- 
				
				
				
				
 Akoma kai sta aftokinita pou exoun koumpi apenergopoiisis molis patiseis freno ta systimata epanenergopoiountai apo mona tous... 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης tryphon έγραψε: 
 Akoma kai sta aftokinita pou exoun koumpi apenergopoiisis molis patiseis freno ta systimata epanenergopoiountai apo mona tous...Μισό λεπτό για να καταλάβω. Στη Μ3 αν πατήσεις φρένο μπαίνει το traction control? Ή εννοείς κάτι άλλο? 
- 
				
				
				
				
 Afto akrivos leo, to idio de isxyei kai stis Porsche. 
- 
				
				
				
				
 ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΟΓΙΚΟ-ΣΩΣΤΟ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΕΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΤΣΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΛΟΙ..........ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΟΙΟ EXTREME-ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΟΔΗΓΙΚΑ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ......... ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΠΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΧΓΡΟΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΔΗΓΙΚΑ ΑΣΦΑΛΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ................. 
- 
				
				
				
				
 Aftokinita gia 'OLOUS' einai kato apo 30ps, 80km/h max. To 'gia olous' perilamvanei papoudes, giagiades, anapirous, klp. Xoris na thelo na thikso kamia apolytos katigoria politi den nomizo oti ena 911C4 apeftinetai ston papou syntaksiouxo pou thelei na pigainei mexri tin trapeza na sikosei tin syntaksi tou kathe mina. Ara giati to sygkekrimeno afotkinito diathetei afta ta systimata ta opoia epipleon den mporoun na apenergopoithoun? I apantisi apli: Gia na apofygei o kataskevastis pithanes dikastikes diokseis se periptosi atyximatos kai oles oi efthines na anoikoun sto odigo (opos einai fysiko). 
- 
				
				
				
				
 Πραγματικα δεν θα με ενδιεφερε αν σε ενα αμαξι απενεργοποιουνται η οχι τα συστηματα ασφαλειας (γιατι εγω δεν τα βγαζω εκτος ποτε)... αλλα αν ειναι να μπορουν να βγαινουν εκτος κατα βουληση του χρηστη, τοτε θελω να υπαρχουν πανω στον διακοπτη και στον πινακα οργανων κανα 2 σπαστικα και εκνευριστικα λαμπακια που θα του υπενθυμιζουν ΣΥΝΕΧΩΣ οτι το ΤΑΡΖΑΝ MODE ειναι enabled και το SAFETY MODE disabled. Αυτο για λογους οτι δεν θα ηθελα ποτε κανενας ΤΑΡΖΑΝ να βρεθει πανω μου... τουλαχιστον αμα εχει τα ηλεκτρονικα ενεργοποιημενα, υπαρχει περιπτωση να την γλιτωσουμε. Παντως αυτο το ESP με εχει βγαλει μια δυο φορες ασπροπροσωπο, και αλλη μια τον πατερα μου που μπηκε με τα οσα σε μια στροφη (δεν καταλαβε με ποσα πηγαινε) και τον μαζεψαν τα ηλεκτρονικα... αλλιως μπαριερες...! 
- 
				
				
				
				
 Σε λίγο καιρό τα ηλεκτρονικά συστήματα όχι απλά δεν θα μπορούν να απενεργοποιηθούν, αλλά χάρη στους αισθητήρες νέας γενιάς το αυτοκίνητο θα παίρνει μόνο του αποφάσεις για το πού και πώς θα κινηθεί. Για παράδειγμα θα ενεργοποιείται αυτόματα το φρένο όταν κρίνεται (από τον εγκέφαλο) πως η απόσταση από τον μπροστινό μειώνεται επικίνδυνα, ανάβοντας ταυτόχρονα και τα alarm ώστε να ειδοποιηθεί ο οδηγός που ακολουθεί... (ένα μόνο παράδειγμα από όσα πρέπει να περιμένουμε...) 
- 
				
				
				
				
 Με το περασμα του καιρου κ την εξελιξη της τεχνολογιας τ αυτοκινητα που θα φτιαχνονται θα ειναι ολο κ πιο δυσαρεστα οσον αφορα την οδηγικη ευχαριστηση. 
 Ειμαι εναντια σ ολα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ακομα κ στο ABS. Ολα αυτα δεν βοηθανε στο να μαθεις να φρεναρεις ή να στριβεις σωστα. Να ελεγχεις υποστροφη ή υπερστροφη, υπερστροφη ισχυος κλπ.
 Βεβαια αυτο οσον αφορα τα προσωπικα μου γουστα. Ο πολυς κοσμος που δεν τον ενδιαφερει τιποτα περισσοτερο παρα μονο η μεταφορα του απο το Α στο Β κ στο Γ σιγουρα τα βρισκει πολυ χρησιμα ολα αυτα. Γενικοτερα ομως πιστευω οτι ολα τα ηλεκτρονικα (εκτος των διαφορικων βεβαια ) στερουν πολλα απο την χαρα της οδηγησης.
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης corsair έγραψε: 
 Πραγματικα δεν θα με ενδιεφερε αν σε ενα αμαξι απενεργοποιουνται η οχι τα συστηματα ασφαλειας (γιατι εγω δεν τα βγαζω εκτος ποτε)... αλλα αν ειναι να μπορουν να βγαινουν εκτος κατα βουληση του χρηστη, τοτε θελω να υπαρχουν πανω στον διακοπτη και στον πινακα οργανων κανα 2 σπαστικα και εκνευριστικα λαμπακια που θα του υπενθυμιζουν ΣΥΝΕΧΩΣ οτι το ΤΑΡΖΑΝ MODE ειναι enabled και το SAFETY MODE disabled. Αυτο για λογους οτι δεν θα ηθελα ποτε κανενας ΤΑΡΖΑΝ να βρεθει πανω μου... τουλαχιστον αμα εχει τα ηλεκτρονικα ενεργοποιημενα, υπαρχει περιπτωση να την γλιτωσουμε.Παντως αυτο το ESP με εχει βγαλει μια δυο φορες ασπροπροσωπο, και αλλη μια τον πατερα μου που μπηκε με τα οσα σε μια στροφη (δεν καταλαβε με ποσα πηγαινε) και τον μαζεψαν τα ηλεκτρονικα... αλλιως μπαριερες...! Αυτό που λες δηλαδή είναι ότι, επειδή δεν υπάρχει η απαιτούμενη οδηγική ΠΑΙΔΕΙΑ, είσαι διαθετημένος να δεχτείς τον ηλεκτρονικό Μεγάλο Αδελφό ή και ηλεκτρονικό ρουφιάνο, ώστε να είσαι 'ασφαλής'. Μάλιστα... 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης Vasilios έγραψε: Akoma kai sta aftokinita pou exoun koumpi apenergopoiisis molis patiseis freno ta systimata epanenergopoiountai apo mona tous... Μισό λεπτό για να καταλάβω. Στη Μ3 αν πατήσεις φρένο μπαίνει το traction control? Ή εννοείς κάτι άλλο? Afto akrivos leo, to idio de isxyei kai stis Porsche Για την M3 είμαι κατηγορηματικός ότι τα ηλεκτρονικά αν βγουν πάνε στο διάολο,δηλαδή εκεί που πρέπει και δεν ξαναμπαίνουν,τουλάχιστο μέχρι να σταθμεύσεις και να σβήσεις τη μηχανή,οπότε αφού ξαναξεκινήσεις τα ξαναβγάζεις...Για το PSM της Porsche δεν είμαι σίγουρος αν έχει κάποιο mode 'semi-auto' δηλαδή να σε αφήνει για λίγο και μετά να ξαναμπαίνει,αλλά σίγουρα και εκεί μπορείς να το βγάλεις εντελώς.Απλά το επισημαίνω επειδή αναφέρθηκαν αυτά τα δύο ειδικά παραδείγματα.Από κει και πέρα υπάρχουν όντως αυτοκίνητα όπου ουσιαστικά δεν απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά τελείως,αλλά μόνο μέχρι να κάνεις την 'ταρζανιά' οπότε ξαναμπαίνουν (307 CC ένα από αυτά αν θυμάμαι καλά...) Αυτό που λες δηλαδή είναι ότι, επειδή δεν υπάρχει η απαιτούμενη οδηγική ΠΑΙΔΕΙΑ, είσαι διαθετημένος να δεχτείς τον ηλεκτρονικό Μεγάλο Αδελφό ή και ηλεκτρονικό ρουφιάνο, ώστε να είσαι 'ασφαλής'. Μάλιστα... Βασίλη πόσο δίκιο έχεις δυστυχώς... Οι περισσότεροι πια είναι αυτής της άποψης και εμείς είμαστε σκληροπυρηνικοί,ρομαντικοί και αντικοινωνικοί... 
- 
				
				
				
				
 Se oles tis Porsche me PSM an to aposyndeseis epanasyndeetai sto proto frenarisma. Gia tin M3 afto pou les isxyei gia tin CSL, stis alles nomoizo to oxi. 
- 
				
				
				
				
 Ειναι σίγουρο οτι στην πλειοψηφία τους οι αγοραστές υπεραυτοκινήτων δεν μπορούν να κουμαντάρουν σωστά τα 1600 κιλά και τα άλογα του αυτοκινήτου τους. Θα έβγαζαν λοιπόν κακό όνομα αυτά τα αυτοκίνητα διότι θα είχαν ατυχήματα και ο κόσμος αν δεν σκοτωνόταν θα έχανε τα λεφτά του μετα απο τέτοια ζημιά. Ετσι γέμισαν τα ηλεκτονικά καλούδια (εκτός του ABS) που επεμβαίνουν σε κάθε τέτοια περίπτωση, και ολοι??? ειναι ευχαριστημένοι!!!! (πελάτες, ασφαλιστές κ.λ.π.) 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης Vasilios έγραψε: Αυτό που λες δηλαδή είναι ότι, επειδή δεν υπάρχει η απαιτούμενη οδηγική ΠΑΙΔΕΙΑ, είσαι διαθετημένος να δεχτείς τον ηλεκτρονικό Μεγάλο Αδελφό ή και ηλεκτρονικό ρουφιάνο, ώστε να είσαι 'ασφαλής'. Μάλιστα... Ναι, δεν εχουμε οδηγικη παιδεια, εχουμε γεμισει με 'χεραδες' που ισχυριζονται οτι τα καταφερνουν καλυτερα απο το ABS και το ESP, και με την σειρα τους γεμιζουνε τα νοσοκομεια με σακατηδες! Αν ειναι αυτοι οι λεγομενοι 'ρουφιανοι' να σωσουν εστω και 1 ανθρωπο παραπανω... ας ειναι! Σε καμια περιπτωση δεν αποτελουν πανακεια... αλλωστε στο τελος οι νομοι της φυσικης υπερνικουν... αλλα τουλαχιστον μπορουν να σε γλιτωσουν απο χειροτερα σε πολλες περιπτωσεις. Και για να τα πουμε και αλλιως, οντας κατοχος ενος σχετικα γρηγορου αμαξιου εξοπλισμενο με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα, εχω να πω πως οταν αυτα ενεργοποιουνται, ηδη παει κανεις αρκετα γρηγορα (μιλωντας για ESP) και ηδη η κατασταση εχει αρχισει να ξεφευγει και φυσικα εισαι μακραν εκτος των νομιμων οριων. Ας μην ξεχναμε πως δεν ειμαστε μονοι μας στον δρομο... Οτιδηποτε αφορα την βελτιωση της ασφαλειας του αμαξιου και την διευκολυνση του οδηγου, κατα την γνωμη μου ειναι καλοδεχουμενο και δεν εχει καμια σχεση με ρουφιανους αδελφια και ξαδελφια! Αλλωστε η πλειοψηφια των αμαξιων πρωτα σχεδιαζεται να αντιδρα σωστα χωρις τα ηλεκτρονικα, και τα οποια μπαινουν στην συνεχεια και δρουν επικουρικα. Δεν ειναι ολοι αλλωστε Σουμαχερ, και οσοι πιστευουν πως ειναι γελιουνται... 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης corsair έγραψε: 
 Ναι, δεν εχουμε οδηγικη παιδεια, εχουμε γεμισει με 'χεραδες' που ισχυριζονται οτι τα καταφερνουν καλυτερα απο το ABS και το ESP, και με την σειρα τους γεμιζουνε τα νοσοκομεια με σακατηδες!Οι περισσότεροι καταφέρνουν να σκοτωθούν μόνοι τους, hopefully χωρίς να έχουν συμβάλει στην επέκταση του genetic pool. Αν ειναι αυτοι οι λεγομενοι 'ρουφιανοι' να σωσουν εστω και 1 ανθρωπο παραπανω... ας ειναι! Σε καμια περιπτωση δεν αποτελουν πανακεια... αλλωστε στο τελος οι νομοι της φυσικης υπερνικουν... αλλα τουλαχιστον μπορουν να σε γλιτωσουν απο χειροτερα σε πολλες περιπτωσεις. Πριν από χρόνια στην Αμερική μια εταιρεία με αυτοκινούμενα διαφήμιζε ένα σύστημα αυτόματου πιλότου. Το έβαζες (στις ατέλειωτες ευθείες που έχουν εκεί) και αυτό πήγαινε μόνο του. Μέχρι που ένας τύπος τους έκανε μήνυση (και κέρδισε) γιατί με το σύστημα αυτό τράκαρε! Πως? Απλούστατα. Έβαλε τον αυτόματο και πήγε για ύπνο πίσω στο 'διαμέρισμα'!!! Το δικαστήριο απεφάνθη ότι ορθώς θα πρέπει να αποζημιωθεί, διότι στο manual δεν αναγραφόταν ότι έπρεπε να βρίσκεσαι στο τιμόνι όταν λειτουργεί το σύστημα. Από τότε η εταιρεία έχει αυτόν τον ηλίθιο και αυτονόητο όρο στα εγχειρίδια. Κάτι τέτοια γίνονται και οι αυτοκινητάδες (πιεζόμενοι και από τους πολιτικάντηδες και τους ασφαλιστές) θα μας βάλουν τελικά σε αυτοκινούμενα φέρετρα. Για το καλό μας. Και για να τα πουμε και αλλιως, οντας κατοχος ενος σχετικα γρηγορου αμαξιου εξοπλισμενο με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα, εχω να πω πως οταν αυτα ενεργοποιουνται, ηδη παει κανεις αρκετα γρηγορα (μιλωντας για ESP) και ηδη η κατασταση εχει αρχισει να ξεφευγει και φυσικα εισαι μακραν εκτος των νομιμων οριων. Ας μην ξεχναμε πως δεν ειμαστε μονοι μας στον δρομο... Εντάξει, μπορείς να ακολουθείς τα 'νόμιμα όρια' (ό,τι και αν σημαίνει αυτό για σένα, που δεν με ενδιαφέρει και να μάθω να σου πω την αλήθεια) και να μην έχεις καμία ανάγκη τα ηλεκτρονικά. Τι λες? Οτιδηποτε αφορα την βελτιωση της ασφαλειας του αμαξιου και την διευκολυνση του οδηγου, κατα την γνωμη μου ειναι καλοδεχουμενο και δεν εχει καμια σχεση με ρουφιανους αδελφια και ξαδελφια! Αλλωστε η πλειοψηφια των αμαξιων πρωτα σχεδιαζεται να αντιδρα σωστα χωρις τα ηλεκτρονικα, και τα οποια μπαινουν στην συνεχεια και δρουν επικουρικα. Δεν ειναι ολοι αλλωστε Σουμαχερ, και οσοι πιστευουν πως ειναι γελιουνται... Πόσο λάθος κάνεις... Πολύ λίγα αυτοκίνητα σήμερα σχεδιάζονται με τον τρόπο που λες! Και ακόμα λιγώτερα στο μέλλον. Γιατί να κάνει τον κόπο ο άλλος να εξελίξει ένα τέλειο σασί? Στιβαρό και μελετημένο να παίρνει 1.000.000 αστέρια NCAP ας είναι και για τα υπόλοιπα θα φροντίσει το ρομπότ που θα οδηγεί. 
- 
				
				
				
				
 Einai gegonos anamfisvitito oti afta ta systimata aferoun poly apo tin efxaristisi tis odigisis se osous tous aresei to aftokinito kai i odigisi genika. Episeis dexomai oti ta systimata afta prepei na yparxoun gia diaforous logous kai tithomai me tin pleiopsifia ton odigon s'afto to simeio. Lyseis omos yparxoun kai gia tous 'allous', aftous pou tous efxaritei i odigisi: - TA PALIA...
 Distyxos tetoia aftokinita den prokeitai pia na yparksoun os nea, yparxoun omos akoma Alfa Giulia, Alfasud, Lancia Fulvia, Mini (to palio vevaia), klp. 
 Me afta mporei kaneis na eyxaristithei apo oles tis apopseis:- Ixos
- Xamilo varos
- Symperifora
- Timi
- Prosopiki douleia
- ...
 
- 
				
				
				
				
 Μεταξύ αστείου και σοβαρού: Τι θα λέγατε αν ήταν δυνατό να αγοράσει κάποιος αυτοκίνητο με δυνατότητα απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών ευνουχιστών αν και μόνο αν έχει παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης, π.χ. Safetrack? Ή από τη μεριά της αστυνόμευσης: όποιος οδηγός βρεθεί να οδηγεί με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα (ένας καταγραφέας θα ήταν εδώ χρήσιμος, ώστε να μην προλάβει να τα ενεργοποιήσει μόλις τον σταματήσουν) να πρέπει να έχει μαζί του βεβαίωση από το Safetrack ή αλλιώς να κατάσχεται το αυτοκίνητο μέχρι να προσκομίσει μια τέτοια, χωρίς επιπλέον χρηματικό πρόστιμο. Βέβαια οποιοδήποτε Safetrack δεν μπορεί να κάνει όλους τους οδηγούς ασφαλείς, πάντα θα υπάρχουν και αυτοί που 'ξέρουν καλύτερα' αλλά θα ήταν ένα ωραίο κίνητρο για πολλούς κατά φαντασίαν 'χεράδες' να δουν και ακούσουν από τους εκπαιδευτές κάποια πράγματα που δεν τα έχουν ξαναδεί ούτε στον ύπνο τους και ίσως αυτό βελτίωνε και τον 'οδικό χαρακτήρα' τους. Το κέρδος σε οδική ασφάλεια θα ήταν πολύ μεγάλο. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης corsair έγραψε: Αυτό που λες δηλαδή είναι ότι, επειδή δεν υπάρχει η απαιτούμενη οδηγική ΠΑΙΔΕΙΑ, είσαι διαθετημένος να δεχτείς τον ηλεκτρονικό Μεγάλο Αδελφό ή και ηλεκτρονικό ρουφιάνο, ώστε να είσαι 'ασφαλής'. Μάλιστα... Ναι, δεν εχουμε οδηγικη παιδεια, εχουμε γεμισει με 'χεραδες' που ισχυριζονται οτι τα καταφερνουν καλυτερα απο το ABS και το ESP, και με την σειρα τους γεμιζουνε τα νοσοκομεια με σακατηδες! Αν ειναι αυτοι οι λεγομενοι 'ρουφιανοι' να σωσουν εστω και 1 ανθρωπο παραπανω... ας ειναι! Σε καμια περιπτωση δεν αποτελουν πανακεια... αλλωστε στο τελος οι νομοι της φυσικης υπερνικουν... αλλα τουλαχιστον μπορουν να σε γλιτωσουν απο χειροτερα σε πολλες περιπτωσεις. Και για να τα πουμε και αλλιως, οντας κατοχος ενος σχετικα γρηγορου αμαξιου εξοπλισμενο με ολα αυτα τα ηλεκτρονικα, εχω να πω πως οταν αυτα ενεργοποιουνται, ηδη παει κανεις αρκετα γρηγορα (μιλωντας για ESP) και ηδη η κατασταση εχει αρχισει να ξεφευγει και φυσικα εισαι μακραν εκτος των νομιμων οριων. Ας μην ξεχναμε πως δεν ειμαστε μονοι μας στον δρομο... Οτιδηποτε αφορα την βελτιωση της ασφαλειας του αμαξιου και την διευκολυνση του οδηγου, κατα την γνωμη μου ειναι καλοδεχουμενο και δεν εχει καμια σχεση με ρουφιανους αδελφια και ξαδελφια! Αλλωστε η πλειοψηφια των αμαξιων πρωτα σχεδιαζεται να αντιδρα σωστα χωρις τα ηλεκτρονικα, και τα οποια μπαινουν στην συνεχεια και δρουν επικουρικα. Δεν ειναι ολοι αλλωστε Σουμαχερ, και οσοι πιστευουν πως ειναι γελιουνται... Φίλε corsair , η απάντηση του Vasilios νομίζω ότι σου εξηγεί τα περί ... οδηγικής παιδείας. 
 Οδηγική παιδεία , εκτός των άλλων , είναι να μην πατήσεις το ρημαδο - κουμπάκι αν δεν ξέρεις τι κάνεις .... και όσοι πιστεύουν πως είναι Σουμάχερ προφανώς δεν έχουν τέτοια παιδεία.Ομως να υπάρχει το ρημαδο-κουμπάκι , τουλάχιστον να έχεις το δικαίωμα επιλογής , να μην μας στερήσουν κι'αυτή την επιλογή. 
- 
				
				
				
				
 Κουμπάρε σε έναν ιδανικό κόσμο θα έπρεπε να έχουμε από 1 έως Χ ψήφους, ανάλογα με το IQ, με την κοινωνική προσφορά ή με άλλα, 'αντικειμενικά' κριτήρια. Τώρα όπως είναι τα πράγματα όσο μπορείς εσύ να αποφασίσεις για τα κοινά, μπορεί και κάποιος ελαφρά καθυστερημένος ή μια γιαγιά που της βάζουν το ψηφοδέλτιο στο χέρι! (το παραπάνω ήταν καταφανέστατα επηρεασμένο από την τρέχουσα επικαιρότητα. Μη δίνετε σημασία. Θα μου περάσει). Για τον καταγραφέα όμως συμφωνώ. Στα ίδια πλαίσια με όσα έγραφα για τις ζώνες και τα κράνη: αν ο καταγραφέας δείξει ότι είναι απενεργοποιημένα τα σκατοσυστήματα και κριθείς υπεύθυνος για το ατύχημα να σε τραβάει η αστυνομία. Αν μόνο εσύ έχεις πάθει ζημιές να χάνεις κάθε δικαίωμα αποζημίωσης από την ασφαλιστική. Εξακολουθώ να λέω όμως, όσο και να μην καταλαβαίνουν μερικοί, ότι τα όρια τα βάζουμε μόνοι μας, δεν χρειαζόμαστε ένα χαζορομπότ να μας τα επιβάλλει. 
- 
				
				
				
				
 Στην BMW υπάρχει ένα κουμπί. Με ελαφρό πάτημα απενεργοποιείται το αντισπίν. Ανάβει και ένα φωτάκι στο ταμπλό. Με παρατεταμένο πάτημα απενεργοποιούνται τα πάντα εκτός από το ABS και το φωτάκι στο ταμπλό αναβοσβύνει. 
- 
				
				
				
				
 Ο χρήστης Vasilios έγραψε: Για τον καταγραφέα όμως συμφωνώ. Στα ίδια πλαίσια με όσα έγραφα για τις ζώνες και τα κράνη: αν ο καταγραφέας δείξει ότι είναι απενεργοποιημένα τα σκατοσυστήματα και κριθείς υπεύθυνος για το ατύχημα να σε τραβάει η αστυνομία. Αν μόνο εσύ έχεις πάθει ζημιές να χάνεις κάθε δικαίωμα αποζημίωσης από την ασφαλιστική. Εδώ μου τα χαλάς συνονόματε 
 Για να *κριθείς υπεύθυνος * αντικειμενικά , πρέπει ο καταγραφέας να έχει τη μορφή ρουφιανο - black box που θα καταγράφει τα ..... πάντα
 Νομίζω δεν τον θέλουμε κι'αυτόν τον BB
		
		ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ