-
Μία ερώτηση: γιατί κάποιος να αγοράσει πολυμορφικό σήμερα? Τι προσφέρει και με τι ανταλλάγματα? Σε ποιους αγοραστές απευθύνεται?
Πριν από κάμποσα χρόνια όταν εμφανίστηκε το Espace της Renault έφερε την επανάσταση. Χώροι, πολυμορφικότητα, διαφορετικότητα! Από τότε πέρασαν χρόνια το είδος εξελίχθηκε (?....χμμμ) και φτάσαμε στο 2004 που οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Από την άλλη η σχεδίαση των απλών αυτοκινήτων έχει αποκτήσει αρκετά στοιχεία από αυτά που υπήρχαν αποκλειστικά στα πολυμορφικά.
Παρατάσσω πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και μύθους(!) όπως τα βλέπω εγώ (που είμαι άγαμος, άτεκνος αλλά πρακτικός, εκδρομικός και λάτρης του ωραίου!)
-χώροι (για μένα μύθος, ίσως παραπάνω χώρος για το κεφάλι για όσους παππούδες φοράνε καπέλο. Έτσι κι αλλιώς τα παιδιά στο πίσω κάθισμα είναι υποχρεωτικό να είναι σε καθισματάκι ή δεμένα και δεν φτάνουν στο ταβάνι ούτε σε Mini! Αντίστοιχο σεντάν ή στέισον προσφέρει αντίστοιχους χώρους πια. Εκτός αν σαν χώρους εννοούμε πολλά ντουλαπάκια για να χάνουν τα παιδιά σου τα παιχνιδάκια τους...)
-ύψος (η υπερυψωμένη θέση προσφέρει καλύτερη ορατότητα αν και σπάνια βλέπεις την άκρη του καπώ όταν παρκάρεις λόγω κλίσης. Επίσης προσφέρει ευκολότερη είσοδο έξοδο σε ενήλικες που δεν χρειάζεται να λυγίζουν τα γόνατά τους. Άρα είναι καλύτερο για την τρίτη ηλικία και δυσκολεύει τα παιδιά που πρέπει να σκαρφαλώσουν ή να πέσουν. Το παραπάνω ύψος σημαίνει ότι επηρεάζεται περισσότερο από πλευρικούς ανέμους και το ψηλό κέντρο βάρους σημαίνει κλίσεις και αστάθεια... Η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια σημαίνει χειρότερες επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση)
-Οικογενειακό! Μα ήδη από τα προηγούμενα φαίνεται ότι μάλλον για γέρους είναι παρά για παιδιά.
-για μυστήριους λόγους τα πολυμορφικά ζυγίζουν 100-250 κιλά παραπάνω από τα αντίστοιχα σεντάν ή στέισον. Επιπλέον κατανάλωση!
-τιμή αυξημένη σε σχέση με το νορμάλ μοντέλο με το οποίο μοιράζονται πλαίσιο και όλα τα μηχανικά μέρη! Και βέβαια έχουν τελική περίπου 10χλμ λιγότερο και 0-100 1,5-2+ δευτερόλεπτα περισσότερο για ίδιους κινητήρες....
-αισθητική μπορεί στην αρχή να πρόσφερε μια διαφορετικότητα αλλά τώρα που όλα σχεδόν τα χατσμπάκ ακολουθούν παρόμοιες γραμμές αυτό τείνει να εξαλειφθεί. Αντίθετα προκειμένου να διατηρήσουν τη διαφορετικότητά τους καταλήγουν σε εξεζητημένα παράξενα και ακαλαίσθητα σχήματα....
-πολυμορφικότητα στην αρχή σήμαινε πολλά. Το πιο βασικό για μένα είναι η στροφή εν κινήσει του καθίσματος του συνοδηγού για 'διαχείριση' των επιβατών του πίσω καθίσματος που μάλλον κανένα από τα πολλά δεν το προσφέρει. Τα περισσότερα από 5 καθίσματα (που έτσι κι αλλιώς προσφέρονταν και στα στέισον αν και όχι τόσο βολικά τείνει να καταργηθεί αφού σπάνια χρειάζεται και προσφέρει περισσότερους μπελάδες.... Τώρα πια πολυμορφικότητα σημαίνει θήκες στο πάτωμα ή το ταβάνι? Γιατί πολλά κοινά αυτοκίνητα έχουν συρόμενα πίσω καθίσματα.
Έτσι έχω την εντύπωση ότι τα πολυμορφικά έχουν χάσει την πολυμορφικότητά τους και κατά συνέπεια την ιδιαιτερότητά τους ενώ τα άλλα αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει αρκετά πολυμορφικά χαρακτηριστικά. Ίσως οι ίδιες εταιρείες βλέπουν τα μειονεκτήματα των πολυμορφικών και τα καταργούν πολυμορφίζοντας τα ηατσμπάκ τους! Αλλά δεν με νοιάζει ποιο είναι πιο πολυμορφικό και ποιο είναι λιγότερο. Με νοιάζει όμως ότι έχει εμφανιστεί η κατηγορία των SUV που προσφέρει μάλλον τα περισσότερα χαρακτηριστικά (καλά και κακά) των πολυμορφικών αλλά με άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα (τετρακίνηση, σπορτίφ νεανικό εκδρομικό στύλ). Και καταλήγω στην αρχική ερώτηση για την οποία ζητώ την βοήθειά σας:
Ποιος και γιατί αγοράζει πολυμορφικό σήμερα? -
Μία ερώτηση: γιατί κάποιος να αγοράσει πολυμορφικό σήμερα? Τι προσφέρει και με τι ανταλλάγματα? Σε ποιους αγοραστές απευθύνεται?
Πριν από κάμποσα χρόνια όταν εμφανίστηκε το Espace της Renault έφερε την επανάσταση. Χώροι, πολυμορφικότητα, διαφορετικότητα! Από τότε πέρασαν χρόνια το είδος εξελίχθηκε (?....χμμμ) και φτάσαμε στο 2004 που οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Από την άλλη η σχεδίαση των απλών αυτοκινήτων έχει αποκτήσει αρκετά στοιχεία από αυτά που υπήρχαν αποκλειστικά στα πολυμορφικά.
Παρατάσσω πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και μύθους(!) όπως τα βλέπω εγώ (που είμαι άγαμος, άτεκνος αλλά πρακτικός, εκδρομικός και λάτρης του ωραίου!)
-χώροι (για μένα μύθος, ίσως παραπάνω χώρος για το κεφάλι για όσους παππούδες φοράνε καπέλο. Έτσι κι αλλιώς τα παιδιά στο πίσω κάθισμα είναι υποχρεωτικό να είναι σε καθισματάκι ή δεμένα και δεν φτάνουν στο ταβάνι ούτε σε Mini! Αντίστοιχο σεντάν ή στέισον προσφέρει αντίστοιχους χώρους πια. Εκτός αν σαν χώρους εννοούμε πολλά ντουλαπάκια για να χάνουν τα παιδιά σου τα παιχνιδάκια τους...)
-ύψος (η υπερυψωμένη θέση προσφέρει καλύτερη ορατότητα αν και σπάνια βλέπεις την άκρη του καπώ όταν παρκάρεις λόγω κλίσης. Επίσης προσφέρει ευκολότερη είσοδο έξοδο σε ενήλικες που δεν χρειάζεται να λυγίζουν τα γόνατά τους. Άρα είναι καλύτερο για την τρίτη ηλικία και δυσκολεύει τα παιδιά που πρέπει να σκαρφαλώσουν ή να πέσουν. Το παραπάνω ύψος σημαίνει ότι επηρεάζεται περισσότερο από πλευρικούς ανέμους και το ψηλό κέντρο βάρους σημαίνει κλίσεις και αστάθεια... Η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια σημαίνει χειρότερες επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση)
-Οικογενειακό! Μα ήδη από τα προηγούμενα φαίνεται ότι μάλλον για γέρους είναι παρά για παιδιά.
-για μυστήριους λόγους τα πολυμορφικά ζυγίζουν 100-250 κιλά παραπάνω από τα αντίστοιχα σεντάν ή στέισον. Επιπλέον κατανάλωση!
-τιμή αυξημένη σε σχέση με το νορμάλ μοντέλο με το οποίο μοιράζονται πλαίσιο και όλα τα μηχανικά μέρη! Και βέβαια έχουν τελική περίπου 10χλμ λιγότερο και 0-100 1,5-2+ δευτερόλεπτα περισσότερο για ίδιους κινητήρες....
-αισθητική μπορεί στην αρχή να πρόσφερε μια διαφορετικότητα αλλά τώρα που όλα σχεδόν τα χατσμπάκ ακολουθούν παρόμοιες γραμμές αυτό τείνει να εξαλειφθεί. Αντίθετα προκειμένου να διατηρήσουν τη διαφορετικότητά τους καταλήγουν σε εξεζητημένα παράξενα και ακαλαίσθητα σχήματα....
-πολυμορφικότητα στην αρχή σήμαινε πολλά. Το πιο βασικό για μένα είναι η στροφή εν κινήσει του καθίσματος του συνοδηγού για 'διαχείριση' των επιβατών του πίσω καθίσματος που μάλλον κανένα από τα πολλά δεν το προσφέρει. Τα περισσότερα από 5 καθίσματα (που έτσι κι αλλιώς προσφέρονταν και στα στέισον αν και όχι τόσο βολικά τείνει να καταργηθεί αφού σπάνια χρειάζεται και προσφέρει περισσότερους μπελάδες.... Τώρα πια πολυμορφικότητα σημαίνει θήκες στο πάτωμα ή το ταβάνι? Γιατί πολλά κοινά αυτοκίνητα έχουν συρόμενα πίσω καθίσματα.
Έτσι έχω την εντύπωση ότι τα πολυμορφικά έχουν χάσει την πολυμορφικότητά τους και κατά συνέπεια την ιδιαιτερότητά τους ενώ τα άλλα αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει αρκετά πολυμορφικά χαρακτηριστικά. Ίσως οι ίδιες εταιρείες βλέπουν τα μειονεκτήματα των πολυμορφικών και τα καταργούν πολυμορφίζοντας τα ηατσμπάκ τους! Αλλά δεν με νοιάζει ποιο είναι πιο πολυμορφικό και ποιο είναι λιγότερο. Με νοιάζει όμως ότι έχει εμφανιστεί η κατηγορία των SUV που προσφέρει μάλλον τα περισσότερα χαρακτηριστικά (καλά και κακά) των πολυμορφικών αλλά με άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα (τετρακίνηση, σπορτίφ νεανικό εκδρομικό στύλ). Και καταλήγω στην αρχική ερώτηση για την οποία ζητώ την βοήθειά σας:
Ποιος και γιατί αγοράζει πολυμορφικό σήμερα? -
Μία ερώτηση: γιατί κάποιος να αγοράσει πολυμορφικό σήμερα? Τι προσφέρει και με τι ανταλλάγματα? Σε ποιους αγοραστές απευθύνεται?
Πριν από κάμποσα χρόνια όταν εμφανίστηκε το Espace της Renault έφερε την επανάσταση. Χώροι, πολυμορφικότητα, διαφορετικότητα! Από τότε πέρασαν χρόνια το είδος εξελίχθηκε (?....χμμμ) και φτάσαμε στο 2004 που οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Από την άλλη η σχεδίαση των απλών αυτοκινήτων έχει αποκτήσει αρκετά στοιχεία από αυτά που υπήρχαν αποκλειστικά στα πολυμορφικά.
Παρατάσσω πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και μύθους(!) όπως τα βλέπω εγώ (που είμαι άγαμος, άτεκνος αλλά πρακτικός, εκδρομικός και λάτρης του ωραίου!)
-χώροι (για μένα μύθος, ίσως παραπάνω χώρος για το κεφάλι για όσους παππούδες φοράνε καπέλο. Έτσι κι αλλιώς τα παιδιά στο πίσω κάθισμα είναι υποχρεωτικό να είναι σε καθισματάκι ή δεμένα και δεν φτάνουν στο ταβάνι ούτε σε Mini! Αντίστοιχο σεντάν ή στέισον προσφέρει αντίστοιχους χώρους πια. Εκτός αν σαν χώρους εννοούμε πολλά ντουλαπάκια για να χάνουν τα παιδιά σου τα παιχνιδάκια τους...)
-ύψος (η υπερυψωμένη θέση προσφέρει καλύτερη ορατότητα αν και σπάνια βλέπεις την άκρη του καπώ όταν παρκάρεις λόγω κλίσης. Επίσης προσφέρει ευκολότερη είσοδο έξοδο σε ενήλικες που δεν χρειάζεται να λυγίζουν τα γόνατά τους. Άρα είναι καλύτερο για την τρίτη ηλικία και δυσκολεύει τα παιδιά που πρέπει να σκαρφαλώσουν ή να πέσουν. Το παραπάνω ύψος σημαίνει ότι επηρεάζεται περισσότερο από πλευρικούς ανέμους και το ψηλό κέντρο βάρους σημαίνει κλίσεις και αστάθεια... Η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια σημαίνει χειρότερες επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση)
-Οικογενειακό! Μα ήδη από τα προηγούμενα φαίνεται ότι μάλλον για γέρους είναι παρά για παιδιά.
-για μυστήριους λόγους τα πολυμορφικά ζυγίζουν 100-250 κιλά παραπάνω από τα αντίστοιχα σεντάν ή στέισον. Επιπλέον κατανάλωση!
-τιμή αυξημένη σε σχέση με το νορμάλ μοντέλο με το οποίο μοιράζονται πλαίσιο και όλα τα μηχανικά μέρη! Και βέβαια έχουν τελική περίπου 10χλμ λιγότερο και 0-100 1,5-2+ δευτερόλεπτα περισσότερο για ίδιους κινητήρες....
-αισθητική μπορεί στην αρχή να πρόσφερε μια διαφορετικότητα αλλά τώρα που όλα σχεδόν τα χατσμπάκ ακολουθούν παρόμοιες γραμμές αυτό τείνει να εξαλειφθεί. Αντίθετα προκειμένου να διατηρήσουν τη διαφορετικότητά τους καταλήγουν σε εξεζητημένα παράξενα και ακαλαίσθητα σχήματα....
-πολυμορφικότητα στην αρχή σήμαινε πολλά. Το πιο βασικό για μένα είναι η στροφή εν κινήσει του καθίσματος του συνοδηγού για 'διαχείριση' των επιβατών του πίσω καθίσματος που μάλλον κανένα από τα πολλά δεν το προσφέρει. Τα περισσότερα από 5 καθίσματα (που έτσι κι αλλιώς προσφέρονταν και στα στέισον αν και όχι τόσο βολικά τείνει να καταργηθεί αφού σπάνια χρειάζεται και προσφέρει περισσότερους μπελάδες.... Τώρα πια πολυμορφικότητα σημαίνει θήκες στο πάτωμα ή το ταβάνι? Γιατί πολλά κοινά αυτοκίνητα έχουν συρόμενα πίσω καθίσματα.
Έτσι έχω την εντύπωση ότι τα πολυμορφικά έχουν χάσει την πολυμορφικότητά τους και κατά συνέπεια την ιδιαιτερότητά τους ενώ τα άλλα αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει αρκετά πολυμορφικά χαρακτηριστικά. Ίσως οι ίδιες εταιρείες βλέπουν τα μειονεκτήματα των πολυμορφικών και τα καταργούν πολυμορφίζοντας τα ηατσμπάκ τους! Αλλά δεν με νοιάζει ποιο είναι πιο πολυμορφικό και ποιο είναι λιγότερο. Με νοιάζει όμως ότι έχει εμφανιστεί η κατηγορία των SUV που προσφέρει μάλλον τα περισσότερα χαρακτηριστικά (καλά και κακά) των πολυμορφικών αλλά με άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα (τετρακίνηση, σπορτίφ νεανικό εκδρομικό στύλ). Και καταλήγω στην αρχική ερώτηση για την οποία ζητώ την βοήθειά σας:
Ποιος και γιατί αγοράζει πολυμορφικό σήμερα? -
Θα διαφωνησω στο θεμα των χωρων. εχει πολλους χωρους, πολλες πρακτικες καινοτομίες..
Το αγοραζει ο μέσος ελληνας οικογενειαρχης.. Γιατι? Επειδη μπορεί να βάλει ολη την οικογενεια με τις αποσκευες (+πεθερα), επειδή μπορεί να αισθάνετε king of the road λόγω υψους, επειδή ειναι σχετικά προσιτο και πιο κοντό σε μηκος απο μεγαλα-και λιγοτερο χρηστικά για την πόλη-σενταν.
Παντως εμενα το μόνο πολυμορφικο που εχω δει και μου αρεσε ηταν το espace με μοτερ από F1,σε εκθεση αυτοκινητου στην αθήνα με τρομερο look και φοβερες επιδόσεις!!!!!!
-
την ίδια απορία έχω για τα διάφορα suv τα οποία διακρίνω στην τοποθέτησή σου αντιμετωπίζεις μάλλον θετικά..πλην όμως μόνος σου δίνεις την απάντηση..σπορτίφ, νεανικό και εκδρομικό ΣΤΥΛ..δηλαδή συμβολισμός μάλλον παρά ουσία..
διότι ένα όχημα 35 χιλιάδων ευρώ δεν είναι ακριβώς νεανικό, ειδικά με καταναλώσεις αρκετά αυξημένες, πάνω και από τα επίπεδα των πολυμορφικών ή των πραγματικά πρακτικών break (που αποτελούσαν κάποτε την μοναδική λύση όταν ο χώρος ήταν το ζητούμενο)..το break και το πολυμορφικό διατηρούν σε λογικότερα επίπεδα την αναλογία όγκου/κατανάλωσης/πρακτικότητας/κόστους από ένα suv του οποίου υπολείπονται (όχι πάντα) μόνο στην τετρακίνηση..οπότε πάλι είναι θέμα στυλ
μια και μιλάμε για στυλ και παππούδες να πω πάντως πως υπάρχουν 'γερόντια' που οργώνουν ορεινά μονοπάτια ακόμα και με μαγκούρα, οι οποίοι είναι σαφώς πιο εκδρομικοί από τους σαραντάρηδες suvίστες (επιτρέψτε μου το νεολογισμό) που μοναδικό προορισμό έχουν τις κατα τόπους ταβέρνες ανά την επικράτεια
εγώ εξακολουθώ να πιστεύω πως ο νέος, ο σπορτίφ και ο εκδρομικός μπορεί να νιώθει ευτυχισμένος όταν ζεί με πάθος τη ζωή ανεξαρτήτως ηλικίας ακόμη και μετακινούμενος με το ΚΤΕΛ
και φυσικά στην Ελλάδα του 2004 υπάρχουν περισσότεροι δρόμοι από τις προηγούμενες δεκαετίες, δρόμοι που σε πάνε σχεδόν παντού..όπου πάλι δεν πάνε..μπορούν να σε πάνε τα ποδια σου..ώστε να τη γλυτώσει και το ταλαίπωρο το οικοσύστημα
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
...μπορεί να αισθάνετε king of the road λόγω υψους, ...Αυτό και μόνον αυτό...ας μην κοροιδευόμαστε...
-
Έτσι, έ;
Έχω σύζυγο και τέσσερα (4) παιδιά. Μου αρέσουν τα ταξίδια και οι χωματόδρομοι είναι η μεγάλη μου αδυναμία. Λοιπόν, τι να πάρω;
Το πρώτο μου παιδί είναι τώρα 11 ετών και θα χωρούσε και σε μίνι. Σε 5 χρόνια από σήμερα, όμως, θα είναι στα 16, εγώ θα έχω το ίδιο αυτοκίνητο και εάν είναι μίνι, δεν θα χωράει πια.
Προγραμματισμός και πρόβλεψη, κυρίες και κύριοι, για να μη χτυπάμε το κεφάλι μας μετά. Συμφωνώ εν πολλοίς ως προς τη χρησιμότητα των 5θέσιων 'πολυμορφικών', αλλά τα 6-7θέσια ενίοτε λύνουν σοβαρά προβλήματα.
Σοβαρά, τώρα, τι να πάρω; -
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Έτσι, έ;
Έχω σύζυγο και τέσσερα (4) παιδιά. Μου αρέσουν τα ταξίδια και οι χωματόδρομοι είναι η μεγάλη μου αδυναμία. Λοιπόν, τι να πάρω;
Το πρώτο μου παιδί είναι τώρα 11 ετών και θα χωρούσε και σε μίνι. Σε 5 χρόνια από σήμερα, όμως, θα είναι στα 16, εγώ θα έχω το ίδιο αυτοκίνητο και εάν είναι μίνι, δεν θα χωράει πια.
Προγραμματισμός και πρόβλεψη, κυρίες και κύριοι, για να μη χτυπάμε το κεφάλι μας μετά. Συμφωνώ εν πολλοίς ως προς τη χρησιμότητα των 5θέσιων 'πολυμορφικών', αλλά τα 6-7θέσια ενίοτε λύνουν σοβαρά προβλήματα.
Σοβαρά, τώρα, τι να πάρω;Ένα 6θέσιο ή 7θέσιο πολυμορφικό είναι σίγουρα πολύ χρήσιμο για εσένα. Όμως η περίπτωσή σου είναι σπάνια... Εξάλλου θα μπορούσαν να σχεδιαστούν οικογενειακά αυτοκίνητα ικανά να χωρέσουν 6 ή 7 άτομα όπως συμβαίνει και με τα πολυμορφικά. Δεν μπορώ να καταλάβω το επιχείρημα κάποιων ότι αυξάνοντας το ύψος του αυτοκινήτου αυξάνονται και οι χώροι του... Από την άλλη δεν νομίζω πως θα ανέβεις και τον Ταύγετο ώστε να αποδειχθεί ανεπαρκές ένα 'ανθρωπινό' οικογενειακό αυτοκίνητο. Άσε που σε 5 χρόνια από τώρα ο μεγάλος γιος θα έχει γίνει μαντράχαλος και δεν πιστεύω να σας ακολουθεί στις οικογενειακές σας εκδρομές. Ξαναρωτώ για πολλοστή φορά... Τί προσφέρουν τα 5θέσια πολυμορφικά?
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Έτσι, έ;
Έχω σύζυγο και τέσσερα (4) παιδιά. Μου αρέσουν τα ταξίδια και οι χωματόδρομοι είναι η μεγάλη μου αδυναμία. Λοιπόν, τι να πάρω;
Το πρώτο μου παιδί είναι τώρα 11 ετών και θα χωρούσε και σε μίνι. Σε 5 χρόνια από σήμερα, όμως, θα είναι στα 16, εγώ θα έχω το ίδιο αυτοκίνητο και εάν είναι μίνι, δεν θα χωράει πια.
Προγραμματισμός και πρόβλεψη, κυρίες και κύριοι, για να μη χτυπάμε το κεφάλι μας μετά. Συμφωνώ εν πολλοίς ως προς τη χρησιμότητα των 5θέσιων 'πολυμορφικών', αλλά τα 6-7θέσια ενίοτε λύνουν σοβαρά προβλήματα.
Σοβαρά, τώρα, τι να πάρω;XC90, Land Cruiser (diesel φυσικά!) και XL-7
-
Tο μεγαλύτερο πλεονέκτημα των mpv σε σχέση με τα αντίστοιχου μήκους hatchback ή sedan είναι προφανώς οι χώροι.
Αρκεί να συγκρίνουμε παρόμοιων διαστάσεων μοντέλα, (Xsara-Picasso, Golf-Touran, Megane-Scenic κλπ)
Δεν μπορείς να συγκρίνεις Laguna με Scenic πχ, τα χωρίζουν περιπου 30 πόντοι.
Φυσικά και τα mpv έχουν μειονεκτήματα, αρκετά από τα οποία αναφέρθηκαν.
Ως άγαμο και άτεκνο πάντως με αφήνουν αδιάφορο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να υπάρχουν, αφού πολλοί εκτιμούν τα πλεονεκτήματά τους.
Να ξαναπώ ότι τη μετακόμιση την έκανα με το Wagon R των 3,5 μέτρων και όχι με το Fabia ή την Xsara;
-
Onyx, το 'κλειδί' σε όσα γράφεις είναι όταν λες ότι σε πολλά 'κανονικά' (sic!) αυτοκίνητα, τα πολυμορφικά στοιχεία έχουν πλέον σχεδόν καθιερωθεί. Αυτά που αξίζουν τον κόπο τέλος πάντων.
Γι'αυτό εγώ θα μιλήσω για 'τάσεις πολυμορφισμού' οι οποίες ενέπνευσαν κάποια στιγμή για τη δημιουργία 'ειδικών' μοντέλων, τα οποία δεν είναι παρά μόδα πλέον.
Ξέρετε, στο επάγγελμά μου (προγραμματιστής) συναντάμε την έννοια του πολυμορφισμού ως μια από τις βασικές ιδιότητες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Είναι πολύ σπουδαία και ουσιαστική ιδιότητα, αλλά μόνο όταν την χρησιμοποιείς! Γιατί για να έχεις να λες 'η γλώσσα που χρησιμοποιώ υποστηρίζει πολυμορφισμό', δεν κερδίζεις τίποτα παρά τα χλευαστικά χαμόγελα των πραγματικών επαγγελματιών.
Επίσης θα ήθελα να στρέψω το θέμα σε μια επιπλέον κατεύθυνση: κατά τη γνώμη μου πολυμορφικά χαρακτηριστικά χρειάζονται κυρίως τα μικρά αυτοκίνητα που κατά 90% κινούνται στην πόλη. Τι λέτε?
-
στην Ελλαδα δε νομιζω οτι ειναι πολλοι αυτοι που αγοραζουν τετοια πολυμορφικα,στο εξωτερικο ομως...
-
Ποιος και γιατί αγοράζει πολυμορφικό σήμερα?
Αυτός που έχει την ανάγκη να μεταφέρει 5+ άτομα και τις αποσκευές τους(με άνεση) με το αυτοκίνητό του! Και δεν νομίζω ότι υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα, πέραν των πολυμορφικών με τις 3 ανεξάρτητες πολυθρόνες στην πίσω σειρά και(σε πολλές περιπτώσεις) την τρίτη σειρά καθισμάτων, που δίνουν αυτή τη δυνατότητα.
Ακόμη και στο πιό ευρύχωρο οικογενειακό ο μεσαίος επιβάτης από τους τρείς που κάθονται πίσω είναι 'αδικημένος'...-χώροι (για μένα μύθος, ίσως παραπάνω χώρος για το κεφάλι για όσους παππούδες φοράνε καπέλο. Έτσι κι αλλιώς τα παιδιά στο πίσω κάθισμα είναι υποχρεωτικό να είναι σε καθισματάκι ή δεμένα και δεν φτάνουν στο ταβάνι ούτε σε Mini! Αντίστοιχο σεντάν ή στέισον προσφέρει αντίστοιχους χώρους πια. Εκτός αν σαν χώρους εννοούμε πολλά ντουλαπάκια για να χάνουν τα παιδιά σου τα παιχνιδάκια τους...)
Όλα τα πολυμορφικά είναι πιο ευρύχωρα από τα μοντέλα στα οποία βασίζονται καθώς έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών!
Ενδεικτικά αναφέρω τις διαστάσεις(ΜΠΥ) και τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των Focus 5θ και C-MAX: 417417021430 και 350 για το μεν - 433318251595 και 550 για το δε. Τα ίδια ισχύουν και γαι τα Xsara-Picasso, Almera-Tino, Astra-Zafira, Megane-Scenic,Golf-Touran και φυσικά δεν είναι τα μόνα...Εγώ προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να αγοράσω πολυμορφικό, αρκεί να το χρειαζόμουνα, και μάλιστα θα το προτιμούσα από πολλά στέισον...
Ειδικά αν επρόκειτο για Zafira OPC ή Seat Altea(αν τελικά παραχθεί)! -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
...Σοβαρά, τώρα, τι να πάρω;
XC90, **Land Cruiser (diesel φυσικά!) **και XL-7
Δεν κυκλοφορεί Αθήνα - Σαλονίκη, αλλοιώς....
-
Ο χρήστης nickpaip έγραψε:
Αυτός που έχει την ανάγκη να μεταφέρει 5+ άτομα και τις αποσκευές τους(με άνεση) με το αυτοκίνητό του!Όλα τα πολυμορφικά είναι πιο ευρύχωρα από τα μοντέλα στα οποία βασίζονται καθώς έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών! Ενδεικτικά αναφέρω τις διαστάσεις(ΜΠΥ) και τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των Focus 5θ και C-MAX:
Μα δεν μιλάμε για πολύτεκνους κλπ. Οι περισσότεροι που αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα είναι στο πρώτο άντε δεύτερο παιδί. Συνήθως μωρά ή νήπια που μέχρι να μεγαλώσουν σίγουρα θα έχουν αλλάξει αυτοκίνητο.
Τα 7θέσια (εφόσον χρησιμοποιούνται οι 7 θέσεις) αντικαθιστούν βανάκια και αποτελούν ειδικές περιπτώσεις χρήσης όπου το όχημα εκτελεί πέραν του οικογενειακού και επαγγελματικό έργο (μεταφορά εργατών κλπ).Το πιο ευρύχωρα δεν το έχω νιώσει....3 ενήλικοι σε πίσω κάθισμα δεν είναι ευρύχωρα ούτε σε πολυμορφικό και είναι μάλλον σπάνια περίπτωση, αφού συνήθως αγοράζονται για οικογενειακά και όχι για people carriers. Ένας ενήλικας και 2 παιδιά είναι μια χαρά σε όλα, πολυμορφικά και μη. Για πάνω από 3 παιδιά υπάρχουν στέισον ή SUV που τα χωράνε (με αντίστοιχο μικρό υπολοιπόμενο χώρο αποσκευών)!
Και γιατί να μην συγκρίνεις το Cmax με το Focus σεντάν ή στέισον (και αντίστοιχα: Touran -Bora, Megane SW ή τετράπορτο-Scenic κλπ)? Τότε το πολυμορφικό είναι λίγο κοντύτερο αλλά πάλι ακριβότερο και βαρύτερο αλλά τα άλλα προσφέρουν αντίστοιχο χώρο αποσκευών.
Και έστω ότι εγώ δέχομαι όλα τα παραπάνω περί χώρων κλπ αυτός όμως που εκτιμά την οδήγηση δε θα νιώσει 'κάπως' μόλις πάει να στρίψει με την υπερυψωμένη οικογένειά του??? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Και γιατί να μην συγκρίνεις το Cmax με το Focus σεντάν ή στέισον (και αντίστοιχα: Touran -Bora, Megane SW ή τετράπορτο-Scenic κλπ)? Τότε το πολυμορφικό είναι λίγο κοντύτερο αλλά πάλι ακριβότερο και βαρύτερο αλλά τα άλλα προσφέρουν αντίστοιχο χώρο αποσκευών.
Και έστω ότι εγώ δέχομαι όλα τα παραπάνω περί χώρων κλπ αυτός όμως που εκτιμά την οδήγηση δε θα νιώσει 'κάπως' μόλις πάει να στρίψει με την υπερυψωμένη οικογένειά του???Οι μεταφορικές ικανότητες ενός sedan δε συγκρίνονται με αυτές ενός πολυμορφικού. Ο ονομαστικός χώρος αποσκευών μπορεί να είναι ίδιος, αλλά στο πολυμορφικό αφαιρώντας την εταζέρα μπορεί να κουβαλήσει ακόμα και πολύ ογκώδη αντικείμενα, ή αντικείμενα μη κανονικού σχήματος (ποδήλατα, μεγάλα κιβώτια, έπιπλα), που με το sedan δε γίνεται ούτε για αστείο.
Σε ό,τι αφορά τη σύγκριση με τα SUV, εκεί πληρώνεις αρκετά για την τετρακίνηση. Αν κάποιον δεν τον ενδιαφέρει αυτή η δυνατότητα δεν έχει λόγο να τα προτιμήσει. Αντίστοιχα, σε θέματα επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, υπάρχουν άνθρωποι που δε δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά, οπότε το συγκριτικό μειονέκτημα των πολυμορφικών δεν τους απασχολεί. Οδήγησα πρόσφατα το Touran και δε με ενθουσίασε οδηγικά (ακόμα και σε σχέση με το αδιάφορο Corsa μου), αλλά μπορώ να καταλάβω τι θα έκανε κάποιον να το αγοράσει (αυτό ή κάποιο παρόμοιο). Σε τελική ανάλυση 'de gustibus et coloribus non est disputandum', ή απλά, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.
-
Σε σχέση με τα σεντάν έχουν τη δυνατότητα αυτή για μεγάλα αντικείμενα. Σε σχέση όμως με τα στέισον (ή SUV) που επίσης βγάζουν την εταζέρα η διαφορά σχεδόν εκμηδενίζεται νομίζω. Δεκτόν όμως!
Οπότε με βάση όσα έχουν εκφραστεί μπορώ να καταλήξω ότι το σχετικά μειωμένο μήκος (καλό και για πόλη) με σχετικά μεγαλύτερη πρακτικότητα των χώρων (και όχι η απόλυτη τιμή) με το bonus της ορατότητας είναι αυτά που πείθουν μερικούς να ξεπεράσουν τα μειονεκτήματα της τιμής, της κατανάλωσης, των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς (λόγω βάρους, ύψους)... Αντίθετα τα τετρακίνητα θεωρούνται πιο ειδικές αγορές και το παραπάνω έξοδο (όπου αυτό υφίσταται) δεν δικαιολογείται από τους προηγούμενους αγοραστές.
-
Συμπληρώνω στα προηγούμενα ότι μάλλον μεγάλο ρόλο στην επιλογή πρέπει να παίζει το lifestyle, μάλλον περισσότερο από τους χώρους γιατί τότε όλοι όσοι αγοράζαν πολυμορφικά για τον χώρο θα έπαιρναν τα Kangoo και Doblo στα οποία βάζεις όρθιο ψυγείο! Φτηνότερα ελαφρύτερα και με περισσότερο χώρο!!!
-
Ναι αλλά αυτά είναι τετραθέσια φορτηγά με οτι αυτό συνεπάγεται σε εξοπλισμό, οδική συμπεριφορά και απτή ποιότητα υλικών.
Πάντως επειδή έχω μπεί και σε Espase πρώτης γενιάς που ήταν του πατέρα ενός φίλου μου στην Γαλλία και σε Sharan ταξί μπορώ να πώ τα εξής. Κατ' αρχήν 3 άτομα ( ενήλικα έτσι ) κάθονται πιο άνετα και απο E - class κυρίως σε ότι έχει να κάνει με το διαθέσιμο πλάτος αφού υπάρχουν 3 κανονικά καθίσματα πίσω. Δεύτερον τα πολυμορφικά κατα 80% ( ίσως και παραπάνω ) αγοράζονται ώς diesel και άρα καίνε λιγότερο και έχουν καλές επιδόσεις ειδικά ρεπρίζ και δεν είναι καθόλου κακά απο οδική συμπεριφορά αρκεί να συνηθίσεις τις κλίσεις. Οπότε γιατί ΄όχι.
Και κάτι ακόμα τα μεγάλα ( Espace, 807, C8, Sharan κτλ ) στην 5θέσια δαιμόρφωση έχουν πραγματικά τεράστιο χώρο αποσκευών. -
Δεν με ενθουσιάζουν τα πολυμορφικά, αλλά πρέπει να πω ότι στο Tacuma οι πίσω επιβάτες μπορούν να παίζουν μπάλα, είτε είναι δύο είτε τρεις...πράγμα που δεν γίνεται ούτε στα συμβατικά ούτε στα περισσότερα πολυμορφικά...
Περί πολυμορφικών.....ΓΙΑΤΙ???