-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Για μένα το ζήτημα είναι τρομερά απλό!Καθένας ας πιστεύει ο,τι θέλει, χωρίς να ενοχλεί και χωρίς να ενοχλείται, με ταυτόχρονο χωρισμό κράτους-εκκλησίας.
Όπως καταλαβαίνεις όμως αυτό δεν γίνεται.
[τυχαία παραδείγματα]
Εγώ ενοχλούμαι αν επιτρέπονται οι εκκλησίες.
Ο πιστός ενοχλείται αν δεν επιτρέπονται οι εκκλησίες.
Εγώ ενοχλούμαι να διδάσκονται -είτε σε σχολείο είτε όχι- ιδεαλιστικές βλακείες.
Ο πιστός ενοχλείται αν δεν διδάσκονται.
Εγώ προσβάλλομαι όταν ακούω απόψεις ότι ο θεός υπάρχει, ο παράδεισος κ.ο.κ.
Ο πιστός προσβάλλεται όταν ακούει ότι ο χριστιανισμός λέει μπούρδες.
Εγώ ενοχλούμαι να υπάρχουν παιδιά τα οποία ακούν από τους γονείς τους περί αμαρτιών, ηθικής, κ.ο.κ.
Ο πιστός ενοχλείται αν τα παιδιά δεν τα ακούν αυτά.Αν κάποιοι έβγαιναν μεγάλη παρασκευή και έκαναν καρναβάλι κραδαίνοντας ιθύφαλλους, ομοιώματα αιδοίων, πίνοντας LSD και παριστάνοντας όργια στους δρόμους φωνάζοντας 'ζήτω το γαμήσι, πηδηχτείτε, χύστε' κ.ο.κ. ο χριστιανός θα ενοχλείτο.
Εγώ ενοχλούμαι μεγάλη παρασκευή να βλέπω μοιρολογούσες πορείες να τραγουδάνε 'ω γλυκύ μου έαρ' και να λιβανίζουν τους δρόμους περιφέροντας μια κάσα με έναν υποτιθέμενο νεκρό.Τέσπα, θα μπορούσα να συνεχίσω αρκετά, αλλά το νόημα έιναι αρκετά σύντομο για να δικαιολογεί τέτοια μακρυγορία.
Οι απόψεις του στυλ 'χωρίς να ενοχλείς και να ενοχλείσαι' 'η ελευθερία του ενός τελειώνει εκεί που αρχίζει του άλλου' κ.ο.κ. δυστυχώς δεν είναι παρά ιδεαλιστικά τσιτάτα δίχως την παραμικρή αξία. Εϊναι ανεδαφικά τόσο πρακτικά όσο και θεωρητικά. Μεταξύ δύο ατόμων, τριών, τεσσάρων, μιας παρέας έστω, μπορεί να λειτουργεί μια χαρά. Σε επίπεδο κοινωνίας όμως δεν λειτουργεί. Δεν υφίσταται καν.
Το ότι οι χριστιανοί (και η αστική ηθική αγκαζέ) το έχουν κάνει σημαία (από μπρος γιατί από πίσω ) είναι απλώς ο τρόπος για να πείθουν εαυτούς ότι δεν χρειάζεται να κρίνεται τίποτα (μη κρίνεις ίνα μη κριθείς κλπ), για να προβάλλουν μια ορισμένη επιβολή ως πέραν κριτικής. Αντιστοίχως βέβαια το ίδιο αστείο επιχείρημα γίνεται και 'αιχμή του δόρατος' για να απογορεύσουν οποιαδήποτε αντίδραση, η ελευθερία τους είναι αυταξία [κλασσικό παράδειγμα το ζήτημα της απεργίας/πορείας που κλείνει δρόμους και παροχές]. Το προϋπάρχον κατεστημένο τίθεται 'αυτεπάγγελτα' στα πλαίσια της ελευθερίας του ενός, οποιαδήποτε αντίδραση πρέπει να σταματάει εκεί (βλ. η ελευθερία του ενός τελειώνει εκεί που αρχίζει του άλλου).
Εμ δεν λειτουργούν έτσι τα πράγματα. Ούτε η ελευθερία του ενός τελειώνει εκεί που αρχίζει του άλλου -γιατί στο κάτω κάτω που ακριβώς την βρήκε την ελευθερία In the first place, πολλώ δε μάλλον τα μέσα για να την εκφέρει- , ούτε γίνεται να ζεις/πιστεύεις οτιδήποτε χωρίς να ενοχλείς και να ενοχλείσαι.
Κάποιοι θέλουν να αναδεικνύονται αυτά και να κρίνονται επί τούτου, κάποιοι άλλοι δεν θέλουν να κρίνεται τίποτα -ο Θεός ο μόνος κριτής κλπ- και να συνεχίζουν ανενόχλητοι, λες και δήθεν δεν ενοχλούν κανέναν.
-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
μηπως αυτο που λενε εχει καποια βαση.
Έχει βάση, και μάλιστα τεράστια, αν του προσθέσεις το κόμμα που λείπει στη σωστή θέση
edit: με πρόλαβε ο άλφα βάιπερ επτά, δεν το είχα δει
μπορεις να μου το αποδειξεις οτι το κομμα μπαινει μετα το μη,μαλλον οχι γιατι δεν υπαρχει αποδειξη γιαυτο.
Δε μπορώ, ούτε θέλω να σου αποδείξω τίποτα. Αυτός είναι ο τρόπος που προτιμώ εγώ να μεταφράζω τη συγκεκριμένη πρόταση και να βλέπω τα πράγματα. Εσύ, δες τα με το δικό σου (τους) τρόπο, no problem
-
τοτε γιατι με διορθωνετε με το μη, ...;
-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
τοτε γιατι με διορθωνετε με το μη, ...;Πάμε πάλι: ΔΕΝ σε διορθώνω. Αναφέρω τον τρόπο που το βλέπω εγώ. Ο καθένας είναι ελεύθερος (;) να πιστεύει αυτό που νομίζει σωστό.
-
καλως
-
Mjacob, εγώ νομίζω πως γίνεται, αν όλοι είναι αρκούντως ανεκτικοί.
Και η εκκλησία να ανέχεται χωρίς να αντιδράσει την αλλαγή των Θρησκευτικών στο σχολείο, τις ταυτότητες, κλπ, κλπ, και εσύ να ανέχεσαι την περιφορά του Επιταφίου(που δε νομιζω πως σε ενοχλεί)
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Mjacob, εγώ νομίζω πως γίνεται, αν όλοι είναι αρκούντως ανεκτικοί.Και η εκκλησία να ανέχεται χωρίς να αντιδράσει την αλλαγή των Θρησκευτικών στο σχολείο, τις ταυτότητες, κλπ, κλπ, και εσύ να ανέχεσαι την περιφορά του Επιταφίου(που δε νομιζω πως σε ενοχλεί)
Το να είμαστε ανεκτικοί, φυσικά και γίνεται είτε ιδία θέληση είτε με επιβολή.
Αυτό δεν αναιρεί τίποτα, αντιθέτως, η ανοχή προϋποθέτει την ενόχληση. Δεν μπορεις να είσαι ανεκτικός σε κάτι που δεν σε ενοχλεί.
Προφανώς κι εγώ ανέχομαι όλ' αυτά που περιέγραψα (ειδάλλως μάλλον θα με είχατε δει στις ειδήσεις), γιατί δεν μπορώ να κάνω κι αλλιώς. Ή μάλλον οι επιπτώσεις μιας πιθανής μη-ανοχής μου θεωρώ πως δεν αξίζουν τον κόπο. ΕΕΠ ο επιτάφιος βεβαίως και με ενοχλεί. [edit] Όπως εξίσου θα με ενοχλούσε αν μια παρέα νεο-ναζί έβγαιναν μια φορά το χρόνο τσάρκα και περιέφεραν την κάσα του Αδόλφου, κρατώντας εικόνες του και τραγουδώντας 'arbeit macht frei'.
Δεν έγραψα ότι δεν μπορούμε να συνυπάρχουμε -η πραγματικότητα άλλωστε θα με διέψευδε πάραυτα-.
Απλώς γράφω ότι το τι ανεχόμαστε και τι όχι, είναι ζήτημα συγκεκριμένης πολιτικής και δεν ανάγεται σε κάτι 'γενικό' του στυλ 'η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει του άλλου'.Η ανοχή που επιβάλλεται σε κάθε κοινωνία, δεν είναι κάτι 'ουδέτερο' και'εν γένει', αλλά είναι συγκεκριμένη και με συγκεκριμένα πολιτικά χαρακτηριστικά και πρέπει να τα δούμε ως τέτοια, και πρέπει να τα κρίνουμε ως τέτοια.
Η προσπάθεια 'ουδετεροποίησης' και απολιτικοποίησης όλων αυτών των πραγμάτων [eg όχι ταμπέλες] συμβάλλει απλώς στην πολιτική αποκτήνωση του ατόμου. -
My 2c:
Γενικά: έχει πάει το τόπικ στο 'περι θρησκείας', παρά στο 'περί εκκλησίας'. Τέλος πάντων, το να υποστηρίζουμε, ή να πιστεύουμε ενδόμυχα το μοττο 'γάλατα υπάρχουν πολλά, νουνού όμως ένα', υπονοώντας ότι μόνο το δικό μας πιστεύω είναι αυτό που κατέχει την απόλυτη, υπέρτατη, κλπ αλήθεια είναι (α) φαιδρό και (β) η καλύτερη πρόφαση για τη διεξαγωγή των αμέτρητων 'θρησκευτικών' πολέμων στην ανθρώπινη ιστορία. (εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι θρησκευτικές πολεμικές διενέξεις εμφανίστηκαν μετά την εξάπλωση, στον 'παλαιό κόσμο' των κυρίαρχων μονοθεϊστικών θρησκειών και ήταν τόσο δια- όσο και ένδο-θρησκευτικές). Και από την άλλη, μας περισσεύουν μερικά δις γήινου πληθυσμού που δεν καλύπτονται από τις κρατούσες μονοθεϊστικές δοξασίες / θρησκείες, ούτε τώρα, ούτε πριν από 3000 χρόνια. Και καλά, τον Virakocha δεν τον θυμάται κανείς πλέον, την Amaterasu όμως δεν την έχουν ξεχάσει.
Κάτι άλλο. Θεωρώ γραφικό να είμαστε προσκολλημένοι στο ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι κατείχαν την απόλυτη αλήθεια, είχαν λύσει όλα τα προβλήματά τους, είχαν τελειοποιήσει την κοινωνία τους και είχαν ανακαλύψει τα πάντα στον κόσμο αυτό. Πολλά από αυτά είναι αλήθεια, αλλά υπήρξαν και άλλα τόσα, ίσως και περισσότερα που δε θα πρέπει να ξεχνάμε (αν το συνεχίσω θα πάει για σεντόνι, οπότε ας το αφήσουμε για την ώρα).
@__krus__: εξαιρετικό αυτό το κόμμα: δεν το ήξερα.
@__mjcacob__: διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το προτελευταίο σου ποστ. Επικούρειο, ή σκεπτικιστικό, γενικά κινούμενο στα πλαίσια του ορθολογισμού. Η συντριπτική πλειονότητα των αντικρουομένων διαπιστώσεων που παραθέτεις φέρνουν τα πράγματα και τις καταστάσεις σε ένα προφανές (ή φαινομενικό?) αδιέξοδο.
Περί ορίων ελευθερίας. Πράγματι, αποτελεί σοφιστεία, αν ορίσει κανείς την ελευθερία ως μια κατάσταση άνευ ορίων. Τίθεται βέβαια το θέμα του ορισμού της έννοιας, όσο και της ύπαρξης και αξίας εννοιών όπως 'ηθικός φραγμός'. Οπότε πάλι σε αδιέξοδη κατάσταση πεφτουμε.
Καμμιά πρόταση /σκέψη που θα βγάζει από τα αδιέξοδα αυτά, ή να τα παρακάμπτει?ΥΓ. Που είναι ο skullone?
ΥΓ2. Να πω την αμαρτία μου, το ω γλυκύ μου έαρ μου αρέσει. Φταίει ο πλάγιος Δ΄?
-
Για μενα η ελευθερια της γνωμης ειναι εξ ορισμου ανευ ορων, αλλιως αυτοαναιρειται. Γι'αυτο και, αν και δεν πιστευω στην παναγιτσα και τον χριστουλη, σταρκιδιαμ γι'αυτους που πιστευουν. Ακομα κι αν πιστευω οτι κατεχω την αληθεια, δεν ειναι δουλεια μου να τη δειξω σε καποιον. Δεν ειμαι κανας γαμημενος καλος Σαμαρειτης. Οποιος θελει βοηθεια πρεπει να το αξιζει ή να εχει λεφτα ή απλα να με πετυχει σε κεφια.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
η εκκλησία να ανέχεται χωρίς να αντιδράσει την αλλαγή των Θρησκευτικών στο σχολείο, τις ταυτότητες, κλπ, κλπ, και εσύ να ανέχεσαι την περιφορά του Επιταφίου(που δε νομιζω πως σε ενοχλεί)
ΕΕΠ ο επιτάφιος βεβαίως και με ενοχλεί. [edit] Όπως εξίσου θα με ενοχλούσε αν μια παρέα νεο-ναζί έβγαιναν μια φορά το χρόνο τσάρκα και περιέφεραν την κάσα του Αδόλφου, κρατώντας εικόνες του και τραγουδώντας 'arbeit macht frei'.
Εμένα με ενοχλούν περισσότερο οι Απόκριες πάντως, που και καλά είναι το αντίθετο του Επιταφίου και έχουν και παγανιστική προέλευση...Αλλά σ'αυτό δεν φταίει η Εκκλησία, αλλά η Πάτρα!
Τελοσπάντων, νομίζω πως ο Επιτάφιος, είναι από τις μικρότερες οχλήσεις της Εκκλησίας... Εδώ ανεχόμαστε τις καμπάνες, τα τεράστια κτήρια στις πόλεις που συνήθως είναι και άδεια, τα θρησκευτικά, το βασανιστήριο (για ένα μικρό παιδί πάντα...) της βάφτισης, τις χαζομάρες του θρησκευτικού γάμου, κλπ κλπ κλπ
Το αν θα έπρεπε να τα ανεχόμαστε όλα αυτά βέβαια, είναι άλλη κουβέντα... Εγώ θα έλεγα πως μιας και γίναμε χριστιανοί με το ζόρι, ας μην ζοριστούμε πάλι: αφήστε τους ήσυχους να λιβανίζονται, απλώς ας μορφώσουμε τις νέες γενιές χωρίς χαζομάρες και προσηλυτισμούς.
-
Εκτιμώ πολύ τις γνώσεις σου και με πολύ ενδιαφέρον διαβάζω κάθε σου ποστ αλλά το να συγκρίνεις νεο-ναζί και όργια με τον επιτάφιο είναι υπερβολικό. Είτε μας αρέσει είτε όχι είναι μέρος του πολιτισμού και παράδοσης της Νεο-Ελληνικής κοινωνιάς. Το ίδιο ισχύει και για μια μουσουλμανική κοινωνία που πέντε φορές την ημέρα προσεύχονται κ.ο.κ. Το θέμα θρησκείας είναι κάτι πολύ προσωπικό και προσβλητικό για κάποιον αν την απαξιώνεις τόσο προκλητικά. Αντιστοίχως τα ίδια ισχύουν και για έναν άθεο. Ο καθένας πιστεύει ό, τι θέλει το γεγονός ότι πιστεύω σε θεό δεν με προσβάλλει αν εσύ πιστεύεις στον βούδα ή ο βήτα δεν πιστεύει κ.ο.κ.
-
πιστευεις οτι πρεπει ο ανθρωπος να το βουλωνει προκειμενου να μην δυσαρεστησει μια ομαδα ανθρωπων;
μηπως να μην βγαζαμε το θρησκευμα απ'τις νεες ταυτοτητες 666 μιας και μπηκαμε στο ματι των χριστιανων;
μηπως επισης να μην μας ενδιαφερει που τοσες γυναικες βασανιζονται στον μουσουλμανικο κοσμο, μιας και αν αντιδρασουμε θα ειναι προσβολη και ασεβεια για τη θρησκεια τους, η οποια ειναι μερος του πολιτισμου και της παραδοσης τους;ποια ειναι τα ορια της προσβολης, της προκλησης και της απαξιωσης; Η αληθεια μπορει να ειναι προσβλητικη και απαξιωτικη;
ωπα, ειπαμε να δειχνουμε σεβασμο στα πιστευω και ιδεες των αλλων, μην το γαμησουμε ομως. δεν θα μας φιμωσουν κιολας, να μην πουμε το παραμυθακι παραμυθακι
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
@Pathosπιστευεις οτι πρεπει ο ανθρωπος να το βουλωνει προκειμενου να μην δυσαρεστησει μια ομαδα ανθρωπων;
μηπως να μην βγαζαμε το θρησκευμα απ'τις νεες ταυτοτητες 666 μιας και μπηκαμε στο ματι των χριστιανων;
μηπως επισης να μην μας ενδιαφερει που τοσες γυναικες βασανιζονται στον μουσουλμανικο κοσμο, μιας και αν αντιδρασουμε θα ειναι προσβολη και ασεβεια για τη θρησκεια τους, η οποια ειναι μερος του πολιτισμου και της παραδοσης τους;ποια ειναι τα ορια της προσβολης, της προκλησης και της απαξιωσης; Η αληθεια μπορει να ειναι προσβλητικη και απαξιωτικη;
ωπα, ειπαμε να δειχνουμε σεβασμο στα πιστευω και ιδεες των αλλων, μην το γαμησουμε ομως. δεν θα μας φιμωσουν κιολας, να μην πουμε το παραμυθακι παραμυθακι
Ελεος στο τέλος θα με βγάλεις και κανενα φανατικό χριστιανό. Δεν είπα να το βουλώνουμε. Κάνουμε διάλογο και όχι ταμπέλες, απαξιώσεις και οπαδισμοί. Εκτός κιαν σε κάποιον του αρέσει να το κάνει. Προσωπικά έχω εξασκηθεί πολύ στο σπορ 'απ' το ένα αυτί μπαίνει και απο το άλλο βγαίνει', μάλιστα ο καλύτερος χρόνος που έχω πετύχει να διώξω το συνοθύλευμα λέξεων που μπαίνει στο ένα αυτί και βγαίνει απο το άλλο είναι 2,5 δεύτερα. Κάτι σαν 0-100 Τώρα αν υπάρχει κάποια οργανωμένη κίνηση της κυβέρνησης πχ να φιμώσει μια ομάδα ανθρώπων καλό θα ήταν να κάνουμε κάτι για να το αποτρέψουμε. Η αλήθεια είναι η αλήθεια και δεν κάνει ποτέ λάθος έτσι ο καθένας θα πρέπει να συμβιβαστεί μαζί της, αλλιώς είναι στον κόσμο του. Τα όρια της προσβολής, πρόκλησης και απαξίωσης είναι ξεκάθαρα και όποιος λέει πως όχι απλά κρύβεται πίσω απο το δάχτυλό του ή είναι βλάκας.
Ο Μουσουλμανικός κόσμος είναι διαφορετικός απο τον δικό μας Δυτικό κόσμο κι' αν αρχίσουμε να τον αναλύουμε με βάση τα δικά μας δυτικά πιστεύω το' χουμε χάσει εξ' αρχής το παιχνίδι.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Αν διαβάσεις τί γράφω, θα καταλάβεις ότι δεν παίρνω το μέρος του χριστιανισμού. Αυτό ήταν το τελευταίο που θα περίμενα να ακούσω σε αυτό το φόρουμ, ότι υπερασπίζομαι θρησκείες
Απλά αυτά που λες είναι το ίδιο δογματικά απ τη μεριά του 12θεού και φανερώνουν έλλειψη στοιχειωδών γνώσεων επιστήμηςΔόγμα υπάρχει στις μονοθειστικές θρησκείες,δηλ όλες.
Από κει και πέρα δε θα σου πω εγώ πόσες φορές πρέπει να διαβάσεις το ποστ για να καταλάβεις το νόημα αν και ήμουν σαφέστατος νομίζω ο καθαένας τα καταλαβαίνει και τα ερμηνεύει κατά το δοκούν.Τί ακριβώς δλδ θες να σου πω?
Ότι η άλγεβρα που γεννήθηκε στην αραβία και ήταν ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα μοντέρνα μαθηματικά και τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά, σου είναι αρκετό?Αοριστίες
*Ο Έλληνας μαθηματικός Διόφαντος έζησε τον τρίτο αιώνα μ.Χ. στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η μεθοδολογία και η συλλογιστική του Διόφαντου στην αναζήτηση λύσης προβλημάτων σε μορφή εξισώσεων υπήρξε θεμελιώδης στην εξέλιξη του κλάδου των μαθηματικών, της Άλγεβρας
Αν και την Άλγεβρα την είχαν παρουσιάσει προγενέστεροί του, όπως ο Ευκλείδης, ο Θυμαρίδας, ο Νικομήδης κ.α., την εξέλιξε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να θεωρείται «πατέρας» της. Με την ανάπτυξη της Άλγεβρας έθεσε τις βάσεις σε μια σημαντική πτυχή των σύγχρονων μαθηματικών, τη Διοφαντική Ανάλυση, δίνοντας μια μεθοδολογία επίλυσης απροσδιόριστων εξισώσεων με πολλαπλές λύσεις. Επίσης θεωρείται πρόδρομος του μαθηματικού συμβολισμού, εισάγοντας πρώτος σύμβολα στις άγνωστες μεταβλητές των προβλημάτων.
Το σύγγραμμά του Αριθμητικά, είναι το αρχαιότερο ελληνικό σύγγραμμα άλγεβρας και είναι μια εργασία πάνω στη θεωρία των αριθμών. Από αυτό το έργο, μόνο έξι από τα δεκατρία βιβλία έχουν διασωθεί. Αυτά σώθηκαν σε ελληνικές και αραβικές μεταφράσεις. Τα τελευταία ανακαλύφθηκαν τη δεκαετία του 1970 στο Ιράν.
Τα Αριθμητικά αποτελούν μια συλλογή από εκατόν τριάντα προβλήματα στα οποία δίνονται αριθμητικές λύσεις τόσο σε αριθμητικές παραστάσεις όσο και σε αόριστες εξισώσεις ή συστήματα. Πολλά από αυτά είναι απροσδιόριστη λύση πρώτου ή μεγαλύτερου βαθμού. Για τη λύση τους ο Διόφαντος εισήγαγε τον βοηθητικό άγνωστο που παριστάνεται με σύμβολο παρόμοιο με το σίγμα τελικό (ς) και ανέπτυξε μια μεθοδολογία στην οποία χρησιμοποιεί συχνά την αλλαγή μεταβλητής ή τον βοηθητικό άγνωστο. Επίσης ορίζει τον «άλογο» αριθμό ως αυτόν που περιέχει αριθμό μονάδων άγνωστων ακόμη, δηλαδή προσωρινά απροσδιόριστο. Στην αραβική μετάφραση αντίστοιχα χρησιμοποιείται η λέξη «πράγμα» με την αφηρημένη σημασία του ακαθόριστου. Πρέπει να τονιστεί ότι η λέξη άλογος δεν χρησιμοποιείται από τον Διόφαντο στην εκφώνηση των προβλημάτων αλλά μόνο στην επίλυση τους, σαν μέσο για να λυθεί το πρόβλημα.
Ο Διόφαντος ασχολήθηκε και ανέπτυξε ιδιαίτερα τις απροσδιόριστες (ή Διοφαντικές) εξισώσεις, δηλαδή εξισώσεις με πολλαπλές λύσεις. Ένα συνηθισμένο πρόβλημα τέτοιου τύπου είναι το πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα κατοστάρικο σε νομίσματα χρησιμοποιώντας διαφορετικά από αυτά, πενηντάρικα, εικοσάρικα κ. α. Μελέτησε το Πυθαγόρειο Θεώρημα (α2 + β2 = γ2), όπου α, β, γ, πλευρές ορθογώνιου τριγώνου, και έδωσε γνωστές τριάδες αριθμών που αποτελούν λύση του. Μια τέτοια τριάδα είναι οι αριθμοί 3, 4, 5.
Αν και δεν χρησιμοποίησε αρνητικούς αριθμούς, αφού οι περιορισμοί που έθετε οδηγούσαν πάντοτε σε θετική λύση, πιθανόν να γνώριζε την ύπαρξη τους. Στην εισαγωγή του Α’ Βιβλίου γράφει: «λείψις επί λείψιν ποιεί ύπαρξιν και λείψις επί ύπαρξιν ποιεί λείψιν», δηλαδή με μαθηματικά σύμβολα: {- . - = + και - . + = - } .
Το σύγγραμμά του Περί πολυγώνων αριθμών είναι μια συλλογή προβλημάτων, όπου οι αριθμοί παρίστανται με ευθύγραμμα τμήματα. Άλλα συγγράμματα του, όπως τα Μοριακά, που αναφέρει ο Ιάμβλιχος, και τα Πορίσματα, δεν έχουν διασωθεί. Από αναφορές των έργων του γνωρίζουμε ότι τα Πορίσματα ήταν μια συλλογή θεωρημάτων σχετικά με τις ιδιότητες των αριθμών, στα οποία επίσης παρέθετε και αποδείξεις ταυτοτήτων, χρήση των οποίων έκανε στα Αριθμητικά.
Όταν πέθανε ο μαθηματικός Διόφαντος, οι μαθητές του, κατόπιν δικής του επιθυμίας, αντί άλλου επιγράμματος για τον τάφο του, συνέθεσαν ένα γρίφο, ως εξής:
'ΔΙΑΒΑΤΗ, Σ' ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ Ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ. ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΟΦΟΣ, Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ. ΑΚΟΥΣΕ. Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΕΚΤΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ. ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΔΩΔΕΚΑΤΟ ΚΑΙ ΦΥΤΡΩΣΕ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΓΕΝΙ ΤΟΥ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΒΔΟΜΟ ΑΚΟΜΑ, ΗΡΘΕ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΤΟΥ Η ΜΕΡΑ. ΤΟΝ ΠΕΜΠΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ, ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ. ΤΙ ΚΡΙΜΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΑΡΟ ΤΟΥ ΓΙΟ. ΑΦΟΥ ΕΖΗΣΕ ΜΟΝΑΧΑ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ, ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΠΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ. ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, Ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ ΒΡΗΚΕ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΣΤΗ ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ, ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ. '
Το επίγραμμα είναι από τους πιο γνωστούς μαθηματικούς γρίφους και από τη λύση του μαθαίνουμε ότι ο Διόφαντος πέθανε σε ηλικία ογδόντα τεσσάρων ετών. Η λύση του έχει έτσι: ο Διόφαντος πέρασε δέκα τέσσερα χρόνια ως παιδί, εφτά ως νέος και άλλα δώδεκα ως εργένης, οπότε παντρεύτηκε στα τριάντα τρία. Τον πέμπτο χρόνο του γάμου του, σε ηλικία τριάντα οχτώ ετών, απέκτησε ένα γιο, ο οποίος έζησε τα μισά χρόνια του πατέρα του, δηλαδή πέθανε στα σαράντα δυο, όταν ο Διόφαντος ήταν ογδόντα. Μετά τέσσερα χρόνια πέθανε κι ο ίδιος, όντας ογδόντα τεσσάρων ετών.
Σχόλια στο έργο του Διόφαντου έκανε η Υπατία (4ος αι. μ.Χ.) και αργότερα οι Μιχαήλ Ψελλός (11ος αι.), Γ. Παχυμέρης και Μ. Πλανούδης (13ος αι.). Στο σημαντικότερο έργο της στην Άλγεβρα, η Υπατία, έγραψε σχόλια στα Αριθμητικά του Διόφαντου σε δεκατρία βιβλία. Τα σχόλιά της περιελάμβαναν εναλλακτικές λύσεις και πολλά νέα προβλήματα που προέκυπταν σαν συνέπεια των γραπτών του Διόφαντου. Και αυτό το έργο επίσης δεν σώθηκε.
Την εποχή του Μεσαίωνα της Ευρώπης οι Άραβες μελέτησαν και εμπλούτισαν την άλγεβρα και σ΄ αυτούς οφείλει και την ονομασία της (άλγεβρα = παραφθορά του όρου al-gabr = πλήρης / ολοκληρωμένη αριθμητική ή κατ’ άλλους προήλθε όμοια από το έργο Αράβων μαθηματικών του 9ου αι.: al – gabr w’ al-mugabala = ανασύσταση και μείωση). Έπειτα η άλγεβρα και η ανάλυση διαδόθηκαν στην Ιταλία μέσω κυρίως του Leonardo της Πίζας (Fibonazzi), ο οποίος μετέφερε πολλές γνώσεις από τα ταξίδια του στην Ανατολή. Αργότερα, κατά τον 16ο αι., το έργο του Διόφαντου έγινε γνωστό και άρχισαν να δημοσιεύονται μεταφράσεις των Αριθμητικών. Από τους νεότερους μαθηματικούς ο Euler μελέτησε Διόφαντο και έδωσε παρόμοιες λύσεις με αυτόν στις εξισώσεις του.
Η σημασία του έργου του, τον ανέδειξε μεταξύ των μεγαλύτερων μαθηματικών της αρχαιότητας ενώ σπουδαία είναι η συμβολή του στην εξέλιξη των νεότερων μαθηματικών.*
Κι αφού οι Αραβες ήταν τόσο προχωρημένοι πως και δεν κατάφεραν να λύσουν ένα απλό πρόβλημα?
*Θαλής ο Μιλήσιος (640-546 π.Χ)
Ο ιστορικός Ιερώνυμος (350-250 π.Χ.) και ο Πλούταρχος (46-126 μ.Χ.) αναφέρουν ότι ο Θαλής υπολόγισε το ύψος των Πυραμίδων της Αιγύπτου με τη βοήθεια της σκιάς τους και της σκιάς του μπαστουνιού του, αφήνοντας έκπληκτους τους σοφούς Αιγυπτίους ιερείς.
Το γεγονός αυτό συνέβη γύρω στο 565 π.Χ. στην αρχή της βασιλείας του Φαραώ Άμαση (Βασίλεψε 569-525 π.Χ.)
Συγκεκριμένα ο Θαλής κάποιο μεσημέρι μέτρησε το μήκος της σκιάς της πυραμίδας και το μήκος της σκιάς που ρίχνει μια κατακόρυφη ράβδος. Γνωρίζοντας τώρα ότι τα ύψη και οι αντίστοιχες σκιές είναι ανάλογα οδηγήθηκε στον υπολογισμό του ύψους της πυραμίδας.*
Ετσι γράφετε η ιστορία κι όχι Κινέζικα Αιγυπτιακά κλπ ανεξάρτητα αν ο ισχυρός τα αποκρύπτει επιμελώς απ την ελληνική παιδεία.
Από κει και πέρα φαντάσουν να είχε διασωθεί όλη μας η γραμματεία απ τις βάρβαρες κτηνωδίες των χριστιανών.
Πολύ απλά δε θα υπήρχε σήμερα χριστιανισμός.εδιτ. Γνωρίζω πολύ καλά και την πραγματικότητα της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Και προφανώς γουστάρω την Γαλλία που είναι κοσμικό κράτος, αλλά δεν έχω την ψευδαίσθηση ότι η εκκλησία δεν έχει δύναμη.
Εσύ μάλλον έχεις ελλείψεις που οδηγούν στους αφορισμούς που διατυπώνειςΚι εγώ γουστάρω τους Γάλλους.
Αν γνωρίζεις όμως γιατί δε μας λες ποιά είναι η κατάσταση?
Στη Γερμανία λοιπόν καμία θρησκέια δεν είναι άρηκτα συνδεδεμένη με το κράτος.
Δηλώνει ο καθένας πολίτης τι είναι πχ καθολικός και πληρώνει ας πούμε 5 ευρώ το μήνα όπου τα χρήματα αυτά διατίθενται για τη συντήρηση των ναων και τη μισθοδοσία των παπαδων.
Από κει και περα δεν έχουν καμία επιρροή στο κράτος και ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥΣ η οποία σε πληροφορώ ότι είναι απ τις καλύτερες παγοσμίως .Οι δε Γάλλοι ακόμα ανώτεροι.
Επίσημο θρήσκευμά τους η ΑΝΕΞΗΘΡΗΣΚΕΙΑ(κοινώς η εκκλησία έχει πάρει τον πούλο απ το επίσημο κράτος το οποίο είναι κράτος με όλη τη σημασία της λέξης και απαρτίζεται από πολίτες που κατασκευάζουν airbus,tgv,renault,legrand κλπ κι όχι από ραγιάδες),στην βουλή στα σχολεία στα δικαστήρια ο Γάλλος πολίτης (κι όχι ο ραγιάς ευρωπαίος το ξαναλέμε) ορκίζεται στους νόμους και το σύνταγμα του Γαλλικού κράτους κι όχι στους εβραιοχριστιανούς.
Οι εκκλησίες εκεί ποιό πολύ παίζουν το ρόλο των αξιοθέατων ως μεσαιωνικά κτίσματα παρά ως χώροι ειδολωλατρίας του Γιαχβέ. -
Πολλά από αυτά είναι απροσδιόριστη λύση πρώτου ή μεγαλύτερου βαθμού
To copy paste είναι πολύ καλό, αλλά ακόμα σημαντικότερο είναι να ξέρουμε και τι λέει. Ωραίο είναι να κ@βλώνουμε με τα ανδραγαθήματα των αρχαίων που παρουσιάζονται ανα τα σάιτ και τα περιοδικά, αλλά πρέπει αν ξέρουμε ότι οι τύποι που τα γράφουν τις περισσότερες φορές είναι άσχετοι.
Όταν μου εξηγήσεις τί εννοεί αυτό, θα σου απαντήσω κι εγώ, γιατί φαίνεται ότι η γνωση σου στα μαθηματικά είναι απλά ανύπαρκτη.
παρεπιπτώντος, αν δεν ήταν οι άραβες, δεν θα είχε διασωθεί τπτ απ αυτά, οπως σου γράφει κι ο mjacob
Α, μιας και γουστάρεις Διόφαντο, πάρε να διαβάσεις εδώ λίγο
http://en.wikipedia.org/wiki/Diophantine_analysis
Tί θεό έχουν στην Ινδία
-
Ο χρήστης Pathos έγραψε:
Τα όρια της προσβολής, πρόκλησης και απαξίωσης είναι ξεκάθαρα και όποιος λέει πως όχι απλά κρύβεται πίσω απο το δάχτυλό του ή είναι βλάκας.Νομιζω πως δεν ειναι ξεκαθαρα και επισης νομιζω πως κατα 99% οταν προσβαλλεσαι φταις εσυ κι οχι αυτος που σε προσβαλλει
Ο Μουσουλμανικός κόσμος είναι διαφορετικός απο τον δικό μας Δυτικό κόσμο κι' αν αρχίσουμε να τον αναλύουμε με βάση τα δικά μας δυτικά πιστεύω το' χουμε χάσει εξ' αρχής το παιχνίδι.
Εγω νομιζω πως τα ανθρωπινα δικαιωματα ειναι για.. ολη την ανθρωποτητα
-
Ο χρήστης Pathos έγραψε:
@mjacobΕκτιμώ πολύ τις γνώσεις σου και με πολύ ενδιαφέρον διαβάζω κάθε σου ποστ αλλά το να συγκρίνεις νεο-ναζί και όργια με τον επιτάφιο είναι υπερβολικό. Είτε μας αρέσει είτε όχι είναι μέρος του πολιτισμού και παράδοσης της Νεο-Ελληνικής κοινωνιάς. Το ίδιο ισχύει και για μια μουσουλμανική κοινωνία που πέντε φορές την ημέρα προσεύχονται κ.ο.κ. Το θέμα θρησκείας είναι κάτι πολύ προσωπικό και προσβλητικό για κάποιον αν την απαξιώνεις τόσο προκλητικά. Αντιστοίχως τα ίδια ισχύουν και για έναν άθεο. Ο καθένας πιστεύει ό, τι θέλει το γεγονός ότι πιστεύω σε θεό δεν με προσβάλλει αν εσύ πιστεύεις στον βούδα ή ο βήτα δεν πιστεύει κ.ο.κ.
Τον βρίσκεις υπερβολικό?
Εγω έχω αρχίσει να ανησυχώ γιατί πολύ στρογγυλεμένος εμφανίζεται τώρα τελευταία
Τόσο που φοβάμαι μήπως έχει πάρει το δρόμο του Θεού -
Ο χρήστης skye έγραψε:
Νομιζω πως δεν ειναι ξεκαθαρα και επισης νομιζω πως κατα 99% οταν προσβαλλεσαι φταις εσυ κι οχι αυτος που σε προσβαλλει
Συνήθως όταν 'προσβάλλεται' κάποιος μάλλον ψάχνεται για κανα καβγά.
Εγω νομιζω πως τα ανθρωπινα δικαιωματα ειναι για.. ολη την ανθρωποτητα
Τα δικαιωματα που εσύ νομίζεις ότι είναι σωστά για αυτούς με βάση τα δικά σου πρότυπα. Μην παρεξηγηθώ ούτε και'γω το βρίσκω σωστό (έλεος απολογούμαι και γιαυτό) αλλά όταν κάποιος βαράει μια γυναίκα στο όνομα του Αλλάχ αυτό είναι απλά ένα άλλοθι και όχι κάτι που βαρύνει το Ισλαμ. Αλήθεια, δεν έχει περάσει ποτέ απο το μυαλό σου ότι η Θεοκρατία ίσως είναι κάτι που το θέλει ο μουσουλμανικός κόσμος; Ή να πάμε σαν σωτήρες και να τους επιβάλλουμε δημοκρατία; NUKES FUCK YEAH!!!
Just leave and let go. Θα βρουν τον δρόμο τους, χαζοί δεν είναι. -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Τον βρίσκεις υπερβολικό?
Εγω έχω αρχίσει να ανησυχώ γιατί πολύ στρογγυλεμένος εμφανίζεται τώρα τελευταία
Τόσο που φοβάμαι μήπως έχει πάρει το δρόμο του ΘεούΑλήθεια; Να υποθέσω ότι αφόριζε όπως οι ελληνορθόδοξοι παπάδες αφορίζουν τις άλλες θρησκείες και τους άθεους
-
Ο χρήστης Pathos έγραψε:
Τον βρίσκεις υπερβολικό?
Εγω έχω αρχίσει να ανησυχώ γιατί πολύ στρογγυλεμένος εμφανίζεται τώρα τελευταία
Τόσο που φοβάμαι μήπως έχει πάρει το δρόμο του ΘεούΑλήθεια; Να υποθέσω ότι αφόριζε όπως οι ελληνορθόδοξοι παπάδες αφορίζουν τις άλλες θρησκείες και τους άθεους
Μπα, αυτός αν ήταν δεν θα αφοριζε παπάδες, θα τους έκαιγε
Περί εκκλησίας