-
-
Βλέπω κάτι αντιφατικό στο ποστ σου.
Αφ΄ενός απορρίπτεις διάφορα γερμανικά ως ακριβά, αλλά από την άλλη κατευθύνεσαι να αγοράσεις ένα γαλλικό που δεν θα είναι και τόσο φθηνό, δεν θα κυκλοφορήσει παρά σε απειροελάχιστες ποσότητες στην ελλάδα, θα έχει το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης άρα ένα καλό καπέλο στην τιμή, στην προιστορία του η αξιοπιστία του μοντέλου ήταν τραγική σε σχέση με αυτούς που απορρίπτεις άρα και τα κοστολόγια για να το μαζεύεις κάθε τόσο, και το πιο πιθανό να μην μπορείς να το πουλήσεις πουθενά σε λίγα χρόνια εκτός αν πραγματικά το 'σφάξεις στο γόνατο'.
Μήπως πηγαίνοντας να κάνεις οικονομία, το πληρώσεις εξίσου ακριβά? -
Τα +7.000 ευρώ για το 320 δεν πάνε μόνο στον νεοέλληνα αντιπρόσωπο. Πάνε και στο νεοελληνικό κράτος, και κυρίως εκεί θα έλεγα.
3.Αν η νέα αντιπροσωπεία δεν είναι τώρα στο ξεκίνημά της εξυπηρετική για να κερδίσει τον κόσμο, φαντάσου εξυπηρέτηση που θα σου επιφυλάξει σε λίγα χρόνια όταν θα της ζητάς εξειδικευμένα ανταλλακτικά.
Παίζει όμως και το ελαφρυντικό να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα 100% ως επιχείριση.4.Πολύ φασαρία για το ελκ τεστ. Στην ελλάδα δεν έχουμε ταράνδους ακόμη (τετράποδους τουλάχιστον...). Λέει πολλά για την συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου?
ΥΓ. Καλά θα αγόραζε κανείς ένα αυτοκίνητο επί πρώτευσε στο τεστ αποφυγής ταράνδου? Εν πάσει περιπτώσει, το COTY, που σήμερα νομίζω αποφασίζει για το αυτοκίνητο της χρονιάς, δεν συμπεριέλαβε το Λαγκούνα στα φιναλίστ γιατί δεν τα πήγε καλά σε αυτό (δεν ανατράπηκε πάντως)? Πολύ υπεραπλουστευτικό το βλέπω. Μήπως οι λόγοι είναι βαθύτεροι?
-
-
H GT στο αμεσα επόμενο διάστημα θα κυκλοφορεί και Ελλάδα.
Στην έκθεση στο Ελληνικό την είχαν ήδη στο φυλλάδιο που μοιράζανε και δίνανε πληροφορίες ενώ σε κάποιο φόρουμ - νομίζω στο Greekrenaultclub- διάβασα ότι ήδη υπάρχει μία εκθεσιακή στην έκθεση της Dim. Αρα λογικά απλώς απομένει να ανακοινωθούν τιμές γι'αυτήν καθώς και για την estate. Αν θέλεις να μάθεις μπορείς να περάσεις από μια έκθεση.
Πάντως για την τετραδιεύθυνση ο ξένος τύπος γράφει πραγματικά τα καλύτερα. -
Και μιας και το συζητούσαμε μπήκα στο site της Renault και από σήμερα υπάρχουν οι τιμές:
Laguna Berline:
2.0 GT: 35.500
οι υπόλοιπες εκδόσεις παραμένουν ως έχουν!Laguna Estate:
2.0 16v 140 hp Dynamic: 28.100
2.0 T 16v 170 hp Dynamic Auto: 31.600Τεχνικά χαρακτηριστικά για την GT:
http://www.renault.com.gr/default.asp?pid=163
Τιμοκατάλογος:
http://www.renault.com.gr/files/PDF_MOD ... PGA_V1.pdf
-
Η LAGUNA GT έχει ήδη μπει στους Πίνακες της εδώ επίσημης αντιπροσωπίας (35.500). Θα έλεγα αρκετά καλή τιμή όταν σε αυτά τα χρήματα αγοράζεις μια πλούσια 316 (για έχοντες!) ή ακόμα το νέο Α4 1.8 (36.600) όπως και το εντυπωσιακό εξωτερικά VW CC.
-
Ο χρήστης samatistas έγραψε:
Και μιας και το συζητούσαμε μπήκα στο site της Renault και από σήμερα υπάρχουν οι τιμές:
Laguna Berline:
2.0 GT: 35.500
οι υπόλοιπες εκδόσεις παραμένουν ως έχουν!ΠΟΣΟ ???!!!!
+3.000 από την παλιά !! Για ποιον λόγο ;;
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Και μιας και το συζητούσαμε μπήκα στο site της Renault και από σήμερα υπάρχουν οι τιμές:
Laguna Berline:
2.0 GT: 35.500
οι υπόλοιπες εκδόσεις παραμένουν ως έχουν!ΠΟΣΟ ???!!!!
+3.000 από την παλιά !! Για ποιον λόγο ;;
Με την ενεργητική τετραδιεύθυνση!!!
-
Ο χρήστης samatistas έγραψε:
Και μιας και το συζητούσαμε μπήκα στο site της Renault και από σήμερα υπάρχουν οι τιμές:
Laguna Berline:
2.0 GT: 35.500
οι υπόλοιπες εκδόσεις παραμένουν ως έχουν!ΠΟΣΟ ???!!!!
+3.000 από την παλιά !! Για ποιον λόγο ;;
Με την ενεργητική τετραδιεύθυνση!!!
Σύμφωνοι, αλλά στη Γαλλία έχει -5.500 ολόκληρα ευρώ !!
Και η τετραδιεύθυνση είναι στάνταρ στην GT, αν θυμάμαι καλά...
Μάλλον 'το PGA' δεν έχει εννοήσει τα περί οικονομικής κρίσης ... -
Τα δίλιτρα ούτως ή αλλως τα τσακίζει το ελληνικό κράτος! Συνήθως μια διαφορά της τάξης των 4500 euro περίπου είναι λογική - νομίζω!
-
Λοιπόν,
Αισθάνομαι ότι πρέπει να γράψω μία παράγραφο για το τι τράβηξα εγώ με τη Laguna μου, και ο καθένας ας πάρει τις αποφάσεις του. Sorry αν είναι μακροσκελές, δε γίνεται αλλιώς. Οι αναφορές σε χιλιόμετρα είναι στο περίπου.
Αγορά Laguna II Χριστούγεννα του 2001, καινούργια στην πιο ακριβή έκδοση (8 αερόσακους κλπ.) περίπου 23500 Ευρώ. Το αυτοκίνητο δεν τρακάρισε ποτέ.
Στα 5000 χλμ, το ταμπλώ παρουσιάζει βλάβη (λάθος ένδειξε στις στροφές κινητήρα, λαμπάκια αναβοσβήνουνε κλπ.) Στο συνεργείο της Γλυφάδας μου λένε ότι το επισκεύασαν, ήθελαν στεγανοποίηση κάτι καλώδια.
Στα 30000 χλμ, χτυπάει η ανάρτηση μπροστά δεξιά. Σε συνεργείο Β. Ελλάδας που ταξίδευα βρίσκουν βλάβη στο μπαλάκι, αλλάζει ολόκληρο το ψαλίδι. Το πληρώνω από την τσέπη μου γιατί έγώ έφταιγα λέει που έπεφτα σε λακούβες.
Στα 40000 χλμ παθαίνει το ίδιο και το αριστερό μπαλάκι, μου το αλλάζουν δωρεάν γιατί εν τω μεταξύ βρήκανε ότι υπάρχει πρόβλημα σε πολλά αμάξια και αλλάζουν τον κωδικό.
Στα 28000 χλμ χαλάει τελείως το ταμπλώ, το αμάξι μένει και πάει στο συνεργείο με γερανό. Το αντικαθιστούν, προσπαθώντας στην αρχή να με βάλουν να πληρώσω 900 ευρώ.
Στα 25000 χλμ χάνεται όλο το υδραυλικό υγρό τιμονιού. Επισημαίνω στο συνεργείο ότι αυτό μπορεί να δημιουργήσει βλάβη στην κρεμαγιέρα, μου λένε μη σε νοιάζει.
Μέχρι τα 30000 χλμ, συνεχή προβλήματα με τους διακόπτες των καθρεπτών, τη λειτουργία κλιματισμού, το trip computer και άλλα ηλεκτρικά.
Στα 35000 χλμ ξαναχάνεται το υγρό τιμονιού. Μία από τα ίδια.
Στα 30000 χλμ αρχίζει να κολάει το πεντάλ του γκαζιού στο τέρμα. Θέλει κλωτσιά για να ξεκολλήσει. Το αναφέρω επανειλλημμένα και με λένε τρελό. Τελικά βρίσκω στο Ιντερνέτ ότι στη Μ. Βρεττανία έγινε recall σε ορισμένα αμάξια γιατί ήταν στενή η σχισμή του πεντάλ και όταν το αμάξι στρίβει και παίρνει ροπή, λόγω κάμψης του πλαισίου πετσικάρει και σφηνώνει. Το φτιάχνω μόνος μου , αφού δε σκοτώθηκα δυο τρεις φορές.
Από τις 40000 χλμ αρχίζει το τιμόνι να κάνει θόρυβο ,αλλά η αντιπροσωπεία κωφεύει. 'Ολα είναι όπως πρέπει'.
Στις 55000 χλμ, η κρεμαγιέρα χάνει υγρά συνεχώς, αλλά επειδή το αμάξι είναι δύο χρονών δεν καλύπτεται από την εγγύηση.
Στα 60000 χλμ, το αμάξι ενώ οδηγώ μένει από ηλεκτρικά, και κλειδώνει το τιμόνι! Ευτυχώς οι τροχοί ήταν στραμμένοι δεξιά και το κάρφωσα σε ένα πάρκινγκ!
Γερανός, συνεργείο και αλλαγή ταμπλώ, εγκεφάλου, ολόκληρης της πλεξούδας ηλεκτρικών γιατί κάποια καλώδια βραχυκύκλωναν και λόγω θερμοκρασίας είχαν λιώσει τα καλώδια! Αυτή τη φορά μου έδωσαν ένα twingo να κυκλοφοράω και έψαχναν να βρούνε τι φταίει επί δέκα μέρες. Δέκα μέρες δεν μπορούσαν να το βάλουν μπροστά! Το παίρνω στις 15 μέρες, και την επόμενη ημέρα βραχυκυκλώνει ρελές στην ασφαλειοθήκη αριστερά από το τιμόνι, ανεβάζουν θερμοκρασία όλα τα ηλεκτρικά και το σβήνω για να μην πάρουμε φωτιά.
Στη Ρενώ με καθησυχάζουν και αλάζουν το ρελέ! Μου επαναλαμβάνουν ότι το αμάξι είναι δυόμισυ ετών άρα έχει βγει από την εγγύηση και ότι χατιρικά μου το επισκεύασαν. Επι τη ευκαιρία μου λένε ότι η κρεμαγιέρα μου θέλει αλλαγή ολόκληρη (1200 ευρώ αν θυμάμαι καλά).Μπαίνω αυτομάτως σε τροχιά πώλησης του αυτοκινήτου, και διαπιστώνω ότι έχει βγει βρώμα στην αγορά για τα Laguna και ότι οι τιμές που μου προσφέρουν οι αντιπροσωπείες είναι γύρω στα 8 χιλιάρικα, η τίποτε απολύτως (Honda).
Διαμαρτύρομαι στη MAVA, ούτε τηλέφωνο δε με πήρανε. Στέλνω επιστολή στη Γαλλία και μου απαντάνε ότι το παίρνουνε πίσω 11500 Ευρώ, αν πάρω άλλο renault σε τιμή καταλόγου!!!
Φυσικά το σκότωσα όσο όσο (μετά από 4 μήνες τρέξιμο) και πήρα άλλη μάρκα.Κλείνοντας να πω ότι συνάδελφος με ίδιο αμάξι, το έχει ακόμη με 150000 χλμ. χωρίς βλάβη.
Δηλαδή δεν ισχυρίζομαι ότι όλα ήταν σαν το δικό μου. Γεγονός είναι όμως ότι η renault αφήνει τέτοια αμάξια να βγουν στην αγορά, και όταν αρχίσουν τα προβλήματα σφυρίζει αδιάφορα. Και μη μου πείτε τίποτε για ευθύνη της Mava. Αφού έστειλα επιστολή στη Γαλλία και η μαμά εταιρεία αδιαφορεί και προτείνει να μου αγοράσει αμάξι της δυόμισι χρονών σε τιμή κάτω της μισής, καταλαβαίνετε ότι αυτή είναι mentalite της Renault, και όχι του οποιουδήποτε εισαγωγέα.
ΥΓ, έτσι για να γελάσουμε, μπροστά στον προφυλακτήρα έχει βόλτες που βιδώνει ο γάντζος ρυμούλκησης. Αυτή η φωλιά από το βάλε βγάλε το γάντζο για να το ρυμουλκώ κάθε λίγο, στράβωσε και μου ζητούσαν να πληρώσω για την επισκευή
-
τσιμπημενη η λαγκουνα...τα 31Κ θα ταν πιο ελκυστικα..με τοσα λεφτα εδω στην ελλαδα ο αλλος παιρνει μερκ και εχει και μουρη...
βεβαια στα συγκριτικα αν αληθευουν αυτα που λεγονται θα χει γελιο αλλα τεσπα...
-
@blugosi: Βεβαια μιλάς για Laguna II ένα μοντέλο που ούτως ή άλλως η ιστορία έδειξε ότι ήταν ζημιάρικο και γενικά αναξιόπιστο. Με τη Laguna III η Renault δήλωσε ότι ήθελε να το πολεμήσει αυτό και ότι θέλει να πετύχει να είναι στο top 3 ποιότητας και αξιοπιστίας και προς το παρόν μάλλον τα πάει καλά. Βέβαια ακόμη κυκλοφορεί μόλις ενάμιση χρόνο και είναι ακόμη νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα! Πάντως και η Renault είναι το 1ο της μοντέλο που δίνει εγγύηση 3 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα που δεν είναι καθόλου κακό!
Τα πιο σημαντικά μείον της 3ης γενιάς είναι μάλλον η εμφάνιση η οποία ξενίζει στην έκδοση berline και η χαμηλή ιπποδύναμη της έκδοσης 1.6! Βέβαια αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί αν μπει και στη Laguna o 1.4 TCE του Megane III.
-
λοιπον ειδα σημερα μια laguna με αθηναικες πινακίδες του προηγούμενου μήνα μάλιστα..
επίσης καθόμουνα πάνω από την αττική οδο και περνάει στην αττική μια πανέμορφη άσπρη laguna που ίσως και να ήταν η gt αφου μου φάνηκε υπερβολικά όμορφη -
η λευκη ειναι πολυ ωραια..
-
Ο χρήστης samatistas έγραψε:
@blugosi: Βεβαια μιλάς για Laguna II ένα μοντέλο που ούτως ή άλλως η ιστορία έδειξε ότι ήταν ζημιάρικο και γενικά αναξιόπιστο. Με τη Laguna III η Renault δήλωσε ότι ήθελε να το πολεμήσει αυτό και ότι θέλει να πετύχει να είναι στο top 3 ποιότητας και αξιοπιστίας και προς το παρόν μάλλον τα πάει καλά. Βέβαια ακόμη κυκλοφορεί μόλις ενάμιση χρόνο και είναι ακόμη νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα! Πάντως και η Renault είναι το 1ο της μοντέλο που δίνει εγγύηση 3 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα που δεν είναι καθόλου κακό!OK, δεν το ήξερα αυτό.
Πάντως όταν είχα πάει να αγοράσω τη δικιά μου και εξέφρασα τους προβληματισμούς μου για την αξιπιστία στον πωλητή, μου δήλωσε με κάθε σοβαρότητα ότι η Ρενώ ήθελε να το πολεμήσει και ότι η Laguna είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Ρενώ με τόσο καλή ποιότητα κλπ. Μετά , δε σε είδα δε σε ξέρω!
Όσο αφορά στην εγγύηση, να διευκρινίσω ότι με καντήλια και σαματά και εγώ τις περισσότερες βλάβες τις πέρασα σε εγγύηση... Τι να το κάνω; Δεν είναι μόνο τα λεφτά , είναι και η ταλαιπωρία, το αίσθημα ότι σε πιάσανε κορόιδο, η ανασφάλεια να βάλεις μέσα την οικογένειά σου και να πας ένα ταξίδι...
Δε συνεχίζω για να μην παρεξηγηθώ ότι είμαι κακόβουλος, και μένα μου τα λέγανε άλλοι πριν την αγοράσω και θεωρούσα ότι τα ξέρω καλύτερα
Εύχομαι σε όποιον την αγοράσει να του βγει αστέρι! -
τα ηλεκτρικα της λαγκουνα 2 ηταν γτπκ...οι κλασικες γαλλικες ταλακιες...δε ξερω αν στις μεγαλες εκδοσεις ειχαν καμια διαφορα γιατι ομολογω οτι δεν ακουσα για διλιτρες να χουν προβλημα αλλα οι απλες υπεφεραν...
-
Με τις Laguna όντως οι απόψεις ειναι διφορούμενες και παραθέτω την προσωπική μου εμπειρία...
Εγω ειχα επι 2 χρόνια και 27000 χλμ την 1.8 16V Dynamique 123ίππων (προβλήματα μηδεν!!!) και το 2003 την έδωσα για την 2.0Τ.Απο τότε έχω κάνει 88.000 χλμ στην 2.0Τ,την εχω μετατρέψει σε...Laguna RS(!!!) με 276ps και 354Νm (dyno MAHA 17 Νοεμβρίου 2008),το μοτέρ ειναι γουρούνι και δουλεύει με εργοστασιακά πιστόνια,μπιέλες,στροφαλο,δεν καιει σταγόνα λαδιού (άλλαξα μονο τουρμπίνα και μπέκ για να πετύχω την απόδοση αυτή) και οι βλάβες που παρουσίασε ειναι μηδαμινές όλα αυτα τα χρόνια (κάτι κλειδαριές στις πόρτες και ενα δυο διακόπτες του ταμπλώ).
Στο greekrenault club που ειμαι ενεργό μελος απο το 2002 τουλάχιστον,υπάρχουν αρκετοί κάτοχοι Laguna που αναφέρουν τα προβλήματά τους,αλλά μη φανταστειτε κάτι που να ξεφεύγει σε σχέση με προβλήματα άλλων αυτοκινήτων σε άλλα clubs.Η περίπτωση του κυρίου πιό πάνω που περιέγραφε χίλια μύρια προβλήματα δεν ειναι ο κανόνας και είμαι απόλυτος σ'αυτό...οπότε ας μην γενικεύουμε.
Τέλος,στο club μας υπάρχει Laguna 355 ίππων (με μετατροπές και στα ενδότερα του μοτέρ φυσικά) με 160000 χλμ στο οδόμετρο...Οσο για τη Laguna III,εγω θα πω οτι συνολικά ειναι ενα πολύ καλό αυτοκίνητο αλλά όχι τόσο καλό όσο ήταν η Laguna II στην εποχή της.Η Laguna II ηταν καλύτερη συνολικά απο το Passat,το Mondeo,την Α156,τα Volvo,τα A4,406 της εποχής 2000-2001 που κυκλοφορούσαν οταν παρουσιάστηκε,αφηστε δε την παθητική ασφάλεια 5 αστέρων που ήταν μακράν του ανταγωνισμού ο οποίος μετα βιας έπαιρνε τοτε 4 αστερια και που ακόμη και σημερα βέβαια ειναι κορυφαία.Με τη Laguna III η Ρενω δεν έπεισε (για μενα) και σημερα δεν ειναι καλύτερη απο τους ανταγωνιστές της...
Πού ειναι η μεγαλη γκάμα κινητήρων;
Που ειναι οι χώροι;
Πού ειναι ο ριζοσπαστικός σχεδιασμός και η πολυτέλεια;
Χωρις αυτά,το αυτοκίνητο ειναι καταδικασμένο να αποτύχει και στην Ελλάδα δεδομένης και της ανύπαρκτης προώθησης απο τη Ρενω Ελλάδος. -
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον samatistas για τις πληροφορίες αλλά και όλους που μπήκαν στον κόπο να απαντήσουν σχετικά. Αν και έχω ξαναγράψει αναλυτικά για τα ζητήματα αυτά σε άλλα threads, θα ήθελα να απαντήσω στα θέματα που έθεσε ο dstou κυρίως για να “αφυπνίσω” τους αναγνώστες για την σημασία του elk-test.
Το βασικό ζητούμενο για μένα όσον αφορά τα αυτοκίνητα είναι να πηγαίνω εγώ (και η οικογένειά μου) με ασφάλεια στον προορισμό μας, άρα το πρωταρχικό κριτήριο είναι η ασφάλεια, ενεργητική και παθητική. Η αξιοπιστία είναι δευτερεύον (αλλά όχι ασήμαντο) θέμα, ίσως είναι πρωτεύον στους επαγγελματίες οδηγούς (περισσότερα σε σχετικό post μου στο thread «Επηρεάζεστε από τις δοκιμές που διαβάζετε στον ειδικό τύπο»).
[quote='dstou']2. Τα +7.000 ευρώ για το 320 δεν πάνε μόνο στον νεοέλληνα αντιπρόσωπο. Πάνε και στο νεοελληνικό κράτος, και κυρίως εκεί θα έλεγα?[\quote]
Θεωρώντας ως μέτρο σύγκρισης μια χώρα της ΕΕ με σοβαρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς σε θέματα αισχροκέρδειας/τιμών και λειτουργίας του ανταγωνισμού, για παράδειγμα την Γερμανία (αυτό το λέγω και εκ προσωπικής πείρας), και μελετώντας και συγκρίνοντας περιπτώσεις 10 αυτοκινήτων 2000cc, παρατήρησα ότι οι **σχετικές διαφορές τιμών **μεταξύ Ελλάδας-Γερμανίας κυμαίνονται από -2% έως +20%. Με δεδομένο πως στην Γερμανία λειτουργεί ο ανταγωνισμός της αγοράς πολύ καλύτερα από την Ελλάδα (άρα οι πωλητές έχουν ένα «λογικό» κέρδος και δεν αισχροκερδούν) και πως τα αυτοκίνητα αυτά έχουν ίδιο κυβισμό και άρα ίδια φορολογία στην Ελλάδα, υποθέτοντας ένα ποσοστό λογικού κέρδους σαν αυτό της Γερμανίας, οι σχετικές διαφορές τιμών *θα έπρεπε να τείνουν σε μια σταθερή τιμή *(η οποία ακριβώς θα αντικατοπτρίζει την διαφορά δασμών) και να μην παρουσιάζουν αυτή τη διακύμανση (όπως συμβαίνει εάν μελετήσει κανείς διαφορές τιμών μεταξύ πχ Γερμανίας-Αυστρίας, η Αυστρία έχει περίπου ομοιόμορφα πιο ακριβές τιμές διότι ακριβώς οφείλονται σε αυξημένη φορολογία). Συνεπώς οι διαφορές τιμών δεν οφείλονται στους δασμούς αλλά στο ποσοστό κέρδους των εν Ελλάδι αντιπροσωπιών, άρα μιλάμε για «καπέλο». Πιο πολλά στο thread 'Τιμές Αυτοκινήτων στην Νέο-Ελλάδα'.
[quote='dstou']3.Αν η νέα αντιπροσωπεία δεν είναι τώρα στο ξεκίνημά της εξυπηρετική για να κερδίσει τον κόσμο, φαντάσου εξυπηρέτηση που θα σου επιφυλάξει σε λίγα χρόνια όταν θα της ζητάς εξειδικευμένα ανταλλακτικά.
Παίζει όμως και το ελαφρυντικό να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα 100% ως επιχείριση.?[\quote]Γενικά οι εν Ελλάδι αντιπροσωπίες δεν συμπαθούν το email που είναι το πιο βολικό, τα ίδια αντιμετώπισα και από KOSMOCAR και BMW-ΕΛΛΑΣ.
[quote='dstou']4.Πολύ φασαρία για το ελκ τεστ. Στην ελλάδα δεν έχουμε ταράνδους ακόμη (τετράποδους τουλάχιστον...). Λέει πολλά για την συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου?.?[\quote]
Και τώρα έρχομαι στο βασικό θέμα, το elk-test. Θα μπορούσαμε για την σημασία του να ρωτήσουμε τους μηχανικούς της Mercedes-Benz οι οποίοι όχι «αφελώς», μετά το συμβάν της Α-Class, ξαναγύρισαν στο σχεδιαστήριο, ξανασχεδίασαν από την αρχή την ανάρτηση και έβαλαν και στάνταρ ESP. Ποιο είναι το ζητούμενο:
Θέλουμε ένα **αντικειμενικό κριτήριο **(που να εξαρτάται όσο γίνεται λιγότερο από την…αίσθηση, την πείρα, τις ικανότητες, τις πιθανές προκαταλήψεις, την διάθεση κλπ του δοκιμαστή) για την οδική συμπεριφορά, δηλαδή μια διαδικασία που να μπορεί να επαναλαμβάνεται σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου από διαφορετικούς ανθρώπους, και η οποία να οδηγεί σε κάποιο **μετρήσιμο μέγεθος **άμεσα σχετιζόμενο με αυτήν (την οδική συμπεριφορά), το οποίο να είναι εύκολα διαψεύσιμο ή επιβεβαιώσιμο.
Για την παθητική ασφάλεια η αντικειμενική διαδικασία αυτή προκύπτει από τα διαγράμματα στις κούκλες του euroncap, (προκύπτουν από μετρήσεις πίεσης στα διάφορα μέλη του σώματος) κάπως πιο περιληπτικά από την βαθμολογία και τελικά, ακόμη πιο περιληπτικά, από τα αστεράκια. Η επιβεβαίωση εδώ μπορεί να γίνει αλλά είναι πολύπλοκη διαδικασία και απαιτεί εργαστήρια. Φανερά δεν εξαρτάται καθόλου από τους δοκιμαστές.
Για τις επιδόσεις (την μια συνιστώσα της ενεργητικής ασφάλειας), η αντικειμενική δοκιμασία είναι απλή: ένα χρονόμετρο για την επιτάχυνση, ένα δυναμόμετρο για την ισχύ, μερικά στοιχειώδη μαθηματικά και φυσική για την ροπή (=ισχύς/στροφές) και ένα ταχύμετρο για την ταχύτητα. Αυτές οι μετρήσεις εξαρτώνται ελάχιστα έως καθόλου από τον οδηγό/δοκιμαστή. Τι γίνεται όμως με την οδική συμπεριφορά, την δεύτερη συνιστώσα της ενεργητικής ασφάλειας?
**Το μοναδικό αντικειμενικό τεστ που είναι γνωστό μέχρι στιγμής διεθνώς για την οδική συμπεριφορά είναι το elk-test: **μετράμε την μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί ένα αυτοκίνητο να εκτελέσει έναν διπλό ελιγμό τυποποιημένων διαστάσεων, πράγμα που δείχνει ακριβώς την συμπεριφορά της ανάρτησης και την ικανότητα του αυτοκινήτου να διατηρεί την τροχιά του με πολλά χιλιόμετρα. Η δοκιμή αυτή εξαρτάται ελάχιστα από τον δοκιμαστή.
Το καλύτερο συνδυαστικό τεστ που μετρά ταυτόχρονα και τις δύο συνιστώσες της ενεργητικής ασφάλειας είναι αυτό που κάνει ο… Stig στο Top Gear (μετράνε τον χρόνο για μια στάνταρ διαδρομή σε πίστα με τον ίδιο οδηγό, είναι προφανές ότι ο χρόνος εξαρτάται από την οδική συμπεριφορά αλλά ΚΑΙ τις επιδόσεις). Αυτή η διαδικασία φυσικά εξαρτάται από τον οδηγό αλλά οδηγεί σε αρκετά αντικειμενικά συγκριτικά συμπεράσματα μιας και αυτός παραμένει ο ίδιος. Το elk-test μετρά μόνο την πρώτη συνιστώσα (οδική συμπεριφορά) και δεν εξαρτάται από τον οδηγό. Τα πράγματα δεν είναι τυχαία όπως είναι, κάποιοι άνθρωποι έχουν δαπανήσει χρόνο και φαιά ουσία για να τα σκεφτούν…
Δυστυχώς δεν έχω δει ελληνικά περιοδικά να κάνουν συγκριτικά elk-test, μόνο κατά καιρούς (λίγα) μεγάλα ξένα περιοδικά (πχ Auto Motor Und Sport).
[quote='dstou']Καλά θα αγόραζε κανείς ένα αυτοκίνητο επί πρώτευσε στο τεστ αποφυγής ταράνδου? ?[\quote]
Ναι διότι 'αποκαλύπτει' την οδική συμπεριφορά που αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για την αγορά αυτοκινήτου. Για το GT υπάρχουν και επιπλέον λόγοι: Με βάση τα παραπάνω, αν κάνουμε μια σύγκριση, συγκεκριμένα μεταξύ
Audi A4 1.8 TFSI (το δίλιτρο ξεπερνά τα 42.000Ε εδώ), 320i, Merc C200K, GT, VW Passat 2.0 TFSI βλέπουμε:Παθητική ασφάλεια: όλα 5* αλλά κορυφαία βαθμολογία με 36 points σε GT και C200K (αλλά στα διαγράμματα υπερέχει ελαφρώς το GT).
Επιδόσεις: υπερέχουν τα Passat και GT.
Οδική συμπεριφορά, κορυφαίο με διαφορά το GT λόγω ενεργού συστήματος τετραδιεύθυνσης (βλ ταχύτητα εξόδου στο elk-test).
Το GT υπερέχει των γερμανικών στα βασικά και υπολείπεται των γερμανικών στην αξιοπιστία- αξία μεταπώλησης που είναι δευτερεύοντα για μένα.
[quote='dstou']1. Βλέπω κάτι αντιφατικό στο ποστ σου.
Αφ΄ενός απορρίπτεις διάφορα γερμανικά ως ακριβά, αλλά από την άλλη κατευθύνεσαι να αγοράσεις ένα γαλλικό που δεν θα είναι και τόσο φθηνό, δεν θα κυκλοφορήσει παρά σε απειροελάχιστες ποσότητες στην ελλάδα, θα έχει το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης άρα ένα καλό καπέλο στην τιμή, στην προιστορία του η αξιοπιστία του μοντέλου ήταν τραγική σε σχέση με αυτούς που απορρίπτεις άρα και τα κοστολόγια για να το μαζεύεις κάθε τόσο, και το πιο πιθανό να μην μπορείς να το πουλήσεις πουθενά σε λίγα χρόνια εκτός αν πραγματικά το 'σφάξεις στο γόνατο'.
Μήπως πηγαίνοντας να κάνεις οικονομία, το πληρώσεις εξίσου ακριβά?[\quote]Mε προβληματίζει η τιμή του GT στην Ελλάδα, η PGA φαίνεται «ζήλεψε» στην συγκεκριμένη περίπτωση τις αντιπροσωπίες από τις γερμανικές premium μάρκες, 36.000Ε (35500+500 μεταλικό χρώμα αλλά νομίζω πως το GT δεν βγαίνει σε μη-μεταλικό), μου φαίνεται πως έχει και αυτή «καπέλο» και εξηγώ γιατί: στη Γερμανία κοστίζει 30.500Ε, στη Γαλλία 30.000Ε, μέτρο σύγκρισης έστω Γαλλία: το 2.0Τ Dynamique Auto κοστίζει 28.000Ε στη Γαλλία και 30.000Ε εδώ, διαφορά 2.000Ε, το GT όμως έχει 6.000Ε διαφορά και δεν οφείλεται στους δασμούς, και τα δύο είναι 2000cc…Για μένα μια λογική τιμή θα ήταν όχι πάνω από 33.000Ε (με δεδομένη και την «κρίση»). Και μια φράση για την αξιοπιστία: Η εγγύηση 3 χρόνια, 150.000km που δίδει η Ρενώ έχει οπωσδήποτε κάπoια σημασία και ας σκεφτούμε και την αξιοπιστία των TFSI σε Audi και VW που επίσης εγείρει κάποια ερωτηματικά.
-
Σε θεματα σχολιασμου αξιοπιστιας μερικες φορες αισθανομαι μια καποια ενοχη ή αισθημα προδοσιας...τεσπα ,ετσι για την στατιστιτκη επαληθευση του πραγματος
Θα το θεσω ευγενικα,ο οικογενειακος ανθρωπομεταφορεας μας Laguna II 1.6 2002, μας εχει μαμηση τη μανα με τις βλαβες της...τελος.
Δεν την ζοριζουμε,της χαιδευουμε το χερι(το καπω συγνωμη) στα service, της παιρνουμε γνησια ανταλλακτικα κλπ.δεν την φορτωνουμε και σε αμα λαχει χωματοδρομους πηγαινουμε με 10χαω max...
Και η γαλλιδα μας κανει νερα...(κυριολεκτικα μπαζουν νερα στις πορτες (στο κασωμα)οποτε βρεχει), εχουμε αλλαξει ολο το ταμπλω...ηλεκτρικα , οργανα διακοπτες ,και ταλαιπωρουμαστε με συνεχεις υποπτους θορυβους απο τις αναρτησεις(αλλαγη αμορτισερ και συνδεσμους κλπ) να συνεχισω...?
Εν κατακλειδι η αξιοπιστια της λαγκουνα ειναι γτπ (οκ,οκ γενικευω)κριμα και σαν φορμα ηταν αρκετα καλη...
-
Το θέμα της αξιοπιστίας κακώς και δεν σε ενδιαφέρει φίλε IOANNIS ZOIS και το θεωρείς δευτερεύον,ειδικά τη στιγμή που ψάχνεις πολύ το όλο θέμα 'Αυτοκίνητο' όπως κατάλαβα.
Η αξιοπιστία είναι εξίσου σημαντική μεταξύ άλλων και για 2 λόγους:-
Η έλλειψή της,ειδικά η επαναλαμβανόμενη έλλειψή της,τελικά καταργεί τα όποια άλλα '+' έχει το κάθε αυτοκίνητο.Διότι όταν θα σου σπάει τα νεύρα το κάθε πιθανό και απίθανο πρόβλημα,δεν θα έχεις και πολύ όρεξη να απολαύσεις τα υπόλοιπα που θα σου προσφέρει το αμάξι.Αυτό πίστεψέ με πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις,δεν υπάρχει άλλος τρόπος να σε πείσω...
-
Η έλλειψή της είναι και επικίνδυνη ενίοτε όταν παρουσιάζεται εν κινήσει...
Όσον αφορά το οικονομικό σκέλος πρέπει να δεις εκτός από τιμή αγοράς και τιμές συντήρησης/ανταλλακτικών,κλπ.Και αυτό σε σχέση πάντα με την γραμμή και την πολιτική της κεντρικής αντιπροσωπείας.Δεν ξέρω για την νυν,αλλά παλιότερα κανείς δεν είχε καλή κουβέντα να πει ούτε για τις τιμές,ούτε για την εξυπηρετικότητα της Ρενώ...(χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι άλλοι είναι πολύ καλύτεροι)
Και αν βάλεις και τον παράγοντα α(να)ξιοπιστία μέσα,αυξάνεται τελικά το συνολικό κόστος λόγω ανταλλακτικών/επισκευών,χαμένων εργατωρών (που τρέχεις και προσπαθείς να βγάλεις άκρη με την αντιπροσωπεία=> περισσότερο κόστος) για να μην βάλω και το...κόστος του ψυχίατρου
Τροφή για σκέψη κυρίως
-
-
Ο χρήστης b_x έγραψε:
...-
Η έλλειψή της,ειδικά η επαναλαμβανόμενη έλλειψή της,τελικά καταργεί τα όποια άλλα '+' έχει το κάθε αυτοκίνητο.Διότι όταν θα σου σπάει τα νεύρα το κάθε πιθανό και απίθανο πρόβλημα,δεν θα έχεις και πολύ όρεξη να απολαύσεις τα υπόλοιπα που θα σου προσφέρει το αμάξι.Αυτό πίστεψέ με πρέπει να το ζήσεις για να το πιστέψεις,δεν υπάρχει άλλος τρόπος να σε πείσω...
-
Η έλλειψή της είναι και επικίνδυνη ενίοτε όταν παρουσιάζεται εν κινήσει...
... για να μην βάλω και το...κόστος του ψυχίατρου
Έτσι ακριβώς είναι.
Ξέρεις τι σημαίνει να έχεις αμάξι δύο ετών, όχι της πλεον φθηνής κατηγορίας, και να σκέφτεσαι να νοικιάσεις αμάξι για να κάνεις ταξίδι Αθήνα - Γρεβενά Σαββατοκύριακο σε γάμο γιατί φοβάσαι ότι θα μείνεις στο βουνό με -5 βαθμούς κελσίου το χειμώνα;
Δεν αντιλέγω ότι μπορεί να βγουν κάποια αυτοκίνητα ¨λεμόνια¨ από κάθε γραμμή παραγωγής...
Η διαφορά είναι στην αντιμετώπιση της αντιπροσωπείας. Αφού η κάθε Ρενώ -λέμε- γνωρίζει ότι στην αγορά δεν έχει το καλύτερο όνομα από αξιοπιστία... τι κάνει γι' αυτό η εταιρεία; Κατ' αρχήν βελτιώνει την ποιότητα στα αυτοκίνητά της; Η απάντηση θα μπορούσε να είναι 'Όχι, αξιολογεί ότι τα αμάξια είναι ΟΚ', οπότε ο καμένος (εγώ φερειπείν) αισθάνεται μαμάκας που τους έσκασε τα λεφτά του , δεν ξανααγοράζει ίδια μάρκα και περιφέρει την ταλαιπωρία του σε συγγενείς και φίλους τα επόμενα δέκα χρόνια.
Αν η απάντηση είναι ότι η εταιρεία βελτίωσε την ποιότητα, πρέπει να το αποδείξει εμπράκτως... Π.Χ.- Να πάει την εγγύηση στα 5 χρόνια/150000 χλμ. μαζί με οδική βοήθεια
- Να δίνει αυτοκίνητο αντικατάστασης ίδιας κατηγορίας για όσο το αμάξι είναι εκτός
- Σε περίπτωση που το αμάξι βγει 'λεμόνι', αν δηλαδή πάει πάνω από Χ φορές στο συνεργείο με βλάβη εγγύησης η αν πάει τρεις φορές με την ιδια βλάβη, να το αντικαθιστούν με καινούργιο.
Ας μην ακούγονται παράξενα αυτά, στην Αμερική που ήμουν πρόσφατα συνηθίζονται τέτοια πράγματα όταν για μία εταιρεία βγει βρώμα....
Με τέτοιους όρους, κι εγώ ακόμη θα σκεφτόμουν να ξαναδώ τα Ρενώ, τώρα που έρχεται σιγά σιγά καιρός να αλλάξω και τα δύο αμάξια, το Yaris και το Mondeo.
Πιστεύω όμως ότι επειδή καποιοι κατασκευαστές έχουν πολλά άπλυτα πίσω από τις βιτρίνες, επ' ουδενί δεν δίνουν τέτοια εγγύηση...
Θυμίζω ότι και η ford αλλά και η Opel που είχαν σοβαρά προβλήματα με την εικόνα της αξιοπιστίας τους τέλος δεκαετίας 80 αρχές 90, έδωσαν τέτοιες εγγυήσεις και πήραν απάνω τους....
-
Renault Laguna III