτε παραπανω στις εκτος δρομου δυνατοτητες του X-Trail ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ περιπτωση ΔΕ θα αντικαταστησει αντιστοιχες διαταξεις διαφορικων περιορισμενης ολισθησης.
Τα ιδια περιπου ισχυουν και για την ασφαλτο,οπου το ESP+ θα βρει περιορισμενο ευρος εφαρμογης,που κατα τη γνωμη μας δεν αρκει για να δικαιολογησει το επιπλεον κοστος αγορας.'γραφουν οι 4τροχοι.
Οσο για την ενεργητικη ασφαλεια νομιζω οτι ειναι χρησιμο να αντιπαραθεσω τις πιο ενδεικτικες τιμες ρεπριζ για τα αυτοκινητα.Για το Outlander παιρνω τα στοιχεια απο το τευχος 394(7/03)των 4τροχων επισης.
1)Με 3η: Outlander____Forester___RAV4____X-Trail___Maverick
30-50______4.0________ 4.1______4.5______4.3_______ 4.6
50-80______6.2_________5.8______5.9______6.7 _______6.8
80-110_____6.3_________6.3______6.2______6.8________7.4
2)Με 4η:
40-60______5.9_________6.2______5.8______6.2________6.1
80-110_____9.8_________8.7______9.1______11.0_______11.0
120-140____7.7_________7.7______7.2_______8.3_______9.6
3)Με 5η:
50-70______7.7_________8.0_______7.5_______8.8______7.9
80-110_____12.7________13.0______13.2______16.0_____14.7
120-140____12.2________10.6______11.0______15.0_____15.9
Πιστευω βγαινουν καποια συμπερασματα ως και προς την ευκολια προσπερασης αλλα και δυναμης κινητηρα.
Ελπιζω να σου φανουν χρησιμα