Μιά χαρά είναι (τα 6.5 € Χανιά-Ηράκλειο) ... αρκεί οι μόνιμοι κάτοικοι Κρήτης να έχουν ελευθέρας και να πληρώνετε μόνο οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι !
Δηλαδή, για τα αγγουράκια από την Ιεράπετρα θα πρέπει να πληρώνονται και διόδια, δεν επιβαρύνονται αρκετά με μεταφορικά? Είναι ίδιο το κόστος καυσίμων και πρώτων υλών με την υπόλοιπη μη νησιωτική Ελλάδα? Έχετε ιδέα τι διαφορά κόστους μπορεί να έχει π.χ. ένα λίτρο οξυγόνο στην Κρήτη ως προς την υπόλοιπη στερεά Ελλάδα?
Το κόστος μεταφοράς δεν είναι απλώς τα εισιτήρια, αλλά και τα εκτός έδρας οδηγών και η δέσμευση ενός φορτηγού για 2 ολόκληρες ημέρες. Και τα 'επικίνδυνα' φορτία (οι περισσότερες πρώτες ύλες) έρχονται με καράβια που δεν πηγαινοέρχονται κάθε ημέρα και ανάλογα με την εποχή και τις ζημιές που θα τους βγούν. Θυμάστε πριν 2-3 χρόνια που είχε πάρει φωτιά το γκαράζ ενός πλοίου των Μινωϊκών, γιατί προφανώς παραβίασαν τους κανονισμούς από ανάγκη για πιό πρακτική/οικονομική μεταφορά (δεν θυμάμαι τι υλικών).
Αν ζείς στην Κρήτη και θέλεις να πάς 2 φορές την οικογένεια σου να δούν φίλους και συγγενείς στην στερεά Ελλάδα δεν σε φθάνουν 1.000 Ευρώ (1 μισθός) μόνο για τα εισιτήρια στο καράβι! Αν ζείς Αθήνα ή Θεσσαλονίκη μπορείς να πάς για επαγγελματικούς λόγους σε μία έκθεση στο Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο με κόστος αεροπορικών εισιτηρίων (π.χ. Easyjet) που δεν αρκούν ούτε για το φθηνώτερο Ηράκλειο-Αθήνα!
Οι επιπτώσεις στην οικονομική-επαγγελματική ζωή είναι προφανείς. Όποιος έχει δεσμούς με Αθήνα, αργά ή γρήγορα θα αναγκαστεί να φύγει. Οι σχολές ΑΕΙ/ΤΕΙ έχουν την χαμηλώτερη βάση και ας είναι από τις καλύτερες στην Ελάδα.
Ζω στην Κρήτη για πολλά χρόνια και δεν έχω δεί κανένα σοβαρό κρατικό έργο, εκτός από το άχρηστο Παγκρήτιο στάδιο (αναφέρομαι στο μέγεθος). Η Αθήνα απέκτησε ΜΕΤΡΟ, προαστιακό, περιφερειακό, κτλ και εδώ το 'κατόρθωμα' θα είναι να τελειώσουν οι ράμπες Παπαναστασίου και Γιόφυρου, οι δύο κύριες είσοδοι στην πόλη του Ηρακλείου!
Αν πάς στα Κανάρια νησιά (Ισπανία), έχουν μειωμένο ΦΠΑ και παρ' όλα αυτά τα πάντα είναι ακριβά. Και στην Ελλάδα νομίζω υπάρχει πρόνοια για διάφορα νησιά, μάλλον και για μεγάλα όπως η Ρόδος (?) Η Κρήτη γιατί πρέπει να μένει απ' έξω? Αυτό που πρέπει να συζητάμε είναι την δίκαιη αντιμετώπιση του νησιού και αυτό σημαίνει ότι το δημόσιο 'χρωστάει' να στηρίξει τις κοινωφελείς υποδομές του, όχι να φορτωθούν κι άλλα οικονομικά βάρη στους κατοίκους.
Τέλος, το μεγάλο πρόβλημα στον ΒΟΑΚ είναι οι Πινακίδες και οι είσοδοι/έξοδοι. Το δεύτερο προχωράει, αλλά οι πινακίδες είναι σε εγκληματική κατάσταση και δεν καταλαβαίνω πως δεν έχει επέμβει κάποιος εισαγγελέας, αντί να μαζεύονται στα κρίσιμα παιχνίδια του ΟΦΗ.