-
Το θέμα και παλαιότερα φίλε mesastou το είχαμε συζητήσει ξανά και σας είχα θέσει τότε τον προβληματισμό μου σχετικά με το ιξώδες δεδομένου ότι ο κατασκευαστής πρότεινε 10-40 ή 5-30 και όχι 5-40 που βάζω με την έγκριση της αντιπροσωπείας αφού αυτή τα βάζει. Οπότε σκέφτομαι να κινηθώ βάσει του κατασκευαστή σε 5-30. Το αμάξι πάντα το ζεσταίνω, χειμώνα - καλοκαίρι και γενικά το πηγαίνω φυσιολογικά προς ήρεμα. Σκίσιμο 'τρώει' στις προσπεράσεις και μερικές φορές για ξεμπούκωμα. Πλακωμένος δεν πηγαίνω επί μονίμου βάσεως, αντιθέτως θα έλεγα πως κινούμαι 80% με 5η και 110 με 130 χαω σε εθνικές οδούς μιας που στην πόλη την δύσκολη δουλειά την κάνει το scooter για το οποίο πλάκα πλάκα δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το λιπαντικό του Βρες λες
Ναι βαλβολίνη ζητάει 90άρα.
-
Δεν το θυμόμουν ότι το έχουμε ξανασυζητήσει, sorry.
Λοιπόν, αν στις προσπεράσεις πλησιάζεις το κόκκινο θα έλεγα (ξαναέλεγα μάλλον) πως μπορείς να πας 30άρι. Αν το πατάς βαθιά σε χαμηλομεσαίες ίσως όχι.
Αν είναι πάντως να δοκιμάσεις 30άρι καλύτερα όταν τα χλμ είναι σχετικά λίγα - όπως τώρα δηλαδή.
Έτσι θα έχεις και τα περιθώρια να πας σε 40άρι όταν και αν αρχίσει να στο καίει μετά από πολλά χλμ. -
Τί sorry βρε τόσα που έχουμε πει εδώ μέσα δεν θυμόμαστε τί είπαμε χθες
Αυτό με το πάτημα στις χαμηλομεσαίες δεν καταλαβαίνω τί σχέση έχει με το ιξώδες? Εγκυκλοπαιδικά προβληματίζομαι τώρα
Αν δεν βαριέσαι κάποια στιγμή αργότερα, αύριο, μεθαύριο κάνε μια ανάλυση να πέσει μελέτη -
Μιας και οπως ειδα δεν αναφερεται πουθενα αλλα παραυτα πολλοι το προτεινετε συνεχεια,αναλογιστειτε αν τα Amsoil αξιζουν το κοστολογιο τους καθως στα ιδια χρηματα εχει εξαιρετικα λαδια που αποδεδειγμενα προστατευουν ή και αλλα φθηνοτερα με εφαμμιλη προστασια και πολυ χαμηλοτερο κοστολογιο.
Πολυ καλος φιλος παντως που τα εβαζε συνεχεια εδω και πολυ καιρο,οταν(απο αλλο λογο) εσπασε μοτερ και ειδε την κατασταση του κορμου,αλλαξε δια παντως γνωμη αλλα πανω απο ολα εβριζε τον εαυτο του που πληρωνε σαν τον... τοσα χρηματα.
Σιγουρα δεν ηταν μοτερ που δουλευε ρελαντι αλλα ποτε δεν ακουστηκε κοφτης πριν ζεσταθει το λαδι ή εμεινε απο συντηρηση για περισσοτερο απο 10.000 χλμ. -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...
Λοιπόν, αν στις προσπεράσεις πλησιάζεις το κόκκινο θα έλεγα (ξαναέλεγα μάλλον) πως μπορείς να πας 30άρι. Αν το πατάς βαθιά σε χαμηλομεσαίες ίσως όχι...Προς konstantinosV
Όσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα τόσο - γραμμικά - αυξάνεται και η ροή του λαδιού. Μεγαλύτερη ροή καθώς και παχύτερο λάδι δίνουν καλύτερη προστασία. Μόνο που αυτά τα δύο είναι αντίθετα.
Για να αυξάνεται η ροή του λαδιού αυξάνεται η πίεση του [δεν ξέρω πως γίνεται αυτό μηχανικά μάλλον]. Μόνο που υπάρχει και η βαλβίδα ανακούφισης που ενεργοποιείται σε κάποια συγκεκριμένη πίεση και πάνω -Relief valve operation pressure ονομάζεται εδώ. Όταν μπει σε λειτουργιά τότε παρόλο που μπορεί να αυξάνονται οι στροφές η ροή δεν αυξάνεται αλλά μένει σταθερή, κάτι σίγουρα όχι επιθυμητό.
Η πιθανότητα να μπει σε λειτουργία αυξάνεται [list:1ig89yyk]
αν το λάδι δεν είναι καλά ζεσταμένο [ή σωστότερα αν είναι παχύ για την θερμοκρασία του]
όσο αυξάνουν οι στροφές
[/list:u:1ig89yyk]
Έτσι λοιπόν αν οδηγάς καλά ζεσταμένο λάδι και δεν ανεβάζεις τις στροφές τότε η πιθανότητα να μπει σε λειτουργία είναι πολύ μικρή ακόμα και αν το λάδι σου είναι παχύ.
Αντίθετα αν 'φλερτάρεις' με τον κόφτη έχεις μεγαλύτερη πιθανότητα να μπει σε λειτουργία και ένα ψηλότερο λάδι θα βοηθήσει.
Όπως έγραψε και ο AEHaas η σωστή ρευστότητα θα δώσει την πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής. Στο pdf που παρέθεσα είναι 43psi στους 80 βαθμούς και στις 5000 στροφές.Ελπίζω να τα έγραψα καλά και κατανοητά. Διορθώσεις / παρατηρήσεις / προσθήκες όπως πάντα καλοδεχούμενες.
ΥΓ: Τα έχει γράψει αναλυτικά ο AEHaas, καλύτερα να διαβάσει κανείς εκείνον εκτός αν δεν τα πάει καλά με τα αγγλικά. Αυτή είναι η 1η μου προσπάθεια όπως τα έχω καταλάβει εγώ.
-
Ο χρήστης the judge έγραψε:
Πολυ καλος φιλος παντως που τα εβαζε συνεχεια εδω και πολυ καιρο,οταν(απο αλλο λογο) εσπασε μοτερ και ειδε την κατασταση του κορμου,αλλαξε δια παντως γνωμη αλλα πανω απο ολα εβριζε τον εαυτο του που πληρωνε σαν τον... τοσα χρηματα.
Σιγουρα δεν ηταν μοτερ που δουλευε ρελαντι αλλα ποτε δεν ακουστηκε κοφτης πριν ζεσταθει το λαδι ή εμεινε απο συντηρηση για περισσοτερο απο 10.000 χλμ.Εγώ έχω να πω ότι όταν ακολουθάμε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου μας, όσον αφορά τις υποδείξεις του για το τι SAE Λιπαντικό θα πρέπει να εμπιστευόμαστε, δεν θα πρέπει να φόβομαστε τίποτε.
Δηλαδή το ίδιο είναι να βάζω ένα αποδεδειγμένα ποιοτικότερο λιπαντικό σε σχέση με ένα άλλο?Στο ίδιο τσουβάλι πχ το ΑΜΟ 10w40 Με το αντίστοιχο ημισυνθετικό της Shell, ας πούμε?
Και ποτέ όσο καλός φίλος μας ή συγγενής κι αν είναι κάποιος, δεν μπορούμε ΕΜΕΙΣ να ξέρουμε πώς δουλεύει και μεταχειρίζεται κινητήρα και κιβώτιο στο αυτοκίνητό του.Δεν είναι δυνατόν.
Για την ιστορία τι αυτοκίνητο ήταν?και στα πόσα χιλιόμετρα έγινε αυτό?
-
πανω απο ολα τι ειδε στον κορμο του?
και επιπλεον το amsoil 5/40 το παιρνω 10€ το λιτρο.με αυτα τα λεφτα τι αλλο εξισου καλο σε χαρακτηριστικα μπορω να αγορασω?
-
ποιον κορμο λετε ρε παιδια,τι επαθε απτα λαδια γιατι δεν καταλαβα;
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
πανω απο ολα τι ειδε στον κορμο του?
και επιπλεον το amsoil 5/40 το παιρνω 10€ το λιτρο.με αυτα τα λεφτα τι αλλο εξισου καλο σε χαρακτηριστικα μπορω να αγορασω?
Δώσε 2 Ε παραπάνω στο λίτρο και πάρε ή το καινούριο Castrol Edge ή το redline.
Πολύ καλύτερα και ανθεκτικά (προσωπική πείρα και απογοητευμένος με τα Amsoil. Αυτοκίνητο Αλφα 166 2.0 TS και Άλφα 2.0 GT ) σε πολύστροφα μοτέρ. -
από τα amsoil γιατί είσαι απογοητευμένος ?
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
από τα amsoil γιατί είσαι απογοητευμένος ?Πολύ γρήγορο σπάσιμο (εμφανές ακόμη και στη βελόνα μέτρησης στάθμης), μεγάλη κατανάλωση ήδη από τα 6000 χλμ (κοντά στο 1 λίτρο ανά 1000 χλμ), κακός ήχος κινητήρα.
Αμέσως μετά, άμεσο πέταμα. Κρίμα που δεν κράτησα δείγμα να τα στείλω να δω τι έγινε... Άκουσα για κακές παρτίδες, αλλά... ακόμη και αυτό δείχνει αστείο ποιοτικό έλεγχο. -
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
από τα amsoil γιατί είσαι απογοητευμένος ?
Πολύ γρήγορο σπάσιμο (εμφανές ακόμη και στη βελόνα μέτρησης στάθμης), μεγάλη κατανάλωση ήδη από τα 6000 χλμ (κοντά στο 1 λίτρο ανά 1000 χλμ), κακός ήχος κινητήρα.
Αμέσως μετά, άμεσο πέταμα. Κρίμα που δεν κράτησα δείγμα να τα στείλω να δω τι έγινε... Άκουσα για κακές παρτίδες, αλλά... ακόμη και αυτό δείχνει αστείο ποιοτικό έλεγχο.τι εννοεις πολυ γρηγορο σπασιμο;
-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
από τα amsoil γιατί είσαι απογοητευμένος ?
Πολύ γρήγορο σπάσιμο (εμφανές ακόμη και στη βελόνα μέτρησης στάθμης), μεγάλη κατανάλωση ήδη από τα 6000 χλμ (κοντά στο 1 λίτρο ανά 1000 χλμ), κακός ήχος κινητήρα.
Αμέσως μετά, άμεσο πέταμα. Κρίμα που δεν κράτησα δείγμα να τα στείλω να δω τι έγινε... Άκουσα για κακές παρτίδες, αλλά... ακόμη και αυτό δείχνει αστείο ποιοτικό έλεγχο.τι εννοεις πολυ γρηγορο σπασιμο;
Μαλλον θα εννοεί το εμπειρικό: βγάζω τη βέργα λαδιού και με το χέρι δοκιμάζω το κατά πόσο 'κολλάει' στα δάχτυλα το λάδι. Βέβαια δεν νομίζω να είναι και ό,τι πιο αξιόπιστη ένδειξη της κατάστασης του λιπαντικού αλλά θα μπορούσε να δείξει κάτι...
-
Το σπασιμο που λεει ο Κωστας,μαλλον εννοει οτι χανει την πυκνοτητα του,αυτο που ειπε και ο Μαριος δηλαδη.
Α,και σχετικα με τις ερωτησεις περι ποιου μοτερ λεω,αναφερομαι σε μοτερ PSA TU5J4 & JP4.
Ακομα και σε μοτερ αθλια συντηρημενα και κακομεταχειρισμενα,ο κορμος πολυ σπανια εμφανιζε φθορες,γραμμες και διαφορα ευτραπελα πλην φυσικα καποιου οβαλ.
Στο συγκεκριμενο παραδειγμα που ανεφερα νωριτερα,παρατηρηθηκαν μικρορωγμες και ενα ιδιομορφο 'μελανιασμα' των χιτωνιων που απο οτι ειπε και ο μηχανικος του παιδιου,δεν εχει ξαναπαρατηρησει ποτε.Οσο περι χρησης,ναι,δεν διαφωνω,ποτε δεν εισαι μεσα στο αμαξι του ατομου που περιγραφεις το πως μεταχειριζεται το μοτερ του,απλα ευκολα σχηματιζεις μια γενικη αποψη ωστε να ξερεις περι τινος προκειται.
-
απο που τα αγοραζατε τα amsoil?
-
Ω καλά...Βγάλαμε άχρηστα και τα Αμσοιλ από ένα ποστ...
Πάμε στο επόμενο!
-
αμαν ρε παιδια μαυτα τα αμσοιλ ,και ας πουμε οτι ειναι τα καλυτερα λαδια τι εγινε δλδ οσοι βαλουν αλλα λαδια θα εχουν καποιο προβλημα;
βαλτε εκει περα ενα λαδακι να κανετε την δουλεια σας και αφηστε τα πειραματα για τους αλλους ,νεοι ανθρωποι τωρα και ασχολουμαστε με λαδια και γρασσα ,ημαρτον -
Ο χρήστης italakias έγραψε:
;βαλτε εκει περα ενα λαδακι να κανετε την δουλεια σας και αφηστε τα πειραματα για τους αλλους ,νεοι ανθρωποι τωρα και ασχολουμαστε με λαδια και γρασσα ,ημαρτονΤα παντα ολα!
-
δλδ δεν το καταλαβα ,
-
Ρε Ιταλακια, αμα σταματησουμε να μιλαμε για λαδια σε ενα φορουμ με κυριο θεμα το αυτοκινητο...
Καλυτερα να αρχισουμε να πλεκουμε...
Περι λιπαντικών γενικώς