-
Πριν λιγο γυρισα απο μια βολτα, οπου πιεσα τα φρενα του αμαξιου μου... Καποια στιγμη καταλαβαινα μειωμενη αποδοση οποτε αρχισα να κοβω... Σταματησα στην ακρη και μου ηρθε μια καπνα μαζι με μια ασχημη μυρωδια απο τα φρενα... Τα αφησα να κρυωσουν και συνεχισα, νομιζω ηταν οκ μετα τα φρενα μου...
Υπαρχει περιπτωση να δημιουργηθηκε μονιμο προβλημα απο αυτο?
-
Πριν λιγο γυρισα απο μια βολτα, οπου πιεσα τα φρενα του αμαξιου μου... Καποια στιγμη καταλαβαινα μειωμενη αποδοση οποτε αρχισα να κοβω... Σταματησα στην ακρη και μου ηρθε μια καπνα μαζι με μια ασχημη μυρωδια απο τα φρενα... Τα αφησα να κρυωσουν και συνεχισα, νομιζω ηταν οκ μετα τα φρενα μου...
Υπαρχει περιπτωση να δημιουργηθηκε μονιμο προβλημα απο αυτο?
-
Πριν λιγο γυρισα απο μια βολτα, οπου πιεσα τα φρενα του αμαξιου μου... Καποια στιγμη καταλαβαινα μειωμενη αποδοση οποτε αρχισα να κοβω... Σταματησα στην ακρη και μου ηρθε μια καπνα μαζι με μια ασχημη μυρωδια απο τα φρενα... Τα αφησα να κρυωσουν και συνεχισα, νομιζω ηταν οκ μετα τα φρενα μου...
Υπαρχει περιπτωση να δημιουργηθηκε μονιμο προβλημα απο αυτο?
-
Να μη σταματάς εντελώς όταν υπερθερμαίνεις τα φρένα. Να κινείσαι σιγά-σιγά μέχρι να κρυώσουν. Δεν θέλεις να μείνει το τακάκι στο ίδιο μέρος του πυρωμένου δίσκου γιατί μπορεί να τον λερώσει.
Αν τα φρένα σου δουλεύουν όπως πριν, δεν έγινε τίποτε.
-
Να αλλάξεις τα τακάκια σου με άλλα που να έχουν πιο ανθεκτική πάστα στις υψηλές θερμοκρασίες, όχι δεν έπαθαν μόνιμη βλάβη, απλά έπαθε εξάχνωση η κόλλα που συγκρατεί τα διάφορα στοιχεία της πάστας μεταξύ τους.
-
Προφανώς αλλαγή τα κάκια με άλλα καλύτερης ποιότητας. Μήπως φταίει ότι κατέβηκες κατηφόρα με υπέρβαρο;
-
Ανεβηκα και κατεβηκα Πεντελη σφαιρατος, οποτε πιεζα αρκετα τα φρενα... Μονος μου ημουν στο αμαξι, ενα Fiat Bravo 1.6 GT του '99...
-
Δεν είναι τόσο θέμα ποιότητας όσο για τι χρήση τα προορίζεις. Εμένα μου αρέσουν τα μαλακά και ήσυχα τακάκια που φρενάρουν καλά μέσα στη πόλη - φυσικά λίγο να πιέσεις κατεβαίνοντας το βουνό, πρέπει να έχεις ανοιχτά παράθυρα από τη μπόχα.
-
Συμφωνω με τους προλαλησαντες,, και θα συμπληρωσω πως την επομενη φορα που θα ζορισεις τοσο πολυ τα φρενα προσεξε να μην πεσεις σε λακουβα με νερο και γενικα μην πεση νερο πανω στις πλακες γιατι σιγουρα θα στραβωσουν .Δεν ειναι και απο το καλυτερο υλικο!!
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Συμφωνω με τους προλαλησαντες,, και θα συμπληρωσω πως την επομενη φορα που θα ζορισεις τοσο πολυ τα φρενα προσεξε να μην πεσεις σε λακουβα με νερο και γενικα μην πεση νερο πανω στις πλακες γιατι σιγουρα θα στραβωσουν .Δεν ειναι και απο το καλυτερο υλικο!!Οι δίσκοι μπορούν να περάσουν κρυογένεση με διψήφιο κόστος μόνο και πολύ μεγάλα οφέλη και αποφυγή δυσάρεστων που αναφέρεις
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Συμφωνω με τους προλαλησαντες,, και θα συμπληρωσω πως την επομενη φορα που θα ζορισεις τοσο πολυ τα φρενα προσεξε να μην πεσεις σε λακουβα με νερο και γενικα μην πεση νερο πανω στις πλακες γιατι σιγουρα θα στραβωσουν .Δεν ειναι και απο το καλυτερο υλικο!!
Οι δίσκοι μπορούν να περάσουν κρυογένεση με διψήφιο κόστος μόνο και πολύ μεγάλα οφέλη και αποφυγή δυσάρεστων που αναφέρεις
Το βρήκαμε τώρα και τα πετάμε όλα ζντγκαταψυξ' !
Πλάκα πλάκα το έχει κάνει κανεις; θεωρώ οτι θα είναι δώρον-άδωρον σε δουλεμένους δίσκους. ή μήπως όχι; απο περιέργεια θέλω να πάρω ένα σετ και να κάνω μόνο τον ένα για να δώ διαφορές.
που μπορεί να γίνει; -
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
και θα συμπληρωσω πως την επομενη φορα που θα ζορισεις τοσο πολυ τα φρενα προσεξε να μην πεσεις σε λακουβα με νερο και γενικα μην πεση νερο πανω στις πλακες γιατι σιγουρα θα στραβωσουν.Μωρέ ας στραβώσουν.Έτσι που ήταν πυρωμένοι, αν έπεφτε απότομα νερό για κανένα 'κρακ' τους έκοβα και μετά μένεις επι τόπου στο δρόμο.Μη σου πω καλύτερα να μην σου τύχει εν κινήση γιατί θα δείς όλους τους θεούς-θεότητες-είδωλα κτλ μαζί!!
Οι δίσκοι μπορούν να περάσουν κρυογένεση με διψήφιο κόστος μόνο και πολύ μεγάλα οφέλη και αποφυγή δυσάρεστων που αναφέρεις
Αυτό το έχω ακούσει κι εγώ αλλά νομίζω ότι κάτι τέτοια τα κάνουν άνθρωποι που γενικότερα δεν έχουν (θνητό) οικονομικό όριο, έχοντας αμάξι 100.000+€
Δε νομίζω να πάει να το κάνει κάποιος σε ένα φυσιολογικό (=καθημερινό) αμάξι των 10-20-50.000€. (ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω εγώ... )Επίσης αυτό με την κρυογένεση το έχω ακούσει για μπλοκ μηχανής, για κιβώτιο ταχυτήτων...Για δίσκους ποτέ.Δεν παραείναι αναλώσιμο προϊόν πάνω στο αμάξι για να το κάνει κανείς αυτό?
-
Οι aftermarket δίσκοι που έχουν υποστεί θερμική κατεργασία συνήθως δεν είναι πολύ πιο ακριβοί από τους μαμά. Αν οι μαμά δεν κάνουν μια περιουσία μπορεί να αποδειχτεί πιο αποτελεσματικό να τους αλλάξεις παρά να μπεις στη διαδικασία της κρυογένεσης με τους υπάρχοντες.
-
2πλάσιο κόστος απόσο είχα δει παλιότερα (150 κάνουν οι μαμά, με 300 τους στέλνεις αμερική και σούρχονται έτοιμοι)
Το μεγάλο συν απόσο έχω διαβάσει είναι περισσότερο η ομοιόμορφη φθορά παρά όλα τα άλλα!Φαντάζομαι όμως ότι έαν το κάνει κάποιος θα πρέπει να ψαχτεί και για διαφορετικά τακάκια από τα μαμά!
-
Ο χρήστης Billopoulos έγραψε:
Πριν λιγο γυρισα απο μια βολτα, οπου πιεσα τα φρενα του αμαξιου μου... Καποια στιγμη καταλαβαινα μειωμενη αποδοση οποτε αρχισα να κοβω... Σταματησα στην ακρη και μου ηρθε μια καπνα μαζι με μια ασχημη μυρωδια απο τα φρενα... Τα αφησα να κρυωσουν και συνεχισα, νομιζω ηταν οκ μετα τα φρενα μου...Υπαρχει περιπτωση να δημιουργηθηκε μονιμο προβλημα απο αυτο?
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θέλει όμως μεγάλη προσοχή, γιατί αν πηγαίνεις με γρήγορους ρυθμούς, το φρένο σου μπορεί να τελειώσει εντελώς ξαφνικά λόγω της υπερθέρμανσης και να μην το καταλάβεις μέχρι να το χρειαστείς.
Επίσης, καλό είναι όταν αντιλαμβάνεσαι, τόσο από τη μυρωδιά όσο και από την αίσθηση, ότι έχουν υπερθερμανθεί, να ελαττώνεις αμέσως ρυθμούς, να προσπαθείς να ΜΗΝ πατάς φρένο, αλλά να συνεχίσεις να προχωράς για να κρυώσουν ομοιόμορφα οι δίσκοι και να αποφύγεις το στράβωμα.
Επίσης, μετά από τέτοια κατάσταση μη δένεις το χειρόφρενο μέχρι να κρυώσουν καλά τα φρένα [αν έχεις δισκόφρενα πίσω].
Τέλος, αν βρίσκεσαι συχνά σε αυτές τις συνθήκες, ίσως θα έπρεπε να σκεφτείς να βάλεις ένα λίγο πιο καλό aftermarket τακάκι [τα εργοστασιακά υστερούν σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα αυτά για τέτοιες συνθήκες] και να βάλεις και καλά υγρά φρένων.
Φτηνές λύσεις που μπορούν να μεταμορφώσουν τα φρένα σου
-
+1 Eπίσης καλό είναι αν έχεις υπερθερμάνει τα φρένα 1-2 φορές, να αλλάξεις τα υγρά των φρένων επέιδή είναι υγροσκοπικά και δημιουργούν υγρασία αμέσως μετά το κρύωμα των φρένων, ε! αφού θα τα αλλάξεις βάλε καλύτερα όπως λέει ο opterios, π.χ Dot 5.1 αντέχουν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες ( Προσοχή, όχι Dot 5.0, αυτά είναι σιλικονούχα και μη συμβατά με τα Dot 3 και Dot 4 )
-
Για evo ένα ζευγάρι μπροστινές δισκόπλακες κοστίζει περίπου 60 ευρώ η κρυογένεση και καλό είναι να γίνει πριν χρησιμοποιηθούν, χωρίς να σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνει μετά.
Κρυογένεση κάνουν σε πάρα πολλά μέρη του αυτοκινήτου και ειδικά σε εκείνα που κάνουν αναβάσεις και γενικά τα στήνουν σε αγώνες ταχύτητος. Μιλώ για αυτοκίνητα μετατροπές πάντα.
-
Οι δίσκοι και τα τακάκια είναι αναλώσιμα, ως εκ τούτου για μένα προσωπικά δεν αξίζει να καταφεύγεις σε ακριβές λύσεις, από τη στιγμή που ήδη τα περισσότερα φρένα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι αρκούντως δυνατά. Ουσιαστικές αναβαθμίσεις στα φρένα μπορούν να επιτευχθούν χωρίς να ξοδευτούν πολλά χρήματα.
Δεν είναι κανόνας βέβαια αυτό που λέω, αλλά σε αρκετά αυτοκίνητα που θα την έβγαζε 'καθαρή' κάποιος με ένα competition τακάκι, βλέπεις να δαπανώνται μεγάλα ποσά για περιττές αναβαθμίσεις φρένων.
Βέβαια, ξαναλέω, δεν είναι κανόνας αυτό που λέω. Εξαρτάται τόσο από το αυτοκίνητο, όσο και από τις απαιτήσεις, αλλά και από το στυλ οδήγησης. Απλώς αν όλοι αξιολογούσαμε σωστά τις ανάγκες μας, θα είχαν σπαταληθεί πολύ λιγότερα χρήματα στο συγκεκριμένο θέμα!
-
Απλά Opterios, το θέμα είναι ότι ο Έλληνας είναι υπερβολικός από τη φύση του.Επίσης αν μείνεις 1-2 φορές από φρένα (λόγω υπερθέρμανσης, υπερβολικής κόπωσης κ.ο.κ.) σχεδόν σίγουρα το μυαλό σου (όχι εσένα προσωπικά)θα πάει και θα κολλήσει σε μία ακριβή με τεράστια (ή και επώνυμα) φρένα.Και μου φαίνεται λογικό από τη δική μου οπτική γωνία, αφού ΔΕΝ θες να σου ξανασυμβεί με τίποτα (τουλάχιστον εμένα 1 φορά μου έτυχε και είχα χεστεί πάνω μου).
Ταυτόχρονα είμαστε και σαν λαός πολύ επιφυλακτικοί και δεν πιστεύουμε πολλές φορές στην μεγάλη (?) αποτελεσματικότητα και διαφορά που μπορούν να κάνουν μερικές (φτηνές) αλλαγές, άσχετα αν αυτό είναι αλήθεια ή ψέματα για να μας φάνε τα λεφτά και να ξαναχρειαστεί να επενδύσουμε στον συγκεκριμένο τομέα.
Γιατί ποιός μπορεί να σου εγγυηθεί στο 100% ότι αυτή η +10-20% βελτίωση στα φρένα με 1-2 χ-ψ αλλαγές θα φέρουν το αποτέλεσμα που αναζητάς/ψάχνεις? Γι'αυτό κάνεις την υπερβολή ώστε να είσαι σίγουρος ότι η επιλογή σου σε υπερκαλύπτει. Γι' αυτό καταφεύγουν πολλοί σε υπερβολές στα φρένα (και όχι μόνο).
Αυτά μας φτάνουν στο αποτέλεσμα που ανέφερες: θα μπορούσαμε να είχαμε δαπανήσει πολύ λιγότερα χρήματα.Μόνη λύση (όπως το βλέπω εγώ) θα ήταν να μπορούσες να οδηγήσεις ένα αμάξι ίδιο με το δικό σου με τις Χ-Ψ αλλαγές ώστε να δεις αν όντως αυτές οι αλλαγές επιφέρουν το αποτέλεσμα που θέλεις ή αν αναζητάς κάτι παραπάνω.Βέβαια αυτό είναι πρακτικά αδύνατο, οπότε επανερχόμαστε στην ιδέα της υπερβολής...
ΥΓ:Δεν εστερνίζομαι την ιδέα της υπερβολής που περιγράφω.Απλά καταλαβαίνω απόλυτα το σκεπτικό πίσω από αυτήν.
-
Το να μείνεις από φρένα είναι σαν να μπαίνεις σε μια στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα από όσα πρέπει.
Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν λύσεις = μεγαλύτερα φρένα και καλύτερο αμάξι.
ή μπορείς να πηγαίνεις λίγο πιο σιγά.
Καπνος απο τα φρενα